Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
7664 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 21.01.2010 do 04.01.2024, založil/a Kuladmin
řadit dle data
10:14:35
08.10.2021
Jirik_Tuňák1983
Já furt nechápu, jak to může takhle jet, když je to v podstatě běžný auto. 3 Kolik bys musel narvat do škochtle?
upraveno 1x, naposled 08.10.2021 10:15:05
10:01:49
08.10.2021
vhml
09:58:30
08.10.2021
vhml
Já vám tu do diskuze vstoupím zas s nějakou fotkou z víkendovejch závodů 3
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od vhml vložen 08.10.2021 09:58:30
09:53:30
08.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 08.10.21 08:24:51: Píšou, že záruka nepadne a vozí k nim na lakování a tyhlety serepetičky i autorizáky. Krom toho prý také fungují jako autorizovaný servis.
08:46:49
08.10.2021
Bukaj
-> Borderer: U Feldy ty lemy hnijou zevnitř spoje plechů - tam se s voskem dostaneš jen tehdy, pokud bys vyřízl a vyškrabal fabrický tmel ze spáry mezi bočnicí (zadním vnějším blatníkem) a podběhem - u combi hlavně mezi tím vodorovným nástavkem podběhu (krásně je to vidět po otevření dvířek bočních schránek v kufru)...8
Zajímalo by mne srovnání, jak to tam má Favorit (Forman), protože tyto vozy na tu korozi v těchto místech tak netrpí. Předpokládám, že rozdíl bude právě v tom, že Fa/For tam nebude mít tmel, jako Fel, tudíž je to zevnitř ošetřitelné6
08:39:06
08.10.2021
Borderer
-> Bukaj: S tou feldou potrvrzuju. zevnitř v lemech mám nánosy vosku, že už nemám šanci tam dostat bez proplachu trysku a pod plastovými podběhy mám vystříkáno kombinací A00 s olejem. Dnes sem si všiml, že na PZ lemu vylezl bubák cca 2x1cm. 8
08:24:51
08.10.2021
Bukaj
-> charon: Máš pravdu v tom, že "Náš zákazník - náš pán", jen jsem chtěl podotknout, že samotná tato akce nic moc nespasí. Navíc to byla jistě velká investice (jen v materiálu tam bude skoro 10 tisíc - ve videu mluvil o téměř 11 kg tmelu plus spešl základ pod to a vosk na dutiny) a hlavně bych se bál ztráty záruky u nového vozu (tohle není jen "ošetření dutin", když sundali nápravu, rozebírali brzdové vedení atd.)7

Také každý model vozu má někde slabinu, co se týče koroze (místo, kde se nachytá bordel, či kde jen kondenzuje vzdušná vlhkost) - jen ta slabina se neobjeví u nového vozu, ale až po několika letech - třeba u Felicie zadní lemy a víko kufru - dvě místa, která preventivně nelze ošetřit, neboť kritické spoje plechů byly z výroby přetmeleny a vyhnívalo to zevnitř. A koho by napadlo u nového auta vyškrabat tmel ze spár mezi zadními podběhy a bočnicemi nebo ze spoje plechů víka kufru a prolévat to voskem? Nebo u jedničkové Oktávky uhnilé blatníky kolem hrdla nádrže, kde se léta hromadilo bahno? Tam to alespoň výrobce po letech vyřešil - poučen z vlastních chyb - zavedením plastového nadkolí do seriové výroby, ale u té Feldy to nemá řešení (snažili se více voskovat dutiny ve výrobě, ale ani to nepomohlo - viz výše)...
Třeba škodovka má z hlediska koroze na karoserii neošetřitelná místa dvě (respektive 4 - L a P strana) a to nikterak zásadní - kolem držáku zadních zástěrek (je tam poměrně úzká štěrbina, která se za provozu plní bahnem a i když ji pravidelně čistíte, tak časem to tam začne mezi držákem a nástavkem podběhu hnít) a druhé místo jsou držáky podélných ramen (je tam zdvojený plech a velké namáhání, takže i při pravidelném ošetřování vlivem vibrací, drobného abraziva a vlhkosti časem vyhnije spoj plechů zevnitř).
Vše ostatní se víceméně dá podchytit (při znalosti problematických míst) pravidelnou údržbou.
Že mám 130LPG v ne úplně super stavu, za to si můžu sám - v pravý čas nebyla nálada nebo čas se věnovat prevenci - a nejen jí - třeba když několik let odkládám (z čiré lenosti a neschopnosti shánět lakýrníka) olakování oprýskaných (provozem opískovaných) míst (prahy, lemy, blatníky, čelo), tak to podle toho vypadá...8

Ještě nakonec zmíním, že málokdo, kdo si dnes kupuje nové auto, má v úmyslu jej užívat "do smrti" - a těch obvyklých 10 (max. 15) let dá v provozu většina moderních vozů, aniž by se rozpadly vlivem koroze...6
06:11:06
08.10.2021
charon
Ja bych to viděl tak, že zákazník to tak chtěl, tak to sundali komplet. Já teda jezdím a vlastním jen starý pelechy, ale třeba u GII mi pohnila kastle pod tepelnym stítem výfuku - ale je pravra, že se tam držel píseček ... Teď třeba u Compacta jsem odstranoval korozi (ale spis liska) v kapsach ulozeni zadni napravy - tam se urcite nic nedrzelo. A to je celej spodek uz z výroby naplacanej docela poctive co jsem to prochazel. Ja si dycky rikam, zda neni ideal nechat to takhle nekde kloudne nastrikat cely nebo to poradne udelat svepomoci (klidne stecem) a pak to co dva roky prebehnout voskem. Hlavne kouty a spoje. Ale to prvotni cisteni a natirani staryho auta je dycky spinava rasovina a nedelam tudle praci rad ...
20:43:34
07.10.2021
Bukaj
-> miguelias: To možná "základovka", co koupíš v piksle, ale tyhle automobilové kataforeticky nanášené základní barvy porézní nejsou - už od 1000MB ... 3
20:36:36
07.10.2021
miguelias
-> Bukaj 07.10.21 20:29:11: Nemáš tak úplně pravdu. Základní barvu je třeba uzavřít. Je pórovitá, a ráda.drží vlhkost :/
20:29:11
07.10.2021
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Když je celý podvozek krytý plastovými panely, tak bohatě stačí, že je v základovce. Jakýkoli další nátěr je zbytečný. Pokud ale nikdo ty plasty 10 let nesundá, tak v některých místech určitě bude nahromaděn vlhký borčus a kastle bude hnít i po tom ošetření viz video...7
20:16:57
07.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 07.10.21 20:05:44: Tady to ale rozebírali kvůli tomu, že tam z výroby nebylo v podstatě vůbec nic a nebo na špatných místech, popř. nedostatečně. Dříve to bylo všude, pak jenom někde a teď skoro nikde. 1 Podle mého stačí ten nástřik důkladně, jako to třeba udělali na videu a pak jak píšeš, pouze udržovat.
20:05:44
07.10.2021
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 30.09.21 19:27:15: Nojo, ale můžeš auto takhle ošetřit a pak ti ho někdo sejme na totálku... 8
Tohle je extrém. Dle mého názoru autu víc prospěje pravidelná údržba, než jednorázové ošetření. Po zasolení vždy umýt spodek, pravidelně čistit místa, kde se usazuje bordel, ošetřovat oprýskaná místa a samozřejmě čas od času vystříkat dutiny. Sundavat nápravu , nádrž, výfuk atd. je dle mne nesmysl - auta hnijí na exponovaných místech nebo tam, kde se nahromadí bordel a ne nad nádrží či tepelnou ochranou výfuku...7
18:26:56
07.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Borderer 07.10.21 14:04:37: Já to na něm mám dělané od nového, ale takové věci jako nápravy apod. se nesundavaly. Odstrojily se očividně plasty, zakryla veškerá vedení, ale na některých věcech je z některých stran trochu poprašek. Jinak to není vůbec poznat a funguje to. V servisu nebo na STK vždy koukají, jak to pěkně zespodu vypadá. Pravda, šrouby na vypuštění olejů ze zadního pohonu chvíli hledal (je tam blbě nápravnice, tak se to špatně zakrývalo), ale jinak OK. 3
upraveno 2x, naposled 07.10.2021 18:31:32
14:04:37
07.10.2021
Borderer
-> Jirik_Tuňák1983: Poměrně by mne zajímala finanční náročnost celý týhle operace. Nad něčím takovým přemýšlím u Volva, ale samotnýmu se mi do toho nechce a většina to ojebe.
19:52:44
05.10.2021
minno
19:03:25
05.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Jirik_Tuňák1983 30.09.21 10:27:35: Pokračování, to nebylo žádné obalování náprav a výfuků, oni to kompletně odstrojili.
Jak dopadlo fungl nové auto (Peugeot 3008) u nás na prohlídce karoserie díl 2
19:27:15
30.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> 11mAjA11 30.09.21 19:12:49: Prej je to dnes zespodu všechno stejnej hnůj. Co jsem viděl osobně, tak to tak je, ale neležel jsem pod novejma Škodovkama. Možná bych tam ani nesměl, jako nesmí čert do kostela. 1 Buď to někam dát a nechat nastříkat a nebo si narazit rádiovku a napatlat to tlumexem.
Ale je to jak návrat v čase. Přijde mi to jako hrozné plýtvání. Auto shnije, hodí se do kopřiv a koupí nové. Přitom by mu šel lepším ošetřením prodloužit život.
Jinak choulostivci na pravopis - nedoporučuji moc číst komentáře od pana autoservisa v diskuzi u videa.
upraveno 1x, naposled 30.09.2021 19:28:58
19:12:49
30.09.2021
11mAjA11
U Škodovky sem se ptal při přebírání nového Kamzika a říkali že dodatečne ošetření dutin a podvozku ničemu nevadí a nic neztrácíme, tak nevím, snad to tak je.
10:27:35
30.09.2021
Jirik_Tuňák1983
Proti těm starším autům je to zespodu peklo. Proto jsem byl taky v autosalonech vždycky tak otrávenej. A tohle jsem viděl u více značek, pod jejichž modely jsem se zespodu na showroomech plazil. Je to jedna z věcí, která mne vždycky otočila a poslala zase ze dveří ven.
Chceme auto na více let, ne to protáčet po čtyřech letech. 3
Nekoliduje spolu nějak individuální nástřik spodku + tovární záruka?

Jak dopadlo fungl nové auto u nás na prohlídce karoserie (recenze) díl 1 těšte se na závěrečný díl
22:20:50
19.09.2021
Jirik_Tuňák1983
To by bylo něco pro Jardu. Ale ono to prý jde skutečně ve 4x4 od Dangela objednat.

www.peugeot.cz/znacka-tec hnologie/.../dostanete-se- kamkoliv-budete-chtit.html
12:12:28
10.09.2021
vinorak
i tu supru jsem předjel 3
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od vinorak vložen 10.09.2021 12:12:28
15:18:55
22.08.2021
Jirik_Tuňák1983
21:29:49
21.08.2021
vhml
-> vinorak 21.08.21 21:03:17: na ty nasi divoky 1.4 uz je za 8000km druha sada pryc. Je cas prejit na desticky za cenu auta a koupit ds2500
upraveno 1x, naposled 21.08.2021 21:29:59
21:03:57
21.08.2021
vinorak
21:03:17
21.08.2021
vinorak
Kotouče a destičky po 20 tisících na gti...1 brembo max a textar..
upraveno 1x, naposled 21.08.2021 21:03:28
14:15:32
21.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 21.08.21 12:37:25: Třeba byla z Itálie. 1
12:37:25
21.08.2021
vhml
-> MerHanz 21.08.21 00:33:32: 306 bez koroze jo? A do C sloupku ses dival? 3
00:33:32
21.08.2021
MerHanz
-> palinator: Jak za ty peníze ?? Před třema rokama jsem prodal svoji 306 HDI za 25 a to bylo jak miminko. Vše makalo, všechno už dělaný. A to byl rok 2000. Od tý doby má odhadem kolem kila navíc namotáno, teda kolem 400 tic. a věřím, že při základní péči těch 500 dá. Koroze ??? Tu to skoro nepoznalo. Narozdíl kupy dvojkových ovcí a i mojeho fočuse. V tomhle po frantíkovi pláču.
22:10:19
20.08.2021
venni
-> 11mAjA11 20.08.21 21:26:43: taky jsem řešil dilema...udělat rozvody na novým neznamým motoru...říkam no co,buď to odejde na olejový čerpadlo a nebo na rozvody 3 jako určitě by se to dalo pošlechtit podstatně víc a vyměnit toho preventivně víc,ale pak to postrádá smysl slušnýho auta za pár peněz 1
21:26:43
20.08.2021
11mAjA11
Dobrá koupě, vůbec bych se toho nebál.
To ještě fest poslouží.
20:56:36
20.08.2021
venni
-> palinator 19.08.21 07:07:48: tak já to původně dovezl od pána na likvidaci.Když jsem to druhý den začal rozebírat,pořádně jsem to prohlédl.... jen z výčtu na co tyhle auta trpí a co všechno bylo v TOPu.... zadní náprava v super stavu.Řidičovo sedačka bez chyby...páky světel/blinkrů krásně tuhé a fungující....Jako bonus pak byly el okna,el zrcátko pravé (levé el. se nedělalo :D) fungující klima,šoupačky na obou stranách,závěs.Auto koupený tady v autorizáku a celou dobu to měl jeden majitel (207 000km) Spodek viceméně netknutý a vnitřek byl dokonce vyluxovaný.Takže jsem ve skladu vyškrábnul jinej motor,což teda u tý 1.6 HDi je docela oříšek a ještě aby se neřeklo tak pošlechtim přední blaťase,ty byly klasika dole chycený.

Pán chtěl bůra,kanec na to že to původně zadarmo vyhodil...takže berlingo za 5tis+3tis materiál a dva dny dovolené...snad bude sloužit na to ježdění kolem komína pracant.Když ne,postavim ho na místo kde mělo už davno bejt 3
07:07:48
19.08.2021
palinator
-> venni:
To je aspoň trochu funkční za ty peníze?
11:25:59
18.08.2021
vhml
-> venni 18.08.21 11:13:26: Total Transmission BV 75W-80

Předpokládám, že tam za 20 let nic moc jinýho nevymysleli stejně jako u zbytku auta.
11:13:26
18.08.2021
venni
-> vhml: dobrá zkusím 75w80...
Motorák jsem vydedukoval že takto...
A3/B4 | ACEA A3/B3 | BMW LL04 | C3VW 504 00/ 507 00 | MB-Approval 229.51 | specifikace SAE 5W/30

Jinak je to Berla 1.6 hdi 66kw 2007 v pěkný výbavě a za 5 tis na ježdění kolem komína a stavbu baráku snad ideál.
upraveno 1x, naposled 18.08.2021 11:14:11
10:36:26
18.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> venni 17.08.21 22:59:09: A co to je za stroj, když je to bez DPF? Dávali ho dost brzy, kolega má DPF s aditivací (eolys) už u vozu z 2004.
10:25:53
18.08.2021
vinorak
2 litry 6
23:57:02
17.08.2021
vhml
-> venni 17.08.21 22:59:09: v obou 309 ( MA prevodovka v hnedym a BE3 v Gti) je olej Total 75W-80.
22:59:09
17.08.2021
venni
Vzhledem k tomu,že jsem se stal před néjakou dobou majitelem mého prvního francouzkého vozu,vznesu tady dotaz.Zajisté bude odpověď více přesnější naž kdekoliv na cit/peu fóru :D
Jaký motorový olej do 9HX bez FAP.Jaký převodový olej? Množství?

Právě jsem ze 3 motorů poskládal 1 a snad bude funkční :) a rád bych byl zítra pojízdnej...díky za info kluci.
22:17:54
12.08.2021
Skili
Peugeotek dostal konečně novy kolečka (po 15+ letech od toho co se ty kola koupily1 )
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Skili vložen 12.08.2021 22:17:54
17:17:01
08.08.2021
vhml
13:04:11
08.08.2021
Jirik_Tuňák1983
12:42:54
08.08.2021
-> vhml: gratulace, kde jsi to opřel? 40
10:57:39
08.08.2021
vhml
10:57:32
08.08.2021
vhml
10:57:21
08.08.2021
vhml
10:57:14
08.08.2021
vhml
21:48:50
06.08.2021
11mAjA11
Případně mlhovky na 206 ?
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od 11mAjA11 vložen 06.08.2021 21:48:50
21:47:42
06.08.2021
11mAjA11
Případně popelnicek na 607 ?
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od 11mAjA11 vložen 06.08.2021 21:47:42
21:46:37
06.08.2021
11mAjA11
Nepotřebuje to někdo na 205 ?
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od 11mAjA11 vložen 06.08.2021 21:46:37
Extreme Tyres