skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
15:28:52
12.11.2011
12.11.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> VeTeV 12.11.11 13:11:27: A ty vole :-D Tak to si vem karifotra a spacák :-D Objednal si teda všechno nebo se na něco vykašlem? Btw domluv si rovnou někde tu geometrii, nejlépe někde, kde ví jak na xantie :-) čuměli na mě na učňáku, kde ji nechávám dělat já, jak na debila, když jsem jim řekl, že musí s nastartovaným autem :-D A že vejšku auta už jsem seřídil dle toho, jak chci já, že tu nemusí štelovat :-D Prej cože, jak vejšku auta, to se taky dá štelovat? :-D Zaplať pánbůh, že měli hodnoty pro xantie v kompu :-D Pro jistotu jsem měl vytištěnou tabulku z klubu :-D
13:11:27
12.11.2011
12.11.2011
VeTeV
-> spartra: uvidíme , nicméně nemyslím si, že bychom ani jeden špápli vedle - jo kdysi se dělali hodně napodobeniny SKFek z číny - ale to nebylo origo, ale nějaká pekelná napodobenina a hlavně menších ložisek - holt je to známá značka... nicméně neobávám se, že by jakákoliv nově koupená věc vydržela tolik, co ta originální z prvovýroby :-(
já jsem dva roky zpět nechal vyměnit silentbloky na přední nápravě a už se zadní trhaj... původní měli na hrbu 150tis a vypadaly lépe :-(
jinak já si dotáhl dneska toto - na poště mě to zákeřně vrazili, když jsem šel pro něco jiného, ale jaksi váhu jsem zjistil až když jsem to zvedal - 28 kilo :-) tak jsem si to odtáhl pár set metrů k autu a už se těším na volný víken na Třeboňsku :-)
Snad výrobky zn. Meyle nebudou propadák - ale Bobo si je docela chválil, tak mu budu věřit...k tomu již níže zmíněný Bendix na brzdy, filtry Purflux a chybí ještě 5l oleje Total
já jsem dva roky zpět nechal vyměnit silentbloky na přední nápravě a už se zadní trhaj... původní měli na hrbu 150tis a vypadaly lépe :-(
jinak já si dotáhl dneska toto - na poště mě to zákeřně vrazili, když jsem šel pro něco jiného, ale jaksi váhu jsem zjistil až když jsem to zvedal - 28 kilo :-) tak jsem si to odtáhl pár set metrů k autu a už se těším na volný víken na Třeboňsku :-)
Snad výrobky zn. Meyle nebudou propadák - ale Bobo si je docela chválil, tak mu budu věřit...k tomu již níže zmíněný Bendix na brzdy, filtry Purflux a chybí ještě 5l oleje Total
11:32:44
12.11.2011
12.11.2011
spartra
-> VeTeV: aaa ták, u skf proběhli taky nějaký výhodný ložiska z číny (nějakej pátek zpět).
Sem asi větší křečák, já šel do těchto katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=... v pičíně je mám asi o 60 kaček méně
proto ten dotaz ná výdrž, xantie je o chlup těžší než zx
Sem asi větší křečák, já šel do těchto katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=... v pičíně je mám asi o 60 kaček méně
proto ten dotaz ná výdrž, xantie je o chlup těžší než zx
09:41:57
12.11.2011
12.11.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> Jarda/felda: Tak ono u starline je to taky kus od kusu :-D Třeba u brzd je jeden chválí a já bych to radši na auto nedal :-D Osobně bych zvolil původní výrobek a to sice Bendix :-) A zadní ložisko nevim, no, tam je nic moc výběr a je to buď svinsky drahý bo je to moc levný na to, abych to tam z obav o svý zdraví dal :-D
09:29:49
12.11.2011
12.11.2011
Jarda/felda
-> Bagrr- máma mele Emu: já už ho půl roku mam tak uvidim co to udělá
09:07:08
12.11.2011
12.11.2011
VeTeV
-> spartra: www.automedik.cz/automobi
ly-nahradni-dily-loziska-x
sara-n1:589:3648.html?sk=1
7&... tady je nějak nastřeleno, na co by to mohlo pasovat - ale mam to odjinud...
www.hamar.cz/cs/.../11851 68-sada-lozisek-kol.html rozdil v cenach je vyrazny
jinak SKF mam jako takovz rozumny vyrobek za jeste prijatelnou cenu - porad verim, ze to jsou jeste dobra loziska :-)
www.hamar.cz/cs/.../11851 68-sada-lozisek-kol.html rozdil v cenach je vyrazny
jinak SKF mam jako takovz rozumny vyrobek za jeste prijatelnou cenu - porad verim, ze to jsou jeste dobra loziska :-)
07:56:34
12.11.2011
12.11.2011
spartra
-> VeTeV: jenom čistě vědecky jakej to má rozměr a cenu za jedne nebo oba kusy? koukám že to bude stejný jako zx 36 / 82 /42. Doplním dotaz proč skf? léty prověřený, nic jnýho tam nedrží?
23:05:43
11.11.2011
11.11.2011
VeTeV
-> Bagrr- máma mele Emu: neco na tom bude...jen by to mohlo byt levnejsi, ale udelam picu
22:36:06
11.11.2011
11.11.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> VeTeV: To je pěkně prosím přední ložisko, který prosím pěkně nejspíš budu měnit :-D
22:35:15
11.11.2011
11.11.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> Jarda/felda: Starline bych tam nedal ani náhodou... Pár lidí to zkusilo a stejně nakonec po pár tisících km koupili SKF a opákli si výměnu :-) Ne žeby hučelo, ale mělo výrobní tolerance tak velký, že kolo udělalo Áčko ještě větší než se starym vyjebaným :-D
16:00:50
11.11.2011
11.11.2011
Jarda/felda
-> Targa: od starline zadní na xantii kolem 1000,- KOYO za 1600,-
11:39:28
11.11.2011
11.11.2011
Targa
-> PetrDNX: tak 17,11 ve svátek ti to přivezu do práce :D zadní ložisko říkal Ruda...
docela ale ranec trojáka za matroš:)
když sem měnil s bratrem ložiska na zadku u ibizy tak to stalo 600,- :D
na jak dlouho to tak je vyměnit to zadni ložisko??
dík
docela ale ranec trojáka za matroš:)
když sem měnil s bratrem ložiska na zadku u ibizy tak to stalo 600,- :D
na jak dlouho to tak je vyměnit to zadni ložisko??
dík
17:01:17
09.11.2011
09.11.2011
spartra
-> Bagrr- máma mele Emu: -> PetrDNX: takže sem auto(zx) znova zvednul za pravou stranu, buchot je stále, pohyb je vidět i na vrchním silentbloku motoru.
Po podepření ramene špalkem a postupném zvedání heveru, to vychází takto,
do 2/3pohybu ramene je to ok, nad 2/3 už to začíná pomalu nabírat - rameno jde dolu
nevím, o co tomu de
Po podepření ramene špalkem a postupném zvedání heveru, to vychází takto,
do 2/3pohybu ramene je to ok, nad 2/3 už to začíná pomalu nabírat - rameno jde dolu
nevím, o co tomu de
21:52:09
07.11.2011
07.11.2011
VeTeV
-> Jarda/felda: ja to beru od Boba - tj. takovy muj vytrvaly dodavatel dilu - automax hulin - mozna ze to vychazi na stejno jak u kelly se slevou, neb ty dily maji na kelly neskutecne napaleny (ja mam jeste u boba semtam nejakou slevu)
21:48:17
07.11.2011
07.11.2011
Jarda/felda
-> VeTeV: jestli se budeš pohybovat na jihu tak by sis to moh nakoupit na mě v autokelly o 20 - 30% levnějc než maji v katalogu
17:51:20
07.11.2011
07.11.2011
spartra
-> PetrDNX: -> Bagrr- máma mele Emu: až bude čas kouknu na to, zkusíme.
Měl bych dotaz na berlingo - měním kotouče a destičky.
Na držáku třmenu jsou také 4 plíšky co v nich jezdí destičky, je to tam potřeba? jeden plíšek mě chybí, jako za takovou droboť, skoro 500 nechci dávat
Měl bych dotaz na berlingo - měním kotouče a destičky.
Na držáku třmenu jsou také 4 plíšky co v nich jezdí destičky, je to tam potřeba? jeden plíšek mě chybí, jako za takovou droboť, skoro 500 nechci dávat
09:33:06
07.11.2011
07.11.2011
VeTeV
-> Bagrr- máma mele Emu: jj ten myslim - pc z toho jsou v podstate 4 dny - kdyz si clovek veme dovolenou - pripadne napis, jak bude vedet nejakej termin by sms a ja ti zavolam a domluvime podrobnosti
no predni naprava je previt - ono to je tamdle 200 tamdle 300 a hned to naskace - a to tma nemam vse - chybi predni loziska a ty spodni cepy, neb jsi se toho desil :-)) ale treba ty spodni cepy bych taky rad, jenze sam si neumim predstavit jak bychom ty stary sundali - ale jestli reknes jdem do toho, tak je priobjednam :-))
no predni naprava je previt - ono to je tamdle 200 tamdle 300 a hned to naskace - a to tma nemam vse - chybi predni loziska a ty spodni cepy, neb jsi se toho desil :-)) ale treba ty spodni cepy bych taky rad, jenze sam si neumim predstavit jak bychom ty stary sundali - ale jestli reknes jdem do toho, tak je priobjednam :-))
08:58:51
07.11.2011
07.11.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> VeTeV: myslíš teď toho 17. ? Vůbec nevim jak to budu mít v práci... Hele určitě se domluvíme... Btw je znát že jen přední náprava na cenovce... Zjišťoval jsem tenkrát i se zadní by to vyšlo komplet podvozek na cca 12t...
21:27:07
06.11.2011
06.11.2011
VeTeV
tak jsem poptal u Boba pár blbostí na přední nápravu a nějké filtry, oleje apod - a vypadá to na 5,5 tis ... Tak Baggříku - kdy? co ten prodlouženej víkend?
18:35:57
03.11.2011
03.11.2011
PetrDNX
-> Bagrr- máma mele Emu: V poho.když to bude jen trochu posunutý,tak ta druhá vypadávat nemusí,ale je pravda,že vypadávání je častější problem
22:57:50
02.11.2011
02.11.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> PetrDNX: Tak už na moji 405 r.v. 91 bylo.. Ono to nejni vysloveně zajištění proti velký síle, ale jen plechovej kroužek s rantlíkem, kterej to prostě nepustí dál samovolně a menší síle... Když už je síla větší, tak to ten plíšek ohne... Sice jsem neměl rozebraných 100 poloos, ale pár různých mi jich už taky rukou prošlo... A i v různých krámech počínaje 405, 205, Xantia krátká i dlouhá, XM apod...
Každopádně kdyby byl hlej motor, tak by mu to zákonitě musela dělat i druhá polosa (akorát že tam by se nopíral kroužek vevnitř, ale vyskakoval by z unašeče)... A nedělala vy to pouze v případě žeby se mu rozvalila nápravnice a šli ramena dál od sebe...
Edit: Ikdyž jak tak na to pořádně koukám na to druhý video... Uznávám, asi jsem vůl a je možný žeby to byl hlej motor...
Zkusit tedy třeba jen šprajcnout něco mezi silentblok a nápravnici a tím oddálit motor a pak zkusit zatočit a vidělo by se, jestli to je hnutím motoru...
Veřejně se omouvám PetrDNX.... Nejdřív jsem to pochopil že myslí že poloosa vypadává z unašeče...
Každopádně kdyby byl hlej motor, tak by mu to zákonitě musela dělat i druhá polosa (akorát že tam by se nopíral kroužek vevnitř, ale vyskakoval by z unašeče)... A nedělala vy to pouze v případě žeby se mu rozvalila nápravnice a šli ramena dál od sebe...
Edit: Ikdyž jak tak na to pořádně koukám na to druhý video... Uznávám, asi jsem vůl a je možný žeby to byl hlej motor...
Zkusit tedy třeba jen šprajcnout něco mezi silentblok a nápravnici a tím oddálit motor a pak zkusit zatočit a vidělo by se, jestli to je hnutím motoru...
Veřejně se omouvám PetrDNX.... Nejdřív jsem to pochopil že myslí že poloosa vypadává z unašeče...
22:40:32
02.11.2011
02.11.2011
PetrDNX
-> Bagrr- máma mele Emu: Právě,že ta pravá se opírá o unašeč,proto odskakuje ten motor.To zajištění jak píšeš,sem taky u těhle pol.,ještě neviděl,ale asi sem měl smůlu,že v žádný z těch min 100,který sem měl rozdělaný,nebylo
21:50:04
02.11.2011
02.11.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> PetrDNX: Pochopil, ale kdyby byl hlej motor, tak by to dělala i druhá, protože by naopak byla moc zasunutá do unašeče, tudíž by se kroužky opírali vevnitř do unašeče a odtlačovali motor a navíc ZX už by mělo mít jištění proti vypadnutí kloubu z unašeče :-)
20:27:13
02.11.2011
02.11.2011
PetrDNX
-> PetrDNX: Vůbec si to nepochopil a ja fakt nemam důvod to tady s Tebou řešit.
19:36:06
02.11.2011
02.11.2011
Jarda/felda
-> Bagrr- máma mele Emu: u 205 jsou úplně stejně dlouhý
21:47:38
01.11.2011
01.11.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> PetrDNX: Obě poloosy jsou světe div se stejně dlouhý :-D Pravá má unašeč vystavenej až na kraj motoru a je těsně nad oním silentblokem na videu... levá i pravá poloosa maj klouby nad nápravnicí a jsou tudíž mezi klouby plus minus stejně dlouhý :-)
Zkusil bych vyheverovat auto, podepřít ramneo a auto pustit, a zatočit kolem, jak se to bude chovat při Jízdní poloze....
Zkusil bych vyheverovat auto, podepřít ramneo a auto pustit, a zatočit kolem, jak se to bude chovat při Jízdní poloze....
21:21:21
01.11.2011
01.11.2011
PetrDNX
-> Bagrr- máma mele Emu: Když myslíš,ale z videa je jasně vidět,že se opíraj kroužky na křížku.U spousty aut to při vyvěšeným kole dělá,ale ne tolik.Ale tak dobrej,abych opravoval po netu fakt nejsem.druha poloosa to dělat nemůže,protože je naopak jakoby krátká
11:00:37
01.11.2011
01.11.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> PetrDNX: To si nemyslím, že by to tím bylo... To by mu kravly obě poloosy... Měl jsem u pugeta všechny tři silenty v prdeli a takhle se to nechovalo, a to jsem měl motor i se špajzkou venku a usazoval se tam baj voko.... Takhle se mi to chovalo, když jsem měl v prdeli kloub poloosy (vyměněn) a pak aby toho nebylo málo se mi pomalu ale jistě začal rozesjpat diferák a to nejdřív bylo ala samosvor (v zatáčkách vnitřní kolo očividně hrabalo když se najelo na písek, jinak se drala guma) až se seknul úplně...
23:16:58
31.10.2011
31.10.2011
PetrDNX
-> spartra: Posunutej motor,nebo šišatý auto,zkus povolit ty dva šroubky na sil.převodovky a posuň motor doleva
22:59:37
31.10.2011
31.10.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> spartra: Tak v tom případě se obávám nejhoršího, ale přitom, mi to na to moc nesedí... Diferák... Protože jestli to dělá i po výměně poloosy (příznaky jsou stejné před i po výměně) tak to musí bejt v převodovce...
21:21:46
30.10.2011
30.10.2011
spartra
-> Bagrr- máma mele Emu: jasný to ložisko mě došlo déle,
původní polosu sem vyměnil ze stejnýho důvodu, za repas - lobro, snad nic špatnýho
problém zůstal
druhý kolo s krátkou poloosou je v pohodě, proto sem měnil polosu, pač sem myslel na nějakej kloub.
občas tam při jízdě něco lupne, to dělalo i s předchozí poloosou a klepou se tam třmeny ,držáky a čepy už maj vůle
už nevím co by.
původní polosu sem vyměnil ze stejnýho důvodu, za repas - lobro, snad nic špatnýho
problém zůstal
druhý kolo s krátkou poloosou je v pohodě, proto sem měnil polosu, pač sem myslel na nějakej kloub.
občas tam při jízdě něco lupne, to dělalo i s předchozí poloosou a klepou se tam třmeny ,držáky a čepy už maj vůle
už nevím co by.
21:08:28
30.10.2011
30.10.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> spartra: Nemyslím ložisko náboje, ale pomocné ložisko poloosy... Ale tohel je divný, chtělo by to vyhodit poloosu z náboje, zkusit otočit samotnou poloosou a pak nábojem... Když se poloosa i tak sekne, hledal bych na cestě ložisko poloosy (to jak je na poloose a drží ji v domku) a eventuálně zdvihnout druhou stranu auta a zkusit zatočit i druhou... Když se takhle bude sekat i druhá strana, je to diferák....
Edit: Teď pořádně čumim na to video... A je dost možný že je to vnitřním kloubem (tripojdem) protože se to sekne dycky po třetině otáčky...
Edit: Teď pořádně čumim na to video... A je dost možný že je to vnitřním kloubem (tripojdem) protože se to sekne dycky po třetině otáčky...
07:40:22
30.10.2011
30.10.2011
spartra
-> Bagrr- máma mele Emu: nu co vidíš na videu to dělá, není to plynulý, takový skoky.
ta pravá polosa je měněná, pač sem myslel, že to dělá nějakej kloub.
bylo by možný že by to dělal i kloub, že by vyjel prstýnek, nebo jehličky?
Teď nevím jestli sem měnil levý nebo pravý ložisko
katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=...
ta pravá polosa je měněná, pač sem myslel, že to dělá nějakej kloub.
bylo by možný že by to dělal i kloub, že by vyjel prstýnek, nebo jehličky?
Teď nevím jestli sem měnil levý nebo pravý ložisko
katalog.haspa.cz/index.ph p?main_page=...
20:52:21
29.10.2011
29.10.2011
Bagrr- máma mele Emu
-> spartra: Pakliže to po seknutí hejbe s motorem, jsou dvě možnosti:
A) ložisko poloosy
B) diferák na odchodu
A) ložisko poloosy
B) diferák na odchodu
15:50:21
29.10.2011
29.10.2011
spartra
-> Jirik_Tuňák: chudák kluk nu přeji ti velkou kliku ať to není kasička na peníze.
dotaz opět citroen,
pravá hnäcí hřídel, delší s ložiskem
Berlingo - zvednu auto na heveru, z pravé strany, začnu točit kolem, jede v pohodě plynule
ZX - zvednu auto na heveru, z pravé strany, začnu točit kolem, tam udělám 1/2 kolo a seknem se, je vidět jak to hejbe s motorem - nejvíc na dolním silentbloku, musím zabrat a takto porád dokola
polosa meněna, ložisko náboje též, stále to trvá
co je tam špatně?
tuto bez kola, točím kotoučem
tu točím s kolem
dotaz opět citroen,
pravá hnäcí hřídel, delší s ložiskem
Berlingo - zvednu auto na heveru, z pravé strany, začnu točit kolem, jede v pohodě plynule
ZX - zvednu auto na heveru, z pravé strany, začnu točit kolem, tam udělám 1/2 kolo a seknem se, je vidět jak to hejbe s motorem - nejvíc na dolním silentbloku, musím zabrat a takto porád dokola
polosa meněna, ložisko náboje též, stále to trvá
co je tam špatně?
tuto bez kola, točím kotoučem
tu točím s kolem
18:21:27
27.10.2011
27.10.2011
Kaprof-Pisařík
-> Nwkt: 1203 minibus
18:16:00
27.10.2011
27.10.2011
Nwkt
-> Kaprof 27.10.11 00:03:38: Felicia pickup?
18:14:40
27.10.2011
27.10.2011
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Jirik_Tuňák: U mě je tak rezavá, že ani nepoznám, zda je čistá či špinavá.
-> Kaprof: Neříkej... která to je?
-> Kaprof: Neříkej... která to je?
00:03:38
27.10.2011
27.10.2011
Kaprof-Pisařík
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 26.10.11 20:03:25 napsal:
→ Jirik_Tuňák 25.10.11 20:51:19: Aha, tak já to mám
řešené tou klací, ale způsob přístupu k ní je obdobný. Nepřijde mi to
dvakrát praktické, výhoda je pouze v tom, že bych teoreticky nemusel
vyndávat vše z kufru, abych se k ní dostal. Ale zase vyndávat takový
humus z pod auta…hmm?
mám v kufru dečku -nikdy jsem se nezasral...Zajimavostí je že takto řešenou rezervu má i jedna škodovka dob komunistických :o)...
→ Jirik_Tuňák 25.10.11 20:51:19: Aha, tak já to mám
řešené tou klací, ale způsob přístupu k ní je obdobný. Nepřijde mi to
dvakrát praktické, výhoda je pouze v tom, že bych teoreticky nemusel
vyndávat vše z kufru, abych se k ní dostal. Ale zase vyndávat takový
humus z pod auta…hmm?
mám v kufru dečku -nikdy jsem se nezasral...Zajimavostí je že takto řešenou rezervu má i jedna škodovka dob komunistických :o)...
23:11:04
26.10.2011
26.10.2011
THOMMY
Jirik_Tuňák 25.10.11 09:57:22 napsal:
→ THOMMY : Yooo, beztak tam byly už gumy tak na tohle léto
a na příští rok dát nové. Navíc na tomhle originál ALU jsou i když
menší 16".
Škoda, zrovna nějaký takový nějaký sháním. Kdo pozdě chodí... :)
Jinak povoz pěknej, to jsi koupil předváděčku, nebo už jsi tolik km nalítal ?
→ THOMMY : Yooo, beztak tam byly už gumy tak na tohle léto
a na příští rok dát nové. Navíc na tomhle originál ALU jsou i když
menší 16".
Škoda, zrovna nějaký takový nějaký sháním. Kdo pozdě chodí... :)
Jinak povoz pěknej, to jsi koupil předváděčku, nebo už jsi tolik km nalítal ?
21:56:54
26.10.2011
26.10.2011
VeTeV
-> Jirik_Tuňák: no pro me je to jasnej odkaz na předchozí verzi - ono i dobem vzniku, uspořádáním palubky, pevnám středem volantu... prostě jasná předchozí generace... nicméně je to celkem jedno, hlavně ať to slouží, ne :-)
20:58:10
26.10.2011
26.10.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : U mě je čistá. Má eště samolepku Michelin.
Až s tím pojedeš na dovolenou s narvaným kufrem, tak nebudeš muset vyhazovat bagáž na silnici.
Až s tím pojedeš na dovolenou s narvaným kufrem, tak nebudeš muset vyhazovat bagáž na silnici.
20:03:25
26.10.2011
26.10.2011
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Jirik_Tuňák 25.10.11 20:51:19: Aha, tak já to mám řešené tou klací, ale způsob přístupu k ní je obdobný. Nepřijde mi to dvakrát praktické, výhoda je pouze v tom, že bych teoreticky nemusel vyndávat vše z kufru, abych se k ní dostal. Ale zase vyndávat takový humus z pod auta...hmm?
13:19:04
26.10.2011
26.10.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> VeTeV: Opticky mi přijde, že nevychází ani z jednoho modelu. V detailech poukazuje spíše na novou generaci (světla, prvky interieru, označení modelu atd.). Ale třeba Grand Picasso se dělá tuším od 2007.
Jinak počítám, že spotřebák jako tyčky stabíku a silentbloky přední nápravy nebudou tak trvanlivé jako u Kantíka. Zase je to dáno větší vahou, konstrukcí náprav vycházejících z menších modelů, novějším datem výroby a tužším odpružením.
Každopádně pevný střed volantu, trochu mě to děsilo (než jsem s tím jel), ale vyhovuje mi to. Všechny ovládací prvky jsou po ruce a neotáčí se s volantem. To znamená, že nemám pak symboly vzhůru nohama apod. Řízení je relativně strmé, takže i když máš kola natočena, tak je všechno po ruce. Tlačítka mají větší odpor, takže ani při točení dlaní se při zavadění o něj nestane, že by sis něco rozladil. Navíc jsou ve vrchní kapličce středu volantu kontrolky od světel (mlhovky, směrovky, klopená, dálková atd.)
Teď jsem vezl např. tátovo zimáky a dal jsem tam 4x 16" disk s pneu vedle sebe naležato a ještě zbylo místo na tašky a další píčoviny. Ve 13" jsem tam dal 4 obutá kola a 4 pneu aniž bych musel s čímkoliv hýbat, s přepravou podobných věcí jsem měl u krátkého Kantíka velké problémy, tam jsem dal dvě 15" kola a už se tam další nevešla.
Co se týká spotřeby, zkusím to vytáhnout ještě někam ven, podle mě to pak spadne ještě níž. Když jsem přelezl 19 000 km, tak šla spotřeba zase dolů i v těchdle teplotách.
Ono to dělají taky voleje, je v tom Total Quartz Ineo ECS 5W-30 a ten sám o sobě šplouchá jak voda.
-----
Jinak ráfky už můžete nechat plavat, zejtra mi přijdou objednaný plechy na zimu.
Jinak počítám, že spotřebák jako tyčky stabíku a silentbloky přední nápravy nebudou tak trvanlivé jako u Kantíka. Zase je to dáno větší vahou, konstrukcí náprav vycházejících z menších modelů, novějším datem výroby a tužším odpružením.
Každopádně pevný střed volantu, trochu mě to děsilo (než jsem s tím jel), ale vyhovuje mi to. Všechny ovládací prvky jsou po ruce a neotáčí se s volantem. To znamená, že nemám pak symboly vzhůru nohama apod. Řízení je relativně strmé, takže i když máš kola natočena, tak je všechno po ruce. Tlačítka mají větší odpor, takže ani při točení dlaní se při zavadění o něj nestane, že by sis něco rozladil. Navíc jsou ve vrchní kapličce středu volantu kontrolky od světel (mlhovky, směrovky, klopená, dálková atd.)
Teď jsem vezl např. tátovo zimáky a dal jsem tam 4x 16" disk s pneu vedle sebe naležato a ještě zbylo místo na tašky a další píčoviny. Ve 13" jsem tam dal 4 obutá kola a 4 pneu aniž bych musel s čímkoliv hýbat, s přepravou podobných věcí jsem měl u krátkého Kantíka velké problémy, tam jsem dal dvě 15" kola a už se tam další nevešla.
Co se týká spotřeby, zkusím to vytáhnout ještě někam ven, podle mě to pak spadne ještě níž. Když jsem přelezl 19 000 km, tak šla spotřeba zase dolů i v těchdle teplotách.
Ono to dělají taky voleje, je v tom Total Quartz Ineo ECS 5W-30 a ten sám o sobě šplouchá jak voda.
-----
Jinak ráfky už můžete nechat plavat, zejtra mi přijdou objednaný plechy na zimu.
10:28:53
26.10.2011
26.10.2011
MATTESS
-> VeTeV: jo tak, to ano. Já myslel, že Picasso je taky z nové generace
10:01:35
26.10.2011
26.10.2011
VeTeV
-> MATTESS: ale todle vychází ještě z té předšešlé generace C4 a ta měla taky pevný střed ne? ta nová už má zase klasiku, lae z toho toto picasso nevychází...
06:57:59
26.10.2011
26.10.2011
MATTESS
-> VeTeV: je zajímavé, že v Picassu nechali pevný střed a "klasická" C4 má "klasický" volant
06:39:41
26.10.2011
26.10.2011
VeTeV
-> Jirik_Tuňák: hele to vypadá solidně ta spotřeba - trošku jiná čísla než kantík, jen co je pravda - tam se dostat pod 8 je skoro nemožné
me by stejně zajímalo jak se jezdí s tím pevným středem volantu - pro mě je to takové něco neobvyklé :-)
me by stejně zajímalo jak se jezdí s tím pevným středem volantu - pro mě je to takové něco neobvyklé :-)
20:51:19
25.10.2011
25.10.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 25.10.11 20:46:45: Ty to budeš mít řešené podle mě jinak. Podle mě to i ztuha může zareznout, páč je to celé zapouzdřené. Je tam rezerva dnem dolů na držáku za střed s přítlačnou pružinou, od ní rameno k mechanismu ze kterého do kufru pod koberec ústí hvězdička na klíč.
Někdy se na to podívám, byl jsem zvyklej jen na klec pod autem s háčkem na šroubu.
Ale jednou se mi to u Xantíka nějak vytřepalo a vypadla mi za jízdy do kopce rezerva, Citroen Jumper za mnou jí nabral pod nápravnici a trochu jí podřel a ohnul na ní trochu límec. V kopci jsme auto museli vyheverovat, aby se rezerva zajebaná od oleje vytáhla ven (pánovi teklo turbo). Tak jsem tam pak dodělával preventivní kurt s karabinou.
Někdy se na to podívám, byl jsem zvyklej jen na klec pod autem s háčkem na šroubu.
Ale jednou se mi to u Xantíka nějak vytřepalo a vypadla mi za jízdy do kopce rezerva, Citroen Jumper za mnou jí nabral pod nápravnici a trochu jí podřel a ohnul na ní trochu límec. V kopci jsme auto museli vyheverovat, aby se rezerva zajebaná od oleje vytáhla ven (pánovi teklo turbo). Tak jsem tam pak dodělával preventivní kurt s karabinou.