Komínek rozdělovače

prohledat
66 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.06.2020 do 13.03.2022, založil/a tomvm
řadit dle data
09:11:08
13.03.2022
Bukaj
-> Petr Urban: Asi jsem měl štěstí na povedené kusy6
09:00:51
13.03.2022
Petr Urban
-> Bukaj: Většinou právě není. Na Fav. prakticky z 90% pripadů. U škodovek tak z 70%
20:08:51
12.03.2022
Bukaj
-> Petr Urban: Potvrzuji, co píšeš s tím překrytím otvoru bronzovým futrem - ale většinou je tam aspoň malá škvírka, kudy se olej k filcu v mezipouzdrovém prostoru dostane...
11:20:42
12.03.2022
Petr Urban
Dovrtávám to na všech a dělám závit.
Ale pánové musím Vás po stovkách rozdělovačů zklamat :
cca každý druhý i z staré doby má možná vývrt a šrubek, ale na konci otvor kryje to bronzové pouzdro, takže se k hřídelce nedostane nic, automaticky při úpravě rozdělovače vrtám velmi maličkou dírku, aby si to po zahřátí oleje bralo z této šachty a doporučím co nejvíce viskózní olej, aby tam přeci jen chvíli něco zůstávalo a mazejte často.
00:19:40
05.03.2022
Bukaj
-> minno: Rokem výroby. Někdy v devadesátých letech už tam byl jenom nálitek (Made in Czech rep.) a všechny rozdělovače Hanhart už byly též bez červíka.
Ale tímto otvorem se maže pouze hřídel rozdělovače (otvor ústí mezi bronzová pouzdra hřídele v noze rozdělovače) - netvrdím, že přebytek oleje neproteče mezi hřídelí a jejím pouzdrem až k unašeči, ale ta kapka to nespasí. Doporučuji pravidelně domazávat i ten excentrický unašeč, aby nevyreznul - alespoň jednou ročně (při každé výměně oleje) vyndat z komínku, očistit a namazat olejem či nějakým nevysychavým řidším tukem...4
15:04:30
03.03.2022
MVM
-> minno: Tak přesně to neumím rozlišovat. Každopádně kdo má červika, tak ať přimazavá...
14:34:29
03.03.2022
minno
-> MVM 03.03.22 06:30:46: Starší, myslíš rokom výroby, či typom? Mám v škodovke BMM rozdeľovač a ten červík tam je, z času na čas tam kvapnem olej.
09:37:32
03.03.2022
stanleyAT
-> MVM: Jasne, chapu. 5
06:30:46
03.03.2022
MVM
-> stanleyAT: Většinou je vhodny udělat si rysku,škrábnutí,nebo fixem polohu rozdělovače vůči kominku. Natocim si 4.valec do střihu ventilů a klidně si rozdělovač vytáhneš ven z objimky kominku. A můžeš si údržbu rozdělovače udelat někde pohodlně.
Pokud se nehybe s odtrhem, nic nemění, tak se vrátí na značky a pojede to. Pokud vyměníš kladivka, nebo si zrovna nachystaš nebo jinak manipuluješ s odtrhem, tak je potřeba zkontrolovat i předstih. (Ty rysky uz v tom případě neplatí) Pravděpodobně to chytne ale bude potreba do toho krapet klepnout.- protočit.
Jinak toho mazaciho červika/zátku, maji jen ty starší rozdělovače.. Novější už jen nalitek.
06:05:11
03.03.2022
stanleyAT
-> MVM: Diky za info. Je to ze zadni casti rozdelovace takze asi ho otocit, promazat a opet seridit predstih ze?
23:23:05
02.03.2022
Jozka
-> MVM: 8 Jen si na to vždycky vzpomenut..
23:05:08
02.03.2022
MVM
-> stanleyAT 02.03.22 22:34:50: Tady se ten olej má pravidelně přikapávat. Buď stříkačku nebo drátem, šroubovákem . Důvtip je (byl) právě v pravidelné údržbě. Jednorázově do vyběhaných pouzder nalít deci jednak nejde a nemá smysl. Doporučuju použití spíš oleje s vyšší viskozitou ( lidově "hustší". Každopádně pokud tam nikdy nikdo nic nedal,bude rád za kapku čehokoliv....
22:34:50
02.03.2022
stanleyAT
Takže tento šroubek vyšroubovat a nalít tam trošku motorového oleje?
zvětšit Komínek rozdělovače - obrázek od stanleyAT vložen 02.03.2022 22:34:50
12:15:00
02.03.2022
Jarda/felda
-> stanleyAT 01.03.22 15:36:18: je tam šikmo vrtaný kanálek zajištěný červíkem
15:36:18
01.03.2022
stanleyAT
Toto téma mě zajímá. Vždycky sem si myslel, že spodek mechaniky rozdělovače je bezúdržbové zařízení. Teda kromě čištění a výměny horní části rozdělovače. Nějak si nemůžu vybavit o jakém místě k přimazávání je řeč... Škodovku momentálně doma nemám abych se podíval. Nemáte někdo třeba fotku toho místa? 1
15:24:35
01.03.2022
minno
-> tomvm 01.03.22 15:22:20: Po koľkých km?
15:22:20
01.03.2022
tomvm
Dekuji za odpoved 5 taky uz jsem 3x prevrtaval cep, pac byl vymlety 1
upraveno 1x, naposled 01.03.2022 15:22:50
11:04:07
01.03.2022
Bukaj
-> tomvm: Pokud neotočíš komínek o 180°, tak je unašeč mazán rozstřikem oleje skrz díru v komínku. Ale doporučuje se pravidelně přimazávat - to místo je nejkritičtějším místem vzniku vůlí. Taktéž je to místo, kde kondenzuje vlhkost z klikové skříně (krátké cesty v chladném období či průniky chladicí kapaliny do oleje) a záhy tam může vůle zhoršovat koroze...8
10:07:01
01.03.2022
tomvm
Chci se zeptat, ten prostor jak je mezi kominkem rozdelovace a samotnym rozdelovacem, jak je excentr s cepem na rozdelovaci, je mazan olejem z motoru nebo ne ? Protoze po prevrtani cepu jsem toto misto mazal vazelinou a po cca 3000km je to misto suche.
11:52:31
22.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Ano nejlepší je zapalování přímo z klikové hřídele. Ale řeší to největší nepřesnost celého systému - vůle v hřídelce samotného rozdělovače a né úplně přesné nabroušení vačky. Jakmile se motor zahřeje, tak i mazivo v uložení hřídelky rozdělovače, nevyvážená osa začne oscilovat svých vůlích a to může dělat v určitých otáčkách velmi velký rozdíly předstihu na jednotlivé válce. To ta elektronika dovnitř rozdělovače řeší a i na testovacím stavu se jevila velmi dobře, taktéž zlepšení velikosti jiskry v vys. ot. s lepší cívkou.
09:25:14
22.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: To je hezký, ale (jak zde již bylo popsáno) neřeší to vůle v převodu od vačky...
Ale je to varianta, děkuji.4
Budu přemýšlet, co dál - jestli Ti pošlu nějaké kontaktní/bezkontaktní rozdělovače na přestavbu nebo půjdu cestou snímání polohy klikovky...6
16:32:32
21.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Už sem to našel... skoda-virt.cz/cz/.../1928 16-bezkontaktni-zapalovani -jednotky-upravy?gotopost=
Kondenzátor je tam fligna na přání, aby nikdo nelezl dovnitř, že to není origo :D
upraveno 1x, naposled 21.06.2020 16:33:54
22:24:28
19.06.2020
Čokin
-> King: 3
21:12:24
19.06.2020
King
...nuance...1
16:26:33
19.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Nejezdím na srazy, nemám nijak hotový auto ani na něj čas. Jde to probrat po tel. bez problémů. Ano není problém i 3D mapa regulace jak říká minno, avšak na kousek plynu když jsem z pozice řidiče zkoušel potenciometrem z ruky přidávat ubírat v rozsahu až 15st., vliv na chod, výkon byly velmi málo znatelné. Ideální je spíše dle MAP senzoru v sání, protože podtlak - zátěž motoru je jiná když jede po rovině a vjede se na stejný úhel plynu do kopce. Na novějších vozech s ŘJ řízením se 3D mapa předstihu dělá převážně z otáček a podtlaku v sacím traktu + snižování od čidla klepání nebo korekce i dle provozních teplot motoru. Veškeré věci a niance se dají probrat po telefonu, mám za sebou stovky ladění aut a zkušeností co a jak kdy něco dělalo či ne a co za mě bylo a nebylo k něčemu za strávený čas a úsilí něco realizovat.
09:34:00
19.06.2020
minno
-> Bukaj 18.06.20 23:04:56: Snímač polohy klapky karburátora je ekvivalent za podtlakové "ufo" na klasickom rozdeľovači, čiže sníma zaťaženie motora vzhľadom k otáčkam a podľa toho adekvátne upravuje predstih. Nie je to nutnosť, ale bez toho sa manažment motora s RJ bude správať len jednoducho hlúpo staticky - k daným otáčkam predstih vždy rovnaký. So snímačom polohy klapky sa predstih upravuje dynamicky - vstupy sú otáčky a % zaťaženia. Hodnoty predstihu zadávaš ručne do tabuľky, napr. 2000 ot. a 0% plynu 20°, 2000 ot. a 30% plynu 18°, atď...

Možností, ako to zrealizovať, je fakt viacero...
upraveno 1x, naposled 19.06.2020 09:36:17
06:21:41
19.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: Takže chápu správně, že vše (rozdělovač, cívka, kabely) může zůstat původní, jen se na řemenici dodělá optozávora pro snímání polohy klikovky a jednotka elektroniky, která dává povel cívce...? To by šlo 6
Chystáš se na Pohofest, že bychom to probrali osobně, případně kdybys tam jednu sadu vzal...1
23:21:02
18.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Možnosti různého typu snímání a různých řemenic, ale výsledná funkce je vždy stejná, jen jsou tam rozdíly např. pro závodníky malá lehká řemenice z certalu a tvrdoeloxem. Jinak už sem viděl že někteří koupi ode mě systém a jinde prodají za 10t... 1
Výstupy dvoustupňový shift light, 2 mapy, výstup pro relé palivové pumpy, start control (nižší omezovač) apod. dle domluvy. Kompletní popis co, jak, rady k zbytku maximalizace výkonu zapal. soustavy u koupi.
zvětšit Komínek rozdělovače - obrázek od Petr Urban vložen 18.06.2020 23:21:02
upraveno 1x, naposled 18.06.2020 23:24:08
23:14:54
18.06.2020
Petr Urban
-> Bukaj: Umím všechny systémy. Jak na MPI lištu, tak přes rozďelovač - BMM nebo tam můžeš nonstop mít i ten co máš, jen oddálit kontakty a kdyby se něco stalo (ještě mi za 7 let naštěstí nic neodešlo u nikoho), jen přepichneš na druhou "slabou" emkovou cívku, uděláš odtrh a jedeš dal. Snímání může být jako u T2 nebo maličko vyšší přesnost na větším průměru a kdykoliv si můžeš velmi rychle měnit klasicky předstih pohnutím rotoru. Já to delavam komplet s kabeláží dle přání a nalaďený od 7500 s origo upravenou a odlehčenou řemenicí, tu je dobré mi zase dodat sériovou ideálně. Je možný shift light nebo k mpi liště i obvudek pro funkci otáčkoměru.
zvětšit Komínek rozdělovače - obrázek od Petr Urban vložen 18.06.2020 23:14:54
23:04:56
18.06.2020
Bukaj
-> minno: Takže to není jen o zapalování? Nebo k čemu je snímač polohy klapky karburátoru? Či jsem Tě blbě pochopil? A MPi lišta je pro mne dostupnější, než BMM rozdělovač...
Cena asi tak, jak jsem předpokládal, že by se mohla pohybovat.5
22:42:53
18.06.2020
minno
-> Bukaj: MPi lišta nie je nutnosť. Ja mám rozdeľovač z BMM (slúži len na rozdelenie iskry). Indukčka klasická Š120. Takže vzhľadovo to vyzerá skoro ako originál. Snímač na remenici podobne ako T2. Potenciometer na klapke a RJ. Cena u Vrbu v r. 2014 bola myslím okolo 5-6 tis.
21:19:15
18.06.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Díky 4
Takže lišta z MPi - těch tu pár mám, jen tedy vymyslet uchycení pro pětikanál...7
A řídící jednotka - toho se trochu bojím. No, v nejhorším za sedačkou mám náhradní rozdělovač a kabely, takže by to nebyl fatální problém 6
Rád bych, aby dodavatelem všech komponentů byl jeden člověk a aby též po montáži zvolil vhodné nastavení pro konkrétní motor...
...a cenou se tu nikdo z výrobců pochlubit nechce?4
20:18:34
18.06.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 18.06.20 19:23:30: foto číslo 350 a dále. Je tam vidět vše potřebné. RJ mám od darabose, remenici a kolečko od Petr Urban.

skoda-virt.cz/cz/.../37-t uner-2-skoda-136l-a-zlutka
upraveno 2x, naposled 18.06.2020 20:19:15
19:23:30
18.06.2020
Bukaj
A jak tedy to zapalování, snímající polohu klikovky vypadá? To pak na motoru není rozdělovač, ale jen nějaký zapalovací modul, jako má Felda MPi? Nebo je tam "vykuchanej" rozdělovač, jako u BMM? Nějak netuším, co si pod tím představit...6 A taky by mne zajímala ta cena, když už se tu o tom bavíme. Jestli o tom mám přemýšlet, nebo raději zapomenout a naskladňovat origo rozdělovače...3
11:32:47
18.06.2020
Čokin
-> Petr Urban: Jen podotknu, že jsem nemluvil o tvém řešení, ale od jednoho V motoráře.
11:30:23
18.06.2020
francomk
-> Eidy: Ave ty! 171 171 171
Samozrejme, do úvahy som bral aj všetky predradené komponenty 4
11:25:58
18.06.2020
Petr Urban
-> Tom Troll: Ano je to jak říká -> Eidy:
Ale co se přesnosti týče, tento člen je dobrá věc a při blikání stroboskopem se jeví jako velmi přesný, všechny vůle se při provozu zapřou a nepřesnosti zážehů se pak konají hlavně při řazení, to ale po motoru nechcete výkon ...
Tuto věc ode mě jede v rozdělovači už hodně lidí a normálně ho nabízím i tady v inzerci, ale už sem psal adminovi, proč se k ní nemohu dostat ani ji dohledat a neodepsal mi.
Jede ho také Šimurda co točí motor do 8tis. a na brzdě 150Nm a 138Hp na 13ce.
11:21:08
18.06.2020
Čokin
-> Tom Troll: Ano pasuje a jeden zdejší motorář ji i používá...... Bohužel tento způsob snímání je dosti nepřesný díky nerovnoměrnému magnetickému poli, tzn. že chvíli máš na jednom válci správný předstih a na druhém to klidně uletí o 10st.

Takže jak píše Eidy jediný správný způsob je poloha z kliky.
11:02:45
18.06.2020
Eidy
-> francomk: Přesně. Nejen v komínku ale i v rozdělovači, v řetězu a v náhonu od vačky. 4
-> Tom Troll: Není nic lepšího, než to mít na klikovce. Poloha pístu je pro správné načasování ten jediný správný parametr.
10:52:38
18.06.2020
francomk
-> Tom Troll: Nezbavíš sa tým ale vôle v komínku... -> Petr Urban: oprav ma ak sa mýlim 4
10:47:29
18.06.2020
Tom Troll
-> Bukaj: -> Petr Urban: Ikdyž jsem tuhle možnost nikdy hloubějc nezkoumal, nešlo by získal nejlepší z obou světů, a překopat kontakt na bezkontakt jenom bez kladívka, ale taky bez nespolehlivýho ETZ? Na západě je to velmi populární úprava, a čekal bych že nějaká stavebnice bude pasovat i přímo na škodovkáckej rozdělovač.
zvětšit Komínek rozdělovače - obrázek od Tom Troll vložen 18.06.2020 10:47:29
10:17:05
18.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 17.06.20 22:56:52: tak ono stejne, kdo s plynovym autem jezdi na benzin...
ja spis chci dat facetky namisto benzinoveho ventilu - u zlutyho rapida a u cervenyho mtx
22:56:52
17.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: A na kolik ta "sranda" vyjde?6
12:19:16
17.06.2020
Petr Urban
-> minno: Já sem dal jednotek přes 100. Můj známý co je dává do motorek jich nainstaloval přes 500 ... Zatím se nestalo, že by nějaký kus odešel jen tak. Tzn. spolehlivost i např. oproti jiným - IMF soft je opravdu veliká.
-> Mil@n: Možnost dvou zcela odlišných map je tam od 2020, verze jednotek v96, ale celou dobu výrobu TCPI4 co jednotky x-let dávám, je tam možnost druhé mapy díky utilitě "snížení předstihu", takže v celém pásmu můžeš např. 3-10st. posunout předstih dolů jen přikostřením jediného vstupu a tím máš např. dvě mapy... LPG / benzín. Ruku na srdce... stejně bohužel většina tam nahraje křivky a data taková, co né vždy motoru prospívají, nebo né v všech otáčkách a režimech jízdy.
-> vhml: To je další zajímavý blud tedy.... Startují mě motory co mají tlaky 16bar s základním předstihem 5-10st. zcela normálně. A nikdy u teorií hoaxu s rozdělovačem Š105 neříkal nikdo, hele ale musíš si dát záporný základní předstih... Spíše naopak s vnitřním heslem - čím více tím lépe se níčili jeden motor za druhým. Dodnes takové hesla a dotazy poslouchám, proč jako nestačí že jezdí Š105 rozdělovač, když je to prý závodní slyšeli 3
11:47:13
17.06.2020
peter13789
-> Mil@n: Prepínanie medzi krivkami nieje problém, tiež mi to tak Vrba robil na moju požiadavku. Ono netreba meniť celu mapu, stačí to celé posadiť vyššie
10:46:48
17.06.2020
Mil@n
-> Bukaj 16.06.20 08:30:10: Nedávno se začala dělat jednotka,která umožnuje 2 režimy.Taky chci dvě mapy benzín/LPG4
19:20:57
16.06.2020
Jarda - zrušená registrace
-> minno 16.06.20 15:30:51: ja na 350tis.km mam druhy rozdelovac a to jen proto, ze jsem daval 880 .... ale snimacich civek jsem spotreboval celkem dost, origo odchazely a ted mi tam cinska drzi uz dost dlouho - pres 60tis.km urcite
Ja ted o facetkach taky uvazuju, protoze me membranky uz taky stvou, hlavne, ze cloveku to znici olej... Jaky to mas presne typ?
upraveno 2x, naposled 16.06.2020 19:39:12
15:30:51
16.06.2020
minno
-> Bukaj 16.06.20 08:30:10: Zatímco při poruše rozdělovače sáhnu za sedačku a vytáhnu jiný a za čtvrt hodiny už jsem zase "bojeschopný", tak asi těžko s sebou budu vozit náhradní komplet programovatelného zapalkaNo vidíš a ja vozím so sebou náhradnú naprogramovanú RJ a v prípade poruchy (čo sa ešte nestalo) som "opravený" do 5 min. A je to myslím aj lacnejšie ako furt dookola opravovať a ladiť rozdeľovače a zháňať schopné kusy. A to nehovorím o prevádzke, kedy je to s RJ bezúdržbové.
(v náhradnej sade na cesty mám komplet elektriku motora - RJ, snímač otáčok, relé a facetku). Ale nič z toho som ešte nepoužil - aj facetka už fičí bez poruchy 11 rokov (160 tkm). To by už "zopár" membrán a x pretesňovaní AC pumpy za tú dobu bolo :)
zvětšit Komínek rozdělovače - obrázek od minno vložen 16.06.2020 15:30:51
upraveno 1x, naposled 16.06.2020 15:31:36
08:49:26
16.06.2020
vhml
-> Petr Urban 15.06.20 11:29:25: já kdysi slyšel teorii, že se snad používal tenhle velkej rozsah kvůli tomu, aby se nastavil co nejmenší základní předstih a motor šel lépe nastartovat, protože s tím ten starej startér pořádně neotočil.
08:30:10
16.06.2020
Bukaj
-> Petr Urban: Díky za vyjasnění pojmů6
Tak programovatelné zapalování je hezká věc, i jsem nad tím uvažoval, ale vždy mne od podobných myšlenek odradilo to, že nechci mít v autě věci, které nejsou sériové - tím nemyslím originální z výroby, ale takové, se kterými v případě problému nebudu schopen rychle uvést vůz do provozuschopného stavu. Zatímco při poruše rozdělovače sáhnu za sedačku a vytáhnu jiný a za čtvrt hodiny už jsem zase "bojeschopný", tak asi těžko s sebou budu vozit náhradní komplet programovatelného zapalka 3
Nehledě na to, že většinou nemám čas na autě ladit nějaké nastavení a potřebuju jezdit. Takže většinou skončím u toho, že po opravě rozdělovače/karburátoru apod jen na autě udělám základní nastavení předstihu (volnoběhu) a pak buď jede jak jsem zvyklý a jsem spokojen, nebo nejede dle představ a pak teprve něco za provozu ladím (což může být klidně až po ujetí dalších pár tisíc km, než si na to najdu čas a náladu).

Ale co se týče toho programovatelného zapalování - hezké by bylo, kdybych si mohl "přepínat" mezi dvěmi charakteristikami - na benzín a na LPG1
Extreme Tyres