skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> dragon_cb_cz: To je stejne zajimavy kolik urban legends na forech bejva... nedavno na Sorento foru probehlo, ze radit 4x4 lze jen na Nko... pritom manual mluvi jasne... teda skoro, pac v ceskym je spatnej preklad, kterej naznacuje tu urban legend :) A plachteni je opruz, S-Cross to pochopitelne uz nedela, ale Sorento jo a je to asi nejhorsi vlastnost ty prevodovky (protoze jinak je fakt super)
-> Bukaj 12.12.22 08:45:00: Že zmáčkneš S-button a párkrát si vyzkoušíš jak se změní chování auta, to tě nesežere. Některý lidi dokonce hlásí, že v S-modu mají menší spotřebu (u Saabu)... tak si vyber ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Každopádně by to mohlo řešit tak nějak současně oba tvoje problémy - jednak to bude udržovat vyšší otáčky abys z toho neměl nerva a zároveň aktivněji podřazovat aby víc brzdil motorem.
Na voliči máš teda krom klasiky PRND jen 3 a L? 3 jak jsi pochopil ti zamkne trojku, ale když se na trojku dá jet i 180km/h nebo kolik tam budeš mít maximum, tak je to znát míň jak u škodovky "zamknout" pětku no
Tohle u Volva nevychytali no, v Saabu se stejnou převodovkou jsem měl polohy normálně 3-2-1, v Suzuki to samé - resp. tam to bylo 3-2-L.
To L není na servisní popojíždění (to musel být na fóru zas nějaký génius co neumí ani otevřít manuál od auta), ale na jízdu z prudkého kopce - snaží se to brzdit motorem maximálně co to jde. L znamená "low gear" - vpodstatě jednička (ale inteligentnější auta se k ní teda umí procvakat přes další rychlosti postupně, ne že jí tam jebnou bez ohledu na cokoliv - a tipoval bych, že to Volvo taky).
Jinak s tím spadnutím otáček na volnoběh - to je vlastnost lock-up spojky měniče. Úplně nevím čím to je, jestli záměř nebo třeba v nižších otáčkách nedává čerpadlo dostatečný tlak a nejde lock-up udržet, ale prostě pod určité kritické otáčky se lock-up spojka rozpojí (poznáš to při plynulém zpomalování, že najednou otáčky zhoupnou dolů a auto začne víc "plachtit"). Taky mě to trochu štve, ale asi je to spíš otázka zvyku a na spotřebu atd to bude mít zanedbatelný vliv.
Jinak je to přesně jak říkáš - po pár jízdách se naučíš "řadit nohou", třeba jen chvilkově přidat/ubrat abys ten automat pobídnul k akci jakou chceš v situaci, kdy máš pocit, že už by mohl. Často fakt stačí jen neznatelně změnit tlak na pedál a stane se to co chceš.
A to platí teda i pro tu plynulost - musí se ti svalová paměť naučit ty správné hranice :) Protože mezi polohou "jedu v lockupu" a "podřadím a jedu" je ještě často poloha "rozpojím lock-up" - a rozpojení spojky je daleko rychlejší než přeřazení a taky celkově plynulejší, takže to není ta tebou popisovaná situace "nic a pak vystřelí".
Dej tomu pár jízd a ono si to sedne. Navíc se na tebe ta převodovka adaptuje... a nebo třeba zjistíš, že ti víc sedí ten S-mode no.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Každopádně by to mohlo řešit tak nějak současně oba tvoje problémy - jednak to bude udržovat vyšší otáčky abys z toho neměl nerva a zároveň aktivněji podřazovat aby víc brzdil motorem.
Na voliči máš teda krom klasiky PRND jen 3 a L? 3 jak jsi pochopil ti zamkne trojku, ale když se na trojku dá jet i 180km/h nebo kolik tam budeš mít maximum, tak je to znát míň jak u škodovky "zamknout" pětku no
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To L není na servisní popojíždění (to musel být na fóru zas nějaký génius co neumí ani otevřít manuál od auta), ale na jízdu z prudkého kopce - snaží se to brzdit motorem maximálně co to jde. L znamená "low gear" - vpodstatě jednička (ale inteligentnější auta se k ní teda umí procvakat přes další rychlosti postupně, ne že jí tam jebnou bez ohledu na cokoliv - a tipoval bych, že to Volvo taky).
Jinak s tím spadnutím otáček na volnoběh - to je vlastnost lock-up spojky měniče. Úplně nevím čím to je, jestli záměř nebo třeba v nižších otáčkách nedává čerpadlo dostatečný tlak a nejde lock-up udržet, ale prostě pod určité kritické otáčky se lock-up spojka rozpojí (poznáš to při plynulém zpomalování, že najednou otáčky zhoupnou dolů a auto začne víc "plachtit"). Taky mě to trochu štve, ale asi je to spíš otázka zvyku a na spotřebu atd to bude mít zanedbatelný vliv.
Jinak je to přesně jak říkáš - po pár jízdách se naučíš "řadit nohou", třeba jen chvilkově přidat/ubrat abys ten automat pobídnul k akci jakou chceš v situaci, kdy máš pocit, že už by mohl. Často fakt stačí jen neznatelně změnit tlak na pedál a stane se to co chceš.
A to platí teda i pro tu plynulost - musí se ti svalová paměť naučit ty správné hranice :) Protože mezi polohou "jedu v lockupu" a "podřadím a jedu" je ještě často poloha "rozpojím lock-up" - a rozpojení spojky je daleko rychlejší než přeřazení a taky celkově plynulejší, takže to není ta tebou popisovaná situace "nic a pak vystřelí".
Dej tomu pár jízd a ono si to sedne. Navíc se na tebe ta převodovka adaptuje... a nebo třeba zjistíš, že ti víc sedí ten S-mode no.
-> Syny: nahodou, treba u Forestera bych byl byval uvital palubni kalendar na predjizdeni, aby si to clovek moh rozplanovat :)
-> jans 12.12.22 09:27:15: Tvl takovej ciferník zbytečněj tam
Ještě by to tam chtělo kyvadlo a kukačku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> U-Geen 12.12.22 12:16:10: me se na sharanu hrozne debilne sjeli, že to mělo na krajich 1mm a uprostred porad 6
-> Borderer: asi. Jinak ja mam dlouhodobe dobrou zkusenost s Kleber Krisalp / BF Goodrich G-Force Winter (je to stejna pneumatika) ale jo, je to podobnej vzorek jako TS860
-> vhml: Mi neříkej, že celej Liberec jezdí na vraníkách. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 12.12.22 10:12:15: Tak, tak. je tam volnoběžný ventil ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer 12.12.22 10:33:24: řešení na ježdění ve sračkách existuje, ale pak je třeba zase počítat s tím, že to má nějaké nevýhody na suchou zimu... www.pneuvranik.cz/x1513-w
__1/protektor-205-55r16-91
h-green-d.-hpl-4-_ms_-vran
ik
-> vhml: No, je fakt, že když sem to u práce nevěřícně okukoval, tak byl vzorek celej zalepenej...tvl i ty Debicy na Felici fungojou na sněhu líp.
Má smysl kupovat jiný? Zběžně sem prolít internet a ten vzorek mi přijde v rozměru 205/55 r16 +/- stejnej napříč spektrem.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 12.12.22 10:07:38: nemusí, může tam být jinde volnoběžný ventil, kterým to do sání řízeně přisává "falešný vzduch"
-> Borderer 12.12.22 09:44:03: však se podívej na vzorek TS860. Jakmile máš mokrej sníh, tak je to okamžitě zalepený.
-> Bukaj: To musí mít aspoň servo, co ladí volnoběh, ne?
Jinak sem byl dneska poměrně dost zklamán jízdními vlastnostmi FWD V70tky na sněhu. Asi 10cm sněhu na /včera večer/ mokrý silnici. Gumy Continental TS 860, starý asi 4 roky, vzorku habakuk a hrůza. S DSTC sem nevyjel vůbec nic, bez něj hrabáním a přískoky vpřed. Při rozjezdu do kopce na tom byla hůř už snad jen dodávka a jeden golf. AWD auta pohoda, ostatní FWD horší, ale rozhrabali to a jeli normálně. Já to hobloval rychlostí pomalý chůze 300 metrů asi 5 minut. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Borderer: Klapka je ovládaná od pedálu mechanickým převodem (lanko), ale je na ní Bosch snímač natočení pro informaci řídící jednotce. Takže elektronicko-mechanická. Je to starší provedení, než Felda MPi - ta už měla i servomotorek, kterým si dokázala klapku pootevřít. Toto je čistě mechanicky ovládané a jediná elektronika je ten snímač polohy.
-> Bukaj: To má ještě mechanickou klapku nebo už elektronickou?
-> jans: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj:
Nejlepší je mít jak otáčkoměr, tak velké hodiny á la Favorit, to vše Volvo 940 automat![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Nejlepší je mít jak otáčkoměr, tak velké hodiny á la Favorit, to vše Volvo 940 automat
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:56:11: Dvoulitr atmosféru. Převodovku asi tu, co píšeš - je to čtyřkvalt a (údajně) se moc nekazí oproti pětikvaltovému Aisinu, který se dával do novějších modelových ročníků.
A jak jsem psal - s tím autem se nedá jet jinak, než plynule
Jen mne občas dráždí ten otáčkoměr - proč ho vlastně dávají k automatu, když je to pro obsluhu nadbytečná informace? Mohli tam místo něj dát hodiny, jako ve Favoritu...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A jak jsem psal - s tím autem se nedá jet jinak, než plynule
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Jen mne občas dráždí ten otáčkoměr - proč ho vlastně dávají k automatu, když je to pro obsluhu nadbytečná informace? Mohli tam místo něj dát hodiny, jako ve Favoritu...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:17:16: Tak za prvé - zatím jsem s tím po technické jel jen tři jízdy a pokaždé do Prahy - tedy na nějaké testování v provozu zatím nebyl prostor. Za druhé nechci, aby mne to auto sežralo, takže se (zatím) snažím jezdit pokud možno úsporně - alespoň než si na ten vůz zvyknu a trochu víc se s ním sžiji.
Pravdu máš v tom, že si na to musím zvyknout. Jak na to podtáčení (1500 otáček Břežanským údolím nahoru při udržování rychlosti mi nepřijde košer ani pro ten švédský pětiválec). Nejhorší je, že ten automat neumí brzdit motorem - klidně to nechá z kopce padnout na 1000otáček/min a nepodřadí. A pokud chci jet plynule (s automatem se tedy navenek jet jinak ani nedá) a nepřidávat a neubírat plyn, tak mi nezbývá, než to skousnout. S moderními vozy jsem byl vždy zvyklý brzdit motorem (brzdový pedál používám minimálně) a s tímto Volvem musím brzdit mnohem častěji. Sice má "řadicí páka" pozici "L", na kterou auto brzdí motorem perfektně, ale na Volvofóru mi bylo vysvětleno, že to je pouze pro servisní pojíždění a že za jízdy prostě nemám vůbec hrabat na řazení, pokud nechci rychle odpravit automat. Takže prostě zařadit "D" a jet a nic neřešit.
Jinak motor, ač je to nejslabší motor, co se do tohoto Volva dával (2,0 atmosféra, 93 kW) má na ten vůz dostatečnou výkonovou rezervu (na rozdíl od škodovky), jen prostě nejsem zvyklý na to, že má úplně jinou odezvu na pedál plynu, než škodovka. Třeba při udržování rychlosti do mírného kopce, kdy jemně přidávám plyn, auto sice drží rychlost, ale navzdory zvyšující se zátěže motoru automat nepodřadí (viz ten příklad z Břežanského údolí) a naopak když chci svižně zrychlit, tak nestačí sešlápnout pedál do poloviny, jako u škodovky, ale musím "dát podlahu" a s půlvteřinovou prodlevou auto vystřelí kupředu, ale zase si nepřeřadí výš, než dosáhnu maximálních otáček motoru, nebo než kousek nepopustím pedál plynu. Ten, co jsem jej předjížděl včera večer cestou z koncertu, si musel myslet, že neumím řadit - když jsem jej míjel, tak mu musel rezonovat celý Focus
.
Ono to půjde se s tím sžít, jen musím zautomatizovat autopilota na to, že se neřadí rukou, ale nohou![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Pravdu máš v tom, že si na to musím zvyknout. Jak na to podtáčení (1500 otáček Břežanským údolím nahoru při udržování rychlosti mi nepřijde košer ani pro ten švédský pětiválec). Nejhorší je, že ten automat neumí brzdit motorem - klidně to nechá z kopce padnout na 1000otáček/min a nepodřadí. A pokud chci jet plynule (s automatem se tedy navenek jet jinak ani nedá) a nepřidávat a neubírat plyn, tak mi nezbývá, než to skousnout. S moderními vozy jsem byl vždy zvyklý brzdit motorem (brzdový pedál používám minimálně) a s tímto Volvem musím brzdit mnohem častěji. Sice má "řadicí páka" pozici "L", na kterou auto brzdí motorem perfektně, ale na Volvofóru mi bylo vysvětleno, že to je pouze pro servisní pojíždění a že za jízdy prostě nemám vůbec hrabat na řazení, pokud nechci rychle odpravit automat. Takže prostě zařadit "D" a jet a nic neřešit.
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Jinak motor, ač je to nejslabší motor, co se do tohoto Volva dával (2,0 atmosféra, 93 kW) má na ten vůz dostatečnou výkonovou rezervu (na rozdíl od škodovky), jen prostě nejsem zvyklý na to, že má úplně jinou odezvu na pedál plynu, než škodovka. Třeba při udržování rychlosti do mírného kopce, kdy jemně přidávám plyn, auto sice drží rychlost, ale navzdory zvyšující se zátěže motoru automat nepodřadí (viz ten příklad z Břežanského údolí) a naopak když chci svižně zrychlit, tak nestačí sešlápnout pedál do poloviny, jako u škodovky, ale musím "dát podlahu" a s půlvteřinovou prodlevou auto vystřelí kupředu, ale zase si nepřeřadí výš, než dosáhnu maximálních otáček motoru, nebo než kousek nepopustím pedál plynu. Ten, co jsem jej předjížděl včera večer cestou z koncertu, si musel myslet, že neumím řadit - když jsem jej míjel, tak mu musel rezonovat celý Focus
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ono to půjde se s tím sžít, jen musím zautomatizovat autopilota na to, že se neřadí rukou, ale nohou
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> dragon_cb_cz 11.12.22 13:28:20: Vím. To bude z takové té tehdejší vlny daňových zvýhodnění v některých státech. Stejně to měl i Mercedes s I5.
-> dragon_cb_cz:
Tak tak, radovy petivalec 2,0 93 kW.
Tak tak, radovy petivalec 2,0 93 kW.
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.22 12:34:07: Ale i ta je I5.
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:56:11: Asi ne, nejspíš tam bude 2.0.
-> darklord 11.12.22 11:52:29: Ta ZF6HP je určená pro podélnou zástavbu, to bude něco jiného. A navíc se přestala vyrábět v roce 2014, tzn pár let před rokem výroby mámy auta.
Jinak jestli dobře koukám, tak umí lock-up měniče na všech kvaltech, což bude asi jeden z důvodů proč se to vyrovnává/překonává manuály...
Jinak jestli dobře koukám, tak umí lock-up měniče na všech kvaltech, což bude asi jeden z důvodů proč se to vyrovnává/překonává manuály...
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.22 11:30:46: Já myslel, že má atmo 2.4 nebo tak něco? Každopádně jestli dobře koukám tak v S70 ani nic jiného než pětiválce nebylo.
-> King 11.12.22 11:35:13: To budou pořád o dvě generace (a emisní normy) novější auta, než to Bukajovo. Volva v automatu co jsem měl možnost řídit byly novější a ani ty úplně snahou to drtit dole netrpěly.
-> Bukaj: BTW jestli dobře koukám, tak tam máš stejnou AW50-42LE jako jsem měl v íčku... to pocitově skutečně trochu zabiják dynamiky je. Ten S-mód tomu trochu pomůže, ale pořád to má jen 4 kvalty. Ale zase to ve spojení s atmosférou umí tu jízdu udělat fakt takovou krásně uhlazenou...
-> King 11.12.22 11:35:13: To budou pořád o dvě generace (a emisní normy) novější auta, než to Bukajovo. Volva v automatu co jsem měl možnost řídit byly novější a ani ty úplně snahou to drtit dole netrpěly.
-> Bukaj: BTW jestli dobře koukám, tak tam máš stejnou AW50-42LE jako jsem měl v íčku... to pocitově skutečně trochu zabiják dynamiky je. Ten S-mód tomu trochu pomůže, ale pořád to má jen 4 kvalty. Ale zase to ve spojení s atmosférou umí tu jízdu udělat fakt takovou krásně uhlazenou...
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:48:16: v mini bude to same co v bmw tej doby, cize najskor zf6hp, co je tiez na svoju dobu vynikajuci automat. King si matne pamatam ma e61, do ktorej sa tato spajzka tiez uspesne montovala, a manualne radenie tam isto bolo tiez v zaklade.
-> darklord 11.12.22 09:44:40: No ale ZF8HP není "prehistorie"
Minimálně já bych tak neoznačil převodovku co se pořád montuje do i velmi drahých aut... A jasně že to vyhrává nad manuálem, prostě ty 2 kvalty navíc a rychlé časy přeřazení musí být poznat.
-> King 11.12.22 10:12:50: Jak píše temný pán, na to je pochopitelně potřeba použít manuální mód - ta převodovka ti pochopitelně do hlavy nevidí. Byť teda už třeba ten 6q Aisin v 9-3SS ve sport módu s brzdovým pedálem spolupracoval docela dobře a podřazoval relativně "předvídatelně" , to samý ten 6q (nevím výrobce) v mámy Mini.
Další věc je, že píšeš "náhradní auta". Už i docela prehistorické převodovky se "učí" a tuším, že u těch úplně nejnovějších je i snaha využít skutečné strojové učení (tzn "umělou inteligenci") a tam pak to "do hlavy ti nevidí" už tak úplně neplatí.
Každopádně pokud si to chceš "řídit sám", tak to většina těch aut umožňuje...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King 11.12.22 10:12:50: Jak píše temný pán, na to je pochopitelně potřeba použít manuální mód - ta převodovka ti pochopitelně do hlavy nevidí. Byť teda už třeba ten 6q Aisin v 9-3SS ve sport módu s brzdovým pedálem spolupracoval docela dobře a podřazoval relativně "předvídatelně" , to samý ten 6q (nevím výrobce) v mámy Mini.
Další věc je, že píšeš "náhradní auta". Už i docela prehistorické převodovky se "učí" a tuším, že u těch úplně nejnovějších je i snaha využít skutečné strojové učení (tzn "umělou inteligenci") a tam pak to "do hlavy ti nevidí" už tak úplně neplatí.
Každopádně pokud si to chceš "řídit sám", tak to většina těch aut umožňuje...
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:25:12: Třeba tahle řadí rychleji než dvojspojka. A tím se tak trochu odvolávám na poslední příspěvky od darklorda. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
newatlas.com/2017-camaro- 10-speed-transmission/4329 7
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
newatlas.com/2017-camaro- 10-speed-transmission/4329 7
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:17:16: Ver tomu, ze starej automat je schopnej podtacet "skodlive " bez mrknuti oka. Starsi S-maxy nebo Skochtle v automatu v honbe za plnenim emisnich limitu me obcas udivovaly, co jejich vyssi moudro dokazalo delat s motorem. Zvlast vyzivny jsou rezimy, ktery jsou na hrane rozhodovani - jednou jsem splhal ten kopec od Bulovky k Proseku a automat bez mrknuti oka drtil motor ve zvysenym volnobehu - to se vyssim kroutakem proste nevokeca.
-> dragon_cb_cz 11.12.22 11:17:16: On má pětiválec?
-> darklord 11.12.22 10:25:48: To uz je uspokojivy, ale v novote to kostuje nesmysl.
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.22 09:16:01: Pokud se budeme bavit o těch skutečně moderních typu té ZF8HP, tak tam to v nějakém manuálním módu je pochopitelně asi v pohodě, ale co mám zkušenost se 4, 5 a 6q vykopávkama, tak ani s tím ručním řazením to není úplně ono... ta reakce je pocitově "pomalá". A ono nejde ani tak o to, že by byla reálně pomalejší, než přeřazení u manuálu, to ono je to kolikrát i rychlejší. Ale ten přesný okamžik přeřazení je jakoby nepředvídatelný a minimálně mě to teda "vyhazuje z rytmu" nebo jak to říct - chybí mi pak ten pocit spojení s autem skrz převodovku, resp. pořád jsem z toho nervózní.
Co vím (ale osobní zkušenost bohužel nemám) tak ty modernější HDMka už prostě tuhle prodlevu mají stlačenou pod hranici, kdy by to tenhle dojem vyvolávalo - a pak je to určitě super.
Co vím (ale osobní zkušenost bohužel nemám) tak ty modernější HDMka už prostě tuhle prodlevu mají stlačenou pod hranici, kdy by to tenhle dojem vyvolávalo - a pak je to určitě super.
-> Bukaj 11.12.22 08:06:53: Tak proč jsi to dávno neudělal, když je to na jedno máčknutí tlačítka?
Ale v zásadě to jen posune body, kdy ta převodovka řadí (v obou směrech).
Jinak nevěř tomu, že zrovna u takhle staré plechovky to automat nějak škodlivě podtáčí - to je spíš dané charakterem pětiválce, objemem a tím, že automat dělá co má - automatuje. Prostě ten pětihrnek má trochu jinou momentovou křivku než jsi ze škodovky zvyklý a proto v nízké zátěži, když se ten motor šťourá ventilem v nose, udělá to co má a odřadí co to jde. Ale jakmile po něm budeš něco chtít, tak to do těch otáček pustí. I tahle převodovka už je nejspíš řízená požadavkem na moment, tzn dělá fakt přesně to co má. Jen si na to musíš zvyknout... motoru to neškodí.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak nevěř tomu, že zrovna u takhle staré plechovky to automat nějak škodlivě podtáčí - to je spíš dané charakterem pětiválce, objemem a tím, že automat dělá co má - automatuje. Prostě ten pětihrnek má trochu jinou momentovou křivku než jsi ze škodovky zvyklý a proto v nízké zátěži, když se ten motor šťourá ventilem v nose, udělá to co má a odřadí co to jde. Ale jakmile po něm budeš něco chtít, tak to do těch otáček pustí. I tahle převodovka už je nejspíš řízená požadavkem na moment, tzn dělá fakt přesně to co má. Jen si na to musíš zvyknout... motoru to neškodí.
-> King 11.12.22 10:12:50: na tento druh kratochvile aspon u mnichovskych maju na saltrpake polohu "vlavo", ktora splni kdejaku poziadavku na podradenie rychlejsie aj s medziplynom ako kdejaky bezny lauda ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
Já taky nikdy nepsal že každej automat je pomalej. Ale řeší se tu Bukajovo a ten plní všechny podmínky pro to, aby to AT zrovna z těch pomalejch byl.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
E: V jednom příspěvku jsem napsal, že je HDM vždy pomalejší. Za to se omlouvám.
Já taky nikdy nepsal že každej automat je pomalej. Ale řeší se tu Bukajovo a ten plní všechny podmínky pro to, aby to AT zrovna z těch pomalejch byl.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
E: V jednom příspěvku jsem napsal, že je HDM vždy pomalejší. Za to se omlouvám.
-> palinator 11.12.22 09:59:35: Mrkni někdy, jak rychle řadí desetistupňový hydramatic u Camara ZL1. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Už i ten EAT8 u PSA od Aisinu řadí i v těch malorážkách dost rychle od nuly. Už to není jen devizou dvojspojek, které jsou samozřejmě u běžných převodovek pořád rychlejší, ale např. pro podmínky, které zmínil U-Geen, ne úplně nejlepší.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Už i ten EAT8 u PSA od Aisinu řadí i v těch malorážkách dost rychle od nuly. Už to není jen devizou dvojspojek, které jsou samozřejmě u běžných převodovek pořád rychlejší, ale např. pro podmínky, které zmínil U-Geen, ne úplně nejlepší.
-> darklord 11.12.22 09:44:40: Houby tomu rozumim, ale kdyz si zkusim predstavit hodne sviznou jizdu s takovym high-end automatem po nejakejch okreskach, sama zatacka, kopecky,...kdyz pojednu s manualem, tak proste budu kazdejch par vterin radit, treba podrazovat pred zatackama atd. - jak treba ten automat pozna, ze kousek pred nim je zatacka, kde je zahodno podkopnout na trojku (a treba pak neni potreba ani brzdit)? Nemuzu si pomoct, ale pri nejakejch sviznejsich presunech v nahradnich povozech s automatem si pripadam jak tukan, kterej musi porad slapat na brzdu :-)
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.22 09:32:37:
I kdybych s tím jezdil každej den, tak asi těžko poznám, jestli něco jede o vteřinu rychlejc stovku než to samý s manuálem.
Prostě to jsou věci který jsem čerpal z technických dat a mám důvod jim věřit. A ano, je to 15-20 let zpátky.
I kdybych s tím jezdil každej den, tak asi těžko poznám, jestli něco jede o vteřinu rychlejc stovku než to samý s manuálem.
![24](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/24.gif)
Prostě to jsou věci který jsem čerpal z technických dat a mám důvod jim věřit. A ano, je to 15-20 let zpátky.
-> palinator 11.12.22 09:20:10: U "rozumny " motorizace se da ten rozdil mezi automatem a manualem hodit za hlavu, ale u zoufalosti jako je treba flotilovej Sup 1,4 110kW v automatu jeden muze volit rezimy jaky chce, slapat na pedaly jak chce,a stejne je to mrdka lina, se kterou se pousti do predjizdeni jenom dobrodruh. Protom si dovolim tvrdit, ze 6q manual to v rukou nekoho, kdo jenom tupe nelosuje rychlosti ala autoskola, to muze trosku ozivit. Jenze tohle zajima jenom hrstku ridicu. Manzelky kolegu, ktery tenhle dsg skvost muzou obcas ridit na nakupy jsou jiste nadsene :-)
-> dragon_cb_cz 11.12.22 02:11:36: otazka znie, ktory prehistoricky HDM automat mas na mysli. U starsieho bmw (f10) si pamatam v specke, ze zrychlenie 0-100 automat vyhraval s rozdielom celej sekundy. A nielen tam, kazdy kto s tym sirl hovoril ze manualne prevodovky tento zf8hp uz definitivne pochoval.
-> palinator 11.12.22 09:20:10: A v jakém to bylo roce?
Navíc se tady s Dragonem dohaduješ a nakonec z tebe vypadne, že jsi jel jednou chvíli s DSG a jinak nic. To nevymyslíš.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Navíc se tady s Dragonem dohaduješ a nakonec z tebe vypadne, že jsi jel jednou chvíli s DSG a jinak nic. To nevymyslíš.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
Když jsem ještě hltal předplacený SM a auta jsem žral, téměř u každého HDM automatu bylo napsáno, že dynamiku auta zabíjí a že manuál by byla lepší volba. Tak mi to nějak zůstalo zažrané pod kůží.
Nakonec, já pár km řídil akorát DSG, jinak nic.
Když jsem ještě hltal předplacený SM a auta jsem žral, téměř u každého HDM automatu bylo napsáno, že dynamiku auta zabíjí a že manuál by byla lepší volba. Tak mi to nějak zůstalo zažrané pod kůží.
Nakonec, já pár km řídil akorát DSG, jinak nic.
-> dragon_cb_cz 11.12.22 02:11:36: Proč by neměl být moderní automat vhodný pro ostrou jízdu? Co je to za teorii?
-> Bukaj 11.12.22 08:06:53: Nevím, jestli se tady ještě najde někdo, kdo na to bude mít sílu. Tu poslední větu rozchodím snad na čůrání se psem...
-> Bukaj 11.12.22 08:06:53: Nevím, jestli se tady ještě najde někdo, kdo na to bude mít sílu. Tu poslední větu rozchodím snad na čůrání se psem...
Tak nevím, můžu to někdy zkusit přepnout z režimu E (economy) do režimu S (sport) a třeba to bude mít lepší odezvy. Každopádně ten automat v režimu "E" motor občas celkem dost podtáčí, takže se nedivím tomu zanesenému odvětrání klikovky a (asi) zapečeným kroužkům...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> palinator 11.12.22 00:57:59: Matně si vzpomínám, že třeba u 9-5 Aero je V-max právě u automatu vyšší - protože je o fous delší. A "až když je zamčená"... vždyť to je přece většinu času. Ano, u malokvaltů jsou odskoky větší, ale to nesouvisí s konstrukcí převodovky, ale právě a jen s tím počtem kvaltů ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Každopádně myslím irelevantní debata, při běžným používání jsou tyhle rozdíly (alespoň pro mě a myslím, že i většinu běžných smrtelníků) absolutně nepostřehnutelný a nepodstatný. Daleko větší roli hraje ten celkový rozdíl chování a "kontroly" nad autem skrze převodovku. Pro ostrou jízdu ten HDM (hlavně v aut. módu, ale i s ručním řazením) prostě není, naopak pro běžné šourání je daleko příjemnější než manuál... každý ať si dle libosti vybere, na čem mu víc záleží
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Každopádně myslím irelevantní debata, při běžným používání jsou tyhle rozdíly (alespoň pro mě a myslím, že i většinu běžných smrtelníků) absolutně nepostřehnutelný a nepodstatný. Daleko větší roli hraje ten celkový rozdíl chování a "kontroly" nad autem skrze převodovku. Pro ostrou jízdu ten HDM (hlavně v aut. módu, ale i s ručním řazením) prostě není, naopak pro běžné šourání je daleko příjemnější než manuál... každý ať si dle libosti vybere, na čem mu víc záleží
-> dragon_cb_cz:
Moment násobí snad každá převodovka ne?
Jen u mechanický jsou ty poměry natvrdo daný a někdy holt nestačej.
A proč je HDM vždy pomalejší? Právě proto, že tam jsou ty ztráty, u málokvaltů i debilní odskoky. Rozumně to funguje až ve chvíli, kdy je převodovka zamčená. Podívej se do jakejchkoliv údajů o zrychlení a maximální rychlosti a vždy bude AT pomalejší. Rychlejší jsou jen DSGčka a pochopitelně u víckvaltovejch moderních HDM bude ten rozdíl už malej.
Jinak třeba Superb I 2,8 V6 v pětikvaltu manuálu je o mnoho rychlejší než šestikvaltovej Tiptronic.. a tady skladbu kvaltů neukecáš...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Moment násobí snad každá převodovka ne?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A proč je HDM vždy pomalejší? Právě proto, že tam jsou ty ztráty, u málokvaltů i debilní odskoky. Rozumně to funguje až ve chvíli, kdy je převodovka zamčená. Podívej se do jakejchkoliv údajů o zrychlení a maximální rychlosti a vždy bude AT pomalejší. Rychlejší jsou jen DSGčka a pochopitelně u víckvaltovejch moderních HDM bude ten rozdíl už malej.
Jinak třeba Superb I 2,8 V6 v pětikvaltu manuálu je o mnoho rychlejší než šestikvaltovej Tiptronic.. a tady skladbu kvaltů neukecáš...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)