Opel - všeobecná diskuze

prohledat
277 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 05.07.2011 do 04.02.2024, založil/a Hurdis
řadit dle data
08:54:11
24.10.2020
peter13789
A namiesto toho nestatstneho tesnenia olejového čerpadla už existuje “doživotná” náhrada
zvětšit Opel - všeobecná diskuze - obrázek od peter13789 vložen 24.10.2020 08:54:11
08:27:58
24.10.2020
peter13789
-> moucan: Insignia 2,0 cdti 118kW dokáže ísť, aj so svojimi 1,8 tonami, žiaľ tiež ma otravovala veľká turbodiera dole a strašne dlhé prevody ... v podstate to je skôr diaľničné auto.

S miestom je to tak ako píšete - zvonka veľké, vnútri pomerne malé, zato pohodlne neskutočne.

To tesnenie na sacom koši sa dá poriesit aj doma, sak sme skodovkari a na rozoberanie sme zvyknuty. Žiadna tragédia



Našu sme žiaľ museli teraz predať, rodine je to naozaj malé auto
zvětšit Opel - všeobecná diskuze - obrázek od peter13789 vložen 24.10.2020 08:27:58
11:30:07
20.10.2020
moucan - zrušená registrace
-> palinator: To mi připomíná jak jsem se nedávno smál tatíkovi když místo svojí služební K Astry Biturbo CDTi která musela na servis dostal jako odpovídající náhradní vozidlo Fobii III 1.0 TSi s těma 70ti kW nebo kolik to má. Trochu mi ty jeho reakce na jízdu a komfort připomínaly slavnou opravu Lakatoše. 1 1
10:56:34
20.10.2020
palinator
-> moucan:

Asi jsem jen zbytečně přecitlivělej z toho služebního Rapida. Včera jsem s nim dal skoro 300 km, část přes Posázaví a tam jsem si toho chrchly užil dost. 3
10:34:31
20.10.2020
moucan - zrušená registrace
-> palinator: Tak že bych musel u Insi nebo teď u Astry držet otáčky někde kolem 3000 jsem nezažil. Konkrétně 121 kW CDTi co mam v Astře má nejvetší krouťák od 1750 do 2500 otáček a v praxi je přes tři tisíce už mrtvo a spíš to jen řve.

Navíc ten automat to cpe vzhledem k modernímu naladění k co nejnižsím otáčkám ale v kopcích jsem si teda zatim nestěžoval. Pokud se to hodí do sekvence a člověk si řadí dle ucha tak o nějaký lenosti vůbec neni řeč. Síly to má vždycky dost a letargie se nekoná. To samý u Insi se kterou jsme prolítali Rakousko, Slovinsko, Albánii a prakticky plně naložený auto nemělo nikde problémy.

Tragédie byla ta váha u J Astry co měla máti s 1.4 16V benzínem, tenkrát jsem jí varoval ať si to nekupuje ... po půl roce už si stěžovala že to nejede. To mělo zrychlení cca. Felicie 1.6. Teď má Kčko s 1.4 Turbínou 110kw a tam už je spokojená. Já taky když mi to občas pujčí.

1 Prostě ropáky si tu váhu sežvejkaj.
08:32:08
20.10.2020
palinator
-> moucan - zrušená registrace 19.10.20 09:36:24:

My bohužel dálnici nevyužijeme. Jinak věřím, že ta hmotnost musí bejt znát v komfortu, na druhou stranu se trochu děsím toho, že ty auta budou tupý například když se jezděj kopce někde ve vrchovině. Je to docela otravný, když abys udržel nějakou schopnou cestovní rychlost v kopci musíš držet otáčky u diesela kolem 3000 a furt řadit. U čipmánkový Ovce s tim teď nemám problém ani při zatížení, rozsah otáček 1500-2200 pobere vše. Ale tam je ten 5q krátkej.
09:59:28
19.10.2020
moucan - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: Já jel v rámci předchozích generací ropáků jen se Z19DTH 110kW v Hčku Astře ale tam mě ukrutně štvala ta astronomická turbodíra a následnej kopanec když turbo zabralo. Jinak to jelo hodně pěkně a bylo to i živý. Pak tatík dostal služební Insi s tou 118kW CDTi a jelo to plus minus stejně. Co mě ale pekelně štve na všech oplech generačně od Astry J a Insi je debilně kalibrovaná spojka. Ze všech aut mi vždycky nejdýl trvá než si na to zvyknu a kdekoliv jinde když chceš jet tak nějak komfortně tak prostě při řazení nahoru necháš malinko klouznout spojku aby to neškublo. V Oplech tě to vytrestá naopak citelnym škubnutim a nejradši to má používání stylem spojka on/off. Dělala to Insi v ropě, dělala to benzínová Astra J a dělá to i Kčko. Ja jsem toho teď zproštěnej díky automatu. 1
09:45:25
19.10.2020
dragon_cb_cz
-> moucan: Tak já jezdím v Saabu Z19DT, což je vlastně předchůdce a motoru jako takovýmu taký není moc co vytknout.Ten osmiventil je teda celkem slabej, ale zjistili jsme, že nás to nějak netrápí - v tom provozu, který teď jezdíme. A o to víc se pak chechtám když přesednu do Aera 4
09:39:55
19.10.2020
moucan - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: Asi tak no. Mladší kus a pravidelnej servis. Jinak ty motory nemaj krom toho gufera zásadní slabiny. Dokonce i DPF patřej k jedněm z nejmíň problematickejch. Jen v případně výměny je to masakr, originál DPF mi říkal že 70 000 Kč, tak toho se doufám nedočkám.
09:36:24
19.10.2020
moucan - zrušená registrace
-> palinator: Ono Insi a Astra J jsou vyžraný obludy ale má to pak svoje výhody zejména na delších cestách po dálnicích kde s tebou nic nehne ani ve 170ti a díky delším převodům mi Astra při týhle rychlosti žere cca 6.5-7l. Neni to na blbnutí ale označil bych to za vozy pro rychlý dálkový přesun. 1 To místo je problém taky u obou těhlech aut, u Astry je vzadu místa o fous víc než v jedničkový ovci, Insi je na tom o fous líp než astra ale zase když to je Sedan nebo Lift tak si budeš lámat hlavu o strop. Nejvíc oproti Ovci brečim s Astrou v kufru. Je znatelně kratší, na druhou stranu líp využitelnej prostor kdy je kufr prostě "vysokej obdelník" a nic víc. Přijemnější je taky skládání sedaček kde jen zatáhneš za madla a spadnou do roviny sedačky. Né jak u Ovce kde musely dolu opěrky hlavy a když jsi neměl dvojitý dno tak byl v kufru hrb jako prase.
upraveno 1x, naposled 19.10.2020 09:37:11
09:29:53
19.10.2020
dragon_cb_cz
-> moucan: Hmm, takže ideálně koukat na co nejmladší kusy no. Protože si moc nechci představovat, kolik by stálo řešení 8 Jinak na sundavání vany jsme my Saabisti zvyklí, takže pohoda... jestli dobře koukám, tak to i s výměnou oleje je necelých 8 tisíc, to asi jednou za 6 let je v poho. Protože jak říkáš, jinak to i dle referencí co mám odjinud je fajn auto a technika spolehlivá.
upraveno 1x, naposled 19.10.2020 09:30:19
09:23:49
19.10.2020
moucan - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: Bavil jsem se na tohle téma s tím technikem, máme s nim v rodině vřelejší vztah takže pustí trochu víc informací. Stran problému s tim guferem se k tomu autorizáky stavěj tak, že pokud si o to vyloženě nepožadá majitel tak se to neřeší protože to neni úkon psanej v rámci pravidelnýho servisu a ani na tl nebyla žádná svolávačka.

Nejhorší na tom celym problému je že to co se píše všude po netu že to poznáš tak že palubák zahlásí problém s mazánim neni až tak pravda. Ten motor se může vesele skrytě přidírat protože čidlo nepozná ty prvotní minimální úniky tlaku v soustavě a řve až když je opravdu pozdě. Jak na tom motor opravdu je poznáš až po sundání vany.

Stran intervalu výměny mi říkal že po 150ti tis. už by to nechával měnit. Setkal se už i s motorem kde se to stalo na menším kilometrovym náběhu. Taky záleží na stáří, přecejen je to guma. Já to dělal na 180ti tis. km.

Samotná výměna pak je bohužel pekelně drahá právě kvůli nutnosti sundat vanu (případně převodovku) a s tim rovnou měnit i olej.

Je to bohužel sázka do loterie. Pokud ale trefíš na dobrej kus tak máš vyhráno protože jinak ten motor je držák.

Co se týká těch výměn oleje po 30ti tis. tak bych se toho až tak nebál ale musí to být auto se kterym se někdo nemrdal po městě. Ta moje potvorá měla 178 tis. když jsem jí kupoval a z toho polovinu života ježděná na ty dlouhý intervaly, pak to někdo zplácnul na 20 tis., když měli dole vanu tak říkali že spodek je krásnej a netknutej a DPF má dle četnosti regenerací tak cca 50% zasebou.
upraveno 1x, naposled 19.10.2020 09:25:40
09:16:16
19.10.2020
dragon_cb_cz
-> palinator: 118kW už prý celkem ujde a nejlepší volba je ten "GM silent diesel" 125kW z konce produkce. Je tam totiž rozdíl 50 Nm v krouťáku (350 vs 400 Nm) a je to údajně hodně znát.



Ještě je možnost 143kW biturbo, ale to má krouťák opět jen 400Nm, takže nevím, jestli to za tu složitější techniku stojí.



Že to je uvnitř výrazně menší než by vnější rozměry napovídaly vím, ale zase ty auta jsou většinou fakt hodně pěkně vybavený. A já stěhovák nepotřebuju.
upraveno 1x, naposled 19.10.2020 09:16:28
09:11:17
19.10.2020
palinator
-> dragon_cb_cz:

Insignia? Dělá se do toho vůbec nějakej schopnej diesel? Je to těžký jako prase a prostor kde nic tu nic.
09:03:00
19.10.2020
dragon_cb_cz
-> moucan: OK. A při jakém nájezdu jsi to dělal? Já teď po Inse zase koukám, ale tohle mě trochu děsí, nevím jak moc to autorizáky třeba v Německu řeší. V kombinaci s tím, že skoro všechny byly servisovaný podle předpisu, tzn po 30 tisících, tak moje chuť dát za to auto třeba 200 tisíc trochu vadne... Udělat to hned po koupi není problém, ale aby nebylo pozdě...
upraveno 1x, naposled 19.10.2020 09:03:17
08:55:35
19.10.2020
moucan - zrušená registrace
-> MB_CML: No potvrdil si mi jen to co sem si myslel. Já mam snad na ty auta prokletí. 8 Docela mě děsí když tak o tom přemýšlim, že jsem s tim lítal hodně mimo limity na dálnicích a v zatáčkách. 21
08:52:14
19.10.2020
moucan - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: Jezdim zatim pouze autorizák. Výměna ve Varsu v Praze vyšla na nějakejch 7600 Kč tušim. Záleží pak ješte na typu motoru jestli stačí dát dolu jen vanu a nebo pak jsou nějaký typy kde se k tomu dá dostat jen po sundání převodovky co mi říkal technik. Já měl tu lepší variantu. Slyšel jsem ale, že už to dělá i spousta neautorizovanejch servisů, protože ten problém je hodně profláklej.
08:30:05
19.10.2020
MB_CML
-> moucan: jde spíš o to, že při výměně silentbloků se běžně uložení v rameni maže a když někdo použije "co dům dal" může pak nastat toto. Jestli je to původní, tak bych prvně kouknul pořádně s baterkou, jestli neprasknul domek v rameni a pak bych ten silenblok nechal někde vyměnit. Pokud je tam takhle na volno, tak je to o hubu.4
08:29:14
19.10.2020
dragon_cb_cz
-> moucan: Se jen vetřu - to byla taková ta klasická preventivní výměna na 2.0 CDTI? Poradil si s tím běžný servis, nebo jsi šel za nějakým Opel specialistou?
08:19:16
19.10.2020
moucan - zrušená registrace
-> MB_CML: Jediný co za mě bylo na autě dělaný byla výměna gufera na sacim koši kvůli který musela dolů celá vana. Kolem motoru je tam pomocnej rám tak nevim jestli muselo dolu i něco víc a povolovali třeba ramena. Jinak podle servisky je podvozek komplet od výroby bez výměn.
23:04:55
18.10.2020
MB_CML
-> moucan: to spíš vyjel celej z ramena, nebyl teď někdy měněnej? Prohlídnul bych si pořádně uložení toho silenbloku, jestli neprasklo rameno. Každopádně, jestli tam takhle jezdí, je to na vyndání a výměnu.
16:01:48
18.10.2020
moucan - zrušená registrace
Tady druhá zdravá stran kde sedí vše jak má.
zvětšit Opel - všeobecná diskuze - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 18.10.2020 16:01:48
16:00:59
18.10.2020
moucan - zrušená registrace
Dotaz na místní mechaniky. Pri dnešnim prezouvání sOpliny se ozvalo lupnutí a silentblok co je na fotce povyjel o pár mm ven. Má modrou barvu takže to dost bilo o očí. Na druhý straně to vše sedí jak má. Po sundání auta z heveru a projetí první zatáčky kde šly kola dost do rejdu se opět ozvalo lupnutí a z původních asi 3mm co byl vyjetej po přezouváni zajel zpět cca na 1mm ale pořád to nesedí. 9 To se jako utrhl v tom pouzdru nebo co? Ten hlavní šroub co ho drží je dotaženej na krev.
zvětšit Opel - všeobecná diskuze - obrázek od moucan - zrušená registrace vložen 18.10.2020 16:00:59
22:28:49
22.09.2020
Milan 136
-> T 22.09.20 21:46:40: Kabely, sw... To může být věcí
21:46:40
22.09.2020
Astra j 1,6 benzín, čidlo je nové a pořád to svítí.... Někdo nějaký nápad? 8
zvětšit Opel - všeobecná diskuze - obrázek od T vložen 22.09.2020 21:46:40
07:42:15
07.07.2020
Syny
16:40:38
05.07.2020
Jirik_Tuňák1983
Nemůžu říct, že by to vypadalo špatně. Je to rozhodně zvláštní.

Chevrolet/Opel Kadett GSR - Widebody
21:55:59
27.09.2019
StepaNoFUN
Nezabejva se nekdo v okoli Rychnova sOplama? Znamej by neco potreboval...
23:49:09
23.09.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
Konecne jsem to logo videl poradne nazivo...
zvětšit Opel - všeobecná diskuze - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 23.09.2019 23:49:09
22:59:31
03.08.2019
Jirik_Tuňák1983
22:59:10
03.08.2019
Jirik_Tuňák1983
Pěknej....
zvětšit Opel - všeobecná diskuze - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 03.08.2019 22:59:10
16:27:44
09.05.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 09.05.19 16:18:49: Já už se lekl, že je to Opel. 3
16:18:49
09.05.2019
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983: Rozvody, signum 2.0 Turbo..
16:04:23
09.05.2019
Jirik_Tuňák1983
15:50:21
09.05.2019
Kocvin
15:50:03
09.05.2019
Kocvin
Tohle bylo za pět dvanáct.. 1
zvětšit Opel - všeobecná diskuze - obrázek od Kocvin vložen 09.05.2019 15:50:03
23:06:56
15.04.2019
Nwkt
-> Jarda: Tak u toho Opelu třeba i otevře dveře, když mrzne 3 3 3
23:02:52
15.04.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 15.04.19 22:51:46: za ten manualni by me asi zabil, kdyz na takovej kram setril 7 let3

-> Nwkt 15.04.19 22:52:32: jedna tu jezdi, ale vzdy ji vidim jen v pohybu...
upraveno 1x, naposled 15.04.2019 23:03:57
22:57:16
15.04.2019
Milan 136
22:52:32
15.04.2019
Nwkt
-> Jarda - zrušená registrace 15.04.19 22:47:46: Už jsi viděl spasování Tesly? 3 3 3
22:51:46
15.04.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 15.04.19 22:47:46: Tak dej pak vědět. A máš elektronický a nebo manuální, tj. důlčík a kladívko? 3
22:47:46
15.04.2019
Jarda - zrušená registrace
kolega koupil corsu LPG za 350k, copak to LPG se v tom jevi celkem OK, ale dostalo me to spasovani plechu, des... kdyz jsem to prohlizel, tak bych rekl, ze to bylo bourane, nove auto a je spasovane hur, nez moje octa, ktera otukana byla, rikal jsem mu, ze na to snad vezmu merak laku1
22:55:43
10.12.2018
peter13789
-> T: my mame insu uz rok a pol a maximalna spokojnost, samozrejme muchy to ma ako kazdy model ci znacka, ale nemenil by som. S tym vnutornym priestorom je to ako sa tu pise, zvonka vyzera vacsie ako v skutocnosti vnutri je
22:37:19
10.12.2018
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 10.12.18 21:26:44: O praktičnost mi ani tak v zásadě nejde. U toho SW na konci výroby 2010 - 2012 se mi líbí vzhled, hlavně verze Ti (podvozek, Recara, originál 19ky na normálním profilu) a samozřejmě ten motor TBi. Jsou pořád dost drahé, přestože to není už žádná novinka, ale bylo by to vozidlo, které by kombinovalo radost z jízdy, zápal pro značku a spotřebáka. Z mého pohledu něco jako BMW konby s benzínovým 3.0 a třeba M paketem.

Musím si to nechat projít pořádně hlavou.
upraveno 1x, naposled 10.12.2018 22:38:54
21:26:44
10.12.2018
dragon_cb_cz
-> vhml 10.12.18 10:47:36: Taky bych si nechal říct 40



-> Jirik_Tuňák1983: Tak volba rozumu to není, ale to ani ten Volfík, co si budeme povídat. Spíš si myslím, že ta 159 nebude až taková střela, tipoval bych, že proti Volfíkovi by to bylo asi dost zklamání... a ani vrchol praktičnosti to není, kamarád co jí má si dost stěžuje, že je to malý. Ale snaze omezit počet vozů momentálně víc než rozumím.



Ale pokud se rozhodneš nějaký hezký kus vybrat, prověřit provozem a pak po roce pustit dál, tak víš komu se ozvat, jo? 40
upraveno 1x, naposled 10.12.2018 21:27:20
11:46:28
10.12.2018
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 10.12.18 10:47:36: Jo, tam musím po roce říci, že je to fakt fajn a jízdně příjemné auto. 4 A to se už dávno nejedná o nový vůz.

Akorát Karolína si klepe na čelo. Vloni jsem prodal Tuňáka, koupil Cromiho a teď bych po roce prodal všechny vozy, které mám.
10:47:36
10.12.2018
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 10.12.18 10:40:48: o prodeji Cromy mě včas informuj :-)
10:40:48
10.12.2018
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: Já si hlavně pohrávám s myšlenkou, že pustím obě auta (Volfíka i Cromíka) a koupím jen jedno normální. Jen nevím, do jaké míry je 159 SW 1750 TBi TI volbou rozumu. 3 Popř. nějaké nové konby na dědka a neřešit vůbec nic.
23:01:59
09.12.2018
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 09.12.18 22:26:41: Ano byly. Z novějších Kadett GSI, Kadett C coupé, Calibra, Omega, Manta, Ascona.... 10 Teď je to jen digitální píčinec jako všechno a všichni.
22:26:41
09.12.2018
palinator
-> Pavel P..:

Pak se musim naší ex Vectře B 1,6 16v "98 omluvit, protože údajně jezdí dodnes. A to jsem to tenkrát prohlašoval za sráč (hlavně kvůli motoru).

Na druhou stranu, tenkrát ty Opely byly pěkný auta a co se týče parametrů benzinových motorizací, tak byly i schopný. Horší byla životnost a spolehlivost některých motorizací.
upraveno 1x, naposled 09.12.2018 22:26:58
Extreme Tyres