skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> Jarda: Heleď, ale Dacia je víceméně převlečená výběhová technika Renaultu, takže je to de facto taky francouz. A musim říct, že jsem třeba francouzský auto taky nikdy nechtěl a teď co mám 106tku, tak to není vůbec marnej povoz.
-> šadesa 12.10.17 10:41:48: sakrys, co mi to pripomina... Uz vim - jednu sluzebku na SK berlingem
-> saskyn2 12.10.17 10:36:23: nez 208, to bych tadeji tu dacii, ikdyz bude vic hnit
zas bude mit trochu poctivejsi elektriku a bude i lepsi nebo snazsi opravitelnost oproti lvickovi - ja neumel opravovat ani 309, ani 405 :)


-> saskyn2 12.10.17 10:36:23: nez 208, to bych tadeji tu dacii, ikdyz bude vic hnit

C3 piccaso mam v ruce hodne casto ale to ze je hnusny je fakt ale navic je to jeste se furt neco sere,nesedi odskakakuje naprava,hrozny auto a od citroena jeste ds5 je taky peknej omyl
Z toho co tu padlo tak za mě ta 208. Proti sanderu je to jinde, na design C3 mám stejný názor jako -> minno 12.10.17 08:13:29:
Co se týká oplu, tak také nemusím, ale teda zrovna cena dílů je srovnatelná s konkurencí, oproti francouzům bych možná řekl že i naopak nižší. Bereme díly přímo z autorizáku a poslední co si pamatuju bylo těsnění na nádrž(palivové čerpadlo) za příjemných 190 Kč.
Co se týká oplu, tak také nemusím, ale teda zrovna cena dílů je srovnatelná s konkurencí, oproti francouzům bych možná řekl že i naopak nižší. Bereme díly přímo z autorizáku a poslední co si pamatuju bylo těsnění na nádrž(palivové čerpadlo) za příjemných 190 Kč.
-> Jirik_Tuňák1983: Tiguan sa mi celkom páči :)
-> Jarda: to s tým nesúvisí
-> Jarda: to s tým nesúvisí
-> Jirik_Tuňák1983: nove tipo som aj tatkovi odporucal, ked zacal po novom voze poskulovat
nakoniec som ho ale presvedcil, ze nove nepotrebuje
nakoniec som ho ale presvedcil, ze nove nepotrebuje

-> minno 12.10.17 08:13:29: No vidíš a kolegyně si teď koupila asi 6 let starej Tiguan v bílé a to je snad nejošklivější neforemná krabice, jakou jsem kdy viděl a ještě za delší peníze. No a taky by to plno lidí neřeklo.
Tady jezdí chlapík s tou C3 Picasso v bílé Color Concept a vypadá to pěkně.
Ale jaxem říkal, možná by se mohl Jeníkovo táta zajet podívat na nové Tipo, to je dle mého nejlepší z toho co zde padlo za doporučení.

Ale jaxem říkal, možná by se mohl Jeníkovo táta zajet podívat na nové Tipo, to je dle mého nejlepší z toho co zde padlo za doporučení.
-> Jirik_Tuňák1983 11.10.17 23:15:43: C3 Picasso je pre mňa jedno z najškaredších áut aké kedy vyrobili :) Hrozná úzka vysoká krabica s čudnými zadnými svetlami. To už aj Multipla sa mi páči omnoho viac ako toto čudo.
-> Jarda - zrušená registrace 12.10.17 07:30:22: vzhledem k tomu, že to máme jako služební auta, s kterejma je podle toho ježděno, tak mě životnost za jedno ani nezajímá a za druhý jí moc šancí nedávám 
I když jestli s tím má někdo skákat po městě za studena, nebo to má lítat po Německu, to je ta dálnice možná milostivější.

I když jestli s tím má někdo skákat po městě za studena, nebo to má lítat po Německu, to je ta dálnice možná milostivější.
-> vhml 12.10.17 07:11:23: no ted chvalis motor a prevodovku, ale cas ukaze, ja bych si s zivotnosti nebyl tak jistej....
-> bouchy: no tak nejvic reznou kalitelne uhlikate nerezi a uplne nejvic, kdyz jsou v nezakalenem stavu, kde je uhlik "na volno" nejaka liska se muze objevit i na nejodolnejsich austenitickych chrom-niklovych nerezich v agresivnim koroznim prostredi - je to dano jakosti, nemuzes cekat, ze 1.4305 bude mit odolnost jako 1.4441, je to dano i cenou a 4305 se zase diky sire dobre obrabi
-> bouchy: no tak nejvic reznou kalitelne uhlikate nerezi a uplne nejvic, kdyz jsou v nezakalenem stavu, kde je uhlik "na volno" nejaka liska se muze objevit i na nejodolnejsich austenitickych chrom-niklovych nerezich v agresivnim koroznim prostredi - je to dano jakosti, nemuzes cekat, ze 1.4305 bude mit odolnost jako 1.4441, je to dano i cenou a 4305 se zase diky sire dobre obrabi

-> Jirik_Tuňák1983: -> vhml: 90% ľudí ale takéto veci nerieši ... Rapid sa predáva dobre od začiatku , v nejakom tom akčnom modeli aj celkom dobre vyzerá a ľudia sú viac-menej spokojní a iné im ani netreba ... Niektorí po rokoch nevedia ovládať ani to čo majú tak načo im viac výbavy, hlavne že sa to nesype , je to relatívne veľké a relatívne lacné ...
Osobne to auto tiež nemusím , je to celé o kompromisoch , a hlavne to má katastrofálne sedačky kde aj Fabia 3 má lepšie ...
Osobne to auto tiež nemusím , je to celé o kompromisoch , a hlavne to má katastrofálne sedačky kde aj Fabia 3 má lepšie ...
Teď jsem jezdil od začátku týdne Rapidem po Německu a mám z toho teda celkem plno zážitků. Obdivuju tu snahu konstruktérů vzít do ruky každičkej díl a vymyslet ho ojebat... ,,Kastlík" pod sedačkou je nějakej našitej kus hadru, v kufru chybí část čalounění, v místech, kde to na první pohled není vidět ( až když se něco z kufru vyndavá ), atd atd.
Mělo to výbavovej paket Felicia, takže zhola nic, kromě klimy. Loketka, vyhřejvaný sedačky, bederní opěrka, USB vstup, tempomat, dojezdy oken, nic... To bych skoro ani nevěřil, že se něco takovýho ještě bude v dnešní době vyrábět, natož že si to někdo koupí. O pekelným kraválu uvnitř ani nemluvě.
Na druhou stranu musím pochválit motor a převodovku, 1.2TSi 77kW se šestikvaltem. 170 to zvládá ject po dálnici furt a celkem bez přemlouvání, byť teda za 8 litrů spotřeby.
Mělo to výbavovej paket Felicia, takže zhola nic, kromě klimy. Loketka, vyhřejvaný sedačky, bederní opěrka, USB vstup, tempomat, dojezdy oken, nic... To bych skoro ani nevěřil, že se něco takovýho ještě bude v dnešní době vyrábět, natož že si to někdo koupí. O pekelným kraválu uvnitř ani nemluvě.
Na druhou stranu musím pochválit motor a převodovku, 1.2TSi 77kW se šestikvaltem. 170 to zvládá ject po dálnici furt a celkem bez přemlouvání, byť teda za 8 litrů spotřeby.
-> Tuner#2: A vůbec, co nové Tipo? To mělo úspěchy ve všech recenzích, dávají tam vozkoušenou a dobrou atmo 1.4 se 6q jako základ, je to hezký a není to tak mrňavý. Ať mrkne v Auto CB, mají tam sedan, hečbek i konby.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.10.17 23:32:08: Ségra ale jo. Ta má C3. Asi bych citrona koupil znovu jako druhé auto.
-> palinator 11.10.17 23:08:12: Tak nějak to mám posazený jako Jiřík výše.
-> Jirik_Tuňák1983 11.10.17 23:15:43: Co vím, tak jsi ale s Citroenem až tak spokojený nebyl. Já jen tak sonduju, on se stejně nejvíc motá kolem toho Sandera, kde ho teda vnitřně odrazuje ten turbomotor 0,9l. To se nám víc líbí ten Peugeot 1,2, přece jen získal asi 3x motor roku...
-> Jirik_Tuňák1983 11.10.17 23:15:43: Co vím, tak jsi ale s Citroenem až tak spokojený nebyl. Já jen tak sonduju, on se stejně nejvíc motá kolem toho Sandera, kde ho teda vnitřně odrazuje ten turbomotor 0,9l. To se nám víc líbí ten Peugeot 1,2, přece jen získal asi 3x motor roku...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.10.17 23:01:23: A co praktičtější krabička C3 Picasso? Ne, že je tam vše řidičsky vyhovující pro všechny, ale přijde mi to sympatické (co jsem s tím jezdil) a navíc je tam i posuvná zadní lavice a lze tak zvětšit už v základu slušný zavazadelník. Líbilo se mi s tím jezdit, byť jen na zkoušku. Pokud by nemusel mít zcela novou, tak navíc v edici Color Concept na 17" to vypadá fakt hezky. Doporučuji oproti 1.6 spíše 1.4 VTi.
Opelu bych se asi vyhnul, furt je to automobilka jednou nohou ve smrti a předváděcí jízda mne moc nepřesvědčila. Navíc od jedné ke druhé (3 týdny) už drnčel ventilátor topení. Je to prostě divná značka.
Color concept (černá, bílá, zelená) pro představu
www.sauto.cz/osobni/.../1 7473749?goFrom=lis...
A u obyč se cenově vejde i u nové, něco půjde možná i ukecat
www.sauto.cz/osobni/.../8 586895?goFrom=lis...
www.sauto.cz/osobni/.../1 7156370?goFrom=lis...
Servisů je tu dost i pozáručních.
Opelu bych se asi vyhnul, furt je to automobilka jednou nohou ve smrti a předváděcí jízda mne moc nepřesvědčila. Navíc od jedné ke druhé (3 týdny) už drnčel ventilátor topení. Je to prostě divná značka.
Color concept (černá, bílá, zelená) pro představu
www.sauto.cz/osobni/.../1 7473749?goFrom=lis...
A u obyč se cenově vejde i u nové, něco půjde možná i ukecat
www.sauto.cz/osobni/.../8 586895?goFrom=lis...
www.sauto.cz/osobni/.../1 7156370?goFrom=lis...
Servisů je tu dost i pozáručních.
-> Tuner#2:
V druhošce snad nebude tak zle a ty servisní prohlídky snad přes záruku nějak dotřepete ne?
V druhošce snad nebude tak zle a ty servisní prohlídky snad přes záruku nějak dotřepete ne?
-> palinator 11.10.17 22:59:20: Jasný, neříkám že tomu tak je, něco na těch Oplech asi taky bude, když jak Insignie, tak nedávno Astra byla autem roku. Spíše mě udivovali ceny i za běžný spotřebák na servis 

-> Tuner#2:
U nás je zkušenost s o dost starším Opelem (po motorické stránce vyhlášeného starého 1,6 16v nikoliv dobré), takže nějaký novinky nemůžu poskytnout, ale na druhou stranu, taková Insignie se mi nelíbí pro její složitost, hmotnost a poměr cena/výkon/praktičnost. Třeba by o dost jednodušší Corsa nemusela být propadákem. Ne každé modely od nějaké značky jsou dobré a ne každé modely od nějaké značky jsou špatné.
U nás je zkušenost s o dost starším Opelem (po motorické stránce vyhlášeného starého 1,6 16v nikoliv dobré), takže nějaký novinky nemůžu poskytnout, ale na druhou stranu, taková Insignie se mi nelíbí pro její složitost, hmotnost a poměr cena/výkon/praktičnost. Třeba by o dost jednodušší Corsa nemusela být propadákem. Ne každé modely od nějaké značky jsou dobré a ne každé modely od nějaké značky jsou špatné.
-> palinator 11.10.17 22:49:26: U Oplela ještě nebyl to je pravda. Od Opla mě teda odrazuje servis. Kolega měl Insignii a po dvou letech a "vysátém kontu" šla z domu a koupil si O3 RS. Celkové ohlasy na Opel z mého okolí nejsou nějak lichotivé.
-> Tuner#2:
Co třeba Corsa atmosféra 1,4 66 kW? Ne že by se mi zrovna líbila, ale to P208 taky ne.
Co třeba Corsa atmosféra 1,4 66 kW? Ne že by se mi zrovna líbila, ale to P208 taky ne.

Když tu bedatu o nové Sanderu rozšíříme na jaké nové auto do 300tKč? Táta něco objel v Plzni a z toho co jmenoval, tak ještě celkem schopně poměr výkon cena vychází Peugeot 208 s tříválcovou 1,2. Nějaké reference? Případně tipy na co ještě kouknout?
-> Milan 136 11.10.17 21:03:14: Jo ale pokud máš 3 roky starou kartu 8GB a aktualizace má 8,1GB, tak je to pro běžnýho uživatele neřešitelnej problém. NeŠKODA kartu to nepožere a na tu původní se to nevejde... Ani bitová kopie karty není řešením. Nakonec jsem z toho kolegovi "vykopal" Rusko a navi znovu funguje....
-> Milan 136: Co jsem koukal do B8 sekce, tak se to ze začátku nedařilo updatovat ani ve VW
-> Nwkt: když máš dobrou kartu a uděláš to tak jak máš, tak s tím moc problém není
-> Milan 136: Zatím
Nicméně co jsem četl reakce tak to je akorát jeden velkej problém 




-> Nwkt 11.10.17 14:50:15: to tam musíš nahnat přes SD kartu, to se neudělá samo
-> Tom Troll: tak to už v autech de facto je a bude v podobě modulu nouzového volání
-> Tom Troll: tak to už v autech de facto je a bude v podobě modulu nouzového volání
-> minno: tomu bych se zas tolik nesmál, znám brita co pracuje v nejmenované firmě co spolupracuje s automobilkama, hlavně elektronika, diagnostyky atd.
Prej OBDIII což je v přípravě bude mít nutnost aby si auto samo dokázalo změřit emise a pokud nebudou vyhovovat samo se vypne respektive napíše zbejvá vám X otočení klíčkem poté do opravení chyby vypovím službu. No a to je jen jedna perla, auta budou mít vestavěnou GPSku a dálkové připojení k ŘJ internetem, s deaktivací po autorizaci. Kdo dostane tyhle pravomoce se zatim neví. No zatim je to stará bába povídala a nic orficiálního k tomu pro nás odběratele neni, je to dost tajný na nadnárodních úrovních a prej za popuštění informací v tomhle sektoru už šlo dost lidí pikat, ale hezky to teda rozhodně nezní. Jenom čas ukáže.
Prej OBDIII což je v přípravě bude mít nutnost aby si auto samo dokázalo změřit emise a pokud nebudou vyhovovat samo se vypne respektive napíše zbejvá vám X otočení klíčkem poté do opravení chyby vypovím službu. No a to je jen jedna perla, auta budou mít vestavěnou GPSku a dálkové připojení k ŘJ internetem, s deaktivací po autorizaci. Kdo dostane tyhle pravomoce se zatim neví. No zatim je to stará bába povídala a nic orficiálního k tomu pro nás odběratele neni, je to dost tajný na nadnárodních úrovních a prej za popuštění informací v tomhle sektoru už šlo dost lidí pikat, ale hezky to teda rozhodně nezní. Jenom čas ukáže.

-> Nwkt:
VIN TMB13M00GF5*****7
Zadat jiný VIN
Navigation
Informace k tomuto VIN nebyly nalezeny.

VIN TMB13M00GF5*****7
Zadat jiný VIN
Navigation
Informace k tomuto VIN nebyly nalezeny.



-> Syny: Přesně to jsem někde vedle navrhoval...ale prej né, protože lidi jsou paka (a taky existujou puntíčkáři, co by vycházeli z logiky: každodenní regenerace = DPF je nesmrtelné jako Fénix
). Dnešní FW se asi max. řídí "historií" rychlostí, na kvalifikovanou předpověď by to muselo počítat slušnější železo.



-> Luky: Pro restart stiskněte tlačítka "AC", "výhřev zadního okna" a "varovná světla" 

-> minno: hlavně aby to neběželo pod Windows. Takový to "aplikace Volant oznámila chybu a bude ukončena" by za jízdy fakt potěšilo 

Ja som zvedavý, kedy sa autá začnú pred štartom aktualizovať
Budeš potrebovať rýchlo odfrčať a auto ti vypíše: čakajte prosím, inštalujem aktualizáciu, môže to potrvať 20 minút

Budeš potrebovať rýchlo odfrčať a auto ti vypíše: čakajte prosím, inštalujem aktualizáciu, môže to potrvať 20 minút

-> Jirik_Tuňák1983: Pokud nebudes auto s DPF chcipat behem regenerace filtru a pri jejim zaregistrovani pojedes dal, tak si myslim, ze nehrozi zadnej problem. Samozrejme ale ten filtr bude chtit jednou tak jako tak vymenit.
Do dneska nechapu, proc zadne auto alespon kontrolkou neoznami, ze regenerace probiha (treba zelene svitici kontrolka DPF). Nebo proc nejde treba autu nejak "oznamit", ze dneska pojedu trasu delsi a regenerace je mozna (a zadouci) ci naopak pojedu trasu kratsi a spusteni regenerace tim zakazat.
Do dneska nechapu, proc zadne auto alespon kontrolkou neoznami, ze regenerace probiha (treba zelene svitici kontrolka DPF). Nebo proc nejde treba autu nejak "oznamit", ze dneska pojedu trasu delsi a regenerace je mozna (a zadouci) ci naopak pojedu trasu kratsi a spusteni regenerace tim zakazat.
-> Nwkt:
Žádnej benzín, tzn. ani nepřímovstřik?
Žádnej benzín, tzn. ani nepřímovstřik?
-> Nwkt 11.10.17 08:48:39: Tole je právě JTD a ty platí ve Fifinkách za spolehlivé.
-> Jirik_Tuňák1983: Nevím, já jezdím 8km přes město
a zatím se to neucpalo. Ale commonrail je na tom s DPFkem dost dobře.
Btw od příštího roku nevyjede z továrny žádnej benzín bez dpfka

Btw od příštího roku nevyjede z továrny žádnej benzín bez dpfka

Hloupý dotaz. Vozidlo, které teď studuji, má mechanicky nejlepší deasely (ahoj Jardo
), v podstatě jediné doporučitelné.
Jenomže se dělají jen s DPF. Nejčastější podíl cest by byl cca 14 km (možno i po dálnici), město zřídka.
To je asi na hovno, že a spíše se podívat o dům dále? Pokud to nevidíte jako veleproblém, nějaká doporučení? Podotýkám, že by se jednalo převážně o stěhovák, vedlejší vozidlo apod., dřívějšího roku výroby (2006 až 2008).

Jenomže se dělají jen s DPF. Nejčastější podíl cest by byl cca 14 km (možno i po dálnici), město zřídka.
To je asi na hovno, že a spíše se podívat o dům dále? Pokud to nevidíte jako veleproblém, nějaká doporučení? Podotýkám, že by se jednalo převážně o stěhovák, vedlejší vozidlo apod., dřívějšího roku výroby (2006 až 2008).
-> palinator: Díru ve vnějším plášti jsem měl u Aera už po koupi a zatím je to pořád v pohodě...
-> palinator: Pravda, že jsou "nerezavějící" oceli, které můžou povrchovku chytnout - nevim jak se jmenujou. Taky materiál na sváření by měl být odpovídající (=nerezavějící) a u něj může platit totéž. Orezlý sváry mám taky, ale díry ne. Jinak u prvovýroby celkem pokrok, výfuk (tlumič) najednou může vydržet i půl životnosti motoru, víc než dva roky. Ale to je i o teplotách, kdy dnešní předohraby mají vzadu tlumič o teplotě max. 100°C, teda podle "rukoměru".
-> suri: -> bouchy:
Ten zámek kapoty jsem i prostříkával a nepomohlo. Když nezamáčkneš páčku zpět, tak se kapota nezabouchne. Je to oblitý olejem i zboku kolem vývěvy. Výfukové trubky jsou povrchově zrezlé komplet krom koncové rourky, ze zadního tlumiče výfuku jsem u pertlu obíral kusy rzi (pravda jen v úzkém proužku), je tam díra v tom vnějším plášti.
Ten zámek kapoty jsem i prostříkával a nepomohlo. Když nezamáčkneš páčku zpět, tak se kapota nezabouchne. Je to oblitý olejem i zboku kolem vývěvy. Výfukové trubky jsou povrchově zrezlé komplet krom koncové rourky, ze zadního tlumiče výfuku jsem u pertlu obíral kusy rzi (pravda jen v úzkém proužku), je tam díra v tom vnějším plášti.
-> palinator: Jakto výfuk KO, když by měl bejt nerezovej?
-> palinator: lanovod zarezlý nebude, na viku treba zistiť či tečie okolo vstrkov alebo len okolo hrdla , tj či treba meniť viko alebo utesniť len hrdlo opravnou sadou
výfuky vydržia dosť aj keď niekedy nevyzerajú , zvuky motora sa tiež riešiť dajú
výfuky vydržia dosť aj keď niekedy nevyzerajú , zvuky motora sa tiež riešiť dajú
-> Milan 136:
Karoserii není prakticky nic. Ani na hranách blatníků nebo prahů. Jen se místy začíná loupat ta tenká vrstvička plastizolu na podlaze nebo co to je a vykukuje bílá barva.
Ale tvrdit, že to bude po 165 tkm dálničních bez investic, to se nedá. Vejfuk brzo KO, různý podivný zvuky a pazvuky (možná ložisko, další zvuk asi nějaká kladka), olej z toho nějakým způsobem teče (louže mezi vstřikama u plnícího hrdla, nevypadá to že by to tam někdo rozlil), baterka je pomalu na výměnu, je asi zarezlej lanovod k zámku kapoty (páčka se musí zamačkávat jak u užovky
), vnitřek by chtěl asi nějak vytepovat a hlavně je to nutně potřeba čipnout aspoň na 90 kW, protože je to fakt lemra. 
Karoserii není prakticky nic. Ani na hranách blatníků nebo prahů. Jen se místy začíná loupat ta tenká vrstvička plastizolu na podlaze nebo co to je a vykukuje bílá barva.
Ale tvrdit, že to bude po 165 tkm dálničních bez investic, to se nedá. Vejfuk brzo KO, různý podivný zvuky a pazvuky (možná ložisko, další zvuk asi nějaká kladka), olej z toho nějakým způsobem teče (louže mezi vstřikama u plnícího hrdla, nevypadá to že by to tam někdo rozlil), baterka je pomalu na výměnu, je asi zarezlej lanovod k zámku kapoty (páčka se musí zamačkávat jak u užovky


-> saskyn2 09.10.17 09:24:55: Jo, ty domky tlumičů jsem zapomněl - je to nešťastně řešené vpředu i vzadu a rezonující spoje plechů pod plastizolem... :-/
-> palinator: to vypadá slušně