VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
3704 příspěvků (zobrazeno 1351 až 1400) od 24.01.2014 do 19.02.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
08:42:00
06.08.2023
Bukaj
Tak včera jsem to otestoval (spolu s majitelkou, která první polovinu jízdy ani nevěděla, jaký zvuk mám na mysli) a opravdu to bude to LP ložisko - přelézal jsem různě po autě, vzadu je relativně ticho (tam jsem obě ložiska měnil asi před měsícem a teď komplet uložení stabilizátoru a tlumiče) a vpředu ten zvuk jde zleva, takže určitě LP kolo.

Zvuk je silnější při odlehčení kola (při zatáčení doleva), naopak při zatížení kola (zatáčení doprava) zvuk ustane.

Každopádně jsem objednal nové ložisko a až se s tím autem majitelka s rodinou vrátí ze Slovinska, tak si střihnu výměnu - teď už to půjde raz-dva, když nebudu muset řešit zarezlé šrouby a čistit těhlici a vše kolem od koroze...

...doufám, že se to někde ve Slovinsku nevysype 3
13:45:22
05.08.2023
Bukaj
-> Milan 136: Myslim, že jo. Ale zatím nebyl moc čas na testování... Projevovalo se to spíš ve vyšších rychlostech (respektive poté, co jsem dosáhl určité rychlosti a pak vyřadil, tak to bylo nejlíp slyšet) a na to tu v okolí nemám silnice. Naopak při jízdě do kopce v záběru jsem to neslyšel ani v zatáčkách (ale to možná proto, že to přehlušil zbytek auta)...
13:41:17
05.08.2023
Milan 136
-> Bukaj 05.08.23 13:39:39: Mění se ten zvuk se zatočením?
13:39:39
05.08.2023
Bukaj
-> Milan 136: A jak se projevuje vadný ložisko na předku - teda pokud jsem ho zlikvidoval chybnou montáží?8
11:49:57
05.08.2023
Milan 136
-> Bukaj 05.08.23 10:14:03: Takové přerušované hučení jde většinou spíš od zadku.

Chybnou montáží bys ho asi mohl zničit, ale to bys to musel úplně nějak podělat. Z toho, co píšeš ok. Nesmí se to dát na kola povolený. Pokud jsi to nějak dotáhl ve vzduchu, tak v klidu. Stačí dát třeba dva kolový šrouby, zkrz třmen do kotouče zapíchnout šroubovák a utahovat.

Jinak když dáš do plynu brzu, tak pak za stálého brzdění ten plyn povol a zase přidej. Pak to jede.
10:54:51
05.08.2023
Bukaj
-> StepaNoFUN: Což se dělá blbě, když jedu do kopce a auto skoro zastaví...
10:53:07
05.08.2023
StepaNoFUN
-> Bukaj: a kdyz nevymeknes a pockas, tak zase prida.
10:14:03
05.08.2023
Bukaj
-> Milan 136 12.11.22 08:35:08: Měnil jsem teď ložisko na druhé straně a něco jsem asi podělal...8

Při testovací jízdě se ozývá přerušované rytmické hučení (v závislosti na otáčkách kola), ale jen někdy (když déle jedu vyšší rychlostí a pak vyřadím a "plachtím", tak je to dost slyšet), ale je možné, že se to ozývá stále a jen to neslyším přes hluk zbytku vozu - tohle auto je na uchometrickou identifikaci problémů blbé - třeba tam furt šustí posilovač řízení (přestane šustit jen při dorazech rejdu) a samotný motor je taky dost hlučný. Vzhledem k tomu, že testovací jízdu jsem dělal v jednu ráno, tak jsem si netroufl moc vypínat motor, protože při vypnutí klíčku zhasnou světla.3

Je možné, že jsem ložisko přetáhl? Nebo je to, jak jsi psal, že se musí dotáhnout na moment před postavením na kolo? Ve vzduchu jsem jej dotáhl co dovolil diferenciál, pak jsem to metrovou trubkou dotahoval na zemi (asi půl otáčky, pak už se mi to zdálo moc a bál jsem se, že urvu šroub).

Nebo je příčina zvuku poloosa? To bych řekl, že spíš ne...



Jinak mne překvapilo, že u tohoto vozu se nedá brzdit za současného přidávání plynu (jak jsem zvyklý ze škodovky, když potřebuju vyloučit pazvuky od brzd nebo "zajet" brzdy na krátkém úseku) - když šlapu na plyn a druhou nohou sešlápnu brzdu, tak auto samo asi po vteřině ubere plyn...9
08:08:10
04.08.2023
minno
-> SO545: 3
21:25:32
03.08.2023
SO545
-> minno 03.08.23 14:44:33: tio mas pravdu...a ak by sli do dobre utesnenej snemovne v Bruseli...snad by som aj zaturoval.4
14:44:33
03.08.2023
minno
-> SO545: Ty musíš posielať tie plyny do výfuku tak akorád3
21:08:47
01.08.2023
SO545
-> dragon_cb_cz 01.08.23 21:07:45: 55mm povodne....30mm po....3
21:07:45
01.08.2023
dragon_cb_cz
21:01:42
01.08.2023
SO545
Trosku sa zuzil....
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od SO545 vložen 01.08.2023 21:01:42
21:00:51
01.08.2023
SO545
390000km vlnovec KO
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od SO545 vložen 01.08.2023 21:00:51
11:00:12
30.07.2023
růža
-> Jarda/felda 29.07.23 08:11:06: je to tak. Někdy pomůže vyhledávání podle OE čísla (aspoň to zmenší možnosti). Ale stejně to není stopro.
10:15:41
30.07.2023
Milan 136
09:06:27
30.07.2023
SO545
-> Milan 136 29.07.23 21:40:12: 240 Mirka z hoblika od karosarov....4
21:41:03
29.07.2023
Milan 136
Tak uvidím, co to bude dělat a jestli bude klid.
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Milan 136 vložen 29.07.2023 21:41:03
21:40:12
29.07.2023
Milan 136
-> Bukaj 26.06.23 14:26:43: Dnes jsem to řešil na svém. Občas to pískalo, tak jsem dnes srovnal tu plochu vedle vyjeté drážky. Chvíli to trvalo, ale je to v rovině.

Nastříhal jsem pásky ze šmirglu a brousil1
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Milan 136 vložen 29.07.2023 21:40:12
08:26:32
29.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Tohle auto je asi nejakej debilni mezityp. Kdyz jsem kupoval zamek do dveri, tak taky bez uspechu...
08:11:06
29.07.2023
Jarda/felda
-> růža 28.07.23 23:13:11: to jsou všude tyhle katalogy 8 8 na mýho Passata mělo sedět asi pět chladičů a každý rozměrově jiný 9 no takže metr a poměřit což se dělá úplně super když je namontovanej 8
23:13:11
28.07.2023
růža
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Na popisky se vyser. To kkti z Kelly neumí. Objednal jsem zákazníkovi podle OE čísla spodní lištu nárazníku v druhošce a přišel mu nosník. Nebo série blatníku na Boru, co byly ve skutečnosti na Golfa. Což se člověk dozví až od zákazníka, který si třikrát objednal "spravný" díl a pokažde Golf.
22:45:52
28.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak sem pica tupa vzal v kelly blbej chladic pro tatu, tak ho musim vratit a vzit spravnej. Achjo, kokot. Ale meli tam popisek, ze by to melo sedet no.
upraveno 1x, naposled 28.07.2023 22:46:20
16:56:57
26.07.2023
Nwkt
-> Bukaj 25.07.23 21:18:33: Normálně podle čísla dílu přes VW
08:15:24
26.07.2023
palinator
-> Bukaj:

Já gumový záslepky kupoval na skoda-dily.cz
23:14:48
25.07.2023
růža
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.07.23 20:35:41: Rád bych posloužil, ale obrázky v tomto případě máme pouze orientační. Není na nich přesně určený místo. Ale předpokládám, že to bude stejný, jako u všech rotaček. Takže pod pal. čerpadlem (příruba na dva šrouby).



-> Bukaj 25.07.23 21:18:33: Většinou jdou tyto věci sehnat v originále (případně druhovýroba, např. Romix).

Takže to chce buď orig. číslo, nebo schopného prodavače, který položku vyhledá podle VIN.
21:21:37
25.07.2023
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 25.07.23 21:06:37: Tak jsem našel jen chladič z benziňáka - je k mání za odvoz. Je včetně sahary.

Možná jsem ty z nafťáka už vyházel, nebo nevím, kde jsou, ale na první pokus jsem našel jen dva klimachladiče a jeden vodní (tenhle: autodilycz.cz/nahradni-di ly/chladic-vody-original-6 27932 )
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Bukaj vložen 25.07.2023 21:21:37
21:18:33
25.07.2023
Bukaj
A když už jsem tady, tak se zeptám - kde kupujete na "fauvé" různé drobnosti - záslepky dutin, gumové průchodky, plastové příchytky a podobnou droboť? Na E-shopech jsem nějak nic moc nenašel (asi neumím hledat) a v krámech s autodílama, kde jsem před 20 lety kupoval tyhle věci na škodovky, asi dneska s tímto sortimentem též nepochodím (ale ještě nebyl čas se ptát). Nebo nezbyde, než vrakáč? Stejně potřebuju i výřez prahu s oválnou dírou - od heveru byl odtržený plastizol od plechu a nevšiml jsem si toho na podzim, když jsem auto prohlížel a ošetřoval korozi (což jsem stejně nestihl dotáhnout dál, než do základovky, místy do plniče, takže teď můžu začít znova) a přes zimu to pod tím plastizolem komplet shnilo - zjistil jsem to, když jsem auto umyl před výměnou zadních ložisek (poprvé po zimě - majitelé to moc nemyjí, na venkově to nemá cenu, za pár dní je to zahnojené zase)...8
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Bukaj vložen 25.07.2023 21:18:33
21:06:37
25.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Diky, ale v LKQ to je za 2500... A myslim, ze tys to delal na novejsim Caddym, tata ma toho staryho kulatyho.
21:04:49
25.07.2023
Milan 136
-> Bukaj 25.07.23 20:54:47: To asi nebude. U aut s collerem drží chladiče ve stěně právě na tom intercooleru, na něm je ten vodní a na něm sahary.

Když to nemá intercooler, tak to drží za ten vodní.
20:54:47
25.07.2023
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Kdyžtak chladič na naftovou kedynu tu mám - možná dva...3

Edit: ale oba budou z foukanýho nafťáka - jsou včetně intercooleru (ale třeba bude vodní chladič stejnej).

Kdyžtak daruju za odvoz, aspoň mi to tu nebude strašit...
upraveno 1x, naposled 25.07.2023 20:57:30
20:35:41
25.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Tátovi rupnul chladič u Caddyho 1,9 SDi. Motor AYQ2. Když už ho budu měnit, možná bych vyměnil termostat... Nemáte prosím obrázek, kde se nalézá?
17:13:16
14.07.2023
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.07.23 10:50:33:

Pche, naopak vinutí dneska v motorech mizej a nahrazujou je magnety. Nevim teda jak klasickej stejnosměrnej komutátorovej motor, ale BLDC/PMSM na rotorech žádný vinutí nemá. Odpadá s tím mnoho problémů a motor je výrazně efektivnější. Nicméně příliš velkej smysl dělat stejnosměrnej motor s pernamentníma magnetama na statoru, nevidim. Největší problém - komutátor - tam totiž zůstává.



Na magnety (a jejich trvalé zeslabení feromagnetických vlastností) má vliv hlavně Curieova teplota, která je u každýho materiálu jiná.
upraveno 1x, naposled 14.07.2023 17:14:24
17:07:46
14.07.2023
palinator
-> Jarda/felda 07.07.23 22:32:54:

Chcípací klapky jsou tam hlavně od toho aby s sebou motor nešil při překonávání kompresí v doběhu. Je to poznat jako prase. Toledo je nemělo a to se při zdechnutí otřáslo jak kdyby to chtělo vypadnout z auta.
11:21:06
14.07.2023
Sita
VW 1.6 16V AZD: pri pridani plynu v tahu je od motoru slyset cvrlikani (predpokladam, ze jsou to ventily). Je to jen dole, cca mezi 1500 a 2500 ot/min. Jen v tahu, na volnobeh to neudela ani naznakem.

Nedeje se to uplne dlouho, nekvalitni benzin vylucuju. Co dal by to mohlo byt? Cidlo klepani treba? Mam ho zkusit vymenit?
upraveno 1x, naposled 14.07.2023 11:21:54
22:26:20
08.07.2023
Jarda/felda
21:10:18
08.07.2023
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.07.23 10:50:33: To som tiež netušil (že vysoká teplota magnetom škodí). Sranda 1
12:45:44
08.07.2023
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ono asi záleží i na výrobci jak ten starter navrhnu, tohle je konkrétně Bosch.
12:41:29
08.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: No pekny... to se nedivim, ze to nefunguje 3
11:04:12
08.07.2023
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od saskyn2 vložen 08.07.2023 11:04:12
10:50:33
08.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: Tak to se stava bezne, vysoka teplota treba magnetum nedela dobre...



Spis ale prece ve starteru by melo bejt vinuti jak v rotoru tak ve statoru a zapojeny by ty vinuti mely bejt seriove (seriovej DC motor)... Starter s permanentnima magnetama povazuju za historii.
09:04:40
08.07.2023
saskyn2
-> minno: to taky nechápu ale v tom statoru nic jiného neni
08:50:33
08.07.2023
minno
-> saskyn2 07.07.23 23:51:53: Zaujímavé :-) Ako môže magnet stratiť magnetizmus ale nechápem3
00:10:57
08.07.2023
růža
-> saskyn2: Právě mi to vyznělo, jako by to mělo být nesmrtelný 3 Rozvody na V6/V8 atd. chápu. Ale na těch 4hrnkách TSIčkách, to je taky takovej voprus? Já myslel, že největší sraní je tam s víkem rozvodů a nastavovačem.
00:04:53
08.07.2023
saskyn2
-> růža: Však píšu že tam jsou řetězy, ne že se to nesere3 Ale jinak to běžně nedělám, já dělám spíš klasiku 1.9/ 2.0tdi, na tohle nemám prostory a hlavně ani čas a chut. Už i řetězový TSI odmítám dělat, nikdo to rozumě za ten čas nezaplatí, to samý 3.6 v supu/passatu.
23:55:34
07.07.2023
růža
-> saskyn2: Neříkej mi, že si nikdy nedělal řetězové rozvody na "třílitru" Tdi. Vždyť to je profláklý, jak kozy Hanychový.
23:51:53
07.07.2023
saskyn2
Ty 3.0tdi v těhle vránách mají řetěz, jedinej řemen co tam je žene vstřikovací čerpadlo, a ten když se přeškubne tak auto zastaví, ale nic se motoru nestane. Jinak tam je tiptronic a lidi v tom běžně olej nemění, však je to klasika hydroměnič a předpis na to žádný není. Blbý točení při startu je klasika utahaný starter, ale musí být výměna za funglovku, repasy nefungují, protože ty startery zřejmě strácí magnetizmus, kdysi tu dědek delal repasy a bylo to úplně na hovno, tak jsem to pak nějak zkoušel dát pak stator z novýho a točí to jako mixer, takže to nění o žádných ložiskách nebo uhlíkách ale vyloženě o magnetech ve statoru.
23:27:38
07.07.2023
růža
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Pokud neznáš Tiptronic, tak buď rád. tady jeden rychloodkaz: cs.wikipedia.org/wiki/Tip tronic



Nechci tvrdit, že by rozvody mohly mít souvislost se startem, ale mohly. Tyhle motory na to dost trpěly.
Extreme Tyres