Alternátor Felicia magneton přehození řemenic

prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 20.10.2021 do 12.11.2021, založil/a Kuladmin
řadit dle data
09:57:58
12.11.2021
Jozka
-> minno 12.11.21 08:19:20: Žejo? Taky jsem si všiml, že hodnota skoro akorát - ale na dynamo.4
09:07:16
12.11.2021
Borderer
-> minno: To sou otáčky dle diag na zahřátém motoru. Taky je mi to divný, ale snad od toho je tam řídící jednotka, aby to řídila. 3
A aby byla mimo rozsah se mi taky nezdá. Lambda funguje, emisema to prošlo bez problému a hlavně při zatížení motoru si přidá (rozjezd jen na spojku).
08:19:20
12.11.2021
minno
-> Borderer 11.11.21 08:07:57: Tých 680 ot./m. na voľnobeh sa mi zdá málo. To si napísal len tip, alebo sú reálne takéto otáčky? Na také otáčky nebude dobíjať (asi) žiadny alternátor.
12:03:43
11.11.2021
Milan 136
-> Borderer 11.11.21 10:34:34: Tenhle držák jsem ohybal. Ale kam přesně přišly jaké podložky si už nepamatuji.
10:34:34
11.11.2021
Borderer
-> Milan 136: Sonduju ti v kartě Pick Upa a našel sem tam tuhle foto. img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_105_6870__2014 -03-04_22-06-36_100.jpg
Na zadní to tedy sedí osově a na předku se vymezuje? Nevzpomeneš si náhodou? :-)) Já jen abych zbytečně neprošlapával znova staré cestičky.
10:17:31
11.11.2021
Milan 136
-> Borderer 11.11.21 10:15:13: Musel jsem tam vymylet na spodní držák nějaký mezikusy myslím.
A pak svorkovnici také z Fabie. A na kabel od baterky je tam 8 šroub. Ten jsem si udělal celej novej silnější, přímo na baterku.
10:15:13
11.11.2021
Borderer
-> Milan 136: Snad jediný, co to může žrát je centrál a autoradio. Odběr pulzoval mezi 30 - 70mA pravidelně, jako kdyby něco vydávalo jakési pulzy.
Byly tam nějaký úskalí montáže nebo je to PnP?
10:09:16
11.11.2021
Milan 136
-> Borderer 11.11.21 08:07:57: Ten klidovej odběr je teda dost velkej. Ještě u Felicie.
Tam máš rádio na 30?
Jinak já se tehdy na pickupu sral s magnetonama tak dlouho, až jsem tam dal Bosch z 1.4MPi a byl klid.
09:09:22
11.11.2021
Borderer
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Všecky, co sem doma vyhrabal na 4 drážky byly stejný a ETKA to potvrzuje. 8 Jedině někoho ukecat a vytočit to na soustruhu.
08:51:38
11.11.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Borderer: Nejsou tam nějaký varianty řemenic? Větší na kliku a/nebo menší na altík? Nejsem si jistej, že Boš bude dávat s malejma otáčkama víc...
08:36:29
11.11.2021
Borderer
-> vhml: Problém je město. Takže pocrcávky, zastavování, blikání a nemůžu po ni chtít, aby celou dobu vrkala plynem. Zároveň o jiným autě nechce ani slyšet.

edit:
Zkoušel sem dohledat, jestli BMM nemá taky ten kouzelnej pin na řj, který při zapnutí klimatizace zvýší volnoběh na 900 ot, ale vypadá to, že BMM to řešilo rovnou úplně jinou řj. :-/ Takže prozatím přemýšlím o implementaci altíku Bosch z 1.4 Fabie.
upraveno 1x, naposled 11.11.2021 08:40:12
08:32:08
11.11.2021
vhml
-> Borderer 11.11.21 08:07:57: a žena s tím jezdí na volnobeh9
08:07:57
11.11.2021
Borderer
Tak sem včera měl chvilku a milý zrepasovaný magneton podrobil menšímu měření a zkoumání.
Klidový odběr auta kolísá mezi 30 - 70 mA.
Potenciál mezi alternátorem a autobaterií je 0,11V.
Když nastartuju, za studena paráda (volnoběh těch cca 900 ot) , altík dává:
- Bez zátěže 14,6 V
- Se zátěží (světla, větrák, radio) 14,3 V

Jakmile se ale zahřeje a otáčky spadnou na těch ?680?
- bez zátěže 13,5V
- se zátěží 12,8V a dál sem to nenechal padat.

Nicméně jak brnknu s plynem zpátky na těch cca 900 ot., tak to vyletí aspoň na 14,2V.

A teď co s tím? Nejezdit na volnoběh není řešení, s autem jezdí žena...
12:30:11
02.11.2021
minno
Ono to s tou potrebou externého dobíjania pri krátkych jazdách bude kombináciou alternátor / auto / stav akumulátora.

Na našom Punte sa veľa a často jazdí len mesto, 2 km tam, vypnúť, o pol hodku 1 km presun, potom zas štart, presun, 2 km nazad. Občas 5 km tam a 5 nazad, medzitým auto bežne 3-5 dní stojí. Výnimočne dlhšia jazda, ale medzitým zas 1-2 mesiace len mesto.
A dobíjať to stíha. Baterka je 5 ročná Varta, motor štartuje na brnk.

Feldy čo tak pozorujem v okolí štartujú niekedy tak na 2-3 otáčky motora, k tomu "horší" Magneton altík, horší stav AKU a už to funguje horšie a treba občas externe dobiť pri krátkych jazdách...

Zameral by som sa aj na odber pri vypnutom motore, stačí shit rádio a "tichý" odoberač šťavy je tam.
upraveno 3x, naposled 02.11.2021 12:33:31
17:10:45
29.10.2021
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 26.10.21 15:57:10: o 13.7V se zaplýma spotřebičema a s magnetonem si můžeš nechat zdát 3
15:57:10
26.10.2021
dragon_cb_cz
-> vhml 26.10.21 09:06:52: Těch 10km mi přijde trochu přehnaná hodnota. I s nafťákem co nedobíjí nějak úchvatně (na volnoběh je tam tak těch 13.7V) jsem v režimu s přískokama cca těch 10km nemusel dobíjet za rok ani jednou...
09:35:53
26.10.2021
Borderer
-> vhml: 6 km do práce bez startování, 6km z práce bez startování a někdy město + 5km a 1x start. Ve dne svítim parkovačkama, bez větráku, jen rádio.

Mne jde o to, proč se musí dobíjet jenom jedno auto ze tří. Úplně stejný režim má moje 1.6 nebo otce MPi a ty nabíječku neviděli už několik let.
upraveno 1x, naposled 26.10.2021 09:36:37
09:19:17
26.10.2021
StepaNoFUN
-> vhml: Jako kdyz si kolega stezoval, ze to neni mozny, ze na manzelcine aute je uz zase vybita baterka. Tak jsem se zacal tlemit a prohlasil - tak se podivej jak s tim jezdi. Cesta do prace - z domova k rodicum (500m), pak do prace (5km) se zastavkou v krame. Odpoledne domu. Ale se 4ma zastavkama v kramech a jednou zase u rodicu. Takze za den asi 12km ale s 10ti startama. A navic to bylo v zime, takze vyhrivani sedacek, okna, vetrak naplno...
09:06:52
26.10.2021
vhml
-> Borderer 26.10.21 08:47:35: no a kolik toho po meste najedzis? Jestli to najede min jak 10km tak se ta baterka ani poradne dobijet nezacne a muzes mit altik jakej chces.
08:47:35
26.10.2021
Borderer
Donutili jste tyhle hajzly už pořádně dobíjet? Řeším to samé už asi s třetím alternátorem. Je to na holobytu BMM, který jezdí převážně ve městě. Několik regulátorů, sestav rotor/stator, diodový můstky a stejně sem to zase po měsíci dával na nabíječku.
Klidový odběr nula.
Baterka už je tam třetí.
Na regulátoru je předřazena dioda -0,4V.
Dobíjení se světly 13,5V volnoběh, 14,1V nad cca 1 000 otáček.

Jak moje 1.6, tak otce MPi (ale se servem) při úplně stejném režimu stíhaj s prsem v nose a všeko to sou 70A... A to s BMM parkuju jak v práci, tak doma čumákem z kopce a startuju přes kvalt. 8
21:52:20
21.10.2021
Peca
Ok. Díky za info
14:20:54
21.10.2021
Jarda/felda
-> Kuladmin 20.10.21 21:09:40: dá, já to dělal obráceně na nový altík na klíňák jsem dával řemenici na drážkový řemen 4
06:31:56
21.10.2021
11mAjA11
Já sem dával řemenici na klinak na altik z MPi a jezdí na motoru 742, trochu sem musel zkorigovat souosost, ale běhá to dobře. Takže to jde.
Altik byl vytažený z Felicie MPi, jestli tam původně byl od výroby nemohu potvrdit, ale je to Magneton viz. MISCHO.
22:53:27
20.10.2021
MISCHO
-> Peca: takuto remenicu som s neho daval dole . A daval som tam tu mensiu na klasicky klinovy remen. EDIT: sekol som sa s tym BMM. Remenicu som daval z karburatoroveho r.v. 93
zvětšit Alternátor Felicia magneton přehození řemenic - obrázek od MISCHO vložen 20.10.2021 22:53:27
upraveno 1x, naposled 20.10.2021 23:02:54
22:38:00
20.10.2021
Peca
-> MISCHO: no jo, ale BMM prece melo uz drážky, a ne klínek jako karb? Aspon muj silver ano. Jde mi prave o moznost zameny za remenici na starsi typ remene - klinovy
upraveno 2x, naposled 20.10.2021 22:39:15
21:36:20
20.10.2021
MISCHO
Altik je 443 113 516 661 a remenica na nom bola 4 drazkova. Menil som za mensiu remenicu z BMM . Lebo 70A potrebuje vyssie otáčky. Ak si dobre pamätám tak som tam nič neupravoval.
zvětšit Alternátor Felicia magneton přehození řemenic - obrázek od MISCHO vložen 20.10.2021 21:36:20
21:17:54
20.10.2021
Peca
-> MISCHO: takze prumer otvoru a rozmery toho klinku, to je stejny?
21:13:07
20.10.2021
MISCHO
Da sa to , maximalne bude treba podlozku pid remenicu . Ja to tak mam tiez , akurat mam remenicu z bmm . Ta je mensia
21:09:40
20.10.2021
Kuladmin
Chlapy poradtě jde přehodit na altíku z feldy klasika magneton z 1.3 70A řemenice kde je 4 drážková za fáčkovou řemenici ?
Extreme Tyres