skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
11:46:49
30.11.2024
30.11.2024
vhml
-> saskyn2 30.11.24 09:56:59: kontroloval jsem takhle na skodovce kde to klepe o kastli. Ale nakonec to nejak dorostlo.
10:22:43
30.11.2024
30.11.2024
saskyn2
-> Bukaj 30.11.24 10:00:20: Jaký čidlo zase? To na hladinu? No na to abys nemusel kontrolovat měrku, funguje to dobře, ale nesmí nikdo odpojit zámek kapoty no... Jinak si spíš měl blbej kontakt nebo možná zaplý zapalování vadilo. Normálně určitě není potřeba to držet propojený dvě minuty.
10:00:20
30.11.2024
30.11.2024
Bukaj
Tak nakonec to byla ta delší prodleva s "kapotovou gymnastikou" -> Jirik_Tuňák1983 30.11.24 09:40:31:
Kontrolka zhasla až po cca 1-2 minutě s "otevřenou kapotou" (proklemovaný konektor).
K čemu tam teda je to čidlo, to nechápu...
Kontrolka zhasla až po cca 1-2 minutě s "otevřenou kapotou" (proklemovaný konektor).
K čemu tam teda je to čidlo, to nechápu...
09:56:59
30.11.2024
30.11.2024
saskyn2
Jinak vypínání stěračů si myslím není kvůli kolizi s kapotou, ale aby to přepákování někomu neuštíplo prst kdyby to odkrytoval. Má to celkem slušnou sílu.
09:54:03
30.11.2024
30.11.2024
saskyn2
-> Bukaj: Hele a na displeji to ukazuje zavřenou nebo otevřenou tu kapotu? Když si propojil ten konektor tak se to změnilo? Kdyby bylo ko čidlo, tak to nepíše zkontrolujte hladinu, ale napsalo by to něco s tím čidlem že je vadný. Teda za předpokladu že to caddy nemá nějaký základní displej kde ti jen svítí nějaká kontrolka. Jinak máš samozřejmě pravdu ten spínač je on-off a funguje už od odjištění.
09:40:31
30.11.2024
30.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 30.11.24 09:18:10: Já myslel takovej, kde to hladinu normálně pozná, bez té kapotové gymnastiky.
09:39:04
30.11.2024
30.11.2024
Syny
-> Bukaj 30.11.24 09:36:03: Po vypnutí klíčku pinkneš páčku stěračů dolů a stěrače vyjednou do servisní polohy.
09:36:03
30.11.2024
30.11.2024
Bukaj
-> StepaNoFUN 30.11.24 09:16:09: Kapota je od prvotního pootevření až do plného otevření v jakékoli pozici dále a výše od stěračů, než v zavřené pozici.
Napadl mne jedině případ, že by někdo byl tak blbej, že by pustil stěrače, když jsou zvednuty, ale u tohoto vozu nejdou stěrače zvednout ani při zavřené, ani při otevřené kapotě Tedy řidičův stěrač zvednout jde při ne zcela otevřené kapotě, ale spolujezdcův bez šance v jakékoli poloze kapoty.
Ale myslím, že se tu někde psalo, že VW má na to nějakou servisní polohu stěračů, že se nějakým úkonem stěrače posunou částečně na sklo a pak jdou zcela zvednout. Ale to netuším, jak se aktivuje...
Závady řj motoru, "centrální elektriky" i přístrojovky čisté - kde jinde bych měl hledat, to netuším...
...ještě mne napadá, že třeba je pro tu elektroniku důležitá i doba otevření té kapoty - že za pět vteřin olej dolít nestihnu...
...zkusím ty piny vyzkratovat na dýl a uvidím...
Napadl mne jedině případ, že by někdo byl tak blbej, že by pustil stěrače, když jsou zvednuty, ale u tohoto vozu nejdou stěrače zvednout ani při zavřené, ani při otevřené kapotě Tedy řidičův stěrač zvednout jde při ne zcela otevřené kapotě, ale spolujezdcův bez šance v jakékoli poloze kapoty.
Ale myslím, že se tu někde psalo, že VW má na to nějakou servisní polohu stěračů, že se nějakým úkonem stěrače posunou částečně na sklo a pak jdou zcela zvednout. Ale to netuším, jak se aktivuje...
Závady řj motoru, "centrální elektriky" i přístrojovky čisté - kde jinde bych měl hledat, to netuším...
...ještě mne napadá, že třeba je pro tu elektroniku důležitá i doba otevření té kapoty - že za pět vteřin olej dolít nestihnu...
...zkusím ty piny vyzkratovat na dýl a uvidím...
09:18:10
30.11.2024
30.11.2024
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: ale ma. Nicmene tu signalizaci nizky hladiny smazes tim, ze otevres kapotu. A znovu by zacala rvat az po nejakejch kilometrech, kdyz ten olej nedolejes.
09:16:09
30.11.2024
30.11.2024
StepaNoFUN
-> Bukaj: Nedovrenou jsem myslel, ze mas zkusit kolizi steracu. Z nejakyho duvodu tim spinacem sterace blokovali.
Zkousel jsi vycist zavady a smazat ten servisni interval?
Zkousel jsi vycist zavady a smazat ten servisni interval?
08:58:22
30.11.2024
30.11.2024
Jirik_Tuňák1983
A jsme u toho, proč to nemá normálně snímač na bloku do vany nebo na vaně.
08:31:26
30.11.2024
30.11.2024
Bukaj
-> StepaNoFUN: Nedovřená kapota je pro elektroniku vozu totéž, co otevřená - ten spínač v zámku má jen polohy on/off a dvoupinovej konektor.
A konektor včetně kabelu k čidlu ve vaně vypadá, že v poslední době nepřišel k úhoně - od poslední výměny oleje v červnu...
...ale předtím párkrát dostal zabrat (výlet do pole, srna) - ale to už je několik let zpět...
...každopádně to by někde hlásilo nějakou chybu, ne?
A konektor včetně kabelu k čidlu ve vaně vypadá, že v poslední době nepřišel k úhoně - od poslední výměny oleje v červnu...
...ale předtím párkrát dostal zabrat (výlet do pole, srna) - ale to už je několik let zpět...
...každopádně to by někde hlásilo nějakou chybu, ne?
08:24:45
30.11.2024
30.11.2024
StepaNoFUN
-> Bukaj: zkus to pri nedovreny. Nejak to nevychazelo. Kazdopadne Caddy ma sterace blokovany tim spinacem kapoty. Stejne jako OII.
A diag? Servisni interval jsi smazal? Neni v pr... ten snimac ve vane, nebo kabel od nej?
A diag? Servisni interval jsi smazal? Neni v pr... ten snimac ve vane, nebo kabel od nej?
07:52:42
30.11.2024
30.11.2024
Bukaj
-> StepaNoFUN: Jo, svítí oranžová olejnička s vlnovkou pod ní a píše to "zkontrolujte hladinu oleje".
Bylo mi to divný, že nezhasne, tak jsem zkusil propojit ty piny konektoru "otevřená kapota" a svítí pořád. Přitom oleje tam je mezi ryskama na měrce, tak nevím...
...čemu by mělo vadit puštění stěračů při otevřené kapotě? Nevím, jak u jiných modelů, ale tady nehrozí žádná kolize - otevřená kapota je o dost výš a "vyjetá dopředu", než by mělo vadit dráze stěračů - je tam asi 15 cm místa...
...nebo je v tom něco jiného?
Bylo mi to divný, že nezhasne, tak jsem zkusil propojit ty piny konektoru "otevřená kapota" a svítí pořád. Přitom oleje tam je mezi ryskama na měrce, tak nevím...
...čemu by mělo vadit puštění stěračů při otevřené kapotě? Nevím, jak u jiných modelů, ale tady nehrozí žádná kolize - otevřená kapota je o dost výš a "vyjetá dopředu", než by mělo vadit dráze stěračů - je tam asi 15 cm místa...
...nebo je v tom něco jiného?
06:55:59
30.11.2024
30.11.2024
StepaNoFUN
-> Bukaj: Pockej... Fakt Ti sviti oranzova olejnicka, nebo Ti to pise vymenu na displeji? Kazdopadne resetem servisu by mela myslim zhasnout i hladina.
A jestli ten spinac kapoty nemas, tak bacha na pusteni steracu s otevrenou kapotou.
A jestli ten spinac kapoty nemas, tak bacha na pusteni steracu s otevrenou kapotou.
00:21:01
30.11.2024
30.11.2024
Bukaj
-> saskyn2: To mne taky napadlo, jen jsem si říkal, jestli to není nějak inteligentněji vymyšlené...
...takže samo to nezhasne?
Když jsem u toho auta potřetí měnil chladičovku, tak jsem ten mikrospínač odmontoval - měl utržený jeden ze dvou drátků. A teď narychlo potmě v mraze jsem nenašel ten přívodní kablík, možná jsem ho smotal někam stranou, aby nezavazel, až budu měnit chladičovku počtvrté...
...takže samo to nezhasne?
Když jsem u toho auta potřetí měnil chladičovku, tak jsem ten mikrospínač odmontoval - měl utržený jeden ze dvou drátků. A teď narychlo potmě v mraze jsem nenašel ten přívodní kablík, možná jsem ho smotal někam stranou, aby nezavazel, až budu měnit chladičovku počtvrté...
23:51:55
29.11.2024
29.11.2024
saskyn2
-> Bukaj: tak vypoj konektor od toho zámku a prozkratuj ho kouskem drátu. Nevim kde ho má tahle stará caddy, ale to najdeš, většinou bývá nahoře vpravo na chladičovce jak je palivák.
23:43:08
29.11.2024
29.11.2024
Bukaj
-> saskyn2 26.11.24 09:32:48: Existuje nějaká jiná varianta, jak zhasnout kontrolku hladiny oleje jinak, než otevřením kapoty (u vozu, který má vadný mikrospínač v zámku kapoty)? Teď jsem vyměnil olej na té Caddyně, nastavil nové servisní intervaly a kontrolka svítí vesele dál
Jako by to bylo něco jako kontrolka brzd u 742 - jak ji jednou aktivuješ, musíš se ohnout k pedálu a "resetovat" ručně...
Čekal jsem, že po dolití oleje si čidlo uvědomí, že už olej má a kontrolku zhasne...
Jako by to bylo něco jako kontrolka brzd u 742 - jak ji jednou aktivuješ, musíš se ohnout k pedálu a "resetovat" ručně...
Čekal jsem, že po dolití oleje si čidlo uvědomí, že už olej má a kontrolku zhasne...
11:45:47
29.11.2024
29.11.2024
minno
-> Syny: Je to už Euro 6 (6D myslím) - vyrobené 02/2018 a GPF to našťastie ešte nemá (posledných pár mesiacov výroby bez GPF).
10:51:27
29.11.2024
29.11.2024
Syny
-> minno: Ta tvoje 1,4 92kW je jeste Euro 5 nebo uz 6? Predpokladam, ze to GPF jeste nema, coz?
19:38:31
28.11.2024
28.11.2024
SO545
-> saskyn2 28.11.24 19:11:06: ano je to dobre aj nie...ale preto ze to dement suchne pri parkovani o obrubnik....tak si das kompletnu rozborku a aby to bolo zase ako nove tak 2h v pikacu.
Zlate casy ked maximum boli 4mriezky a 2hmlovky...
Zlate casy ked maximum boli 4mriezky a 2hmlovky...
19:11:06
28.11.2024
28.11.2024
saskyn2
-> SO545: To je nějaký Rko ne? Jako když jsem to poprvé viděl tak jsem si taky říkal proboha proč, ale ono to je ve finále celkem dobrý když můžeš vyměnit jen bouranou část nárazníku a nemusíš kupovat celej.
18:32:07
28.11.2024
28.11.2024
SO545
-> Bukaj 27.11.24 21:30:47: to je uz skoro v polovici skladania....ten naraznik je minimalne zo 100ks dielov....a este k tomu hnusne tvrdy plast.
-> kpt.Budha 28.11.24 18:27:38: uz to ma zakos...a dufam ze na buduce si to struhne kolega.
-> kpt.Budha 28.11.24 18:27:38: uz to ma zakos...a dufam ze na buduce si to struhne kolega.
18:27:38
28.11.2024
28.11.2024
kpt.Budha
-> SO545: A nechceš to tak nechat? Bez toho nárazníku je to takové pěkně nasupené
15:02:37
28.11.2024
28.11.2024
Jozka
-> Bukaj 27.11.24 21:25:14: S LPG mám nulovou zkušenost, ale třeba u sériovýho MB (AL vana tedy, ale malej chladič) se v létě a při teplotě vody kolem 90°C se olej zahřeje na 70° až z hoooodně dlouho..
23:21:33
27.11.2024
27.11.2024
Jarda/felda
já teda s mým 2.5l ingotem nemám problém s ohřátím za 4-5km klidný jízdy a kdybych chtěl ohřívat na místě zvýší volnoběh na cca 1400ot
23:15:58
27.11.2024
27.11.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.11.24 22:05:34: protože spaluje chudší směs a vznikající NOx redukuje chcankama
22:05:34
27.11.2024
27.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: No obecne kdyz ma deasel chcanky, tak je to s tim zahrivanim horsi nez bez chcanek.
Nevim proc teda.
Nevim proc teda.
21:54:53
27.11.2024
27.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 27.11.24 21:47:09: To není tak jisté.
21:52:15
27.11.2024
27.11.2024
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.11.24 21:39:32: Nevím, naftu nemám a nechci - ale vím, že nafťáky mají vyšší účinnost a v kombinaci s podtáčením (které jim tolik nevadí) se moc ochotně nezahřívají. Co si pamatuju z práce, tak Jumper (2003) v zimě při pojížďkách do 20 km netopil vůbec - ale tam to mohlo být i termostatem - nikdo to neřešil (a já tím autem jel jednou za uherák), Ducato 2006 už topilo líp, ale taky mu trvalo dýl, než se zahřeje (ve srovnání se škodovkou). A na T4 mám už jen mlhavé vzpomínky...
21:47:09
27.11.2024
27.11.2024
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: To možná ano (to za chladu téměř každý vůz), ale tady byla řeč o padání teploty u jízdou zahřátého vozu - a to nehrozí u žádného benziňáku (pokud má v pořádku termostat)...
21:42:05
27.11.2024
27.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 27.11.24 21:29:17: Dnešní benzínové auto má taky co dělat, aby se zahřálo nastartované na místě.
21:39:32
27.11.2024
27.11.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj 27.11.24 21:29:17: Tak ale zalezi jakej deasel... Stary ofce cesky sen 1,9 TDi se zahreje docela rychle. Transit se mi ohreje klidne az po 20 km klidny jizdy. Nemit elektricky topeni, tak mi asi umrzne prdel
21:30:47
27.11.2024
27.11.2024
Bukaj
-> SO545 27.11.24 20:02:10: To je rozštípané po nehodě nebo ten nárazník je schválně z tolika dílů?
21:29:17
27.11.2024
27.11.2024
Bukaj
-> palinator 27.11.24 11:51:10: Ale tohle se týká snad výhradně nafťáků, ne? Ty se v mraze na volnoběh opravdu neprohřejí a neudrží tedy teplotu. Ale benziňáky by neměly mít problém. A kdo si pořídí nafťáka na courání kolem komína, nesmí se divit, že se v zimě nezahřeje a že sice ušetří pár halířů na kilometr za palivo, ale násobek ušetřených peněz nasype do servisu...
21:25:14
27.11.2024
27.11.2024
Bukaj
-> palinator 27.11.24 10:22:31: Nevím, jak olej, ale vodu na těch 90°C (tedy 88° - mám termostat z 136), i na LPG a s plně puštěným ventilátorem topení při aktuálních ranních teplotách kolem nuly, zahřeju za cca 10 km jízdy...
21:09:19
27.11.2024
27.11.2024
Nwkt
-> Jumbo: Jestli padal budík, tak voda neměla ani 70, ovlivní ti to regenerace. Ty termostaty jsou tragédie poslední dobou, nechal bych je udělat znova
20:02:10
27.11.2024
27.11.2024
SO545
ak sa niekto citi ze mu to ide s legom...nech si skusi rozobrat a poskladat naraznik z arteona....
14:33:45
27.11.2024
27.11.2024
Tomaso435
-> palinator 27.11.24 10:22:31: standart. Jezdím cca 38km trasu více méně volným tempem. Celkem i z kopce .. Spotřeba třeba dneska 3.9 a až posledních 12km auto topí relativně normálně kdy jedu po hlavní normálně 90. Ono co bys chtěl, aby tě ten 1.5l nafty co tam nateče, nejenom dovezl, ale i ti vyhřál auto, to je nesmysl.
Clonu z masky nesudavam.ani v létě a i po jízdě je motor relativně chladnější v porovnání třeba s feldou. Chladič je studenej úplně,termostat tam ani nic nepustí, krom toho výměník voda olej a tím ohrejvas nesmyslný množství kapaliny. A toho docílíš jen když jedeš v zápřahu treba s vozejkem nebo na dálnici.
Clonu z masky nesudavam.ani v létě a i po jízdě je motor relativně chladnější v porovnání třeba s feldou. Chladič je studenej úplně,termostat tam ani nic nepustí, krom toho výměník voda olej a tím ohrejvas nesmyslný množství kapaliny. A toho docílíš jen když jedeš v zápřahu treba s vozejkem nebo na dálnici.
11:51:10
27.11.2024
27.11.2024
palinator
-> Pavel P..:
Tvl o tomhle jsme se už x-krát bavili. Termostat byl v Ovci vyměněnej, protože fakt nefungoval a na 90 to nevylezlo ani bez topení. V Toledu to fungovalo normálně, jen teplota reagovala na topení. Rapid měl najeto 30 tisíc, co bys na něm chtěl měnit? Ovce v autoškole měla 70 tkm nebo kolik a když jsme si domlouvali další jízdy, tak během 15 minut při -9°C začla teplota padat.
Prostě ne každej jezdí po Praze a když člověk dokáže ujet 30 km téměř v kuse na jeden kvalt, tak toho výkonu prostě moc nepotřebuješ a v 90 km/h se blbě zakrytovanej motor chladí i náporem vzduchu.
Tvl o tomhle jsme se už x-krát bavili. Termostat byl v Ovci vyměněnej, protože fakt nefungoval a na 90 to nevylezlo ani bez topení. V Toledu to fungovalo normálně, jen teplota reagovala na topení. Rapid měl najeto 30 tisíc, co bys na něm chtěl měnit? Ovce v autoškole měla 70 tkm nebo kolik a když jsme si domlouvali další jízdy, tak během 15 minut při -9°C začla teplota padat.
Prostě ne každej jezdí po Praze a když člověk dokáže ujet 30 km téměř v kuse na jeden kvalt, tak toho výkonu prostě moc nepotřebuješ a v 90 km/h se blbě zakrytovanej motor chladí i náporem vzduchu.
11:43:41
27.11.2024
27.11.2024
Jumbo
-> Pavel P..: Yeti s 2,0 TDi DSG i po výměně všech termostatů v nízkých teplotách nedokázal držet 90 na vodě a reálně padala ručička teploty dolů, stejně tak budíková teplota oleje... Když vyměnili na moji žádost všechny termostaty a nic z toho, tak jsem se na to vykašla...
10:52:37
27.11.2024
27.11.2024
Pavel P..
-> palinator: jenže to neni problem dieselu ale stavu auta.... konkretně termostatu
10:22:31
27.11.2024
27.11.2024
palinator
-> Syny 25.11.24 22:15:11:
A stodvacítka je schopná olej na 70°C olej vzhledem k hliníkový vaně s žebrováním klidnou jízdou ohřát? Ono taky záleží, kde se ta teplota měří. Ale ve větší zimě se mi u několika dieselů stávalo, že se to za 30 km neohřálo na provozní teplotu vody a oleje v podstatě nikdy.
Chci tím říct, že asi netřeba být tak předposranej, stejně to zdechne na něco jinýho, než na důsledek mazání.
A stodvacítka je schopná olej na 70°C olej vzhledem k hliníkový vaně s žebrováním klidnou jízdou ohřát? Ono taky záleží, kde se ta teplota měří. Ale ve větší zimě se mi u několika dieselů stávalo, že se to za 30 km neohřálo na provozní teplotu vody a oleje v podstatě nikdy.
Chci tím říct, že asi netřeba být tak předposranej, stejně to zdechne na něco jinýho, než na důsledek mazání.
14:10:35
26.11.2024
26.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 26.11.24 11:02:08: Ono je to asi jedno. Jen se to může někdy blbě potkat s jiným úkonem pod kapotou. Např. u auta manželky, která pak doma zapomene nahlásit.
11:02:08
26.11.2024
26.11.2024
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 26.11.24 10:36:35: dává to smysl. než to steče dolů, tak by to řvalo dál a uživatel by byl na nervy.
11:01:29
26.11.2024
26.11.2024
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983: Možná mají jinak řešený ten snímač, nevím, tak počítá se s tím, že když ti ječí nízká hladina tak tu kapotu otevíráš právě kvůli dolití. Jako mně to úplně špatný řešení nepřijde. Navíc za těch 100km normální auto sežere prd takže se vůbec nic nestane. Ale někdy to raději hlásím, nedávno tu byl někdo z Brna a letěl někam do Egypta a auto tu nechal, ale dělal jsem něco jinýho než olej a svítila hladina, samozřejmě to zhaslo, tak jsem mu to pak připomínal, prý tak jel už z Brna a pak zase jel do Brna že si to doma doleje...
10:36:35
26.11.2024
26.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> saskyn2 26.11.24 09:32:48: Není to divné řešení, to nulování otevřením kapoty? Když auta běžně mají snímač hladiny snímající skutečnou hladinu?
09:46:42
26.11.2024
26.11.2024
vhml
-> saskyn2 26.11.24 09:32:48: ok, tak tam preventivne lezt nebudu, když si to umí říct samo. Dával jsem tam před dovolenou a pak trochu po dovolený, což bylo nějakejch 2500km tak jsem na to radši koukal.
09:32:48
26.11.2024
26.11.2024
saskyn2
-> vhml: Jo úplně v klidu, začne to včas hlásit nízkou hladinu. Ale je to až někde pod minimem na měrce, ale očividně to úplně stačí. Jediný na co pozor, nuluje se to otevřením kapoty, tj. když ti to zahlásí, ty otevřeš-zavřeš kapotu a nic nedoleješ i tak to na 100km zase zhasne, pak se to zase rozsvítí.
09:22:54
26.11.2024
26.11.2024
minno
-> Syny 25.11.24 22:15:11: K tomu studenému motoru by som azda doplnil len toľko, že záleží nie len na otáčkach, ale hlavne na záťaži. Tzn. studený motor hlavne moc nezaťažovať (A záťaž je rovnako ako vytáčanie, tak i podtáčanie; prudká akcelerácia). Dobré je držať to v rozumnom pásme otáčok a záťaže.
Osobne za studena nechám radšej nižší kvalt a mierne vyššie otáčky, ako sa za každú cenu dostať na čo najnižšie otáčky (za cenu "podtáčania").
Dnešné výkonné motory + dlhé prevody majú výhodu v tom, že za studena je možné aj pri snahe o veľmi citlivé zaobchádzanie k motoru veľmi rozumne jazdiť a dostať sa aj na mimomestskú rýchlosť (80-90 km) bez toho, aby motor výrazne trpel.
Osobne za studena nechám radšej nižší kvalt a mierne vyššie otáčky, ako sa za každú cenu dostať na čo najnižšie otáčky (za cenu "podtáčania").
Dnešné výkonné motory + dlhé prevody majú výhodu v tom, že za studena je možné aj pri snahe o veľmi citlivé zaobchádzanie k motoru veľmi rozumne jazdiť a dostať sa aj na mimomestskú rýchlosť (80-90 km) bez toho, aby motor výrazne trpel.