skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
14:17:01
02.10.2017
02.10.2017
MB_CML
-> charon: však v pořádku, taky proto jsem to kupoval To já mám takovou menší úchylku, 205gti, 106rallye, chtěl jsem původně gti, ale žádné v rozumném stavu (čti gti ve zlaté metalíze) nebylo k mání
08:50:59
29.09.2017
29.09.2017
vhml
-> Kocvin 29.09.17 08:34:32: no a to je XS, XSI je asi o 20 koní víc. 205 1.9 GTi Rallye jsme taky kdysi provozovali na slalomy. Jenže přišla rána a pak už to jen dohnilo na zahradě a hurá ve šrot v době kdy to nemělo žádnou hodnotu. Dneska by mělo celkem smysl to zachránit.
08:34:32
29.09.2017
29.09.2017
Kocvin
-> vhml: 106 1.4 XS mám doma a potvrzuji pila to je :) Ale 205/309 GTI či 106/205 rallye je jiná liga..
06:45:05
29.09.2017
29.09.2017
charon
-> MB_CML: Tak musíš brát že rallyeček moc nebylo a je to de facto top model ...
15:06:26
25.09.2017
25.09.2017
vhml
-> MB_CML 25.09.17 14:53:04: já jsem právě svýho času jezdil s 1.4 XSi. Ovšem 1.6 v relýčku je ještě jinde :-)
14:53:04
25.09.2017
25.09.2017
MB_CML
-> vhml: Jen škoda, že si to moc nerozumí s poloosama, mám nějakou spotřebu
Ale jinak je to hezké svezení, to zase jo
Ale jinak je to hezké svezení, to zase jo
14:13:03
25.09.2017
25.09.2017
vhml
-> MB_CML 25.09.17 14:09:54: tohle ovšem jinej divočák oproti 1.1 S tím bych si docela rozuměl
14:09:54
25.09.2017
25.09.2017
MB_CML
-> charon: No řekl bych, že takových lidí bude víc Třeba já
106 1,6 rallye 74kW ( v této chvíli po úpravě 90kW) a o cenovce 27tis. bych si mohl nechat jenom zdát v mokrých snech
106 1,6 rallye 74kW ( v této chvíli po úpravě 90kW) a o cenovce 27tis. bych si mohl nechat jenom zdát v mokrých snech
13:39:28
25.09.2017
25.09.2017
ogi
Ne, je nás víc
13:36:08
25.09.2017
25.09.2017
charon
Tak mě 106 poface (taky rok 1996) s 1.1 motorem a 100 000 km (dle stavu asi taky sedí) vyšla na 27 000, ale stavem je taky docela dost pěkná ... Já chtěl jen vědět jestli jsem jedinej takovej poděs dát takový prachy za todle auto ...
13:02:12
25.09.2017
25.09.2017
ogi
Auto 17500Kč.
Měl toho samýho 9let, před měsícem jsme ho po bouračce odvezli do šrotu a řešili co dalšího. Objel jsem pár 106 facelift a Sax a samá bída.
Pak táta v Budějovicích objevil tohle. Já nejdřív řikal, že to je blbost dávat takovou raketu za starej kýbl(s dovozovkou, přihlášením, EKO vyšlo 25tis.) a ject pro to(mam to do Budějek cca. 120km), ale když jsem to na živo viděl, řek jsem, jestli chce 106, tak tuhle, takovou už nesežem.
Jezdí do práce 6km a hlavně to máme i jako tahouna kolem baráku, odvozit dřívý, trávu ze zahrady, písek... Takže je fakt, že to co vydržela ta předchozí 106 byvydrželo málo co. Kdyby ji nezbořil, tak ještě jezdila 1,5 do další TK.
Takže ještě udělat servis, namontovat závěs a snad vydrží taky tak dlouho...
Měl toho samýho 9let, před měsícem jsme ho po bouračce odvezli do šrotu a řešili co dalšího. Objel jsem pár 106 facelift a Sax a samá bída.
Pak táta v Budějovicích objevil tohle. Já nejdřív řikal, že to je blbost dávat takovou raketu za starej kýbl(s dovozovkou, přihlášením, EKO vyšlo 25tis.) a ject pro to(mam to do Budějek cca. 120km), ale když jsem to na živo viděl, řek jsem, jestli chce 106, tak tuhle, takovou už nesežem.
Jezdí do práce 6km a hlavně to máme i jako tahouna kolem baráku, odvozit dřívý, trávu ze zahrady, písek... Takže je fakt, že to co vydržela ta předchozí 106 byvydrželo málo co. Kdyby ji nezbořil, tak ještě jezdila 1,5 do další TK.
Takže ještě udělat servis, namontovat závěs a snad vydrží taky tak dlouho...
12:02:18
25.09.2017
25.09.2017
charon
-> ogi: ještě napiš kolik ho to stálo ... Ať vim, zda za celkem draho nakupuju jen ja ...
07:30:53
25.09.2017
25.09.2017
ogi
Sobotní nákup- tátovo nový přibližovadlo do práce. 106 1,5D, 1996, nalítáno 135000km(dle stavu tomu věřim), dovoz Rakousko.
08:10:31
13.09.2017
13.09.2017
MB_CML
-> Kocvin: A jako bonus k tomu máš za tu samou cenu i Speedliny
07:28:08
13.09.2017
13.09.2017
Kocvin
Stál mě sice 7 litrů, ale konečně mám Gti/XS přední nárazník i na bílé 309.. Ten pes tam být neměl..
01:17:01
08.09.2017
08.09.2017
colaczech
-> orlando1 06.09.17 20:01:39: A zbořil to předchozí majitel nebo ty? Ja jenom že buď to není 98 nebo tam někdo měnil předek.
Ale k věci: Kolik si motor vezme oleje mezi výměnama? LPG nádrž má platnost do kterého roku? Nezlobí elektrika v předních dveřích, popř. už byly opravované kabely do nich? Co přední sedačky, kůže není potrhaná ve švech? Zadní náprava neškrtá o podběhy?
Najeto? Výbava? Cena?
Ale k věci: Kolik si motor vezme oleje mezi výměnama? LPG nádrž má platnost do kterého roku? Nezlobí elektrika v předních dveřích, popř. už byly opravované kabely do nich? Co přední sedačky, kůže není potrhaná ve švech? Zadní náprava neškrtá o podběhy?
Najeto? Výbava? Cena?
20:01:39
06.09.2017
06.09.2017
orlando1
Jeden by byl na prodej. 1998, 1,6 sekvenční vstřikování LPG, má kosmetické vady, ale technicky víceméně v pořádku. Eko bohužel nezaplaceno, tk do října 2017 ...
19:43:56
06.09.2017
06.09.2017
Kocvin
Další, v pořadí už desátý lev je doma.. :) 306 XS 1.8 16v :)
20:59:24
17.08.2017
17.08.2017
haso
sa musim pochvalit, okrem toho ze som so saxom spravil uz 45tis km, tak som zamontoval do kufra "dvojitu podlahu" vlastnej vyroby...konecne mam kam zas dat nakup
keby som to robil zas, spravim to este lepsie, ale povedal by som, ze som spokojny
keby som to robil zas, spravim to este lepsie, ale povedal by som, ze som spokojny
16:16:17
14.08.2017
14.08.2017
Jumbo
-> šadesa: Teď už vím, jak na to, ale pro člověka co to nikdy neviděl to bylo hodně nečekané... A následně hodně k nasrání, mám barák od oleje...
16:01:26
14.08.2017
14.08.2017
šadesa
-> Jumbo 14.08.17 15:23:48: skoro kazdy den to nacvicuji protoze makam v citroen servisu a tyhle filtry az na par vyjimek pouzivaji dodnes
15:23:48
14.08.2017
14.08.2017
Jumbo
Já si včera zanadával na Francouze při výměně olejového filtru na P106, motor 1,1. Napřed to po povolení teklo úplně všude, pak se filtr zasekl v tom černém víčku a nešel ven, s tím že tyčka zůstala v motoru. Tak jsme se filtr snažili z toho víčka vyndat, vůbec se mu nechtělo, nakonec jsem zabral klešťama, filtr vyskočil a ohodil kousek fasády, vrat a dlažby olejem... Jsem myslel, že mě trefí...
13:15:56
14.08.2017
14.08.2017
charon
Já mám právě nápravu opravdu pěknou a rád bych aby to tak zůstalo. Nevim teda, jestli auto nedám prč až zrepasuju Favorita, ale tak teď otázka nezní
10:34:36
14.08.2017
14.08.2017
MB_CML
-> Jirik_Tuňák1983: Tak ona časem každá vazelína "ztuhne" vyschne apod. Teorie je taková, že pravidelnou dávkou nové prodloužíš životnost, respektive docílíš toho, že nevyschne, ložisko se nezadře a neskončí to známým způsobem.
Ovšem praxě je taková, že to je naprosto k ničemu. Základ je kvalitní ložiska, kalený čep a vydrží to dalších 20let Pokud někdo při repasování použije pouze nekalený kus železa, pak chápu, proč tam ze strachu z reklamace cpe maznice...
Ovšem praxě je taková, že to je naprosto k ničemu. Základ je kvalitní ložiska, kalený čep a vydrží to dalších 20let Pokud někdo při repasování použije pouze nekalený kus železa, pak chápu, proč tam ze strachu z reklamace cpe maznice...
10:26:31
14.08.2017
14.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 14.08.17 10:21:22: Já jsem taky moc nepochopil, k čemu to tam dávají a čemu by měl pomoci přebytek mazelíny, která nemá odkud vylézt.
10:21:22
14.08.2017
14.08.2017
MB_CML
-> charon: Je to úplně zbytečné, pokud je náprava OK, tak ložiska mají beztak na obou stranách "sinerink" čili tam vazelínu neprotlačíš. Pokud už má menší náznaky opotřebvení, tak namazáním ničemu nepřilepšíš a prodloužíš životnost tak maximálně o měsíc...
09:47:27
14.08.2017
14.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> charon 14.08.17 09:08:36: Některé firmy, které provádí repase těchto náprav, je tam dávají při opravě.
Ségře je tam tedy nedávali. Pružení jen ztuhlo a áčka tam nebyla. Když to vydrželo přes 20 let, tak to po repasi vydrží dalších. Podle mého se to už teď dodatečně nezachrání a je to u nerepasované nápravy celkem zbytečné.
Ségře je tam tedy nedávali. Pružení jen ztuhlo a áčka tam nebyla. Když to vydrželo přes 20 let, tak to po repasi vydrží dalších. Podle mého se to už teď dodatečně nezachrání a je to u nerepasované nápravy celkem zbytečné.
09:08:36
14.08.2017
14.08.2017
charon
Ještě mě napadla jedna věc - dodělávali jste někdo na 106 maznice zadní nápravy? Uvažuju o tom, protože náprava je zatím v cajku, tak aby to tak i zůstalo. Jde mě hlavně o to kam maznice udělat a co ještě kdyžtak dodělat ...
12:06:34
13.08.2017
13.08.2017
M@rtin
-> Jirik_Tuňák1983 13.08.17 12:02:50: To je jasné Pandůr je takový mikroauto. Ale i tak těch 55kW na ježdění po okrese bohatě stačí ....
Já sám mám 75kW v benzínový O2 a nestěžuju si
Já sám mám 75kW v benzínový O2 a nestěžuju si
12:02:50
13.08.2017
13.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> M@rtin 13.08.17 11:16:18: On je tam ale proti Pandě i váhový rozdíl, navíc ta italská 1.2 je točivější a působí pocitově i agilněji než ta papírově silnější 1.4 v Pežu.
11:16:18
13.08.2017
13.08.2017
M@rtin
-> Jirik_Tuňák1983 11.08.17 17:57:55: Mě se to i docela líbí a že je to slabý? Manželce to místo Pandůra bude stačit. Ten měl 44kW, tohle má psanejch 55kW.
Zajedu na to mrknout s mechanikem a uvidíme
-> MB_CML 11.08.17 22:51:56: 55kW stačí, když stačilo 44kW .... je to druhý auto .....
Zajedu na to mrknout s mechanikem a uvidíme
-> MB_CML 11.08.17 22:51:56: 55kW stačí, když stačilo 44kW .... je to druhý auto .....
10:08:29
13.08.2017
13.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 13.08.17 09:44:28: Větší smysl má dle mého pěkná poslední řada Punta (za Evem nebo Grandem se rád otočím), která není drahá a nebo ta C3, co má třeba ségra (předposlední model). 206+ je pořád takovej slepenec.
09:44:28
13.08.2017
13.08.2017
MB_CML
-> Jirik_Tuňák1983: Jak říkám, souhlasím s Tebou, že u některých kusů z toho teče olej jako z průtokáče Na druhou stranu je oprava v celku levná a jednoduchá a co se týče životnosti, tak to jsou bezporuchové motory. Jen prostě i na tak lehké auto docela slabé.
Ono taky záleží asi na kusu, mám Berlingo 1.6 16V + LPG, takže nejhorší možná kombinace s najetejma cca 120tis. a nikde nic nekape. Možná je to tím, že jsem pod motor dal dekl, který tam z vyroby není
Na druhou stranu jsem nedávno měnil olej sousedovi na Golfu z 2012 a málem mě zabyl dekl pod motorem, kterej měl asi 20kg, neb se do té odhlučňovací pěny vytratilo asi tolik oleje pro jednu další výměnu
Ono taky záleží asi na kusu, mám Berlingo 1.6 16V + LPG, takže nejhorší možná kombinace s najetejma cca 120tis. a nikde nic nekape. Možná je to tím, že jsem pod motor dal dekl, který tam z vyroby není
Na druhou stranu jsem nedávno měnil olej sousedovi na Golfu z 2012 a málem mě zabyl dekl pod motorem, kterej měl asi 20kg, neb se do té odhlučňovací pěny vytratilo asi tolik oleje pro jednu další výměnu
00:10:07
12.08.2017
12.08.2017
U-Geen
-> palinator: spis jo. Menila se s rozvodama.
23:49:30
11.08.2017
11.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.08.17 23:40:27: U koncertu by ti dva študentíci vlekli dva dvoukoláčky.
23:04:31
11.08.2017
11.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> MB_CML 11.08.17 22:51:56: Ségra má C3 z roku 2010, nemá ani 60 000 km a už to kaňká na zem taky. Má právě zrovna tak 1.4 55 kW. Tyhle motory nebyly špatný, ale tak u 205ky, 106, ale i tam působila možná živěji 1.1 44 kW, která na druhou stranu rosila všude možně taky, poplatně roku jejího vzniku. V novějších autech je to líné, jak jsi zmínil. Ale neodrazuju od něj, prim hrají nízké provozní náklady.
22:51:56
11.08.2017
11.08.2017
MB_CML
-> M@rtin: krása je subjektivní dojem, jinak asi souhlas s Jirkou. Motor je držák, ale je děsně slabej. Když už, tak 1.6 ...
21:04:42
11.08.2017
11.08.2017
palinator
-> U-Geen:
Originál je kovová? Ptám se, protože jsem vodní pumpu neměnil. Proč taky u AFN.
Originál je kovová? Ptám se, protože jsem vodní pumpu neměnil. Proč taky u AFN.
17:57:55
11.08.2017
11.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> M@rtin 11.08.17 17:30:23: Ano, je to vošklivý jak prdel. To už raději 206 a nebo 207 nekříženou.
Motor stará klasika. Jednoduchý a levný na údržbu, žádnej fofrník, trpí na různě silné úniky oleje od hlavy (těsnění, simering na vačce, vent. víko). Nejsou pozorovatelné na měrce, ale zahnojená dlažba zamrzí.
Motor stará klasika. Jednoduchý a levný na údržbu, žádnej fofrník, trpí na různě silné úniky oleje od hlavy (těsnění, simering na vačce, vent. víko). Nejsou pozorovatelné na měrce, ale zahnojená dlažba zamrzí.
17:30:23
11.08.2017
11.08.2017
M@rtin
Peugeot 206+
r.v. 2009, 1,4i s 55kW
nějaké pro a proti?
r.v. 2009, 1,4i s 55kW
nějaké pro a proti?
17:17:33
11.08.2017
11.08.2017
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 11.08.17 15:06:51: Jenomže to je vodcpodovej motor, tam jsou setrvačné a vůbec jakékoliv další síly úplně někde jinde.
15:06:51
11.08.2017
11.08.2017
U-Geen
-> charon: me se u TDicka plastova vrtulka utrhla na ME - asi pri ubrani plynu, setrvacnosti.
15:00:37
11.08.2017
11.08.2017
haso
-> charon: napr ford fusion ma od vyroby plastove lopatky, menili sme po 100tis preventivne s rozvodmi a vobec nic im nebolo
nebal by som sa toho
nebal by som sa toho
14:58:20
11.08.2017
11.08.2017
charon
Díky, co tak koukám, ta bych mě mít variantu 104 zubů. A propos - co vodní pumpa? Mám se bát plastovejch lopatek? Radši bych teda vodní pumpu která bude celokovová, tomu plastu moc nevěřím, ale nevím, zda to není jen předsudek.
14:42:36
11.08.2017
11.08.2017
Kocvin
-> charon: Podle čísla motoru.. Do 3 762 433 je 104 zubů.. Od 3 762 434 pak 100..
14:35:25
11.08.2017
11.08.2017
charon
Mě to prostě poskakuje o centimetr cca. Asi se na to taky zatím vypchám, jen to prolezu ude není něco urvané/ulomené.
Ještě k rozvodům - koukal jsem, že se dělají dva druhy řemenů - 100 zubů a 104 zubů. Podle čeho se orientovat a vybrat správnej? Rozdělávat to a spočítat zuby mi neraďte
Ještě k rozvodům - koukal jsem, že se dělají dva druhy řemenů - 100 zubů a 104 zubů. Podle čeho se orientovat a vybrat správnej? Rozdělávat to a spočítat zuby mi neraďte
12:42:16
11.08.2017
11.08.2017
haso
-> charon: tiez troska poskoci saltpaka ked pridam/uberiem ale nie je to nic markatne...ale volim opravu ponechanim
15:20:24
10.08.2017
10.08.2017
palinator
-> charon:
Dej na táhlo kost řazení se šlicovejma dírama ze stodvacítky a máš jak po cukání, tak po zbytku přesnosti řazení.
Dej na táhlo kost řazení se šlicovejma dírama ze stodvacítky a máš jak po cukání, tak po zbytku přesnosti řazení.