-> Vojťas 29.01.25 04:09:06: www.autosip.cz/nezavisla-
topeni-eberspacher/.../d5z
-f-hydronic-ii
Sehnal bych servisní sadu s tesnenima a sítkem, možná novou zhavku rovnou (keramickou), udělat se to dá v pohodě, nic na tom není, problém můžou být úplně zoxidované šrouby, které jakoby nejdou povolit, zdeformované některé plastové díly, Vyčistit to pořádně a složit mělo by to chodit, já sem si tak dělal 3kw na jedničkové Alhambře a běhalo to parádně, s tím vifem je to blábol, Alhambra najezdila přes 100t na VIF a bufik po revitalizaci nikdy nezakouril, budeš tam mít v řiti sítko to dělá že bufik zle zapaluje a hulí.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sharan, Alhambra, Galaxy
22:19:59
29.01.2025
29.01.2025
Jirik_Tuňák1983
Viděl jsem ještě nějakou reklamu na Metabond Detox. Je vůbec technicky možné, aby to něco dělalo?
21:21:14
29.01.2025
29.01.2025
ajok
ja ted davam do 98 z eurooilu (miva 0,20% bioslozky) VIF, je to asi nejlepsi reseni pro dlouhou trvanlivost benzinu, stara verva byla dobra, ted uz je to o dost horsi
20:37:48
29.01.2025
29.01.2025
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 29.01.25 19:53:31: Určitě ano, jak píše Štěpán. Těch testů byla spousta a VIF vždy vyšel ze všech možných aditiv nejlépe. Ať si každý čerpá co chce
20:07:56
29.01.2025
29.01.2025
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: ve Svete Motoru byl test. Z nemecky zkusebny.
19:53:31
29.01.2025
29.01.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 29.01.25 19:33:26: a je někde nějaké hodnověrné zhodnocení či porovnání dvou motorů, kdy jeden jezdil celou životnost jen na naftu a druhý na vif?
19:33:26
29.01.2025
29.01.2025
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 29.01.25 18:33:10: Celou dobu.
19:04:04
29.01.2025
29.01.2025
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 29.01.25 18:33:10: Ja lil VIF do Golfa celou dobu (az posledni rok to obcas vynechaval) + jezdil jen na EuroOil. Snazil jsem se tim udrzet nazivu stary vstriky a po vymene vstriku uz v tom pokracoval ze zvyku.
Ted mam koupenej VIF i do benzinu pro Leona, ale jeste ho nepouzil
Ted mam koupenej VIF i do benzinu pro Leona, ale jeste ho nepouzil
18:33:10
29.01.2025
29.01.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 29.01.25 10:08:47: Já mám zase kolem sebe lidi, kteří žádné vify a další věci do nafty nikdy nedávali, jen netankují u village oil apod. Mají na těch autech najeto klidně 300, 400 tisíc. Tys to někdy používal?
10:08:47
29.01.2025
29.01.2025
Milan 136
-> Vojťas 29.01.25 03:57:31: To je divný s tím vif. Nějak si nedovedu představit čemu by to tam mělo vadit.
04:09:06
29.01.2025
29.01.2025
Vojťas
Ad bufik. D5Z -F .Nekdo zkusenost na kolik muze vyjit servis kdyz jeste funguje?
03:57:31
29.01.2025
29.01.2025
Vojťas
Tak je to obehovy cerpadlo a cerpadluje, jen je fakt potichy. Problem bufiku je ze nekdy nezapali, tak ze pri druhym pokusu trosku dymy, pri popojizdeni po meste kdy se zas motor chcipne a znova to zkousi je to pak jak dymovnice. Servisak na bufiky rikal ze vif v nafte bufiku uplne nesvedci. Ale musim se ho jeste doptat proc. Samozrejme sem zrovna predtim natankoval plnou. Ale beru na Eurooil, coz je dobre pry. Tak at to zkusim bez vifu a uvidime.
Jinak vymena termostatu za Wahler. Doted teda chudacek moturek. Ted mam 90 stupnu podle diagnostiky po 10 km. 75 po 5km. Ale vyjizdel sem s teplotou 50 kvuli nakupum predtim. Budik ukazuje 90 od 75. Topi to jak blazen, ale predtim sem si na topeni nestezoval, ale moc netopim. Spotreba samozrejme sla dolu. vcera sem dojel po 40km s prumerem 5,9. Ale bylo to papapa v kolone za kamionama, maximalka 70. Tak ze ne uplne relevantni do srovnani. Cestou tam to bylo 7,3. Mam pocit ze pred vymenou to bylo 8,1? Ale bylo chladneji.
Smrad v kabine po startu jeste pri vypnutem bufiku a i pri jizde. netesnosti kolem spoje za katem, dira ve stredaku, v koncaku, spoj koncak stredak po oklepani rzy jak emental Tak ze novy od katu dal, Walker. Ale zadna netesnost u motoru se nepotvrdila. Ale za to se zjistilo ze je zezadu poblitej blok od oleje, bylo tam i videt nejaky fleky na svodech. Tak ze jestli to bylo z toho? A kvuli nizky teplote se to spatne vypalovalo? Kazdopadne ted uz se smrad neobjevuje. Ale vlnovec u motoru je v poradku. Asi si vsechno pridalo svoji trosku do mlyna.
8 tisic...
Tak ze ted uz jen zjistit co mi to vzadu klepe
A jinak stale nadseni, dvere do bytu sem vozil stale v konfiguraci 4 mistneho auta, bez prave zadni sedacky, stejne tak i 3m late na postylku ( mezi sedackou spolujezdce a dvermi)
Jinak vymena termostatu za Wahler. Doted teda chudacek moturek. Ted mam 90 stupnu podle diagnostiky po 10 km. 75 po 5km. Ale vyjizdel sem s teplotou 50 kvuli nakupum predtim. Budik ukazuje 90 od 75. Topi to jak blazen, ale predtim sem si na topeni nestezoval, ale moc netopim. Spotreba samozrejme sla dolu. vcera sem dojel po 40km s prumerem 5,9. Ale bylo to papapa v kolone za kamionama, maximalka 70. Tak ze ne uplne relevantni do srovnani. Cestou tam to bylo 7,3. Mam pocit ze pred vymenou to bylo 8,1? Ale bylo chladneji.
Smrad v kabine po startu jeste pri vypnutem bufiku a i pri jizde. netesnosti kolem spoje za katem, dira ve stredaku, v koncaku, spoj koncak stredak po oklepani rzy jak emental Tak ze novy od katu dal, Walker. Ale zadna netesnost u motoru se nepotvrdila. Ale za to se zjistilo ze je zezadu poblitej blok od oleje, bylo tam i videt nejaky fleky na svodech. Tak ze jestli to bylo z toho? A kvuli nizky teplote se to spatne vypalovalo? Kazdopadne ted uz se smrad neobjevuje. Ale vlnovec u motoru je v poradku. Asi si vsechno pridalo svoji trosku do mlyna.
8 tisic...
Tak ze ted uz jen zjistit co mi to vzadu klepe
A jinak stale nadseni, dvere do bytu sem vozil stale v konfiguraci 4 mistneho auta, bez prave zadni sedacky, stejne tak i 3m late na postylku ( mezi sedackou spolujezdce a dvermi)
12:37:14
21.12.2024
21.12.2024
11mAjA11
Jo to by mohla bejt oběhovka , prožene to vodu od hlavy a asi i z toho bufa aby se neprehral.
07:16:34
21.12.2024
21.12.2024
Vojťas
Fotka samozřejmě napíču, protože se tam nedá dostat. Ale vypadá to na tohle. www.autokelly.cz/Product/
.../12643296?path=39849...
Dá se nějak ověřit že to funguje? krom rozebrání a to dělat nebudu.
Dá se nějak ověřit že to funguje? krom rozebrání a to dělat nebudu.
19:52:03
15.12.2024
15.12.2024
11mAjA11
Doběh prihrevu je normální, on doplive naftu a turbína postupně doběhne aby se ochladila spalovací komora. Tam by teoreticky mohlo být jako podpůrné čerpadlo k dochlazeni co by honilo vodu z hlavy pryč, je li tam tak někde bude v tom prostoru za motorem okolo hlavy u příčky, jinde nevím že by mohlo být. Ale podle etky a VIN by se to možná dalo vycmuchat.
10:41:53
15.12.2024
15.12.2024
Vojťas
-> 11mAjA11: ne ne nemam nezavisle, ani predelane, ani origo hodiny pod stropem. Taky si myslim ze tam obehovka neni, ale nekdy mam pocit ze po jizde je slyset dobeh bufiku i neco z motoraku. Ale provozuju climatronic v rezimu auto, tak jestli to muze bejt i v zime vetrak od klimy? Nepodival sem se.
09:48:26
15.12.2024
15.12.2024
11mAjA11
Takže to je FL čili PD, nejsem si úplně jistý jestliy ty prihrevy vůbec mají podpůrné oběhové čerpadlo. Protože ony vlastně nejdou ani nezávisle zapnout ne? Pokud neběží motor tak se nedá spustit , nebo máš u stropního světla časovací hodiny ? Oběhovka bývá někde v prostoru za motorem u dělící stěny co si tak matne vybavuju, mohla by teoreticky být, jestli máš časovač na spouštění nezávisle na motoru.
05:48:09
15.12.2024
15.12.2024
Vojťas
motor btb 110kw, bufik bufikuje, rano sem pod to lezl a trubky teply od zadu smerem do predu. obaleny jsou tubexem od tchana Jeste zkusim mrknout jestli najdu obehovy cerpadlo, jestli bezi. Ale tim by nizka teplota stejne nebyla. Ale topi to, to zas nemuzu rict ze by netopilo.
21:58:10
14.12.2024
14.12.2024
ajok
-> Vojťas 14.12.24 18:29:25: me octa pred 3,5 roky zacala zlobit v Madarsku, kdyz jsme jeli do Bulharska, skubala... diag ukazovala 120°C, tak jsem mel strach, ze ji prehrivam, koupil tam termostat gates, menil jsem ho pred lidlem a nic se nezmenilo, tak jsem vymenil cidlo teploty a tim to bylo, ten termostat tam od te doby je a funguje normalne.
Nedavno jsem dal gates do rapida, protoze to drzelo teplotu s calorostatem niz a je to lepsi, ale stjne mi prijde, ze by to jeste tak o 5°C mohlo drzet vys.
S tim varenim v hrnci bacha, uz jsem nekolikrat cetl, ze ho tim nekdo poskodil...
Nedavno jsem dal gates do rapida, protoze to drzelo teplotu s calorostatem niz a je to lepsi, ale stjne mi prijde, ze by to jeste tak o 5°C mohlo drzet vys.
S tim varenim v hrnci bacha, uz jsem nekolikrat cetl, ze ho tim nekdo poskodil...
20:44:26
14.12.2024
14.12.2024
11mAjA11
Na Sharana Alhu Galaxy wahler nebo Vernet ten bude fungovat. Záleží jaký to máš motor, já měl Alhu 81kw 1999 bez funkčního prihrevu to auto netopilo ani s novým termostatem a zakrytym chladičem. Obrovský prostor k vytopení , trubky pod autem hliníkové - šílená ztráta tepla. V průběhu provozování sem je opravil od úniku chl.kapaliny, napatlal voskem a obalil mirelonem a efekt byl velice znatelný.
18:36:15
14.12.2024
14.12.2024
StepaNoFUN
-> Vojťas: nikdo to zkouset nebude. Namontujou a maximalne to projedou. V lepsim pripade s pripojenou diag, aby videli realnou teplotu.
18:29:25
14.12.2024
14.12.2024
Vojťas
-> Jarda/felda: no to ja chci novej, ale aby ten novej taky fungoval...nebo to je jiny jak u skodovky, kde kazdej otvira jinak?
17:48:58
14.12.2024
14.12.2024
Jarda/felda
-> Vojťas 14.12.24 16:01:29: v servisu se na to vyserou, rovnou daji novej
16:01:29
14.12.2024
14.12.2024
Vojťas
Na bufika bych mel mrknout. je to Eber.
Jaka je praxe v servisech pri vymene termostatu chladiciho okruhu? Kdyz budu chtit aby byl predtim vyzkousenej v hrnci tak budou blbe koukat? To bych teoreticky vyzkouset sam, ale ty pohledy budou asi taky divny co
Jaka je praxe v servisech pri vymene termostatu chladiciho okruhu? Kdyz budu chtit aby byl predtim vyzkousenej v hrnci tak budou blbe koukat? To bych teoreticky vyzkouset sam, ale ty pohledy budou asi taky divny co
07:08:36
14.12.2024
14.12.2024
11mAjA11
Ano Webasto je ideální naprosto blbuvzdorny výrobek, on stačí odpojit od napájení a pak připojit a běží dále i když ma zapsanou závadu. Eber tohle neumí.
21:28:45
13.12.2024
13.12.2024
StepaNoFUN
-> 11mAjA11: zlaty Webasto. Na to je diag v podstate volne dostupna a funguje pres kkl kabel.
Jedinej problem je najit "protokol". Treba ve svy OCT mam webasto z PSA. Takze s nim musim komunikovat pres PSA protokol.
Kazdopadne kupoval jsem ho jety (jakoze repas), jediny co nemam origo je drzak a funguje uz par let bez potizi. Zahuli si jen malicko a pak jen para. Jediny, co jsem posral je uchyceni pumpicky, takze ta je extremne slyset.
Jedinej problem je najit "protokol". Treba ve svy OCT mam webasto z PSA. Takze s nim musim komunikovat pres PSA protokol.
Kazdopadne kupoval jsem ho jety (jakoze repas), jediny co nemam origo je drzak a funguje uz par let bez potizi. Zahuli si jen malicko a pak jen para. Jediny, co jsem posral je uchyceni pumpicky, takze ta je extremne slyset.
20:03:26
13.12.2024
13.12.2024
11mAjA11
Čadící přihřev, je-li to Eberschpracher, je pravděpodobně způsoben propalenym sítkem. Ono to bez něj jako nějak funguje ale nemá to ten výkon a poměrně se to namáhá a pak umře něco. Eber je takový zvláštní produkt, dokud funguje je to cajk, ale jak se začne srát tak to je o nervy dávat dokupy. Svého času sem ze dvou skládal jeden na pěkno do Alhambry, díly se sehnat daly , celkem to stálo docela dost, nicméně výsledek byl velice uspokojivý. Naštěstí se mi neblokla RJ , to bych musel hledat někoho kdo má na ten buf diagnostiku, přes auto to nekomunikuje a když se to kousne v důsledku závady a v RJ uloží chybu , tak to už nejde rozbehat bez diagu přímo na Eber, kdy se musí závada smazat..
07:50:48
13.12.2024
13.12.2024
Borderer
-> Vojťas: Bufík rozebrat a vyčistit. Bude zadělaná spalovací komůrka a klidně i tryska, jak to zase půl roku neběželo.
07:04:12
13.12.2024
13.12.2024
palinator
-> ajok:
Při těchto nemrazech musí starej kepl s velkou kompresí startovat i s mrtvejma žhavkama...
Při těchto nemrazech musí starej kepl s velkou kompresí startovat i s mrtvejma žhavkama...
07:01:47
13.12.2024
13.12.2024
ajok
-> Vojťas 13.12.24 06:41:17: prvne bych protuknul zhavicky - kolik jich bude KO
ten bufik, to je zajimave, tam asi nikdo emise nikdy neresil...
edit: precetl jsem to jeste jedno a termostat si taky vymen, co to je za motor? na pritelkyni PD kazdou chvilku odejde nejaka zhavicka, ale zhavicky do vody jsou stale OK - vsechny 3
ten bufik, to je zajimave, tam asi nikdo emise nikdy neresil...
edit: precetl jsem to jeste jedno a termostat si taky vymen, co to je za motor? na pritelkyni PD kazdou chvilku odejde nejaka zhavicka, ale zhavicky do vody jsou stale OK - vsechny 3
06:41:17
13.12.2024
13.12.2024
Vojťas
Kasička ty vole se snížením teplot ráno problém se startem. Když je pod nulu tak s pustenim klicku zdechne. Po druhym otoceni cerne zakouri z vejfuku. S teplotama pod 5 stupnu mam na budiku teploty pri beznym rezimu jizdy kolem 2000 otacek tak max 70 stupnu, treba po 30km. A kdyz nastartuju tak je trochu citit v kabine vyfuk, kdyz stojim a po startu bufik jeste nebezi, tak ze od nej to neni. Paráda bufik bufikuje, a obehovy cerpadlo asi nemam, ale jisty si nejsem, nemam nezavisle topeni.
Jo a bufik, to je nekdy pekna dymovnice, se divim ze na me nekdy nevolaj hasice . Pri nejakym popojizdeni po meste, respektive po kratkym zastaveni a chcipnuti motoru je ten novej nabeh bufiku doprovazenej kourovymi efekty a kdyz zrovna stojim nekde na svetlech nema se to kam rozplynout
Jo a bufik, to je nekdy pekna dymovnice, se divim ze na me nekdy nevolaj hasice . Pri nejakym popojizdeni po meste, respektive po kratkym zastaveni a chcipnuti motoru je ten novej nabeh bufiku doprovazenej kourovymi efekty a kdyz zrovna stojim nekde na svetlech nema se to kam rozplynout
18:14:57
11.11.2024
11.11.2024
vhml
Jak sundám první díl výfuku od turba? Šrouby na turbu vidím, ale nemám jak se k nim dostat. Prodloužení poloosy musí pryč?
23:06:08
28.09.2024
28.09.2024
peter13789
-> vhml: 313 mali len 4 motion a vr6, nie?
11:11:15
27.09.2024
27.09.2024
jerrom
-> Vojťas: jo, to si pamatuju, heldal jsem kola na Berlingo, kde u našeho bylo zapsané jen jedno ET v R15, ale na Berlinga se dávaly od R13 po R15 s asi 10 variantama ET...a inzeráty často jak říkáš: jen foto, nebo jen R1x, málokdo napsal ET...a projít na Bazoši 150 inzerátu bylo na X hodin, ale nakonec jsem 2 inzeráty se správnou kombinací našel
17:50:19
26.09.2024
26.09.2024
11mAjA11
Blbý ET to na Supa nedam
20:47:29
25.09.2024
25.09.2024
vhml
-> Vojťas 24.09.24 12:35:13: to jsou ale 313mm brzdy ne?
22:10:41
24.09.2024
24.09.2024
Vojťas
-> 11mAjA11: jo sorry, ET 59, jsou to BBS , poklicky vw, roztec 5x112
a to sem na to nadaval kdyz sem projizdel inzeraty, ze nenapisou ani zakladni veci.Nejsou vyjimkou ani inzeraty Prodam a fotka kola, vice info v sz to sou urcite uspesny prodeje...
a to sem na to nadaval kdyz sem projizdel inzeraty, ze nenapisou ani zakladni veci.Nejsou vyjimkou ani inzeraty Prodam a fotka kola, vice info v sz to sou urcite uspesny prodeje...
17:18:34
24.09.2024
24.09.2024
11mAjA11
A jaký to má ET ???
12:35:13
24.09.2024
24.09.2024
Vojťas
Nechce nekdo kola? Na mojim drhnou o brzdice, asi jak mam velky brzdy, ale prej je na Sharanu jezdil. 7jx16 bez gum,
drou teda z vnejsi strany trmenu, ne na prumeru.
Sem myslel jak vyresim neorvany kola zaroven s pneu a hovno...Nakonec sem musel ve ctvrtek nrchat prehodit gumy na svoje disky protoze sem uz nic spravnyho nesehnal, abych v patek odjel na dovcu.
drou teda z vnejsi strany trmenu, ne na prumeru.
Sem myslel jak vyresim neorvany kola zaroven s pneu a hovno...Nakonec sem musel ve ctvrtek nrchat prehodit gumy na svoje disky protoze sem uz nic spravnyho nesehnal, abych v patek odjel na dovcu.
20:49:23
27.08.2024
27.08.2024
Jarda/felda
-> vhml 27.08.24 07:42:10: navíc už bude jenom náboj a to nestojí svět mě to tenkrát vypeklo- měl jsem nový ložiska ale náboje jsem musel doobjednat a auto bylo rozebraný o pár dní dýl
20:10:52
27.08.2024
27.08.2024
Milan 136
13:52:39
27.08.2024
27.08.2024
palinator
-> vhml:
Jakože vytvoříš křivý kotouče, který budou sedět na křivej náboj/ložisko?
Já mám v koutě hozený těhlice na 288mm brzdy, tímto vzdávám hold surimu a Milanovi136, kteří mě to pořád řikali a já debil stejně pořád kupoval nový 280mm kotouče.
A když jsem se rozhodl, že to přestrojim, tak jsem Ovcí přestal jezdit a tim to přestalo mít význam řešit.
Jakože vytvoříš křivý kotouče, který budou sedět na křivej náboj/ložisko?
Já mám v koutě hozený těhlice na 288mm brzdy, tímto vzdávám hold surimu a Milanovi136, kteří mě to pořád řikali a já debil stejně pořád kupoval nový 280mm kotouče.
A když jsem se rozhodl, že to přestrojim, tak jsem Ovcí přestal jezdit a tim to přestalo mít význam řešit.
12:56:25
27.08.2024
27.08.2024
vhml
Nebo má smysl shánět někoho kdo umí stočit kotouče na autě? A srovnat to tím? Protože zas rozebírat půl traktoru a lisovat to se mi nechce ani trochu.
08:52:52
27.08.2024
27.08.2024
saskyn2
-> krtik 27.08.24 05:50:25: tak vzhledem k tomu, že to je na podvozku kde to potřebuješ především celý izolovat proti vodě, tj zatavit do smrstovacky, tak tam to asi jinak udělat nejde. Jinak těch nox senzoru jsem dělal takhle cca kolem 50ks a nikdy nebyl problém, všechny jezdí co vím.
07:42:10
27.08.2024
27.08.2024
vhml
-> Jarda/felda 26.08.24 23:48:35: takže vyházet všechno včetně kotoučů teda
05:50:25
27.08.2024
27.08.2024
krtik
-> saskyn2 16.07.24 18:21:57: S pájením vodičů na teplotních snímačích opatrně : )))
btw: Sada FDIII a máte vystaráno. Jsou to originál Škoda Auto vypichováky, bez loga.
fdkvom.cz/sady
btw: Sada FDIII a máte vystaráno. Jsou to originál Škoda Auto vypichováky, bez loga.
fdkvom.cz/sady
23:48:35
26.08.2024
26.08.2024
Jarda/felda
-> vhml 26.08.24 20:41:09: nemusí být vůle v ložisku, mě se u golfa stalo že se omačkal náboj a ten pak měl vůli v ložisku
20:41:09
26.08.2024
26.08.2024
vhml
Nevim jak to ma o1 ale naboj a lozisko se kupuje zvlast a pak se musi cely nalisovat.
Co pak vlastne udela tu hazivost? Lozisko by melo vuli. To se teda omacka naboj?
Co pak vlastne udela tu hazivost? Lozisko by melo vuli. To se teda omacka naboj?