skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
20:25:24
05.05.2016
05.05.2016
MATTESS
-> Milan 136 05.05.16 20:06:41: a to bych se taky na to podíval
20:19:29
05.05.2016
05.05.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 05.05.16 20:06:41: Proč má ta Laguna na boku Superb, když Lagunu každej pozná?
19:34:43
05.05.2016
05.05.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 05.05.16 19:18:02: Tak byl jsi to ty v těch Rokycánech?
19:30:15
05.05.2016
05.05.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.05.16 19:21:23: I hovnko. Konečně jsi přesedlal. Nějakej odřenej plastík se dá vyměnit, důležitá je technika a motor. Jinak se žluťákem mě sereš. Já to dám dohromady tak na důchod.
19:21:23
05.05.2016
05.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 05.05.16 18:43:11: Nepřeháněj
-> Milan 136 05.05.16 19:18:02: NJ přišel jsem na to až doma.
-> Milan 136 05.05.16 19:18:02: NJ přišel jsem na to až doma.
19:18:02
05.05.2016
05.05.2016
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983: tak proto nebere telefon. On se mazlil s Jizikem
18:43:11
05.05.2016
05.05.2016
Jirik_Tuňák1983
Teď jsem se vrátil od Jeníčka. Hezké, čisté, zachovalé. I paní manželka je očividně spokojena.
Aj tunidlo je jak nové, krásně žluté a čisté.
Aj tunidlo je jak nové, krásně žluté a čisté.
16:43:04
05.05.2016
05.05.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.05.16 16:30:59: Ještě tam chybí Saskyn. O olejích, odborně, je toho napsáno hodně. Celkově jde o specifikaci a Palinator to popsal velmi dobře vč. teplotních rozsahů.
16:30:59
05.05.2016
05.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 05.05.16 06:57:46: Na zástěrky kašlu, ten podběh to kreje slušně.
-> suri 05.05.16 07:39:41: Teď ani nevím, papíry jsou na městě a ven půjdu až po sváče
-> palinator 05.05.16 10:33:35: Ach jo, s tebou se nedá nejen o audio, ale i o olejích. Nikdy jsem nepsal, že přechod na 5W40 je špatně. Pokud si to vybavuju, tak to bylo spíš o nesmyslné ceně...
-> Jirik_Tuňák1983 05.05.16 11:17:22: -> palinator 05.05.16 10:33:35: Jinak klidně si žijte v tom, jak 0W20 a XW30 je pro benzím super olej a jak to pokročilo Pokročilo to leda tak do kytek...
-> suri 05.05.16 07:39:41: Teď ani nevím, papíry jsou na městě a ven půjdu až po sváče
-> palinator 05.05.16 10:33:35: Ach jo, s tebou se nedá nejen o audio, ale i o olejích. Nikdy jsem nepsal, že přechod na 5W40 je špatně. Pokud si to vybavuju, tak to bylo spíš o nesmyslné ceně...
-> Jirik_Tuňák1983 05.05.16 11:17:22: -> palinator 05.05.16 10:33:35: Jinak klidně si žijte v tom, jak 0W20 a XW30 je pro benzím super olej a jak to pokročilo Pokročilo to leda tak do kytek...
16:21:48
05.05.2016
05.05.2016
suri
-> Nwkt 05.05.16 13:11:06: on kúpil niečo z predvádzačky skoro nové za 1200eur , oficiálne to bude niekde cca okolo 3500eur čo som rátal
13:11:06
05.05.2016
05.05.2016
Nwkt
-> suri: Nový tlumiče +- 20, jednotka, asi 6 čidel, tlačítko a kabeláž ke všemu. Předpokládám že tak kolem 30ti no
13:08:01
05.05.2016
05.05.2016
suri
-> Milan 136 05.05.16 12:21:03: asi hej
12:21:03
05.05.2016
05.05.2016
Milan 136
-> suri: komponenty z 3c nebo co pouzil?
11:26:48
05.05.2016
05.05.2016
suri
-> palinator 05.05.16 10:33:35: V podstate je to pravda všetko , toto by som bral tak že je to motor 90 rokov a pokračoval by som v olejoch na ktoré to jazdilo alebo jazdiť malo .. Žiadna 5W-40 502.00 tomu neublíži , ja dávam do Octávie 0W-40 a príde mi to už moc highend olej
11:17:22
05.05.2016
05.05.2016
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 05.05.16 10:33:35: Přesně tak. Krásně jsi to napsal.
11:17:12
05.05.2016
05.05.2016
Sejki - zrušená registrace
-> palinator: tak musíš koupit delší merku :-)
11:15:21
05.05.2016
05.05.2016
suri
-> Nwkt: -> Milan 136: Jarda na OC to dorobil teraz do svojej Octávie , a čo viem nebolo to nejak extrémne drahé ...
10:46:48
05.05.2016
05.05.2016
Milan 136
-> Nwkt: tak sezen dve sady. Ja to naroubuju do octy :-D
10:46:03
05.05.2016
05.05.2016
vhml
-> palinator 05.05.16 10:41:40: to by nějak sedělo. Jezdili jsem s tím do školy a tuším, že s každou třetí nádrží tam automaticky šlo půl flašky oleje už bez měření
10:45:27
05.05.2016
05.05.2016
Nwkt
-> suri 05.05.16 10:28:40: Já chci do passata
10:42:40
05.05.2016
05.05.2016
Milan 136
-> suri: tak slo by to dodelat. Ja mam na octe ten nastaveno sport hard :-D
10:41:40
05.05.2016
05.05.2016
palinator
-> vhml:
Naše žrala litr na 3000 km, takže ještě pohoda, ale i tak člověk mezi výměnama kanystr doleje. A jak říkáš, jednou jsem vytáh měrku, když už cvakala a sotva dosáhla na hladinu.
Naše žrala litr na 3000 km, takže ještě pohoda, ale i tak člověk mezi výměnama kanystr doleje. A jak říkáš, jednou jsem vytáh měrku, když už cvakala a sotva dosáhla na hladinu.
10:39:56
05.05.2016
05.05.2016
vhml
-> palinator 05.05.16 10:38:47: stejnou ze dvou aut. Oboje 1,6 16V , Vectra a Astra G
10:38:47
05.05.2016
05.05.2016
palinator
-> vhml:
Počkej to jsem psal já nebo máš stejnou zkušenost?
Počkej to jsem psal já nebo máš stejnou zkušenost?
10:37:04
05.05.2016
05.05.2016
vhml
-> palinator 05.05.16 10:33:35: jj, legendární oplí ECOtec. Když ti začnou klepat zdvihátka, tak tam cmrdneš litránek a máš zase na měsíc pokoj
10:33:35
05.05.2016
05.05.2016
palinator
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 23:18:54:
Děkuji Ti, žes poslal zrovna tenhle zdroj. Protože vůbec nic z toho co tvrdíš, nedokazuje. Jsou tam jen obecný řeči že pro větší teploty jsou vhodnější oleje s vyšším letním indexem, ale to je všechno. Naopak úplně ignoruješ to, co tvrdím já, co hraje ve výběru oleje také roli. A to rychlost a zatížení. A další věc, které sis jistě všimnul, tak minimální HTHS viskozita při 150°C je dle Tebou poslané tabulky u 5W30 a 5W40 stejná. Abych Ti dal za pravdu, musím konstatovat, že jsem reálně žádnej 5W40 olej s HTHS viskozitou 30tky nenašel (možná jsem nehledal dostatečně), ovšem to už je věc VÝKONNOSTNÍ třídy ACEA.
A to o kroužcích, nejsem takovej master abych Ti řek, jako to říkáš Ty, že je to naprostej nesmysl. Vývoj v kroužcích je snad od doby, co je motor motorem. A nemyslím, že by se prokázalo, že motory, co měly 6 kroužků, měly výrazně větší životnost, než motory tříkroužkové. Životnost šestikroužkových byla podle mě dána tím, že to byl konstrukčně velmi zastaralej motor, kterej měl mizivej litrovej výkon, proto se materiálově nedokázal tak rychle opotřebovat. A tenkrát snižování počtu kroužků dělali de facto ze stejnejch důvodů jako dnes - snižování spotřeby (= emisí), zvyšování výkonů v důsledku menšího tření. Prostě se DOMNÍVÁM, že motory jsou dnes na takové podmínky konstruované (málo kroužků, tenký kroužky, řídkej olej, kterej se v zatíženým oleji po všech stranách díky konstrukci stejně netrhá) a možné snížení životnosti jde pouze ruku v ruce s tím, že životnost výrobci snižovat chtějí, ideálně po dobu platnosti záruky. Ani to, že ty motory berou olej (možná budou brát ještě víc, když jako novinku u posledních TDI dávali snížený předpětí kroužků - což může životnosti naopak prospět), se nedá považovat za skandál, protože olej některý motory žraly vždycky a to i málo zatížený atmosferický - viz mnoho tvých 1.6, litinových VW 1.6, Opelových a Fordích 1.6
E: já sám do TSI nechal přezbrojit z LL 5W30 na pevnej 5W40 a tys mě stejně za to málem uškrtil, že jsem ten olej nechal i s materiálem vyměnit autorizák.
Děkuji Ti, žes poslal zrovna tenhle zdroj. Protože vůbec nic z toho co tvrdíš, nedokazuje. Jsou tam jen obecný řeči že pro větší teploty jsou vhodnější oleje s vyšším letním indexem, ale to je všechno. Naopak úplně ignoruješ to, co tvrdím já, co hraje ve výběru oleje také roli. A to rychlost a zatížení. A další věc, které sis jistě všimnul, tak minimální HTHS viskozita při 150°C je dle Tebou poslané tabulky u 5W30 a 5W40 stejná. Abych Ti dal za pravdu, musím konstatovat, že jsem reálně žádnej 5W40 olej s HTHS viskozitou 30tky nenašel (možná jsem nehledal dostatečně), ovšem to už je věc VÝKONNOSTNÍ třídy ACEA.
A to o kroužcích, nejsem takovej master abych Ti řek, jako to říkáš Ty, že je to naprostej nesmysl. Vývoj v kroužcích je snad od doby, co je motor motorem. A nemyslím, že by se prokázalo, že motory, co měly 6 kroužků, měly výrazně větší životnost, než motory tříkroužkové. Životnost šestikroužkových byla podle mě dána tím, že to byl konstrukčně velmi zastaralej motor, kterej měl mizivej litrovej výkon, proto se materiálově nedokázal tak rychle opotřebovat. A tenkrát snižování počtu kroužků dělali de facto ze stejnejch důvodů jako dnes - snižování spotřeby (= emisí), zvyšování výkonů v důsledku menšího tření. Prostě se DOMNÍVÁM, že motory jsou dnes na takové podmínky konstruované (málo kroužků, tenký kroužky, řídkej olej, kterej se v zatíženým oleji po všech stranách díky konstrukci stejně netrhá) a možné snížení životnosti jde pouze ruku v ruce s tím, že životnost výrobci snižovat chtějí, ideálně po dobu platnosti záruky. Ani to, že ty motory berou olej (možná budou brát ještě víc, když jako novinku u posledních TDI dávali snížený předpětí kroužků - což může životnosti naopak prospět), se nedá považovat za skandál, protože olej některý motory žraly vždycky a to i málo zatížený atmosferický - viz mnoho tvých 1.6, litinových VW 1.6, Opelových a Fordích 1.6
E: já sám do TSI nechal přezbrojit z LL 5W30 na pevnej 5W40 a tys mě stejně za to málem uškrtil, že jsem ten olej nechal i s materiálem vyměnit autorizák.
10:28:40
05.05.2016
05.05.2016
suri
-> Milan 136 05.05.16 09:04:06: Nechceš DCC do Octavie ?
09:04:06
05.05.2016
05.05.2016
Milan 136
Superb uz je na stary profily gum moc velkej. Takze pridali a na komfortu je to znat. Ted jsem s jednim v Plzni a komecne vyzkousel vsechny vifikundace. Adaptivni tempomat zajimavy, jak to umi fungovat. Ale s debilama na silnici nepouzitelny. Ale DCC je pecka
07:40:29
05.05.2016
05.05.2016
suri
-> saskyn2 04.05.16 23:22:24: Toto nemalo zátku vypadnutú , takisto ako X áut kde sa vrch riešil ...
07:39:41
05.05.2016
05.05.2016
suri
-> dragon_cb_cz 04.05.16 23:47:30: ja sa nehádam , takisto sa dajú aj R15 ešte lacnejšie , ale o tom to nie je ... všetko je o peniazoch -> Tuner#2: -> Milan 136: a toto je BSE či BGU ? v ETKE je výmeník len pri BGU
07:09:08
05.05.2016
05.05.2016
M@rtin
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 20:14:41: 17" s 225/45
06:57:46
05.05.2016
05.05.2016
MATTESS
Na mojí FI jsem při 110t km při první mojí výměně oleje jsem přešel z 5W30 na 5W40 se správnou normou. Teď má auto 208t km, olej mezi výměnami ubyde minimálně. 5W30 ubýval více a musel jsem dolít.
-> Tuner#2: na svém autě jsem zástěrky neměl a ani po 200t km nejsou prahy nijak omletý (kupodivu), nikdy jsem je nezatíral. A pokud bych je dával, tak jedině na zimu. Otázka, zda se tam nebude více držet bordel. Nevím, jak to přesně vypadá. Na tu tvou bych asi i šel do 16" kol. Na té vymačkané státovce to nijak netancuje, pokud si dobře pamatuju z práce. I moje je 16" klidné, na 17" už s tím zápasí.
-> Tuner#2: na svém autě jsem zástěrky neměl a ani po 200t km nejsou prahy nijak omletý (kupodivu), nikdy jsem je nezatíral. A pokud bych je dával, tak jedině na zimu. Otázka, zda se tam nebude více držet bordel. Nevím, jak to přesně vypadá. Na tu tvou bych asi i šel do 16" kol. Na té vymačkané státovce to nijak netancuje, pokud si dobře pamatuju z práce. I moje je 16" klidné, na 17" už s tím zápasí.
23:47:30
04.05.2016
04.05.2016
dragon_cb_cz
-> suri 04.05.16 21:17:29: Není to zdaleka tak dramatický - zrovna vybírám gumy na soba a slušný 225/45 R17 se dají pořídit hluboko pod 100 EUR/kus...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 23:18:54: Prosimtě neblbni, sám jsi tu říkal, že to moc honit k omezovači nehodláš a najet na tom 500 tisíc taky ne. Jako nalej si tam co chceš, proti 5W40 nic nemám, ale řeči o tom jak na 5W30 ten motor nevydrží delší nájezd jsou kravina. Nevidím důvod se 5W30 bát v motoru, kde je ten olej relativně málo tepelně zatěžovanej, když na něj zvládnou v klidu 400 tisíc najet relativně silně přeplňovaný motory, kde dostává v turbu čočku násobně větší (pravda, s intervalem 10 tisíc km).
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 23:18:54: Prosimtě neblbni, sám jsi tu říkal, že to moc honit k omezovači nehodláš a najet na tom 500 tisíc taky ne. Jako nalej si tam co chceš, proti 5W40 nic nemám, ale řeči o tom jak na 5W30 ten motor nevydrží delší nájezd jsou kravina. Nevidím důvod se 5W30 bát v motoru, kde je ten olej relativně málo tepelně zatěžovanej, když na něj zvládnou v klidu 400 tisíc najet relativně silně přeplňovaný motory, kde dostává v turbu čočku násobně větší (pravda, s intervalem 10 tisíc km).
23:22:24
04.05.2016
04.05.2016
saskyn2
Hlavně vydřená vačka =vypadlá záslepka olejového kanálku, takže to není vůbec o oleji. -> Tuner#2: Dej si tam co chceš, tou 40kou nejspíš nic nezkazíš když bude mít příslušnou normu. Prostě osobně raději dávám to co v tom autě bylo, navíc prostě ten olej je stavěný na 30tkm, tudíž tomu autu udělám dobře když ho vyměním za polovinu a nepotřebuji dál expedimentovat s nějakým jiným olejem, tod můj názor, ale každý at si jezdí na co uzná za vhodné.
23:18:54
04.05.2016
04.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> palinator 04.05.16 23:03:41: Něco si o tom přečti: www.oleje.cz/clanek/Visko
zita-automobilovych-motoro
vych-oleju
30tka mnohem dříve ztratí mazací schopnosti a já bych to prostě do benzínu nelil o 20tce vůbec nemluvě, to je jen a jen kvůli menšímu tření a emisím. Však už zmenšují i stírací plochu kroužků, dávají menší počet a to vše jen kvůli menšímu tření, většímu výkonu a nižším emisím. Ovšem co to udělá po delším nájezdu už nikdo moc neřeší...
30tka mnohem dříve ztratí mazací schopnosti a já bych to prostě do benzínu nelil o 20tce vůbec nemluvě, to je jen a jen kvůli menšímu tření a emisím. Však už zmenšují i stírací plochu kroužků, dávají menší počet a to vše jen kvůli menšímu tření, většímu výkonu a nižším emisím. Ovšem co to udělá po delším nájezdu už nikdo moc neřeší...
23:03:41
04.05.2016
04.05.2016
palinator
-> Tuner#2:
Co se týče dosažených teplot, ale není opotřebení i o "únosnosti" olejového filmu?
Co se týče dosažených teplot, ale není opotřebení i o "únosnosti" olejového filmu?
23:00:35
04.05.2016
04.05.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Tuner#2: shell, texaco, total 5w40
22:55:56
04.05.2016
04.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> palinator 04.05.16 22:47:32: Nepřekrucuj to zas prosím... Jinak ano olej je tepelně více namáhaný v benzínových autech co se dosažených teplot týče a to zejména ve vyšších otáčkách. To, že nafta olej degraduje je zas jiná pohádka.
22:47:32
04.05.2016
04.05.2016
palinator
-> Tuner#2:
Když má motor menší otáčky, tak si může dovolit jezdit řidší olej? Tak to by moh jezdit 163 litrovej turbodiesel v lokomotivě na Vegetol.
a u PD je taky problém v tom že teče nafta do oleje přes vymačkaný uložení vstřiků...
Když má motor menší otáčky, tak si může dovolit jezdit řidší olej? Tak to by moh jezdit 163 litrovej turbodiesel v lokomotivě na Vegetol.
a u PD je taky problém v tom že teče nafta do oleje přes vymačkaný uložení vstřiků...
22:14:04
04.05.2016
04.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 04.05.16 22:11:51: Tak 5W40 je v pohodě s tím problém nemám a nájezdy na 30tku - o tom se dá na netu najít dost jak to má vydřený vačky, válce bez honování atd.
22:11:51
04.05.2016
04.05.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.05.16 22:09:55: Tak jak vysvětlíš, ty nájezdy na 0W-30ky, 0W-40ky, 5W-30, 5W-40 apod.? Konstruktér těch motorů nejsme ani jeden z nás. Oleje a kluznost materiálů v motorech se vyvíjejí pořád.
22:09:55
04.05.2016
04.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 04.05.16 21:17:29: Tak mám viz. post z mobilu
-> palinator 04.05.16 21:22:48: TDI se svýma otáčkama je neporovnatelný...
-> Jirik_Tuňák1983 04.05.16 21:23:48: A kde jsi se dočetl, že ta voda 0W20 je v ecoboostech dobře? Počkej jak bude takový motor vypadat po 100, nedej bože po 200tkm... ale každého boj. Oleje nijak extra za poslední roky nepokročily a tohle je prostě v benzínu na léto nesmysl.
-> Milan 136 04.05.16 21:32:00: Díky ;)
-> palinator 04.05.16 21:22:48: TDI se svýma otáčkama je neporovnatelný...
-> Jirik_Tuňák1983 04.05.16 21:23:48: A kde jsi se dočetl, že ta voda 0W20 je v ecoboostech dobře? Počkej jak bude takový motor vypadat po 100, nedej bože po 200tkm... ale každého boj. Oleje nijak extra za poslední roky nepokročily a tohle je prostě v benzínu na léto nesmysl.
-> Milan 136 04.05.16 21:32:00: Díky ;)
22:06:17
04.05.2016
04.05.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Ted jste me dostali, rikam si to jsem tak blbej, tak jsem sel ven a ma ho tam :))
21:45:10
04.05.2016
04.05.2016
suri
-> Milan 136 04.05.16 21:38:09: podla mna ani nie
21:40:34
04.05.2016
04.05.2016
suri
-> palinator 04.05.16 21:37:23: kolegovi klakol spodok , vyzerá to ako prasknutá alebo ohnutá kluka aj ojnica /nerozoberal/ na rotačke ASV , 200tkm /skutočných/ jazdené trasy do práce tj min. 25km denne tam a 25km nazad, servisované ...boli časy keď sa smial druhému kolegovi čo mal 1,4 16V AXP že to neprežije 150tkm , a to auto stále jazdí ... to sú niekedy také paradoxy života
21:38:09
04.05.2016
04.05.2016
Milan 136
-> suri 04.05.16 21:17:29: 1.6 mají výměník podle mě už od AKL. Tátovo BFQ ho má a BSE určitě taky
-> Jirik_Tuňák1983 04.05.16 21:23:48:
-> Jirik_Tuňák1983 04.05.16 21:23:48:
21:37:23
04.05.2016
04.05.2016
palinator
-> suri:
Už aby to zakukalo i mně a moh jsem Toledo hodit do šrotu jako komplet odepsaný a ne tak jako že jsou nový brzdy a motor ještě není mrtvej
Už aby to zakukalo i mně a moh jsem Toledo hodit do šrotu jako komplet odepsaný a ne tak jako že jsou nový brzdy a motor ještě není mrtvej
21:35:22
04.05.2016
04.05.2016
suri
-> Milan 136 04.05.16 21:32:00: dnes som ich objednával a normálne potvrdené , na Eshope nie sú dlho-> palinator 04.05.16 21:32:13: nesmrteľných TDI sa mi tu zbiera kopec , posledne dve KO spodky rotačiek