skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabíječka autobaterie
-> CHIP 07.02.25 07:49:25: asi záleží jestli spěcháš nebo upřednostníš pomalé "zdravější" nabíjení, třeba celý týden na 1A.
-> CHIP 07.02.25 07:49:25: ja nabijim lidlovkou i 180Ah baterii v traktoru v mrazech ve stodole a doplna nabije (baterie je stara 8let).
-> CHIP: Ja pouzivam vetsinou tohle - www.zbozi.cz/vyrobek/telw
in-doctor-charge-50-807598
-6-12-24v-600ah-70a?utm_so
urce...
Ale tam je cenovka jinde...
A pak jsem docela spokojenej s touhle - www.zbozi.cz/vyrobek/stua larm-autonabijecka-12v-24v -6a?utm_source...
Ale tam je cenovka jinde...
A pak jsem docela spokojenej s touhle - www.zbozi.cz/vyrobek/stua larm-autonabijecka-12v-24v -6a?utm_source...
Děkuji všem.
Lidl nabíječka je dobrá tak na udržování. Ale aby dobíjela baterii celej víkend a nenabila ji na 100 % .. to je prostě o ničem. Je to taková "placebo" nabíječka. Něco dělá, ale to co by člověk očekával, to není.
CTEK jsem slyšel hodně pozitivních informací, asi si ji zakoupím.
Děkuji všem za poskytnuté informace.
Lidl nabíječka je dobrá tak na udržování. Ale aby dobíjela baterii celej víkend a nenabila ji na 100 % .. to je prostě o ničem. Je to taková "placebo" nabíječka. Něco dělá, ale to co by člověk očekával, to není.
CTEK jsem slyšel hodně pozitivních informací, asi si ji zakoupím.
Děkuji všem za poskytnuté informace.
-> CHIP: Po zkušenostech s LIDL a podobnými aftermarket, kde byla požadovaná funkce vždycky vykoupena nějakým nedostatkem, mám CTEK 5 a konečně spokojenost.
-> CHIP: Bosch-c3-6v-12v a Ctek 5
-> CHIP 05.02.25 13:00:03: Doma i v praci jsem koupil Noco. Idealne s forcem, aby to umelo ozivit i chciplou baterku, kterou jiny chytry nabijecky neregistrujou.
-> CHIP: Co to znamená dobrou? Já používám už drahně let ty nabíječky z Lidlu a jsem s nima spokojenej. Akorát teda když se s ní nabíji venku v zimě, tak mi u ní praskla izolace na kabelu. nejsou stavěné ne venkovní použití. Já to ale řešim tak, že co pět let koupim novou nabáječku a kabely mám vystužené kusem hadice u těla přístroje, aby se ohýbaly až dál
-> CHIP: mám tuhle a jsem spokojenej.... akorát dneska už se prodává nějaký novější model.
www.zbozi.cz/vyrobek/bosc h-c7-12-24v-7a?utm_source. ..
www.zbozi.cz/vyrobek/bosc h-c7-12-24v-7a?utm_source. ..
-> CHIP: www.tipa.eu/cz/.../d-2585
18
-> CHIP:
CTEK jsou dobré, ale řekl bych že až zbytečně drahé..
Jednu mám doma, ale nevim kde, tak nabíjím laboratorním zdrojem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
CTEK jsou dobré, ale řekl bych že až zbytečně drahé..
Jednu mám doma, ale nevim kde, tak nabíjím laboratorním zdrojem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zkusím oživit mrtvolu.
Rád bych zakoupil nějakou dobrou nabíječku autobaterií/motobaterií. Má někdo nějakou radu co by stálo za nákup?
Rád bych zakoupil nějakou dobrou nabíječku autobaterií/motobaterií. Má někdo nějakou radu co by stálo za nákup?
-> StepaNoFUN: ty malý (1202 a 1206) zapínaj větrák až "potřebujou", od 1210D dál běží pořád, ale má asi tři stupně rychlosti , ,
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Děkuji za info. Ještě se zeptám jak je spouštěnej ten ventilátor u těch aktivně chlazenejch (2A se mi zdaj málo, spíš bych šel do tý 6A). Spouští se "preventiventivně&qu
ot;, nebo až podle nějakýho teplotního senzoru?
Každopádně s tím odpojením spotřebičů od baterie a provozem na síť - mám tam mechanický přepínání provozu ze zdroje 230/12V a z baterie. Ale na všechny spotřebiče to nejde (zdroj by to nedával a silnější moc nechci řešit), takže běžné "potřebné" věci jako osvětlení 12V a čerpadlo vody jdou zapnout i ze sítě, ale televize, rádio všechny zásuvky 12V jsou jen z baterky. Proto chci řešit její udržování.
Každopádně s tím odpojením spotřebičů od baterie a provozem na síť - mám tam mechanický přepínání provozu ze zdroje 230/12V a z baterie. Ale na všechny spotřebiče to nejde (zdroj by to nedával a silnější moc nechci řešit), takže běžné "potřebné" věci jako osvětlení 12V a čerpadlo vody jdou zapnout i ze sítě, ale televize, rádio všechny zásuvky 12V jsou jen z baterky. Proto chci řešit její udržování.
-> StepaNoFUN: ok
správně "hloupé" jsou "naše" nabíječky FAIRSTONE, je to správně hloupej napěťo-proudovej zdroj, , kterej se akorát po nabití přepne z 14,7V na udržovacích 13,4V a se zátěží se okamžitě přepne zpět na nabíjení, , jednu mám i "ukradenou" v garáži, výborná při zkušebních startech auta kde se rejpeš v motoru, prostě ji necháš připojenou a nastartuješ (nebo nenastartuješ) a ona se okamžitě přepne na dobíjení zase , , vůbec je to dobrý když skládáš auto a zkoušíš elektriku, baterie tolik netrpí
www.battery-import.cz/nab ijecky-fairstone
každopádně ROZUMNÉ řešení je ve chvíli kdy máš přístup k elektrice prostě odpojit spotřebiče od akumulátoru a jet ze sítě, akumulátor pouze nechat dobít ;) jde to vyřešit i stykačem kterej odpojí aku od pičovin a nechá pičoviny běžet ze sítě, akumulátor netrpí těma mikrocyklama zbytečně
jinak ty fairstonky běžně prodáváme do karavanů, do sanitek, do hasičáků etc, oni to tam přišrombujou dovnitř a když sanita přijede ze šichty de rovnou do elektriky , ,
správně "hloupé" jsou "naše" nabíječky FAIRSTONE, je to správně hloupej napěťo-proudovej zdroj, , kterej se akorát po nabití přepne z 14,7V na udržovacích 13,4V a se zátěží se okamžitě přepne zpět na nabíjení, , jednu mám i "ukradenou" v garáži, výborná při zkušebních startech auta kde se rejpeš v motoru, prostě ji necháš připojenou a nastartuješ (nebo nenastartuješ) a ona se okamžitě přepne na dobíjení zase , , vůbec je to dobrý když skládáš auto a zkoušíš elektriku, baterie tolik netrpí
www.battery-import.cz/nab ijecky-fairstone
každopádně ROZUMNÉ řešení je ve chvíli kdy máš přístup k elektrice prostě odpojit spotřebiče od akumulátoru a jet ze sítě, akumulátor pouze nechat dobít ;) jde to vyřešit i stykačem kterej odpojí aku od pičovin a nechá pičoviny běžet ze sítě, akumulátor netrpí těma mikrocyklama zbytečně
jinak ty fairstonky běžně prodáváme do karavanů, do sanitek, do hasičáků etc, oni to tam přišrombujou dovnitř a když sanita přijede ze šichty de rovnou do elektriky , ,
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Jedná se o udržovací nabíječku pro baterku v karavanu.
Baterie (AGM 100Ah) nemá žádný vlastní dobíjení (solár je v plánu, ale zatím není). Takže potřeboval bych něco, co by baterku při připojení na síť udržovalo neustále na 100% nabitou. Protože z toho jedou různý spotřebiče (televize, rádio, osvětlení, čerpadlo vody) tak dochází k jejímu vybíjení a docela rád bych, kdyby baterie byla při připojení na síť dobitá stále na cca 100% (chápu že tam vždy bude nějaká hystereze), část spotřeby by (při připojení na síť) pokryla případně nabíječka a zbytek dotloukla když ta spotřeba není.
Ten Telwin to tak "nějak" (hystereze je tam dost velká a než se nabíječka rozmyslí, že je třeba dobíjet je baterie nabitá odhadem na 80%) zvládá, ale dělá kravál a to jaksi v karavanu docela štve. Nicméně nemíním se ho zbavovat. Plánuju i centrálu a tam je ta možnost 16A výhodou (když už mám někde nahodit centrálu, tak je mi kravál z nabíječky jedno) a můžu jí dotlouct rychlejc.
Zapnout nabíječku do "správnýho" módu po připojení na síť mě moc netrápí, ale docela rád bych aby to pak bylo "bezúdržbový".. .
Baterie (AGM 100Ah) nemá žádný vlastní dobíjení (solár je v plánu, ale zatím není). Takže potřeboval bych něco, co by baterku při připojení na síť udržovalo neustále na 100% nabitou. Protože z toho jedou různý spotřebiče (televize, rádio, osvětlení, čerpadlo vody) tak dochází k jejímu vybíjení a docela rád bych, kdyby baterie byla při připojení na síť dobitá stále na cca 100% (chápu že tam vždy bude nějaká hystereze), část spotřeby by (při připojení na síť) pokryla případně nabíječka a zbytek dotloukla když ta spotřeba není.
Ten Telwin to tak "nějak" (hystereze je tam dost velká a než se nabíječka rozmyslí, že je třeba dobíjet je baterie nabitá odhadem na 80%) zvládá, ale dělá kravál a to jaksi v karavanu docela štve. Nicméně nemíním se ho zbavovat. Plánuju i centrálu a tam je ta možnost 16A výhodou (když už mám někde nahodit centrálu, tak je mi kravál z nabíječky jedno) a můžu jí dotlouct rychlejc.
Zapnout nabíječku do "správnýho" módu po připojení na síť mě moc netrápí, ale docela rád bych aby to pak bylo "bezúdržbový".. .
-> StepaNoFUN: může mi být vysvětlena ta aplikace?
-> StepaNoFUN 08.01.16 07:01:02: Tak to tak ale funguje. Od toho se právě přepne do udržovacího módu a jakmile je pokles, tak sama začne dobíjet.
-> Nepér: Začne to znova nabíjet. To máš pravdu. Ale nabíjecí proud je jenom 1A a ne 4A. A to jsem baterku nechal schválně spadnout napětím až na 11,2V. Aby to nabíjelo znovu 4A musel jsem odpojit od baterky a znovu připojit.
-> Tuner#2: Ta aktivace po výpadku by byla dobrá, ale není nutná. Stačilo by mi, kdyby to začalo dobíjet při vybití baterky aniž bych to musel hlídat.
Jinak teď tam mám 16A Telwina a ten to umí. Ale bohužel dělá kravál (větrák a relé)...
-> Tuner#2: Ta aktivace po výpadku by byla dobrá, ale není nutná. Stačilo by mi, kdyby to začalo dobíjet při vybití baterky aniž bych to musel hlídat.
Jinak teď tam mám 16A Telwina a ten to umí. Ale bohužel dělá kravál (větrák a relé)...
-> Tuner#2: tak to byl asi kec... ja mam jeste tu puvodni.
-> U-Geen 07.01.16 22:46:35: Mám tu s displejem a neumí to. Po vytažení z 230V a opětovného zapnutí se jen rozsvítí displej a změří to aktuální napětí, ale nabíjet nezačne. Musíš překlikat motorku a auto až pak začne.
-> Tuner#2: ty nejnovejsi to pry umi, ale asi jen do udrzovaciho modu
-> Nepér 07.01.16 21:48:44: Ale Štěpán řeší výpadek proudu 230V - pak je to u Lidlovské problém a musí se znova mačkat mode...
Myslim, že Ctek to umí. Když je to připojený, dojde to k plnýmu nabití. Pak si hraju chvíli se světlama a při poklesu nevim na kolik, to skočí zase do nabíjení.
-> StepaNoFUN: To jo, no ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: To používám taky a rozumím tomu. ale docela bych byl rád, kdyby se nabíječka znovuaktivovala sama bez odpojení ze sítě či od baterky (tudíž bez jakýhokoli externího zásahu) při postupném vybíjení baterie. A to bohužel Lídlovky jaksi nedávaj (aktivujou se pouze do režimu dobíjení max. 1A)
-> StepaNoFUN:
U Lidlovských nabíječek jsem si při úplně vyšťavené baterce pomáhal paralelním zapojením druhé baterie a jejím odpojení po spuštění nabíjecího cyklu...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
U Lidlovských nabíječek jsem si při úplně vyšťavené baterce pomáhal paralelním zapojením druhé baterie a jejím odpojení po spuštění nabíjecího cyklu...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ahoj kolegové, kamarádi...
Dokázal by někdo poradit s výběrem nabíječky???
Požadavky: Pasivní chlazení (nutné), možnost nabíjení AGM (nutné, případně možnost uživatelského nastavení ukončení nabíjecího cyklu dle napětí - teplotní kompenzace tohohle napětí je asi sci-fi, ale pokud by jí to umělo, jedině dobře), automatické znovuaktivování nabíjení plným proudem při poklesu napětí (nutné), automatická aktivace do původního nastaveného procesu po výpadku napájení (ideální)...
Testoval jsem dnes 3 nabíječky (2x Lidl - ULG 3,8 A1 a A2 a 1x Penny Market - obdoba Lidlovky s displejem) a ani jedna se nedokáže znova aktivovat při poklesu napětí. :-/ Teda Lidlovky dokážou, ale na max. 1A, což je pro mě nevyhovující...
Dokázal by někdo poradit s výběrem nabíječky???
Požadavky: Pasivní chlazení (nutné), možnost nabíjení AGM (nutné, případně možnost uživatelského nastavení ukončení nabíjecího cyklu dle napětí - teplotní kompenzace tohohle napětí je asi sci-fi, ale pokud by jí to umělo, jedině dobře), automatické znovuaktivování nabíjení plným proudem při poklesu napětí (nutné), automatická aktivace do původního nastaveného procesu po výpadku napájení (ideální)...
Testoval jsem dnes 3 nabíječky (2x Lidl - ULG 3,8 A1 a A2 a 1x Penny Market - obdoba Lidlovky s displejem) a ani jedna se nedokáže znova aktivovat při poklesu napětí. :-/ Teda Lidlovky dokážou, ale na max. 1A, což je pro mě nevyhovující...
bannerku můžeš, ale pro jistotu ji otevři
nic neotvíracího bych s tim raději nenabíjel
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ReisRyos: Klasickou olověnou kyselinovou baterku tím nabíjet bez problémů můžeš. ;-) Problém bys měl u GEL/AGM baterie.
Ja presne s touhle dobijim bezne bezudrzbovy baterky a zatim se nic nestalo :)
Ahoj.
Potřeboval bych poradit jak je to s dobíjením bezúdržbové baterie.
Konkrétně mám bezúdržbovou autobaterii Banner Power Bull P5519, 55Ah, 12V.
Zezadu je na ní napsáno: min 30Ah, output max 7A
Mám doma starou nabíječku autobaterií einhell afn 7 (obrázek). Používal jsem ji na dobíjení předchozí baterie (což byla klasická).
Myslíte dá se použít tato nabíječka i na bezúdržbovou autobaterii? Baterie má po stranách větrací otvory a nahoře pod nálepkou jsou cítit šroubovací špunty.
Díky za radu.
Potřeboval bych poradit jak je to s dobíjením bezúdržbové baterie.
Konkrétně mám bezúdržbovou autobaterii Banner Power Bull P5519, 55Ah, 12V.
Zezadu je na ní napsáno: min 30Ah, output max 7A
Mám doma starou nabíječku autobaterií einhell afn 7 (obrázek). Používal jsem ji na dobíjení předchozí baterie (což byla klasická).
Myslíte dá se použít tato nabíječka i na bezúdržbovou autobaterii? Baterie má po stranách větrací otvory a nahoře pod nálepkou jsou cítit šroubovací špunty.
Díky za radu.