Kabel k baterce do kufru

prohledat
105 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 07.01.2008 do 16.03.2023, založil/a Qwert..
řadit dle data
16:43:58
23.01.2016
Karel.
-> MOLSO: tak na to seru1
16:43:19
23.01.2016
MOLSO
-> Karel.: pri prvom startovani poistka zhori 40
16:37:22
23.01.2016
Karel.
-> minno: o ničem nevím1

takže to mám dát bez pojistky? Jsem si říkal, jestli by to nebylo lepší. Tahat to budu tunelem v krku, takže prodření se nebojím.
16:29:27
23.01.2016
minno
-> Karel.: pokračovanie v prácach na škodovke? ?:)



K veci - poistku snáď žiadnu - kábel od baterky rovno na štartér. Ak myslím správne, na čo sa pýtaš :)
16:25:16
23.01.2016
Karel.
chtěl bych se vás zeptat, budu taky tahat baterku dopředu. Co jsem četl, tak stačí 25mm, ale jakou pojistku dát?Děkuji
09:49:12
09.08.2011
jack51
-> Urbi: Tak pojistka v radiu Ti chrani radio, ale ne vedeni. Ja myslim, ze 15A by melo stacit. Jaka je osazena v tom radiu?
09:35:09
09.08.2011
Petr Urban
-> jack51: Po zkušenosti už je jištěný mám,myslel jsem že bude stačit pojistka v radiu, ale raději sem koupil pouzdro s 15A, je adekvátní k rádiu nebo rači 20 ?
upraveno 1x, naposled 09.08.2011 09:35:40
09:00:58
09.08.2011
jack51
-> Urbi: Pokud to bylo jen 40st. tak se jim urcite nic nestalo, ovsem jaktoze je nemas odjisteny? :))
23:56:36
08.08.2011
Petr Urban
Musím přestat u té práce chlastat 3 Jak vidíte ty tenší dráty od baterky do kufru (vedou k rádiu), tak já je vevnitř v autě stříhal zapojený, myslel jsem že baterka je odpojená jak většinou bývá, takže nějaká ta prskavka od štípaček + drát se zahřál asi na 40 C. Může mu to nějak vadit ? Není na něm nikde viditelná změna v struktuře či izolaci.
upraveno 1x, naposled 08.08.2011 23:57:18
19:30:24
07.08.2011
Petr Urban
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To je fakt, ale kabel za 500,- 25mm mám ted k hovnu, nechce někdo na zástavbu do kufru s menší cenou ? 3
19:28:57
07.08.2011
Petr Urban
Provedení, zatím s testovacím dlouhým kabalem od pojistky, protože nevím kde ji umístím a nevím zda ju tam nechám, dle toho zda nebude pojistka 200A hořet a taky jak moc velký úbytek napětí tam bude.
zvětšit Kabel k baterce do kufru - obrázek od Petr Urban vložen 07.08.2011 19:28:57
19:27:25
07.08.2011
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Urbi: Bud rad za tlustejsi. Budes mit mensi ubytek...
19:25:57
07.08.2011
Petr Urban
-> mixal.s: A nakonec tam mám 35mm skrz tady ty kecy i když by naprosto v pohdoě stačil 25 co sem měl, 3 kámoši na to jezdí, startuje to naprosto v klidu,žádný sebemnší problémy s čímkoli.
19:24:14
07.08.2011
Petr Urban
-> David29: Proč by hořel když budu měřit ubýtek napětí a né proud ???
20:34:14
26.07.2011
mixal.s
Takže dnes sa mi podarilo k tomu dostať. Káble 16mm2 dlhý cca 1,5m (keď rátam aj na + aj na - póle s odpojovačom), motor studený, štartér s reduktorom 1kW. Odber 140A, pokles batérie na 10V.
19:03:07
24.07.2011
mixal.s
-> David29: To neviem, ja ho mam a asi za hodinu to pojdem aj zmeriat, ak teda prestane liat... :D
17:08:06
24.07.2011
David29
-> mixal.s: Ale pochybuju, že má profesionální měřič, když tady padaj otázky jaký padaj...
16:53:00
24.07.2011
mixal.s
-> David29: nie, ked to merias niecim takymto: www.ghvtrading.sk/meracie -pristroje/.../f15.html
21:21:38
23.07.2011
David29
-> Urbi: Obávám se, že při takovejhlech proudech ti shoří kabliky do multimetru, přesněji řečeno, multimetr vybuchne
20:31:56
23.07.2011
mixal.s
Čo tak použiť káble TITARC, čo sa dávajú na zváračky alebo na trakčné batérie pre vysokozdvižné vozíky? Mám tu v PDF-ku (keby to sem viem vložiť, tak to sem dám) tabuľku s prierezmi a zaťažením týchto vodičov a 25mm2 znesie trvalý prúd až 180A. A je fajn mäkučký, nakoľko s ním pracujem už dosť dlho. Ale na túto dľžku by som asi radšej volil 35mm2.



Inak ja mam štartér s reduktorom (1kW) a meral som prúd pri štarte (odpojená indučka aby som to stihol aj namerať). Batériu mám vzadu pri motore, kábel 16mm2 dlhy niečo cez meter a prúd tadiaľ tečie 170-190A. Nepamatám si už presne tú hodnotu, meral som to naposledy cca pred rokom a pól, zajtra zmeriam znova).
21:23:46
20.07.2011
radekp
-> Stepan FUN: Máš asi pravdu, ale můj konkrétní případ byl kabel Dietz 35 mm a délka jen půl metru...takže ten asi proud neomezil...

upraveno 1x, naposled 20.07.2011 21:24:01
15:18:48
20.07.2011
Petr Urban
Asi to změřím přímo na pojistce při startování, to bude jistota.
15:05:13
20.07.2011
Petr Urban
Tak co už nadělám, už sem ty peníze vyhodil, myslím že by to startovalo i s tou 25m. Ale nějak nemůžu dohledat jak velký úbytek napětí může být na pojistce 200-250A nebo jak se to dá spočítat ? www.revilohifi.cz/montazn i-material-cz/.../sinus-li ve-anl-200a-cz.html
upraveno 1x, naposled 20.07.2011 15:12:19
12:15:47
20.07.2011
StepaNoFUN
-> radekp: Tady nejde ani tak o to, že by se ten kabel stihnul ohřát. Pokud by se jednalo pouze o tepelné zatížení, tak by tam stačila bez problémů i 16mm2. Ale problém je v úbytcích napětí na kabelu.

Edit: To že se pojistka nepřepálila svědčí právě o tom, že byla na "slabým" vedení, který ten proud omezilo...



-> Urbi: Pokud máš alespoň tu 35mm2, tak dobrý. ;-) Já osobně bych do 25 při týhle dýlce nešel. Na LR je 25mm2 v dýlce asi 2m (kvůli odpojovači) a není to žádnej hit... Pokud tam chceš pojistku, klidně ji dej. Proud sice omezí (přece jenom je to další spoj a tudíž na něm bude úbytek napětí), ale znát by to bejt nemělo. Jinak já kabely balím většinou do plastový "šroubovice", nebo jak píše T2 - navlíct do "husího krku".
upraveno 1x, naposled 20.07.2011 12:22:35
11:56:09
20.07.2011
radekp
-> Urbi: 25 qmm ti určitě stačí! Nikdo taky neřekl hlavní argument, že se startuje max vteřinu?

Za vteřinu by se ti ten kabel troufám si říct ani neprohřál...a mimo startování je ten proud ok.



Každá pojistka a každý spoj mají přechodový odpor, ale ANL pojistky mají odpor z nabídky běěžných pojistek nejmenší! U hodby jsem měl 100A pojistku a ani při krátkém zkratu se nepropálila.



Takže můj názor zní: průřezu kabelu se vůbec neboj a pojistku, pokud ji máš koupenou, tam dej pro klid duše - odpor pojistky je podle mě už zanedbatelný...pokud budeš mít dobrou baterku, startér tak pojistka nebude žádný problém! Schválně si změř její odpor...
11:38:21
20.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 20.07.11 11:12:55: Dal bych černý husí krk po celé délce a neřešil. Ke startéru se pojistka nedává, nemá jí tam ani BMW a to má baterku v kufru vzadu a motor v předu (opačný případ). Důležité je mít kabel v chráničce a všechny průchody v plechu si ohlídat a kabelu nedat šanci se pohnout. Já to táhnu pod plechem spolu s trubkama na vodu.
upraveno 1x, naposled 20.07.2011 11:38:53
11:14:51
20.07.2011
Petr Urban
-> Tuner#2: Na všechny rady nedávám,ale ti co mi je psali znám z mnoha příspěvků jinde...tak sem doufal v reálnou důvěryhodnou odpověď.
11:12:55
20.07.2011
Petr Urban
-> Tuner#2: Mám taky na venkovní použití 35mm už teda,ale nezdá sem mi to moc tlusté a bytelná ta izolace, jde to nožem bez násilí dolů, což by plechem kastle šlo ještě líp. Je teda dobré dávat + kabel přes pojistku a stačí 250-300A ? V žádném jiném voze totiž takové řešení není, tak nechcu dělat něco v čem by mohl být nějaký problém. Výrobci aut nepočítají že by se při nehodě mohl někde cvaknout kabel a začít to od něho hořet nějaké zatlumení vozu ?
10:34:58
20.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Urbi 20.07.11 10:32:55: Taky mám oko u startéru dělané lisem 4 a nesmíš dát na všechny rady na virtu...
upraveno 1x, naposled 20.07.2011 10:35:30
10:32:55
20.07.2011
Petr Urban
-> Vrba: Tak si taky kurva vyber z těch rad na virtu....někteří experti mi tady píšou 50mm, někdo že v klidu stačí 25, tak já včera akční sem v městě sehnal 35mm za 95,-/1m a koupil 4m a nacvakli mi i koncuvku ke startéru,drží to jako čert,pájkou bych takový kabel stejně nikdy neprohřál, v přerově to samí stojí 140,-/1m, tak aspon mám klid a vím že to bude dobrý i v zimě v které to stejně jezdit nikdy nebude 3

Ještě mi řekni proč by na pojistce 200 nebo 300A měl být ubytek ? Je to přece kus vodivého drátu vevnitř ne ?
upraveno 1x, naposled 20.07.2011 11:06:06
23:22:14
19.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
Mám tam elektrikářskej na venkovní použití a podle oka je to něco mezi 25 - 35mm2 co je na autohifi a funguje to. Mám to nahulváta bez pojistky, ale kabel má silnou tvrdou izolaci a je navíc v husím krku. Pokud se nárazem prodře, už mě to bude asi jedno...
23:19:31
19.07.2011
jack51
-> Urbi: Origo kabel ma pokud vim 16mm2. No a jak jsem slibil po ICQ, tak jsem meril kabel co jsem pouzil v aute ja a vyslo me 25mm2 a zatim zadnej problem :)).
21:39:52
19.07.2011
Vrba
-> Urbi: Vetsi ubytek budes mit na te pojistce nez na kabelu i kdyby jsi ho vedl 2x kolem celyho auta,tak neřeš čoviny
upraveno 1x, naposled 19.07.2011 21:41:08
15:55:33
19.07.2011
Petr Urban
-> Stepan FUN: Ale když to tabulky zadám origo drát k baterce 25mm který je dlouhý cca 1m tak ani s kabalem 50mm se nedostanu na stejný ztrátový výkon jako u origo provedení a 50mm rozhodne nepotáhnu navíc by mě stál více než celá baterka, tak myslím že se na celou akci asi vyseru, hlavně že už sem utratil za věci na zástvavbu 1000,- i s pojistkou a to se vyplatí.
15:21:24
19.07.2011
StepaNoFUN
-> Urbi: Ten starér si vezme proud daleko větší než to co tu počítáš. Musíš totož řešit mimo jiné i to, že při takovýmhle odběru je napětí něco kolem (odhadem) 9-10V. Takže by to bylo rázem 100A. Navíc při rozběhu si ten startér vezme v podstatě zkratovej proud. Až když se bude točit, tak ten proud poklesne. Takže jak píše vhml - dimenzoval bych to na proud kterej je schopnej dát baterka.

Edit: Teď jsem koukal na tu tabulku... Teorie taková je. V praxi bych viděl 35-50mm2 jako dostačující. Ta špička je tam pouze krátkodobě a nikoli trvale.
upraveno 1x, naposled 19.07.2011 15:25:10
15:03:20
19.07.2011
Petr Urban
-> vhml: To jako fakt ? Tak to abych táhl drát 50mm aspon, tak to mám radost, to sem koupil pěkně na pytel. Koupil sem velké ANL pojistkové poudrzo, do kterého jde dat pojistak až 300A, to už musí stačit, to je téměř 4x předimenzované oproti těm 83A co to má brat při 1kw zátěže.
upraveno 1x, naposled 19.07.2011 15:05:55
13:50:58
19.07.2011
vhml
-> Urbi: elektrikář nejsem, ale špičkovej proud baterky je kolem 400A, asi bych to optimalizoval na něj. I když to tam stejně přes tu pojistku nenaleješ...
12:07:00
19.07.2011
Petr Urban
Nebude zbytečně zakládat nové téma, tak teda k starému... Baterku dávám do kufru, startér mám 1kw fel., kabel z kufru bude mít cca 3,5-4m. Z výpočtu zde...www.ekoproud.wz.cz/v_prur ez.htm mi přůřez kabelu 25mm nestačí, ale už ho mám koupený za 500,- Mám raději koupit 35mm nebo i tento bude dostačující ? Startér může mít nárazově určitě větší odběr než těch cca 80-100A při výkonu 1kw, nevítě někdo znalí elektrikařiny jak to je ? vystačím si s přůřezem 25mm a dělkou 3,5m od baterky tak aby to spolehlivě a dobře startovalo i třeba v zimě, kdy to zatížení startéru a doba startování bdue určitě delší ? A ještě dávám na + kabel k baterce pojistku 150A,může to být na kabelu k startování nebo mi to taky něco ubírá ? Protože nechci dělat odpojovač ale chci mít nějakou záchranu při zvaknutí drátu např. při nehodě, abych kvůli tomu nezačal hořet. Děkuji za rady.
upraveno 1x, naposled 19.07.2011 12:18:22
11:42:17
09.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peklo-Evo-Luboš: Aha, to je fakt4
22:35:35
08.01.2008
Peklo-Evo-Luboš
-> Tuner#2: Mam, bohuzel neni, protoze bych musel tahnout minus od baterky k odpojovaci, nebo dat odpojovac k baterce. A taky by to nemuselo korektne vyradit z provozu motor, protoze ten odpojovac uzemnuje pres odpor nebo nejakej spotrebic jeste altik a zapalovani, a to by u minusu moc neslo :-(
16:25:40
08.01.2008
FORM - zlomená ojnice
Objednávají do druhého dne délku jakou potřebujete
16:24:54
08.01.2008
FORM - zlomená ojnice
Dnes jsem šel kolem elektra a vzpomněl jsem si na vás, tak 35mm2 stojí asi 80kč/m a 50mm2 120kč/m.
13:47:20
08.01.2008
Tykvik
-> Pedros: no.. 8 uz je ponekud malo, spis tak neco malo pod 10 ;) prinejhorsim. Pak uz mas smolika uplne. A pkud de o starer tak to je civka. Takze se da rict ze jeji odpor se vicemene nemeni. Tudis s klesajicim napetim klesa i vykon starteru a tim padem i vykon kterej se ztrati na vedeni opred tim. Takze pome by mel zustat stejnej ;) (resit diferencialni rovnice se me fakt nece tak to povazuju za obvod stacionarnim stavu ;), coz v tomhle pripade myslim je naprosto dostacujici).
11:58:18
08.01.2008
Pedros
-> Tykvik: no skoro dobrý,jen musíš počítat s tím,že napětí baterie určitě nebude pořád 12V,ale zhruba kolem 8V a ten výkon se dožene větším proudem
03:13:43
08.01.2008
Tykvik
-> Pedros: jo jo.. zapomel, prominte. Chybka se vloudila.



Ale to nemeni nic na tom co tvrdim.

Takze znova... trosku jinak, s novejma hodnotama..

Takze. Mejme starter 1kW/12V- ~80A coz je ekvivalentni tam dat spotrebic (odpor pro jednoduchost) s odporem 0.15 Ohm. 50cm 16mm2 ma teda nakejch 6.10-4 Ohm, coz je asi 0,4% spotrebice (drat si veme 0,4%, spotrebic zbytek). U 4m, 16mm2 je odpor 48.10-4 Ohm, (8x vic, prekvapive) tudis je to asi 3.2%. Pokud to chcces mit tak 1% tak na 4m musis mit prurez 50mm2, na 25mm to je pribl 2%.

Z toho to je snad jasny uz.

Co se tyce 16mm2 a jeho prehoreni, to nehrozi ani pri tech 80A.



A nejlepsi je to vyzkouset ;)



Z toho teda podle me je 16 uplne v pohode, Pokud chces mit lepsi pocit tak tam dej neco vetsiho.
23:31:02
07.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Peklo-Evo-Luboš: Ty máš odpojovač na + kabelu? není lepší ho dát na kostru?
20:02:11
07.01.2008
AlVyb
-> Qwert..: Zdarec, ja bych to nejak neresil. Proste si zajdi v Brne na ulici Ponávka je to první ulice na zacatku Cejlu a tam je obchudek kde se daji koupit takovy kabely. Ja mel taky baterku v kufru.. Metr stal uz nevim presne kolem 160 zalezi jakej prurez nepamatuju si to. A kolik sem bral uz nevim zalezi kudyma povedes natahni provazek a uvidis..



ps. maji tam ruzny pruzrezy aji barvy.

4
19:51:10
07.01.2008
Peklo-Evo-Luboš
-> kaprik faster: ja mam prumer cca 11mm medi. Delka 3100 mm. Ale tak 200mm je tam kvuli odpojovaci navic.
19:28:58
07.01.2008
Pedros
-> Saky: buď o tom neví nic a nebo to zapomněl vydělit tisícem tj místo Ohmů mOhm3
19:21:55
07.01.2008
Saky
-> Tykvik: kde jsi sehnal ty silene hodnoty tech odporu toho dratu? www.prevod.cz/index.php?s tr=414&am...
Extreme Tyres