výběr autobaterie

prohledat
602 příspěvků (zobrazeno 551 až 600) od 04.02.2015 do 10.03.2024, založil/a petřík
řadit dle data
20:38:29
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jo už vím co jsem chtěl,,



EXIDE PREMIUM a CARBON BOOST, ten obchoďák nám i ukazoval mřížku - prachsprostej tahokov (!!) z olova.. mnohem jemnější mřížkování než standartní odlívané s dírama jak do sloní prdele,, plus to že tahokov ze své podstaty má nějaký tvar a nějaké hrany, takže i mnohem lépe drží v mříže aktivní hmota, kdo stále pochybuje o této (v čechách skoro) neznámé značce, mohu vřele doporučit.
20:27:03
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Tuner#2: nemá špunty? to je buď atyp (asiat) nebo unibullka ,, nebo ses nepodíval pod samolepku :)
20:18:02
26.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 26.02.15 20:00:28: Díky moc na ty bannerky jsem koukal a právě jsem nevěděl zda má smysl připlácet na tu dražší nebo ne. Je to sice do eMka, ale altík s vestavěným reglem mám Bosch 70A z Fábie. Současná 11ti letá bannerka taky nemá špunty a že díky muzice pár vybití taky zažila ani psát nemusím.
20:08:54
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Syny: jo, škodovku s předřadnym odporem na cívce to nastartuje. Oktávkou fdíslupyčo by to nehlo :)
20:07:16
26.02.2015
Syny
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Mno a baterii tezkou jako krava s poctivejma olovenejma deskama a odsroubovatelnejma spuntama maj u nas v kramu u Regnera. Sice to neni ani Varta, ani Banner, ani nic podobnyho, ale uz ji mam 5 let a porad funguje v pohode a to je v aute celorocne... Je to nejaka slovenska (jak jsem psal) BATTERY. A 66Ah s 590A mi stala tusim 1600Kc.

-> Tuner#2: Zajed se tam ne ne podivat 4
upraveno 1x, naposled 26.02.2015 20:09:50
20:02:54
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Syny: pozor - u některejch mikrohybridů už to vypnout nejde :)
20:02:16
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Tomaso435: mikrohybrid. start-stop. demence. emise to neušetří, palivo to neušetří, baterku to ssežere do dvou let. A to tam ti korejci montujou klasický kyseliny, žádný AGMka, nedávno takovej pazmrd přijel - byla tam ta nejmenší atypická korejská baterka.
20:00:32
26.02.2015
Syny
-> Tomaso435: Comming home a leaving home vypnes behem 2 minut, takze pokud by mu to vadilo, tak si to urcite vypne - stejne jako jsem to udelal ja u sluzebaka...
20:00:28
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Tuner#2: jestli je to na škodovku, ze značek které důvěrně znám bych volil BANNER P4409 (řada power bull) nebo 54409 (řada starting bull). Kvuli servisovatelnosti. Dá se servisovat i Varta B18 (bluečko), když se jí do víka vyvrtaj díry :) Pokud věříš, že ti bude fungovat dobíjení a vartu si nevyvaříš, klidně ta B18 je velmi luxusní držák i dnes. Nejednu jsem servisoval různého stáří po hlubokým vybití beze ztráty startovací schopnosti.



Můžeš vyzkoušet EXIDE, klidně premiovej model EA472, sice je taky beznadějně zatavená, nicméně její startovací výkon je více než obdivuhodný a přitom to není taková "sračka" jako varta v silveru.



Navíc EXIDE teď přišel u prémiové řady s technologií honosně nazvanou CARBON BOOST, jak jsem pochopil od obchodního zástupce, jedná se o příměs uhlíku v aktivních hmotách, který dost významě zavazí vzniku nevratné sulfatace a je tak o dost těžší akumulátor poškodit. Výborná volba pro nás, vyznavače dálkových centrálů, samojezdících oken, sahar zapojených před zapalování, mp3kových rádií a podobných pičovin.



Nemohu hodnotit jiné značky, neb YUASA se prodá (co se týče autobaterek) jednou za čtvrt roku a to jen když na tom někdo fakt trvá, britty, akumy, fiamky apod. nevedeme, občas přijde nějaká na vyhození, jednu FIAMM používáme bez problémů jako zápůjčku při servise..



No a ještě jiná zajímavost, krom toho, že originální akumulátory v novejch autech jsou těžší a odolnější (jako všechny původní díly) měl jsem opakovaně v ruce malý akumulátor VARTA opakovaně vybitý velmi hluboce, když maník měl v autě nějakou staršnou kunoplašku která byla porouchaná a opakovaně mu tu baterii vyžrala. Ta baterie byla vyrobena pro německý žlutý anděly, dle samolepky, rozměrově stará známá B18ka ale o celý kilo těžší (!!) a jen proto přežila opakované hluboké vybití zhruba dvakrát do roka, stáří už si ale nepamatuju.. prostě fláky olova.



Jde o to, že zákazníčci chtěj něco za tisícovku. Tak dostanou B18ku. S trochou štěstí na čtyři roky. Tomu se přizpůsobili všichni výrobci. "Těžký" baterky s flákama olova se dělaj jen na zakázku. Nikdo by si je v obchodě nekoupil. Pro automobilky, pro německý žlutý anděly.
19:48:07
26.02.2015
Tomaso435
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): to je jak honda co si koupil pantáta té mé nejdražší.. .příjde k tomu cvakne centrál, autu se rozsvítěj světla , světlo uvnitř a dokud nezamkneš tak to svítí... pak jedeš na každej křižovatce to chcípne a znovu startuje a dokud to nezamkneš tak tomu svítí uplně všechno... takový auto bych fakt chtěl provozovat :D já tady ráno rozjíždím kvaltem abych ušetřil baterku a voni ....
19:36:38
26.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 26.02.15 19:27:55: Další chujovina dnešní "moderní" doby 8



Co teda konkrétně pro mě radíš v 40 - 44Ah? Jak jsem psal nejde o hmotnost, předek je lehký až až tak ať je klidně zatížen.
19:27:55
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Markop: samozřejmě je možné, že mám v tomhle mezeru ale vezmem to popořádku



Johnson Controls Inc., majitel obchodní značky VARTA značí svou prémiovou řadu jako Silver, což znamená stříbro. Použití vápníku je základ, jinak nebude akumulátor bezúdržbový. Dle dostupných studijních materiálů mají legování stříbrem všechny tři řady startovacích akumulátorů Varta, tedy Black dynamic, Blue dynamic, Silver dynamic. Nebudeme se bavit o trakčních, HD nebo Start-Stop Plus akumulátorech.



Johnson Controls Inc., shodou okolností majitel obchodní značky BOSCH, značí stejné tři řady S3, S4 a S5. Na všech třech je napsáno "Silver", tedy stříbro.



Není bůhvíjaké tajemství, že se jedná o stejné akumulátory, jen na konci linky vyměněj kotouč se samolepkama.



Oproti tomu tradiční výrobci YUASA nebo BANNER své bezúdržbové akumulátory legují pouze vápníkem. YUASA a BRITT jak jsem předestřel vyrábí i akumulátory údržbové, rsp. nízkoúdržbové, legované antimonem.



Není tedy důvod, proč nabíjet "Silvera" jinak než "Blacka", obecná pravda je, že kalciovky se nabíjejí "hůř" než antimonovky, mj. z toho důvodu se montují antimonovky do levnějších nebo starších motocyklů, kde by se zase nedařilo tak dobře AGMkům, přesto se "modrým" B18kám daří i v embéčkách a feliciích - pokud nezačnou přebíjet a nevybublaj.



Jinak pro zajímavost BANNER byl tak hodný, že za nemalou částku poskytl svůj service tool kit, sestávající se z kufříku vybaveného staničním akumulátorem, krabičky pro informování řídící jednotky o instalaci nového akumulátoru a resetu chybové hlášky akumulátoru, a smyslného káblíku do OBD II diagnostické zásuvky.



Přijelo BMW X5, ročník 2011 s AGM akumulátorem (tzv. start-stop) a koupilo si novou start-stop. I vybaven kufříkem a krabičkou kolega šel zálohovat elektroinstalaci tohoto vozu a vyměnit startovací akumulátor. Povedlo se. BMW-X5 odjelo s mávajícími stěrači, které nešlo vypnout, s nefunkčními posilovači čehokoliv, se sedadlama co nešla posouvat atd.



Firmu to přišlo na cca 4.500,- Kč za diagnostiku a opravu tohoto vozu.



A kde se vzala ta závada? BMW X5 potřebuje na otevření dveří proud 60A. Ne teda na otevření dveří, ale na to, že se tak těší na výlet, že rovnou začne při otevření dveří žhavit motor, aby když už mám auto za pár milionů, abych nemusel čekat až zhasne kontrolka, než tam nasoukám svůj hochpupek, je dávno nažhaveno. (oficiální informace).



Jen škoda, že OBD zásuvka je jištěna 5A pojistkou. To kluci v Rakousku nějak nedomysleli. Nehledě na to, že ikdyby tam taková pojistka nebyla, nezvládne kufříček těma drátkama protlačit ten proud beze ztráty, která by vedla k pádu řídící jednotky.



A tak, jako se automobilový průmysl ubírá tímto směrem, tak se musí zvyšovat výkon akumulátorů. Proto píču vydržej.



Takže se držme embéček a favoritů, přinejhorším felicií. Huf :)
upraveno 1x, naposled 26.02.2015 19:30:36
19:07:51
26.02.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.02.15 18:30:06: s dobrou kostrou a vyčištěnou cívkou startéru bych strach neměl. Už se dva roky chystám zkusit dlábnout škodovku na baterku z motorky ( 20Ah, 260A ) , ale nějak zatím nebyla příležitost.
18:40:30
26.02.2015
Markop
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Black Dynamic a Blue Dynamic jsou hybridní, typ kalcium - stříbro. Silver Dynamic je Ca-Ca a má jiné provozní napětí.
18:30:06
26.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 26.02.15 07:23:17: Ja se bojim, ze to s tim bude blbe startovat, prece jen jezdim i kolem nuly 8
17:19:41
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Markop: ona i black dynamic je kalciová ;) antimon dělá pokud vím yuasa a britt. a nabíjení běžný je 14,4 až 14,8V (i automatické nabíječky tak mají nastavíno)
16:23:12
26.02.2015
Markop
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík:

"Jezdím teda Silverku, základní řada Black mě nechává naprosto chladným."

Hmm, tak to máš jistě v autě dobíjecí napětí 14,8V, protože jinak tam nemá kalciová Varta Silver Dynamic co pohledávat...
14:48:18
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
aha, parserem neprojde znak pro horní index tak eště raz





hustota menší než 1,12 g/cm(na)3 , síran krystalizuje durch. jedeš na měsíc na dovolenou, necháš baterku zapojenou v oktávce a je to konec. při nabíjení se hřeje a nenabíjí, intenzivně plynuje. ikdyby se to nakrásně vzalo vyšším napětím nebo pulsama a krystal by se rozpustil, z mřížky zbyde jen rámeeček.



servisuje se laborníma zdrojema a chlazením. 16V, desetihodinovej proud, v lázni a 48 hodin. Žádná baterka neodolá, pokud není prožraná durch.
14:36:20
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
koukám že se toho odeslala půlka,, hluboké vybití, hustota elektrolytu
14:32:13
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
Podám to zjednodušeně a celistvě:



Ano, kapacita se snižuje, je to normální proces, jeho míra závisí na hloubce vybíjení (cyklování) ale nesouvisí to se schopností studenéhgo startu.



Kapacita je prakticky daná množstvím látek schopných se účastnit elektrolýzy, tedy aktivní hmota článků a elektrolyt, tedy kyselina sírová.



Startovací schopnost je dána styčnou plochou nepoškozených aktivních hmot v elektrodách s elektrolytem.



Vybíjení = sulfatace, nabíjení = desulfatace.



Bohužel to není tak ideální, vždy se najde kousíček síranu olovnatého, který krystalizuje a nejde již rozpustit běžným dobíjením. V určitých případech, kdy je akumulátor přetížen, např. intenzivním pokusem o start v téměř vybitém stavu (zbývá 20% doporučené kapacity) se vytvoří docela rostomilý povlak síranu olovnatého na deskách, který výrazně zvýší vnitřní odpor (a sníží starovací schopnost).



Ty vezmeš automatickou nabíječku, díky vnitřnímu odporu se přebytečné napětí rozloží na deskách a začne se snižovat proud, nabíječka si řekne že má nabito, zahlásí hotovo a přepne se na standby nebo float.



Baterie funguje, ale není nabitá zcela a má sníženou startovací schopnost. Ale stále "funguje".



To že na CTEK 5.0 zvolíš recond, tak v šestém nabíjecím kroku se zvýší hlavní nabíjecí napětí na 15,6V. Toto napětí už onen povlak sulfatace nemá moc rád a částečně se rozpustí. Proto akumulátor funguje lépe a déle. Kdyby se ovšem nabíjel RECONDem pravidelně, hrozí úbytek elektrolytu, plynování a rozpad aktivních hmot.



Horší případ je dlouhodobé hluboké vybití (hustota
12:51:52
26.02.2015
radekp
Připojím se se svou zkušeností:

Kupuju jak do škodovky, tak do Felicie značku Starter PLUS, Autopart apod. 44(45)Ah stojí 800Kč, průměrná výdrž 3 roky. Najezdím 10 000 ročně, bohužel průměrná délka trasy je 8 km.

Konec životnosti poznám tak, že v zimě začíná hůř startovat, i po nabití. Napětí drží, ale při startování neúměrně klesá - snižuje se kapacita?

Před rokem si otec koupil nabíječku CTEK za 2000,- (kvůli mx-5, která stojí delší dobu, potřebuje udržovat napětí) a má i fci desulfatace.

Letos jsem opět pozoroval horší starty, tak jsem baterku nabil, nepomohlo. Už jsem chtěl jít pro novou, ale ještě jsem zkusil desulfataci. Baterce to pomohlo a celou zimu startuje parádně. A to jsem jí vybil skoro do nuly, když jsme zkoušeli motor z Alfy...
11:20:51
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dragon_cb_cz: nj ale rok a půl na projevení vady je dost podivný, ty výrobní vady se projevují během pár týdnů ,, ikdyž povedlo se najít volně plavající mřížku po dvou letech :)
upraveno 1x, naposled 26.02.2015 11:21:30
11:11:22
26.02.2015
dragon_cb_cz
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Jo, že jsou lidi vylízanci, tomu věřím... ale ta Bannerka podle mě fakt musel být vadný kus, protože náhrada (opět pochopitelně Banner) funguje bez problémů (pravda, letos se moc zima nekonala).
10:34:49
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
jinak samozřejmě optima je AGM, je nutné mít podle toho seřízené dobíjení. Rohodně NE víc než 14,7V, vyplynuje, umře. Dobrý nápad je i pravidelně ji dobíjet elektronicky řízenou nabíječkou.
10:31:56
26.02.2015
Kocvin
-> Petr98: Origo to tak asi bylo, proto tam jsou dva boxy.. Ta naše měla už při koupi jednu dvanáctku a nedělá to dobrotu..
10:23:43
26.02.2015
Petr98
-> Kocvin: v avii jsou dve sestky ne? Teda my to tak mame 4
10:17:30
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
(banner měl nevýhodu, že ho v minulosti prodávali *******, co to měli v komisním prodeji i několik let)
10:17:14
26.02.2015
Kocvin
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Právě přemýšlím jakou baterku do hasičské avie3
10:00:35
26.02.2015
Syny
Ja mam s Bannerkou taky blby zkusenosti. Po roce a pul proste umrela - postupne to prstavalo startovat a nepomohlo ani nabijeni. Respektive to pomohlo na par dni a pak to zacalo umirat zase. A to mi puvodne v kramu prodali kus, kde byly dva clanky uplne suchy. Tu mi sice vymenili za jinou, ktera byla ok, ale jak pisu - rok a pul a konec. Varta nam vydrzela ve Skodarne pres 8 let. Momentalne mam uz pres 5 let v Cordobe nejakou slovenskou baterku znacky "Battery" od Regnera. 66Ah a asi 590A, stala 1600 Kc, nema pouzity recyklovany olovo a ma nahore spunty, ktery jdou odsroubovat. A jeste jako bonus nejaky to "magicky oko 3 ", ktery ukazuje jestli neni vybita. A funguje v pohode do dneska s celorocnim provozem a relativne kratkejma trasama.
upraveno 2x, naposled 26.02.2015 10:02:28
09:35:42
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Jozka: to je pot, krev, základní znalosti fyziky, chemie a elektrotechniky a trocha rozumu.



-> Kocvin: jak do čeho. Tam kde jsou otřesy a větší cyklické namáhání, náklon atp. rozhodně. do favorita bych to nedával :) lidi to vozej v aviích deset let. tam jim žádná silverka nevydrží (utřepou se elektrody).



-> dragon_cb_cz: výrobní vady samozřejmě existují, pravděpodobnost je ovšem velmi nízká. Nejčastější je, že se mezi milion správných separátorů dostane jeden jiných rozměrů, nebo jej mašina přetrhne. Může být i špatně přivařená některá mřížka ke spoji, jedinkrát jsem potkal úplně chybějící propoj na AGM pro moto, na všech článcích po nalití 2,1V, na výstupních svorkách 0V. Ten Tvůj akumulátor jsem neviděl, neměřil, nerozebíral. 5 let - samozřejmě, dá se držet aku na živu i mnohem déle, ale lidi jsou vylízanci, jako nedávno došel chap s motobaterkou, konvenční, dvanáctivoltovou, ve stavu 6,2V. "To ať se na mě výrobce nezlobí, já jsem pro ten akumulátor dělal to nejlepší. Půl roku ve skůtru, který nejezdí." Nevydávat občanky. Pak se divme, že retard vystřílí hospodu :) Jinak aku co se strkaj do nových aut vydrží v průměru deset let, náhradní těch pět. Rozdíl mezi origo a náhradou je až 2kg. Taky se někdy do nových aut dávaj o řád menší, než jsou pak doporučené náhrady (ochcávky např.)
upraveno 2x, naposled 26.02.2015 09:43:37
08:29:30
26.02.2015
dragon_cb_cz
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Hele a kde byla chyba ve mě jako v uživateli, když jsem ten Banner měl v autě, který dobíjelo v pořádku, pravidelně jezdilo 150km/h trasu a krom standardní výbavy tam žádné další spotřebiče nejsou? Já bych si teda tipnul na kazovej kus, už jen protože vyreklamovaný kus při stejném druhu použití funguje pořád dobře....



A těch 5 let se mi taky úplně nezdá, i v dieslech okolo mě drží 7 a víc let, v benzínech ještě dýl... Ale uznávám, že jsme většinou "poučení uživatelé" a nejezdíme stylem tý trofejní manželky v Audi...



-> Mil@n: Yuasu mám doma jednu od Bukaje, vytažená z dieslu kde už nestačila před pár lety, za celou dobu nedobitá, a v benzínovej fábii taky fungovala v pohodě 4



-> Tuner#2: Jak píše Píďa, vyšší řada je pro tebe spíš horší než lepší - pokud to je na občasné použití, tak je pro tebe důležitá spíš odolnost proti sulfataci než startovací proud (v zimě stejně nejezdíš) - takže něco jednoduchého, ideálně ještě se špunatama. Při tomhle druhu použití ti i levná baterka může vydržet 8-10 let - vyzkoušeno. Cokoliv dražšího je vyhazování peněz...
08:14:08
26.02.2015
Kocvin
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): A co optima? Vyplatí se za to dávat ty hříšné prachy?
08:09:17
26.02.2015
Jozka
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Vy na to máte nějaký školení ? V podstatě stejnou píseň mi zapěli dva známí, který baterie prodávaj (jeden z Bosch autorizáku).. 3 3 5
07:57:53
26.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
s tím poměrem značka/kvalita je to složitý



viděl jsem nějakejch 18 let starou vartu která celou tu dobu makala, ale byla o půlku těžší než její dnešní nástupci.



Pokud chcípne akumulátor podezřele brzo, je chyba v uživateli, kluci, si uvědomte, že je to kyselina a pár olověnejch desek, dělá se to už 140 let :) to jak se říká že odejde jeden článek je vinou rozbalancování (je šest článků v sérii a každej je o malej kousek jinej parametrově) a čím více akumulátor šťavíte tím snáze k tomu rozbalancování dojde - značka neznačka - když se u takovýho aku změří hustota tak se najdou tři články extrémně přebitý, jeden v normě, jeden vybitej a jeden hluboce vybitej :)



Do starejch aut ale rozhodně BANNER už jen kvuli odšpuntovatelnosti až se vám pokazej regulátory na altíkách, do dieselů EXIDE PREMIUM.



Nepočítal bych dnes s tím, že nějakej akumulátor pude přes pět let - mění se požadavky na tento druh zboží - před dvaceti a více lety byly v baterce prostě fláky olova, který nebylo zase tak jednoduchý prožrat sulfatací, proto ty aku uměly držet desítky let, ale přenos proudu byl mizernej, dneska ani to blbý hátépéčko nenaskočí, když při záběru startéru slítne napětí pod 9V, do baterií se dává více párů elektrod (aby se zvětšila plocha pro přenos proudu) a aby se tam více párů vešlo, dělaj se teňoulinké až hrůza.



Vartě se nebráním, ale silver je z výše popsaných důvodů zlo - ty teňoučký elektrody sulfatují durch zcela dobrovolně a pak se z nich vysypává aktivní hmota.



Úplně nejlepší nápad je mít reprezentativní manželku a koupit jí 3,5L diesel audinu, aby s ní mohla jezdit na nákup, na kosmetiku, do obchoďáku, na kafičko, do fitka, do solárka, na zumbu, na večeři, za milencem a domů. Jakejkoliv aku v piči do půl roku :) To už snad jedině AGM pro start/stop mikrohybridy. Pak rok.
07:23:17
26.02.2015
vhml
Pro tvoje ,,závodní" použití bych se nestyděl použít nějakou 30Ah baterku. Muziku už nemáš, rampu taky ne, v zimě nejezdíš, altík silnej. A máš 5 kilo dole...
upraveno 1x, naposled 26.02.2015 08:19:22
07:13:16
26.02.2015
Mil@n
já mám dobrou zkušenost s baterkama YUASA mám 74ah a těd jí budu mít 9 let a pořád ok4
23:29:58
25.02.2015
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Pavel P..: Jednoznačně Varta. 4 Jedna výdrž přes 10 let, další 7 a ta poslední co jsem kupoval už frčí 5-tý rok a není znát ani v zimních horských podmínkách, že by na tom byla nějak hůře než od novoty. A jen tak pro zajímavost... ta poslední kupovaná nahrazovala v autě které jsem koupil zánovní Banner, který v autě byl a který lehnul. Jezdím teda Silverku, základní řada Black mě nechává naprosto chladným.
23:24:21
25.02.2015
Jozka
-> Pavel P..: Mě zas zakukala Varta, po sezoně odložená do garáže, 2x do jara dobitá, 10 startů a šlus = po roce a půl 1. článek v háji.. u běžný konfekce je patrně naprosto jedno, co koupíš - "značka" je stejně jen to, co na pikslu u Johnson Controls v Český Lípě nalepí.8
23:18:35
25.02.2015
Pavel P..
už bych si Banner nekoupil.... pěknej sráč to je, mě jedna zdechla po dvou letech a druhá ta měla jen 4 roky a odešel jeden článek... a co si pamatuju tak Majklovi jsem tehdá kupoval taky Banner a ta první mu fungovala snad 14 dní a šel jí reklamovat, dostal jinou a s tou nevim jak to dopadlo...





za mě jedině Vartu, kupoval jsem modrou řadu 45Ah před 5 lety do škodovky, dodnes startovala a to jsem jí za těch 5 let ani jednou nenabíjel... poslední tři zimy byla vždycky doma v teple, na jaře jsem jí jen založil do auta a jezdil a na zimu zase vyndal.

teď jsem kupoval do pássovce 74Ah Vartu a taky točí bezvadně... ale tak ta je teprve dva měsíce stará takže ještě brzo na soudy.4
22:57:11
25.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Nikdo jiný nemá zkušenost?



Asi to fakt vidím na Bannerku z té vyšší řady.
23:25:48
21.02.2015
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Je to loterie... možná -> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): nebo někdo jinej kdo je prodává dokáže poradit jak jsou na tom aktuálně který značky s počtem reklamací. Já jsem třeba naopak koupil Bannerku do spotřební oktávky a po cca roce začala zjevně "vadnout", tak jsem odjel do prodejny a po oměření se ten pocit potvrdil. Nutno teda dodat, že prodejce bez keců na místě vyměnil a ještě mi přihodil navíc pár měsíců záruky oproti původní - to potěšilo.



Osobně mám skvělou zkušenost s Vartou. Tu jsem z tý oktávky vyndal, protože už diesel v zimě neutáhla - byla v tej době stará snad 7 let?... pak mi tu ležela skoro tři roky (bylo mi líto jí vyhodit, pořád teoreticky funkční) a od září zase běhá ve Fábii - momentálně stará 10 let 4



Velice dobrou zkušenost mám i s řadou "Magnet Mid" od Akumy (v příležitostném zatížení už slouží asi 9 let a přežila i několikeré hluboké vybití) a velmi hrubé zacházení zvládla 8 let i dost levná baterka Zap Sznajder...
20:43:50
21.02.2015
Jozka
Příspěvek smazal moderátor - OndraKrupi
20:43:48
21.02.2015
Jozka
-> Tuner#2: Na Banner-ce jsem udělal taky rekord - po 8mi letech jsem jí uvařil vadným regulátorem.. ale nebyla to běžná produkce, koncem 90. tých stála o polovinu víc, než obyč 44/45A a týden jsem na ní čekal (měla tuším 50A a byla užší, delší a vyšší, neb v autě byl v čase pořízení nějakej tuningovej kastlík).. ale jak je to dneska s kvalitou u tý který značky ?
20:33:28
21.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Můžu se vetřít?



Taky hledám novou baterku do Žlutky, taky asi 44Ah protože to snad bude stačit a co se týče hmotnosti, tím že jsem vše z kufru vyházel, tak klidně něco vážit může kvůli zatížení přední nápravy. Doteď jsem měl Bannerku 80Ah a šlapala od roku 2004 a funguje dodnes. Chtěl bych taky něco tak nenáročného co bude mít slušnou životnost.



Držet se Bannerky? a nebo něco jiného?
20:19:54
05.02.2015
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
krátké zamyšlení - - v tom autě jede osumdesátikilovej chlap - - konvenční "čtyryačtyrycítka&qu ot; váží +/- 12 kg; AGMková optima 3.7 (co tu byla navržena) váží 11,5kg.



optimu samozřejmě nevyleješ když se převrátíš, nicméně zřejmě se bude jednat o sezonní provoz, takže opatrně, abys na další sezonu neplakal, že jsi ji zapomněl přes zimu dobíjet :)) když vezmu výhody, cenu a sezonnost provozu, imho nevyplatí se



AGMkový motorkový dejme tomu nějaká YTX20 už váží 6 kg a uvádí startovací proudy minimálně 250A ( a plně nabitý v pořádku umí dát i víc - - osobně laboratorně ověřeno ) - - za pokus by jistě stálo, ale platí stejné upozornění - - zimní odstávka bez dobíjení = smrt > > zkusil bysh si ji pučit od nějakýho motorkáře, jestli to dovede natočit > > jsou i větší modely (takový ty harlejářský), např. YTX24HL od EXIDE už má psaných 350A a dá se pořídit do dvou tisíc, váha 8kg, tady už bych věřil, že si poradí



pro 1.4 v benzinu je skoro jedno co tam dát - z těch konvenčních - šel bych po střední řadě (žádný "silvery" - vzhledem k zamýšlenému užití, rád objasním, kdyby mi to někdo nechtěl věřit)



z motocyklových se obloukem vyhni neznačkovým (nowellbat, powerbat, podobný pičoviny) a (ku okolnímu podivu přihlížejících) ještě víc se vyhni značce VARTA - - neuměj to (rsp. serou na to, lepí to číňani a na kvalitu nekoukaj), kusů co jsou vadný hned po nalití nebo během dvou měsíců jsou mraky!! výborné jsou EXIDE (taky to lepí číňan, ale za uplynulou sezonu jsem potkal tři vadné kusy při obratu stejném jako VARTA), pro fajnšmekry pak YUASA ale tam jsou více než ukrutné ceny - opět poměr cena / sezonnost asi není odpovídající
10:00:17
05.02.2015
dragon_cb_cz
-> petřík: Možná koukni i po 12V baterkách pro motorky, nějaká větší by v tvým případě mohla fungovat taky.
09:18:17
05.02.2015
petřík
-> dragon_cb_cz: -> Kuladmin:





díky dohledám si startovací proud nutný pro muj motor a zkusím tedy vybrat nějakého drobečka :) auto startuje na ťuk takže o nějaký pokusy mi nejde a po závodech dám baterku doma klidně dobít o to nejde
07:31:05
05.02.2015
dragon_cb_cz
-> petřík: Za provozu ti vše podstatné utáhne altík, takže tě vpodstatě zajímá akorát startovací proud dostatečný na to ten motor natočit... čím menší kapacita, tím méně pokusů na to budeš mít 4



Nevím o kolik máš na tom motoru přidáno na kompresi atd, tzn jak moc dostává startér zabrat proti sérii. Ale u běžného auta se "v nouzi" není potřeba držet předpisu výrobce - když mi odešla v dieslovej oktávce baterka, tak jsem na pár startů, dojezd cca 160km domů a pak ještě do krámu pro novou použil malou 44Ah baterku (už několik let starou) a úplně v pohodě (a baterka funguje dodnes). Takže bych klidně hledal co nejmenší...
22:33:42
04.02.2015
Kuladmin
-> petřík: Nemá to na nic vliv. Když bude malá tak to altík navíc nabije rychleji a ostatní věci utáhne on. Pak mě jen napadá zda nevzít např. OPTIMA Red Top R-3.7,44Ah ,730A,Pravá, ale jsou o dost dražší ale nevadí jim různá poloha a otřesy apod.

autobaterie.heureka.cz/op tima-red-top-r-3_7-12v-44a h-730a

upraveno 1x, naposled 04.02.2015 22:37:58
19:00:17
04.02.2015
petřík
-> Kuladmin: mám , jde mi spíš oi to jestli to nemuže mít vliv i na něco při nastartovanym motoru



-> Tomaso435: pár gramů mě nevytrhne... ale takhle k tomu asi přistupovat nechci že.. to bych jezdil v seriovce- do práce a z práce takže mi tvoje připomínka nedává moc smysl
[ Zobrazit příspěvky smazané moderátory ]
Extreme Tyres