
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Alternátor Felicia magneton přehození řemenic
-> minno 12.11.21 08:19:20: Žejo? Taky jsem si všiml, že hodnota skoro akorát - ale na dynamo.

-> minno: To sou otáčky dle diag na zahřátém motoru. Taky je mi to divný, ale snad od toho je tam řídící jednotka, aby to řídila.
A aby byla mimo rozsah se mi taky nezdá. Lambda funguje, emisema to prošlo bez problému a hlavně při zatížení motoru si přidá (rozjezd jen na spojku).

A aby byla mimo rozsah se mi taky nezdá. Lambda funguje, emisema to prošlo bez problému a hlavně při zatížení motoru si přidá (rozjezd jen na spojku).
-> Borderer 11.11.21 08:07:57: Tých 680 ot./m. na voľnobeh sa mi zdá málo. To si napísal len tip, alebo sú reálne takéto otáčky? Na také otáčky nebude dobíjať (asi) žiadny alternátor.
-> Borderer 11.11.21 10:34:34: Tenhle držák jsem ohybal. Ale kam přesně přišly jaké podložky si už nepamatuji.
-> Milan 136: Sonduju ti v kartě Pick Upa a našel sem tam tuhle foto. img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../4_105_6870__2014
-03-04_22-06-36_100.jpg
Na zadní to tedy sedí osově a na předku se vymezuje? Nevzpomeneš si náhodou? :-)) Já jen abych zbytečně neprošlapával znova staré cestičky.
Na zadní to tedy sedí osově a na předku se vymezuje? Nevzpomeneš si náhodou? :-)) Já jen abych zbytečně neprošlapával znova staré cestičky.
-> Borderer 11.11.21 10:15:13: Musel jsem tam vymylet na spodní držák nějaký mezikusy myslím.
A pak svorkovnici také z Fabie. A na kabel od baterky je tam 8 šroub. Ten jsem si udělal celej novej silnější, přímo na baterku.
A pak svorkovnici také z Fabie. A na kabel od baterky je tam 8 šroub. Ten jsem si udělal celej novej silnější, přímo na baterku.
-> Milan 136: Snad jediný, co to může žrát je centrál a autoradio. Odběr pulzoval mezi 30 - 70mA pravidelně, jako kdyby něco vydávalo jakési pulzy.
Byly tam nějaký úskalí montáže nebo je to PnP?
Byly tam nějaký úskalí montáže nebo je to PnP?
-> Borderer 11.11.21 08:07:57: Ten klidovej odběr je teda dost velkej. Ještě u Felicie.
Tam máš rádio na 30?
Jinak já se tehdy na pickupu sral s magnetonama tak dlouho, až jsem tam dal Bosch z 1.4MPi a byl klid.
Tam máš rádio na 30?
Jinak já se tehdy na pickupu sral s magnetonama tak dlouho, až jsem tam dal Bosch z 1.4MPi a byl klid.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Všecky, co sem doma vyhrabal na 4 drážky byly stejný a ETKA to potvrzuje.
Jedině někoho ukecat a vytočit to na soustruhu.

-> Borderer: Nejsou tam nějaký varianty řemenic? Větší na kliku a/nebo menší na altík? Nejsem si jistej, že Boš bude dávat s malejma otáčkama víc...
-> vhml: Problém je město. Takže pocrcávky, zastavování, blikání a nemůžu po ni chtít, aby celou dobu vrkala plynem. Zároveň o jiným autě nechce ani slyšet.
edit:
Zkoušel sem dohledat, jestli BMM nemá taky ten kouzelnej pin na řj, který při zapnutí klimatizace zvýší volnoběh na 900 ot, ale vypadá to, že BMM to řešilo rovnou úplně jinou řj. :-/ Takže prozatím přemýšlím o implementaci altíku Bosch z 1.4 Fabie.
edit:
Zkoušel sem dohledat, jestli BMM nemá taky ten kouzelnej pin na řj, který při zapnutí klimatizace zvýší volnoběh na 900 ot, ale vypadá to, že BMM to řešilo rovnou úplně jinou řj. :-/ Takže prozatím přemýšlím o implementaci altíku Bosch z 1.4 Fabie.
-> Borderer 11.11.21 08:07:57: a žena s tím jezdí na volnobeh

Tak sem včera měl chvilku a milý zrepasovaný magneton podrobil menšímu měření a zkoumání.
Klidový odběr auta kolísá mezi 30 - 70 mA.
Potenciál mezi alternátorem a autobaterií je 0,11V.
Když nastartuju, za studena paráda (volnoběh těch cca 900 ot) , altík dává:
- Bez zátěže 14,6 V
- Se zátěží (světla, větrák, radio) 14,3 V
Jakmile se ale zahřeje a otáčky spadnou na těch ?680?
- bez zátěže 13,5V
- se zátěží 12,8V a dál sem to nenechal padat.
Nicméně jak brnknu s plynem zpátky na těch cca 900 ot., tak to vyletí aspoň na 14,2V.
A teď co s tím? Nejezdit na volnoběh není řešení, s autem jezdí žena...
Klidový odběr auta kolísá mezi 30 - 70 mA.
Potenciál mezi alternátorem a autobaterií je 0,11V.
Když nastartuju, za studena paráda (volnoběh těch cca 900 ot) , altík dává:
- Bez zátěže 14,6 V
- Se zátěží (světla, větrák, radio) 14,3 V
Jakmile se ale zahřeje a otáčky spadnou na těch ?680?
- bez zátěže 13,5V
- se zátěží 12,8V a dál sem to nenechal padat.
Nicméně jak brnknu s plynem zpátky na těch cca 900 ot., tak to vyletí aspoň na 14,2V.
A teď co s tím? Nejezdit na volnoběh není řešení, s autem jezdí žena...
Ono to s tou potrebou externého dobíjania pri krátkych jazdách bude kombináciou alternátor / auto / stav akumulátora.
Na našom Punte sa veľa a často jazdí len mesto, 2 km tam, vypnúť, o pol hodku 1 km presun, potom zas štart, presun, 2 km nazad. Občas 5 km tam a 5 nazad, medzitým auto bežne 3-5 dní stojí. Výnimočne dlhšia jazda, ale medzitým zas 1-2 mesiace len mesto.
A dobíjať to stíha. Baterka je 5 ročná Varta, motor štartuje na brnk.
Feldy čo tak pozorujem v okolí štartujú niekedy tak na 2-3 otáčky motora, k tomu "horší" Magneton altík, horší stav AKU a už to funguje horšie a treba občas externe dobiť pri krátkych jazdách...
Zameral by som sa aj na odber pri vypnutom motore, stačí shit rádio a "tichý" odoberač šťavy je tam.
Na našom Punte sa veľa a často jazdí len mesto, 2 km tam, vypnúť, o pol hodku 1 km presun, potom zas štart, presun, 2 km nazad. Občas 5 km tam a 5 nazad, medzitým auto bežne 3-5 dní stojí. Výnimočne dlhšia jazda, ale medzitým zas 1-2 mesiace len mesto.
A dobíjať to stíha. Baterka je 5 ročná Varta, motor štartuje na brnk.
Feldy čo tak pozorujem v okolí štartujú niekedy tak na 2-3 otáčky motora, k tomu "horší" Magneton altík, horší stav AKU a už to funguje horšie a treba občas externe dobiť pri krátkych jazdách...
Zameral by som sa aj na odber pri vypnutom motore, stačí shit rádio a "tichý" odoberač šťavy je tam.
-> dragon_cb_cz 26.10.21 15:57:10: o 13.7V se zaplýma spotřebičema a s magnetonem si můžeš nechat zdát 

-> vhml 26.10.21 09:06:52: Těch 10km mi přijde trochu přehnaná hodnota. I s nafťákem co nedobíjí nějak úchvatně (na volnoběh je tam tak těch 13.7V) jsem v režimu s přískokama cca těch 10km nemusel dobíjet za rok ani jednou...
-> vhml: 6 km do práce bez startování, 6km z práce bez startování a někdy město + 5km a 1x start. Ve dne svítim parkovačkama, bez větráku, jen rádio.
Mne jde o to, proč se musí dobíjet jenom jedno auto ze tří. Úplně stejný režim má moje 1.6 nebo otce MPi a ty nabíječku neviděli už několik let.
Mne jde o to, proč se musí dobíjet jenom jedno auto ze tří. Úplně stejný režim má moje 1.6 nebo otce MPi a ty nabíječku neviděli už několik let.
-> vhml: Jako kdyz si kolega stezoval, ze to neni mozny, ze na manzelcine aute je uz zase vybita baterka. Tak jsem se zacal tlemit a prohlasil - tak se podivej jak s tim jezdi. Cesta do prace - z domova k rodicum (500m), pak do prace (5km) se zastavkou v krame. Odpoledne domu. Ale se 4ma zastavkama v kramech a jednou zase u rodicu. Takze za den asi 12km ale s 10ti startama. A navic to bylo v zime, takze vyhrivani sedacek, okna, vetrak naplno...
-> Borderer 26.10.21 08:47:35: no a kolik toho po meste najedzis? Jestli to najede min jak 10km tak se ta baterka ani poradne dobijet nezacne a muzes mit altik jakej chces.
Donutili jste tyhle hajzly už pořádně dobíjet? Řeším to samé už asi s třetím alternátorem. Je to na holobytu BMM, který jezdí převážně ve městě. Několik regulátorů, sestav rotor/stator, diodový můstky a stejně sem to zase po měsíci dával na nabíječku.
Klidový odběr nula.
Baterka už je tam třetí.
Na regulátoru je předřazena dioda -0,4V.
Dobíjení se světly 13,5V volnoběh, 14,1V nad cca 1 000 otáček.
Jak moje 1.6, tak otce MPi (ale se servem) při úplně stejném režimu stíhaj s prsem v nose a všeko to sou 70A... A to s BMM parkuju jak v práci, tak doma čumákem z kopce a startuju přes kvalt.
Klidový odběr nula.
Baterka už je tam třetí.
Na regulátoru je předřazena dioda -0,4V.
Dobíjení se světly 13,5V volnoběh, 14,1V nad cca 1 000 otáček.
Jak moje 1.6, tak otce MPi (ale se servem) při úplně stejném režimu stíhaj s prsem v nose a všeko to sou 70A... A to s BMM parkuju jak v práci, tak doma čumákem z kopce a startuju přes kvalt.

Ok. Díky za info
-> Kuladmin 20.10.21 21:09:40: dá, já to dělal obráceně na nový altík na klíňák jsem dával řemenici na drážkový řemen 

Já sem dával řemenici na klinak na altik z MPi a jezdí na motoru 742, trochu sem musel zkorigovat souosost, ale běhá to dobře. Takže to jde.
Altik byl vytažený z Felicie MPi, jestli tam původně byl od výroby nemohu potvrdit, ale je to Magneton viz. MISCHO.
Altik byl vytažený z Felicie MPi, jestli tam původně byl od výroby nemohu potvrdit, ale je to Magneton viz. MISCHO.
-> Peca: takuto remenicu som s neho daval dole . A daval som tam tu mensiu na klasicky klinovy remen. EDIT: sekol som sa s tym BMM. Remenicu som daval z karburatoroveho r.v. 93
-> MISCHO: no jo, ale BMM prece melo uz drážky, a ne klínek jako karb? Aspon muj silver ano. Jde mi prave o moznost zameny za remenici na starsi typ remene - klinovy
Altik je 443 113 516 661 a remenica na nom bola 4 drazkova. Menil som za mensiu remenicu z BMM . Lebo 70A potrebuje vyssie otáčky. Ak si dobre pamätám tak som tam nič neupravoval.
-> MISCHO: takze prumer otvoru a rozmery toho klinku, to je stejny?
Da sa to , maximalne bude treba podlozku pid remenicu . Ja to tak mam tiez , akurat mam remenicu z bmm . Ta je mensia
Chlapy poradtě jde přehodit na altíku z feldy klasika magneton z 1.3 70A řemenice kde je 4 drážková za fáčkovou řemenici ?