-> palinator 08.04.22 09:42:13: Na 1.4 asi taky mít nebudeme. Na čtyřválce jich máme hromadu.
Fakt ty ceramic fungují?
Jak na prach, tak účinek?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Milan 136:
A když s tim (1,4 TDI) přijel táta do Kolína k Loudovi, tak prej vypadali jak kdyby o tom nikdy neslyšeli. Hadičky neměli, trvalo jim to jak lačnýmu sraní (no dělaj čest svému jménu). Tak táta jezdil s prapodivnym napojovancem.
A když s tim (1,4 TDI) přijel táta do Kolína k Loudovi, tak prej vypadali jak kdyby o tom nikdy neslyšeli. Hadičky neměli, trvalo jim to jak lačnýmu sraní (no dělaj čest svému jménu). Tak táta jezdil s prapodivnym napojovancem.
-> vhml:
ATE Ceramic a nepoznáš nic
ATE Ceramic a nepoznáš nic
-> saskyn2 07.04.22 22:23:34: To víš, vše je ekologické, recyklovatelné, obnovitelné a udržitelné.
Už jsou v TV i reklamy, ve kterých na konci kvákají, že jsou udržitelní. Na to slovo jsem úplně alergický. Hlavně ho slyším až v poslední době, dříve jako by neexistovalo.
Už jsou v TV i reklamy, ve kterých na konci kvákají, že jsou udržitelní. Na to slovo jsem úplně alergický. Hlavně ho slyším až v poslední době, dříve jako by neexistovalo.
-> saskyn2 07.04.22 22:23:34: Víš co nám ty hadičky už vydělaly peněz? To je dobrej kšeft 

-> vhml: Mě vydržej předky asi 60t desky a to mám 340. Když si vezmu na starých Oll jezdili lidi třeba po 150t a to ještě byli nějaký mrňousci. Jako jo uznávám, že záleží jak moc s tím člověk lítá, ale i tak je vidět, že ta směs není dobře nastavená. Nebo možná zase někdo moc přemýšlel o ekologii, to je jak s hadičkama na podtlaky-nechápu kterého kreténa napadlo to udělat chutný pro kuny, bych těmhle k***** rozkop držku, aby se trochu probrali.
-> saskyn2 07.04.22 21:29:18: dával jsem na Fabii dopředu ( 288mm ) origo desky a jsem překvapanej jak strašně to práší. Kola věčně zamrdaný :-(
Ono tyhle zadky na to trpěj, maji to dělaný z divnejch matrošů, zadky reznou a desky neprášej a jsou tvrdý, předky zase pro změnu prášej a desky zbytečně mizej. Brzdy z předchozí generace byly kvalitativně o dost lepší. Možná na ty zadky byla i nějaká svolávačka myslím u Superbů, ale to by věděl spíš Milan.
-> saskyn2: dlouhý stání to nebude, jezdím denně. Asi jsem nějak zvolnil, do teď byly obrzdění dobře
-> MATTESS: Tak zrezlý kotouče=málo brždění a dlouhý stání ve vlhku. Pokud mají z venku 2cm, tak zevnitř budou úplně mrtvý, dej rovnou nový když to sundaváš, tady jdou měnit luxusně, nemusíš ani sundavat držák. 272mm tam budou.
-> Milan 136: -> saskyn2: asi jsem to napsal blbě. Že by přibržďovaly, to ne. Nijak se nehřejí. Ale kotouče nejsou čistý (mají stopy rzi) a k vnějšímu okraji tak 2 cm jsou orezlý. Nebo to je tím, že jezdím bez zatížení (sám) a málo brzdím?
Každopádně je dobré vypsat všechny nástrahy, abych nebyl v šoku až se něco spustí :-) Za to díky
Každopádně je dobré vypsat všechny nástrahy, abych nebyl v šoku až se něco spustí :-) Za to díky
-> saskyn2 07.04.22 18:08:55: Tak nám je to jasný, ale raději to píšu.
Lepší to zmínit. A taky si myslím, že bude viset destička v držáku.
Lepší to zmínit. A taky si myslím, že bude viset destička v držáku.
-> Milan 136: Tak dveře otvírat klidně může. Ale nezapínat zapalování, nebo nešlapat na brzdu beru jako samozřejmost.
-> MATTESS: Vodící trny jsou tam v gumě, to nijak zatuhnout nemůže, pístky u takhle novýho auta jsem vyhnilý ještě neviděl, to by muselo jedině nějaký hovado brát sikovkama při výměně destiček a potrhat manžety. Pokud to přibržduje, tak bych spíš očistil a namazal dosedací plochy pro destičky.
-> MATTESS: Vodící trny jsou tam v gumě, to nijak zatuhnout nemůže, pístky u takhle novýho auta jsem vyhnilý ještě neviděl, to by muselo jedině nějaký hovado brát sikovkama při výměně destiček a potrhat manžety. Pokud to přibržduje, tak bych spíš očistil a namazal dosedací plochy pro destičky.
-> saskyn2 07.04.22 10:43:57: Aby si třeba se sundaným třmenem nepustil zapalování, nemanipuloval s dveřma atd.
Zavrčí v tom a je hotovo
Zavrčí v tom a je hotovo

-> Milan 136: jasan. Autohold mám vypnutý
-> Milan 136: Jak myslíš autohold? Jako že to bude se sundaným startovat? Stejně musí vycvaknout konektor aby to sundal, ten kabel mezi motorkem a čidlem ABS se kterým je ve svazku je moc krátkej.
Hlavně si nezatáhni ručku se sundaným třmenem. Bacha na autohold atd.
-> saskyn2: zatím nemají. Chci se podívat na pístky a rozhýbat čepy
-> MATTESS: Pokud nemají kotouče nějakou extra hranu a nebudeš pak dávat nový desky, tak není problém.
Včera jsem zjistil, že by chtěly asi rozhýbat zadní brzdy. Mám el. ručku. Lze doma vyndat desky nebo je potřeba diagnostika jako při výměně desek?
-> Jarda/felda 26.03.22 17:27:59: tak u mna to neprejde...akurat budem pocitat kolko x to bude rozjebane u mechanikov....a celkova faktura za pracu.
Kvalitne diely niesu ziadna drama zaplatit. Nastastie.
Kvalitne diely niesu ziadna drama zaplatit. Nastastie.
-> SO545 26.03.22 14:40:18: něco podobnýho mi dělala trojka golf, když jsem šel z levýho do pravýho rejdu tak v nápravě něco luplo, až na řízení a vnitřní klouby poloos (na levé straně mi jezdil dobnitř a ven unašeč poloosy na převodovce) byla kompletně nová náprava
pak jsem to přestal řešit

Je tu tiez par servisakov tak skusim.
Moj dedko G4 Variant zacal zlostit.
Klepe nieco v naprave pri ubrati plynu alebo zatacani v malej rychlosti.
Naprava celkom v pohode.
Nove riadenie /ktore sice ma malu volu v ulozeni hrebena v pravej strane/ original VW.
Stabilizator sice mu nic nebolo ale preventivne vymenene vsetko.
Jedine co je ako tak KO je ulozenie tlmica. To lozisko asi uz ma nieco za sebou.
Kupil som vsetko nove do ramien a ulozenie tlmicov...ale mam taky divny pocit ze to aj tak nebude ono a mechanik az na tu malu volu v riadeni je bezradna osoba....a nielen jedna...cele nase osadenstvo mech.dielne. Tak sa pojde pokus omyl....
Moj dedko G4 Variant zacal zlostit.
Klepe nieco v naprave pri ubrati plynu alebo zatacani v malej rychlosti.
Naprava celkom v pohode.
Nove riadenie /ktore sice ma malu volu v ulozeni hrebena v pravej strane/ original VW.
Stabilizator sice mu nic nebolo ale preventivne vymenene vsetko.
Jedine co je ako tak KO je ulozenie tlmica. To lozisko asi uz ma nieco za sebou.
Kupil som vsetko nove do ramien a ulozenie tlmicov...ale mam taky divny pocit ze to aj tak nebude ono a mechanik az na tu malu volu v riadeni je bezradna osoba....a nielen jedna...cele nase osadenstvo mech.dielne. Tak sa pojde pokus omyl....
Dlouhodobým aplikováním Mogulu ve spec 5w 30 a 40 se několik motoru podařilo zachránit od rozebírání a odkarbonovani, včetně třeba Volvo motoru 2.4 který byl z Itálie zaneseny karbonem úplně nesmyslné, pak několik HTP i TSi. Takže za mě je Mogul opravdu dobrý olej - tedy byl když byl dostupný...tedy Mogul Racing, Extreme, Super Racing. Do závodního Favorita se po celou dobu jeho provozu používal výhradně MOGUL 10W-60 EXTREME SPORT a na tom motoru nebylo znát opotřebení. Mogul z dob dávno minulých samozřejmě nemám na mysli..
-> Bukaj:
Je fakt že po M7ADSIII motor nijak zvlášť čistej není, resp. pak jsem dal M7ADSIV (Super Turbo), dnes byl přeznačený jako Mogul DT tuším. Potom šel Extreme. Tu čtyřku si už moc nepamatuju, ale určitě vím, že Extreme bordel vyplavoval, musel jsem ho vyměnit po 1000 km, protože byl sraček podle kapky úplně plnej. Po nalití nové náplně už držel rozumně čistej.
Ale jinak jo, důvod proč jsem ho dával byl ten, že ke Škodovce prostě tak nějak patří, stejně jako pneumatiky Barum, a vyráběl se u nás - cenově to smysl nedávalo.
Je fakt že po M7ADSIII motor nijak zvlášť čistej není, resp. pak jsem dal M7ADSIV (Super Turbo), dnes byl přeznačený jako Mogul DT tuším. Potom šel Extreme. Tu čtyřku si už moc nepamatuju, ale určitě vím, že Extreme bordel vyplavoval, musel jsem ho vyměnit po 1000 km, protože byl sraček podle kapky úplně plnej. Po nalití nové náplně už držel rozumně čistej.
Ale jinak jo, důvod proč jsem ho dával byl ten, že ke Škodovce prostě tak nějak patří, stejně jako pneumatiky Barum, a vyráběl se u nás - cenově to smysl nedávalo.
-> 11mAjA11 24.03.22 11:55:25: Co se Mogulu týče, tak u mne v kategorii levných olejů skončil - jednak minimálně dobově to byla srágora (M6A ani M6AD nemohu soudit, nepoužíval jsem je, ale MOGUL SUPER 15W-50, který se kdysi jako "lepší" olej prodával do škodovek, možná nějak mazal, ale motor po něm byl hned plnej karbonu...) a druhak je spousta lepších (dokonce i značkových) olejů, které jsou levnější.
Po pokusech s na TechWebu doporučovaným M7ADSIII jsem nakonec skončil u Shellu (HX3, HX5), na který nedám dopustit. Jednak je levnější, než Mogul (4L HX3 stál 300 Kč v době, kdy Mogul stejné specifikace byl za 400) a druhak ani při jeho dlouhodobém používání (samozřejmostí je nepřekračování výměnného intervalu) není v motoru prakticky žádná karbonová úsada.
Jak maže, těžko říct, ale zatím jsem nic nezadřel
Objednal jsem ten doporučený Eurol, tak uvidíme, co na to Caddyna řekne
Po pokusech s na TechWebu doporučovaným M7ADSIII jsem nakonec skončil u Shellu (HX3, HX5), na který nedám dopustit. Jednak je levnější, než Mogul (4L HX3 stál 300 Kč v době, kdy Mogul stejné specifikace byl za 400) a druhak ani při jeho dlouhodobém používání (samozřejmostí je nepřekračování výměnného intervalu) není v motoru prakticky žádná karbonová úsada.
Jak maže, těžko říct, ale zatím jsem nic nezadřel

Objednal jsem ten doporučený Eurol, tak uvidíme, co na to Caddyna řekne

-> saskyn2: měli sme i MPM a podle nás je to plněný Mogul, barvou, vůní i konzistenci je stejný (nebo teda loni byl, když zhavarovala distribuce Mogul a porovnávali sme zbylé zásoby s tím MPM. Takže MPM bych se teda taky nebál.
-> saskyn2: Tak se kdyžtak ozvi, když budeš chtít. Zjistím cenu. Doveze na místo.
-> StepaNoFUN: vw 507.00. Ale mám toho zatím asi dost.
-> saskyn2: Co to má mít za specifikaci? Mohl bych se poptat mýho dodavatele (BP)
-> 11mAjA11 24.03.22 18:51:16: A MPM je teda mogul? Protože ty jsou určitě 60L a mela by to být nějaká nizozemská firma, ale moc jsem to nezjištoval.
Ten 60L 5w30 mě vychází 5000, tj 84 za litr, teď jsem bral 3 sudy.
Před tím jsem měl aral a liqui moly 5w30 top tec 4200 a ten vycházel na 17000 za 205L sud to bylo super, ještě jeden sud mám v zásobě.
Ten 60L 5w30 mě vychází 5000, tj 84 za litr, teď jsem bral 3 sudy.
Před tím jsem měl aral a liqui moly 5w30 top tec 4200 a ten vycházel na 17000 za 205L sud to bylo super, ještě jeden sud mám v zásobě.
-> 11mAjA11:
Tak když ti zástupce Orlenu řekne že Paramo/Koramo končí s výrobou tak to asi bude pravda ne? Mají prý změnit portfolio a soustředit se na jiné věci, ale nevim jestli to nejsou jen takové sladké kecy.
Tak když ti zástupce Orlenu řekne že Paramo/Koramo končí s výrobou tak to asi bude pravda ne? Mají prý změnit portfolio a soustředit se na jiné věci, ale nevim jestli to nejsou jen takové sladké kecy.
Všechno v sudech 60l je mogul nikdo jiný (aspoň sme my nenašli), nevyrábí sudy 60l a neplní do nich náplň 60l, všechny ostatní mají 58l. Nějak se mi nezdá že by Paramo přestalo vyrábět..problém je že ono samo už neprodává napřímo, zrušilo své distribuční sklady a prodává pouze přes jednoho jediného přimeho dealera, tím se úplně zkundila výhodná cena protože my jako servis musime živit darmožrouta v podobě výhradního dealera..namísto aby ty prostředky šly napřímo Paramu od menších odběratelů..obchodni zástupci sou snad jen dva pro celou republiku..všechno špatně..omacz.cz/cs/.../mogul
-> Jarda/felda 24.03.22 09:59:49: To mi připomíná Kaufland Performance, jestli ho ještě prodávají. 

-> Milan 136 24.03.22 11:20:58: ano, netušíš co to je za výrobce ? co jsem porovnával technický listy tak mogul to nejni 

-> vhml:
Však jo
Však jo
-> palinator 24.03.22 11:48:42: takhle hlavně Mogul už se nevyrábí vůbec ne? Se vstupem Orlenu na český trh výrobu pod brandem Mogulu celkově ukončili.
-> 11mAjA11:
Tyjo, API normu CH-4 jsem o osobákový oleje ještě neviděl.
Jinak bor tam asi ani nutně bejt nemusí, pokud je tam aditivace založená na něčem jiném ne?
Btw Pema má ten olej za 130 litr i ve flašce.
Tyjo, API normu CH-4 jsem o osobákový oleje ještě neviděl.

Jinak bor tam asi ani nutně bejt nemusí, pokud je tam aditivace založená na něčem jiném ne?
Btw Pema má ten olej za 130 litr i ve flašce.
Ad. Mogul, Mogul je vynikající olej. Paramo to akorát posralo svým přístupem k distribuci..
Nahradili jsme jej teď Mannolem a podle testu v SGS laboratoři má dobré aditivace a ve vyšším %, porovnávali jsme Shell Helix a Mannol 5w30 pro Nafty a Shell neměl vůbec Bor ve složení, čili průměrný předražený olej. Ten Mannol vychází v nákupu za litr kolem 130,- (sud).
Nahradili jsme jej teď Mannolem a podle testu v SGS laboratoři má dobré aditivace a ve vyšším %, porovnávali jsme Shell Helix a Mannol 5w30 pro Nafty a Shell neměl vůbec Bor ve složení, čili průměrný předražený olej. Ten Mannol vychází v nákupu za litr kolem 130,- (sud).
Hele k tomu BSE, je to úplně obyčejný MPi motor, jakoukoli 5W40 do toho nalij. Jestli to má něco naběháno a když to něco třeba mezi výměnami vezme tak je to ideální řešení.
Mám 16v a používám do toho taky 5w40, naběháno to má přes tři kila a funguje pořád stejně bez toho že by se ztrácel.
Mám 16v a používám do toho taky 5w40, naběháno to má přes tři kila a funguje pořád stejně bez toho že by se ztrácel.
-> 11mAjA11:
Je škoda že zrovna ten Mogul testem neproběhl. Prý z důvodu, že se nevyrábí, nicméně byla by to zajímavá retrospektiva, aby si člověk mohl říct "To jsem debil dělal celej život chybu".
Dneska už teda nemám žádnej produkt, o kterým bych moh říct, že ho dělaj naši lidi, tak můžu kupovat klidně toho Holanďana.
Je škoda že zrovna ten Mogul testem neproběhl. Prý z důvodu, že se nevyrábí, nicméně byla by to zajímavá retrospektiva, aby si člověk mohl říct "To jsem debil dělal celej život chybu".
Dneska už teda nemám žádnej produkt, o kterým bych moh říct, že ho dělaj naši lidi, tak můžu kupovat klidně toho Holanďana.
-> Bukaj: a právě to je poměrně velký omyl, Eurol je velice kvalitní značka, v dobách kdy sem byl v Autobenexu, jsme měli jako první zastoupení v ČR pro distribuci, Holandský olej vysoké kvality za rozumnou cenu. Je to stejné jako my máme Mogul, Poláci Lotos, Švýcaři Motorex..zodpovědně můžu říct že Eurol je opravdu kvalitní olej a nemusí být obava že kvůli němu něco v motoru zkolabuje.

-> palinator 24.03.22 09:13:11: no vidíš, já ted mám kvalitní olej značky Mažeto
normy to má splnovat (přebal něčeho do kanystrů místní prodejny) tak uvidíme 





-> Bukaj:
Ale hovno, jen na Pemě jsou matláci a neuměj přepsat parametry.
E: Asi nějak můžu přeposlat přístup do tý knihovny. Chtěl jsem to printscreenovat, ale aby to šlo dobře přečíst, bylo by to pracný a na to sem se prostě vysral.
E2: řešili tam hlavně množství a složení aditiv, zejména z titulu klesajícího množství protioděrových přísad, což je prý důvodem chorobného zadírání vaček v dnešní době na starších motorech, který k tomu mají sklony. Ale těch sledovanejch parametrů tam bylo fakt mrtě, mimo jiné tam měli i celkový koeficient tření, který měl tento olej jeden z nejlepších - tzn. mohlo by to být zajímavé i z hlediska snížení spotřeby.
Ale hovno, jen na Pemě jsou matláci a neuměj přepsat parametry.
E: Asi nějak můžu přeposlat přístup do tý knihovny. Chtěl jsem to printscreenovat, ale aby to šlo dobře přečíst, bylo by to pracný a na to sem se prostě vysral.

E2: řešili tam hlavně množství a složení aditiv, zejména z titulu klesajícího množství protioděrových přísad, což je prý důvodem chorobného zadírání vaček v dnešní době na starších motorech, který k tomu mají sklony. Ale těch sledovanejch parametrů tam bylo fakt mrtě, mimo jiné tam měli i celkový koeficient tření, který měl tento olej jeden z nejlepších - tzn. mohlo by to být zajímavé i z hlediska snížení spotřeby.
-> palinator: Překlep
Jinak díky, nějaké bližší info k těm "číslům" z toho testu?
Eurol na mne působí jako něco, na čem bych osmažil vajíčka, než něco, co bych lil do motoru
Edit: Navíc ten Eurol z odkazu je pro naftové motory...

Jinak díky, nějaké bližší info k těm "číslům" z toho testu?
Eurol na mne působí jako něco, na čem bych osmažil vajíčka, než něco, co bych lil do motoru

Edit: Navíc ten Eurol z odkazu je pro naftové motory...
-> Bukaj:
To WV je nějaká politická provokace?
Norma asi klasika VW502.00 ne?
Doufám že mě tu nikdo nevykundí, ale Vaculík dělal nějakej test olejů, kterej měla hradit redakce a apeloval na lidi ať kupujou ty čísla, ať je vidět zvýšený náklad a je motivace to dělat dál. Dokonce jsem si i elektronickou verzi toho čísla koupil. A vyhrálo toto:
www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-eurol-super-lite -a3-b4-5w-40-4l?gclid=CjwK ...
Objednal jsem to do TDI tak jsem zvědav.
To WV je nějaká politická provokace?

Norma asi klasika VW502.00 ne?
Doufám že mě tu nikdo nevykundí, ale Vaculík dělal nějakej test olejů, kterej měla hradit redakce a apeloval na lidi ať kupujou ty čísla, ať je vidět zvýšený náklad a je motivace to dělat dál. Dokonce jsem si i elektronickou verzi toho čísla koupil. A vyhrálo toto:
www.autodily-pema.cz/moto rovy-olej-eurol-super-lite -a3-b4-5w-40-4l?gclid=CjwK ...
Objednal jsem to do TDI tak jsem zvědav.
Rychlý dotaz:
WV 1,6 benzín, motor "šílených krav" (BSE) - specifikace oleje (norma VW, API)?
...filtr předpokládám "standard" WV
Doteď se tam lilo prý "to, co z výroby" (nějaký Castrol 5W-30)...
-> palinator 22.03.22 12:23:59: Z toho trnu právě u toho Caddy, co teď servisuju kamarádce - přední kapota v bočních pertlech pod lakem bubliny, u obou bočních šoupacích dveří koroze u klik, klika víka kufru (hliník) pod barvou vykvetlá...
Přitom jinak je to poměrně zdravé zánovní auto, kde se rez objevuje jen v místech, která byla odřená provozem, ale tyhle věci mne fakt štvou
WV 1,6 benzín, motor "šílených krav" (BSE) - specifikace oleje (norma VW, API)?
...filtr předpokládám "standard" WV
Doteď se tam lilo prý "to, co z výroby" (nějaký Castrol 5W-30)...
-> palinator 22.03.22 12:23:59: Z toho trnu právě u toho Caddy, co teď servisuju kamarádce - přední kapota v bočních pertlech pod lakem bubliny, u obou bočních šoupacích dveří koroze u klik, klika víka kufru (hliník) pod barvou vykvetlá...

Přitom jinak je to poměrně zdravé zánovní auto, kde se rez objevuje jen v místech, která byla odřená provozem, ale tyhle věci mne fakt štvou

-> Syny:
A já si škrábu hlavu že mám chytlou hranu v pertlu
A já si škrábu hlavu že mám chytlou hranu v pertlu
