skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> Jirik_Tuňák1983: tu tá značka mala kedysi aj predaj , dlho im to nevydržalo a tie tri kusy čo tu neJAZDILI sú už v šrote
-> suri 19.10.19 19:41:26: Všiml jsem se nějakých kompromisních řešení, ale proti tomu, co vídávám na ulici, je to docela velký designový skok.
-> Jirik_Tuňák1983: ale neskutočný šrot
Celkem hezké auto, oproti dřívějším modelům. I uvnitř.
www.sauto.cz/osobni/.../1 8114438?goFrom=lis...
www.sauto.cz/osobni/.../1 8114438?goFrom=lis...
-> dragon_cb_cz 16.09.19 13:16:36: Jj, ještě musím zmínit, že jsem se nikdy nespálil a někdy se i přistihnu, že onu kůži holými lokty hladím. 

-> Jirik_Tuňák1983: Já jsem taky velký zastánce kůže, ale musí to být buď pravá kůže nebo fakt kvalitní náhrada (která v některých ohledech nad běžnou usní může mít i na vrch). Pak to i bez ventilace funguje velmi dobře. Ale levná náhražka je na prd.
-> dragon_cb_cz 16.09.19 12:27:15: To kůži nikdy, jak někdo říká, chápu a někdy se tomu divím. Teď už moc ne, poté, co jsi mi to přiblížil.Třeba ve Volfíkovi je mi kůže na neoblečených částech těla velmi příjemná. Je jemná a dobře se na ní sedí. Nejsou tam ale ventilované sesle, což celkový pocit trochu degraduje a v takových těch letních brutálhorkách to chybí.
-> Jirik_Tuňák1983: Nejde jen o výdrž, spíš o pocit z toho - nic moc kvalitní kožku mám teď na bočním vedení sedaček v 9-3SC a už začínám chápat, proč některý lidi říkaj "kůži nikdy" a něco o pocení a tak. V místě kde se mi kraťasy dotýkaj toho boku se mi včera po cestě noha potila víc jak kdy na celokoženejch (skutečně) seslích v daleko větších teplotách. Takže je potřeba se ptát, co ta "kůže" ve skutečnosti je.
Jinak kvalita zpracování u Korejců co si pamatuju třeba z i30 fastback co jsem prolejzal loni na výstavě tak je fakt dobrá, k tomu nemám výhrady, spousta těch interiérů mi přijde minimálně na první pohled/omak lepší než moderní Škodovky. I když u Scaly teda prej už pochopili, že nacpat tvrdej plast všude není úplně cesta - ale na živo jsem to neviděl.
Jinak kvalita zpracování u Korejců co si pamatuju třeba z i30 fastback co jsem prolejzal loni na výstavě tak je fakt dobrá, k tomu nemám výhrady, spousta těch interiérů mi přijde minimálně na první pohled/omak lepší než moderní Škodovky. I když u Scaly teda prej už pochopili, že nacpat tvrdej plast všude není úplně cesta - ale na živo jsem to neviděl.
-> dragon_cb_cz 16.09.19 11:07:10: V plno škodovkách byla sračková koženka a vydržela kolik let, než vůbec začala praskat. Byl jsem očuchat ten nový Proceed GT a krom toho, že se mi to až na mělký kufr líbilo, materiály nebyly urážející, zpracování už vůbec ne. Nějaká kompromisní řešení se tam našla, ale to mají i dražší značky. Zejména na dveřních panelech a spodních částech palubky, to jsem tady moc nepozoroval.
-> Jirik_Tuňák1983: Proč se ptáš?
-> dragon_cb_cz 16.09.19 10:29:42: Chceš to mít 16 let? 

-> Jirik_Tuňák1983: Panoramatickou střechu bych asi po zkušenostech co různě slyším spíš nechtěl (byť uznávám, že to vypadá hezky). Ale jak píšeš, max polokůže (a ještě je otázka, jaká "kůže" to bude, obávám se, že okolo krávy to ani neproběhlo).
-> dragon_cb_cz 16.09.19 09:17:26: Jakto? Mají tam tuším polokožku. Ale co je pozitivní, jde otevírat panoramatická střecha. U hodně aut to nejde, takže máš jen hezký skleník na pečení pleší.
-> Jirik_Tuňák1983: Ty jo, to jsem asi dneska ráno viděl a říkal jsem si, co že je to za variantu Ceedu. A jo, vypadá to dobře, dokonce u ti 1.6T do toho dávaj. Jen kůži prostě nekoupíš 

V odkazu je i video. Tohle se tedy sakra povedlo. Ve žluté vypadá hravě a vesele, v modré spíše luxusně.
www.kia.com/cz/.../objevt e
Dnes jsem viděl i modrého Kamiqa a to se pro změnu zase vůbec nepovedlo.
Ten mi přišel na semaforech jak produkt nějakého firemního meetingu ve 14:00 v pátek, kdy si každý narychlo řekl co by tam chtěl, ale aby už mohl táhnout do prdele.
www.kia.com/cz/.../objevt e
Dnes jsem viděl i modrého Kamiqa a to se pro změnu zase vůbec nepovedlo.

Ten mi přišel na semaforech jak produkt nějakého firemního meetingu ve 14:00 v pátek, kdy si každý narychlo řekl co by tam chtěl, ale aby už mohl táhnout do prdele.
-> bouchy: Nemáš žádnou variantu, jen to neumíš používat.
-> saskyn2 04.08.19 20:11:45: Tak to mám asi nějakou extra socka variantu, protože u mě se přepnutím páčky jen "sklopí" zrcátko poněkud dolů (jinej úhel, možná změna v % odraženýho světla atd) O spaní za jízdy jsem nepsal ani slovo... že nerozumíš, je mi líto.
-> Milan 136 04.08.19 20:51:43: Tak to je mi líto.
-> Milan 136 04.08.19 20:51:43: Tak to je mi líto.
-> Milan 136: tak ono na wolfráme potiahnutom sklíčku sa moc pokaziť nedá , napadá ma že pravé mám niekde na povale , vymenené údajne za to že nevyhrievalo , ale čo som počul nové za 370eur nevyhrieva tiež , musím to premerať , by som to bratovi nakábloval , ľavé má
-> Nwkt 04.08.19 19:59:05: Tak to už je veterán 
-> saskyn2 04.08.19 20:11:45: já jeho příspěvkům často nerozumím vůbec

-> saskyn2 04.08.19 20:11:45: já jeho příspěvkům často nerozumím vůbec
-> bouchy 04.08.19 19:01:31: Ta páčka funguje tak že v základní poloze máš zrcátko ve kterém vidíš přes den. Určitě ne kvůli spánku při řízení
Ve vycvaklé poloze vidíš v noci ve skle zrcátka pouze odrazy světel, tím nedochází k oslnění, to je celá funkce. Občas se to kazí u veteránů typu G4, jinak nee. Zbytku příspěvku asi úplně nerozumím.

-> Milan 136: Seaty jsem občas viděl vyteklý, ale 1M. Novější ne
-> bouchy 04.08.19 19:01:31: Ještě jsem to prodělaný neviděl. Ach tyhle smyšlený teorie...
-> bouchy: Ale tohle není žádná novinka, auta to mají běžně už minimálně 20 let a rozhodně to není nějak problematické (minimálně u těch vnitřních), obavy typu "až se to podělá" nejsou moc na místě....
-> saskyn2 03.08.19 09:10:17: Tak asi bych moh vidět nějaký pasivní odrazy (kdoví jestli bych to využil, když už jsem toho chodce, cyklistu,... minul žejo.) Ale hodit by se to mohlo. Očekával bych setup 0-1/2-1 funkce. Pro mě dosud nezvyk ze "sockových" aut, kde to nebylo. Ta páčka (u těch starších) podle mě slouží k tomu, když ty odrazy do zrcátka nechci, třeba kvůli spánku. Jeden spolužák si myslel že ta páčka to dělá elektronicky
.. navíc v 75% cizích aut, co sem seděl, to ty joudové měli právě na tu "dolní" polohu(od sebe) (ale směřující "vodorovně" dozadu), takže už to ani nemohli "odstínit"...*5
* Zatím asi dobrý, ale tý elektroniky za tím - až se něco podělá, bude to tmavý furt... což u fabie nehrozí. A že už to někdo řešil.... 



-> Milan 136: To je jiný druh odporu 

-> dragon_cb_cz 03.08.19 22:10:05: odpor k tomu může nastat, když si pak jdeš případně koupit to sklo

-> Nwkt: To je levnější než na B6
Pak že nový auta jsou drahý


-> Syny: Pokud se dělali tak je dáme
ale třeba na B7 stojí to sklo 7500,- nový





-> Milan 136 03.08.19 19:03:07: Verim, me pekne stve, kdyz vnitrni zrcatko se mi zatmavi a pres vnejsi mi sviti do drzky blbec, co si neumi sestelovat svetla
Ty vnejsi by se mi taky libily 


To samý... jakmile jsme koupili auto se samozatmavovacím špíglem, tak jezdit bez něj je utrpení. U těch vnějších mě můj saab servisman říkal, že ho občas štvou ve městě, že pak vidí míň než by chtěl, ale osobní zkušenost nemám... ale vnitřní je jednoznačně plus. A kdyby náhodou - cvak tlačítkem a vypnu to. Fakt odpor k tomu nechápu.
-> Nwkt 03.08.19 19:23:10: Zapoj. Je to návykové.
-> Milan 136: Bych si mohl už taky zapojit ty dveřní 

-> saskyn2 03.08.19 09:10:17: Na všechny zatmavovací zrcátka jsem si tak zvyknul, že když jedu nějakým autem bez nich, tak mě to hrozně sere. Tohle je super věc.
-> saskyn2: Souhlas, u toho samozatmavovaciho spiglu neni co resit. Mam to na sluzebakach snad 12 let dozadu a nikdy jsem nemel potrebu cokoliv menit nebo nastavovat.
“Budiky “ u Fordu jsou taky uz nejakej patek ve forme displeje a nijak zvlast me to po prevzeti auta neurazelo. Jednak je tam nejaka automatika jasu podle okoli a druhak se to da pripadne doladit v menu. Hrabal jsem s v tom jednou ze zacatku a od ty doby to mam v kozach. Zadny oslnovani ridice v noci se nekona. Kdyby ty krecovite inovativni kykoti svyho casu nemeli tendenci schovavat indikaci teploty motoru (predchozi generace mondea, bawo E60...), tak s tim nemam zadnej problem.
“Budiky “ u Fordu jsou taky uz nejakej patek ve forme displeje a nijak zvlast me to po prevzeti auta neurazelo. Jednak je tam nejaka automatika jasu podle okoli a druhak se to da pripadne doladit v menu. Hrabal jsem s v tom jednou ze zacatku a od ty doby to mam v kozach. Zadny oslnovani ridice v noci se nekona. Kdyby ty krecovite inovativni kykoti svyho casu nemeli tendenci schovavat indikaci teploty motoru (predchozi generace mondea, bawo E60...), tak s tim nemam zadnej problem.
-> bouchy 03.08.19 07:06:33: “Kromě slušně odtlumenýho světla auta za mnou pak už ale není vidět nic.“ Můžeš mi vysvětlit co vidíš v obyčejným zrcátku když ti v tu chvíli světla auta vzadu vypalují oči?
Resp. obyčejný vnitřní zrcátko má tohle řešený manuálním přepináním pozice-takovou tou páčkou pod ním, tam vidíš úplně stejný kulový, akorát to musíš jak kokot pořád překlápět. A to znám důchodce co si ty zrcátka na noc schválně nastaví do země aby mu to nesvítilo do očí, to je pak mazec
„Samozatmavovací zrcátko je jeden z případů, kdy to nelze absolutně ovlivnit“ co nelze ovlivnit? Co to je za blbost, na vnitřním zrcátku je tlačítko kterým je vypneš komplet když bys potřeboval. Já teda za 9 let ještě nepotřeboval...
Resp. obyčejný vnitřní zrcátko má tohle řešený manuálním přepináním pozice-takovou tou páčkou pod ním, tam vidíš úplně stejný kulový, akorát to musíš jak kokot pořád překlápět. A to znám důchodce co si ty zrcátka na noc schválně nastaví do země aby mu to nesvítilo do očí, to je pak mazec

-> saskyn2 02.08.19 22:37:05: jo? ja psal, co jsem poznal... MB jsem videl tak z vlaku
a nikdy jsem na tom nepovoloval ani jeden sroubek
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.08.19 22:44:25: no, jestli myslis ladu, tak tam kvalita sla do roku 2000 pekne dolu, pak nahoru, ale antikorozne total v pr.... pritom sede foreza jak u 742, to mohu rict u auta 2006 a hnije dost, 1999 nema ani tu forezu :)


-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.08.19 22:44:25: no, jestli myslis ladu, tak tam kvalita sla do roku 2000 pekne dolu, pak nahoru, ale antikorozne total v pr.... pritom sede foreza jak u 742, to mohu rict u auta 2006 a hnije dost, 1999 nema ani tu forezu :)
-> dragon_cb_cz 02.08.19 11:59:37: Že by? No teď některý automobilky na reklamace svých zákazníků celkem serou. Je toho plnej net - od bugů v infotainmentu, přes řazení (a řízení) až po já nevim co. Když TPI napíše - řešení neexistuje, pak se vymlouvaj až do aleluja a ani se nesnažej evidentně nefunkční součástku vyměnit (třeba ten posilovač za xy tisíc).
Navíc mít auto se kvělým motorem je super, ale proč bych měl vybírat i podle budíků, který mi nevyhovujou a nemám možnost to měnit.
-> saskyn2: Ve "výhodných" paketech se tomu moc vyhnout nedá, "obejít" to asi lze, ale pak to okolo stojí o dost víc.
Samozatmavovací zrcátko je jeden z případů, kdy to nelze absolutně ovlivnit. Kromě slušně odtlumenýho světla auta za mnou pak už ale není vidět nic.
Navíc mít auto se kvělým motorem je super, ale proč bych měl vybírat i podle budíků, který mi nevyhovujou a nemám možnost to měnit.
-> saskyn2: Ve "výhodných" paketech se tomu moc vyhnout nedá, "obejít" to asi lze, ale pak to okolo stojí o dost víc.
Samozatmavovací zrcátko je jeden z případů, kdy to nelze absolutně ovlivnit. Kromě slušně odtlumenýho světla auta za mnou pak už ale není vidět nic.
-> vhml 02.08.19 16:02:14: Ale jsou značky, kde kvalita je konstatní... 

-> Jarda - zrušená registrace 02.08.19 20:31:56: Je otázka jak často se v tom jednoduše opravitelným fávu pak musíš hrabat. Ale stejně píšeš nesmysly, např na embéčku je ke všemu mnohem lepší přístup než na fáčku, snad kromě té převodovky. Demontáž převodovky mi nepřipomínej, ted tady mám rozjebanou jedničkovou oktávku s úžasnou opačnou spojkou, tvl to je taková jebka, nevim který kokot tohle vymýšlel, to je přesně ta slepá cesta kterou prověří čas. To samý nejlepší rapid 136...k čemu nejlepší? Dám do toho v pohodě nesloženej kočárek do kufru? Dětskou sedačku chytnu na isofix? Asi ne vid, prostě každý má trochu jiný požadavky, takže definice rapid a nejlepší auto je dost divná. K užitný hodnotě feldy ti nevím co říct, asi jak píše Vítek, těžko v tom hledat nějakou užitnou hodnotu. Že felda dnes vychází nejlíp, co se týče nakladu a užitné hodnoty to už jsem od tebe slyšel několikrát, ano když nepočítáš svůj čas, neřešíš nějaké pohodlí atd tak možná tak jo, ale pro normálního člověka rozhodně nee, už tak 10 let nejmín.
-> Jarda: Užitná hodnota je dost obtížně definovatelnej pojem. Já už bych jí v tej feldě hledal dost obtížně...
-> saskyn2 02.08.19 12:28:28: nejjednodussi a nejsnadneji opravitelny auto je favo, ze vsech aut se kteryma jsem se setkal
treba ta velmi snadna demontaz prevodovky, je fakt, ze s motorem to je horsi, ale ja vzdy udelal temer vse na namontovanym... no a nejlepsi je rapid 136
felda dnes vychazi nejlip, co se tyce nakladu a uzitne hodnoty, nic vic


-> saskyn2 02.08.19 12:28:28: uz nejmin 30 let plati, ze nejlepsi generace 5tkovyho baworaka byla ta předchozí
-> Tuner#2: Těžko říct, já jsem v tomhle asi trochu konzervativní, ale z toho zároveň plyne moje celkem dobrá zkušenost v tomhle směru - běžně používám display-e staré 15 a víc let nějak mě pořád neuráží - asi protože to ve svý době byla +- špička. Takže věřím, že i z těch současných se bude dát vybrat něco, co za 15 let bude v pohodě použitelné. Jo, možná už to nebude "jako nové", ale nevěřím, že by to někoho zásadně trápilo....
-> dragon_cb_cz 02.08.19 11:59:37: Jasně, při výrobním procesu jde o čistotu a bezprašnost prostředí třeba jako u výroby CD a to je přísně hlídané, to nezpochybňuji, spíše jde o kvalitu a životnost samotných displejů a jejich přirozené stárnutí a zhoršování parametrů.
-> saskyn2 02.08.19 12:01:18: Já v tom e-tronu jen seděl teď na skvostech a je to fakt divný i když auto stojí a za jízdy to prý moc příjemné není.
-> saskyn2 02.08.19 12:01:18: Já v tom e-tronu jen seděl teď na skvostech a je to fakt divný i když auto stojí a za jízdy to prý moc příjemné není.
-> saskyn2: 

-> Jirik_Tuňák1983 02.08.19 01:46:15: Stáhnout to jednoznačně lze, na tom videu je to přesvícené hodně. Možná kvůli nočnímu natáčení.
-> saskyn2: Kde se to dá podepsat? 

-> saskyn2: presne
