-> Jarda/felda 12.07.23 20:09:14: To si nejsem úplně jistej. Automat funguje dost jinak než motor, zdaleka tak moc se tam "nešlehá" olej se vzduchem atd. Mám pocit, že v řadě případů dojde k poškození a příčina se potvrdí až rozborem ATF, okem to nepoznáš.
-> David29 12.07.23 15:22:03: Poptej se v Hloubětíně. Pokud je ten chladič už jetej, tak novej stojí ani ne trojku bez daně... Bych klidně při příští servisce nechal rovnou udělat i ten chladič a rovnou olej v automatu znova. Oni ho nejspíš dělali při dovozu, ale při běžný výměně se stejně vymění s bídou třetina náplně něbo kolik, takže udělat sérii výměn není od věci.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> David29 12.07.23 15:22:03: když tam bude voda tak se olej promění v bílou kaši
Tak za varování a za tip
Olej v převodovce má měrku, jenže ji vytáhnu vždy celou olezlou, takže z toho je poznat kulový - pochybuju, že je tam oleje jednou tolik
A o převodovej olej je červenej, že?
Takže nějak nevím, jak tu nemrzku tam poznat...?
Olej v převodovce má měrku, jenže ji vytáhnu vždy celou olezlou, takže z toho je poznat kulový - pochybuju, že je tam oleje jednou tolik
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Takže nějak nevím, jak tu nemrzku tam poznat...?
-> palinator 11.07.23 16:31:40: to je docela bezna záležitost tehdejsi doby, ze soucasti vodniho chladice byl i chladic automatu
-> palinator 11.07.23 16:31:40: Jj kontaminace glykolem nebo nějakou jinou složkou nemrzky je ne úplně vzácným důvodem závad měničových automatů. Rozhodně to není jen Saab specialita... Ono to ale má myslím svůj důvod - ATF se jinak ohřívá dost nepěkně pomalu a díky tomuhle se začne ohřívat jakmile je motor na provozní teplotě.
-> jans 10.07.23 11:39:29: Je to AWD, teď podruhé olej, filtry, naposledy i čerpadlo haldexu. Rozvody zatím jen jednou.
Ale to víš, nějaké šrámky už přibyly. Stačí zaparkovat vedle buřtice v práci a je to hotové.
Ale to víš, nějaké šrámky už přibyly. Stačí zaparkovat vedle buřtice v práci a je to hotové.
-> Jirik_Tuňák1983: Moc pěkný, tiše i hlasitě slintám ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> jans 10.07.23 10:24:55: Jsem druhý majitel, původ ČR. Zakoupeno v roce 2015 s nájezdem 89 000 km, se servisní knížkou vedenou u našeho zákazníka (autorizovaný servis Volvo), kde jsem si i ověřoval historii. Roční nájezd to mělo kolem 9000 km plus mínus. Takže po roce vždy oleje atd. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ono celkově švédský auta jsou takový jiný, mě se vždy líbila.. At už Volvo nebo Saab.
A i mezi kamiony jsou Scania a Volvo prostě top
A i mezi kamiony jsou Scania a Volvo prostě top
-> Jirik_Tuňák1983: Máš najeto jen 125 000 km? To je krátce po záběhu, nehledě na rok výroby
Máš světlou, nebo tmavou kůži?
Kromě bratrancovy S70 (co má teď Bukaj), která měla v době koupě najeto asi 192 000, jsem jezdil ve Volvech, co měly vždy aspoň 300 000 km na tacháči, a vždy to bylo příjemné svezení.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kromě bratrancovy S70 (co má teď Bukaj), která měla v době koupě najeto asi 192 000, jsem jezdil ve Volvech, co měly vždy aspoň 300 000 km na tacháči, a vždy to bylo příjemné svezení.
Dnes jsme byli u našich na chatě, přeházel jsem dětské sedačky do Volva a musím říct, že i na to stáří a brutální nájezd 125 000 km je to skvělé svezení. Výkon nechybí, klimatické podmínky na palubě fajn, měkká a příjemná kůže i na nahé části těla, člověk není spařený a slepený jako z hadráků. Jen se při odjezdu otočit, to je dílo s tím katastrofálním rejdem.
Po dlouhé době delší trasa a vůbec se nedivím, že si lidi tahle stará S60, V70 a XC90 drží tak dlouho.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29 09.07.23 18:25:32: Mrkni na stav chladice. Pokud uz by byl jetej, tak bych ho mozna udelal. Nevim jak u 9-3, ale u 9-5 je spolecny s automatem a kdyz jde srat, tak se muze chladici kapalina dostat do ATF...
Tak jsem to ráno po úplném vychladnutí dolil ještě jedním litrem... Celej den jsem lítal, nešetřil to.. A nic ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak jsem zvědav, kdy mě šotek zase překvapí![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tak jsem zvědav, kdy mě šotek zase překvapí
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: loni v lete mi T4 udelal to, co popisuje David. Uz jsem to videl na nejhorsi, ale pak jsem si vsimnul toho rozpadlyho O krouzku ve vicku. Dal jsem novej a od ty doby je klid. Na nejaky postrky tam bejt nemusi, ale vyvaril bys taky, kdybys neco zaprahl a a v techhle vedrech si dal nejakej kopecek :D
EDIT: Ten O krouzek jsem tam mel spatnej nekolik let, projevovalo se to tak, ze obcas trosku byla citit chladici kapalina, lehce ubejvala, jednou za pul roku jsem neco musel dolejt. Sralo me ze to ubejva, neni to tak davno co se celej motor delal, ale nemel jsem cas to resit. Mozna mam pricpanej chladic, mozna neco jinyho, ale temostat mi spina, vetraky sahary fungujou, takze proste obcas si na tech 100C sahnu a bez toho O krouzku uz by sla ven para...
U obou traktoru to samy, v lete na rozpaleny louce neni problem na hranici cervenyho celej den delat a bez funkcniho vicka chladice by to neslo...
EDIT: Ten O krouzek jsem tam mel spatnej nekolik let, projevovalo se to tak, ze obcas trosku byla citit chladici kapalina, lehce ubejvala, jednou za pul roku jsem neco musel dolejt. Sralo me ze to ubejva, neni to tak davno co se celej motor delal, ale nemel jsem cas to resit. Mozna mam pricpanej chladic, mozna neco jinyho, ale temostat mi spina, vetraky sahary fungujou, takze proste obcas si na tech 100C sahnu a bez toho O krouzku uz by sla ven para...
U obou traktoru to samy, v lete na rozpaleny louce neni problem na hranici cervenyho celej den delat a bez funkcniho vicka chladice by to neslo...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To těžko říct. Ale ted spínal normálně
-> StepaNoFUN: To mě taky napadlo, že se někde něco šprajclo.
A možná tam něco je furt, ale ted už není takovej hic a tak to nevadí
Spíš mi sere, že to nemám jak ohlídat, když rafička teploty je furt na normálu bez stresu![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: To mě taky napadlo, že se někde něco šprajclo.
A možná tam něco je furt, ale ted už není takovej hic a tak to nevadí
Spíš mi sere, že to nemám jak ohlídat, když rafička teploty je furt na normálu bez stresu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Videl bych to na pricpanej nejakej prepad...
-> David29: Nesepnul se ventilator pozde?
Tak bylo to jediný, co mě napadlo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Voda čistá, bez zápachu.. O tlakování nemůže být řeč. A větrák spíná.
A teda co mě dojalo nejvíc - rafička teploty v normálu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Voda čistá, bez zápachu.. O tlakování nemůže být řeč. A větrák spíná.
A teda co mě dojalo nejvíc - rafička teploty v normálu
-> StepaNoFUN: Ne no, ja u focuse nemam ve vicku tesnici gumicku, takze jakoby tam to vicko nebylo a nic nevari...
-> David29: Věř, že nebylo...
Se to uvařilo, a nevím proč
Jsem zaparkoval, uklízím střechu a koukám jak se začíná valit pára. Tak jsem to zdechnul, dobíhala sahara a přes víčko utekli tak dva litry. A to jsem nejel žádnou pilu, normálně na klid a pak poklidu ulicí.
Tak jsem to dolil, projel... A nic, všechno v normálu. Tak nevím, jestli nebylo třeba jen povolený víčko...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jsem zaparkoval, uklízím střechu a koukám jak se začíná valit pára. Tak jsem to zdechnul, dobíhala sahara a přes víčko utekli tak dva litry. A to jsem nejel žádnou pilu, normálně na klid a pak poklidu ulicí.
Tak jsem to dolil, projel... A nic, všechno v normálu. Tak nevím, jestli nebylo třeba jen povolený víčko...
Kdyby někdo chtěl, tak dám sem výčet:
S60 T5 2002 184KW manuál - auto jsem měl na výlety,srazy a dovolené (takže to byla sezonní záležitost,nicméně ho teď musím používat jako daily) a dělal jsem si ho dle svých představ. Z výbavy: Kožený černý inteiér,výhřev sedaček,DSTC,2DIN Radio s navigací GPS,couvací kamera,dešťový senzor,xenony atd. klasická T5,
úpravy: celonerezový výfuk s koncovkou ( výroba falcon-racing) katalyzátor dám k vozu. silikonové hadice od filtru a k přívodu intercooleru (neježděno žádný KN filtr a podobný věci,jezdím normální papírovou vložku) Brzdy XC + kotouče Zimmermann a desky Ferodo DS2500, podvozek Eibach -30 a tlumiče Bilstein (kompletní Eibach Pro Kit), Ledky v interiéru. BBS CH R18 v TP + na zimu mám taky ještě jedny originál Sirius R16 včetně nových zimních pneu Kumho DOT 112022.Žádný čip v autě není,akorát poslední aktualizace softwaru od Volva.
opravy/výměny: ABS jednotka,držáky motoru,klapka motoru (už to má Boschovou) stabilizační tyčky,komplet uložení tlumičů,brzdy kompletní ,PCV včetně zpětných ventiů, hodně hadic (tekl olej z PCV - prodřená hadice) přetěsněná vana a vyčištěný sací koš,hodně těsnění na motoru, změřeny tlaky motoru - 166,8PSI (11,5MPA s rozdílem na posledním válci 0,2bar méně) rozvody už druhé - protože jsem koupil po koupi vozu Bosch a ty mě po nějakých km začali zlobit - napínací kladka začala hučet a prolínala vodní pumpa - takže změna na INA a ty tam jsou teprve 10 000. Mikrořemeny včetně napínáků. Kroužky ABS na poloosách a pod volantem. Hadice od serva, nové veškeré náplně - brzdovka,servo,voda ( -35C) olej pouze 5W40 Motul Excess a svíčky originál Volvo ,olejové filtry Bosch a benzínový filtr Bosch. Auto má protikorozní nástřik,ale v zimě se s ním skoro nejezdilo - až teď poslední rok denně. Nakonec nové vstřikovače,altík po repasu,, nový domeček termostatu včetně čidla a termostatu (starý tekl), nové klouby poloos a levá poloosa kompletně nová. Rok zpět nahraný poslední aktualizace softwaru od Volva. Rok stará autobaterie 95AH, včetně nakodovaní. Rok zpět nová regulace na turbu a blow off. STK 2024 - ale není problém udělat novou aby měl příští majitel dobu si užívat auta bez potíží.
Nedostatky: Jinak v minulosti jsem štrejchnul srnku (více foto) a ta pošrábala pravý přední blatník,nárazník a trochu naloupnula xenon. - opraveno ve Volvu na pojistku,krom xenonu.
Loupe se lak na zadních lištách nad oknem. A jinak klasika trochu předek od kamínků.
Středový panel má ulomenou packu a nejde dozavřít - nemohl jsem za boha sehnat jiný za ty roky co ho mám.
Jelikož auto poslední rok používám jako daily, tak přibylo pár šrámů, zadní dveře mě někdo promáčkl a odřel blatník. (vyřeším na jaře, nebudu auto prodávat takhle ošklivě drbnuté a ještě k tomu ne moji vinou) - opraveno :-)
Od minulého jara cvaká mírně dvouhmota, to bude už na novém majiteli. Spojka jinak bez problémů.
Na diagnostice budou jen 2x závady - ledky v osvětlení SPZ a chyba vnitřního alarmu - vyteklá baterie v krabičce alarmu. Nikdy jsem tohle neřešil.
Jinak bez chyb.
Na závěr
Jinak auto je hezký,nepodrbaný interiér,,interiér nesmrdí ač kouřím,tak v autě ne! Jede velice slušně,zvuk je krásný,nic uřvanýho. Tankováno ARAL nebo Verva 100. Je celou dobu garážované. Karoserie bez znaků koroze(nebo alespoň o žádné nevím), velice tuhá, nic netluče, neskřípe.
Auto jen ručně myto a voskováno
Najeto má 333 xxx STK 2024 - vlastním ho 7 +/- let a jsem druhý vlastník - první byl v německu a pak jsem si ho nechal dovést já.
Jo a abych nezapomněl od vozu mám dost faktur na všechno,takže případný zájemce bude mít skoro kompletní historii (jedna velká krabice, některé faktury jsou online pro případ zájmu)
Cenově bych si představoval 120 000 včetně obou sad kol.
Prodávám kvůli nastávající rodině a koupě kombi.
Auto bude k dispozici od května/června až vyřeším ty škrábance. BBS jsou před renovaci
moc a moc bych si přál aby si to vzal fanda značky,nerad bych ho viděl za půl roku někde oholený nebo rozbitý... Dost jsem se na něm nadřel,tak bych rád aby někdo se o něj staral tak dobře jako já,
S60 T5 2002 184KW manuál - auto jsem měl na výlety,srazy a dovolené (takže to byla sezonní záležitost,nicméně ho teď musím používat jako daily) a dělal jsem si ho dle svých představ. Z výbavy: Kožený černý inteiér,výhřev sedaček,DSTC,2DIN Radio s navigací GPS,couvací kamera,dešťový senzor,xenony atd. klasická T5,
úpravy: celonerezový výfuk s koncovkou ( výroba falcon-racing) katalyzátor dám k vozu. silikonové hadice od filtru a k přívodu intercooleru (neježděno žádný KN filtr a podobný věci,jezdím normální papírovou vložku) Brzdy XC + kotouče Zimmermann a desky Ferodo DS2500, podvozek Eibach -30 a tlumiče Bilstein (kompletní Eibach Pro Kit), Ledky v interiéru. BBS CH R18 v TP + na zimu mám taky ještě jedny originál Sirius R16 včetně nových zimních pneu Kumho DOT 112022.Žádný čip v autě není,akorát poslední aktualizace softwaru od Volva.
opravy/výměny: ABS jednotka,držáky motoru,klapka motoru (už to má Boschovou) stabilizační tyčky,komplet uložení tlumičů,brzdy kompletní ,PCV včetně zpětných ventiů, hodně hadic (tekl olej z PCV - prodřená hadice) přetěsněná vana a vyčištěný sací koš,hodně těsnění na motoru, změřeny tlaky motoru - 166,8PSI (11,5MPA s rozdílem na posledním válci 0,2bar méně) rozvody už druhé - protože jsem koupil po koupi vozu Bosch a ty mě po nějakých km začali zlobit - napínací kladka začala hučet a prolínala vodní pumpa - takže změna na INA a ty tam jsou teprve 10 000. Mikrořemeny včetně napínáků. Kroužky ABS na poloosách a pod volantem. Hadice od serva, nové veškeré náplně - brzdovka,servo,voda ( -35C) olej pouze 5W40 Motul Excess a svíčky originál Volvo ,olejové filtry Bosch a benzínový filtr Bosch. Auto má protikorozní nástřik,ale v zimě se s ním skoro nejezdilo - až teď poslední rok denně. Nakonec nové vstřikovače,altík po repasu,, nový domeček termostatu včetně čidla a termostatu (starý tekl), nové klouby poloos a levá poloosa kompletně nová. Rok zpět nahraný poslední aktualizace softwaru od Volva. Rok stará autobaterie 95AH, včetně nakodovaní. Rok zpět nová regulace na turbu a blow off. STK 2024 - ale není problém udělat novou aby měl příští majitel dobu si užívat auta bez potíží.
Nedostatky: Jinak v minulosti jsem štrejchnul srnku (více foto) a ta pošrábala pravý přední blatník,nárazník a trochu naloupnula xenon. - opraveno ve Volvu na pojistku,krom xenonu.
Loupe se lak na zadních lištách nad oknem. A jinak klasika trochu předek od kamínků.
Středový panel má ulomenou packu a nejde dozavřít - nemohl jsem za boha sehnat jiný za ty roky co ho mám.
Jelikož auto poslední rok používám jako daily, tak přibylo pár šrámů, zadní dveře mě někdo promáčkl a odřel blatník. (vyřeším na jaře, nebudu auto prodávat takhle ošklivě drbnuté a ještě k tomu ne moji vinou) - opraveno :-)
Od minulého jara cvaká mírně dvouhmota, to bude už na novém majiteli. Spojka jinak bez problémů.
Na diagnostice budou jen 2x závady - ledky v osvětlení SPZ a chyba vnitřního alarmu - vyteklá baterie v krabičce alarmu. Nikdy jsem tohle neřešil.
Jinak bez chyb.
Na závěr
Jinak auto je hezký,nepodrbaný interiér,,interiér nesmrdí ač kouřím,tak v autě ne! Jede velice slušně,zvuk je krásný,nic uřvanýho. Tankováno ARAL nebo Verva 100. Je celou dobu garážované. Karoserie bez znaků koroze(nebo alespoň o žádné nevím), velice tuhá, nic netluče, neskřípe.
Auto jen ručně myto a voskováno
Najeto má 333 xxx STK 2024 - vlastním ho 7 +/- let a jsem druhý vlastník - první byl v německu a pak jsem si ho nechal dovést já.
Jo a abych nezapomněl od vozu mám dost faktur na všechno,takže případný zájemce bude mít skoro kompletní historii (jedna velká krabice, některé faktury jsou online pro případ zájmu)
Cenově bych si představoval 120 000 včetně obou sad kol.
Prodávám kvůli nastávající rodině a koupě kombi.
Auto bude k dispozici od května/června až vyřeším ty škrábance. BBS jsou před renovaci
moc a moc bych si přál aby si to vzal fanda značky,nerad bych ho viděl za půl roku někde oholený nebo rozbitý... Dost jsem se na něm nadřel,tak bych rád aby někdo se o něj staral tak dobře jako já,
-> Jindas: Kolik to má najeto? Já vím že se říká, že je to irelevantní informace, ale... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: S harantama taky. Velký auta se přeceňujou, to vidím u nás. Když jsme jeli na víkend k babičce velkým autem, tak ho žena stejně zaplnila pitomostma. Když se jelo malým, tak jsme se kupodivu i do toho malýho kufru sbalili taky a nic nám nechybělo. Tohle je velký až až.
Pro mlady lidi bez harantu dobry ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jindas 28.06.23 12:59:14: A dozadu ani nohy. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas 28.06.23 12:56:21: Škoda je umřít.
ale kočár tam nedáš....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jindas: skoda ze to neni kombik ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 28.06.23 12:05:10: předek, T5 184kw s manuálem,spaceballem, ale těsně před faceliftem. Takže už to nemá Magneti Mirelli klapku, ale Bosch, VVT jen na výfuku a tu lepší řídící jednotku od Bosche ( ne jako ta do konce roku 2002, kde jednotky odchází) atd.
-> dragon_cb_cz 28.06.23 12:05:10: Dle foto v inzerátu jen předek.
-> Jindas: To je předokolka nebo AWD?
-> Jirik_Tuňák1983 28.06.23 11:07:43: Já jsem právě taky nejezdil v zimě, měl jsem na autě zimáky x let starý na stání v garáži, ale poslední zimu jsem musel Volvo používat jako daily, tak se to sešlo, že jsem koupil rovnou pořádný a nový.
-> Jindas 28.06.23 10:27:50: V zimě nejezdím, ale mám nové 17" gumy. Takže se to moc nepotkává. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Nulově, sundal jsem je, už byli KO. Za to zimáky jsou kupované v listopadu 2022 ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jindas 28.06.23 08:49:46: Jak vypadají gumy na těch BBS?
Ahoj, po dvou měsících co jsem Volvici zájemci držel se mi neozývá, takže smolík.
A tak, kdyby někdo z virťáků měl zájem o moje Volvo, tak klidně napište, se slušným člověkem klidně něco cuknu.
Mám ho X let a je v něm nehorázná suma peněz.
auto.bazos.cz/inzerat/... /volvo-s60-t5-2002-manual. php
Jinak je nově po laku, když mě někdo orval bok na parkovišti, nové náplně co mají najeto asi 200km a nově teď mám hromadu fotek, kdyby někdo chtěl, klidně pošlu přes whatsapp.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
A tak, kdyby někdo z virťáků měl zájem o moje Volvo, tak klidně napište, se slušným člověkem klidně něco cuknu.
Mám ho X let a je v něm nehorázná suma peněz.
auto.bazos.cz/inzerat/... /volvo-s60-t5-2002-manual. php
Jinak je nově po laku, když mě někdo orval bok na parkovišti, nové náplně co mají najeto asi 200km a nově teď mám hromadu fotek, kdyby někdo chtěl, klidně pošlu přes whatsapp.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)