skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektro Taz 1500
Zkoušel jsem měřit tu baterku a stále si drží 12V i při startování, tudíž jsem šel měřit ty mínusy. Během toho, co jsem jen čistil startér, abych to mohl oměřit, jsem si nevšiml, že zůstalo zapalování v první poloze a zničeho nic se mi rozsvítili kontrolky a stěrače o které jsem předtím asi omylem zavadil. Takže asi někde bude špatný kontakt. Bohužel už bylo prd vidět, tudíž pokračování zítra, ale díky moc za rady.
Jeste je mala pravdepodobnost, ze ti starter zkratuje baterku, ale to bys asi poznal :-D
Jinak problem muze byt i ve spinacce. Opet lze merit napeti mezi vstupem a vystupem spinacky... Napeti musi byt skoro nulove, jinak je ve spinacce prechodovy odpor (asi opalene kontakty)...
Jinak problem muze byt i ve spinacce. Opet lze merit napeti mezi vstupem a vystupem spinacky... Napeti musi byt skoro nulove, jinak je ve spinacce prechodovy odpor (asi opalene kontakty)...
Nejdriv doporucuji ujasnit co je proud a co napeti...
Idealne bych si vzal pomocnika, kterej meri napeti primo na baterce. Pokud pri drzeni klicku v poloze start napeti na baterce klesne, je v prdeli baterka. Pokud napeti neklesne, bude problem nekde dal na vedeni.
Dalsi krok - mereni napeti mezi minusem baterky a minusem na starteru (bloku motoru). Pokud pri startovani toto napeti bude treba 1 a vice Voltu, je problem na kostricim vodici. Pokud toto napeti bude skoro nulove, bude problem zrejme na plusovem vodici nebo ve spinacce...
Dalsi krok, mereni napeti mezi plusem baterky a plusem starteru. Pokud je napeti skoro 0 V, je to ok. Pokud je napeti pres 1V, je problem na plusovem silovem vedeni...
Idealne bych si vzal pomocnika, kterej meri napeti primo na baterce. Pokud pri drzeni klicku v poloze start napeti na baterce klesne, je v prdeli baterka. Pokud napeti neklesne, bude problem nekde dal na vedeni.
Dalsi krok - mereni napeti mezi minusem baterky a minusem na starteru (bloku motoru). Pokud pri startovani toto napeti bude treba 1 a vice Voltu, je problem na kostricim vodici. Pokud toto napeti bude skoro nulove, bude problem zrejme na plusovem vodici nebo ve spinacce...
Dalsi krok, mereni napeti mezi plusem baterky a plusem starteru. Pokud je napeti skoro 0 V, je to ok. Pokud je napeti pres 1V, je problem na plusovem silovem vedeni...
Zdravíčko, jdu k vám pro radu. Předem prosím o schovívavost, jelikož nejsem v elektrice moc zběhlý, ale snažím se učit. Mám TAZ 1500 rv. 96, o víkend jsem s ním přejel z parkoviště před barák a brousil lak ve skříňi. Když jsem pak chtěl odjet, tak se v první poloze rozsvítily kontrolky, ve druhé jen cvaklo čerpadlo a vše se vyplo. Zkusil jsem očistit baterku i čerpadlo, ale to nepomohlo. Potom jsem rozebral spínací skříňku, očistil kontakty a už šlo nastartovat. Bohužel po následném složení plastů již zase nešlo startovat. Znovu jsem to rozebral a zkusil proměřit spínačku. Naměřil jsem hodnoty, jak jsou na videu. Nejprve v poloze stop na přívodu od baterie, následně v první poloze na vývodu k elektronice vozu a poté v druhé poloze při startování. Proud rapidně klesl, nevíte čím by to mohlo být? Koukal jsem na pojistky, jestli jsem něco nevyzkratoval a všechny vypadají v pořádku.