![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
prohledat
135 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.02.2011 do 30.03.2020, založil/a 1560 - zrušená registrace
Jo, jo. Z této fotky těžko soudit, ale buď je to, jak píše Tom Troll, nebo jak psal Minno. Ještě dodám, že látka "černá kostka" staršího data výroby šisovala pomaleji a do šeda, novější látka (cca od přelomu užovka/Mko) šisovala do fialova...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Robert 106 29.03.20 21:12:43: To sú čierne vyšisované do šeda. Mal som to tiež tak, i keď trochu menej.
-> Robert 106: Kdyby byla šedá koženka tak je odpověď jasná - M1 GLS, ale šedou látku s černou koženkou jsem asi ještě neviděl.
Podla mňa sú to klasické sivé gls sedačky.
Mimochodom zadné by som kúpil![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mimochodom zadné by som kúpil
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Hle z internetu hodně šislé - nevím jestli teda byly tyrkysové - by měly jít víc do modra
-> Enggik: Že to tu zas trochu oživím. Setkal se někdo s těmito?? vyndaný z 120L eMka 86"
Měl jsem ve 120L 88 byla to tyrkysová kostka stejně jako v T613 - měl jsem možnost srovnat.
Foto bohužel asi nemám
Měl jsem ve 120L 88 byla to tyrkysová kostka stejně jako v T613 - měl jsem možnost srovnat.
Foto bohužel asi nemám
-> maruz: Ty s tím hustějším šrafováním jsou na Garde model 82. Na modelu 83 jsem se setkal s oběma verzema, a od modelu 84 už jen ty druhé.
-> maruz 11.02.19 14:52:12: nemáš je na prodej/výměnu?
A pouze rapid tedy?
Díky, špatně jsem se vyjádřil. Vyskytovaly se origo v obou? Garde i rapid? Předpokládám, že užší jsou garde. Díky
-> maruz: Záměnné to je, identické nikoli![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zdravím, mám dotaz na rozdíl černé tapece škoda garde a škoda rapid.
Je možné, že pro garde byly užší pruhy a pro rapid širší (míněno ty téměř svislé)? Či záměnné pro obě škodovky? Děkuji za odpověď.
Je možné, že pro garde byly užší pruhy a pro rapid širší (míněno ty téměř svislé)? Či záměnné pro obě škodovky? Děkuji za odpověď.
-> Luky:
Asi tak nějak.. ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jozka: myslíš takový to jak jsem za opravu střechy na Funa platil 150 Kč? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: To byl jen takovej slovní obrat.. Chtěl jsem tím říct, že je lepší využít služeb někoho, kdo umí to samý, ale udělá to za podstatně menší sumu peněz.. Mě třeba stropnice takhle vyšla na pětikilo místo tří tisíc onehdy.
-> Bery: no to pekne
-> Jozka: Zatiaľ nikoho vyhľadávať nejdem, zatiaľ sa informujem len tak orientačne, koľko kto dal za prečalúnenie.
-> Jozka: Zatiaľ nikoho vyhľadávať nejdem, zatiaľ sa informujem len tak orientačne, koľko kto dal za prečalúnenie.
-> minno: Bych zkusil pohledat "obyčejnýho" čalouníka "přes gauče".. Specialisti na auta si bez uzardění řeknou o cca 50 litrů a vesměs vytvoří nějakou kreaci, která nemá zejména materiálově (ale i jinak) s originálem nic společnýho a ani kvalita provedení tý sumě příliš neodpovídá.
V létě jsem dělal vyfuk na jednu renovaci a precalouneni sedaček a tapecirungy 60 000 říkal pán. To je slušný odrazový můstek, ne)))
Dávali ste už niekto prečalúniť komplet sedačky (predok + zadok) čaluníkovi, prípadne čaluníckej firme? Zaujíma ma, koľko cca približne to tak asi stojí. Rozumiem, že ceny sa môžu výrazne líšiť a záleží na viacerých okolnostiach, ale tak nejako taký zlatý stred, koľko to tak výjde orientačne?
-> Tom Troll: to je potah z favorita/formana mam pocit, zajimavy :D
tak trochu oživím a zeptám se, co jsou tyto zač?
Opěradlo vypadá šité jako LS, sedadlo jako L, a látka vypadá skoro jako favorit, ale je drobet jiná.
Napadá mě 120LX?
Opěradlo vypadá šité jako LS, sedadlo jako L, a látka vypadá skoro jako favorit, ale je drobet jiná.
Napadá mě 120LX?
-> Bukaj: To máš pravdu. A zajímavý je, že zejména na modelu 80" co mám tak vysledováno.
-> Enggik: Pěkný
Taky neznám, ale u užovek mne nic nepřekvapuje - tam bylo tolik variací...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Taky neznám, ale u užovek mne nic nepřekvapuje - tam bylo tolik variací...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
S touto látkou se často setkávám na potazích a dečkách na zadní plato v různých barvách. Ale jako origo potah sedaček viděno prvně.
Opět trochu oživím. Z užovky model 80" ale identitou vozu si nejsem úplně jist ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> dragon_cb_cz:
Špatně - já Tě nechtěl přesvědčovat...
Musíš si to ověřit sám, abys tomu uvěřil![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Špatně - já Tě nechtěl přesvědčovat...
Musíš si to ověřit sám, abys tomu uvěřil
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: OK, OK, přesvědčil jsi mě, dotáhnu co půjde dotáhnout a nasrat ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Tak on určitej vakl je i na novejch mechanismech - to je konstrukční záležitost ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: Dotažení provedeno, ale stejně je tam vakl... Teda na těch kupátkových. Ale mám pocit, že jsem to dotahoval i na sedanovej a taky... nebo už mi hrabe.
-> dragon_cb_cz: Nerentabilní
Tomu mechanismu nic není, vůle je u coupátkových sedadel mezi zajišťovací pákou a jejím trnem - tam jsou v 90% rozsypané plastové díly a ochozený zajišťovací zub i trn. U sedanových sedadel zase bývají povolené M8 šrouby, jak v sedáku, tak v opěradle. Doporučuji výměnu za pevnostní M8x15 se šestihranem, aby to šlo rozumně dotáhnout a nepovolilo se to znovu, jako ty origo blátošroubky na křížák![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tomu mechanismu nic není, vůle je u coupátkových sedadel mezi zajišťovací pákou a jejím trnem - tam jsou v 90% rozsypané plastové díly a ochozený zajišťovací zub i trn. U sedanových sedadel zase bývají povolené M8 šrouby, jak v sedáku, tak v opěradle. Doporučuji výměnu za pevnostní M8x15 se šestihranem, aby to šlo rozumně dotáhnout a nepovolilo se to znovu, jako ty origo blátošroubky na křížák
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Hmm, a nějaká šance ten sedanový mechanismu rozebrat a podstatné části naroubovoat na kupátkový? Nikdy jsem ho moc nezkoumal ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz 17.07.13 20:34:11: Coupé má samozřejmě jiný tyhle mechanismy - tedy horní díl (na opěradle) je stejnej a spodní jinej, ale je to snýtováno dohromady. Sedan má dole přichyceno dvěma šrouby M8, zatímco coupé má celý mechanismus vyklápěcí - jen jeden šroub (a k tomu navíc speciální s osazením, podobně jako šrouby, co upevňují sedák ke kolejničce) v sedáku na každé straně...
...mrkni do katalogu, z obrázku to bude zřejmé![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak ještě jsem zjistil, že coupé sedadla jsou užší, než sedanové - tudíž mají také příslušně kratší čtyřhrannou převodní tyčku v opěradle mezi sklápěcími mechanismy...
...mrkni do katalogu, z obrázku to bude zřejmé
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak ještě jsem zjistil, že coupé sedadla jsou užší, než sedanové - tudíž mají také příslušně kratší čtyřhrannou převodní tyčku v opěradle mezi sklápěcími mechanismy...
-> MOLSO: To je to tak zvláštní závada? Já měl pocit, že to má skoro každá škodovka
Alespoň moje to maj snad všechny ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz: aha
tak tie by mohli byt rovnake ...
![140](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/140.gif)
-> MOLSO: To vím, mě jde o tu růžici na sklápění opěradla - v tej mi to hrká... kolejničky jsou celkem cajk.
-> MOLSO: ja sem odvrtal drzaky z novejch sedanich pojezdu, ze starejch rapidackejch, a svareckou sem to narouboval na sebe a je to echt ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> dragon_cb_cz: kupátko má inakšie kolajničky .... ma tam navyse konzolky na nastavovanie vysky sedačky a náklonu vpred / vzad ) ja som to riešil rozlisovaním (resp. rozobratím
) rozhrkaných kolajničiek a doplnením valčekov a guličiek a následným zalisovaním krajov profilov. Zatial je to super a som na seba hrdý ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když už se to tu řeší, jak moc velký rozdíl je mezi těma zubovejma mechanismama mezi kupátkem a sedanem? Mam je klasicky rozhrkaný (nejni to nic hroznýho, ale rozhrkaný jsou) a mám v garáži alespoň dvě sady novejch mechanismů...
sedáky a opěrák je stejnej... jiný jsou ty hejbátka na sklápení a samotný naklápění... taky jsem měnil jeden opěrák z levý na pravou sicnu a žádnej problem nebyl.
Já jsem teď přehodil gardovácký sedačky co mi ležely v garáži do GLSky a je to upgrade pořádnej, sice jsou vyšisovaný (maj takovej zelenkavej nádech
) ale neprodřený a pěkně tvrdý. Akorát mám teda pocit, že mám sedák moc sklopený dozadu, tlačí mě pod kolenama... budu to muset poladit.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Nwkt: prima, díky
-> havlik: jj, už z ní jdou cáry. U spolujezdce zatím drží. No a já teď sehnal jednu taky ke spolujezdci, tak že bych to trochu potunil![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> havlik: jj, už z ní jdou cáry. U spolujezdce zatím drží. No a já teď sehnal jednu taky ke spolujezdci, tak že bych to trochu potunil
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Luky: máš u řidiče víc proprděnou?
-> Luky: Jsou
-> Luky: Sedáky budou stejné téměř 100% a opěrák vyndáš i bez vyndání sedadla z auta - ale podle mě stačí shodit ty plastové krytky a kouknout, jestli sedí rozteče šroubů.
-> dragon_cb_cz: nojó, ale to musim nejdřív do dílny, sedačku z auta vyndat a vyzkoušet to. No a mě přišlo jednodušší se tady optat ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Luky: Jsem si téměř jistý že ano, ale jsou to 4 šrouby na každé straně nebo tak něco, takže nebude těžké to ověřit ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Bez mučení přiznávám svoji lenost resultující v to, že jsem tohle téma neprocházel, a tak se raději zeptám sám:
- jsou díly předních sedaček (sedák a opěradlo) u Rapida zaměnitelné řidič x spolujezdec? Tj. pokud sedačky rozeberu, dají se prohodit sklápěcí mechanismy tak, abych z pravé sedačky udělal levou?
Díky moc
- jsou díly předních sedaček (sedák a opěradlo) u Rapida zaměnitelné řidič x spolujezdec? Tj. pokud sedačky rozeberu, dají se prohodit sklápěcí mechanismy tak, abych z pravé sedačky udělal levou?
Díky moc
-> škoda caddy: Tohle určitě není z fabriky - někdo měl známého čalouníka a pracoval v Metru, ne? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> škoda caddy: jaj takze nejake dodo?