VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
4146 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 24.01.2014 do 30.10.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
21:52:03
30.10.2025
Cumper
Ahoj, mám rychlej dotaz, vejde se do Golfa VII combi klasická 16"rezerva a nebo jen ta malá dojezdová? díky
11:26:57
29.10.2025
Sita
-> minno 29.10.25 08:56:46: souhlasim s tebou. Aby to nevypadalo, ze Boru jen kritizuju, tak musim rict, ze jako spotrebak na primestskej provoz to splnilo svoji ulohu nad moje ocekavani. Kupoval jsem to v roce 2014 za cca jednu vejplatu a doufal, ze to 10 let vydrzi. Ted to vypada, ze se v tom bude ucit jezdit jeste syn. Oprav za tu dobu par bylo, ale vsechno jsem zvladl doma a nebylo to nic likvidacniho ani nic co vyzaduje nejaky specialni vybaveni...
08:56:46
29.10.2025
minno
-> Sita 29.10.25 07:40:41: Ja si zas skromne myslím, že pri bežnom "provozu" v kolónach atď., človek moc nemá šancu poznať v jazdných vlastnostiach zásadný rozdiel pri starom/novom aute podobnej konštrukcie/stave. Myslím hlavne to, ako auto sedí v zátačkách, drží stopu a podobne. Navyše, aby to bolo naozaj objektívne, vstupuje do toho priveľa faktorov. Nebavíme sa o motore, brzdách, hlučnosti a pocitu z auta...
07:40:41
29.10.2025
Sita
-> 11mAjA11 29.10.25 06:20:27: ok, ja jen varuju pred takovou tou predstavou, ze na "jeste poctivym aute vymenim tohleto a tamhleto a bude to jezdit lip nez moderni predrazeny catocostovy sracky" 1 .
upraveno 1x, naposled 29.10.2025 08:37:20
07:32:58
29.10.2025
Sita
-> Bukaj 29.10.25 07:02:01: neco hlinikovyho v tom siletbloku je, moc jsem to nestudoval. Ale vpravo je to jeste ok. Prosel jsem cca 20 inzeratu, myslel jsem, ze koupim neco pouzityho, vic sezrany to maj vlevo vsichni, tak nevim.
07:02:01
29.10.2025
Bukaj
-> Sita 29.10.25 03:59:21: Tam je nějaký kontakt ocel/hliník nebo co je to bílé na a kolem těch velkých vyžraných silentbloků?9
06:20:27
29.10.2025
11mAjA11
Napravnice sem repasoval originály co mely jen povrchovou korozi. Silenty sem dával Meyle HD , rena + čepy + tyčky řízení taky , tlumiče bilstein, pružiny CS germany HD.
Když sem srovnal jízdní vlastnosti tak to byl sakra rozdíl a to ma otcova O1 jen 200 na hrbu. Ted sem na Superbu měnil horní ramena , spodní zadní vepředu a silenty na zadní náprave a to je úplně jiné auto, přední zavěšení mělo od výměny najeto jen nějakých 60tis.
04:31:53
29.10.2025
Sita
-> ajok 29.10.25 04:10:13: skoda-virt.cz/cz/.../1760 19-volant-vw?gotopost=4...
zadek je ok...

jako faktem je, ze nepouzivam origo dily, vzadu jsem se jeste snazil, lemforder, atd, tlumice jsou monroe, ted ten predek je komplet polskej NTY. Neverim tomu, ze origo dily by udelaly vyrazne lepsi vysledek, to je imho spis o vydrzi...
upraveno 1x, naposled 29.10.2025 04:32:37
04:13:42
29.10.2025
Sita
Polskej NTY je na miste, vsechno pasovalo, zadnej problem. Jeden z duvodu proc jsem to chtel vymenit bylo zkusit srovnat jizdni vlastnosti s modernim autem s cca stejnym najezdem. Zadni napravu jsem delal pred cca 70tkm, tlumice novy vsechny 4, ulozeni, cepy, vsechno novy. Puvodni je uz jen rizeni, cepy rizeni se zdaji ok, ty ale jeste necham vymenit na geometrii, Byl jsem to projet do 110kmh, volant je rovne, nikam to netahne. Lupani zmizelo, ale zatim jinak zadnej zasadni rozdil. Uvidim po tech cepech rizeni a geo, ale jinak za sebe rikam, ze srovnani s O4 to snese tak do 50kmh....
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Sita vložen 29.10.2025 04:13:42
upraveno 2x, naposled 29.10.2025 04:35:57
04:10:13
29.10.2025
ajok
-> Sita 29.10.25 03:59:21: 9 slusna hniloba, tak to bych se podival na zadni napravu, ta se lame lidem, kterym todle jeste drzi4
03:59:21
29.10.2025
Sita
24 let, 400tkm. Na retarderech se to ozvalo, jinak to jezfilo normalne. Krome pravyho spodniho cepu vse puvodni...
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Sita vložen 29.10.2025 03:59:21
23:24:56
25.10.2025
Apple STS Chvojkovice-Brod
Trojka se mrkla na podzimní listí taky
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Apple STS Chvojkovice-Brod vložen 25.10.2025 23:24:56
14:00:46
23.10.2025
11mAjA11
-> Sita: to čoveče nevím, co to je za podrobky ? značka ?
asi bych volil jinou tedy..aby byly obě tak jak mají, toto by se mi asi moc nepozdávalo..
01:35:07
23.10.2025
ajok
-> Sita 22.10.25 22:04:34: origa jsou na tom lip, no vlastne nevim, jestli jsem je neprohodil mezi sebou... ale uplne symetricke taky nejsou
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od ajok vložen 23.10.2025 01:35:07
22:04:34
22.10.2025
Sita
tady tak jak budou namontovany. to tvarovani u zadniho silentu nebude symetricky, ale je to asi jedno...
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Sita vložen 22.10.2025 22:04:34
22:03:02
22.10.2025
Sita
tady jsou ramena zadama k sobe
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Sita vložen 22.10.2025 22:03:02
21:43:55
22.10.2025
Milan 136
21:29:57
22.10.2025
11mAjA11
No to mi přijde divne, ovce 1 , golf4, Leon, Bora a tydle platformy co sem měl přední ramena v rukách byly vždycky stejné a rozdíl byl v montáží toho kulaku. Šlo by to nějak lépe vyfotit pro porovnání ?
21:13:27
22.10.2025
Milan 136
-> Sita 22.10.25 19:27:00: Jako že jsou z každý strany jiný?
20:36:15
22.10.2025
11mAjA11
Já sem dával ramena na Golfa IV od Meyle a lišily se jen tím jak byl namontovany kualk , jinak to byly identický ramena. Originály sou stejný. Uděláš pravé z levého jen přehozením kuláku.
19:27:00
22.10.2025
Sita
rozhodl jsem se jeste z Bory udelat wintercar, takze potrebuju STK.. Nakoupil jsem nejaky polsky dily a chtel jsem se zeptat, jestli je bezny, ze ty ramena prodavaji stejny i kdyz maji asymetricky prolisovani? Lisi se akorat obracene namontovanym spodnim cepem a maji na sobe nalepenej jinej prodejni kod... Jako me je to asi jedno, jen me zajima, jestli to tak maj i znackovejsi provedeni?
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Sita vložen 22.10.2025 19:27:00
upraveno 4x, naposled 22.10.2025 19:35:44
14:47:24
10.10.2025
vhml
14:45:26
10.10.2025
minno
-> vhml: Ja používam aci.sk/default.asp?cls=ca talo... . Podľa VIN mi zobrazí len to, čo mám ja a keď pohľadám rovnaké auto (typ/ročník/trh) všeobecne, tak tam zobrazí všetko, čo na to auto existuje.
upraveno 1x, naposled 10.10.2025 14:45:48
14:32:36
10.10.2025
vhml
-> minno 10.10.25 13:50:35: pak je otázka jak zjistit co v autě máš, bez toho abys ho rozebíral a zjišťoval, že to je už dávno namontovaný od výroby
13:50:35
10.10.2025
minno
-> vhml 10.10.25 13:45:43: Skúsim schválne popozerať v katalógu aj na Golfa, či na dačo nenetrafím... Ale určite existuje viac typov odhlučnení podľa výbavy auta a aj či benzín/nafta.
13:45:43
10.10.2025
vhml
-> minno 10.10.25 13:40:47: muzuz zkusit pohledat ale krome akustickych skel a krytu podvozku jsem o nicem neslysel.
13:40:47
10.10.2025
minno
-> vhml 10.10.25 10:52:02: Nemyslel som pod auto, ale do interiéru, podlaha, dvere, podbehy...
upraveno 1x, naposled 10.10.2025 13:45:24
13:37:12
10.10.2025
minno
-> saskyn2 10.10.25 10:22:59: -> Syny 10.10.25 09:36:56: Jsem zrovna chtěl říct, že Passat je odhlučněný pěkně, když z toho člověk sedne třeba do oktávky tak to je jinej svět. Na druhou stranu je smutný, že mezi odhlučněním B6 a B8 není slyšet žádný pokrok, teda když to není PD motor kde to je tak nějak hlučný z principu.Ja síce len občas sadnem za volant iného auta, ale práve minule som čumel, ako je kolegová "nová" O3 2019 2.0 tdi s nájazdom okolo 200k na moje počudovanie fakt dosť hlučná od motora a aj na voľnobeh sa vibrácie dosť prenášali do karosérie (vlastnosť/chyba?). Pritom po otvorení kapoty mal motor veľmi pekný a kultivovaný zvuk, takže stavom motora to nebolo.
Za to kolegov Passat B8 2017 2.0 tdi s podobným nájazdom je vnútri šepot kvetín a ani na voľnobeh neni poznať, že je to nafta, vibrácie necítiť a ani nepočuť...
Z tej Octavky som bol teda sklamaný. Neviem, či je to inou generáciou motora (Octavka s AdBlue a Passat ešte bez), alebo Škody fakt tak slabo odhlučňujú.

Môj benzínový Golf by som tichosťou prirovnal k tomu Passatu...
upraveno 1x, naposled 10.10.2025 13:38:34
13:31:10
10.10.2025
palinator
-> Syny:
To dneska jela nějaká bába uprostřed města s novou X6... ve dne. 21
11:34:59
10.10.2025
Syny
Drahej matrix netreba, staci jet s obyc svetlama na dalkovy furt a vidis vsude dobre 1
11:32:57
10.10.2025
vhml
-> saskyn2 10.10.25 11:04:06: aha, tak to je dobry. Já mám jenom automaticky dalky. Ale udajne snad nejak jde dokodovat ze to tlumeny od nejaky rychlosti prizvedne, ale asi jsem to tehdy nedoresil.
11:32:48
10.10.2025
palinator
-> vhml:
Dálnice sježděný potmě nemám, takže nevim.

E: teda vlastně jsem asi 2x jel, ale vůbec si to nepamatuju...
upraveno 1x, naposled 10.10.2025 11:33:42
11:04:06
10.10.2025
saskyn2
-> vhml: hele i to DLA na dálnici nejede na tlumený, na dálnici je i DLA dobrý protože ti osvětluje břeh vedle dálnice kde ti může vyskočit srna nebo jiný zvíře. Ten metrix umí samozřejmě osvětlit zase líp a větší kus.
Ale potmě mám s metrix auty naježděno asi ještě mín jak Palinátor, takže úplně nechci hodnotit.
10:58:11
10.10.2025
vhml
-> palinator 10.10.25 10:55:27: hlavne matrix bude zasadni rozdil na dalnici, kdy i DLA ledka proste musi ject na tlumeny
10:55:27
10.10.2025
palinator
-> saskyn2:
Ono to stejně stojí a padá na tom, jak tu kameru dokáže auto vyhodnotit. To světlo není v praxi nijak pomalý, ale někdy se stane, že pozdě zareaguje.
Matrix tak jak ho popisuješ, je technicky určitě čistší řešení (s nižší spotřebou), ale v praxi jsem významnej rozdíl mezi Matrixem a DLA nepostřehl, ale třeba jsem s Matrixem jen málo najezdil. Každopádně oproti klasickejm světlům je obojí ohromnej skok vpřed.
10:52:02
10.10.2025
vhml
-> minno 10.10.25 10:05:09: pod auto uz nic dalsiho v origu neexistuje
10:36:45
10.10.2025
saskyn2
-> Pavel P.. 10.10.25 10:32:22: jo to věřím, ty Passaty jsou už od doby B6 odhlučněný naprosto skvěle oproti nižším řadám, nedej bože škodovce, i SII a SIII je oproti tomu dost hlučnej.
10:33:46
10.10.2025
saskyn2
-> palinator: Metrix vypíná jednotlivý sekvence diod a tím vykrejvá konkrétní přesný místo, kdyžto to DLA má fakt jen clonu kterou vlastně taky vykreje kus čočky, ale určitě to není tak přesný jak metrix, spíš takový dost humpolácký řešení. Ale fajn že nemusíš vypínat dálky. Ale jestli mino nemá kameru pro asistenty tak i to DLA by znamenalo výměnu okna a dodělání kamery.
10:32:22
10.10.2025
Pavel P..
-> saskyn2: rozhodně je moje B7 z roku 2011 uvnitř tišší než kolegův rok starý Touran... oproti caddy 2016 ani nemluvě3
10:26:13
10.10.2025
palinator
-> saskyn2:
A jakej je v tom v praxi rozdíl?
10:22:59
10.10.2025
saskyn2
-> Syny 10.10.25 09:36:56: Jsem zrovna chtěl říct, že Passat je odhlučněný pěkně, když z toho člověk sedne třeba do oktávky tak to je jinej svět. Na druhou stranu je smutný, že mezi odhlučněním B6 a B8 není slyšet žádný pokrok, teda když to není PD motor kde to je tak nějak hlučný z principu.
10:16:49
10.10.2025
saskyn2
-> palinator 10.10.25 07:57:36: Nejspíš protože na G7 se metrix nikdy nedělal3 Teda si alespon myslím. To má jen DLA vykrejvání pomocí clonky.
10:05:09
10.10.2025
minno
-> vhml 10.10.25 09:43:46: No však práve... Passat je hodne tiché auto už v základe. A vo fabrike to tam asi nebúchajú len tak od brucha.
Pokukaj origo panely v katalógu, či neexistuje ešte niečo navyše.
Hluk od kolies je boj. Ak by sa ti aj podarilo zlepšiť to, bude to len o chlp a wau efekt bude trvať len chvíľu.
Aj preto ostávam u 195/R15, valce a hluk nechcem3
09:43:46
10.10.2025
vhml
-> minno 10.10.25 09:32:10: podlahu mam zakrytovanou asi na max co jde. Passat toho ma hodne v zakladu + jsem dodelaval kryt DPF, ramen a zadni napravnice. Nemam jenom zakrytovanou predni napravnici, protoze je hliníková takze nejde pouzit ten mezikus z plechovy ale jen za dlouhy penize velkej kryt z o4. Akorat nevim jak se projevuje želva v mixeru, to jsem zatim nikdy nezkousel :-)

S tichyma pneu je u nas ted takovej trend s asfaltama, že tomu nepomuze nic. To je proste tak hruba picovina ze to dela strasnej kraval.

-> Syny 10.10.25 09:36:56: to je prave ten efekt, že cim tissi auto mas, tim vic te tam jakejkoliv zvuk sere 3
upraveno 2x, naposled 10.10.2025 09:44:52
09:36:56
10.10.2025
Syny
-> vhml 10.10.25 08:52:49: A pritom B8 je dost tichy auto... Oproti tomu je muj Leon jak stodvacitka 3
09:32:10
10.10.2025
minno
-> vhml 10.10.25 08:52:49: Na odhlučňovanie kašlem. Mám s tým bohaté skúsenosti u škodovky a výsledok pozorovania všetkých možných zmien je taký, že tá akustika vozu nie je žiadna sranda.
Odhlučníš jedno a začneš viac počuť druhé.
Je to hodne o laborovaní a nie každá úprava prinesie očakávaný efekt. A ten hluk sa obvykle šíri z iných častí, ako si človek myslí, že to ide odtiaľ3

U Golfa som veľmi spokojný s tichosťou. Zo začiatku som vnímal hlavne vyšší hluk od zadných kolies (efekt žaby/želvy v mixéri), ale tam mne osobne pomohol ten dynamický tlmič zadnej nápravy (závažie do nápravnice). Ale nie každý vníma zmenu.
Motor a aero hluk ešte viac utlmilo zakrytovanie podvozku (dlhý kryt pod motor s dekou), kryt tunela a kryt vedľa nádrže.
A chce to kupovať tiché pneu.
upraveno 2x, naposled 10.10.2025 09:34:25
09:12:11
10.10.2025
palinator
-> vhml 10.10.25 09:01:29:
Ale tak aspoň by to minnovi chvilku zabralo 3
09:10:32
10.10.2025
minno
-> palinator 10.10.25 08:55:25: nj, ale o tom teraz nie je reč. Matrixami volajú aj tie zadné GTI/R -> minno 09.10.25 18:19:24:

Predné Matrixy som nechcel dávať kvôli "vomrdu" ako píše-> vhml 10.10.25 09:01:29: Na predku som spokojný s tými Osram full-led, ktoré sú zámenné s halogénmi kus za kus a nič viac netreba meniť, ani kódovať.
09:09:32
10.10.2025
vhml
-> Milan 136 10.10.25 09:02:52: jj. Kupoval to streleny na predek, tak že tam dá rovnou Matrixy kdyz uz musi kupovat svetla. A past vedle pasti.
upraveno 2x, naposled 10.10.2025 09:10:52
09:02:52
10.10.2025
Milan 136
-> vhml 10.10.25 09:01:29: Jo, to vůbec nebude prdel. Mechanicky je to sranda, ale pak zkódovat a zparametrizovat půl auta...
Extreme Tyres