skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Subaru
20:38:34
05.04.2016
05.04.2016
U-Geen
-> Mantrabeach: cenu to ma, pak zalezi na penezich... prvni generace jsou nejhezci, i kdyz me uz se libej asi vsechny
19:13:23
05.04.2016
05.04.2016
Mantrabeach
Hoj subaraci:-) Změnil se mi komplet život (a tím myslím komplet-neco k horšímu,jinak k lepšímu) a tak bych si až něco prodám rád koupil vysněnou imprezu gt první generace.Co myslíte?Má cenu ještě kupovat takhle starý auto?nebo jít do novější wrx?stačí mi když tam prevezu 3 děti jinak mi to je buřt. Chci si po těch letech konečně něco užít
11:15:40
04.04.2016
04.04.2016
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen: S tím zetrvákem to zjistil pozdě, když jsem mu o říkal, tak už byl vůz prodán. Jezdil s tím do Autwecu v Plzni. Ale každé vozék má něco. U Legacy a Outb. se mi líbil na JP až překvapivě kvalitní interiér.
22:14:03
03.04.2016
03.04.2016
U-Geen
-> Majki: jj mezikus...
22:06:53
03.04.2016
03.04.2016
Majki
-> U-Geen: tak 30tkm je docela v pohodě. Kouknu teda i po těch starších, i když už bych chtěl něco novějšího, počítám že bych ho chtěl mít aspoň těch 5 let ale kdoví jak se doba vyvine... Děkuji moc za rady od někoho kdo má zkušenosti. Kdyby cokoli tak určitě zas budu otravovat.
Podloženi lambda sondy je co? Nějaký muzikus?
Podloženi lambda sondy je co? Nějaký muzikus?
20:50:36
03.04.2016
03.04.2016
U-Geen
-> Majki: vsechno takovy solidnejsi... plasty, plechy dveri atd. ale na slusnej kousek narazis uz asi tezko.
Castejsi kontrola = tusim 30tkm. U 2.5 je to jednodussi.
Jinak je par dalsi veci co zkontrolovat - aspon za me
- jestli to nema tendenci k chybe P0420 - nizka ucinnost katalyzatoru, je to ted s novejma emisema kontrolovany a kontrolujou udajne i "oblbovatko" - podlozeni lambdy. Staci napichnout na diagnostiku, ta chyba nemusi svitit, tak mrknout jestli je hotovej readiness code (aspon)... ale 100pro kontrola neni
- koroze, hlavne z. lemy, z. napravnice, vyfuky
- loziska kol (nejsou drahy, ale trpi to na ne)
- viskozni spojka 4 koly, spatna se da poznat tak, ze krouzis na nejmensi polomer (optimalne uz projety, zahraty auto) a autp se nesmi "kroutit" - nevim jak vysvetlit, proste jako kdyz u klasickyho offroudu jedes na 4x4 na pevnym povrchu (= zamcenej mezinapravovej diff).
Castejsi kontrola = tusim 30tkm. U 2.5 je to jednodussi.
Jinak je par dalsi veci co zkontrolovat - aspon za me
- jestli to nema tendenci k chybe P0420 - nizka ucinnost katalyzatoru, je to ted s novejma emisema kontrolovany a kontrolujou udajne i "oblbovatko" - podlozeni lambdy. Staci napichnout na diagnostiku, ta chyba nemusi svitit, tak mrknout jestli je hotovej readiness code (aspon)... ale 100pro kontrola neni
- koroze, hlavne z. lemy, z. napravnice, vyfuky
- loziska kol (nejsou drahy, ale trpi to na ne)
- viskozni spojka 4 koly, spatna se da poznat tak, ze krouzis na nejmensi polomer (optimalne uz projety, zahraty auto) a autp se nesmi "kroutit" - nevim jak vysvetlit, proste jako kdyz u klasickyho offroudu jedes na 4x4 na pevnym povrchu (= zamcenej mezinapravovej diff).
20:14:21
03.04.2016
03.04.2016
Majki
-> U-Geen: ups, seřizování ventilů? co to je častější kontrola? teď jsem si našel co vše je k tomu třeba rozebrat a je to teda pěkná rozborka jinak starší Legacy mě až tak moc nezaujalo, na můj vkus moc hranaté ale vezmu ho v potaz, v čem ti přišlo lepší?
17:13:39
03.04.2016
03.04.2016
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: ono to jde vymenit za jednohmotu a je klid, i kdyz komfort trochu utrpi
11:34:05
03.04.2016
03.04.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Majki: S tím setrvákem má Evža pravdu. Soused ho na Outbackovi měnil 4x v záruce a po čtvrté výměně to prodal. Peníze mají, jeho žena jezdí s Range Roverem Evoque. On jezdil po prodeji chvíli s OI a pak pořídil hodně zánovní XC90 předch. generace. Prý už na to neměl nervy.
08:56:38
03.04.2016
03.04.2016
U-Geen
-> Majki: naftu urcite ne, jsou s ni problemy (az od tusim 2011+ vyreseny). Takze pak cokoli jineho - 2.0 - 3.0 v pripade Legacy/Outback. To auto z inzeratu nevypada spatne, urcite stoji za omrknuti.
Osobne bych sel do faceliftu jako mam ja, jsou tam vyreseny urcity problemy - jina dvouhmota (u starsich zlobila), spotreba oleje u 2.5 motoru etc.
Co se LPG tyce, nejsem moc zastancem a kdyz, tak koupit auto bez LPG a nechat zastavet. Motory maji tendenci zaklepavat ventily, je potreba castejsi kontrola a serizovani, to je jednodussi u 2.5 motoru.
A mozna omrkni i predchozi rocniky, mam osobni srovnani a prisly mi proste lepsi :)
Osobne bych sel do faceliftu jako mam ja, jsou tam vyreseny urcity problemy - jina dvouhmota (u starsich zlobila), spotreba oleje u 2.5 motoru etc.
Co se LPG tyce, nejsem moc zastancem a kdyz, tak koupit auto bez LPG a nechat zastavet. Motory maji tendenci zaklepavat ventily, je potreba castejsi kontrola a serizovani, to je jednodussi u 2.5 motoru.
A mozna omrkni i predchozi rocniky, mam osobni srovnani a prisly mi proste lepsi :)
08:14:22
03.04.2016
03.04.2016
Majki
Vybírám "nové" auto a nějak jsem zabloudil k Subaru Legacy ale o subaru a jejich autech vím víceméně nic. Vzhledově se mi auto líbí (03>, vybírám něco do 150tkč) ale jaký motor? Naftu nemam rád tak bych volil pokud možno benzín/LPG(?) Z jakýma máte zkušenosti? Co byste doporučili/nedoporučili?
auto.bazos.cz/inzerat/... /Subaru-Legacy-20i-101kW-4 x4-CelebrationALUTemp1maji tel.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /Subaru-Legacy-20i-101kW-4 x4-CelebrationALUTemp1maji tel.php
23:03:41
15.08.2015
15.08.2015
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: automaty ale byly snad dycky trochu jinak... zadek se pridaval variabilne s tim ze na zadek, pokud nebylo potreba, mirilo jen par procent toc. momentu. Takze degradace ano, ale ne "modernou", ale typem prevodovky uz pomerne davno.
18:28:27
15.08.2015
15.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 15.08.15 16:28:06: Jsem vyhledal i archivní článek.
www.autojournal.cz/test-s ubaru-xv-2-0i-xs-cvt-jen-p olovicni-subaru
Zjistil jsem degradaci Subaru vloni, když jsem študoval systémy pohonu 4x4.
www.autojournal.cz/test-s ubaru-xv-2-0i-xs-cvt-jen-p olovicni-subaru
Zjistil jsem degradaci Subaru vloni, když jsem študoval systémy pohonu 4x4.
18:24:22
15.08.2015
15.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 15.08.15 16:28:06: Akorát to už nemá nic společnýho s klasickým způsobem pohonu 4x4, ale je spíše obdobou Haldexu - aneb jak zabít výsady Subaru.
16:28:06
15.08.2015
15.08.2015
U-Geen
to CVT funguje fakt zajimave i v terenu video-fra3-1.xx.fbcdn.net
/hvideo-xtf1/.../11861959_
10153443088658400_12671128
64_n.mp4?efg=eyJxZS...
16:45:48
16.10.2014
16.10.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Luky 16.10.14 16:35:25: Tohle už je dýl, ale i kolega říkal, že se tváří jak bubák a je tím i pověstná u našeho zákazníka.
16:35:25
16.10.2014
16.10.2014
Luky
-> Jirik_Tuňák1983: ona je ta paní v pohodě, byť může asi působit jak píšeš. Když jsme dělali zkušební jízdu, normálně mě nutila abych na to pořádně šlápnul, abych si to vychutnal
A muselo být dost vtipný, když jsme si pro to auto přišli, já jsem o něm technicky věděl víc než ona a kolegu (současně muzikanta) nejvíc zajímala audiosoustava a jestli se do kufru vejdou klávesy
Ale mají tam sličnou sličnu jakožto pracovnici
A muselo být dost vtipný, když jsme si pro to auto přišli, já jsem o něm technicky věděl víc než ona a kolegu (současně muzikanta) nejvíc zajímala audiosoustava a jestli se do kufru vejdou klávesy
Ale mají tam sličnou sličnu jakožto pracovnici
15:55:53
16.10.2014
16.10.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 16.10.14 13:12:32: Pak jsem taky zapomněl zmínit, že tam byla jedna brutálně nepříjemná ženská. Podle mě předtím dělala matikářku nebo fyzikářku někde, páč jsme takovou taky měli. U té bych si jako u prodejce nekoupil ani roličku hajzlpapíru. Mechanici a ostatní fajn.
14:23:27
16.10.2014
16.10.2014
Nwkt
13:12:32
16.10.2014
16.10.2014
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Trubku, kterou skrz nej prozenes
13:02:28
16.10.2014
16.10.2014
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 13.10.14 14:20:58: Když jsem měl rozkoukáno po Legacy předch. generace, tak mi v Autwecu v Plzni říkali, že některé roky výroby měly "otevřenější" DPF a že s tím takové problémy nebyly a že byly i řady zcela bez něho. Ale nevím co si představit pod pojmem otevřenější DPF.
12:16:08
16.10.2014
16.10.2014
1560 - zrušená registrace
Tak WRX to není, to je mi jasný
11:11:54
16.10.2014
16.10.2014
U-Geen
-> 1560: kluci rikali ze liny :-) do mesta asi cajk, ale jinak to furt roztaci spoustu nesmyslnejch kolecek.
08:44:56
16.10.2014
16.10.2014
1560 - zrušená registrace
A co 1.5 v Impreze? Nějaké zkušenosti? Jsem s tím ještě nejel, ale hádám, že to asi pojede líp jak dvoulitrovej automat
14:24:43
13.10.2014
13.10.2014
Luky
-> U-Geen: to jsem teď snad vypálil dostatečně Jinak to auto hodně jezdí po městě, co je špatně, ale snažím se to hlídat
14:20:58
13.10.2014
13.10.2014
U-Geen
-> Luky: jj neco takoveho. + rado umira DPF, kdyz nema prilezitost se vypalit.
14:00:04
13.10.2014
13.10.2014
dragon_cb_cz
-> Luky: Jooo, tenhle pocit znám z dieslovýho Accorda... ať s tím děláš co s tím děláš, jede to pořád stejně. A jak je to relativně hodně dobře odtlumený, odhlučněný a odjánevímco, tak máš pocit, že to jede vlastně úplně na hovno, i když to přitom docela letí...
13:55:36
13.10.2014
13.10.2014
Luky
-> U-Geen: co se na tom rozbije jako první? Slyšel jsem, že je problém s klikama, že snad údajně je trochu poddimenzované mazání a pak se to přidře?
Ještě k tomu pocitu z jízdy - nemá to žádnou špičku, jede to v celém pásmu tak nějak stejně. Což je vlastně asi dobře, nemá to ten kopanec jako oktávka f tdičku pyčo, ale pocitově to fakt není žádná divočina. Minulý týden jsem jel s tím přes Německo a ta Audi RS6 mě fakt ujela celkem snadno
Ještě k tomu pocitu z jízdy - nemá to žádnou špičku, jede to v celém pásmu tak nějak stejně. Což je vlastně asi dobře, nemá to ten kopanec jako oktávka f tdičku pyčo, ale pocitově to fakt není žádná divočina. Minulý týden jsem jel s tím přes Německo a ta Audi RS6 mě fakt ujela celkem snadno
13:43:00
13.10.2014
13.10.2014
U-Geen
-> Luky: cca za 80tis. by to melo zacit odchazet :) Ale zalezi jak se s tim jezdi. Ridil jsem to a pocit jsem z toho mel obdobny, obvzlast jsouce zvykly na zvyk benzinoveho boxeru
12:57:33
13.10.2014
13.10.2014
Luky
-> THOMMY : máme to ve firmě v Impreze, byť já s tím tolik nejezdím. To auto pocitově nejede, "nemá to koule", ale podle budíku to zrychluje statečně. Spotřeba někde pod 7 lirů, najeto cca 40 tis, zatím bez závad.
-> Jirik_Tuňák1983: já to vnímám opačně
-> Jirik_Tuňák1983: já to vnímám opačně
12:43:51
13.10.2014
13.10.2014
Jirik_Tuňák1983
-> THOMMY 12.10.14 22:27:13: Kolegové říkali, že to jede pocitově lépe než čtyřválcové motory ostatních značek ve stejném nebo vyšším výkonu, což je zajímavé.
22:27:13
12.10.2014
12.10.2014
THOMMY
A máte někdo zkušenost s Boxer dieselem?
08:20:12
20.09.2014
20.09.2014
1560 - zrušená registrace
Srovnání RX-8 a Legacy... To asi nedokážu úplně říct, jsou to přeci jen úplně jiná auta. Zkusím to nějak promyslet a sepsat :-D
08:17:12
20.09.2014
20.09.2014
1560 - zrušená registrace
Tak, u toho motoru (životnost 70 až 100tis km) je problém, že to žádný autorizovaný servis neopraví - musí se tedy zajet "ke strejcovi do garáže", který teda není až takovej strejc ale člověk, co ty motory opravuje už nějakých 20 let a je kdesi v Praze. Vymontování motoru je jednoduchý, jen se musí rozebrat půlka auta, protože věcička, která se musí přetěsnit, je zhruba někde mezi rádiem a šaltrpákou Tehdá jsem se na to ptal a cenovka je tuším kolem 60 až 100tis, podle toho, co chceš a co nechceš udělat.
Jinak si dovolím opsat to, co jsem kdysi psal na k-report:
Poslední větší servisní prohlídka stála asi 8.5tis, z čehož nejdražší byla práce, protože japonské auto. Nemyslím si, že by spotřební věci jako třeba filtry nebo brzdový destičky nebo cokoliv jiného bylo nějak dražší než u jiných nových a moderních aut. Provoz je samozřejmě drahý, protože to papá pouze vybraný olej (speciálně doporučený a myslím že i vyráběný výrobcem, litr kolem 600 Kč a dolévá se co 5tis km) a spotřebu to taky nemá nejnižší (bohudík jsem ji nikdy neřešil, u takového auta to prostě nemá smysl a ty občasné vyjížďky mě finančně nezruinují, ale kolem těch 10l na sto to má).
Životnost motoru a obecně všechny problémy dané koncepcí jsou mi samozřejmě známy, ony teda byly známy už v červenci 2005, když se to auto kupovalo a do dnešní doby nebyl s motorem jediný problém - tedy občas je problém nastartovat, zatím to bylo ale vždy v baterii nebo ve svíčkách (životnost jedna velká prohlídka) či v chybě velmi specifického startování (s plynem, když nic, držet 10s, pak bez plynu 10s, zase s plynem a když pořád nic, tak vyhodit pojistku vstřikování paliva a pak to jde) a chcípání (vypínání klíčku pod plným plynem).
Ono je to hlavně o tom projet se, zaposlouchat se a zkusit si pár věcí (naštěstí to není přehnaně prošpikované elektronikou, takže ostřejší vjetí do zatáčky tě může prostě a jednoduše s radostí vyhodit do pole, musíš najít ten limit a vycítit ho dřív, než se ti najde sám). V zimě se s tím jezdit díky koncepci auta, rozložení hmotnosti a náhonu na nesprávná kola nedá, na okreskách cítíš každou nerovnost a je to ta slabší verze, takže to ani moc nejede.
Jinak si dovolím opsat to, co jsem kdysi psal na k-report:
Poslední větší servisní prohlídka stála asi 8.5tis, z čehož nejdražší byla práce, protože japonské auto. Nemyslím si, že by spotřební věci jako třeba filtry nebo brzdový destičky nebo cokoliv jiného bylo nějak dražší než u jiných nových a moderních aut. Provoz je samozřejmě drahý, protože to papá pouze vybraný olej (speciálně doporučený a myslím že i vyráběný výrobcem, litr kolem 600 Kč a dolévá se co 5tis km) a spotřebu to taky nemá nejnižší (bohudík jsem ji nikdy neřešil, u takového auta to prostě nemá smysl a ty občasné vyjížďky mě finančně nezruinují, ale kolem těch 10l na sto to má).
Životnost motoru a obecně všechny problémy dané koncepcí jsou mi samozřejmě známy, ony teda byly známy už v červenci 2005, když se to auto kupovalo a do dnešní doby nebyl s motorem jediný problém - tedy občas je problém nastartovat, zatím to bylo ale vždy v baterii nebo ve svíčkách (životnost jedna velká prohlídka) či v chybě velmi specifického startování (s plynem, když nic, držet 10s, pak bez plynu 10s, zase s plynem a když pořád nic, tak vyhodit pojistku vstřikování paliva a pak to jde) a chcípání (vypínání klíčku pod plným plynem).
Ono je to hlavně o tom projet se, zaposlouchat se a zkusit si pár věcí (naštěstí to není přehnaně prošpikované elektronikou, takže ostřejší vjetí do zatáčky tě může prostě a jednoduše s radostí vyhodit do pole, musíš najít ten limit a vycítit ho dřív, než se ti najde sám). V zimě se s tím jezdit díky koncepci auta, rozložení hmotnosti a náhonu na nesprávná kola nedá, na okreskách cítíš každou nerovnost a je to ta slabší verze, takže to ani moc nejede.
19:25:39
19.09.2014
19.09.2014
U-Geen
-> m8rinek: sak to ma mensi motor, to nemuze zrat prece :))
19:25:03
19.09.2014
19.09.2014
m8rinek
-> U-Geen: Noo ještě si připočti dvojnásobnou spotřebu proti Miatě :(.
13:25:45
19.09.2014
19.09.2014
Jirik_Tuňák1983
-> radekp 19.09.14 11:39:58: Tam je vlastně těsnící lišta - trn. Mě se líbí, že na to jak je to slušný vozítko, tak je to i docela levný. Ale v inzerci jsou většinou s kilometry, kdy se většinou dělá právě zmíněná oprava.
12:10:16
19.09.2014
19.09.2014
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: hele videl jsem nejakou stranku o GO a zas jako uplna prdel mi to neprislo... jednodussi to asi je, ale jak na co. Ale dycky se mi to libilo, mam rad "picoviny" :)
11:39:58
19.09.2014
19.09.2014
radekp
-> Jirik_Tuňák1983: jednoduše to vypadá, horší je to s těsněnm pístu a úniky oleje. Co vím ze zdejšího zastoupení Mazdy, neopravují, vyměňují segmenty bloků
10:25:15
19.09.2014
19.09.2014
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 19.09.14 09:48:17: Prej to není zas tak strašný. Navíc jako úkon pro servisáka je to docela jednoduché - jednodušší než GO klasického motořa. Viděl jsem ho i rozebranej a taky mi to přišlo jako jednoduchej motor.
09:48:17
19.09.2014
19.09.2014
U-Geen
-> m8rinek: to uz je na generalku ne? jako me by se to libilo taky, i kdyz mozna spis starsi rx-7ka, ale naklady na provoz asi nebudou uplne maly :)
09:39:19
19.09.2014
19.09.2014
m8rinek
-> U-Geen: Já si ji chtěl cca před dvěma lety dovést, cena byla snad 4500e, jen nájezd byl kolem kila a tam je prý potřeba dát Wankeloj nákladnou údržbu....
A navíc to docela žere :D
A navíc to docela žere :D
09:30:34
19.09.2014
19.09.2014
U-Geen
-> m8rinek: to je o trochu vetsi olejnicka nez subarka :) nicmene zajimalo by me vcelku srovnani RX-8 x Legacy, 1560 by moh vedet :)
09:25:22
19.09.2014
19.09.2014
m8rinek
A to mě by spíš zajímala ta RX :)))
09:15:19
19.09.2014
19.09.2014
U-Geen
-> 1560: verim, 3.0 H6 je prej super motor a podvozkove je Legacy tyhle generace perfektni. Ja ale pujdu spis do 2.5ky, chci manual a SpecBicek s manualem moc neni, navic je ten motor zas o chlup tezsi a me u ty 2.5ky bavi vyvazenost. Nicmene zas koukam po podobne vybave jako u aktualniho Legacy, takze to nebude jednoduchy.
21:22:57
18.09.2014
18.09.2014
1560 - zrušená registrace
A jo :-) 3.0 v automatu, r.v. 2005. Jedno z nejlepších aut, který jsem kdy řídil.
00:13:26
18.09.2014
18.09.2014
U-Geen
-> 1560: myslim to vzadu Lego sedan vzadu... 2.5ka? RX-8 samozrejme znam. Mam v planu nejakou obmenu vozovyho parku a Lego sedan je jeden z kandidatu, tak uz trochu krouzim okolo (aut ktery mi vybavou vyhovujou je bohuzel po bazarech malo)
00:12:51
18.09.2014
18.09.2014
1560 - zrušená registrace
-> Tomaso435:
Tak starý... Subaru bylo 2005, Mazda 2004 a "nový" auto je 2010. Takže jak se to veme. U nás doma se nová auta prakticky nekupují, vždy jen mírně jetá.
Tak starý... Subaru bylo 2005, Mazda 2004 a "nový" auto je 2010. Takže jak se to veme. U nás doma se nová auta prakticky nekupují, vždy jen mírně jetá.
00:11:54
18.09.2014
18.09.2014
1560 - zrušená registrace
-> U-Geen:
Nový jsou gumy, ne disky. Ty tam jsou už od výroby. A ten sedan, co není sedan - en.wikipedia.org/wiki/Maz da_RX-8 - teda pokud umíš anglicky. Já třeba ne.
Nový jsou gumy, ne disky. Ty tam jsou už od výroby. A ten sedan, co není sedan - en.wikipedia.org/wiki/Maz da_RX-8 - teda pokud umíš anglicky. Já třeba ne.
11:15:33
17.09.2014
17.09.2014
U-Geen
-> 1560: nejsou novy, patrej na to :) btw co je ten sedan zac?