Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka

komentáře | popis | fotky | Tuner#2 | 11.10.18 21:39 | 1022x v oblíbených
Popis uspořádání fotografií

- foto č. 1 - 30 je přehled nejlepších fotografií vzhledu z aktuální sezóny
- foto č. 31 – xxx je přehled prací na autě od roku 2000 až do současnosti

U každé fotografie najdete i popis.

ŠKODA 136L/A alias ŽLUTKA

Auto je původem Škoda 105L r.v. 1986. První majitel byl strýc, který si pak pořídil Škodu 130L a auto prodal tátovi. Pak sloužilo k běžnému užití u nás v rodině. V cca. 60tkm zkolaboval motor díky jedné špatné vložce už z výroby a tak se motor rovnou předělal na 120L. Táta si pak koupil Felicii a auto měl děda a po dědovi jsem se stal majitelem já. Ze začátku bylo auto zcela sériové, pak přišla řada na „samolepkový tuning“ společně s MATTESSem :o) Následně jsem se seznámil s TUNERem a proběhlo pár „ilegálních závodů“ :o) a tím začalo mé bádání co a jak na autě vylepšit. Začalo to snížením předku pomocí zkrácení pružin o závit + zarovnání, podložkami pod zadní kola, centrálním stěračem apod. Prostě věcmi s kterými začíná snad každý. V létě roku 2002 jsem se rozhodl, že auto dostane nový lak a nějaký silnější motor. Původně jsem nechtěl měnit nápravy, ale díky TUNERovi, který mě přesvědčil o lepších vlastnostech vlečné nápravy jsem nakonec koupil 5q a vlečku od Danovo kamaráda Jardy. Na podzim roku 2002 to začalo a na začátku jsem neměl vůbec tušení, že dokončení auta se protáhne až do roku 2005 a v podstatě až do dnešních dnů, protože úprav není nikdy dost :o) Žlutka prodělala přestavbu na Škodu 136 L (včetně zápisu do TP), vše pokud možno s použitím nových a nebo repasovaných dílů. Většina úprav se nese v duchu 130L/A (proto to Áčko v názvu) a řada z nich je i s vylepšením vzhledem k současným možnostem.

Popis provedených úprav

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel :o) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a přes to tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary eMka. V sezóně 2015 jsem se vrátil ke dvojici stěračů a zadní čelo jsem vyměnil za nové s ventilací jako měla 130LR.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Všechny díly nápravy jsou opískované a buď v zinku a nebo 2x v základu (dříve syntetika Primer, dnes podstatně lepší dvousložkový epoxidový základ Sincolor) a přes to 2 x vrchní barva Alkyton.

- přední náprava vyztužená dle L/A specifikace
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm s výztuhou
- předělaný doraz horního ramene, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- vyztužené uchycení tlumičů
- navařený úchyt pro unibalové uložení stabilizátoru
- ovařená a vyztužená nápravnice, držáky řízení a upravené kozlíky
- podložky 6mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu
- tvrdé silentbloky na uložení horních i spodních ramen by Pemit
- stabilizátor průměr 20mm p. Svozil, navařené rozšíření na unibal 10mm
- tvrdé silentbloky na uložení stabilizátoru by Pemit
- přední pružiny 185mm, průměr drátu 14mm, tuhost 133kN (o 200% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu (za podpory Eidyho) od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- kotouče s vnitřním chlazením o průměru 247 x 20mm by Kalmar
- 4 pístkové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči mezikusem s těsněním
- desky Ferodo DS 2500
- zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a úspoře rotační hmoty
- převrtaný náboj na rozteč 4 x 100mm včetně úpravy středícího kroužku
- Al průchozí podložky tloušťky 4mm
- nastavení geometrie, odklon - 2° 15” a sbíhavost 0,0mm

- zadní náprava vyztužená dle L/A specifikace
- nová příčka převodovky, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová šikmá ramena vyztužená dle L/A
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A a tvrdé silentbloky
- zadní pružiny 275mm, průměr drátu 14mm, tuhost 84kN (o 300% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- náprava přikurtovaná ke kasli dvojitým pásem, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- kotouče Brembo pro VW o průměru 239 x 10mm
- brzdiče Škoda Octavia I s pístkem 41mm a upravené lanovody na ruční brzdu
- desky Galfer original Škoda/VW
- náboje v zinku pro rozteč 4 x 100mm by Saky
- Al průchozí podložky tloušťky 8mm
- nastavení geometrie, odklon - 3° a sbíhavost 2,8mm

- kola na okruh a street „race“ ATS DTC Superlight 7 x 15“ s váhou pouhých 6,06kg
- pneu Toyo Proxes R888R 195/50 R15 medium semi slick - novinka pro rok 2016

- kola na slalomy Fondmetal (original Mazda) 7 x 15” váha 7,5kg
- pneu Toyo Proxes R888 195/50 R15 medium semi slick (starší, prakticky bez vzorku jen na slalom)

- kola na delší poklidné cestování a srazy Ronal Turbo 7 x 15“
- pneu Nokian V 195/50 R15

Motor: Je původem z Felicie 1,3 MPI 50 kW koupený s údajně necelými 20tkm.

- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136
- trysky 120/145, vzdušníky 200/140, difuzory sériové 22/24
- vzduchový filtr K&N
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený setrvačník
- odlehčená řemenice a předělaná na klínový řemen
- odlehčené ojnice a ventily jen minimálně
- snížená hlava o 0,6mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka motor excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3mm
- přesazený klínek pro správné časování vačky v bloku
- vůle ventilů za tepla 0,35/0,45mm
- svíčky NGK BCP6ES
- bezkontaktní rozdělovač Hanhart 9204 880 pro 136X s odpojenou podtlakovou regulací, předstih na volnoběh cca. 14°
- svody od hlavy 4 in 1 a celonerezový příčný tlumič nad příčku od Bohouše Krejčího
- svody našopované hliníkem, omotané páskou ThermoTec a natřené kovářským Alkytonem
- tlumič omotán páskou ThermoTec
- alternátor 70A z Fábie
- olej plná syntetika Q8 Formula 1 10W50
- palivo převážně 100 oktanový OMV Carrera/Shell V-Power
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
- v motorovém prostoru kompletně odstraněn plastizol

Převodovka: Je to 5q ze Škody 130L.

- stálý převod SP 4,22
- ocelová víka diferenciálu, zaslepený náhon tachometru
- olej Castrol manual EP 80W-90 API GL-4
- sériové odstupňování rychlostí

Interiér: Skoro série s normální L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než GL/Rapid.

- volant OMP Corsica průměr 330mm
- logo Škoda na volantu made by TUNER a Pilot 105
- sedačky Sparco EVO I, držáky made by TUNER
- 3“ pásy OMP, navařené platle pro oka splňující FIA normy
- prodloužená a přihnutá k řidiči řadící páka s originál hlavicí
- Al pedály OMP, plynový pedál podložený pro vyrovnání s brzdovým
- přístrojový štít z Al potažený černou fólií, odstraněný tachometr, který nahradil budík na tlak oleje od firmy KMGY a kombinovaný digitální budík na teplotu vody a oleje od JF performance
- nad otáčkoměrem je 5 diod signalizace shift light od JF performance
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by Newman
- zadní část kompletně zbavena tlumení (asfalt, plastizol)

Kufr:

- rozpěra mezi přední tlumiče a na ní navařený rošť držáku baterie
- duralový držák baterie + kufr s nejnutnějším nářadím, díly a klíčem na kola
- baterie Banner 44Ah

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení auta. Všechny údaje jsou přesně změřené.

- výkon motoru 92HP
- točivý moment 122Nm viz. fotka grafu z brzdy
- maximální rychlost se současným SP 4,22 cca. 180km/h
- zrychlení 0 - 100km/h pod 10s
- hmotnost 870kg (plně vybavené auto s ½ benzínu v nádrži)

- nejrychlejší čas na autodromu Most
- 2:13,30 (sucho, 6°C, semislicky Toyo Proxes R888R střední směs)

Videa:

- zde je odkaz na video z autodromu Most
- všechna ostatní videa jsou dostupná na mém kanálu youtube

Žlutka 2016 autodrom Most 3. jízda (spolujezdec Karel)


Poděkování: Za vznik auta vděčím celé své rodině (moc mě mrzí, že se toho nedožil dědeček, který mě hodně pomáhal a fandil...), svojí milé a tolerantní přítelkyni Marušce, MATTESSovi, TUNERovi, Pilotovi 105, Zdanymu, krtovi, Hanušovi, U-Geenovi, Mildovi, Danovi, Jiříkovi, p. Opatrnému, p. Tomsovi, p. Procházkovi, p. Fridrichovi, p. Regnerovi a všem na které jsem zapomněl nebo nenapsal konkrétně. Moc děkuji!

FOTOGRAFOVÁNÍ

Mým dalším velkým koníčkem je fotografování. Používám zrcadlovku Nikon D90 s objektivy Nikkor 18-70mm/f3,5-4,5 a nebo Nikkor 35mm/f1,8. Fotím čistě pro zábavu a radost.

Zde je odkaz na mou práci: www.flickr.com/photos/101 666151@N06

Kontakt: tuner2@seznam.cz

Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - komentáře:

08:26:35
14.10.2018
Tuner#2

-> Pavell 14.10.18 08:01:46: Díky, taky jsem tam byl jedinej. I tak jsem zvědavý na časy. 4
08:01:46
14.10.2018
Pavell

-> Tuner#2: gratulace k dalším pohárům.
Takže slalom zůstal stejný jak před lety. Tenkrát jsem to taky zkoušel se škodovkou. Byl jsem tam jediný.
23:14:58
13.10.2018
MajoLR

22:31:44
13.10.2018
Tuner#2

-> Eidy 13.10.18 21:20:41: Dobrý. Potkal jsem pár známých, AR166 mě koupil pivo a vůbec to byl tak nějak fajn den. 5 Trošku mě mrzel slalom, který se jel jen tam a zpět se vracelo už jen rovně, takže to bylo o výkonu a proti EVU, GT-R apod. se to blbě dohání na technické pasáži 3
upraveno 1x, naposled 13.10.2018 22:32:06
21:20:41
13.10.2018
Eidy

-> Tuner#2: Gratulace. Jaký to bylo na tuning srazu?
20:39:39
13.10.2018
Tuner#2

Dneska jsem byl na akci v Krásně, aneb po letech na tuning srazu 6
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 13.10.2018 20:39:39
23:00:49
25.09.2018
Eidy

21:49:49
25.09.2018
Tuner#2

21:15:03
25.09.2018

21:03:13
25.09.2018
Tuner#2

Na youtube jsem přidal pět venkovních záběrů 4 Tady jeden z nich...

Žlutka polygon Most by Jerry 2
16:25:34
25.09.2018
Tuner#2

I když tohle pak potěší...
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 25.09.2018 16:25:34
16:24:43
25.09.2018
Tuner#2

-> MVM 23.09.18 14:45:13: No do jedné desetiny se nevejdu ani na motokárách a že jsme letos párkrát s Téčkem dráhu navštívili. Navíc neumím jet pod tlakem (s někým v zádech) a když chci zajet čas, tak spíše musím někoho stahovat a ne ho mít za zády. Nikdy jsem si nedělal ambice na profi jezdce a ani nebudu, ostatně jak jsem psal, tohle bylo hlavně o zábavě a ne o časech...

OT mě nevadí, od toho to tady je a jsem rád za každou diskuzi.
20:23:30
24.09.2018
MVM

-> George88: Tak Brno bych klidně mohl "učit" 3 Já budu 7. v procesu v jednom z Boxů - no možná si odskočím,když nás s bráchou zase vezmete mezi sebe,no a taky počasí žejo . . Nebo bude jezdit jen brácha,pokud nebudu uvolněnej od Porsche..7 Podle všeho je to s tuningem a toho ježdění zas asi tolik nebude..
-> Tuner#2: Sorry že tu řešíme jiný věci4
18:19:23
24.09.2018
George88

-> MVM 23.09.18 13:24:37: Ty dáváš lekce jízdy na okruhu? Tak to doufám, že máš 7.10 čas..1
14:45:13
23.09.2018
MVM

-> Tuner#2: Tak sám jsi to vyjmenoval z části a ještě x míst by se našlo. Potom, až bys ses dostal do fáze.kdy bys deset kol jel pus minu desetinu - tak se dá říct ,že je to max, a jedeš konstantní časy. To je známka toho,že tlačíš maximum. Ale neřešme to, je to v tento okamžik zbytečné,nebyl jsem tam,nejel jsem tam ..jen říkám obecnou teorii která je poplatná vždycky.4
14:27:34
23.09.2018
Tuner#2

-> MVM 23.09.18 13:55:28: Co myslíš tím zbytečné chyby? Tohle nebyl závod na čas, ale ježdění pro zábavu, proto jsem to na pár místech víc utahoval, aby se zadek sklouznul. Při jízdě na čas to chce jak říkáš víc uklidnit a jet plynujeji, ale ono moc prostoru tady na to výrazné zlepšení není, respektive já o něm nevim. Ono video dost rychlostí klame...
upraveno 1x, naposled 23.09.2018 14:28:23
13:55:28
23.09.2018
MVM

-> Tuner#2: Hele raději za slovo moc neber .. Já jen že děláš občas uplně zbytečný chyby .. o kterých sám víš. Ale z videa se radí vždycky snadněji. Ani já nemám někdy svůj den a nejde mi to .. Jen si to přiznat. Tim netvrdim že Ti to nešlo .
13:31:07
23.09.2018
Tuner#2

-> MVM 23.09.18 13:24:37: Tohle není to měřené kolo (to jsem bohužel nenahraval) a jezdilo se po 10min. pro pobavení sebe sama a diváků 4 Je jasné, že to jde cisteji a možná o chlup na čas lépe, ale o to tady nešlo. Super, beru Tě za slovo, moc rád. 4
upraveno 3x, naposled 23.09.2018 13:32:49
13:24:37
23.09.2018
MVM

-> Tuner#2: Ale víš o tom že bys mohl být ještě rychlejší.. Víc to vypouštět a jet plynuleji .. Jinak dobrý 4 Jak skončim se závoděním na plnej uvazek a bude víc času - tak se někde sejedem a bude se trénovat :-D
upraveno 1x, naposled 23.09.2018 13:28:51
13:10:07
23.09.2018
Tuner#2

-> kraska98 23.09.18 13:07:33: Nemám potřebu machrovat, mám jen radost z toho, že ač mě nevyšel slalom (trať byla hodně zmatečná), tak měřený čas na jedno kolo s pevným startem jsem měl nejlepší...
Extreme Tyres