skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> Vojťas 01.06.23 20:09:17: u fabie to zadny zvuk nedelalo. jen ztuhnul volant
-> Eidy: Netusim, ale muze zkusit...
-> Jirik_Tuňák1983: Pac tam byl a nacenili mu to na 70 asi...
-> Jirik_Tuňák1983: Pac tam byl a nacenili mu to na 70 asi...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A když bude kvrdlat volantem blízko krajních poloh, tak je projev stejný? Neříkám, že bych znal příčinu, ale ptám se ze zvědavosti.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.06.23 20:04:13: A nemůže ten problém řešit v servisu, kde tomu rozumí a nepřistupovat k tomu jako ke Škodě Favorit?
-> vhml: No v nádobce ho je dost... Ale tak nejak no... Proot nás napadla ta hadice, že to může škrtit...
-> vhml: to u forda melo dost neprijemnej zvukovej projev, to by si asi vsimnul
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.06.23 20:04:13: ja mel ve Fabii malo oleje a v zátočině si to loklo vzduchu
Kolega řeší na V70 problém s řízením...
Problém je, že když jede rovně, posilování funguje bez problému. Jakmile ale začne víc točit volantem, tak ten posilovací účinek slábne - čím víc musí točit volantem, tím je to horší. Pokud by měl jet nějaký serpentýny, tak za chvíli nezatočí.
Máte někdo ideu, co by to mohlo způsobovat? Na tlakový hadici mezi čerpadlem a řízením je nějaký váleček, o kterém nevíme, co to je. Může to být nějaký filtřík nebo jednocestný/tlakový ventil, který občas ten olej přiškrtí? Vratka by měla být OK - řízení neteče a netlakuje se.
Problém je, že když jede rovně, posilování funguje bez problému. Jakmile ale začne víc točit volantem, tak ten posilovací účinek slábne - čím víc musí točit volantem, tím je to horší. Pokud by měl jet nějaký serpentýny, tak za chvíli nezatočí.
Máte někdo ideu, co by to mohlo způsobovat? Na tlakový hadici mezi čerpadlem a řízením je nějaký váleček, o kterém nevíme, co to je. Může to být nějaký filtřík nebo jednocestný/tlakový ventil, který občas ten olej přiškrtí? Vratka by měla být OK - řízení neteče a netlakuje se.
-> darklord: My jakoby čekáme.
Jakoby jako jo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
Pak se při tý ceně podíváš na jedničkovou oktávku a kroky hodně přepočítáš![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Pak se při tý ceně podíváš na jedničkovou oktávku a kroky hodně přepočítáš
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> darklord 30.05.23 01:18:58: Srovnávat nemůžu, snad jen cenu - když kouknu na bazoš, tak cena té 328 už ve stavu napadeném tunerem je zhruba trojnásobná. To by to auto mělo být sakra dál než o krok, ne? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> darklord 30.05.23 01:18:58: Co všetko, specifikuj.
-> darklord: V čem myslíš dál?
Prvotní problém je v tom, že něco jinýho bych si jen tak jako tohle nekoupil
Jel jsem třeba Starií, kterou jeden čas všichni vychvalovali a byli z ní všichni paf... Z praktickýho hlediska super auto, ale já bych si to nekoupil.
Jediný co už delší dobu považuju za super krok (což znám z kamionu) jsou větraný sedačky
Prvotní problém je v tom, že něco jinýho bych si jen tak jako tohle nekoupil
Jel jsem třeba Starií, kterou jeden čas všichni vychvalovali a byli z ní všichni paf... Z praktickýho hlediska super auto, ale já bych si to nekoupil.
Jediný co už delší dobu považuju za super krok (což znám z kamionu) jsou větraný sedačky
-> David29 30.05.23 01:11:31: toto je uplne srandovne sledovat, zaujimalo by ma o kolko viac by si bol odvareny z nejakej 328i ci uz v e36 alebo e46, ktora ma tak nejak vsetko o krok dalej ako akykolvek saab ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> dragon_cb_cz: Tak oproti Dachčiji to je hotovej supersport i na vrchy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29 29.05.23 23:01:40: Namířit, vypálit... namířit, vypálit... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Néé, že by Saabina byla nějakej supersport.. Ale prostě to jede a moc rád si to užívám ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale ta spotřeba nic moc no... 11![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale ta spotřeba nic moc no... 11
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kolega se prca s rizenim na V70 2,5T 154 kW AWD. Teklo mu a delalo nejaky kokotiny...
Vymenil rizeni a cerpadlo. Ted kdyz jede, tak obcas to posiluje a obcas ne. Koumal nadobku a tak a jediny divny, na co prisel je vysokotlaka hadice od cerpadla do rizeni. Je tam nejakej valecek. Co to muze byt? Filtr nebo jednocestnej ventil? Muze to delat problemy, ze to nekdy nepusti hydrauliku?
Vymenil rizeni a cerpadlo. Ted kdyz jede, tak obcas to posiluje a obcas ne. Koumal nadobku a tak a jediny divny, na co prisel je vysokotlaka hadice od cerpadla do rizeni. Je tam nejakej valecek. Co to muze byt? Filtr nebo jednocestnej ventil? Muze to delat problemy, ze to nekdy nepusti hydrauliku?
-> David29: Přímo oni karosařinu nedělají, kdysi mi sliboval nebo snad i dal číslo na někoho ke komu bouračky vozí, ale domluva neklapla. A já hrozně nerad obvolávám a uháním lidi, v tomhle nejsem dobrej zákazník.
-> dragon_cb_cz: Proč ne David? Nebo ten dělá spíš běžnej servis a nepouští se do větších akcí?
-> StepaNoFUN: Jako že dva roky budu čekat na termín? To jsem čekal horší ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: tak Kachnik... a muzes 2 roky utracet.
-> David29: Jo, má tam jedno íčko a pak jedno LPTčko polazený Maptunem na 230 koní.
Akorát mám pořád v garáži tu 900 s nabouraným čumákem a říkám si, jestli spíš nedat ty peníze do ní. Jen sehnat někoho, kdo to pořádně udělá![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Akorát mám pořád v garáži tu 900 s nabouraným čumákem a říkám si, jestli spíš nedat ty peníze do ní. Jen sehnat někoho, kdo to pořádně udělá
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: Jak tu někdo psal - i kdybych to měl mít na jedno léto a užít si ho... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vím, že tam měl to černý s černým interiérem, ale to byla neturbová verze.. A pak něco mladšího?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Vím, že tam měl to černý s černým interiérem, ale to byla neturbová verze.. A pak něco mladšího?
-> dragon_cb_cz: Jestli fakt nevíš co s nima, tak je můžeš poslat mě ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: Já dneska prodal 9-3SS... tak přemýšlím co s penězma na účtu
David tam pořád dva kousky má...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: asi jen na vylestění, sám zatim nevim
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Naaajs, Viggen... něco od vás z práce?
-> David29 14.05.23 09:51:55: Jo, směs desek dělá hodně. Kolikrát mám třeba přední kola čistý a zadní úplně černý (přestože by zadek měl vlastně brzdit míň), protože prostě jiná značka/typ desek...
-> Bukaj: No mě hlavně fascinuje, že ty disky se mi špiní podstatně rychleji, než u mixu.. Pro jistotu každou chvíli zkouším, jestli to nepřibržďuje.
Ale asi to bude fakt deskama, špiní se mi i zadní
Ale asi to bude fakt deskama, špiní se mi i zadní
-> David29 03.05.23 22:37:38: Tohle řeším furt u škodovky - ujedu "pár km" a přední ráfky jsou zaprášený černým prachem. Přitom z mládí si nepamatuju, že by kdy byly špinavější přední kola, než zadní (většinou to bylo naopak). Myslím si, že je to tím, z čeho se dneska vyrábějí desky - sice ten materiál je "zdravější", ale víc se obrušuje, míň vydrží a tedy i víc špiní...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
S originálními Osinky mi škodovka brzdila nejlíp a ráfky byly čisté...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
S originálními Osinky mi škodovka brzdila nejlíp a ráfky byly čisté...
-> David29 05.05.23 09:24:13: Jj jak jsem psal tady -> dragon_cb_cz 22.04.23 22:35:12: - výrazně zlepšit se to dá vzpěrou řízení, stojí snad ani ne trojku. Co bys chtěl, když to má 136 kw ale přední nápravu jak z Corsy nebo čeho ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Pamatuješ jak jsem říkal, že při akceleraci to táhne? Hele co jsem našel
(byť jen na wiki)
,,Někteří motorističtí žurnalisté kritizovali těžko zvladatelné tažení řízení při akceleraci při nízkých převodových stupních"
Což je přesně ono - ve vyšší rychlosti (vyšší kvalt), to je v pohodě
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
,,Někteří motorističtí žurnalisté kritizovali těžko zvladatelné tažení řízení při akceleraci při nízkých převodových stupních"
Což je přesně ono - ve vyšší rychlosti (vyšší kvalt), to je v pohodě
-> StepaNoFUN: Ani náhodou se obávám.
-> dragon_cb_cz: a bude to pak mit hodnotu alespon toho celolaku?
-> David29: I ten Viggen nárazník se nechá, ty auta umírají většinou buď na lehlej motor nebo korozi, plasty přežijou, tak je kde brát
To ten můj bodykit na 900 Aero je trochu složitější (jen 200 vyrobených kusů), ale nárazník jako takový je stejný, jen na něm jsou nějaké serepetičky navíc a ty přežily... ale stejně jsem sehnal celý druhý kit.
Jinak se díly sehnat nechají, ale já ten čumák v dílech celý asi mám u kamaráda na půdě. Jen najít v sobě vůli najít a ukecat nějakého klempíře aby opravil ty konce nosníků a vlastně teda už prolézt celý auto a udělat ho pořádně. Protože to nějakou bouračku už mělo kdysi v Itálii a ta oprava není úplně top... takže by to stejně šlo celý do laku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak se díly sehnat nechají, ale já ten čumák v dílech celý asi mám u kamaráda na půdě. Jen najít v sobě vůli najít a ukecat nějakého klempíře aby opravil ty konce nosníků a vlastně teda už prolézt celý auto a udělat ho pořádně. Protože to nějakou bouračku už mělo kdysi v Itálii a ta oprava není úplně top... takže by to stejně šlo celý do laku.
-> dragon_cb_cz: No můžu jak píšeš - ale zase nemám zpětnou vazbu, co tam za kvalt aktuálně je
Takže podřazování je taková metoda pokus-omyl ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No tak to je pěkná sbírka Saabů no. Já doufám, že mi tenhle vydrží co nejdýl
Daj se sehnat díly na tu 900 v pohodě? Předpokládám, že můj Viggen nárazník by byl problém...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No tak to je pěkná sbírka Saabů no. Já doufám, že mi tenhle vydrží co nejdýl
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> David29: Tak ty tam taky máš možnost podřazovat až na 1, ne? Jen ten volič v 9-3OG není úplně "šikovnej" na to nebo jak to říct... třeba takovej ten "schodovitej" mi v tomhle přijde lepší.
Jinak nám už rodinou prošlo Saabů víc, momentálně jezdím číslem 7, co jsme koupili loni : -> dragon_cb_cz 03.05.22 19:54:58: Aero dvoulitr (154kW), automat (bohužel jen 5q). Na prodej čeká de facto to samé ale v naftě, naftovýho kombíka v manuálu jsem posunul segře... Pak jsme ještě měli dvě 9-5 (kombi Aero 184 kw v automatu a sedan Vector 162 kw v manuálu) a dvě 900NG. Jedno íčko v automatu co jsem koupil za 3 tisíce
To už šlo do světa. No a pod plachtou pořád čeká na znovuzrození moje 900NG Aero (2.0T 136 kw) co ho vylepšila segra -> dragon_cb_cz 29.07.21 15:14:07: ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak nám už rodinou prošlo Saabů víc, momentálně jezdím číslem 7, co jsme koupili loni : -> dragon_cb_cz 03.05.22 19:54:58: Aero dvoulitr (154kW), automat (bohužel jen 5q). Na prodej čeká de facto to samé ale v naftě, naftovýho kombíka v manuálu jsem posunul segře... Pak jsme ještě měli dvě 9-5 (kombi Aero 184 kw v automatu a sedan Vector 162 kw v manuálu) a dvě 900NG. Jedno íčko v automatu co jsem koupil za 3 tisíce
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda: Hele i u starýho nákladního Volva tahle možnost byla.. Tam jde spíš o odlišný jízdní styl.. Z 90% řidičům osobáků je tohle fuk a stačí jim brzda a plyn.
-> Jirik_Tuňák1983: Benzin dvoulitr s turbem, 136kW. A 4q automat
-> dragon_cb_cz: A co že to máte v rodině vy? :)
U mixu mám na voliči +/-, kde si můžu prostě přeřadit - jednoduchý, funkční. Jak na brždění, tak na akceleraci.
-> dragon_cb_cz: A co že to máte v rodině vy? :)
U mixu mám na voliči +/-, kde si můžu prostě přeřadit - jednoduchý, funkční. Jak na brždění, tak na akceleraci.
-> David29 04.05.23 15:37:09: Origo držák na pití do 9-3OG je dost úzkej profil - za to se platí v tisících. Ale kamarád kdysi dělal 3d tisk něčeho co se pověsí na ten čudlík směřování výdechu klimy... mám to u něj už asi dva roky uložené, tak ti to můžu vyzvednout :D
Jinak je to prostě automat no... v dobrém i zlém. Když to dáš do S-mode, tak to bude podřazovat samo trochu ochotněji.
Jinak je to prostě automat no... v dobrém i zlém. Když to dáš do S-mode, tak to bude podřazovat samo trochu ochotněji.
-> David29 04.05.23 15:37:09: Co to má za pohoňovací ústrojí?
-> dragon_cb_cz: No to taky.. Ale občas dělám (když si na to vzpomenu), že při jízdě z kopce to zamknu do 3, takže motor brzdí.
Ta nemožnost si podřadit mě celkem štve, protože by to kolikrát bohatě stačilo
Hele já teda jezdím celkem piánko.. No, i když je pravda že když držím první místo na semaforu...
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A co mě teda úplně vytáčí je, že chybí absolutně nějakej držák na pití![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ta nemožnost si podřadit mě celkem štve, protože by to kolikrát bohatě stačilo
Hele já teda jezdím celkem piánko.. No, i když je pravda že když držím první místo na semaforu...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A co mě teda úplně vytáčí je, že chybí absolutně nějakej držák na pití
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)