-> saskyn2: snažil jsem se to vrátit zpátky Svěrákem, a ani za Boha. Ale nijak jsem teda nehejbal s tou prachovkou.. to ještě zkusím.
Jinak jo, vylezl aniž bych šlapal na brzdu...
Ty nový brzdiče jsou Elstock
Ty si teda myslíš, že to bude spíš ABS neź HBV?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> David29: Ted to ještě jednou celý čtu. Takže chápu to správně tak že si to nastartoval rozebraný a pístek ti sám bez šlapání na brzdu vylez? No to určitě není normální. A ten pístek přeci musí jít na tom sundaném brzdiči normálně vrátit zpátky. Dáš si prachovku na kraj pístu tak aby přečuhovala, nasadíš ji do drážky v brzdiči a pak pístek s prachovkou zasuneš rukou do brzdiče. Pokud to nejde na sundaném brzdiči tak tam bude něco špatně, podle fotky to jsou normální ate systém brzdiče.
-> David29: Tak pístek tam nasuneš zpátky, na tom vůbec nic není. Pokud jsou fakt nový a není to žádná čína tak bych v tom problém nehledal. Pokud to drží tlak tak asi válec nebo ABS. Ale pokud odpojuješ hadici na brzdiči, tak je možný že se to uvolní jak s tím klíčem vergluješ a ne tlakem. To že jsou brzdy po brždění horký je celkem normální stav, ale pokud nebrzdíš a hřeje se to tak to určitě dobrý není a za 10tkm budeš mít desky na plech.
Ještě jako trochu doufám, že si třeba nový brzdy sednou? Ale to je asi jen moje zoufalé doufání, co? 

-> saskyn2: Jo, to chodí na ligu. Jeden brzdič je i funglovka.. Původně byly oba, než jsem tohle řešil a tím jsem ho zkurvil (vyjel mi pístek).
Když ho odpojím od brzdové hadice, tak se to uvolní.
Jediný co mě napadá jsou už dvě věci
brzdový válec - že by se nedokonale vracel?
abs?
Když ho odpojím od brzdové hadice, tak se to uvolní.
Jediný co mě napadá jsou už dvě věci
brzdový válec - že by se nedokonale vracel?
abs?
-> David29: a pistky jdou volně rukou?
Mrdám to, pude to z domu 
Sundal jsem brzdovej válec od posilovače (jako kdyby tam byly tlaky, tak se to tím předpokládám povolí), a...? No jasně, prostě brzdy topí.
Takže budu jako uživatel, auto problémy nevykazuje a holt budu doufat, že v létě nezapálím nějakou louku

Sundal jsem brzdovej válec od posilovače (jako kdyby tam byly tlaky, tak se to tím předpokládám povolí), a...? No jasně, prostě brzdy topí.
Takže budu jako uživatel, auto problémy nevykazuje a holt budu doufat, že v létě nezapálím nějakou louku

-> saskyn2: Kdepak, já stejně chtěl měnit kvapalinu
Každopádně jsem hadici vyměnil - spolu s ní šla i brzdová trubka, protože za ta léta z toho byl jediný kus
Současně jsem dovyměnil i kapalinu vzadu... A auto brzdí diametrálně jinak, přesněji už odshora, ale ne jedovatě.
Každopádně - kolo přibržďuje furt
A už ne jedno kolo, ale obě
Nebo ono to ani nepřibržduje, auto se chová normálně - ale nadměrně ty brzdy pálí. Stačí 2km a kotouč je rozpálenej, po 10km jsou horký i kolový šrouby. A když mám čumák v luftu a zařazený D, kola se točí trhaně
Za jízdy nepoznám nic, jako čistokrevný uživatel bych jezdil a neřešil, protože by nebylo co
Takže (snad) asi ten posilovač brzd přenastavit?
Jak hodně jemný ten závit na trnu je? Jestli mám počítat s 20otáčkama, nebo třeba jen půl otočky?
Každopádně jsem hadici vyměnil - spolu s ní šla i brzdová trubka, protože za ta léta z toho byl jediný kus

Každopádně - kolo přibržďuje furt


Za jízdy nepoznám nic, jako čistokrevný uživatel bych jezdil a neřešil, protože by nebylo co
Takže (snad) asi ten posilovač brzd přenastavit?
Jak hodně jemný ten závit na trnu je? Jestli mám počítat s 20otáčkama, nebo třeba jen půl otočky?
-> David29: hlavně pokud si hadici mackal svorkou aby nevytekla brzdovka, starý hadice to nemají moc rády
-> David29: trn ne. Ale hadice mohla umrit. Ten tlak do brzdice projde,tlak zpatky je minimalni a ten neprojde. Rozlepta se vnitrni plast hadice a pak je to jako spunt. Velkej tlak dobry,malej tlak nic.
-> StepaNoFUN: Já to myslel tak, jestli ten trn není blbě nastavenej :-)
-> David29 18.02.24 14:49:09: preci prave jen to jedno, ke kterem trmenu vede ta hadice

-> David29: ne. Jen to,kde by byla hadice v riti.
-> ajok: Tak hadici mám, tak to asi zkusím... ale:
Než by mi to bylo prodáno, repasoval se posilovač brzd a piplali se s nastavením trnu. Ale to by přibrzdovaly obě kola a ne jen jedno, ne?
Než by mi to bylo prodáno, repasoval se posilovač brzd a piplali se s nastavením trnu. Ale to by přibrzdovaly obě kola a ne jen jedno, ne?
-> David29 18.02.24 10:28:02: nebo toto
hadice k brzdici, ona se ucpe nebo rozblemca vevnitr a pak se pistek nevraci, stava se to celkem casto
hadice k brzdici, ona se ucpe nebo rozblemca vevnitr a pak se pistek nevraci, stava se to celkem casto
-> ajok: Ono to právě nechroupe, proto jsem se toho všiml včera, kdy jsem v tom měl hlavu a při otáčení kolem bylo slyšet, jak to je suchý. Dík, namažu
Která hadice funguje jako zpětnák? Ted moc nevím, co myslíš.. Mě spíš napadlo, jestli to nedělá ta kostka ABS - protože brzdič můžu vyloučit, s tím hejbu rukou
Která hadice funguje jako zpětnák? Ted moc nevím, co myslíš.. Mě spíš napadlo, jestli to nedělá ta kostka ABS - protože brzdič můžu vyloučit, s tím hejbu rukou
-> palinator 18.02.24 07:29:50: uz jsem ji dlouho nikde nevidel
-> ajok:
Jde Molyka ještě vůbec mimo e-shopy koupit?
Jde Molyka ještě vůbec mimo e-shopy koupit?
-> David29 18.02.24 00:51:54: uplne vse jsem tu necetl, ale to pribrzdovani dela taky obcas hadice, ktera funguje jako zpetnak
-> David29 18.02.24 01:03:39: kloub uz asi nezachranis, ale jestli Ti neva chroupani pri zataceni, tak tou vazelinou o dost oddalis jeho totalni rozpad, no neco s MoS2, hlavne ne grafitku, ikdyz jehlickovej tripod bude u prevodovky... tak trebas molykou G asi nic nezkazis
-> David29 18.02.24 01:03:39: kloub uz asi nezachranis, ale jestli Ti neva chroupani pri zataceni, tak tou vazelinou o dost oddalis jeho totalni rozpad, no neco s MoS2, hlavne ne grafitku, ikdyz jehlickovej tripod bude u prevodovky... tak trebas molykou G asi nic nezkazis

Hele a zjistil jsem, že kloub bude suchej - dle zvuku. Asi má smysl sundat manžetu a natlačit tam vazelínu? Případně jakou ideálně?
Bohužel, takhle to nakonec nevypadá

Levý kolo slušně přibrždovalo, nenapadlo mě nic lepšího než sundat třmen, po chvíli laborování to natočit.... a pístek vylez. Nešel vrátit ani svěrákem...
Takže jsem tam vrazil starej třmen a jen to znova natřu, než budu dávat letní kola. Ono těsnění je v cajku, pístek chodí a vodící čepy jsou nový.. Ale sere mě to no, ta barva na brzdy není levná a vyhozený prachy za třmen.
Drahá chybička


Levý kolo slušně přibrždovalo, nenapadlo mě nic lepšího než sundat třmen, po chvíli laborování to natočit.... a pístek vylez. Nešel vrátit ani svěrákem...
Takže jsem tam vrazil starej třmen a jen to znova natřu, než budu dávat letní kola. Ono těsnění je v cajku, pístek chodí a vodící čepy jsou nový.. Ale sere mě to no, ta barva na brzdy není levná a vyhozený prachy za třmen.
Drahá chybička
Tak dneska jsem už musel udělat brzdy, což bylo v plánu....
-> Bukaj 17.02.24 09:29:28: a ještě stejnou barvu a hlavně velikost, nemyslím si že by s70 byla větší než třeba vyobrazený GL od Mercedesu

-> jans: jo, sedan vzdycky vypada jinak nez kombi/SUV... nebo co tim chtel basnik rict?
-> jans: No, kdyby tam místo S dali V, nezvýraznili mi zadní světlo a kola, tak taky vypadá skoro stejně...
Teda až na ten dlouhatánskej čumák

Teda až na ten dlouhatánskej čumák

-> David29: Bukaj vi vsechno 

-> jans: Takže vlastně se z toho Bukaj nic nedozvěděl



-> Bukaj 15.02.24 11:12:58: Jak si čtu Tvoje patálie s altíkem, vzpomněl jsem si, že bratranec měl problémy s dobíjením někdy v roce 2018. Už si nepamatuju, jak jsme to na místě vyřešili, aby mohl odjet (též nemohl nastartovat; zůstal viset na parkovišti v Mladé Boleslavi). Pak mu jeho mechanik nějak dal do kupy alternátor (co přesně udělal, ale nevím) a od té doby to bylo v pořádku.
Tak snad budeš mít už klid.
Tak snad budeš mít už klid.

Tož děkuji. Nakonec jsem vzal komplet sadu od Bosche, jako jediná měla i nějaký ovládácí ramena nebo co to bylo.
Při soustavě těch pružinek a všeho, to bude něco na moje nervy. Snad netrefím okno, až to poletí
Doufám, že mi automat aspon poděkuje formou dlouhého života
Při soustavě těch pružinek a všeho, to bude něco na moje nervy. Snad netrefím okno, až to poletí

Doufám, že mi automat aspon poděkuje formou dlouhého života

-> David29: Hledej na té stránce co jsem poslal tyhle čísla:
4838660 - pakny
1013316 a pár následujících - pružinky atd.
Ideálně napiš Kůčovi, on ti rovnou řekne co potřebuješ a zítra to máš PPLkem doma.
4838660 - pakny
1013316 a pár následujících - pružinky atd.
Ideálně napiš Kůčovi, on ti rovnou řekne co potřebuješ a zítra to máš PPLkem doma.
-> David29: Nevím, co máš za ročník a motorizaci, ale zkus hledat na Autodilos.cz - tam mají celkem přesný katalog a ještě se mi tam nestalo, že by mi nabízel na nějaký vůz něco, co tam není (tedy kromě vozů, kde v rámci jednoho modelu a jedné motorizace bylo víc systémů náhodně montovaných)
autodilos.cz/autodily/... /brzdove-zarizeni-parkovac i-brzda?order=

autodilos.cz/autodily/... /brzdove-zarizeni-parkovac i-brzda?order=
-> dragon_cb_cz: Akorát teda co jsem koukal na Kelly a na tom odkazu od tebe... Pakny na ručku jsem tam nenašel?
Jj, na nějaké tahání za rukáv za jízdy tohle fakt není.
-> David29 15.02.24 11:20:33: Jinak to Bukaj popsal dobře, prostě ten systém se nemá jak "oživovat", takže dřív či později (většinou dřív) ohnijou všechny jeho součásti, které ohnít můžou. Ale zase na to zajištění stojícího vozidla to většinou funguje dobře i tak. Na blbnutí za jízdy z principu zapomeň, jak píše -> MVM 15.02.24 11:33:12: , to spíš tu brzdu utrhneš než abys si užil nějakou zábavu...
-> David29 15.02.24 11:20:33: Jinak to Bukaj popsal dobře, prostě ten systém se nemá jak "oživovat", takže dřív či později (většinou dřív) ohnijou všechny jeho součásti, které ohnít můžou. Ale zase na to zajištění stojícího vozidla to většinou funguje dobře i tak. Na blbnutí za jízdy z principu zapomeň, jak píše -> MVM 15.02.24 11:33:12: , to spíš tu brzdu utrhneš než abys si užil nějakou zábavu...
-> MVM:
U Vectry jsem měl pocit že vždycky upadla náprava, když jsem za to vzal za jízdy.
U Vectry jsem měl pocit že vždycky upadla náprava, když jsem za to vzal za jízdy.

-> Bukaj 15.02.24 11:24:11: No tenhle typ malých bubínků uvnitř kotoučů mívá dost často zakázaný používání "za jízdy" a opravdu má sloužit jenom k zajištění vozidla proti pohybu.
Právě když se "snažíš" takový auto utrhnout ruční brzdou,jednak to obvykle moc nejde a za druhý je mechanismus tak slabý že se buď urve obložení nebo se ohne opěrný plech.. Systém dost nešťastný.
Právě když se "snažíš" takový auto utrhnout ruční brzdou,jednak to obvykle moc nejde a za druhý je mechanismus tak slabý že se buď urve obložení nebo se ohne opěrný plech.. Systém dost nešťastný.
-> Bukaj: AHa, no tak uvidím.
Ručka jde vytáhnout až nahoru a s vrzáním (tupým, ne kov na kov) brzdí hlavně jedno kolo - třeba by fakt jen stačilo to seřídit. Uvidíme
Ručka jde vytáhnout až nahoru a s vrzáním (tupým, ne kov na kov) brzdí hlavně jedno kolo - třeba by fakt jen stačilo to seřídit. Uvidíme

-> David29 15.02.24 11:20:33: Problém bubnokotoučů je ten, že se třecí plocha ruční brzdy "nečistí" od rzi otáčením. většina lidí ručku zatahuje až po zastavení. Takže ta třecí plocha bubínků bývá shnilá na prach a podle toho vypadá i obložení. A když pak náhodou někdo za tu ručku zatáhne za jízdy, tak se obložení odrolí nebo rovnou strhne...
...myšlenka možná hezká, ale v praxi je to úplně nalejno...
...myšlenka možná hezká, ale v praxi je to úplně nalejno...

-> dragon_cb_cz: Dík, no tak uvidím až to rozhodím.
Třeba ty pakny půjdou rozhejbat, ručka nastavit... Když ne, tak jindy no
Co se na tomhle systému ručky sere? Stržený obložení bude asi výjimka, ne?
Třeba ty pakny půjdou rozhejbat, ručka nastavit... Když ne, tak jindy no

Co se na tomhle systému ručky sere? Stržený obložení bude asi výjimka, ne?
-> ajok: Ani jsem pak v jednu ráno nekoumal, jestli je vadné vinutí statoru (vypadá na pohled stejně, možná o něco málo lépe, ne to z původního altíku), nebo diodový blok. Zase jsem to složil s tím, že ten vadnej altík buď hodím do šrotu za 20Kč/kg nebo výměnou za repasovaný Bosch (ale spíš bych koupil rovnou novej AS-PL)...
-> ajok 15.02.24 04:55:25: Rotor s předním víkem a řemenicí jsem použil z toho, co se hřál (ten druhý má poškozený komutátor) a stator s diodovým blokem, regulátor a zadní víko z toho původního, co mi ležel v kůlně -> Bukaj 14.02.24 19:13:25: .
Altík (dobíjení) byla taky má noční můra při dálkových cestách škodovkou - zezačátku jsem vozil náhradní altík, ale pak už ne - přemýšlel jsem o diodovém bloku nebo aspoň náhradní diodě, ale nikdy jsem neměl žádný demontovaný po ruce. A když jsem krátce před jednou cestou do Skandinávie dal funglnový altík do 130LPG a pak mi ve Švédsku přestalo auto dobíjet, tak jsem si nadával, že jsem aspoň ten blok diod nevzal. Ale byly to jen nedotažené matičky šroubů, spojujících jednotlivé desky diodového bloku (běžná nemoc PAL altíků - doporučuji všem kontrolu dotažení - i nové či zánovní altíky je mají volné. jen se musí sundat zadní víko, no...
)
A uvažuju nad pořízením 12V páječky do auta - ta by se mohla hodit, kdyby se uklepal nějaký spoj - třeba diod v altíku...
Altík (dobíjení) byla taky má noční můra při dálkových cestách škodovkou - zezačátku jsem vozil náhradní altík, ale pak už ne - přemýšlel jsem o diodovém bloku nebo aspoň náhradní diodě, ale nikdy jsem neměl žádný demontovaný po ruce. A když jsem krátce před jednou cestou do Skandinávie dal funglnový altík do 130LPG a pak mi ve Švédsku přestalo auto dobíjet, tak jsem si nadával, že jsem aspoň ten blok diod nevzal. Ale byly to jen nedotažené matičky šroubů, spojujících jednotlivé desky diodového bloku (běžná nemoc PAL altíků - doporučuji všem kontrolu dotažení - i nové či zánovní altíky je mají volné. jen se musí sundat zadní víko, no...

A uvažuju nad pořízením 12V páječky do auta - ta by se mohla hodit, kdyby se uklepal nějaký spoj - třeba diod v altíku...
-> David29: www.saabcentrum.cz/dilys6
.htm tady najdeš vše potřebné hádám... jako 9-3OG jsem zrovna neměl, ale jsem si dost jistej, že to tam bude stejně jako na 900NG a 9-5OG, tzn bubnokotouč.
-> dragon_cb_cz: No co jsem objednával díly, zvláštní díly na ručku tam nikde nebyly.. Takže jsem nějak z toho vyšel, že to jde do brzdíčů
-> David29: Počkej, na 9-3OG nemáš ručku do brzdičů, ne? Tam je bubnokotouč, tzn to s brzdičem nemá nic společného.
-> Bukaj: No já doufám, že mě u Saaba altík nebo startér brzo nečeká - oboje za motorem, přistup neznámo kudy 
Prostě položili na zem startér a altík, a okolo toho postavili auto

Prostě položili na zem startér a altík, a okolo toho postavili auto

-> Bukaj: a co jsi z ktereho teda pouzil? ja si rikam, jak s octou riskuju, kdyz na altik nemam s sebou reseni, hlavne se clovek nesmi nechat odtahnout, coz muze pak vyjit na desitky tisic... jako tady bldej starter: 15:20 kdyz jsem delal tu kladku, tak taky najednou prijela odtahovka a to jsem byl v horach tak 20km od more
Tak to vypadá snad dobře. Dobíjí to stabilně 14,3 V (bez ohledu jestli vrčí na volnoběh nebo v otáčkách) a altík nijak nadměrně netopí. Takže koupě nového se zatím odkládá
Ale teda je to za trest - mám ruce orvané jako jetel - u Volva je altík tak blbě pod servočerpadlem, že se musí vyšroubovat asi patnáct šroubů a rozebrat konstrukce, na které drží servočerpadlo a až pak se člověk dostane k altíku. Navíc jsou to místa, kam člověk sotva strčí jednu ruku a potřebuje tam strčit obě. A všude ostré hrany plastových a kovových dílů...
Zlatá škodovka!

Ale teda je to za trest - mám ruce orvané jako jetel - u Volva je altík tak blbě pod servočerpadlem, že se musí vyšroubovat asi patnáct šroubů a rozebrat konstrukce, na které drží servočerpadlo a až pak se člověk dostane k altíku. Navíc jsou to místa, kam člověk sotva strčí jednu ruku a potřebuje tam strčit obě. A všude ostré hrany plastových a kovových dílů...

Zlatá škodovka!
-> Sita: AS-PL je o něco dražší, než repas Bosch (kterej stojí 3180 ale plus záloha 2000 na vratný díl). AS-PL zálohu nevyžaduje:
autodilos.cz/autodily/... /generator-203047228
Pak je v nabídce Hella za 5100 bez zálohy na vratný díl:
autodilos.cz/autodily/... /generator-5618997
nebo Lucas za 4550 plus dva litry záloha: autodilos.cz/autodily/... /generator-467773779
Jinak ten AS-PL je na netu nejlevnější za cca 3050, ale na objednávku, tak abych na to nečekal 14 dní... www.elancar.cz/alternator -as-pl-a0434-6062964.html
Jinak když budu shánět jetej altík na Lagunu a ne na Volvo, tak třeba seženu levněji
Jdu dát do auta altík složený z těch dvou vrakoidních Boschů, uvidím, co to udělá

autodilos.cz/autodily/... /generator-203047228
Pak je v nabídce Hella za 5100 bez zálohy na vratný díl:
autodilos.cz/autodily/... /generator-5618997
nebo Lucas za 4550 plus dva litry záloha: autodilos.cz/autodily/... /generator-467773779
Jinak ten AS-PL je na netu nejlevnější za cca 3050, ale na objednávku, tak abych na to nečekal 14 dní... www.elancar.cz/alternator -as-pl-a0434-6062964.html
Jinak když budu shánět jetej altík na Lagunu a ne na Volvo, tak třeba seženu levněji

Jdu dát do auta altík složený z těch dvou vrakoidních Boschů, uvidím, co to udělá

-> Bukaj 14.02.24 20:39:10: je v eshopech (treba voton, pema, atd) k dispozici treba polskej AS-PL a za kolik?
-> Bukaj: Zkusil bych Volvo servisy, T6R v Modřanech, druhý je někde na Libuši.
Oni určitě budou něco mít a na výměnu a kvality bych se nebál
Oni určitě budou něco mít a na výměnu a kvality bych se nebál