Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
7817 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.01.2010 do 01.10.2024, založil/a Kuladmin
řadit dle data
14:19:21
01.10.2024
vhml
-> Kocvin 01.10.24 13:53:46: jo, takový to až se to posere, tak to zapálíme a jedem domů vlakem se nějak zvrhlo 3



A vlastně je tam taky od letoška převodovka se silným obalem, silným diferákem, převodem 4,7 a VTS kolečkama v kombinaci s dlouhou pětkou. Takže to upaluje o něco ochotněji.
upraveno 1x, naposled 01.10.2024 14:23:26
13:53:46
01.10.2024
Kocvin
-> vinorak: To je facelift, technicky 2 1

-> vhml: No paráda, koukám, že si nahodil už i přední GTI nárazník. Takže dostala péči a z low budget závoďáku je už přeci jen trošku cennější youngtimer 1
12:20:21
01.10.2024
Jirik_Tuňák1983
1

1988 Peugeot 309 GTi 16v Supercharged 'Maxi' Rally Special
09:34:55
01.10.2024
vhml
Tak taky přidám nějaké video do placu. Auto poslední dobou víc stojí na dílně než jezdí, hodně se zrenovovalo, je celý vyvařený. Oproti videu už dostalo i novou zadní nápravu se silnějšíma torzkama z osobního Berlinga ( 19,5mm vs 18,3mm ) a silným stabilizátorem z 306 ( 19mm vs 14mm ). Zatím z toho mám výbornej pocit, až mi sere, že se to neudělalo už dávno. Snad to vyřeší nedotáčivost v dlouhých zatáčkách a tahání zadku po zemi.



Václav Horn jr. - Jakub Tulis - Peugeot 309 - XIII. Rallye Praha Revival 2024
upraveno 1x, naposled 01.10.2024 09:35:31
08:53:18
01.10.2024
vinorak
jo vlastně až facelift měl teplotu olej. Tak to počítej, že tam bude asi hodně teplo na oleji 1
21:26:57
30.09.2024
Kocvin
-> vhml: Asi se tomu nevyhnu ani tady no.. 7

-> Jirik_Tuňák1983: Tak jsem nahrál i to z té druhé strany no.. 1

Peugeot 306 GTI-6 - RS Cup Přerov
upraveno 2x, naposled 30.09.2024 21:27:17
20:57:13
30.09.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 30.09.24 20:12:48: Tak ale vypadá většina videí z Běšin. 3
20:44:50
30.09.2024
vhml
-> Kocvin 30.09.24 20:34:00: protože bys pak zjistil, že chlazení vody vůbec není tvůj problém 3 na miatu taky každej honí velkej chladič vody, přitom je to nesmysl.
20:34:00
30.09.2024
Kocvin
-> vhml: Olej v motoru zatím radši ani neměřím.. 3
20:17:37
30.09.2024
vhml
-> Kocvin 30.09.24 20:12:48: na Miatu jsem taky dodělával chlazení oleje motoru i řízení. V sérii je to prostě nedostatečné.
20:12:48
30.09.2024
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983: Jo já taky, ale tyhle slabé předokolky na nich vždycky vypadají, jako by člověk jel pro rohlíky.. 3



-> vinorak: Díky, já taky neměl u osmiventilových XU problém s chlazením, ani u 205 ani u 309. Pumpu jsem dával novou v rámci rozvodů u přestavby auta.

Zkusím vyřešit ten přívod vzduchu zepředu, případně ještě jednou termostat. Pak nezbude nic jiného než jít po chladiči a lepších saharách. Přitom auto je série a i tak je problém s chlazením třeba i u servooleje, který se v tomhle nasazení přehřeje a pak blije z expanzky ven.
14:33:16
30.09.2024
vinorak
pěkně ti to jede. Je zajimavý, že 205 gti v písku, mýtě i na sosnový udrží vodu v pohodě na 90, ale olej leze ke 130 (nemám chladič) a uchladí se úplně v klidu. Ale pokud s tim jezdíč převážně v teple tak prostě a jednoduše vyhoď termostat a uvidíš jestli to bude stíhat chladit. Vodní pumpu si měnil ? no a pak už leda velký celohliníkový chladič...
13:48:22
30.09.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 30.09.24 11:27:25: Náhodou, já mám raději venkovní videa než ty onboardy.
11:27:25
30.09.2024
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983: To už si tam každý může rozkliknout v kanálu sám.. 1 Nehledě na to, že to z venku nevypadá tak akčně..
upraveno 1x, naposled 30.09.2024 11:27:35
18:40:36
29.09.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 29.09.24 03:47:19: A proč sem hambáři nedáš i to druhé? 1



Peugeot 306 GTI-6 - RS Cup, letiště Přerov
03:47:19
29.09.2024
Kocvin
Tyjo ani jsem nezaregistroval, že tady někdo vůbec reagoval.



-> vhml: Protlum na Kaczyce byl vepředu zvedlý o 40mm a nafoukaný na 5 barů, předek i zadek. Problém byl, že jsem jel naprosto sériové gumy Giti a pár stovek. Zrovna tam v polsku bych zničil i R888, tak se šlo cestou menšího zla. Hodně šotoliny a rozrmdaného betonu.



-> Jirik_Tuňák1983: Ani ne, konkrétně GTI-6 má dost strmé řízení.



Měsíc utekl jako voda a já jsem tady s dalším videem, tentokrát z Přerova. Auto dostalo semislicky a v jedné z posledních RZ se mi jej podařilo podojit až na maximum a téměř bez chyb. Člověku se ani nechce věřit, že se jedná o oroginální auto..



Peugeto 306 GTI-6 - RS Cup Přerov - onboard
22:10:20
25.09.2024
Jirik_Tuňák1983
Dnes jsem měl na dálnici ve stoupání čest s novou 308kou konby. Je to krásný auto, ale byl znát ten daunsajzynk (1.2 tříválec). Fakt to mělo co dělat, aby se to posbíralo do kopce mezi Rokycany a Ejpovicemi. A to jsem za ním jel s deaselovou krabicí o 100 kW. Rozvrtělo se mu to až nahoře po překonání onoho kopečku. Nevím nevím, jestli tahle cesta je úplně safe....8
08:05:24
19.09.2024
vhml
Dobrý.



To je podobnej styl jako jezdíme při revivalech, motanice po různejch areálech. Akorát mi přijde, že by ty protlumy snesli zásadně zvednout a asi přitvrdit. V tom video zvenky to cely ty díry jen okopíruje
upraveno 1x, naposled 19.09.2024 08:06:05
06:07:38
19.09.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Kocvin 19.09.24 02:36:30: U toho řízení se člověk docela namotá, což?
02:37:20
19.09.2024
Kocvin
A tady průjezd poslední zatáčkou z venku.. 1



Peugeot 306 GTI-6
02:36:30
19.09.2024
Kocvin
Sakryš já tady vlastně zapomněl dát video, tak tady je onboard.. 1



Peugeot 306 GTI-6 - RS Cup Kaczyce - onboard
21:50:54
08.09.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 08.09.24 15:57:39: A jaké teď dělají mrtki. 3
16:16:27
08.09.2024
saskyn2
-> Jozka 07.09.24 00:50:55: Počtem vyrobených kusů určitě3 Aneb tohle je hezký příklad proč kdysi škodovce zařízli 720, sice super auto, ale v nějakým rozumným množství těžko hledající zákazníka.
15:57:39
08.09.2024
Milan 136
-> Kocvin 06.09.24 21:49:53: Určitě je to zajímavý a na tu dobu vymakaný, futuristický.
00:50:55
07.09.2024
Jozka
-> Kocvin: 3 Tehdy byl Passat 2ww Dornier a tohle Concorde..
21:49:53
06.09.2024
Kocvin
-> Milan 136: Co na to říkáš jako zarytý koncerňák ?
20:42:00
06.09.2024
Milan 136
20:41:27
06.09.2024
Milan 136
20:41:11
06.09.2024
Milan 136
20:40:51
06.09.2024
Milan 136
22:21:13
04.09.2024
Kocvin
-> Jirik_Tuňák1983 03.09.24 22:01:47: Tak to auto celkově muselo být v té době přízrak jako prase.. 1
07:16:23
04.09.2024
jans
-> Sita: Citroen SM.
06:50:56
04.09.2024
Sita
-> Jirik_Tuňák1983 03.09.24 22:01:47: až na ten volant je to moc pěkný, co to je?
22:01:47
03.09.2024
Jirik_Tuňák1983
Dokážete někdo pochopit, že tohle je interiér auta z roku 1972? Taková modernost a nadčasovost. Paráda. Ta roletka na tunelu. 1
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 03.09.2024 22:01:47
upraveno 1x, naposled 03.09.2024 22:02:16
09:40:59
03.09.2024
futura
Cim tu teplotu meris?A na kolik ti v takovych podminkach vyleze olej?
09:07:16
03.09.2024
vhml
-> palinator 03.09.24 08:16:31: nebyl tam nikdy systematický problém. Že se to na rychlostce ve 30 stupních začně lézt nad 90 až po 6km považuju za zázrak.
upraveno 1x, naposled 03.09.2024 09:08:08
08:16:31
03.09.2024
palinator
-> vhml 02.09.24 13:02:39:

"S chlazením nikdy problém nebyl"...

"po 6 km řve že je to přehřátý"...

docela schíza. 3
20:28:04
02.09.2024
Kocvin
-> vhml: Vole ty už si jak Burák.. Jenže my tady v tom našem Mongolsku alespoň něco jezdíme 2 1
13:20:06
02.09.2024
vhml
-> Kocvin 02.09.24 13:18:05: na tyhle asijsko-pacifický podniky se můžu leda vysrat 3 Až to bude nějaká 2-3 denní akce, jinak to nemá smysl se někam táhnout.
13:18:05
02.09.2024
Kocvin
-> vhml: GTI-6 má třeba i jinou zadní nápravu, umí se více pasivně natočit, jen tak pro zajímavost.

Jinak já taky neměl nikdy u 309 problém s chlazením, ani u GTI ani u klasického TU co máš i ty..

Škoda, že ti zrušili tu pravidelnost no, my nemít Pavla, tak je tady taky hovno. Ale do Přerova bys to hecnout mohl ne ? 1

-> kraska98: Jo provozní je u těch motoru až někde za roh, to ano. Ale to nic nemění na tom, že to chlazení u mě funguje zvláštně až blbě..
13:02:39
02.09.2024
vhml
-> Kocvin 02.09.24 12:18:44: tak to mám mezery ve vzdělání. U tý naší hnědky jsem překvapen, že s chlazením nikdy problém nebyl, i přes to, že chladič to má maličkej a v dobovým stavu. V hicech preventivně topíme, bez topení to tak na 6.km rychlostky už řve, že to je přehřátý, když jsou vedra. Ale jinak ne.



Jinak super, že takový akce jezdíš, už nás v rozumným okolí nic takovýho není.
12:33:17
02.09.2024
kraska98
-> Kocvin: Nevím jak moc se liší dvoulitr a jeho chladící okruh u S16, ale s VTS mám provozní teplotu při ostřejší jízdě skoro na stovce. Možná je to skutečně vlastnost těchto motorů.
12:18:44
02.09.2024
Kocvin
-> vhml: GTI-6 je i silnější, není rozdíl jen v převodovce. Co se týče chlazení, něco je stejně, něco jinak, hlavně teda co se vedení chladiva týče, tam jsou rozdíly.

Jinak s Burákem jsem to řešil, sahary se mu spouští sice často, ale jinak chlazení funguje normálně.

Mě to trvá déle než se auto dostane na provozní teplotu, ale když už tam je, tak má strašnou tendenci lézt nahoru. Jakoby byl termostat otevřený v jedné poloze, na začátku bránil zahřátí a poté naopak chlazení. Ale je tam už třetí a pořád se to chová zhruba stejně.
upraveno 2x, naposled 02.09.2024 12:27:23
12:05:35
02.09.2024
vhml
-> Kocvin 02.09.24 11:52:17: jakože teda pětikvalt? to se liší i chlazení? Ja myslel, že S16 a GTi-6 je rozdíl jen převodovka.
11:52:17
02.09.2024
Kocvin
-> vhml: Nene ten má S16 obě.
11:48:38
02.09.2024
vhml
-> Kocvin 02.09.24 11:12:34: ta burákovo není GTI-6?
11:12:34
02.09.2024
Kocvin
-> minno: Díky 1



Ohledně přehřívání, nemyslím si, že by to takhle tehdy pustili z fabriky. Ano, je tam pár debilních konstrukčních řešení, které se chystám odstranit(sahary před chladičem+velké zakrytí chladiče jejich držákem, málo otvorů pro přívod vzduchu v přídi auta,..), ale i tak by se mělo auto být schopno uchladit, bez nadměrného používání sahar.



Vše co jde v chladícím okruhu vyměnit je již vyměněno, tak si dám možná ještě druhé kolečko a pak začnu vymýšlet úpravy. Bohužel neznám dalšího majitele GTI-6 v ČR, abych se dozvěděl jak to má správně fungovat a jestli to je opravdu chyba a nebo vlastnost.
upraveno 1x, naposled 02.09.2024 11:12:50
08:03:54
02.09.2024
minno
-> Kocvin: 158 Gratulujem.



Chronické přehřívání motoru je čím dané? Slabo dimenzované z fabriky?
Extreme Tyres