skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Repas - kontrola altíka
16:17:36
24.01.2008
24.01.2008

suri
-> murgy: jj vypocitaj to do 9000
21:59:28
23.01.2008
23.01.2008

murgy
-> suri:
no podla mojich vypoctov...:
teraz tam mam prevodovy pomer cca 1.6
co zodpoveda pri otackach motora 5000ot/min uz 8330ot/min alternatora....
ak zvacsim velku remenicu este o nejakych 20mm a malu zmencim o 10mm zvacsi sa prevodovy pomer na 2,4 co uz je pri otackach motora 5000ot/min 12000 ot/min alternatora a ten by to uz asi nevydrzal :(
takze asi to budem musiet prepocitat na tych max 9000....
no podla mojich vypoctov...:
teraz tam mam prevodovy pomer cca 1.6
co zodpoveda pri otackach motora 5000ot/min uz 8330ot/min alternatora....
ak zvacsim velku remenicu este o nejakych 20mm a malu zmencim o 10mm zvacsi sa prevodovy pomer na 2,4 co uz je pri otackach motora 5000ot/min 12000 ot/min alternatora a ten by to uz asi nevydrzal :(
takze asi to budem musiet prepocitat na tych max 9000....
20:17:18
23.01.2008
23.01.2008

suri
-> FORM: jj ja sa nehadam
20:12:26
23.01.2008
23.01.2008

FORM - zlomená ojnice
-> suri: no třeba u favorita už si tipnu, že to bude převod skoro 1:2 z klikovky
17:40:24
23.01.2008
23.01.2008

suri
-> COL: jj ale zas tolko to neni...aj tak jemu je to jedno..
17:36:34
23.01.2008
23.01.2008

COL
suri 23.01.08 16:25:42 napsal: -> murgy: 9000ot./min a tolko urcite na 120 nevytocis!
Nezapomen, ze remenice alternatoru ma mensi obvod nez remenice motoru, je tam trochu prevod do rychla....
Nezapomen, ze remenice alternatoru ma mensi obvod nez remenice motoru, je tam trochu prevod do rychla....
16:25:42
23.01.2008
23.01.2008

suri
-> murgy: 9000ot./min a tolko urcite na 120 nevytocis!
09:36:12
23.01.2008
23.01.2008

murgy
ok. a len tak mimochodom, ake su maximalne dovolene otacky alternatora?
16:04:17
22.01.2008
22.01.2008

spartra
upřesním tak na diodovéj mostik by mě voda nesrala, spíš na vinutí a stator, zkrat koroze
já to čistil zubním kartčkem středním
tak než to tam dáš tak si projed diody stačí žárovka a proud
já to čistil zubním kartčkem středním

tak než to tam dáš tak si projed diody stačí žárovka a proud
13:31:35
22.01.2008
22.01.2008

minno
-> Milos: nj, ved uz kazdy podla usudenia co sa mu zda lepsie...
13:05:27
22.01.2008
22.01.2008

Milos
-> minno: prave preto by som to riesil technicakom a nie vodou a kefkou to takisto neposkodis

10:12:22
22.01.2008
22.01.2008

murgy
-> spartra: nie zla predstava 

21:31:07
21.01.2008
21.01.2008

spartra
-> murgy: nu což, když to posereš koupíš novej za 600kč

21:16:19
21.01.2008
21.01.2008

minno
-> murgy: co s nim?
20:21:18
21.01.2008
21.01.2008

murgy
-> minno: a diodovy mostik?
16:12:07
21.01.2008
21.01.2008

minno
-> murgy: tak v podstate tam by sa nemalo tomu nic stat aj keby si to namocil do vody a na chvilocku to v nej vymocil, stator aj rotor je len kus zeleza s navinutymi medenymi drôtmi (cievka)...
Mozno by to bolo v tvojom pripade aj lepsie ako sprtat do toho stetcom a bohvie cim este, vtedy je vacsia sanca ze nieco poskodis :)
Ale ak to budes macat tak hned rychlo vysusit a vyfenovat aby ti to nezacalo korodovat :))
Mozno by to bolo v tvojom pripade aj lepsie ako sprtat do toho stetcom a bohvie cim este, vtedy je vacsia sanca ze nieco poskodis :)
Ale ak to budes macat tak hned rychlo vysusit a vyfenovat aby ti to nezacalo korodovat :))
15:08:22
21.01.2008
21.01.2008

murgy
ok ok chlapci.. vidim ze ste mali na ranajky vtipnu kasu
dufam ze dalsou otazkou vas az tak nerozosmejem.... kupil osm altik a potrebujem ho vycistit bo mi ho predali cely od blata... neviem co s nim robili... ked som ho rozobral, blato bolo aj v statorovom vinuti aj medzi diodami. myslite ze to mozem umyt vo vode? alebo nemam riskovat a radsej sa babrat s kefkou a technickym benzinom?

dufam ze dalsou otazkou vas az tak nerozosmejem.... kupil osm altik a potrebujem ho vycistit bo mi ho predali cely od blata... neviem co s nim robili... ked som ho rozobral, blato bolo aj v statorovom vinuti aj medzi diodami. myslite ze to mozem umyt vo vode? alebo nemam riskovat a radsej sa babrat s kefkou a technickym benzinom?
14:57:54
21.01.2008
21.01.2008

spartra
-> Pavel P.: upřesním bude se tí líp čisiti porézní nebo hladkej materíál?
jediný co mě rezlo je ta vrtula a kontakty
jediný co mě rezlo je ta vrtula a kontakty

13:52:52
21.01.2008
21.01.2008

Bobesh
-> Pavel P.: rEZAVEJ HLINÍK,TAK U TOHO BYCH CHTĚL BEJT

13:52:45
21.01.2008
21.01.2008

minno
-> Pavel P.: no ale ked natries rezavej a zasranej, tak uz nebude rezavej ani zasranej a je to bez roboty

12:30:55
21.01.2008
21.01.2008

Pavel P..
-> spartra: rezavej hliník ten je nejlepší... a zasere se uplně stejně jako natřenej



11:52:02
21.01.2008
21.01.2008

spartra
mno tak lepší natřenej než rezavej a zasranej
10:49:05
21.01.2008
21.01.2008

minno
-> Bobesh: to je repas, o tom vedia svoje len najväčší machri.

10:44:05
21.01.2008
21.01.2008

FORM - zlomená ojnice
-> Bobesh: To je "tunnning", tomu my nerozumíme.
10:39:20
21.01.2008
21.01.2008

Bobesh
Teda já tomu nehovím ale natřenej alternátor přidává proud nebo koně?

09:11:32
21.01.2008
21.01.2008

minno
-> murgy: blok motora je ten isty material ako "blok" alternatora, tak co myslis, treba nan tiez Galvinol?

08:14:37
21.01.2008
21.01.2008

murgy
-> myschaak: aj na blok motora to treba ci na ten to chyti aj bez neho?
16:15:26
20.01.2008
20.01.2008

myschaak AZNP K.Hora
-> murgy: jo prej na hliník,pozink atd to chce ještě ten galvinol
14:35:28
20.01.2008
20.01.2008

murgy
ked chcem natriet eltik alkytonom, treba dat najeky zaklad? nejaky galvinol ci ako sa to voal? ci to chyti v poho?
16:35:37
18.01.2008
18.01.2008

FORM - zlomená ojnice
-> minno: 

15:38:57
18.01.2008
18.01.2008

minno
-> FORM: a kua, už mi šibe z tej práce, na minutku za deň odbehnem na virt a neviem čo píšem

14:08:02
18.01.2008
18.01.2008

FORM - zlomená ojnice
-> minno: zlato zinkovaný je ventilátor (vrtulka), řemenice je originálně šedozelená
13:45:25
18.01.2008
18.01.2008

murgy
ked vimenim na 105ke origo altik (sa mi zda 35A) za 50A z favoritu... musim menit aj regler? alebo co sa tyka elektriky moze vsetko zostat?
09:42:17
18.01.2008
18.01.2008

minno
-> FORM: v šedozolené barvě? origo bola zlato zinkovaná predsa
09:17:38
18.01.2008
18.01.2008

murgy
-> FORM: tak vyocene z hliniku by to tiez asi o vela viac nestalo... ked u nas na firme mame nakup 180sk/kg
08:50:57
18.01.2008
18.01.2008

FORM - zlomená ojnice
-> murgy: Samozřejmně že originální ocelová v šedozolené barvě. Hliníkovou bych musel nechat vytočit.
06:20:18
18.01.2008
18.01.2008

murgy
-> FORM: paradicka... hlinikova?




22:26:51
17.01.2008
17.01.2008

FORM - zlomená ojnice
-> murgy: už nevím, moc ne, tak 50,-
12:26:03
17.01.2008
17.01.2008

murgy
-> FORM: co stala ta remenicka?
22:46:39
16.01.2008
16.01.2008

FORM - zlomená ojnice
-> minno: jasně, však jo
08:42:35
16.01.2008
16.01.2008

minno
-> FORM: čo tam po vrtuľke, hlavne že altík altíkuje

23:25:14
15.01.2008
15.01.2008

FORM - zlomená ojnice
Vrtulky každopádně měním, mě se ani nechtělo barvit s řemeničkou, tak jsem si taky koupil novou 

22:27:46
15.01.2008
15.01.2008

myschaak AZNP K.Hora
-> minno: tak mojí taky nic nebylo,jen jsem se v krámě zeptal....dík,mrknu ještě do těch článků
21:35:51
15.01.2008
15.01.2008

minno
-> myschaak: no mojej vrtulke nic nebolo, takze naco nova ze....
V clankoch je aj navod s fotkami, tak pripadne mozes kuknut aj tam.
V clankoch je aj navod s fotkami, tak pripadne mozes kuknut aj tam.

20:45:36
15.01.2008
15.01.2008

myschaak AZNP K.Hora
-> minno: jinak super téma,začnu ho dělat sám podle příspěvků,chctěl jsem to dát známýmu elektrikářovi a tak ho ušetřim práce a odnesu mu jen ten startér z feldy....
takže dík za téma




20:43:36
15.01.2008
15.01.2008

myschaak AZNP K.Hora
-> minno: ses měl kouknout v mototechně po tý vrtulce,taky mám teď altík z glsky rozebranej na go a tu vrtulku u nás měli novou za 8kč....bohužel poslední

19:21:06
15.01.2008
15.01.2008

rolls
-> murgy: mam na predaj 55A altik po komplet repas...je tam favo remenica, vymenene diodove pole
skoda-virt.cz/cz/.../5952
9-starter-a-altik

19:14:57
15.01.2008
15.01.2008

tomapa
-> murgy: no když dáš altík z fávu tak ti odpadá regulátor na podběhu a máš zároveň i menší řemenici akorád musíš upravit držák z Favorita nebo to někdo nechává na origo škodováckým se spoustou matek 

22:36:12
14.01.2008
14.01.2008

MOLSO
a čo tak dať dole celú remenicu a remeň nechať iba na samotnej oske ,?? to by sa ten altík mohol zjančiť od tých otáčok




22:01:26
14.01.2008
14.01.2008

murgy
no tak tvoj pokus nevysiel ;) na skole som mal nieco take ako casti strojov... ale to sem pliest nejdem :D:D:D
tak co s tym? kde zozeniem nejaky fajnovy altik? nema niekto na predaj?????
tak co s tym? kde zozeniem nejaky fajnovy altik? nema niekto na predaj?????