skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pravostranná Felicie - zástavba klimatizace
prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 06.11.2024 do 06.11.2024, založil/a PsychoWard666
23:39:59
06.11.2024
06.11.2024
Dauntless24
-> PsychoWard666 06.11.24 08:50:29: jsem rád, že informace o odvlhčovací nádobce pomohla zatím s ní jezdím půl roku a funguje to. Já jsem chtěl původně dělat článek i tady na virtu, ale nakonec jsem se na to vykašlal
09:05:06
06.11.2024
06.11.2024
PsychoWard666
Momentálně tedy čekám na tlačítko, abych vyřešil ovládání klapky pro vnitřní okruh, potom mě čeká řezání díry a ošetření všech plechů pod topením, baterkou atd... a nalepení zvukového a teplotní tlumení na přepážku, vyčištění topení a taktéž olepení tepelným odhlučněním a pak už by nemělo nic bránit zástavbě zpět do auta.
A pak samozřejmě následuje úprava elektrického svazku, důkladně jsem to zatím nezkoumal, ale motorový svazek by měl jít přehodit kus za kus a do vnitřního bude potřeba několik kabelů dotahat.
Jelikož rovnou dodělávám ještě další výbavu do auta, tak budu vyndavat komplet svazky z obou aut a postupně řešit co je kde navíc.
A pak samozřejmě následuje úprava elektrického svazku, důkladně jsem to zatím nezkoumal, ale motorový svazek by měl jít přehodit kus za kus a do vnitřního bude potřeba několik kabelů dotahat.
Jelikož rovnou dodělávám ještě další výbavu do auta, tak budu vyndavat komplet svazky z obou aut a postupně řešit co je kde navíc.
09:01:37
06.11.2024
06.11.2024
PsychoWard666
A pohled z interiéru. Tady pozor, neřeže se celý ten prolis, a je to potřeba udělat přesně. A aby to nebylo až tak jednoduché, tak jsou to dva plechy a v každém je jiná díra
09:00:25
06.11.2024
06.11.2024
PsychoWard666
A s vnitřním okruhem se pojí poslední úprava a to vyřezání díry na průchod vzduchu. To je asi největší zásah a díru je potřeba udělat přesně, jinak nebude těsnit. Osobně i zvažuji použít potom co průchodku nasadím kolem nějaký bitumenový tmel, případně něco podobného, aby byla zajištěna vodotěsnost.
Díra na průchodku
Díra na průchodku
08:57:25
06.11.2024
06.11.2024
PsychoWard666
A tady už servo. Samozřejmě pak přijde vše rozebrat a vyčistit než to dám do auta.
08:56:47
06.11.2024
06.11.2024
PsychoWard666
Poslední věcí co řeším, je přepínání vnitřního okruhu, které je ovládáno podtlakem a podle poznatků od ostatních lidí moc dobře nefunguje. Takže jsem se rozhodl vyhodit ten podtlakový ventil a nahradit to servem co je původně na univerzální centrál. Vytiskl jsem pár úchytů a vypadá to, že je vše funkční. Ještě mě čeká vymyslet jak upravit původní tlačítko v palubce, přes které originálně přímo prochází podtlak a dodělat přes něj ovládání serva. To bude řešeno přes dvě relé s časovačem, aby do něj šel proud jenom určitou dobu a servo sem neodpálil.
Na fotce podtlakový ventil.
Na fotce podtlakový ventil.
08:52:40
06.11.2024
06.11.2024
PsychoWard666
Další věcí, co jsem řešil je vedení vzduchu, protože kvůli klimatizaci jsou rozvody v palubní desce jinak řešené. Naštěstí je tento díl zrcadlově stejný, takže záměnný. Dokonce mají oba rozvody i stejné číslo dílu, takže je tam pouze přidáno vedení dovnitř a jinak řešená klapka.
08:50:29
06.11.2024
06.11.2024
PsychoWard666
Co se týče držáku alternátoru, serva a klimakompresoru to je záměnné kus za kus. Dále se musí prohodit chladič, protože 1.6ka s klimou má chladič z 1.9d, také záměnné kus za kus, jenom v chladičové stěně se musí přesunout matky na patřičná místa. Klima chladič bude také stačit přendat, pro jeho demontáž je nutné sundat nárazník s výztuhou. U držáku klima chladiče je také odvlhčovací nádobka, která se má měnit a samozřejmě není k sehnání.
Naštěstí nejsem sám kdo to řešil a pár týdnů předtím na Felicia Klubu někdo psal čím jde nahradit:
V okruhu klimatizace je hned za kondenzátorem zařazena odvlhčovací nádobka, ta by se měla po každém zásahu do okruhu vyměnit. V katalogu dílů je uváděna jako součást kondenzátoru, ale u kondenzátorů prodávaných dnes chybí. Dá se naprosto krásně nahradit dílem SAAB 4230462/4868949/7496847 např. NISSENS 95048. Jediný rozdíl je v tom že tato odvlhčovací nádobka má o jedno šroubení na tlakový spínač navíc, tedy stačí v nevyužité díře nechat originální zátku s O-kroužkem.
Naštěstí nejsem sám kdo to řešil a pár týdnů předtím na Felicia Klubu někdo psal čím jde nahradit:
V okruhu klimatizace je hned za kondenzátorem zařazena odvlhčovací nádobka, ta by se měla po každém zásahu do okruhu vyměnit. V katalogu dílů je uváděna jako součást kondenzátoru, ale u kondenzátorů prodávaných dnes chybí. Dá se naprosto krásně nahradit dílem SAAB 4230462/4868949/7496847 např. NISSENS 95048. Jediný rozdíl je v tom že tato odvlhčovací nádobka má o jedno šroubení na tlakový spínač navíc, tedy stačí v nevyužité díře nechat originální zátku s O-kroužkem.
08:45:34
06.11.2024
06.11.2024
PsychoWard666
Pro porovnání obě hadice, nahoře česká se klimatizací, dole anglická bez klimatizace. Páska na hadici označuje místo kde by se to mělo ideálně napojit.
08:43:08
06.11.2024
06.11.2024
PsychoWard666
Po dlouhém zvažování jestli do toho jít a po tom, co mi už skoro rok stojí doma Felicie 1.6 s klimatizací víceméně na náhradní díly, jsem se rozhodl pustit do zástavby klimatizace do mojí anglické Felicie ( skoda-virt.cz/cz/.../1217
3-psychoward666-whitehill )
Rád bych tady sdílel nějaké poznatky ze zástavby, třeba se to někomu bude v budoucnu hodit.
Momentálně je to cca 14 dní co jsem s tím začal a tady jsou první poznatky co a jak je potřeba vyřešit.
- oproti zástavbě klimatizace do české Felicie odpadá výměna náhonu tachometru, protože v ní už je delší. Stejně to bude nejspíš i s lankem plynu, které je také odlišné, ale vzhledem k vedení z druhé strany by to mělo být v pořádku
- kvůli umístění klima kompresoru je přesunuto servo a tím pádem jsou hadice a trubky jiné, je potřeba vyměnit vše co vede od nádobky směrek k servu. To je stejné i u Anglické a tudíž záměnné. Co je ale kompletně jiné, jsou trubky a hadice které vedou od serva k hřebenu řízení a jelikož je to lisované jako jeden kus a bohužel minimálně ve firmě kde jsem to řešil nebylo možné dostat do lisu část trubky co je u Anglické Felicie u hřebenu tak jsem musel konec vyřešit hadicí a univerzálním okem. Nicméně vše pasuje a doufám, že vše bude těsnit a fungovat jak má. Držák co na fotce přidržuje hadici je vytištěný na tiskárně, ale nejspíše ještě budu dělat upravenou verzi kde budou úchyty o kus dál od sebe a celý držák lehce pod úhlem směrem dolů.
Na fotce hřeben Anglické Felicie
Rád bych tady sdílel nějaké poznatky ze zástavby, třeba se to někomu bude v budoucnu hodit.
Momentálně je to cca 14 dní co jsem s tím začal a tady jsou první poznatky co a jak je potřeba vyřešit.
- oproti zástavbě klimatizace do české Felicie odpadá výměna náhonu tachometru, protože v ní už je delší. Stejně to bude nejspíš i s lankem plynu, které je také odlišné, ale vzhledem k vedení z druhé strany by to mělo být v pořádku
- kvůli umístění klima kompresoru je přesunuto servo a tím pádem jsou hadice a trubky jiné, je potřeba vyměnit vše co vede od nádobky směrek k servu. To je stejné i u Anglické a tudíž záměnné. Co je ale kompletně jiné, jsou trubky a hadice které vedou od serva k hřebenu řízení a jelikož je to lisované jako jeden kus a bohužel minimálně ve firmě kde jsem to řešil nebylo možné dostat do lisu část trubky co je u Anglické Felicie u hřebenu tak jsem musel konec vyřešit hadicí a univerzálním okem. Nicméně vše pasuje a doufám, že vše bude těsnit a fungovat jak má. Držák co na fotce přidržuje hadici je vytištěný na tiskárně, ale nejspíše ještě budu dělat upravenou verzi kde budou úchyty o kus dál od sebe a celý držák lehce pod úhlem směrem dolů.
Na fotce hřeben Anglické Felicie