Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
7826 příspěvků (zobrazeno 2901 až 2950) od 21.01.2010 do 10.11.2024, založil/a Kuladmin
řadit dle data
18:20:00
28.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: i zadní vrata jsou z plastu :D



Jinak písty jsou ze zetoru 6245 slovenská kabina na zadní vokno :)
upraveno 1x, naposled 28.02.2014 18:20:43
16:25:01
28.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Jarda/felda: No jo kus plechu to se ti řekne, ale kam ho chceš v té hromadě plastu uchytit aby to drželo 3 To auto je jak trabant plechů pět a půl a jen aby se neřeklo, že to není auto. Maska plast, materiál kde drží sahary-ventilátory chladiče je plast, chladičová stěna nebo brýle opět plast. Hele tam odstrojíš čumák a jediné co je z plechu/železa jsou šroubky
15:44:14
28.02.2014
Jarda/felda
-> ZdeněkH - zrušená registrace 27.02.14 23:05:00: já bych tam nasunul a samořezama zajistil kus pásoviny a nežešil to takhle složitě 4
14:34:09
28.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Hele za chvilku jdu k autu a něco pofotím co jsem tam vyrobil za spoušť, ale fakt si nedovedu představit vymontovat ventilátor bez demontáže ostatních věcí co jsem napsal. Možná to jde neříkám, že ne. Jen mně se to jinak nedařilo. Jinak bych si nerozebíral půlku auta. Možná je to v tom, že jsem opravdu nesundával celý nárazník. Zase se řídím svým chabým rozumem 3



Asi jako když jsem potřeboval vyměnit altík a všichni kecali, že musím vymontovat čerpadlo. Prdlajs. Troška tetrisu, vymontovat oil filtr a jak to šlo v pohodě celkem.
14:21:14
28.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: počkej, plast s větráky a chladiče zůstávaj na místě, ten plast je chycenej k brejlím dvěma šroubama zhora viditelnýma. Jsou zhruba 8cm za plastovýma čudlíkama masky směrem k motoru...
13:18:05
28.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Hele na ten spínač mrkni pak na fotku tohle od bitronu nic nebude. Vypadá to jako menší brácha od dveřního spínače.

No a pokud je o druhý ventilátor podle mě ho při havárce někdo rozštípal a nechtělo se mu investovat takže ho vyhodil a kabel uštípl, vyhodil relátko a to je vše. Do místa relátka jdou totiž kabely, ale v místě kde by měli odcházet do motoru už nejsou.



Možná si říkáš proč do toho hrabu, ale obávám se veder. Už minulý rok se to občas solidně žhavilo (přes 100st spíš ke 110) a to jezdím piánko. Kvůli tomu jsem už i měnil termostat, protože jsem měl obavu, že tam buď vůbec není nebo blbě funguje.
13:14:21
28.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Pozdě. Už jsem vyhrabal plno věcí a jen marně přemýšlím která ze značek je víc debilní s montáží komponent.



Abych vyndal plast se saharama tak jsem musel:

- vyndat světla a blinkry

- vypáčit vrch nárazníku

- vymontovat plno šroubků

- vymontovat masku

TEĎ PŘIJDE TO HORŠÍ

- silou (ne SÍLOU) vytáhnout brejle. Mimochodem netušil jsem, že nějaké hovado dokáže celý tento kus udělat v jednom kusu z plastu nebo co to je. Možná podle vláken je to nějaké lamino nevím. V tomto dílu je i onen zajišťovací bazmek co jsem nafotil odlomený a roztřepený. Tento odstavec musím napsat delší, protože to jinak nejde. Bez demontáže komplet nárazníku je to bezva práce už jen proto, že z brýlí vychází takové velké čudlíky a jdou do nárazníku. Chtělo to velkou páku a i následně to bylo slušné páčení a hádání se s tím kusem plastu



- po vymontování brýlí jsem koukal a hleděl jak na plast se saharama. Díky klimatizaci tam byl připevněn navíc další chladič a také trubky. Vše krásně promazáno, zapátláno, zasráno. Nakonec to dopadlo tak, že jelikož klimatizace stejně nefunguje jsem chladičem začal páčit a vyrval ho z toho plastu od sahar (ventilátorů), ale pořád ho drželi trubky a hadice. Jedna od kompresoru a druhá k vysoušeči. Od vysoušeče jsem jen odmontoval a hotovo. Hadici od kompresoru jsem musel odmontovat od jakési hliníkové kostky. Celé jsem to následně zahodil hodně daleko.

-už se blížíme k demontáži plastu sahar (konečně). Pořád to ale někde drželo. KDE? Dole. Leží na tom ještě chladič vody a mezichladič od turba. Takže na jedné straně popotáhnout a vytáhnout a pak znova. Vůle ale minimální a vše samozřejmě polito olejem co to auto snad všude chčije. Další průser byl jak odpojit plast se saharou od elektriky. Čekal bych jeden jediný debilní konektor, ale ne frantíci jsou idioti. Takže větrák dolů odpojit z něj konektor a vycvaknout ho. Pak kabel k relátkám. Musel jsem je celé odšroubovat od plastu a jen tak je položit.

-následně trochu složit aby to nikoho moc nelákalo takže jsem nahodil brýle tentokrát to šlo líp možná i díky absenci sahar a taky protože už co mohlo to povolilo.



No a co jsem ještě zjistil? U spolujezdce světlo urvaný dolní jazýček na přišroubování a urvané zajištění pravého blinkru. Nárazník by bylo nejlepší vyměnit po havárii byl zjevně zfušovaně slepován a do svého místa zajištěn zajímavými způsoby. Například na boku k blatníku ho drží na jedné straně dvě samořezky na druhé jedna o délce 8cm. Další zjištění? Klimu už do kupy nedám 3 Jen nevím co všechno z ní můžu odpojit aby se nic nestalo. Relátka? Vypínač na palubce? Vysoušeč a konektor co jde do něj?



Konstatování:

BOŽE CO JSEM TO ZASE KOUPIL ZA POPELNICI? Vždyť za cenu o fous vyšší jsou dnes k dispozici hezká auta s rokem výroby nad 2000 a podobným nájezdem (308tkm).

Bohužel fotky jsem neudělal protože jsem měl příliš zasrané ruce. Pokud to půjde tak při montáži něco vytvořím.
11:42:35
28.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: sahara, potažmo vzpěra karoserie nebo jak tomu nadávaj, vypadá jako podkova s dírama pro světla. Vyměnit bez demontáže světel a nárazníku nejde. Btw tam co popisuješ ten spínač v izolačce, by měl být bitron (řídící jednotka ventilátorů chlazení) a co vím, tak jednovrtule byly pouze 1.6... Takže to vypadá, že někdo vyhodil bitron, nahradil spínačem (nechápu proč, stačilo proklemovat, když je spínač natvrdo zaplej) a vyhodil jeden větrák. Btw u větráku bys měl mít správně ještě tři relátka... Když tak čtu, jak se na tý tvoji xantii někdo pěkně vyřadil, doporučuju nehrabat se v tom, dojezdit do smrti a zahodit....



Na fotky kouknu doma na počítači...
upraveno 1x, naposled 28.02.2014 11:46:40
10:39:40
28.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
Našel jsem v kelly tento obrázek. Tohle když vyměním tak bude fungovat i ta pojistka? A důležitá věc musí se sundat nárazník nebo to jde i bez toho? Nárazník je jaksi v pochroumaném stavu a obávám se, že kdybych ho chtěl sundat už ho nikdy v jednom kuse nenadám.
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od ZdeněkH - zrušená registrace vložen 28.02.2014 10:39:40
10:28:40
28.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
Jo a ještě když jsem byl takto u auta tak jsem zkusil vzít za řemeničku čerpadla hydrauliky a je tam za prvé jakási vůle a za druhé je nějak divně poslintané kapalinou takže asi někde prolíná. Špinavé to je i shora.
10:19:12
28.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Hele hodil jsem na rajče nějaké fotky kdyby se ti chtělo a věděl jsi něco kukni pls.

betaraybill.rajce.idnes.c z/Xantia
10:15:36
28.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: zničená? Chlape to nic není. Byl jsem ráno koukat do auta jestli a jak se to dá vyměnit. No hledal jsem jak sundat masku. 2 šrouby nahoře pak blinkry ven a u nich další 2 šrouby. Maska venku a co nevidím.

Prvně asi to, že výměna té části pojistky nebude tak jednoduchá.

Druhá. Nějaká kurva mi šlukla jeden ventilátor 3 takže vážně bořenka na čumák. Ventilátor tam totiž určitě kdysi byl. Na rámu jsem našel konektor s kouskem kabelu a rám je trochu prasklý.

Třetí našel jsem další volnou věc v motorovém prostoru. Netušíš co by to mohlo být? Bylo to za levým světlem (u řidiče nebo pravé světlo když stojíš před autem). Jakýsi kousek kabelu v bužírce zakonečený jakýmsi tlačítkem-spínačem. Bylo to zabalené do izolačky aby ten čudlík byl zmáčknutý. Netuším co to kurňa může být.



Vážně přemýšlím jestli se do toho auta mám vůbec pouštět. Tolik vad po předchozích majitelích. Nemyslím vad co se stanou stářím, ale tím že do toho hrabe debil.

Bohužel neznám web kde by pořádně někdo poradil.

citroen-club.cz takový polomrtvý s tím, že tam chodí hlavně lidi s berlou a v podstatě nic neví a neumí

citroeny.cz tam moc nechodím, ale také dle mě docela mrtvé

xantiaclub.cz v podstatě to samé. 10 lidí co se baví spolu, ale do fóra asi moc nechodí a neporadí. Občas teda PAM s něčím málem poradí, ale to je vše.
09:51:41
28.02.2014
Jarda/felda
-> U-Geen 27.02.14 22:30:14: fabia sedan má na zadní kapotu podobný 3
09:22:31
28.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: jak koukám na tu saharu, tak ji máš pěkně zničenou... Jsou dvě řešení, buď se s tím srát a dotvarovat chybějící kousek z plechu, nebo povolit cca 12 šroubů (2 samořezy a 2 m8 na nárazníku, 4 m8 a 4m6 na sahaře) a vyměnit saharu... Výměna sahary je otázka cca půl hodiny.

Jinak pant je upravený... Navařil jsem na něj ucho a na něj kuličku, která se nechá koupit za pár korun...

Jinak sneslo by to nepatrně silnější písty aby se kapota zvedla sama...
upraveno 1x, naposled 28.02.2014 09:44:27
00:01:14
28.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> U-Geen: no zavařit si můžu tak maximálně třeba okurky, lečo a podobné, ale tohle ne nemám svářečku (tu bych potřeboval teda i na výfuk). Proto hledám jednoduché a nenásilné řešení a už jsem byl rozhodnut pro variantu do kapoty, ale Bagrrova mě zaujala víc. I když teda prvně musím stejně nějak pořešit tu pojistku.
23:55:09
27.02.2014
U-Geen
-> ZdeněkH: tak misto maticky zavarit :) jinak ale treba co mam na ignisovi origo, tak je proste vzpera i s uchycenim do kastle pres takovy udelatka komplet
23:39:11
27.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
Na citroen-clubu jsem narazil na článek od borca co vzpěru montoval trochu jinak, ale u toho se bojím toho aby mi nevadila expanzka (on ji tam nemá) a namáhání kapoty, která na to není dělaná.
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od ZdeněkH - zrušená registrace vložen 27.02.2014 23:39:11
23:36:36
27.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
Napadlo mě jestli Bagrr nemá X2 a ta nemá trochu jiný pant. A nebo domorobo a trochu si tam dovařil kousek železa.
23:34:35
27.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> U-Geen: Nevím co to je přesně za matroš, ale vypadá to plastově a srandovně holt citroen. Jo tyhle kloubky jsem myslel, ale když se podíváš na fotku mého pantu a Bagrrova přijde mi trochu jiná. A když jsem to teď večer študoval nepřišlo mi tam místo na ten kloubek respektive matičku z druhé strany.
23:25:33
27.02.2014
U-Geen
-> ZdeněkH: ono to ti .... udelali (zajisteni) plastovy? wow, skvelej napad. jinak pisty se daj pak (aktualne to resim na krabici) chytit pres kloubky (klasicky uchyceni zabira dost mista), treba eshop.svetluska.cz/kloub- uhlovy-a10-m6-pedalu-plynu -multicar-25/d-70565
23:05:00
27.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
No a zajištění kapoty. Asi jsem si to blbě pamatoval a ejhle mám to fakt poškozené a vynikne to při porovnání jak to má být. Nevíš když to máš tak krásně rozebrané dá se to nějak vyměnit?
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od ZdeněkH - zrušená registrace vložen 27.02.2014 23:05:00
23:03:00
27.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Tak fakt netuším jak jsi ten píst chytil. Jsem při večerním venčení ohraře nakoukl do auta. Tvůj pant mi přijde trochu jiný

Pant
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od ZdeněkH - zrušená registrace vložen 27.02.2014 23:03:00
upraveno 1x, naposled 27.02.2014 23:03:44
23:01:12
27.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> U-Geen: délka = 280, skok = 95, síla = 580 Audi 90. Síla je teda větší, ale když koupíš použitou nebo možná i ta síla by zas tak nevadila nevím. Záleží jak ta Bagrrova vystřelí.
22:30:14
27.02.2014
U-Geen
-> ZdeněkH: pak napis z jakyho, taky to vyhledove budu resit :-)
21:56:19
27.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Ještě se zeptám jak jsi to přidělal na tom pantu? Vyvrtal novou dírku a vložil takovou tu kuličku? Jsem už možná našel z kterého auta by se dal použít ten píst.
21:50:02
27.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
po montáži naprostá spokojenost.

Dva písty stažený 18cm, roztažený 28cm, síla 150N a drží nádherně...
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Bagrr- máma mele Emu vložen 27.02.2014 21:50:02
18:33:29
27.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: jj je přilepenej, ale čím, to nevím... Přilepili ho tupci v servisu, kde měnili čelní okno, protože ty cuplíky zlámali....
17:46:59
27.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Díky za fotky. Zkusím asi zítra mrknout na to jak to mám já. Ještě bych měl dotaz ten plast pod sklem, kterým prochází osičky na stěrače ty ho máš přilepený ke sklu? Pokud jsi ho lepil ty tak čím? Já ho na podzim sundával kvůli vybrání bordelu od nasávání fukaru a drželi to jen ty caplíky
16:36:10
27.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
16:35:46
27.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
16:35:20
27.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
16:34:43
27.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: 1
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Bagrr- máma mele Emu vložen 27.02.2014 16:34:43
14:57:21
27.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: kdybys mohl byl bych rád.
11:55:27
27.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tak asi bych se zaměřil na kapotu... Eventuálně ti večer nafotím detailně s metrem jak saharu tak kapotu...
10:16:39
27.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: proto s tím taky váhám. Jenže nevím kde je chyba. Co jsem viděl pár fotek tak kus co je v kastli vypadá v pohodě. Na kapotě teda? Ale to to nevypadá poškozeně. Jako kapota je tmelená takže buď to už někomu vypálilo směrem k čelnímu oknu nebo se stala nehoda to už těžko říct. Jsou to prostě už babičky jako škodovky, fáčka.
08:30:16
27.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tak v tom případě buď zprovoznit pojistku, nebo se na to vysrat
06:56:42
27.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Jako určitě dobrý nápad. Na citroen-clubu jsem viděl taky návod na montáž vzpěry, ale ty to máš lepší už z důvodu, že nenamáháš kapotu ale jde to přímo do pantu. Tam to měl borec jen na straně jak je víčko pro kapalinu ostřikovačů a chycené cca v půlce kapoty.



Líbí se mi to, ale trochu se obávám jestli se do toho mám pustit i já když mi nějak nefunguje pojistka kapoty. Po zatáhnutí lankem kapotu můžu rovnou zvedat. Nemusím nic odjišťovat no a nerad bych jednou koukal za jízdy na kapotu z blízka
05:47:36
27.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: člověče písty jsem vyhrabal nějaký z vzv linde nebo čeho... A jsou na obou stranách... Délka stažených 18cm roztažených 28cm.... Akorát vykutat panty ven je na dětský ručičky.... Rovnou dostali komax barvu ať zas chvilku vypadaj....
19:35:18
26.02.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: To vypadá dobře. Z čeho to je píst? To máš na obouch stranách? Já abych nemusel používat ten klacek tak kapotu zvedám vždy na doraz, ale až mně jednou flákne tak to asi nebude to pravé ořechové.
17:18:49
26.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
nemám rád vohlej drát na podpírání kapoty. Tohle tam chybělo, tuplem když je to prej střední třída...
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Bagrr- máma mele Emu vložen 26.02.2014 17:18:49
11:10:28
26.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> Jarda/felda: tak jasně, na dokonalý seřízení jo, ajd tak aby to jelo to jde seřídit na hulváta podle ucha...
10:18:09
26.02.2014
Jarda/felda
-> Bagrr- máma mele Emu 26.02.14 09:13:55: protože na seřízení potřebuješ hodinky a redukce co našroubuješ do záslepkny mezi trubky ke vstřikům 4
09:13:55
26.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> spartra: tak ohledně čerpadla mám jedinou zkušenost, výměnu. A předvstřik se nám pořádně nepodařilo ani boha seřídit... Nakonec začalo vyměněny čerpadlo téct, tak jsme to hodili do bosch servisu a naprostá spokojenost, přetěsnění čerpadla, kontrola vstřiků a seřízení. Auto za půl dne zpátky a jelo nádherně...
21:26:58
25.02.2014
spartra
-> Bagrr- máma mele Emu 06.02.14 16:15:17: tak zatím to zas jede, prozatím vyřešeno

že se ptám , začlo tíct čerpadlo na 1,9 50kw DJY - mezi tou hliníkovou a asi litinovou částí (je tam potrubí), kolikpak stojí přetěsnění? už ho začínám pomalu sundavat, jen musím stáhnout rozvodový kolo zejtra.

montáž můžu provést sám nebo se provadí jěště doseřízení a je lepší to nechat na sevisu?
16:15:17
06.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> spartra 06.02.14 09:24:43: aha, tak to nevím...
09:24:43
06.02.2014
spartra
-> Bagrr- máma mele Emu 06.02.14 06:03:53: u topení není regulátor s 2 tranzistory ale tato regulace má tepelnou pojistku,

je tam jěště jedno čidlo asi ke klimě

14v jde na motor větráku až po nastartování

přepínač přejet smirkem namazán, zdál se při měření průchozí, jakož i regulace

někde sem vyčet že u 2 berling by mělo bejt jěště relé u řidiče vlevo, žádný sem nenašel
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od spartra vložen 06.02.2014 09:24:43
06:03:53
06.02.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> spartra 02.02.14 23:07:37: nevím jak u berly, ale u xa je tohle poměrně častý jev a bývají to tranzistory u větráku... Na xa klubu je poměrně pěkně sepsáný článek, jak je vyměnit.... Nejvyšší rychlost je spínána relátkem a zbylé rychlosti jsou pomocí dvou tranzistorů... Ale jak říkám, nevím jak to má řešeny berla...
23:07:37
02.02.2014
spartra
že se ptám berlingo 2004 klima manuální, blbně větrák/regulace rychlostí,

někdy jdou všechny 4 a někdy se větráka ani nehne. na větráku uhlíky dobrý, motorek běží, přepínač zdá se též dobrý 6pinový konektor 1/4 3v. 5 kostra. 6 osvětlení

je problém v regulaci co je u motoru (4 kable, nejspíš tepelná pojistka - pruchozí bez vad), jě tam jěště nějaký relé? děkuji
upraveno 1x, naposled 02.02.2014 23:08:22
09:34:26
05.01.2014
VeTeV
-> spartra: jj, je to maličko tragický právě v motorech, fakt škoda, že tam nedávaj třeba dvoulitrovýho Hada, ale vrcholem je stále 1,6ka... a je to přesně jak řikáš, když trefíš dobře a ve vhodnou chvíli, tak se třeba zadaří i za rozumnou cenu...
09:31:55
05.01.2014
spartra
-> VeTeV 04.01.14 18:01:44: on byl docela cenovej rozdíl dealer od dealera i třeba 50t. kč + ti k tomu dali jěště nejaký drobnosti kolem 5t. kč.
Pokud měli nějakou předváděčku v dobrým stavu, potřeboval prachy asi je schopnej udělat cenu.
šak to bylo dodávkový auto 1 model tuplem, faceliftovanej už je na tom líp a 2 už je zas ochlup dál.
taky je to krabice něco váží s benzínovou 1,6 16v s 80kw se dá jet svižně, sneslo by to nějakýho poníka nebo krouťák navíc, maličko mě tam štve poskládaná převodovka.
máš po cestě v mnichovicích dealera citroen

-> U-Geen 04.01.14 17:38:49: spíš prvořadě užitkáč5
upraveno 1x, naposled 05.01.2014 09:34:43
Extreme Tyres