skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> charon 27.09.22 09:14:21: -> Jarda/felda 27.09.22 09:25:54: Okem to nikdo nepozna, na TK bych se taky nebal, ale bal bych se pripadne nehody, kdy do toho zacne stourat pojistovna. A ac to nema na provoz vubec zadny vliv, muze to pro pojistovnu byt duvod k tomu, aby odmitla plnit.
-> Jarda/felda:
Stejně je to akorát tak k nasrání, když v prvopočátku problému je neschopnej úředník na registru, kterej použije při registraci nějakou jebnutou šablonu a poznámky v dokladech nechá prázdný.. Jako tý jedný dámě prodali v bazaru GIV Golfa 1,6 16v s dokladama, kde byly dovolený jen balony 175/80 R14... a auto stálo pochopitelně na standardních patnáctkách. A sháněj si takovejhle zkurvenej a naprosto iracionální rozměr.
E: já měl třeba u Toleda napsáno, že je to 1,9 D.... solidní atmosféra komůrka s 81 kW![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Stejně je to akorát tak k nasrání, když v prvopočátku problému je neschopnej úředník na registru, kterej použije při registraci nějakou jebnutou šablonu a poznámky v dokladech nechá prázdný.. Jako tý jedný dámě prodali v bazaru GIV Golfa 1,6 16v s dokladama, kde byly dovolený jen balony 175/80 R14... a auto stálo pochopitelně na standardních patnáctkách. A sháněj si takovejhle zkurvenej a naprosto iracionální rozměr.
E: já měl třeba u Toleda napsáno, že je to 1,9 D.... solidní atmosféra komůrka s 81 kW
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 27.09.22 09:23:23: pokud ti za litr daji X dalších rozměrů tak to nejni úplně špatná cena
navíc tušim že ti nejdřív ty rozměry řeknou a ty se rozhodneš jestli ten papír chceš
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> charon 27.09.22 09:14:21: na technické poznaji
měl jsem o palec širší disk ale gumu správnou a neřešitelný problém a B závada![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda:
Ale za litr nebo za kolik... a to Bukaj asi taky nechce uplně slyšet.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale za litr nebo za kolik... a to Bukaj asi taky nechce uplně slyšet.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 26.09.22 21:58:15: VW se vyjadřuje individuálně
zašleš dotaz a oni ti vystaví potvrzení toho co z výroby bylo možné ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 26.09.22 21:58:15: Nevim jak je to u VW ale někteří výrobci poskytnou seznam disku se kterýma bylo auto homologováno - např. u BMW to nejni problém.
Jinak rozměr disku bych úplně neřešil, pokud to není viditelně vyraženo - jestli je na autě 6x16 nebo 6,5 x 16 nikdo okem nepozná ...
Jinak rozměr disku bych úplně neřešil, pokud to není viditelně vyraženo - jestli je na autě 6x16 nebo 6,5 x 16 nikdo okem nepozná ...
-> Bukaj: Když jsem resil zápis kol jineho rozměru na moderní auto, tak byl potřeba typový list ke konkrétní sadě kol. To znamená, ze to prošlo u výrobce nějakým procesem schvalování pro daný typ auta. Bez toho to neslo.
-> TTomas: Díky, ale sháním něco s (letníma) gumama, tam se cena rozumných kol pohybuje v rozmezí 5-8 tisíc (to je strop). Takhle bych dal 5000 jen za disky s dopravou, dalších 8000 by bylo za gumy, tisícovka nazutí a vyvážení, prostě nesmysl...
Myslím něco jako např.:
www.sbazar.cz/vaclavkkkk/ .../171140631-16-5x112-vw- golf-5-letni-sada-2055516
nebo auto.bazos.cz/inzerat/... /alu-kola-na-vw-touran.php
apod. Jen je vše kloudné v 6,5J, proto se ptám hlavně na ten zápis do TP...
Myslím něco jako např.:
www.sbazar.cz/vaclavkkkk/ .../171140631-16-5x112-vw- golf-5-letni-sada-2055516
nebo auto.bazos.cz/inzerat/... /alu-kola-na-vw-touran.php
apod. Jen je vše kloudné v 6,5J, proto se ptám hlavně na ten zápis do TP...
-> minno: úpravců bylo víc.
Třeba Stahl excluzive, jednu pražskou sme lakovali.
Foto ilustrační
Třeba Stahl excluzive, jednu pražskou sme lakovali.
Foto ilustrační
-> Bukaj: v otazce neporadim, proroze nevim. Ale jsem sam kdo doufal v to, ze pan manzel jaksi neni?
A ještě vlastně jeden dotaz:
Čím může být způsobeno, že se u té Caddyny sjíždí jedno přední kolo víc, než druhé? A to tak, že výrazně - za necelý rok provozu je pravé přední kolo sjeté o půlku víc, než levé.
U toho vozu jsem v létě seřídil sbíhavost (štvalo mne, že je volant nakřivo a zjistil jsem asi 2 mm rozbíhavost, od té doby je volant rovně), ale to, předpokládám, by mělo vliv na sjíždění obou kol stejně...?
Nemůže být nějaká závada v brzdovém systému, respektive v ABS? Nebo...?
Čím může být způsobeno, že se u té Caddyny sjíždí jedno přední kolo víc, než druhé? A to tak, že výrazně - za necelý rok provozu je pravé přední kolo sjeté o půlku víc, než levé.
U toho vozu jsem v létě seřídil sbíhavost (štvalo mne, že je volant nakřivo a zjistil jsem asi 2 mm rozbíhavost, od té doby je volant rovně), ale to, předpokládám, by mělo vliv na sjíždění obou kol stejně...?
Nemůže být nějaká závada v brzdovém systému, respektive v ABS? Nebo...?
Další (možná hloupý) dotaz ohledně moderního vozu (cca 15 let nového):
Jak je to u VW s možností dopsat do TP další rozměry pneumatik a disků? Je to stejná bída jako u zadomotorových škodovek, kdy se "výrobce nevyjadřuje", nebo je nějaký dekret od výrobce, dle kterého mi ke konkrétnímu typu vozu na úřadě dopíší povolené rozměry?
Jde zase o tu Caddynu, kde v TP je jen jeden povolený rozměr disku a pneumatiky a v alternativních rozměrech je tentýž rozměr, jen jiný rychlostní index gumy...
Chtěl bych kamarádce obstarat sadu kol (má jen jednu sadu a jezdí na "celoročních" zimácích, přičemž přední sjede za rok a půl - dle jejího muže je druhá sada kol zbytečnost, ale to auto najezdí 30 tisíc ročně...), jenže většina nabídek na internetu je v jiném rozměru (většinou jsou 6,5J x 16 a v TP je pouze 6J x 16, které se téměř nevyskytují a pokud ano, tak plecháče).
Případně kdyby někdo měl nějakou slušnou sadu liťáků (origo VW) s rozumnýma letníma gumama (vzorek, značka, stáří) v rozměru 205/55 na 6Jx16, ET 50, za rozumnou cenu, tak sem s nima![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jak je to u VW s možností dopsat do TP další rozměry pneumatik a disků? Je to stejná bída jako u zadomotorových škodovek, kdy se "výrobce nevyjadřuje", nebo je nějaký dekret od výrobce, dle kterého mi ke konkrétnímu typu vozu na úřadě dopíší povolené rozměry?
Jde zase o tu Caddynu, kde v TP je jen jeden povolený rozměr disku a pneumatiky a v alternativních rozměrech je tentýž rozměr, jen jiný rychlostní index gumy...
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Chtěl bych kamarádce obstarat sadu kol (má jen jednu sadu a jezdí na "celoročních" zimácích, přičemž přední sjede za rok a půl - dle jejího muže je druhá sada kol zbytečnost, ale to auto najezdí 30 tisíc ročně...), jenže většina nabídek na internetu je v jiném rozměru (většinou jsou 6,5J x 16 a v TP je pouze 6J x 16, které se téměř nevyskytují a pokud ano, tak plecháče).
Případně kdyby někdo měl nějakou slušnou sadu liťáků (origo VW) s rozumnýma letníma gumama (vzorek, značka, stáří) v rozměru 205/55 na 6Jx16, ET 50, za rozumnou cenu, tak sem s nima
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: nejaky mutant..predtym tam stavalo zmutovane MB-G
-> minno 21.08.22 22:10:37: fiiiha to je ako Doka len T4 ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2: No jo, ale lepší jak Santusovo brzdič bez pístku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: ty máš vždycky něco, tohle jsem ještě neviděl ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Ne, už jsem to zkoumal, brzdič na čepech
-> StepaNoFUN 20.08.22 13:18:12: To, co mají třeba zadní desky na O1.
-> Milan 136: myslis to, co ma ATE v zakladu?
-> Nwkt 20.08.22 12:20:09: Nemlátí spíš desky? Lepí se průhlednou 3M páskou.
-> saskyn2 17.08.22 17:59:37: Mě mlátí ten 340 brzdič na kostkách
má vůli na čepech
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Spíš ty držáky. Tohle bylo ze Stahlu podle VIN. Proto jsem se pal, jestli se s tímhle někdo setkal. Podle mně držáky na hovno, Naštěstí šly dobře a jednoduše upravit.
-> StepaNoFUN: tak blbý desky tam mohl být už předtím. Nebo držáky no...
-> saskyn2: Ne. Bylo to tak jak to mělo bejt. Deska stejná. Jen tam prostě předtím ty pérka vůbec nebyly. Asi nějaký jiný držáky. Desky originál ATE ještě ze Stahlu a ne z domu hrůzy. Auto kupovaný jako jetý z venku, takže bůh ví, co tam kdo kdy nacpal. Historie neznámá.
-> StepaNoFUN: A nedáváš tam něco co tam nepatří, jiný typ? Ty druhoškový desky jsou někdy boj, někdy velký, někdy malý. To mi připomnělo jak borec chtěl měnit tlumiče a silentbloky, tak jsem mu je poměnil, stálo ho to asi 15t, pak přijel znovu a chtěl ještě čepy a až pak z něj vypadlo že mu to na panelce mlátí. No že se mu ty brembo desky co si měnil sám ale vyplatili
Soudruzi je udělali o 2mm menší![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: prave ze tady jsem daval desky ATE. Plisky u nich byly, drzaky byly i po ocisteni od rzi proste uzky aby to vyslo s plechama. Puvodni desky tam byly bez plechu a prirezly k tomu drzaku, takze s minimalni vuli. Pilnikem jsem drzaky prizpusobil, aby se vesla deska i s plechama.
-> StepaNoFUN: U TRW v servise bežne flexou prejdem hrany na obložení kde dosada, aby chodili volne …
-> StepaNoFUN:
Známej mechoš dává i na desky který pasunou, ten plíšek jen z jedný strany. Že prý to pak nezahnije tak rychle.
Známej mechoš dává i na desky který pasunou, ten plíšek jen z jedný strany. Že prý to pak nezahnije tak rychle.
-> StepaNoFUN: stavalo se mi to u neATE desek... spatny tolerance asi :-)
-> StepaNoFUN: cinska mrdka desky, uz jsem to někdy viděl. Jinak můžeš mít taky zrezly trmeny, chce to pořádně vyčistit, jinak to pak bude pribrzdovat
Nebyl to teda golf, ale caddy. Setkal se nekdo s drzakama zadnich brzdicu, ktery byly na desticku tak natesno, ze tam nesly dat ty nerezovy perka? Ne ze by to teda pilnik nespravil, ale prislo mi to divny.
-> palinator 03.08.22 10:26:46: Možná bys nebyl bez šance. Já taky kupuju pořád starší a starší (vztaženo k datu nákupu) Saaby za větší a větší peníze
A TiD teď možná půjde do světa a proti kupní ceně asi moc slevovat nebudu...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 03.08.22 10:26:46: Já si misim, že v pohodě.
Jinak se to nemusí líbit každému, ale je to pohodlné a praktické auto. Tady třeba na pohled pěkné kósek.
www.autoscout24.cz/nabidk y/citroen-c8-2l-hdi-163cv- exclusive-1ere-main-7-sieg es-diesel-stribrna-01ba058 f-fbfb-47e5-af11-97c1dfc42 f21?sort=stand...
Jinak se to nemusí líbit každému, ale je to pohodlné a praktické auto. Tady třeba na pohled pěkné kósek.
www.autoscout24.cz/nabidk y/citroen-c8-2l-hdi-163cv- exclusive-1ere-main-7-sieg es-diesel-stribrna-01ba058 f-fbfb-47e5-af11-97c1dfc42 f21?sort=stand...
-> Jirik_Tuňák1983:
Že bych zkusil svojí OI vystřelit za to co jsem jí koupil? Tj. nějakejch 130 nebo kolik?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Že bych zkusil svojí OI vystřelit za to co jsem jí koupil? Tj. nějakejch 130 nebo kolik?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 03.08.22 07:19:37: Jj
. Kolega prodal opelíchanou hnojnou O2 před FL se 400 000 km na hrbu za nějakých 75 000,-. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak pěkná C8 z roku 2013 - 2014 se 120 kW HDi a nájezdem kolem 150 000 km, se prodává tak za 265 000,- u nás a až cca 360 000,- u dovozů v epesním stavu. Je to kůly tomu, že srovnatelná alternativa dnes víceméně není.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak pěkná C8 z roku 2013 - 2014 se 120 kW HDi a nájezdem kolem 150 000 km, se prodává tak za 265 000,- u nás a až cca 360 000,- u dovozů v epesním stavu. Je to kůly tomu, že srovnatelná alternativa dnes víceméně není.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny:
Ale vem to jako spoření. Až to bude totální vrak zralej na šrot, tak to prodáš za víc než tu C8 f topu před 10 lety.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale vem to jako spoření. Až to bude totální vrak zralej na šrot, tak to prodáš za víc než tu C8 f topu před 10 lety.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak včera to byly 3 roky, co jsem GVII přivezl. Tak dostal nové čelní okno, když to původní vzalo za své od kamene
-> Jirik_Tuňák1983: To je fakt, koukal jsem na nej tedko pred par dny a to je jako uplne mimo... Totalni holota, najeto pres kilo, rok 2018 a stoji 650 ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Syny 30.07.22 20:36:57: To ani ten, co tu übercenu bude platit.
Nezapomeň, na ten až zvrácený cenový rozdíl.
Jinak v té C8 (kolega má 807), se dá aspoň pohodlně sedět i v té třetí řadě jako dospělý, což se o tom Touranu říct nedá, tam je to vzadu za trest. Mimochodem, ta C8 se dělala i 2+3+3. Ono i více majitelů, když někam jedou, tak se vyloženě těší, protože je to fakt mimořádně pohodlné a prostorné. Je z toho i krásně vidět, což může lidi, kteří jsou zvyklí na dnešní moderní tankové průzory a spodní hranu okna u brady, trochu znervozňovat. Má tedy nějaký už historický kousek z prvních let výroby, ale to auto má hrozně vychytávek, díky kterým je pro kolegu každá rodinná cesta jezdí i zahraničí, zážitek a nechtějí se toho pořád zbavovat. Proč? Není adekvátně prostorná a pohodlná alternativa za rozumné peníze. Dnes všichni dělají sklápěcí sedačky do podlahy, vedle podlahy a za podlahu, ale sezení je na tom utrpením.
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Jinak v té C8 (kolega má 807), se dá aspoň pohodlně sedět i v té třetí řadě jako dospělý, což se o tom Touranu říct nedá, tam je to vzadu za trest. Mimochodem, ta C8 se dělala i 2+3+3. Ono i více majitelů, když někam jedou, tak se vyloženě těší, protože je to fakt mimořádně pohodlné a prostorné. Je z toho i krásně vidět, což může lidi, kteří jsou zvyklí na dnešní moderní tankové průzory a spodní hranu okna u brady, trochu znervozňovat. Má tedy nějaký už historický kousek z prvních let výroby, ale to auto má hrozně vychytávek, díky kterým je pro kolegu každá rodinná cesta jezdí i zahraničí, zážitek a nechtějí se toho pořád zbavovat. Proč? Není adekvátně prostorná a pohodlná alternativa za rozumné peníze. Dnes všichni dělají sklápěcí sedačky do podlahy, vedle podlahy a za podlahu, ale sezení je na tom utrpením.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak treba ten zminovanej Turan se taky dela sedmimistnej. Octa a C8 nejsou auta ze stejnyho segmentu, takze tezko se muzou porovnavat. Az bude pred C8 a Multakem T6 stat 9 lidi, tak se taky nebudou smat ty z ty C8 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 30.07.22 20:27:07: Ale až vás bude stát před Oktáfkou a tou C8 sedum, tak hádej, kdo se bude smát potom. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 30.07.22 12:34:26: Však to je v pořádku. Taky nikdy nebudu mít nic jiného![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Teď jsem parkoval u Lidlu vedle Citroënu C8 a musel jsem se smát celý nákup. Ty analogový budíky uprostřed? To vypadalo jako kuchyňská váha. To snad ten výrobce nemohl myslet vážně![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Teď jsem parkoval u Lidlu vedle Citroënu C8 a musel jsem se smát celý nákup. Ty analogový budíky uprostřed? To vypadalo jako kuchyňská váha. To snad ten výrobce nemohl myslet vážně
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> U-Geen: Presne tak ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny: jasny no.... me se zas moc nelibi koncernovy interiery, takze je svet v poradku :-)