skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
elektricky predehrev motoru
01:45:26
03.12.2024
03.12.2024
ajok
-> Borderer 30.09.24 14:13:16: ja kdysi koupil tady nejake - udajne to mela s105 v NDR, takovej hlinikovej valecek a mel jsem to v rapidu 6 zim, fungovalo dobre, vzbudil jsem se, hodil to do elektriky, sel se nasnidat a i v nejvetsich mrazech mel motor cca 40°C, coz byl prinos jestli startovat vymrzly na -20°C, mozna i proto ten motor vydrzel tolik. ale to slo tenkrat, kdyz jsem bydlel v domku...
To Tve je o level vys, kdyz je s cerpadlem...
To Tve je o level vys, kdyz je s cerpadlem...
21:21:14
30.09.2024
30.09.2024
Sita
-> Borderer: já jsem to moc nestudoval, dal jsem to místo nefunkčního webasta. Má to jednu chybu - aby to točilo vodu skrz motor, musím mít otevřeny topení…
14:13:16
30.09.2024
30.09.2024
Borderer
-> Sita: Předpokládám to máš v sérii na hadicích? Nebrzdí to průtok kapaliny, když jede pumpa na motoru?
...už sem to objednal, tak sem zvědav....
...už sem to objednal, tak sem zvědav....
12:39:50
30.09.2024
30.09.2024
Sita
-> Borderer: asi mam verzi bez termostatu, to nevim, ale funguje to dobre. Lituju, ze uz jsem to nekoupil davno. Mohlo by to byt vykonnejsi, ale pak uz by to pomalu nedavala jedna faze... Pul hodiny je minimum, teplej motor mam za hodinu. Mam to v T4, felda bude mit asi o neco min vody, tak by to mohlo bejt rychlejsi...
12:07:32
30.09.2024
30.09.2024
Borderer
Nějaké aktuální info jak to funguje/nefunguje?? Přemýšlím o tomhle do feldy.
www.carheating.cz/e-shop/ predehrev-motoru-230v-2000 w-little-dragon
www.carheating.cz/e-shop/ predehrev-motoru-230v-2000 w-little-dragon
08:38:52
07.04.2022
07.04.2022
Jozka
-> Robert 106 06.04.22 21:49:38: Může být - už detaily provedení napovídaj, že to není ani hi-tech, ani poctivý "starý železo".
21:49:38
06.04.2022
06.04.2022
Robert 106
-> Jozka: Možná špatný kus
21:40:50
06.04.2022
06.04.2022
Jozka
-> Robert 106: Tak tohle (zatím) fungovalo líp. Na vnitřní termostat zatím nikdy nedošlo (měl by mít snad 60°C), buď to neběhalo dost dlouho, nebo to víc než těch cca 40° v daným objemu prostě "nedá".
20:55:00
06.04.2022
06.04.2022
Robert 106
-> Jozka: Něco podobnýho jsem měl z Polska a bylo to úplně k ničemu.
Sotva to nahřálo na nějakých 20°C pořád se to vypínalo zabudovaným termostatem - termostat to byla si jediná věc co to dokázalo nahřát.
Sotva to nahřálo na nějakých 20°C pořád se to vypínalo zabudovaným termostatem - termostat to byla si jediná věc co to dokázalo nahřát.
13:14:57
14.03.2022
14.03.2022
Jozka
-> Tomaso435 14.03.22 08:37:16: První "topná sezona" (předešlou se mi to jen válelo doma - i kvůli požadavku na proplach systému), takže použito max 20x, montáž provizorní - možná by bylo lépe u motoru, ale do okruhu topení to bylo bleskem na místě..
10:22:46
14.03.2022
14.03.2022
U-Geen
-> vhml: měl, v Subaru. +/- tohle, www.vvkb.com/engine-heate
r/titan-p1-car-engine-heat
er , fungovalo to.
09:00:22
14.03.2022
14.03.2022
vhml
Myslím U-Geen to má v něčem namontovaný.
Já můžu dát referenci jen na 5kW bufík. Aby to bylo nějak smysluplně předehřátý aspoň na 50 to obvykle vyžaduje alespoň 15 minut, tj nějakých 1,25kWh. Objem vody v Sharanu bude podobnej jako u 742. U předohrabů to bude výrazně rychlejší.
Já můžu dát referenci jen na 5kW bufík. Aby to bylo nějak smysluplně předehřátý aspoň na 50 to obvykle vyžaduje alespoň 15 minut, tj nějakých 1,25kWh. Objem vody v Sharanu bude podobnej jako u 742. U předohrabů to bude výrazně rychlejší.
08:38:27
14.03.2022
14.03.2022
Tomaso435
-> Tom Troll: Koukal jsem něco se prodává kolem 3000 Ale žádný užitečný recenze na to nikde moc nenacházím takže záleží kdo by co doporučil třeba z vlastní zkušenosti že mu to hodně dlouho funguje a spolehlivě
08:37:16
14.03.2022
14.03.2022
Tomaso435
-> Jozka: povídej ukazuj :)
20:15:13
13.03.2022
13.03.2022
Jozka
Můžu "složit" jen se 742 aplikací - 2 kW jen v okruhu topení, časovač na půl hodiny, venku -10°C a teploměr se pak hne v podstatě za rohem - nějakých 800 metrů..
19:03:33
13.03.2022
13.03.2022
StepaNoFUN
-> David29: Jo normálně skrz ty lopatky a v podstatě volně.
18:58:49
13.03.2022
13.03.2022
David29
-> StepaNoFUN: A když se čerpadlo netočí - voda protéká kudy?
Skrz lopatky teda?
Skrz lopatky teda?
18:55:28
13.03.2022
13.03.2022
StepaNoFUN
-> David29: Právě protože ta odstředivá síla? Vzdálenost lopatek od difuzoru (skrz kterej to saje) je minimální (ideálně nulová, ale to technicky nejde).
18:46:50
13.03.2022
13.03.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: Tyjo poposedni si, at si nesedis na kabelu. Vodu to nasava v oblasti stredu toho kola s vrtuli. Odstredivou silou ta voda tece ze stredu kola do stran k okraji kola a vytlacnym kanalem dal do motoru/chladice atd. Lopatky ty vrtulky maj pod sebou s malym odstupem plochu, ktera nedovoli nechtenej pohyb ty kapaliny...
18:25:06
13.03.2022
13.03.2022
David29
-> StepaNoFUN: Jasný. Chápu - informace že to teče směrem k hřídeli mi vždy unikla (nebo jsem to blbě chápal)
Ale pořád nerezumím tomu, že se voda nevrátí okolo čerpadla k tomu středu - čímž nepopírám že to funguje, jen mi to přijde divný
Ale pořád nerezumím tomu, že se voda nevrátí okolo čerpadla k tomu středu - čímž nepopírám že to funguje, jen mi to přijde divný
16:32:26
13.03.2022
13.03.2022
StepaNoFUN
-> David29: Voda se saje ze směru hřídele středem kola. A v úhlu 90° k hřídeli ji to odstředivou silou smerem k okraji kola "urychluje".
www.google.com/search?q=O dst%C5%...
www.google.com/search?q=O dst%C5%...
15:58:34
13.03.2022
13.03.2022
David29
-> StepaNoFUN: Tohle znám,a právě že nestačí Pumpu ze škodovky jsem rozebranou měl... Já jsem koukal na různý obrázky, jakože průřez - ale z toho mi to moc jasný právě není
Asi bych potřeboval vidět průřez skutečným čerpadlem s popisem, jak tam ta voda má proudit
Asi bych potřeboval vidět průřez skutečným čerpadlem s popisem, jak tam ta voda má proudit
15:53:14
13.03.2022
13.03.2022
StepaNoFUN
-> Tom Troll: Tak já nemluvím o tom, že to bude bez čerpadla a samotížně. Ale o tom, že budeš ohřejvat jak blok, tak interiér a termostat Tě v podstatě nezajímá, protože ohřejváš malej okruh - blok a pokud k tomu pustíš ventilátor v interiéru, tak i interiér auta.
15:45:40
13.03.2022
13.03.2022
StepaNoFUN
-> David29: staci?
Rozfocovat jak k tomu vypadá komora a difuzor se mi nechce... Google napovi vic.
Rozfocovat jak k tomu vypadá komora a difuzor se mi nechce... Google napovi vic.
15:39:08
13.03.2022
13.03.2022
David29
-> StepaNoFUN: No právě odstředivé čerpadlo - já to moc nepochopil.
A hasičů to samý: vypnutý čerpadlo - voda teče
Pravdu máš, a to jsem si řekl vyjmenovaný slova a nedošlo mi, že výr je zvíře
A hasičů to samý: vypnutý čerpadlo - voda teče
Pravdu máš, a to jsem si řekl vyjmenovaný slova a nedošlo mi, že výr je zvíře
15:23:23
13.03.2022
13.03.2022
StepaNoFUN
-> David29: UTFG? Odstředivé čerpadlo...
Edit: A sovy do problematiky čerpadel prosím už vůbec netahej... Ty jsou v tom nevinně. (Vír/výr...)
Edit: A sovy do problematiky čerpadel prosím už vůbec netahej... Ty jsou v tom nevinně. (Vír/výr...)
15:10:46
13.03.2022
13.03.2022
vhml
-> David29 13.03.22 14:20:29: takovejch let tu pises jak jsou ti inzenyri blbi a zbytecni...
14:20:29
13.03.2022
13.03.2022
David29
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jasně, to chápu.
Ale když se to točí - jak se určí směr proudění, přesněji jak je možný, že vodu to jen tupě nevýří?
Ale když se to točí - jak se určí směr proudění, přesněji jak je možný, že vodu to jen tupě nevýří?
10:51:04
13.03.2022
13.03.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: Cerpadlo chlazeni je jen vrtulka ve volnym prostoru, neni to zubovy cerpadlo, aby to melo velkej odpor proti samovolnymu proudeni kapaliny...
10:41:48
13.03.2022
13.03.2022
David29
Může mi někdo chytřejší říct, poč nepřekáží vodní pumpa? Jakože když voda okolo může volně protékat, jaktože to čerpá?
Já jsem tohle nikdy nepochopil
Já jsem tohle nikdy nepochopil
10:38:01
13.03.2022
13.03.2022
Tom Troll
-> StepaNoFUN: Výměníky topení co jsou většinou naležato a relativně nízko posazený nebudou mít magickou fuknci tepelný cirkulace, jako hlavní chladící okruh. Nemluvě o hadicích porůznu protaženejma přez stěny, s tenkejma hadicema. A zahřát samotne motor je v důsedku efektivnější jak topení. Co je z těhle hadicovejch řezanek nejefektivnější je sehnat těleso co vleze co nejblíž objemu vody v motoru, a eště efektivnější je pak zahřívat rovnou olej, jako u velkejch naftovejch mašin.
Každopádně -> Tomaso435: napiš do gůglu "block heater" a už si musíš jenom vybírat.
Každopádně -> Tomaso435: napiš do gůglu "block heater" a už si musíš jenom vybírat.
10:12:47
13.03.2022
13.03.2022
StepaNoFUN
-> Tom Troll: Když to dáš do okruhu topení, tak ne.
09:59:03
13.03.2022
13.03.2022
Tom Troll
-> Tomaso435: Když to bude chytře napojený tak to bude kolovat samo od sebe. První auta neměly vodní pumpu a chladily. Jediná věc co ti bude zavazet je termostat. Ten by ti ale zavazel i kdyby jsis tam nějaký čerpadlo dal.
09:35:08
13.03.2022
13.03.2022
Tomaso435
Pánové nekdo nejakej typ na dobrý zařízení někde mezi hadice na 220V který bude mít spirálu, čerpadlo a nějaký termostat ? Spínací hodiny si nastavím dle potřeby, ale ideálně potřebuji něco, co mi motoru zahřeje ideálně na 50st a bude kolovat. Diky
16:52:51
10.02.2006
10.02.2006
Pepino RS
-> fanda_bl: to se delalo u wartburgu-jsou tam dva zavity na cidlo teploty v jednom je cidlo, druhy je zaslepeny a tak do toho druhyho davaly zhavici svicku s diesala, ktera ohrejvala vodu, ale nikdy jsem warburka nemnel takz e mozna kecam !
14:54:55
09.02.2006
09.02.2006
DuriQ
fanda_bl: daj si do tej tvojej garaze teplovzdusne delo na propan... pusti to na chvylu a mas zadelano...
09:46:39
09.02.2006
09.02.2006
kliste
-> Borin: byl jsem prvni
-> Saky: tak urco radu chci na to sycenim, vymenil jsem tesneni pod sanim, karbem, v karbu a nad karbem a stale syci, po zahrati je to slabe, ale studeny to syci jak prase a kvuli tomu urco nemohu nastartovat
ohmuv zakon bych snad znat mohl, kdyz jsem vystudoval SPS technicke zabezpeceni budov a VOS automatizace a informatika
chudak lojza, on si precetl max. odber menice, ale ze mu ten menic da jen 100W, to uz ho jaksi nezajimalo
jak jsem psal, pro motor to spatny nebude a urco prida na zivotnosti-> Borin: v tvem pripade pro fabku bych to tam dal urcite
-> Saky: tak urco radu chci na to sycenim, vymenil jsem tesneni pod sanim, karbem, v karbu a nad karbem a stale syci, po zahrati je to slabe, ale studeny to syci jak prase a kvuli tomu urco nemohu nastartovat
ohmuv zakon bych snad znat mohl, kdyz jsem vystudoval SPS technicke zabezpeceni budov a VOS automatizace a informatika
chudak lojza, on si precetl max. odber menice, ale ze mu ten menic da jen 100W, to uz ho jaksi nezajimalo
jak jsem psal, pro motor to spatny nebude a urco prida na zivotnosti-> Borin: v tvem pripade pro fabku bych to tam dal urcite
08:37:25
09.02.2006
09.02.2006
Saky
no to si tady potom malo cetl.. prispevku kdy chtel nekdo predehrivat motor napajenim z baterie tady jiz bylo za existenci virtu nekolik-) dokonce pamatuju jednoho lojzu kterej se me snazil vysvetlit ze kdyz da menic z 12-220V ze to pak z baterky nezere pri 2kW 160A (coz samozrejme nevydrzi-) ale ze pri menici to bere uz jen 8A a to baterka vydrzi cca 8hodin.. a nejaky zakon zachovani energie, ohmuv zakon mu nic nerikal.. a jeste se tenkrat cejtil byt urazen kdyz jsem ho poslal studovat zaklady fyziky misto divani se na scifi Krecek v nocni kosili-) (to tenkrat bylo to si pamatuju) tak asi tak.. dnes uz radim jen tem kdo o to ma zajem a uz se zmuzu jen na ironicke poznamky-)
00:26:38
09.02.2006
09.02.2006
Borin - Král tuzerů
-> pex: Na kolik by to přišlo ???
00:24:14
09.02.2006
09.02.2006
Fantozzi
Ma delat ty smajliky poradne ;-)
Ale stejne to chapu jako ironickou poznamku na napad predehrevu motoru, protoze nepredpokladam, ze by fanda_bl byl takovej trouba achtel 220V spiralu napajet autobaterii a osobne jsem nikdy neslysel o jinym typu predehrevu nez na 220, pokud za to nechce povazovat zhaveni u dieslu :-)
Ale stejne to chapu jako ironickou poznamku na napad predehrevu motoru, protoze nepredpokladam, ze by fanda_bl byl takovej trouba achtel 220V spiralu napajet autobaterii a osobne jsem nikdy neslysel o jinym typu predehrevu nez na 220, pokud za to nechce povazovat zhaveni u dieslu :-)
00:17:31
09.02.2006
09.02.2006
Peklo-Evo-Luboš
-> Fantozzi: Kdyz si clovek precte Sakyho prispevek jeste jednou pomalu, tak mu to dojde
00:11:00
09.02.2006
09.02.2006
Fantozzi
-> Saky: autobaterie? to jsi se seknul. Vzhledem k tomu, za avii predehrivame tak dve hodiny, by ti z te baterky nic nezbylo. 220 je 220
23:25:29
07.02.2006
07.02.2006
Peklo-Evo-Luboš
-> COL: a co si koupit auto, ktery elegantne startuje i v zime ? :-) To by bylo vubec nejelegantnejsi
21:44:10
07.02.2006
07.02.2006
petr s
-> Pavel Korbelář: Motor máš teplej tak kolem 50 ale chladič ti to neohřeje
21:40:22
07.02.2006
07.02.2006
COL
Co zkusit pouzit pridavny topeni, co se dava do lepsich vybav?? Dela se jak na naftu, tak na beno, ma to vlastni cerpadlo.... dela to treba Webasto, treba by se na vrakaci neco naslo. Za hubicku to sice nebude, ale reseni by to bylo elegantni....
21:39:42
07.02.2006
07.02.2006
Pavel P@nkáč
-> ps: hmmm a to ti dokáže prohřát třeba vodu v chladiči když to máš u motoru? ono to neni zas tak potstatné stačí když se to třeba po smíchání teplé a studené po nastartování bude takových 50-60stupňů, docela bych do toho šel kdybych měl auto někde na zahradě nebo tak ale u paneláku je to blbé, jaké jsou ceny? jen tak pro zaímavost