skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejdou dálková světla š.120
Regulátor dobíjení to dělat nemůže? Když už pojedu shánět díly..
-> vmat93: dotáhni si mustek v altíku... a nebo ho rovnou vyměn. je to méně práce
-> vmat93: projdi kostry...
Tak to nakonec byly obě prasklé žárovkyi. Ale je to divné, prasklá byla všechna čtyři (!) vlákna, přitom dva dny nazpět šly jak potkávací, tak dálková světla v cajku.
Napadá mě, že tam mohlo být chvilkové přepětí. V poslední době mi dost kolísá napětí - na volnoběh auto bliká jak bludička, až zhasíná rádio a světla, při vyšších otáčkách s denním svícením mám naopak lehké přepětí.
Napadá mě, že tam mohlo být chvilkové přepětí. V poslední době mi dost kolísá napětí - na volnoběh auto bliká jak bludička, až zhasíná rádio a světla, při vyšších otáčkách s denním svícením mám naopak lehké přepětí.
V kufru je relé pouze jedno, je to klasické eMko z roku 89.
Zkoušečku u sebe právě teď nemám, holt dnes už nikam nepojedu a zítra budu jezdit na denní svícení.
Souhlasí. Podle mě je relé k.o., minulý rok mi také odešlo a tohle bylo odněkud z vrakáče, buhvíjak staré...
Zkoušečku u sebe právě teď nemám, holt dnes už nikam nepojedu a zítra budu jezdit na denní svícení.
Souhlasí. Podle mě je relé k.o., minulý rok mi také odešlo a tohle bylo odněkud z vrakáče, buhvíjak staré...
-> vmat93: Bejt u toho auta, tak je to na 10 minut... Ale takhle na dálku???
V kufru jsou 2 relé, nebo jedno? Přívod na ně(j) jde? (vyzkoušet zkoušečkou proti kostře)...
Beru že při zapnutí světel vypínačem a přepnutí tlumený/dálkový cvakne (cvakonou) relé v kufru, tudíž ovládací okruh můžeme vyloučit - souhlasí?
V kufru jsou 2 relé, nebo jedno? Přívod na ně(j) jde? (vyzkoušet zkoušečkou proti kostře)...
Beru že při zapnutí světel vypínačem a přepnutí tlumený/dálkový cvakne (cvakonou) relé v kufru, tudíž ovládací okruh můžeme vyloučit - souhlasí?
Prosím vás, potřeboval bych aktuně poradit: Chtěl jsem večer vyjet se šádesou (125L) do města, ale zjistil jsem, že mi z ničeho nic svítí pouze parkovačky, palubka (včetně kontrolek světel a dálkových světel) a zadní světla. Tlumená ani dálková nejdou (ani světelná houkačka ne).
Pojistky se zdají být v pořádku. Ještě včera večer světla normálně svítila, dnes jsem celou dobu jel na denním svícení, takže nevím. To také jde a při sepnutí parkovaček se normálně vypíná.
Co to může být? Odpálené relátko?
plíšek v relé secvakává, ale jinak je tam mrtvo...

Pojistky se zdají být v pořádku. Ještě včera večer světla normálně svítila, dnes jsem celou dobu jel na denním svícení, takže nevím. To také jde a při sepnutí parkovaček se normálně vypíná.
Co to může být? Odpálené relátko?
plíšek v relé secvakává, ale jinak je tam mrtvo...

-> ochoda: dá sa to v zapojení ľahko prerobiť, aj ja som si prerobil, lebo ma to vytáčalo. Ono to má skôr takto fungovať na predné hmlovky, aby nesvietili súčasne aj predné hmlovky aj diaľkové svetlá. Ale svietiť zadnú hmlovku a vpredu diaľkáče je normálne. Niekedy lepšie za hmly vidíš s diaľkovými. A potom ti furt preblikáva aj hmlovka vzadu.
-> darklord: Jeste k tomu, tak už nemám žádný připomínky. 

-> ochoda: je/bolo to tak vo vyhlaske / zakone
-> darklord: Paráda, sice je to podle mě debilní, ale o problém míň. Díky ti 

-> ochoda: to tak ma byt, ma to kazda skodovka.
Hele mám takovej problém. Když je mlha a zapnu vzadu mlhovku a jedu na potkávačky tak dobrý, ale jakmile přepnu na dálky tak to mlhovku vypne.
Mám lucasy z feldy. Dělá to u všech škodovek? Asi ne co? (vůbec se nezabejvejte tim proč chci v mlze svítit dálkovejma když je to stejně k hovnu)

Borci, vyřešeno. Komplet očistit kontakty na kostry, komplet vyměnit pojistky a očistit dosedací plochy, komlet očistit konektory, vyměnit jednu parkovačku žárovky, vyměnit obě relátka. Ani nevím, čím to přesně bylo, ale po ukonech komplet svítí.

O.K. Díky! Na dálkový je to relé blíž do středu auta, nebo o vnější?
Nedalo mi to a nakoukl jsem do schématu. Na 99% máš přeházený dráty na relátku. Bohužel už nemám na dosah žádnou škodovku abych zkouknul kam patří která barva drátu. Tady pomůže jedině měřák nebo zkoušečka. Jen pozor při přepojování vodiče s trvalým plusem, správně má být na svorce 30, při tom raději odpoj baterku. Na 86 patří kostra, na 85 drát na kerém se objeví napětí po přepnutí lukase do polohy dálka a na 87 vývod do pojistkovky ke světlům.
O víkendu zkontroluji dráty, díky za schema. Můžu to nechat udělat za prachy, elektrikáři tu jsou, ale proto jsem takhle starý auto nepořizoval

"Už jsem na tý elektrice odmakal asi 15 hod. a nic."
Ještě jsi neodpověděl na otázku, jestli jsi něco měřil, nebo zkoušečkou zkoušel. Jestli se na to budeš jen dívat a zkoušet jestli cvaká nebo hřeje relé, tak na tom strávíš dalšího půl roku a nikam se nedostaneš.
Nemáš v okolí někoho kdo elektrice rozumí?
Edit: Nejsou na tom trvale sepnutém relé zpřeházené dráty?
Ještě jsi neodpověděl na otázku, jestli jsi něco měřil, nebo zkoušečkou zkoušel. Jestli se na to budeš jen dívat a zkoušet jestli cvaká nebo hřeje relé, tak na tom strávíš dalšího půl roku a nikam se nedostaneš.
Nemáš v okolí někoho kdo elektrice rozumí?
Edit: Nejsou na tom trvale sepnutém relé zpřeházené dráty?
-> horsik: Mě napadá akorát, že přívod od baterie máš zapojenej přímo proti kostře ovládacího okruhu, tj. že ten silnější vodič je píchnutej ne na svorce 30, jak má být, ale na 85 - možná, mám už nějak vymalováno.
Schéma jsem zkusil prostrčit do mailu, co máš v kartě. Good Luck..
Schéma jsem zkusil prostrčit do mailu, co máš v kartě. Good Luck..

To bych byl vděčnej. Jestli máš nějaký schéma, kde je to dobře vidět....Je to prostě tak, že když připojím baterku, relé cvakne ( sepne? ) a když odpojím baterku, relé zase cvakne. Necvaká tedy pořád. Jen, když dostane proud. Pak se po nějaký době zahřeje....
Jsou nějaký místa, kde může docházet ke zkratu? Díky předem za to schema. Už jsem na tý elektrice odmakal asi 15 hod. a nic. chtěl jsem to už odvézt k elektrikáři. Jsem spíš takovej mechanik samouk...Ale to by nebyla a správná sranda.
Jsou nějaký místa, kde může docházet ke zkratu? Díky předem za to schema. Už jsem na tý elektrice odmakal asi 15 hod. a nic. chtěl jsem to už odvézt k elektrikáři. Jsem spíš takovej mechanik samouk...Ale to by nebyla a správná sranda.

-> vaclav3: Jo, když ne měřák, tak alespoň patici se žárovkou a dvěma drátama s krokodýlama na konci by to chtělo..
Špatně zapojený znamená přeházený konektory, kde být nemají, takže relátko je zpitomnělý - cvakání znamená, že se cívka v něm snaží sepnout okruh, což by se ve vypnutým stavu všeho určitě dít nemělo.
Když se povede, tak ti naskenuju příslušný schéma a uvidíš, co dál - se fakt radí blbě, když přijdu k cizímu autu, který tahle blbne, taky často nevím a sice trochu systematicky, ale stejně zkouším a hledám postupně, kde je chyba..
Špatně zapojený znamená přeházený konektory, kde být nemají, takže relátko je zpitomnělý - cvakání znamená, že se cívka v něm snaží sepnout okruh, což by se ve vypnutým stavu všeho určitě dít nemělo.
Když se povede, tak ti naskenuju příslušný schéma a uvidíš, co dál - se fakt radí blbě, když přijdu k cizímu autu, který tahle blbne, taky často nevím a sice trochu systematicky, ale stejně zkouším a hledám postupně, kde je chyba..
A už jsi někde něco měřil, nebo alespoň zkoušečkou zkusil? Bez toho se nikam nehneš a nikdo ti asi nic lepšího neporadí.
Je to 4 měsíc 1980. Co namená špatné zapojení ovládacího okruhu? Pojistky vyměněny, žádná změna......
-> horsik: Kostry jsou všude možně - resp. k žárovkám je vedenej jen jeden vodič a el. okruh se uzavírá přes kovový části karosérie, což je (nebo může být) u letitýho vozu celkem problém.. Pojistková skříňka pokud vím ukostřená není
a do těch relátek jde přes startér proud z baterie natvrdo pořád - jejich "silovej" okruh (po sepnutí okruhem ovládacím) žhaví vlákna žárovek a "vrací se do baterie" přes celou karosérii. Že se relé hřeje a cvaká je zřejmě způsobený špatným zapojením ovládacího okruhu..
Koukni na měsíc výroby tý GLS 1980, on ti někdo vyhrabe schéma, není zas tak složitý, aby se v něm nezorientoval i laik - bude ti to hned jasnější.

Koukni na měsíc výroby tý GLS 1980, on ti někdo vyhrabe schéma, není zas tak složitý, aby se v něm nezorientoval i laik - bude ti to hned jasnější.
-> horsik: zkusil bych vyndat přední světla a měřit jen v konektorech světel
-> horsik: skus vymenit tie novodobe poistky ja som mal ten isty problem a chyba bola tich poistkach dal som origo keramicke a všetko fungovalo 

Borci, řešení pořád nemám. Zkušený hlavy radí zkontrolovat kostry. Kde tam všude jsou? Je třeba ukostřená pojistková skříňka? Problém je ten, že i při vypnutém klíčku a spínači světel jde pořád proud do pravého relé v kufru - cvaká a hřeje se.
Díky!
Díky!

-> ochoda: Já si sehnal patice z LADY a je klid. Škodovácké rády oxidují a nevedou. Dost blbá konstrukce, rády se vyhřejou.
Plastový pojistky je největší zlo, co vyrobili. Tomu, co to schválil, bych dal nobelovku za blbost.
Plastový pojistky je největší zlo, co vyrobili. Tomu, co to schválil, bych dal nobelovku za blbost.
-> horsik: Vepředu u světel mi na Mku dělaly paseku patice na žárovky.
O.K. díky za rady. Andrta jsem stáhnul a vlítnu na pojistky. Ješte mi radili, abych zkontroloval ukostření vepředu u světel - prý to taky může být příčina. Dám zprávu

Pořiď si "škodováckou bibli" Andrta. Pokud neseženeš tištěnou knihu, dá se do dvou minut hledání stáhnout na netu. V ní najdeš téměř všechno co se oprav týče, včetně schémat elektriky. I ty se ale dají během chviličky na netu najít. A pak i ten nejlacinější multimetr, nebo i pouhou žárovkovou zkoušečku. No a pak už jen postupuj podle schématu a měř. Přijdeš třeba i na to, že na pohled dobrá pojistka nevede, nebo i na to kde se ti napětí ztrácí. Bude to rychlejší, než dotazy na fórum.
-> horsik: Potvrzuju rozbor pana kolegy a dodávám - některý ty novodobý pojistky mají ten plíšek dokonce nevodivej ! 

-> horsik: Tak první, co udělej - vyměň pojistky 2, 4, 7 a 8 za originální keramické pak dej vědět, co to udělalo
Pojistkovka nijak zbastlená není, navíc je tam jen černý (šedý) drát na pojistce 5, což bude povinně dodělaná zadní mlhovka - nicméně plastové druhovýrobní pojistky dokáží dělat pořádnou neplechu...
Asi ani potom nebudou svítit osvětlení SPZ a pravé koncové - tak zkonrtoluj, jestli jeden z drátů na pojistce 4 není uklepaný, či uvolněný.
Interiér demontovat netřeba - pokud někde nebyl zkrat a nerozžhavil se drát (což bys viděl u pojistky), tak u škodovek vodiče neodcházejí - takže zkontroluj dotažení šroubků pojistkovky (s citem, je to mosaz) a potom vodič v motorovém prostoru, jestli není někde poškozený, případně kostřící vodič u pravého světla, jestli není někde vypadnutý z dutinky, nebo jinak porušený.

Pojistkovka nijak zbastlená není, navíc je tam jen černý (šedý) drát na pojistce 5, což bude povinně dodělaná zadní mlhovka - nicméně plastové druhovýrobní pojistky dokáží dělat pořádnou neplechu...

Asi ani potom nebudou svítit osvětlení SPZ a pravé koncové - tak zkonrtoluj, jestli jeden z drátů na pojistce 4 není uklepaný, či uvolněný.
Interiér demontovat netřeba - pokud někde nebyl zkrat a nerozžhavil se drát (což bys viděl u pojistky), tak u škodovek vodiče neodcházejí - takže zkontroluj dotažení šroubků pojistkovky (s citem, je to mosaz) a potom vodič v motorovém prostoru, jestli není někde poškozený, případně kostřící vodič u pravého světla, jestli není někde vypadnutý z dutinky, nebo jinak porušený.
No právě - parkovačky a tlumené svítí vepředu obě světla. Jak přepnu ( novým ) Lucasem dopředu na dálky, tak pravé světlo úplně zhasne a u levého se k parkovačkám a tlumenému rozsvítí i dálkové.
Levé relátko se hřeje a při odpojování jiskří, i když je vypnutý klíček a vše v poloze nula....
Zadní pravé koncové světlo nesvítí vůbec a SPZ taky ne.
Je to hustý, začínám vyndavat komplet vnitřek vč. koberců, tak půjdu po svazku.
Ještě je tam jedna věc - obsazení pojist. skříňky - zdá se Vám normální, nebo to někdo pěkně dobastlil?
Levé relátko se hřeje a při odpojování jiskří, i když je vypnutý klíček a vše v poloze nula....
Zadní pravé koncové světlo nesvítí vůbec a SPZ taky ne.
Je to hustý, začínám vyndavat komplet vnitřek vč. koberců, tak půjdu po svazku.
Ještě je tam jedna věc - obsazení pojist. skříňky - zdá se Vám normální, nebo to někdo pěkně dobastlil?

-> Bukaj: Myslíš, že do popisu symptomů připletl i přídavný dálky ?
E: Copak žárovka pro kontrolku - užovky tam pokud vím nemají ani dráty..
E: Copak žárovka pro kontrolku - užovky tam pokud vím nemají ani dráty..
-> horsik 21.02.15 18:18:31: Hele, to, co popisuješ, je asi normální chování čtyřočka (dálkové - svítí všechny 4 přední světla, tlumené - svítí jen vnější paraboly s H4).
Jen asi budeš mít problém s pojistkou pravého dálkového a obrysového světla. Když máš jen parkovačky, tak svítí vepředu obě? A podsvícení budíků a kontrolka taky? (jinak v kontrolce obrysových světel nebyla pro tuzemský trh z výroby žárovka, takže svítit nemusí)...
Jen asi budeš mít problém s pojistkou pravého dálkového a obrysového světla. Když máš jen parkovačky, tak svítí vepředu obě? A podsvícení budíků a kontrolka taky? (jinak v kontrolce obrysových světel nebyla pro tuzemský trh z výroby žárovka, takže svítit nemusí)...
-> horsik: Možná spíš špatná kostra.. ale nedává mi to moc smysl, ty projevy.
Náhon se demontuje vždycky z tachometru, je tam převlečná matice, dosažitelná zespoda palubky, pak už jen ty 4 šroubky a štít se dá povysunout.
Náhon se demontuje vždycky z tachometru, je tam převlečná matice, dosažitelná zespoda palubky, pak už jen ty 4 šroubky a štít se dá povysunout.
Může to být někde zkrat na kostru?
P.S. jak se dá znadno vytáhnout kaplička s budíkama? Musí se demontovat u motoru náhon tacho? Kde končí?
P.S. jak se dá znadno vytáhnout kaplička s budíkama? Musí se demontovat u motoru náhon tacho? Kde končí?

-> horsik: Skoro bych řekl, že tam žádnou kontrolku na tlumený světla ani nemáš.. A tu diskotéku fakt nějakou divokou.

Borci, tak problém pokračuje. Lucas novej obě relátka vepředu nový. Na první polohu svítí parkovačky, na druhou tlumený, ale nesvítí kontrolka, přepnu na dálku a pravé světlo zhasne a levé se rozvítí komplet - tedy i dálka.Vzadu nesvítí pravé konco a osvětlení SPZ a to celou dobu.
Máte někdo tip? Začínám vyndavat koberce a jít po svazku, ale je to mazec. Kde se točasto láme? Nebo je to něco jinýho?
I při vypnutých světlech a klíčku jde do jednoho relé vepředu proud a hřeje se.
Díky!
Máte někdo tip? Začínám vyndavat koberce a jít po svazku, ale je to mazec. Kde se točasto láme? Nebo je to něco jinýho?
I při vypnutých světlech a klíčku jde do jednoho relé vepředu proud a hřeje se.
Díky!
O.K. díky. Jinak, kdyby měl někdo doma užovku na díly a chtěl se zbavit komplet pásů, plastovýho držáku na závěsný pás, plast. krytu topení u nohou....Jsem k dispozici

-> horsik: Tam se jiný relé pomocný nedávaly, jen tyhle - stejný je i na vyhřívaný zadní okno - akorát to je někde na pravý zadní šavli tuším..
Díky za tipy. Zkusím tedy sehnat. Na tlumený a dálkový je relé stejný?
dám si poptávku do bazaru na drobnosti z interieru, tak kdyby někdo chtěl pomoct zachránit GLS a mrknout, jestli nemá doma....
dám si poptávku do bazaru na drobnosti z interieru, tak kdyby někdo chtěl pomoct zachránit GLS a mrknout, jestli nemá doma....

-> horsik 16.02.15 21:41:39: Můžeš postavit celý takovýhle auto z nových dílů, po lidech je toho pořád ještě mraky - lehce prolistuj třeba jen zdejší téma "dnešní nákup" nebo inzerci.. Klasický e-shopy víceméně doprodávaj, specialistů je jen pár.. ale skoro v každým regionu zbývá ještě i pár kamenných obchodů - jen se musí trochu hledat.
-> horsik: jestli máš dvě, je to druhý pro tlumený světla. Se štěstím koupíš v nějakých autodílech, byl to uni díl, jinak hledej relé PAL 443 611 445 530 (nebo 443.611-445.530) jsou jich plný aukra, vrakáče a ekolikvidace.. třeba
www.sbazar.cz/Amseco/.../ 9794641-spinaci-rele-pal-1 2v-katcislo-443-611
www.sbazar.cz/Amseco/.../ 9794641-spinaci-rele-pal-1 2v-katcislo-443-611
-> horsik: to je votázka
aukro bazos burzy srazy atd :D v krámu na to koupíš možná už jen pneumatiku

Jinak, je to 120 GLS r.v.80 - užovka. Kde se na to dají sehnat nový díly? Relátka, plechy podlah zadní podběhy, drobnosti z inteieru apod. Prodává to ještě vůbec někdo? Jinak, starší a funkční věci mi nevaděj. Dosud jsem dával dokupy starší motorky a tam je to jenom o starších věcech...
Ty jo, nářez. ale mám to auto rád. Baví mě. Ty relátka jsou dvě. Která je to při pohledu na ně přes kufr? Pravý, nebo levý a to druhý slouží k čemu? Ev. Kde je sehnat? :-)
-> horsik: Relátko jak psáno, ale toho by sis při nahlížení do žlábku asi všimnul.. skoda-virt.cz/cz/.../1087
7-skoda136gl
Furt jsi nezmínil, v čem se vrtáš, před rokem 84 měly relé jen čtyřoka a potom jen takový různý ty GL výbavy nebo třeba 130L.. Bolševik s nima hrozně šetřil..
Furt jsi nezmínil, v čem se vrtáš, před rokem 84 měly relé jen čtyřoka a potom jen takový různý ty GL výbavy nebo třeba 130L.. Bolševik s nima hrozně šetřil..

A nakonec to budou dělat patice ve světlech, či kombinace patice/žárovka... :-D