Ford - zkusenosti

prohledat
648 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 18.12.2008 do 02.03.2024, založil/a Syny
řadit dle data
18:51:44
02.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
Nemely by cudliky na volantu svitit? Focus MKII
zvětšit Ford - zkusenosti - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 02.03.2024 18:51:44
22:33:04
27.12.2023
dragon_cb_cz
-> ajok 27.12.23 22:04:48: Zcela upřímně pochybuju, že k tomu najdeš relevantnější informaci než "slyšel jsem", "mohlo by", "myslím si"... čímž neříkám, že použít co výrobce předepsal je blbost, ale řešil bych to jen v případě kompletní výměny. A pokud už tam něco 4 roky máš a funguje to, tak bych se tím fakt netrápil.

Přijde mi to jak z kategorie "do Alfy nesmí přijít jiný olej než Selenia", kde se pak v inzerci u naftových 159 lidi ohánějí tvrzením "výměny oleje vždy jen Selenia" a ty sedíš v autě, ve kterým má úplně stejnej motor namotáno 300 tisíc na Mobil 1, protože přece "do Saabu nesmí přijít jiný olej než Mobil 1"...

Kdysi když jsem u 9-5 zjistil, že baští olej a mám poněkud suchou měrku, tak mi můj servisák na dotaz, jestli tam můžu nalejt nějakej Castrol co jsem našel v kufru po předchozím majiteli odpověděl "hlavně že tam něco bude a bude toho dost". V případě toho serva to bude hodně podobné + bych dodal, že libovolná čerstvá náplň nejspíš nebude horší, než ta 20 let stará originální...
22:04:48
27.12.2023
ajok
-> dragon_cb_cz 27.12.23 21:47:17: jj, ale Karel. me vystrasil s tema guferama, ta ja jen za jak dlouho bx se to projevilo...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.12.23 21:34:24: gold eagle USA? ten jsem zkousel do te naftove, kdyz trochu ubylo, no nepomohlo, pak uz ubyvalo cimdal vic
Jinak ja uz si v octe vozim kratkej reminek - klika - altik pro pripad poruchy a u nivy tam staci shodit reminek, protoze tam jsou dva - klika - altik - pumpa a klika - servo, alespon neco domysleli :)
21:47:17
27.12.2023
dragon_cb_cz
-> ajok 27.12.23 21:23:36: Když za ty roky vůbec netuším co tam kdy kdo nalil, tak bych to vůbec neřešil. Pokud to funguje...
21:34:24
27.12.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Uvidime. Do tohohle auta idealne jen dolejt a srat na to... U Volva jsem mel prasklou manzetu, tak jsem to tam vycistil, dal novou manzetu, nalil utesnovac z Kelly, naplnil OTHP3 a jezdilo to krasne tise asi 2 roky 3 Nez sem to prodal...
upraveno 1x, naposled 27.12.2023 21:34:46
21:23:36
27.12.2023
ajok
-> Karel. 27.12.23 10:39:07: co myslis tim hned nebo za jak dlouho cekat problem? par mojich zkusenosti s nasimi servy...
1. pritelkyne - octa 1.9TDi PD 4x4, zacalo ji tyct rizeni v Praze a prodali ji cervenej, nalila to tam, pak vymena rizeni za nejake zachovale z golfa a kamos, ze tam je cervenej, tak tam zas nalil cervenej, funguje to pres 4 roky
2. moje octa 1.8T 4x4 loni, se mi seklo rizeni, po koupi jsem menil olej - origo zeleny, dal jsem rizeni origo borsehung s 4 roky zarukou, ze stareho vytekala total rezata srajda, jak kdyby to nikdo nikdy nemenil, trochu jsem cerpadlo proplachl novym zelenym, az tekl cistej
3. fabie 1.4 mpi, zacalo tect servo cerpadlo, tak jsem ho pretesnil, no a spletl jsem si lahev a nalil tam ten cerveny, co kdysi vnutii pritelkyni do te octy, pres 3 roky zatim bez problemu
4. felicia 1.6 bluesky, vymenil jsem olej, dal jsem origo zeleny a od te doby obcas nechce posilovat, hlavne kdyz je chladneji, nic z toho netece, tak uz jsem na to u funa radeji nechmatal :) nevim jestli v dalsich autech mam olej vubec menit, treba niva, jsem koukal, ze je norma VW, takze zelenej a jestli menit po necelych 90tis.km a 10 letech? ta niva je asi jediny auto, kde ma servo smysl, snil jsem o nem, kdyz jsem uz mel ruce do krve od prace s volantem po nejakych 500km po sutrech 4 Jinak to je jedine nehrebenove posilovane rizeni, co znam a musim rict, ze chodi fakt pekne, kdybych nevedel, ze to neni hreben, tak bych to ani nepoznal.
Ikdyz ted s moji P rukou mam co delat, abych utocil feldu 1.3 mpi bez serva a to to jde na vranikach celkem lehce.

A tento jsem koupil a zdesil jsem se, nema normu VW, ale BMW www.amd-autodily.cz/provo zni-kapaliny/olej-hydrauli cky-do-servorizeni-1l.html prodavac mi rekl, ze barva sedi, tak ze to nema resit, ze ho prodavaji a jeste nebyla zadna reklamace, ale reklamoval by to nekdo, kdyz si bude myslet, ze to tece uz starim.
upraveno 3x, naposled 27.12.2023 21:43:28
10:50:14
27.12.2023
MVM
-> Karel.: Jelikož tam už má něco špatně a evidentně to bude muset řešit (nevim kde se mu to ztrácí). Tak úplně jedno jestli tam dolije obyčejný dexron III . Prostě ted tam dokit cokoliv a řeší se problem s tim že se po výměně předpokládám pouzije komplet nová náplň toho co tam patří...
Vždycky jsem to tak delal a nikdy se nic nestalo.
Ale ať si to dělá každý jak sam uzná..
10:39:07
27.12.2023
Karel.
-> MVM: dojít čímkoliv co je ATF je blbost,ne pro srandu jsou různé barvy a chemické složení,které dokáže poškodit gufera v řízení.neni to samo o krátkodobém procesu,ale určitě nelit jen tak něco.
08:13:52
27.12.2023
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ja to včera nedokončil.. Prostě bude tam nějaký ATF. Což je OTH taky a přesně jak tady zaznělo.. deci něčeho je jakási rezerva hladiny aby to nenabralo vzduch. Totiž z principu..se ten olej správně nemá kam ztratit. Tzn. Dolit čimkoli co je ATF, a pátrat po příčině uniku..4
07:54:28
27.12.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Vojťas: 3
07:52:49
27.12.2023
Vojťas
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja kdyz mel v mondeu malo kapaliny v rizeni tak sem se stavil u servisaka a bez nejakyho velkyho premejsleni vzal flasku z police a par decek mi tam dolil, myslim ze to cerveny bylo. Tot moje zkusenost, nikoliv rada 3
upraveno 1x, naposled 27.12.2023 07:53:28
07:43:02
27.12.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Tak když jsou specifikace 2 různý... Díky za nabídku, ale stavi se zejtra v Kelly a něco asi teda červenýho vezmu :-) To bude jednodušší.
23:25:42
26.12.2023
dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ideálně podle specifikace, ale jelikož tak nějak nemáš šanci tušit, co tam vlastně je teď, tak bych se s tím moc nepáral a nalil tam to ATF co nabízí Bukaj... se specifikací bych si lámal hlavu spíš při té komplet výměně jak píšeš.
23:19:50
26.12.2023
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ideálně dle specifikace pro daný model od výrobce, ne?
Já do Volva kupoval Dexron ATFIII (červenej) - do serva i do převodovky - kdybys chtěl odlít, abys nemusel kupovat celou litrovku, tak tu ještě pár litrů mám...4
18:23:45
26.12.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: No zatim to posiluje, to je ok. Specifikace naprd - v Kelly v datech maj psany dve specifikace prave, cervenou a zelenou... Nevim, jak tipnout, co to je. Teda v tom Kelly jsou normalne uvedeny specifikace, tu barvu beru jen jako voditko.
upraveno 1x, naposled 26.12.2023 18:24:54
18:19:19
26.12.2023
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.12.23 17:55:30: Znáš to.. Na měrce nadobky od mechanickyho serva byvaji dve rysky. HOT a COLD. A vesměs to je schopný jezdit dokud je aspoň spička měrky v oleji..
Ideální je podle specifikace. Nouzově i to oteháčko. Ale někdy bývá problém že olej vic pěni/zbavuje se hůře bublinek a servo potom řve.
17:55:30
26.12.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Mama mi poslala obrazek, ze ji u dedovyho focuse ubylo pod mininum neco... No je to hydraulickej volej do rizeni. V Kelly nabizej bud zelenej nebo cervenej. Rikal jsem mame, at tam namoci spejli a otre ji na bilej papir... No a vypada to takhle hovnove 3 Ted nevim, co ji tam koupit... Vysrat se na to a dolejt Mogul OTHP3? 3 To jsem pouzil do Volva, ale daval jsem to tam jako novou napln a ne doliti...
zvětšit Ford - zkusenosti - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 26.12.2023 17:55:30
07:31:07
29.08.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> charon: Kazdy auto ma neco. Dvojkovy focusy trpi na stresni listy a zadni svetla (alespon u conby) - drevaci tam pri vymene zarovky vzdycky skripnou kabel mezi tesnici penu a karoserii.
06:22:19
29.08.2023
charon
Mě třeba do auáta zatýkalo dveřma - někdo se v tom vrtal a nevratil správně kryt repráku a plachtu. Ale nebyl to ford a byl to starej klump ...
02:56:19
29.08.2023
Jirik_Tuňák1983
22:55:10
28.08.2023
minno
-> Jackie: Vravel, že voda sa tam objavuje po daždi. A čo som tak skúšal, tak celkom dosť. Celý spolujazdcov koberec silno premočený.
21:30:37
28.08.2023
Jackie
-> minno: A nebude to kondenzát z klimy? Že by byla ucpaná hadička odtoku z výparníku a stékalo by to na podlahu.
21:27:02
28.08.2023
Jackie
-> Nwkt 28.08.23 21:11:33: to je jen lepená panorama přes celou střechu ale neni to stahovací. Takže bych řekl že to ani žádný odtoky mít nebude.
21:22:06
28.08.2023
minno
-> Nwkt: To je bráchove auto. Poviem mu.
21:11:33
28.08.2023
Nwkt
-> minno: zas nějaký fordí výmysl 3 pokud to má odtoky, tak budou ucpaný
20:28:47
28.08.2023
minno
-> Nwkt: Má to toto.
zvětšit Ford - zkusenosti - obrázek od minno vložen 28.08.2023 20:28:47
15:02:08
28.08.2023
Nwkt
-> minno: má to střešní okno?
21:38:28
27.08.2023
minno
Galaxy, 2011. Zateká na spolujazdcovu podlahu. Je niečo typické pre túto poruchu?
13:03:14
24.07.2023
minno
-> palinator: Aj ja si hovorím. 3
12:48:58
24.07.2023
palinator
-> minno:
Jezdí to, jezdí... Co byste ještě nechtěli.. 3
12:45:29
24.07.2023
minno
Ženy3 Kolegyňa. 3x plecháč, 1x ALU, úplne iná guma1 Nie dočasne, má to tak odkedy to auto poznám, minimálne rok.
zvětšit Ford - zkusenosti - obrázek od minno vložen 24.07.2023 12:45:29
22:33:28
17.06.2023
David29
Dotaz k Tranzitu, snad bude někdo vědět.

Má to dvě baterky, paralerně - jedna má asi 6V, druhá normálně 12,3V.

1) Prohodil jsem je, auto normálně startuje
2) Nabíječka je připojena pouze na jednu, ale:
Když je měřím připojené, měří to každou zvlášť - takže i nabíječka nabíjí pouze jednu?

Vyměnit stačí asi jen tu jednu, ne?
upraveno 1x, naposled 18.06.2023 00:01:09
21:29:14
12.06.2023
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.06.23 20:55:44: byli hezky barevný (jako originál) žádná tma 3 3 3 3
20:55:44
12.06.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Dobre no, tak na tom neni asi co zkazit, pokud ta gumicka neni ze slisovany tmy 3
19:22:28
12.06.2023
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 12.06.23 18:50:39: nevim jak tohle ale bral jsem gumičky na vstřiky a těsní 1
18:50:39
12.06.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Nemate nekdo zkusenost s dilama FAI AutoParts?

Potrebuju na transita bocni viko motoru s guferem...
12:23:40
19.02.2023
Induktor
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.02.23 16:31:39: Zkusil jsem vyměnit zapalovací kabely a zatím dobré. Uvidíme, co to bude dělat dále. Díky za odpovědi a za názor 6
upraveno 2x, naposled 19.02.2023 18:27:03
12:16:49
19.02.2023
Induktor
-> Jirik_Tuňák1983 18.02.23 18:35:18: Díky za názor 6 Zkusím to nějak výhledově pořešit. Kdyby to bylo jen ložiskem ve spojce, bylo by to fajn. Možná by se při jednom udělala rovnou celá spojka.
18:35:18
18.02.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Induktor 18.02.23 18:31:06: To by bylo spíše to spojkové ložisko.
18:31:06
18.02.2023
Induktor
-> Jirik_Tuňák1983 18.02.23 14:29:58: Začne to dělat, jak se auto zahřeje. Za studena je slyšet jen ta spojka. Za tepla už slyšet není. Když akceleruju tak se mění intenzita. Nejvíc to vydá zvuk při podřazování. Přemýšlím, k čemu bych ten zvuk přirovnal. Je to takový vyšší spíš pisklavý zvuk.

-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.02.23 16:31:39: Zkusím ještě ty zapalovací kabely. I když ty, které tam jsou, vypadají celkem nové. Ani při zkoušce šroubovákem nejiskřily. Když se tam daly jiné svíčky, paradoxně ty, které byly originál podle VIN, tak to pocukávalo ještě hůře. Potom jsem tam nechal dát stejný typ, jak byly předtím a zlepšilo se to, ale není to ono. Cuká to někdy více, někdy méně. Nepodařilo se mi zatím vysledovat nějaké návaznosti, např. po dešti, po zahřátí, nebo při tankování benzinu na jiné benzínce. Auto mám spíše na pojížďky kolem komína. Ale chci, abych věděl, že se na něj můžu spolehnout, kdybych jel někam dál. A hlavně, abych něco nezanedbal a potom se třeba nemuselo měnit více věcí, nebo oprava nebyla komplikovanější.
U převodovky budu sledovat, jestli se to horší, nebo co to bude dělat. Ještě bych mohl nechat zkontrolovat množství a stav oleje, který v ní je. Pokud by tam bylo načaté některé ložisko, nebo tak, je nějaké riziko, že se třeba "kousne"?
upraveno 1x, naposled 18.02.2023 18:32:28
17:04:32
18.02.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Strasny 3
16:58:58
18.02.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.02.23 16:31:39: Nájezdu? Táta dělal převodovku v 70 000 km, v té době se to týkalo více značek, myslím, že i koncert si prošel obdobím ložisek s nedostatečnou životností. Kolega má 143 000 km.
16:31:39
18.02.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
No za me jsou to dve zavady... Tipoval bych zapalovani, co se tyka cukani.

Pak ohledne divnych zvuku jasne, muze to byt lozisko v prevodovce, ale s takhle malym najezdem? Kdovi... Otazka k jakym ucelum to auto je, jestli se s nim jezdi okolo komina na nakup, tak bych se na to treba vyprdnul a resil jen to cukani. Pokud je na tom clovek zavislej a jezdi dalkovy cesty, tak bych to asi resil rozhozenim (vyndat prevodovku a kouknout na spojku). Pokud se na nic neprijde, tak to asi fakt bude ta horsi varianta...
14:29:58
18.02.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Induktor 18.02.23 13:55:58: Mění se nějak zvuk, když třeba akceleruješ? Musel bych to asi spíše slyšet.


Zvuk se nezhoršoval, začalo to u jednoho auta skoro až mechanicky vrčet a u druhého hučet.
Tátovi dělali rozborku, měnili ložiska v převodce + olej, lamelu a spojkové ložisko, když už to bylo venku. Dvouhmota mohla naštěstí zůstat. Stálo ho to 21 nebo 27 tisíc, už nevím přesně.

U toho kolegy vozu je to legendární převodovka M32. Tam taky nic jiného než rozkládka a výměna ložisek nepomůže. Tam kde ale sehnat repas převodovka už hotová za nějakých 20 000,-.
13:55:58
18.02.2023
Induktor
-> Jirik_Tuňák1983 18.02.23 13:46:40: Ahoj, a to ložisko v převodovce, to by asi obnášelo rozborku převodovky že? Zhoršovalo se to u nich nějak?
13:53:21
18.02.2023
Induktor
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.02.23 13:24:00: Ahoj, díky za odpověď. Myslíš, že by to ložisko takto mohlo hučet, nebo pištět i za jízdy? Svíčky byly čisté, ale nebylo na nich moc najeto. Je pravda, že zapalovací kabely jsem neměnil a zapalovací modul také ne. Čistila se tam škrtící klapka, ale také beze změny. Mám trochu obavu, podle kovového klepkání, že budou načaté pístní čepy, prý tyto motory na to trpěly. Ale to nevím, zda by mělo vliv na to pocukávání a na ten volnoběh. Auto je z bazaru, byly tam měněné fitry, olej, svíčky. Nevím, jakou to auto mělo minulost a co se tam dělalo. Diagnostiku napíchlou měli v servisu, prý hodnoty OK a paměť závad čistá. Komprese na válcích kolem 10.
13:46:40
18.02.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.02.23 13:24:00: Já bych se tedy nebál říct, že to může být klidně ložisko v převodovce. Tátovo auto a aktuálně i kolegovo se projevovalo úplně stejně.
13:29:08
18.02.2023
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: s tim cukanim... Aby to nebylo, jako kdyz jsem kolegovi "rozbil" auto vic, nez bylo.
Prej to cuka...
Vypadky zapalovani.
Vytahal jsem fajfky a to byla konecna. Byly prorezly marky.
13:24:00
18.02.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Induktor: Tipl bych to prave na to spojkovy lozisko. Pritlacak sam o sobe nema jak hucet, pokud z nej neuletel kus pruziny teda :-D

Svicky bych vyndal a zkontroloval, jak vypadaj, jestli nejsou zaneseny... Pokud budou ok, zkusil bych zapalovaci modul(y). Nevim, jestli mas 1, 2 nebo 4 u tohohle motoru... Diagnostika neco rika?
11:52:41
18.02.2023
Induktor
Zdravím, rád bych se zeptal. Mám Ford Focus Combi MK2 1,6 16v 74kW (SHDA), r.v. 2009. Když nastartuju a auto ještě není zahřáté, slyším hluk od spojky, takové hučení, není moc slyšet, ale přece. Když sešlápnu spojku, tak to utichne. Tipl bych to na přítlačný talíř, na spojkové ložisko mi to nepřijde. Při jízdě, když se auto zahřeje, tak se ozývá hučení za jízdy. Když vyřadím, tak utichne, je slyšet hlavně při záběru a při puštění plynu. Při ustálené rychlosti je slyšet slaběji. Na všechny rychlostní stupně. Může to být vlastnost? Nebo je nějaký problém v převodovce, spojce, nebo někde? Je to docela otravné při delších jízdách. Auto mám od začátku listopadu 2022. V jiném podobném Focusu jsem nejel a nemám možnost, abych porovnal. Vím, že je to těžko, když to neslyšíte, ale nemáte třeba někdo zkušenost, nebo nápad, čím by to mohlo být? Najeto auto má cca 123 000 Km. Druhý problém, který auto má je, že za jízdy občas poškubkává, byly měněné svíčky, ale nezlepšilo se to. Za tepla je volnoběh neklidný a jsou cítit vibrace. Připomíná to, jak když jsou hodně nízké otáčky, ale nejsou. Podle otáčkoměru je to zhruba 750-800. Máte někdo nějaký nápad? Můžou tyto problémy spolu nějakou souviset? Moc děkuji za případné odpovědi.
Extreme Tyres