Nejdou dálková světla š.120

prohledat
59 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 16.02.2015 do 02.10.2015, založil/a horsik
řadit dle data
15:26:33
02.10.2015
vmat93
Regulátor dobíjení to dělat nemůže? Když už pojedu shánět díly..
15:21:37
02.10.2015
Tomaso435
-> vmat93: dotáhni si mustek v altíku... a nebo ho rovnou vyměn. je to méně práce
15:21:33
02.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> vmat93: projdi kostry...
15:17:11
02.10.2015
vmat93
Tak to nakonec byly obě prasklé žárovkyi. Ale je to divné, prasklá byla všechna čtyři (!) vlákna, přitom dva dny nazpět šly jak potkávací, tak dálková světla v cajku.

Napadá mě, že tam mohlo být chvilkové přepětí. V poslední době mi dost kolísá napětí - na volnoběh auto bliká jak bludička, až zhasíná rádio a světla, při vyšších otáčkách s denním svícením mám naopak lehké přepětí.
22:00:11
01.10.2015
vmat93
V kufru je relé pouze jedno, je to klasické eMko z roku 89.

Zkoušečku u sebe právě teď nemám, holt dnes už nikam nepojedu a zítra budu jezdit na denní svícení.

Souhlasí. Podle mě je relé k.o., minulý rok mi také odešlo a tohle bylo odněkud z vrakáče, buhvíjak staré...
21:50:32
01.10.2015
StepaNoFUN
-> vmat93: Bejt u toho auta, tak je to na 10 minut... Ale takhle na dálku???

V kufru jsou 2 relé, nebo jedno? Přívod na ně(j) jde? (vyzkoušet zkoušečkou proti kostře)...

Beru že při zapnutí světel vypínačem a přepnutí tlumený/dálkový cvakne (cvakonou) relé v kufru, tudíž ovládací okruh můžeme vyloučit - souhlasí?
21:02:38
01.10.2015
vmat93
Prosím vás, potřeboval bych aktuně poradit: Chtěl jsem večer vyjet se šádesou (125L) do města, ale zjistil jsem, že mi z ničeho nic svítí pouze parkovačky, palubka (včetně kontrolek světel a dálkových světel) a zadní světla. Tlumená ani dálková nejdou (ani světelná houkačka ne).

Pojistky se zdají být v pořádku. Ještě včera večer světla normálně svítila, dnes jsem celou dobu jel na denním svícení, takže nevím. To také jde a při sepnutí parkovaček se normálně vypíná.

Co to může být? Odpálené relátko?

plíšek v relé secvakává, ale jinak je tam mrtvo...

8
upraveno 3x, naposled 01.10.2015 21:07:58
19:59:48
19.03.2015
minno
-> ochoda: dá sa to v zapojení ľahko prerobiť, aj ja som si prerobil, lebo ma to vytáčalo. Ono to má skôr takto fungovať na predné hmlovky, aby nesvietili súčasne aj predné hmlovky aj diaľkové svetlá. Ale svietiť zadnú hmlovku a vpredu diaľkáče je normálne. Niekedy lepšie za hmly vidíš s diaľkovými. A potom ti furt preblikáva aj hmlovka vzadu.
19:53:04
19.03.2015
ochoda
-> darklord: Jeste k tomu, tak už nemám žádný připomínky. 6
19:46:59
19.03.2015
darklord
-> ochoda: je/bolo to tak vo vyhlaske / zakone
19:46:27
19.03.2015
ochoda
-> darklord: Paráda, sice je to podle mě debilní, ale o problém míň. Díky ti 6
19:41:21
19.03.2015
darklord
-> ochoda: to tak ma byt, ma to kazda skodovka.
19:40:40
19.03.2015
ochoda
Hele mám takovej problém. Když je mlha a zapnu vzadu mlhovku a jedu na potkávačky tak dobrý, ale jakmile přepnu na dálky tak to mlhovku vypne. 3 Mám lucasy z feldy. Dělá to u všech škodovek? Asi ne co? (vůbec se nezabejvejte tim proč chci v mlze svítit dálkovejma když je to stejně k hovnu)
20:42:54
02.03.2015
horsik
Borci, vyřešeno. Komplet očistit kontakty na kostry, komplet vyměnit pojistky a očistit dosedací plochy, komlet očistit konektory, vyměnit jednu parkovačku žárovky, vyměnit obě relátka. Ani nevím, čím to přesně bylo, ale po ukonech komplet svítí.3
22:18:10
27.02.2015
horsik
O.K. Díky! Na dálkový je to relé blíž do středu auta, nebo o vnější?
22:05:06
25.02.2015
vaclav3
Nedalo mi to a nakoukl jsem do schématu. Na 99% máš přeházený dráty na relátku. Bohužel už nemám na dosah žádnou škodovku abych zkouknul kam patří která barva drátu. Tady pomůže jedině měřák nebo zkoušečka. Jen pozor při přepojování vodiče s trvalým plusem, správně má být na svorce 30, při tom raději odpoj baterku. Na 86 patří kostra, na 85 drát na kerém se objeví napětí po přepnutí lukase do polohy dálka a na 87 vývod do pojistkovky ke světlům.
21:36:19
25.02.2015
horsik
O víkendu zkontroluji dráty, díky za schema. Můžu to nechat udělat za prachy, elektrikáři tu jsou, ale proto jsem takhle starý auto nepořizoval1
05:32:14
25.02.2015
vaclav3
"Už jsem na tý elektrice odmakal asi 15 hod. a nic."

Ještě jsi neodpověděl na otázku, jestli jsi něco měřil, nebo zkoušečkou zkoušel. Jestli se na to budeš jen dívat a zkoušet jestli cvaká nebo hřeje relé, tak na tom strávíš dalšího půl roku a nikam se nedostaneš.

Nemáš v okolí někoho kdo elektrice rozumí?

Edit: Nejsou na tom trvale sepnutém relé zpřeházené dráty?
upraveno 1x, naposled 25.02.2015 05:46:45
00:55:56
25.02.2015
Jozka
-> horsik: Mě napadá akorát, že přívod od baterie máš zapojenej přímo proti kostře ovládacího okruhu, tj. že ten silnější vodič je píchnutej ne na svorce 30, jak má být, ale na 85 - možná, mám už nějak vymalováno.

Schéma jsem zkusil prostrčit do mailu, co máš v kartě. Good Luck..5
20:44:37
24.02.2015
horsik
To bych byl vděčnej. Jestli máš nějaký schéma, kde je to dobře vidět....Je to prostě tak, že když připojím baterku, relé cvakne ( sepne? ) a když odpojím baterku, relé zase cvakne. Necvaká tedy pořád. Jen, když dostane proud. Pak se po nějaký době zahřeje....



Jsou nějaký místa, kde může docházet ke zkratu? Díky předem za to schema. Už jsem na tý elektrice odmakal asi 15 hod. a nic. chtěl jsem to už odvézt k elektrikáři. Jsem spíš takovej mechanik samouk...Ale to by nebyla a správná sranda.3
19:58:32
24.02.2015
Jozka
-> vaclav3: Jo, když ne měřák, tak alespoň patici se žárovkou a dvěma drátama s krokodýlama na konci by to chtělo..



Špatně zapojený znamená přeházený konektory, kde být nemají, takže relátko je zpitomnělý - cvakání znamená, že se cívka v něm snaží sepnout okruh, což by se ve vypnutým stavu všeho určitě dít nemělo.



Když se povede, tak ti naskenuju příslušný schéma a uvidíš, co dál - se fakt radí blbě, když přijdu k cizímu autu, který tahle blbne, taky často nevím a sice trochu systematicky, ale stejně zkouším a hledám postupně, kde je chyba..
19:05:09
24.02.2015
vaclav3
A už jsi někde něco měřil, nebo alespoň zkoušečkou zkusil? Bez toho se nikam nehneš a nikdo ti asi nic lepšího neporadí.
18:54:01
24.02.2015
horsik
Je to 4 měsíc 1980. Co namená špatné zapojení ovládacího okruhu? Pojistky vyměněny, žádná změna......
18:31:04
24.02.2015
Jozka
-> horsik: Kostry jsou všude možně - resp. k žárovkám je vedenej jen jeden vodič a el. okruh se uzavírá přes kovový části karosérie, což je (nebo může být) u letitýho vozu celkem problém.. Pojistková skříňka pokud vím ukostřená není 4 a do těch relátek jde přes startér proud z baterie natvrdo pořád - jejich "silovej" okruh (po sepnutí okruhem ovládacím) žhaví vlákna žárovek a "vrací se do baterie" přes celou karosérii. Že se relé hřeje a cvaká je zřejmě způsobený špatným zapojením ovládacího okruhu..

Koukni na měsíc výroby tý GLS 1980, on ti někdo vyhrabe schéma, není zas tak složitý, aby se v něm nezorientoval i laik - bude ti to hned jasnější.
18:03:39
24.02.2015
Pavell
-> horsik: zkusil bych vyndat přední světla a měřit jen v konektorech světel
18:02:58
24.02.2015
Tibcoo
-> horsik: skus vymenit tie novodobe poistky ja som mal ten isty problem a chyba bola tich poistkach dal som origo keramicke a všetko fungovalo 4
17:48:09
24.02.2015
horsik
Borci, řešení pořád nemám. Zkušený hlavy radí zkontrolovat kostry. Kde tam všude jsou? Je třeba ukostřená pojistková skříňka? Problém je ten, že i při vypnutém klíčku a spínači světel jde pořád proud do pravého relé v kufru - cvaká a hřeje se.



Díky!8
16:22:55
22.02.2015
srdcar 120L
-> ochoda: Já si sehnal patice z LADY a je klid. Škodovácké rády oxidují a nevedou. Dost blbá konstrukce, rády se vyhřejou.



Plastový pojistky je největší zlo, co vyrobili. Tomu, co to schválil, bych dal nobelovku za blbost.
upraveno 1x, naposled 22.02.2015 16:25:02
13:16:38
22.02.2015
ochoda
-> horsik: Vepředu u světel mi na Mku dělaly paseku patice na žárovky.
13:09:11
22.02.2015
horsik
O.K. díky za rady. Andrta jsem stáhnul a vlítnu na pojistky. Ješte mi radili, abych zkontroloval ukostření vepředu u světel - prý to taky může být příčina. Dám zprávu1
12:14:20
22.02.2015
vaclav3
Pořiď si "škodováckou bibli" Andrta. Pokud neseženeš tištěnou knihu, dá se do dvou minut hledání stáhnout na netu. V ní najdeš téměř všechno co se oprav týče, včetně schémat elektriky. I ty se ale dají během chviličky na netu najít. A pak i ten nejlacinější multimetr, nebo i pouhou žárovkovou zkoušečku. No a pak už jen postupuj podle schématu a měř. Přijdeš třeba i na to, že na pohled dobrá pojistka nevede, nebo i na to kde se ti napětí ztrácí. Bude to rychlejší, než dotazy na fórum.
10:57:23
22.02.2015
Jozka
-> horsik: Potvrzuju rozbor pana kolegy a dodávám - některý ty novodobý pojistky mají ten plíšek dokonce nevodivej ! 9
08:49:19
22.02.2015
Bukaj
-> horsik: Tak první, co udělej - vyměň pojistky 2, 4, 7 a 8 za originální keramické pak dej vědět, co to udělalo4

Pojistkovka nijak zbastlená není, navíc je tam jen černý (šedý) drát na pojistce 5, což bude povinně dodělaná zadní mlhovka - nicméně plastové druhovýrobní pojistky dokáží dělat pořádnou neplechu...4

Asi ani potom nebudou svítit osvětlení SPZ a pravé koncové - tak zkonrtoluj, jestli jeden z drátů na pojistce 4 není uklepaný, či uvolněný.

Interiér demontovat netřeba - pokud někde nebyl zkrat a nerozžhavil se drát (což bys viděl u pojistky), tak u škodovek vodiče neodcházejí - takže zkontroluj dotažení šroubků pojistkovky (s citem, je to mosaz) a potom vodič v motorovém prostoru, jestli není někde poškozený, případně kostřící vodič u pravého světla, jestli není někde vypadnutý z dutinky, nebo jinak porušený.
upraveno 1x, naposled 22.02.2015 08:55:45
07:55:16
22.02.2015
horsik
No právě - parkovačky a tlumené svítí vepředu obě světla. Jak přepnu ( novým ) Lucasem dopředu na dálky, tak pravé světlo úplně zhasne a u levého se k parkovačkám a tlumenému rozsvítí i dálkové.

Levé relátko se hřeje a při odpojování jiskří, i když je vypnutý klíček a vše v poloze nula....

Zadní pravé koncové světlo nesvítí vůbec a SPZ taky ne.

Je to hustý, začínám vyndavat komplet vnitřek vč. koberců, tak půjdu po svazku.



Ještě je tam jedna věc - obsazení pojist. skříňky - zdá se Vám normální, nebo to někdo pěkně dobastlil?7
zvětšit Nejdou dálková světla š.120 - obrázek od horsik vložen 22.02.2015 07:55:16
01:13:42
22.02.2015
Jozka
-> Bukaj: Myslíš, že do popisu symptomů připletl i přídavný dálky ?



E: Copak žárovka pro kontrolku - užovky tam pokud vím nemají ani dráty..
upraveno 1x, naposled 22.02.2015 01:14:57
00:47:21
22.02.2015
Bukaj
-> horsik 21.02.15 18:18:31: Hele, to, co popisuješ, je asi normální chování čtyřočka (dálkové - svítí všechny 4 přední světla, tlumené - svítí jen vnější paraboly s H4).

Jen asi budeš mít problém s pojistkou pravého dálkového a obrysového světla. Když máš jen parkovačky, tak svítí vepředu obě? A podsvícení budíků a kontrolka taky? (jinak v kontrolce obrysových světel nebyla pro tuzemský trh z výroby žárovka, takže svítit nemusí)...
22:59:42
21.02.2015
Jozka
-> horsik: Možná spíš špatná kostra.. ale nedává mi to moc smysl, ty projevy.

Náhon se demontuje vždycky z tachometru, je tam převlečná matice, dosažitelná zespoda palubky, pak už jen ty 4 šroubky a štít se dá povysunout.
20:54:54
21.02.2015
horsik
Může to být někde zkrat na kostru?



P.S. jak se dá znadno vytáhnout kaplička s budíkama? Musí se demontovat u motoru náhon tacho? Kde končí?9
19:36:08
21.02.2015
Jozka
-> horsik: Skoro bych řekl, že tam žádnou kontrolku na tlumený světla ani nemáš.. A tu diskotéku fakt nějakou divokou.8
18:18:31
21.02.2015
horsik
Borci, tak problém pokračuje. Lucas novej obě relátka vepředu nový. Na první polohu svítí parkovačky, na druhou tlumený, ale nesvítí kontrolka, přepnu na dálku a pravé světlo zhasne a levé se rozvítí komplet - tedy i dálka.Vzadu nesvítí pravé konco a osvětlení SPZ a to celou dobu.



Máte někdo tip? Začínám vyndavat koberce a jít po svazku, ale je to mazec. Kde se točasto láme? Nebo je to něco jinýho?



I při vypnutých světlech a klíčku jde do jednoho relé vepředu proud a hřeje se.



Díky!
22:17:56
16.02.2015
horsik
O.K. díky. Jinak, kdyby měl někdo doma užovku na díly a chtěl se zbavit komplet pásů, plastovýho držáku na závěsný pás, plast. krytu topení u nohou....Jsem k dispozici5
21:55:00
16.02.2015
Jozka
-> horsik: Tam se jiný relé pomocný nedávaly, jen tyhle - stejný je i na vyhřívaný zadní okno - akorát to je někde na pravý zadní šavli tuším..
21:53:00
16.02.2015
horsik
Díky za tipy. Zkusím tedy sehnat. Na tlumený a dálkový je relé stejný?

dám si poptávku do bazaru na drobnosti z interieru, tak kdyby někdo chtěl pomoct zachránit GLS a mrknout, jestli nemá doma....3
21:50:34
16.02.2015
Jozka
-> horsik 16.02.15 21:41:39: Můžeš postavit celý takovýhle auto z nových dílů, po lidech je toho pořád ještě mraky - lehce prolistuj třeba jen zdejší téma "dnešní nákup" nebo inzerci.. Klasický e-shopy víceméně doprodávaj, specialistů je jen pár.. ale skoro v každým regionu zbývá ještě i pár kamenných obchodů - jen se musí trochu hledat.
21:45:28
16.02.2015
Jozka
-> horsik: jestli máš dvě, je to druhý pro tlumený světla. Se štěstím koupíš v nějakých autodílech, byl to uni díl, jinak hledej relé PAL 443 611 445 530 (nebo 443.611-445.530) jsou jich plný aukra, vrakáče a ekolikvidace.. třeba

www.sbazar.cz/Amseco/.../ 9794641-spinaci-rele-pal-1 2v-katcislo-443-611
21:45:19
16.02.2015
Tomaso435
-> horsik: to je votázka 3 aukro bazos burzy srazy atd :D v krámu na to koupíš možná už jen pneumatiku
21:41:39
16.02.2015
horsik
Jinak, je to 120 GLS r.v.80 - užovka. Kde se na to dají sehnat nový díly? Relátka, plechy podlah zadní podběhy, drobnosti z inteieru apod. Prodává to ještě vůbec někdo? Jinak, starší a funkční věci mi nevaděj. Dosud jsem dával dokupy starší motorky a tam je to jenom o starších věcech...
21:32:45
16.02.2015
horsik
Ty jo, nářez. ale mám to auto rád. Baví mě. Ty relátka jsou dvě. Která je to při pohledu na ně přes kufr? Pravý, nebo levý a to druhý slouží k čemu? Ev. Kde je sehnat? :-)
21:32:33
16.02.2015
Jozka
-> horsik: Relátko jak psáno, ale toho by sis při nahlížení do žlábku asi všimnul.. skoda-virt.cz/cz/.../1087 7-skoda136gl



Furt jsi nezmínil, v čem se vrtáš, před rokem 84 měly relé jen čtyřoka a potom jen takový různý ty GL výbavy nebo třeba 130L.. Bolševik s nima hrozně šetřil.. 8
21:17:34
16.02.2015
StepaNoFUN
A nakonec to budou dělat patice ve světlech, či kombinace patice/žárovka... :-D
Extreme Tyres