-> CHIP: mám tuhle a jsem spokojenej.... akorát dneska už se prodává nějaký novější model.
www.zbozi.cz/vyrobek/bosc
h-c7-12-24v-7a?utm_source.
..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nabíječka autobaterie
-> CHIP: www.tipa.eu/cz/.../d-2585
18
-> CHIP:
CTEK jsou dobré, ale řekl bych že až zbytečně drahé..
Jednu mám doma, ale nevim kde, tak nabíjím laboratorním zdrojem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
CTEK jsou dobré, ale řekl bych že až zbytečně drahé..
Jednu mám doma, ale nevim kde, tak nabíjím laboratorním zdrojem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zkusím oživit mrtvolu.
Rád bych zakoupil nějakou dobrou nabíječku autobaterií/motobaterií. Má někdo nějakou radu co by stálo za nákup?
Rád bych zakoupil nějakou dobrou nabíječku autobaterií/motobaterií. Má někdo nějakou radu co by stálo za nákup?
-> StepaNoFUN: ty malý (1202 a 1206) zapínaj větrák až "potřebujou", od 1210D dál běží pořád, ale má asi tři stupně rychlosti , ,
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Děkuji za info. Ještě se zeptám jak je spouštěnej ten ventilátor u těch aktivně chlazenejch (2A se mi zdaj málo, spíš bych šel do tý 6A). Spouští se "preventiventivně&qu
ot;, nebo až podle nějakýho teplotního senzoru?
Každopádně s tím odpojením spotřebičů od baterie a provozem na síť - mám tam mechanický přepínání provozu ze zdroje 230/12V a z baterie. Ale na všechny spotřebiče to nejde (zdroj by to nedával a silnější moc nechci řešit), takže běžné "potřebné" věci jako osvětlení 12V a čerpadlo vody jdou zapnout i ze sítě, ale televize, rádio všechny zásuvky 12V jsou jen z baterky. Proto chci řešit její udržování.
Každopádně s tím odpojením spotřebičů od baterie a provozem na síť - mám tam mechanický přepínání provozu ze zdroje 230/12V a z baterie. Ale na všechny spotřebiče to nejde (zdroj by to nedával a silnější moc nechci řešit), takže běžné "potřebné" věci jako osvětlení 12V a čerpadlo vody jdou zapnout i ze sítě, ale televize, rádio všechny zásuvky 12V jsou jen z baterky. Proto chci řešit její udržování.
-> StepaNoFUN: ok
správně "hloupé" jsou "naše" nabíječky FAIRSTONE, je to správně hloupej napěťo-proudovej zdroj, , kterej se akorát po nabití přepne z 14,7V na udržovacích 13,4V a se zátěží se okamžitě přepne zpět na nabíjení, , jednu mám i "ukradenou" v garáži, výborná při zkušebních startech auta kde se rejpeš v motoru, prostě ji necháš připojenou a nastartuješ (nebo nenastartuješ) a ona se okamžitě přepne na dobíjení zase , , vůbec je to dobrý když skládáš auto a zkoušíš elektriku, baterie tolik netrpí
www.battery-import.cz/nab ijecky-fairstone
každopádně ROZUMNÉ řešení je ve chvíli kdy máš přístup k elektrice prostě odpojit spotřebiče od akumulátoru a jet ze sítě, akumulátor pouze nechat dobít ;) jde to vyřešit i stykačem kterej odpojí aku od pičovin a nechá pičoviny běžet ze sítě, akumulátor netrpí těma mikrocyklama zbytečně
jinak ty fairstonky běžně prodáváme do karavanů, do sanitek, do hasičáků etc, oni to tam přišrombujou dovnitř a když sanita přijede ze šichty de rovnou do elektriky , ,
správně "hloupé" jsou "naše" nabíječky FAIRSTONE, je to správně hloupej napěťo-proudovej zdroj, , kterej se akorát po nabití přepne z 14,7V na udržovacích 13,4V a se zátěží se okamžitě přepne zpět na nabíjení, , jednu mám i "ukradenou" v garáži, výborná při zkušebních startech auta kde se rejpeš v motoru, prostě ji necháš připojenou a nastartuješ (nebo nenastartuješ) a ona se okamžitě přepne na dobíjení zase , , vůbec je to dobrý když skládáš auto a zkoušíš elektriku, baterie tolik netrpí
www.battery-import.cz/nab ijecky-fairstone
každopádně ROZUMNÉ řešení je ve chvíli kdy máš přístup k elektrice prostě odpojit spotřebiče od akumulátoru a jet ze sítě, akumulátor pouze nechat dobít ;) jde to vyřešit i stykačem kterej odpojí aku od pičovin a nechá pičoviny běžet ze sítě, akumulátor netrpí těma mikrocyklama zbytečně
jinak ty fairstonky běžně prodáváme do karavanů, do sanitek, do hasičáků etc, oni to tam přišrombujou dovnitř a když sanita přijede ze šichty de rovnou do elektriky , ,
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Jedná se o udržovací nabíječku pro baterku v karavanu.
Baterie (AGM 100Ah) nemá žádný vlastní dobíjení (solár je v plánu, ale zatím není). Takže potřeboval bych něco, co by baterku při připojení na síť udržovalo neustále na 100% nabitou. Protože z toho jedou různý spotřebiče (televize, rádio, osvětlení, čerpadlo vody) tak dochází k jejímu vybíjení a docela rád bych, kdyby baterie byla při připojení na síť dobitá stále na cca 100% (chápu že tam vždy bude nějaká hystereze), část spotřeby by (při připojení na síť) pokryla případně nabíječka a zbytek dotloukla když ta spotřeba není.
Ten Telwin to tak "nějak" (hystereze je tam dost velká a než se nabíječka rozmyslí, že je třeba dobíjet je baterie nabitá odhadem na 80%) zvládá, ale dělá kravál a to jaksi v karavanu docela štve. Nicméně nemíním se ho zbavovat. Plánuju i centrálu a tam je ta možnost 16A výhodou (když už mám někde nahodit centrálu, tak je mi kravál z nabíječky jedno) a můžu jí dotlouct rychlejc.
Zapnout nabíječku do "správnýho" módu po připojení na síť mě moc netrápí, ale docela rád bych aby to pak bylo "bezúdržbový".. .
Baterie (AGM 100Ah) nemá žádný vlastní dobíjení (solár je v plánu, ale zatím není). Takže potřeboval bych něco, co by baterku při připojení na síť udržovalo neustále na 100% nabitou. Protože z toho jedou různý spotřebiče (televize, rádio, osvětlení, čerpadlo vody) tak dochází k jejímu vybíjení a docela rád bych, kdyby baterie byla při připojení na síť dobitá stále na cca 100% (chápu že tam vždy bude nějaká hystereze), část spotřeby by (při připojení na síť) pokryla případně nabíječka a zbytek dotloukla když ta spotřeba není.
Ten Telwin to tak "nějak" (hystereze je tam dost velká a než se nabíječka rozmyslí, že je třeba dobíjet je baterie nabitá odhadem na 80%) zvládá, ale dělá kravál a to jaksi v karavanu docela štve. Nicméně nemíním se ho zbavovat. Plánuju i centrálu a tam je ta možnost 16A výhodou (když už mám někde nahodit centrálu, tak je mi kravál z nabíječky jedno) a můžu jí dotlouct rychlejc.
Zapnout nabíječku do "správnýho" módu po připojení na síť mě moc netrápí, ale docela rád bych aby to pak bylo "bezúdržbový".. .
-> StepaNoFUN: může mi být vysvětlena ta aplikace?
-> StepaNoFUN 08.01.16 07:01:02: Tak to tak ale funguje. Od toho se právě přepne do udržovacího módu a jakmile je pokles, tak sama začne dobíjet.
-> Nepér: Začne to znova nabíjet. To máš pravdu. Ale nabíjecí proud je jenom 1A a ne 4A. A to jsem baterku nechal schválně spadnout napětím až na 11,2V. Aby to nabíjelo znovu 4A musel jsem odpojit od baterky a znovu připojit.
-> Tuner#2: Ta aktivace po výpadku by byla dobrá, ale není nutná. Stačilo by mi, kdyby to začalo dobíjet při vybití baterky aniž bych to musel hlídat.
Jinak teď tam mám 16A Telwina a ten to umí. Ale bohužel dělá kravál (větrák a relé)...
-> Tuner#2: Ta aktivace po výpadku by byla dobrá, ale není nutná. Stačilo by mi, kdyby to začalo dobíjet při vybití baterky aniž bych to musel hlídat.
Jinak teď tam mám 16A Telwina a ten to umí. Ale bohužel dělá kravál (větrák a relé)...
-> Tuner#2: tak to byl asi kec... ja mam jeste tu puvodni.
-> U-Geen 07.01.16 22:46:35: Mám tu s displejem a neumí to. Po vytažení z 230V a opětovného zapnutí se jen rozsvítí displej a změří to aktuální napětí, ale nabíjet nezačne. Musíš překlikat motorku a auto až pak začne.
-> Tuner#2: ty nejnovejsi to pry umi, ale asi jen do udrzovaciho modu
-> Nepér 07.01.16 21:48:44: Ale Štěpán řeší výpadek proudu 230V - pak je to u Lidlovské problém a musí se znova mačkat mode...
Myslim, že Ctek to umí. Když je to připojený, dojde to k plnýmu nabití. Pak si hraju chvíli se světlama a při poklesu nevim na kolik, to skočí zase do nabíjení.
-> StepaNoFUN: To jo, no ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: To používám taky a rozumím tomu. ale docela bych byl rád, kdyby se nabíječka znovuaktivovala sama bez odpojení ze sítě či od baterky (tudíž bez jakýhokoli externího zásahu) při postupném vybíjení baterie. A to bohužel Lídlovky jaksi nedávaj (aktivujou se pouze do režimu dobíjení max. 1A)
-> StepaNoFUN:
U Lidlovských nabíječek jsem si při úplně vyšťavené baterce pomáhal paralelním zapojením druhé baterie a jejím odpojení po spuštění nabíjecího cyklu...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
U Lidlovských nabíječek jsem si při úplně vyšťavené baterce pomáhal paralelním zapojením druhé baterie a jejím odpojení po spuštění nabíjecího cyklu...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ahoj kolegové, kamarádi...
Dokázal by někdo poradit s výběrem nabíječky???
Požadavky: Pasivní chlazení (nutné), možnost nabíjení AGM (nutné, případně možnost uživatelského nastavení ukončení nabíjecího cyklu dle napětí - teplotní kompenzace tohohle napětí je asi sci-fi, ale pokud by jí to umělo, jedině dobře), automatické znovuaktivování nabíjení plným proudem při poklesu napětí (nutné), automatická aktivace do původního nastaveného procesu po výpadku napájení (ideální)...
Testoval jsem dnes 3 nabíječky (2x Lidl - ULG 3,8 A1 a A2 a 1x Penny Market - obdoba Lidlovky s displejem) a ani jedna se nedokáže znova aktivovat při poklesu napětí. :-/ Teda Lidlovky dokážou, ale na max. 1A, což je pro mě nevyhovující...
Dokázal by někdo poradit s výběrem nabíječky???
Požadavky: Pasivní chlazení (nutné), možnost nabíjení AGM (nutné, případně možnost uživatelského nastavení ukončení nabíjecího cyklu dle napětí - teplotní kompenzace tohohle napětí je asi sci-fi, ale pokud by jí to umělo, jedině dobře), automatické znovuaktivování nabíjení plným proudem při poklesu napětí (nutné), automatická aktivace do původního nastaveného procesu po výpadku napájení (ideální)...
Testoval jsem dnes 3 nabíječky (2x Lidl - ULG 3,8 A1 a A2 a 1x Penny Market - obdoba Lidlovky s displejem) a ani jedna se nedokáže znova aktivovat při poklesu napětí. :-/ Teda Lidlovky dokážou, ale na max. 1A, což je pro mě nevyhovující...
bannerku můžeš, ale pro jistotu ji otevři
nic neotvíracího bych s tim raději nenabíjel
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ReisRyos: Klasickou olověnou kyselinovou baterku tím nabíjet bez problémů můžeš. ;-) Problém bys měl u GEL/AGM baterie.
Ja presne s touhle dobijim bezne bezudrzbovy baterky a zatim se nic nestalo :)
Ahoj.
Potřeboval bych poradit jak je to s dobíjením bezúdržbové baterie.
Konkrétně mám bezúdržbovou autobaterii Banner Power Bull P5519, 55Ah, 12V.
Zezadu je na ní napsáno: min 30Ah, output max 7A
Mám doma starou nabíječku autobaterií einhell afn 7 (obrázek). Používal jsem ji na dobíjení předchozí baterie (což byla klasická).
Myslíte dá se použít tato nabíječka i na bezúdržbovou autobaterii? Baterie má po stranách větrací otvory a nahoře pod nálepkou jsou cítit šroubovací špunty.
Díky za radu.
Potřeboval bych poradit jak je to s dobíjením bezúdržbové baterie.
Konkrétně mám bezúdržbovou autobaterii Banner Power Bull P5519, 55Ah, 12V.
Zezadu je na ní napsáno: min 30Ah, output max 7A
Mám doma starou nabíječku autobaterií einhell afn 7 (obrázek). Používal jsem ji na dobíjení předchozí baterie (což byla klasická).
Myslíte dá se použít tato nabíječka i na bezúdržbovou autobaterii? Baterie má po stranách větrací otvory a nahoře pod nálepkou jsou cítit šroubovací špunty.
Díky za radu.