Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka

komentáře | popis | fotky | Tuner#2 | 01.09.20 19:38 | 1043x v oblíbených
Popis uspořádání fotografií

- foto č. 1 - 30 je přehled nejlepších fotografií vzhledu z aktuální sezóny

- foto č. 31 – xxx je přehled prací na autě od roku 2000 až do současnosti

U každé fotografie najdete i krátký popis.

ŠKODA 136L/A alias ŽLUTKA

Auto je původem Škoda 105L r.v. 1986. První majitel byl strýc, který si pak pořídil Škodu 130L a auto prodal tátovi. Pak sloužilo k běžnému užití u nás v rodině. Táta si pak koupil Felicii, auto měl v užívání děda a po dědovi jsem se stal majitelem já. Ze začátku bylo auto zcela sériové, pak přišla řada na „samolepkový“ tuning společně s MATTESSem :o) Následně jsem se seznámil s TUNERem, proběhlo pár „ilegálních závodů“ :o) a tím začalo mé bádání co a jak na autě vylepšit. Začalo to snížením předku pomocí zkrácení pružin o závit, podložkami pod zadní kola, centrálním stěračem apod. Prostě věcmi s kterými začíná snad každý. V létě roku 2002 jsem se rozhodl, že auto dostane nový lak a nějaký silnější motor. Původně jsem nechtěl měnit nápravy, ale díky TUNERovi, který mě přesvědčil o lepších vlastnostech vlečné nápravy jsem nakonec koupil 5q a vlečku od Danovo kamaráda Jardy. Na podzim roku 2002 to začalo a na začátku jsem neměl vůbec tušení, že dokončení auta se protáhne až do roku 2005 a v podstatě až do dnešních dnů, protože úprav není nikdy dost :o) Žlutka prodělala přestavbu na Škodu 136 L (včetně zápisu do TP), vše pokud možno s použitím nových a nebo repasovaných dílů. Většina úprav se nese v duchu 130L/A (proto to Áčko v názvu).

Popis provedených úprav

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel :o) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a přes to tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary eMka. V sezóně 2015 jsem se vrátil ke dvojici stěračů a zadní čelo jsem vyměnil za nové s ventilací jako měla 130LR/B.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Všechny díly nápravy jsou opískované a buď v zinku a nebo 2x v základu (dříve syntetika, dnes podstatně lepší dvousložkový epoxidový základ) a přes to 2 x vrchní dvousložková polyuretanová barva Color West.

- přední náprava vyztužená dle L/A specifikace
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm s výztuhou
- předělaný doraz horního ramene, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- vyztužené uchycení tlumičů
- navařený úchyt pro unibalové uložení stabilizátoru
- ovařená a vyztužená nápravnice, držáky řízení a upravené kozlíky
- podložky 6mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu
- tvrdé silentbloky na uložení horních i spodních ramen shore 80 by Pemit
- stabilizátor průměr 20mm by Petr Urban, navařené rozšíření na unibal 10mm
- dvojitý unibal na uchycení stabilizátoru ke spodním ramenům
- přední pružiny 185mm, průměr drátu 14mm, tuhost 133kN (o 200% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu (za podpory Eidyho) od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou (kratší) délkou těla a nastavením
- kotouče s vnitřním chlazením o průměru 247 x 23mm by ATE
- 4 pístkové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči mezikusem s těsněním
- propojky 4P by Jindas s jednou pancéřovou hadicí Goodridge
- desky Ferodo racing DS 2500
- zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a úspoře rotační hmoty
- převrtaný náboj na rozteč 4 x 100mm včetně úpravy středícího kroužku
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 2° 15” a sbíhavost 0,0mm

- zadní náprava vyztužená dle L/A specifikace
- nová příčka převodovky kompletně ovařená, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová šikmá ramena vyztužená dle L/A
- tvrdé silentbloky v šikmém ramenu shore 80 by Pemit
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A a tvrdé silentbloky Škoda 130 by Rubena
- zadní pružiny 275mm, průměr drátu 14mm, tuhost 84kN (o 300% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- náprava přikurtovaná ke karoserii dvojitým pásem, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- kotouče o průměru 239 x 10mm by Brembo
- brzdiče Škoda Octavia s pístkem 41mm a upravené lanovody na ruční brzdu
- pancéřová hadice Goodridge
- desky Galfer original Škoda/VW
- náboje v zinku pro rozteč 4 x 100mm by Paja120l
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 3° a sbíhavost 2,8mm

- kola na okruh a street „race“ ATS DTC Superlight 7 x 15“ s váhou pouhých 6,06kg
- pneu Nankang AR-1 195/50 R15 semi slick TW 80

- kola na slalomy Fondmetal (original Mazda) 7 x 15” váha 7,5kg
- pneu Toyo Proxes R888R 195/50 R15 semi slick TW 100

- kola na delší poklidné cestování a srazy Ronal Turbo 7 x 15“
- pneu Nokian V 195/50 R15

Motor: Jako základ je použitý motor 1289ccm z Felicie MPi

- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136
- upravená příprava směsi by Petr Urban/Urban motor
- trysky a vzdušníky dle doporučení Urban motor, difuzory sériové 22/24
- vzduchový filtr K&N
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený a vyvážený setrvačník
- duralová řemenice s rotorem na snímání otáček pro ŘJ
- snížená hlava o 0,6mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka Urban motor 280°/280°, zdvihy 7,05/7,05mm
- svíčky NGK BCP6ES
- plně programovatelné zapalování by Darabos s vlastní křivkou předstihu (konzultováno s Urban motor)
- omezovač otáček nastaven na 7000 rpm
- svody od hlavy 4 in 1 a celonerezový příčný tlumič nad příčku od Bohouše Krejčího
- svody našopované hliníkem, omotané páskou ThermoTec a natřené kovářským Alkytonem
- tlumič omotán páskou ThermoTec
- alternátor 70A z Fábie
- esterový olej Yacco Galaxie GT 10W60
- palivo 100 oktanový benzín
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
- v motorovém prostoru kompletně odstraněn plastizol
- na stěně a nosníkách nalepený tepelný štít s Alu folií

Převodovka: Jako základ byl použitý 5q ze Škody 125L.

- stálý převod SP 4,22
- převody 3,083 / 2,12 / 1,571 / 1,26 / 0,96 by Frei racing
- ocelová víka diferenciálu
- zaslepený náhon tachometru
- olej Mogul 80W-90 API GL-4

Interiér: Maximálně odlehčený s L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než z modelu GL/Rapid.

- vnitřní ochranný šroubovaný rám by Krob motorsport
- koncovky/spojky vlastní návrh, vizualizace 3D a výroba by Wena
- vevařená zadní rozpěra mezi tlumiče by Krob motorsport
- volant OMP Corsica průměr 330mm s vlastním logem Škoda by Pilot 105
- sedačky Sparco EVO I
- držáky sedaček dle FIA by Krob motorsport
- 3“ pásy OMP, navařené platle pro oka dle FIA
- prodloužená a přihnutá k řidiči řadící páka s originál hlavicí
- zkrácené řazení short shift by Paja120l
- Al pedály OMP, plynový pedál podložený pro vyrovnání s brzdovým
- přístrojový štít z Al potažený černou fólií
- kombinovaný digitální budík na teplotu vody a oleje od JF performance
- budík na tlak oleje od firmy KMGY
- otáčkoměr MERA Lumel s polepem design by Ferrari
- nad otáčkoměrem je 5 diod signalizace shift light od JF performance
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by bibendum30
- interiér kompletně zbavený tlumení (asfalt, plastizol)

Kufr:

- rozpěra mezi přední tlumiče a na ní navařený rošť držáku baterie
- duralový držák baterie + kufr s nejnutnějším nářadím, díly a klíčem na kola
- baterie Banner 44Ah

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení auta.

- výkon motoru cca. 90HP
- točivý moment cca. 125Nm
- maximální rychlost cca. 185km/h
- zrychlení 0 - 100km/h pod 10s
- hmotnost 870kg (plně vybavené auto s ½ benzínu v nádrži)

- nejrychlejší čas na autodromu Most - 2:12,77 (sucho, 10°C, semislicky Nankang AR-1)
- nejrychlejší čas Nordschleife BTG – 9:59,98 (sucho, 25°C, semislicky Nankang AR-1)

Videa:

- zde je odkaz na video z Nordschleife
- všechna ostatní videa jsou dostupná na mém kanálu youtube: tuner2carphotos

https://www.youtube.com/w atch?v=KebiPtIngwE&t=5 52s

Poděkování: Za vznik auta vděčím celé rodině (moc mě mrzí, že se toho nedožil dědeček, který mě hodně pomáhal a fandil) a hlavně své milé a tolerantní manželce Marušce. Za kamarádů patří velký dík za pomoc Wénovi, MATTESSovi, TUNERovi, Pilotovi 105, Zdanymu, krtovi, Hanušovi, U-Geenovi, Danovi, Jiříkovi, p. Opatrnému, p. Tomsovi, p. Procházkovi, p. Fridrichovi, p. Regnerovi a všem na které jsem zapomněl nebo nenapsal konkrétně. Moc děkuji!

FOTOGRAFOVÁNÍ

Mým dalším velkým koníčkem je fotografování. V současné době používám zrcadlovku Nikon D750 s objektivy Nikkor 24-120mm/f4, Nikkor 50mm/f1,8 a Nikkor 70-300mm/f4,5-5,6. Fotím čistě pro zábavu a radost zejména automotive tématiku.

Zde jsou odkazy na mou práci:

www.instagram.com/tuner2c arphotos

Instagram: tuner2carphotos

Facebook: tuner2carphotos

Kontakt:

tuner2@seznam.cz

Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - komentáře:

18:30:34
11.10.2020
Tuner#2
-> Bukaj 11.10.20 08:19:43: Díky za tip, gumy mám dvě, ale jak jsme zjistil jsou jiné než na eMko viz. téma identifikace dílů.

Čep ven nešel ani za boha, tak jsem dovnitř nabusil upravený 6mm a krásně se to rozeprelo a zmizela vůle.
08:19:43
11.10.2020
Bukaj
-> Tuner#2 06.10.20 22:50:43: Jestli myslíš těsnění čelního a zadního skla, tak délky jsou tuším napsané v katalogu a Rapid má délku zadní gumy cca stejnou, jako sedan přední. Pokud bys potřeboval gumu zadního okna na sedana, tak mám jak klínkové (originální), tak bezklínkové (náhrada z 90. let) provedení4

A čepy pantu - pokud má pant vůli, tak je pravděpodobně čep podélně prasklý (nebo totálně vyhnilý, ale to u Tebe nepředpokládám 4 ). Pomůže pouze výměna čepu. Jde to udělat i bez orvání laku, ale záleží, jak moc velkou vrstvou laku máš zalakovaný čep v pantu, jestli s sebou nevezme i kus laku z pantu. No, a pak zaštětečkovat nový čep...7
21:13:24
07.10.2020
Tuner#2
-> ZdrubT 07.10.20 20:52:33: Zkusím mu tady napsat. 4

-> Shader 07.10.20 20:59:12: Mám tam na chemoprén přilepený koberec. Dříve jsem to měl jen na dřevu a barvu to torchu poškozovalo, tak proto. 4
20:59:12
07.10.2020
Shader
-> Tuner#2 04.10.20 22:59:00: Na zimu chci taky hodit auto na špalky, abych měl volné nápravy. Ty máš pod prahem ještě nějakou gumu? Nepoškodí se barva na prahu?
20:52:33
07.10.2020
ZdrubT
-> Tuner#2: Ty panty řešil nedávno bratr na modrý. Zeptej se ho.
22:50:43
06.10.2020
Tuner#2
Mám na Váš dva dotazy:

Tušíte někdo délky těsnění oken? Přední sedlo přesně, ale zadní co jsem koupil dvě gumy jsou asi na Rapida, protože guma je tam o půl metru delší než by bylo třeba. Byl by někdo ochotný vyměnit? A jaké jsou vlastně délky nebo jak to poznat?

Dá se nějak řešit čep pantu dveří? Na jednom spodním má vůli, ale vše v laku a popravdě nevím jak to bez poškození vybušit a nahradit. Druhá možnost je tam nabušit nějakou výplň co ten čep znovu roztáhne, tak jako někdo dává do omezovače šrob, aby tam nebyla vůle.

Díky.
upraveno 2x, naposled 06.10.2020 22:51:34
23:18:39
04.10.2020
Tuner#2
-> Eidy 04.10.20 23:15:26: JJ používám a má super zdvih. Byla to dobrá volba kluci a děkuji 4
23:15:26
04.10.2020
Eidy
-> Tuner#2: Používáš ten svůj žlutej hever? Že ho tam vidím v pozadí. Já ho používám a je super.
22:59:00
04.10.2020
Tuner#2
Sundáno z vozíku na špalky, nandal jsem nové gumy kolem dveří a kufru a vymazal navždy prahové lišty.

Dneska jsem dělal řidiče na jedné takové akci z které budou mít Eidy a Milan s turbo Rapidem super fotky. 5
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 04.10.2020 22:59:00
upraveno 1x, naposled 04.10.2020 23:00:01
21:20:23
20.09.2020
Tuner#2
-> Eidy 20.09.20 20:52:43: že jo, pomalu si to říkám taky 3

-> Shader 20.09.20 20:11:57: přesně jak píše Honza, je to na doladění, třeba na podélném mám každou misku navařenou z výroby jinde a to se do požadované délky pružiny taky nějak promítne. Co jsem koukal u Tebe, tak to máš hodně nakoplé na předek, takže bych se nebál ho podložit a zadek naopak snížit. 4
20:57:19
20.09.2020
Shader
-> Eidy: Budu muset doladit, dneska při vjezdu do garáže jsem škrkl levou stranou čela o práh, naštěstí to byla opravdu jen setinka a včas jsem zastavil.
20:52:43
20.09.2020
Eidy
-> Tuner#2: Jestli se s tím budeš takhle drbat, do jara to nestihneš. 3 Ale pěkný. 4
-> Shader: Jo, je to na vyrovnání. Já auto složil a bylo rovně. Po ujetí 250km si to sedlo na PP kolo, takže jsem před Běšinama dolaďoval podobným způsobem.
20:11:57
20.09.2020
Shader
-> Tuner#2 20.09.20 20:06:13: Těmi kroužky máš doladěnou výšku, respektive rovinnost? U svého auta jsem si všiml jedné věci, strana řidiče, jak v předu, tak vzadu je níž než strana spolujezdce 3
20:07:45
20.09.2020
Tuner#2
Zadní náprava by nahrubo byla 4
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 20.09.2020 20:07:45
20:07:08
20.09.2020
Tuner#2
20:06:40
20.09.2020
Tuner#2
To samé tlumiče
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 20.09.2020 20:06:40
20:06:13
20.09.2020
Tuner#2
Umyté a navoskovane.
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 20.09.2020 20:06:13
21:22:34
15.09.2020
Eidy
-> Tuner#2: Pecka.
21:17:04
15.09.2020
Tuner#2
Před nedávnem prebrousene přechody a přijel kamarád na prelesteni. Dneska jsem to měl venku a pecka. Můžu začít zasklívání a skládání.
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 15.09.2020 21:17:04
Extreme Tyres
Čt 31.12. Silvestrovská AOS | pá 12.06.2020 - so 01.05. 15. COVID-19 SRAZ MORAVSKÝ K.. | další akce...