skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Bukaj 16.11.22 20:54:33: Myslíš ta tvoje 130LPG u který už jsi měnil vložky atd? Buď trochu fér... že jsou tyhle koncernový sráče spotřebou oleje vyhlášený je pravda a sralo by mě to taky, ale ta tvoje 17x přeskládaná 742 je dost pochybnej etalon...
-> Jarda/felda 18.11.22 22:06:28: To teda nebyl.
-> Jarda/felda: To není pravda byl s 1.4, 1.6, 1.9 a i 1.8
-> Milan 136 18.11.22 21:54:57: tour byl jen se 74kw PD 

-> StepaNoFUN 18.11.22 21:03:19: Vždyť ty auta byly úplně normální. Pamatuju jich dost s PDčkem, RS paketem atd.
-> StepaNoFUN: Později akorát kůže, el. sedadla a multifunkční volant.
-> michael: dost toho neslo ani objednat...
-> StepaNoFUN: Tour byl od roku 2004 ale mohl být z výroby dovybaven.
-> Milan 136: Počkej. Ty mluvíš o těch holobytech? Kde i ten nápis TOUR byl snad za příplatek?
-> Bukaj 18.11.22 18:23:10: Tak poslední jednička je stará 12 let, to není tak dávno 

-> palinator: Jen na té prví fotce bych si představil jedničkovou Octavii...

-> venni:
A ty neSR maj původ na konci osmdesátek v Passatu.
A ty neSR maj původ na konci osmdesátek v Passatu.

-> palinator 17.11.22 18:44:57: přesně,to SR má původ někde v G III a toledo I myslim
-> růža 16.11.22 23:29:53:
Hlavně pozor... 1,6 SR (74/75kW) je technicky úplně něco jiného než litinová 55 a 77 kW 16V.
Hlavně pozor... 1,6 SR (74/75kW) je technicky úplně něco jiného než litinová 55 a 77 kW 16V.

-> Jarda/felda: tak auto bude treba za 8 let treba pouzitelny.... :-)
No, nepotěšili jste mne, ale ok, beru, že je to vlastnost, nikoli závada... 

-> Bukaj: Je to takový nešvar, že se koncern snažil co nejdéle udržet ve výrobě (v autech) atmosferický benzínový motor. Takže 1.6 74/75 kW je vlastně motor původně z 90. let, který byl postupně osazován různými "vyfiku*dacemi"
, aby splnil nové euronormy. Jinak je to v zásadě jednoduchý motor, takže si ty kroužky můžeš bezstarostně v budoucnu udělat
-> Bukaj 16.11.22 22:17:06: Když pominu problematické 1.6 (všeobecně problémy se spotřebou oleje, včetně 55 kW AEE), tak u moderních motorů celkem častá věc. Ale zase se tomu tolik nedivím, oleje mají běžně viskozitu 0W-20 a 0W-30 (voda), přimazávání všeho možného (turbo..) a intervaly na výměnu klidně i 40 000 km. Jsem docelá rád, že nám služebáci vezmou 1-1,5 L na 1000 km, Jelikož tak provedeme jednu výměnu oleje, mezi oficiální výměnou oleje

-> Bukaj 16.11.22 22:17:06: Když pominu problematické 1.6 (všeobecně problémy se spotřebou oleje, včetně 55 kW AEE), tak u moderních motorů celkem častá věc. Ale zase se tomu tolik nedivím, oleje mají běžně viskozitu 0W-20 a 0W-30 (voda), přimazávání všeho možného (turbo..) a intervaly na výměnu klidně i 40 000 km. Jsem docelá rád, že nám služebáci vezmou 1-1,5 L na 1000 km, Jelikož tak provedeme jednu výměnu oleje, mezi oficiální výměnou oleje

-> Bukaj: 15 let novy auto
Vsak to je technologicky starej motor, kterej pouziva ridkej olej a jeste k tomu predepsana vymena byla 2 roky nebo 30 tkm. To, ze te skodovka zere malo bych taky nevidel uplne jako standard, ja na skodovce mel motor ani ne se 100 tkm a bral oleje tak 3 decky na 1000 km :) A moje (dle tebe moderni) Cordoba, ta ho zrala taky fest, jak jsem psal - a mela najeto 200 tkm. Vlastne ze vsech aut co jsem mel mi nejmin zere olej tedko Golf (13 let novej
), kde na 15 tkm zmizi pul merky. Ale ty benzinovy 1,6 jsou branim oleje docela vyhlaseny a cim to je tu taky uz nekolikrat padlo, tak ted uz jen zvazit, jestli to ma smysl resit nebo ne. Podle me ale s tou spotrebou co pises vubec ne - vsak to je taky cca 1,3 decky na 1000 km.


-> venni: To ještě do takhle novejch aut dávají osmiventilové motory?
No, překroužkovávat to nebudu - možná za těch 8 let plánované životnosti toho auta, pokud to dopadne tak, jak kamarádka vyhrožuje - že skončí u mne...

No, překroužkovávat to nebudu - možná za těch 8 let plánované životnosti toho auta, pokud to dopadne tak, jak kamarádka vyhrožuje - že skončí u mne...

-> Bukaj 16.11.22 10:39:39: BSE 75kw je 8V
skoro všechny tyhle 74 a 75kw berou olej...překroužkování pomůže... pár tisích km bude klid (odhaduji 50-100) a pak to začne postupně znovu...


-> Syny 16.11.22 21:01:41: já nejsem zvyklej na žádnou spotřebu
kapotu otevřu dvakrát ročně na dolití ostřikovačů a i na ty se mi musí rozsvítit kontrolka že je málo




-> Syny: Jako kdyby to bylo 50 let starý auto, tak neřeknu, ale tohle je 15 let nový auto a žere to oleje víc, než jakýkoli auto, co jsem kdy měl. Ani MBčko mi nepáplo víc, než půl litru mezi výměnama (tzn. decku na 1000 km) a dolévat jsem musel jen zezačátku do 130LPG, než jsem přetěsnil motor (teklo to všude možně, třeba i kvůli špatně odlitému bloku)...
Prostě když se do motoru musí dolévat olej jindy, než při jeho výměně (oleje, ne motoru
), tak to považuji za závadu...
Prostě když se do motoru musí dolévat olej jindy, než při jeho výměně (oleje, ne motoru


-> Bukaj: Tak si do ty 130 LPG nalej 5W30 a uvidis, kolik te toho sezere mezi vymenama
Jinak moje moderni Cordoba z roku 95 brala neco mezi 0,25 - 0,3 litru oleje (10W40) na 1000km, ale to uz se mi zdalo docela dost a to mela najeto 200 tkm :) Kazdopadne 2 litry na 15 tkm bych asi vubec nechtel resit - ne u staryho auta co ma 240 tkm na hrbu.

-> Matsoft 16.11.22 13:33:29: No, když vylítaná 130LPG, která má najeto o 140 tisíc víc, "žere" maximálně decku oleje na 1000 Km (olej nedolévám, před výměnou /8-10 KKm/ je olej na spodní rysce a po výměně kus pod horní ryskou - tedy asi 0,8 l rozdíl), tak mi u moderního vozu přijde divné, když majitelka volá, že se jí rozsvítila kontrolka...
... a pak když přijede na výměnu oleje, tak půlka kanystru s olejem "na příští výměnu" je fuč
... a pak když přijede na výměnu oleje, tak půlka kanystru s olejem "na příští výměnu" je fuč

-> Syny:
Ten motor jezdil pak i téměř bez mazání... když začaly bejt slyšet hydroštely, vědělo se, že je potřeba nalít aspoň 2 litry oleje, protože je suchá měrka.
Ten motor jezdil pak i téměř bez mazání... když začaly bejt slyšet hydroštely, vědělo se, že je potřeba nalít aspoň 2 litry oleje, protože je suchá měrka.

-> palinator: -> Jirik_Tuňák1983: Tak je pravda, ze kdyz cerpadlo ten med ani nenatahne, tak ho motor ani nebude zrat 

-> Jirik_Tuňák1983:
Potvrzuju, novej majitel bývalé našich Vectry lil kvůli spotřebě oleje olej do autobusu.
Potvrzuju, novej majitel bývalé našich Vectry lil kvůli spotřebě oleje olej do autobusu.

-> Cumper 16.11.22 13:46:34: Znám lidi, kteří postupně zahušťovali oleje, až byli na parametrech olejů do Škody 120 a jeden to stejně jako u Zafiry začal dolaďovat směsí Motor Doktor, který po otočení dnem vzhůru tekl asi půl hodiny. 

-> Syny 16.11.22 12:47:21: no mam to Sharanu i Fabii, tak to nějaký čtvrt století už běží
Na Sharanu z toho upadla hadice a zadřelo se to, naštěstí si to ten půlFord neumí zdiagnostikovat, tak nenadává 


-> Sita 15.11.22 16:41:00: 1.6 75kw 8v od VW, to je klasika, budou v prdeli pístní kroužky
Dřív nebo později je to snad u všech

-> Bukaj: 2 l na 15000 je docela dost?! nevim jak tahle "novodoba" 1.6, ale stare 1.6 zraly mnohem vic.....
-> vhml 16.11.22 11:29:48: Zajimavy. O tomhle jsem vubec nemel ani paru, ze se dela...
-> vhml: Ha, díky! To jsou mi věci...

Připletu se sem taky s dotazem na motor - jak jinak - u té Caddy...
...je tam 1,6 MPi 16V(nemoc šílených krav) a poslední dobou si všímám, že chvíli po startu poměrně výrazně klepe na volnoběh (zvuk jako u škodovky vůle pístního čepu). Také jsem od majitelky slyšel, že je potřeba poslední cca rok dost dolévat olej (odhadem kolem dvou litrů mezi výměnami - 15000 km). Aktuální nájezd cca 240 tisíc. Na co bych se měl zaměřit...?
Další věc, která mi vrtá hlavou - před pár měsíci bylo auto v servise (myslím, že výměna spojky nebo něco jiného kolem motoru) a od té doby jsem si všiml, že po staru se někde v motorovém prostoru spustí nějaký ventilátor (nedohledal jsem, kde, ale zvuk jde někde zprava zpoza motoru, když stojím před autem), který se po chvíli běhu vypne. Před návštěvou servisu to nedělalo.
Co to může být? Že by v servise opravili něco, co předtím nefungovalo, nebo naopak se začalo spouštět něco, co se spouštět nemá?
...je tam 1,6 MPi 16V(nemoc šílených krav) a poslední dobou si všímám, že chvíli po startu poměrně výrazně klepe na volnoběh (zvuk jako u škodovky vůle pístního čepu). Také jsem od majitelky slyšel, že je potřeba poslední cca rok dost dolévat olej (odhadem kolem dvou litrů mezi výměnami - 15000 km). Aktuální nájezd cca 240 tisíc. Na co bych se měl zaměřit...?
Další věc, která mi vrtá hlavou - před pár měsíci bylo auto v servise (myslím, že výměna spojky nebo něco jiného kolem motoru) a od té doby jsem si všiml, že po staru se někde v motorovém prostoru spustí nějaký ventilátor (nedohledal jsem, kde, ale zvuk jde někde zprava zpoza motoru, když stojím před autem), který se po chvíli běhu vypne. Před návštěvou servisu to nedělalo.
Co to může být? Že by v servise opravili něco, co předtím nefungovalo, nebo naopak se začalo spouštět něco, co se spouštět nemá?
Resim ted to samy u focuse. Ze zkusenosti treba z byvale S40 jen gufera ventilu nepomohou... Zapeceny stiraci krouzky total...
-> Sita: 0,5l/1000km bych asi ani neřešil to bere kde co....jinak začal bych opravu na simeringách ventilů...
G5, 1.6 8V 75kW, 180.000km - zvýšená spotřeba oleje. Přesný údaje ještě nemám, ale odhadem 0.5l na 1000km... Motorhead do opravny a vyměnit kroužky nebo postupovat jinak?
-> Milan 136 15.11.22 10:14:32: Ale tam kde C3 s korozí končila, tam jiná auta teprve začínají. 

-> Milan 136 15.11.22 10:14:32: polotovary se běžně skladují venku na dešti. U celoobráběnejch dílů to nevadí, u těch ostatních je slušnost to před obráběním hodit do kyseliny a do základu.
-> minno 14.11.22 14:38:35: Klasika litinová těhlice 
Někteří výrobci se ani nezabývají nátěrem. Před x lety měl táta půjčenýho fungl novýho Citroëna C3 CNG a ten měl rezavý těhlice, jak kdyby byly vyndaný z rybníku

Někteří výrobci se ani nezabývají nátěrem. Před x lety měl táta půjčenýho fungl novýho Citroëna C3 CNG a ten měl rezavý těhlice, jak kdyby byly vyndaný z rybníku

-> Jarda/felda 14.11.22 17:42:17: Jo, ale nevejde se do domku ložiska na CaddyIII/OctaviaII
A navíc jsem ho s sebou neměl

A navíc jsem ho s sebou neměl

-> minno 14.11.22 15:56:11: Fiat Punto Light? 

-> Bukaj 13.11.22 12:35:46: copánkový dráták ve flexe vezme dost 

-> Jirik_Tuňák1983: Zbylo.
-> Jirik_Tuňák1983: prasek ma taky tuhe skupenstvi! :-)
-> minno 14.11.22 14:38:35: Zbylo něco v tuhém skupenství? 
