-> vhml 27.02.24 10:07:44: Tak to netuším, ale dúfam, že nie
Pozeral som fotky zo starých rozboriek (aj iné kusy) a vyzerá, že to tak bolo asi fakt origo
A to som dúfal, že som našiel chybu. Altík začal dobíjať zníženým napätím a posledné jazdy s ním už občasne prestával dobíjať úplne. Tak som myslel, že to bolo tým, ale asi nie no.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dobijeni?
11:43:32
27.02.2024
27.02.2024
minno
10:37:55
27.02.2024
27.02.2024
vhml
-> Borderer 27.02.24 10:29:34: tak proverim. Na baterce je to jen zmacknuty v ty kleme, tam asi problem neocekavam.
10:29:34
27.02.2024
27.02.2024
Borderer
-> vhml: Jo, to sem měl taky. Problém byl v tom, že já měl kabel do svorky lisovanej a byl tam přechoďák, který s teplotou rostl.
10:21:29
27.02.2024
27.02.2024
vhml
Nasel jsem upadlej kabel od kondenzátoru, ale to by nemelo mit vliv. Nebo?
10:20:03
27.02.2024
27.02.2024
vhml
-> Borderer 27.02.24 10:16:07: měřím to v zapalovači. Svorky jsou v slušném stavu a je tam i přidavnej kabel z baterky na obal převodovky.
10:16:07
27.02.2024
27.02.2024
Borderer
-> vhml: Měříš to na baterce nebo na altíku? Mne se přesně takhle projevovala KO svorka na baterce.
10:07:44
27.02.2024
27.02.2024
vhml
-> minno 27.02.24 09:59:39: aha. To je takhle na hovno ale od výroby ne?
09:59:39
27.02.2024
27.02.2024
minno
-> vhml: Ten na fotke voľný drôt nebol priletovaný k diodovému mostíku, ale len prestrčený.
09:54:39
27.02.2024
27.02.2024
vhml
-> minno 27.02.24 09:50:15: vůbec netusim co tam vidět
16:31:51
23.02.2024
23.02.2024
minno
-> vhml 23.02.24 10:05:30: Podobný problém som teraz začal pozorovať na škodovke. Ale znížené napätie je ako za studena, tak aj za tepla. Asi tak o 0,6 V v celom rozsahu otáčok. Predtým tak 14,2 V (s tuning diodou), teraz tak 13,6 V max.
13:43:41
23.02.2024
23.02.2024
Pavel P@nkáč
-> vhml: jj je to málo ale jak tě znám tak to zatím necháš být:)
13:42:17
23.02.2024
23.02.2024
vhml
-> Pavel P@nkáč 23.02.24 13:39:01: vylozene problem to ted nedela, ale spravne to asi taky neni. Až se tam na noc napojí 30A rampa, tak asi budu rád když nepojede na dluh z baterky. Co tam tehdy prislo za regulator uz netusim. Ale vylozene to dela bordel podle teploty az jak se to ohreje.
13:39:01
23.02.2024
23.02.2024
Pavel P@nkáč
-> vhml: a 13,2 dělá nějakej problém? si myslím že kdyby jsi to neměřil tak o problému ani nevíš, nestartuje? já bych to viděl na špatný regulátor. co jste tam dali?
12:24:14
23.02.2024
23.02.2024
vhml
-> King 23.02.24 12:20:46: to uz mi kamos taky vzkazoval. Ale dostupnost podobná jako u celyho altiku
12:20:46
23.02.2024
23.02.2024
King
-> vhml 23.02.24 12:09:44: Diody tam odcházej...
12:09:44
23.02.2024
23.02.2024
vhml
-> charon 23.02.24 11:57:00: no ona dostupnost novýho altíku na tak starej klump není o nic větší než na vrakáči. Ohořeli samozřejmě i kabely, to je taky vyměněný. Najeto to od tý dobý má třeba 2000km a pozorovali jsme ten pokles i na poslední akci, což je teba 500km zpátky. Třeba to dělá už i od výměny jenom jsme si toho nevšimli.
11:57:00
23.02.2024
23.02.2024
charon
-> vhml: Se obávám že v altíku toho moc neobhlídneš kromě rgulátoru, uhlíků a stavu kontaktů pro kablíky. Já osobne bych se podíval, co stojí novej altik (klidne polskej AS-PL) a podle ceny / plánované životnosti auta se rozhodl co dál ... Protože altik z vrakáče může bejt za tejden ve stejnejch ... stavu.
Měření vinutí altiku mi moc smysl nedává ...
BTW - je otázka co znamená poslední dobou a co ještě ohořelo krom regleru ...
Měření vinutí altiku mi moc smysl nedává ...
BTW - je otázka co znamená poslední dobou a co ještě ohořelo krom regleru ...
10:05:30
23.02.2024
23.02.2024
vhml
Sice se to týká Pežota, ale ono to je asi jedno - pozoruju poslední dobou, že špatně dobíjí za tepla. Nastartuju, rozsvítím atd, dobíjí 14,2V. Ujedu pár kilometrů a najednou se světlama dává 13,2. Úplně bez zátěže 13,7V.
Chápal bych z toho, že s teplotou altíku, tam něco přestane fungovat. Co tam hledat? Regulátor byl loni dávanej novej, protože starej nám kvůli prasklým svodům tak trochu ohořel , i přes odstínění plechovkou birellu
Chápal bych z toho, že s teplotou altíku, tam něco přestane fungovat. Co tam hledat? Regulátor byl loni dávanej novej, protože starej nám kvůli prasklým svodům tak trochu ohořel , i přes odstínění plechovkou birellu
09:00:06
01.08.2023
01.08.2023
OTA-MTX
-> Sita: -> Matthes, záškodník z TechWebu: odhaleno, špatný kontakt na oku plusu alternátor. Hřál jak svine
06:54:35
18.05.2023
18.05.2023
Sita
-> OTA-MTX: me to delal t4 pri rozsvicenych svetlech. Problem byl zoxidovany kontakt v patici zarovky, byl vyhratej i ten plast konektoru a viditelne min to svitilo...
22:06:38
17.05.2023
17.05.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> OTA-MTX: Je to rodici se problem. Neco se deje... Jak rikaji Danove, sovy jsou v bazine. Merils, kolik to dobiji?
21:24:50
17.05.2023
17.05.2023
OTA-MTX
Všimnout jsem při jízdě za tmy u Feldy MPI, že téměř nepatrně svítí kontrolka dobíjení. Není to téměř poznat, ale je to tam. Vadí to něčemu? Je tonta felda u které blbne otáčkoměr
22:03:13
14.01.2023
14.01.2023
Jarda/felda
-> Borderer 14.01.23 13:03:52: v podstatě nic, pár podložek a tušim že kratší šroub a předělat konektor
13:03:52
14.01.2023
14.01.2023
Borderer
-> Jarda/felda: Co všechno musím upravit na bosche? Ideálně bych to potřeboval PnP.
10:49:41
14.01.2023
14.01.2023
Milan 136
-> Jarda/felda 13.01.23 22:37:23: Já dal do pickupu tehdy Bosch z 1.4MPi a byl pokoj.
22:37:23
13.01.2023
13.01.2023
Jarda/felda
-> Borderer 13.01.23 12:50:43: dej bosche z 1.6 a je po problému
12:50:43
13.01.2023
13.01.2023
Borderer
Přiseru se do tématu s jednou úvahou. Feldy BMM i MPi mají úplně stejné alternátory, dokonce sem je zkoušel i vyměnit. MPi na volnoběh "uživí" všechno, zatímco BMM ani prd. Současně sem si všiml, že to BMM drží nějakej nízkej volnoběh - pravidelnej se vším všudy, ale prostě nízkej. Dle příručky má být 750-850, auto drží cca 720 otáček. A těch 50 otáček tak nějak odpovídá tomu rozdílu, kdy se ten magneton uráčí dobíjet. Existuje něco, čím BMM oblbnu, aby držela vyšší volnoběh? Servo na klapce je evidentně ok, dá se bez plynu rozjet atd. 1.6 MPi má třeba na řj pin, který dává na vědomí "klimatizace puštěna" a automaticky zvedne volnoběh na nějakých 900 otáček...to sem ve schématu BMM bohužel nenašel.
Bohužel to je při cukačkách po městě přesně to, díky čemu auto nestíhá dobíjet a musí pravidelně na nabíječku.
Bohužel to je při cukačkách po městě přesně to, díky čemu auto nestíhá dobíjet a musí pravidelně na nabíječku.
20:22:55
27.10.2022
27.10.2022
Milan 136
-> wlad-drakula 27.10.22 20:10:57: No vidíš
20:10:57
27.10.2022
27.10.2022
wlad-drakula
-> Milan 136: -> Bukaj: -> Nwkt: -> King: dakujem za rady pani, chybny bol kablik budenia alternatora, pri pohybe stracal kontakt, jeho vymena opravila zavadu.
17:18:05
27.10.2022
27.10.2022
King
-> wlad-drakula 27.10.22 00:15:50: V tom pripade se nabizi otazka čím meris a nakolik tomu veris. Co treba napeti mezi kostrou altiku a "silovym " vystupem?
11:33:53
27.10.2022
27.10.2022
Nwkt
-> wlad-drakula: kostra baterky je na tom jak?
00:15:50
27.10.2022
27.10.2022
wlad-drakula
-> Bukaj: pri spustenom motore na kontaktoch baterie, ani pod plynom sa napätie nemeni a ostava 12,5V. Mam merat niekde inde?
21:54:14
26.10.2022
26.10.2022
Bukaj
-> wlad-drakula: A kde a čím to měříš? Nebude spíš chyba v měření?
21:52:10
26.10.2022
26.10.2022
wlad-drakula
-> Milan 136: nemam ledku, pred startom ziarovka dobijania svieti, po statre zhasne.
18:26:17
26.10.2022
26.10.2022
Milan 136
-> wlad-drakula 26.10.22 17:37:03: Co buzení? Nemáš v kontrolce třeba ledku?
17:37:03
26.10.2022
26.10.2022
wlad-drakula
Ahojte, moj rapid 136 dobija na max 12.5V v celom rozsahu otacok. Vymenil som bateriu za novu, druhy 55A alternator, 3 ks regulatorov dobijania, podotahoval ukostrovacie pasky. V ziadnom pripade nenastala zmena. Poradte co stym. Nechce sa mi verit ze by oba altiky mali naraz diody ko.
09:27:08
04.07.2022
04.07.2022
palinator
-> King:
Jo, to by asi bylo lepší řešení. Trvale asi zvedat napětí dobíjení nebudu, protože si myslim že by se žárovky vydaly na svou poslední cestu (jsou snad všechny ještě původní )
Jo, to by asi bylo lepší řešení. Trvale asi zvedat napětí dobíjení nebudu, protože si myslim že by se žárovky vydaly na svou poslední cestu (jsou snad všechny ještě původní )
08:44:55
04.07.2022
04.07.2022
King
-> palinator 30.06.22 14:16:47: A nebylo by jednodussi vydat se cestou oblbnuti regulatoru - treba dve diody na vystupu pomocnyho usmernovace? Ono se bohuzel neco malo ztrati na koncovym trandu regleru, ale zas ten strasak upadlyho kabelu pri plnym buzeni... :-)
08:36:30
04.07.2022
04.07.2022
palinator
-> Jarda/felda:
Ano, ty.
Ano, ty.
23:43:08
02.07.2022
02.07.2022
Jarda/felda
-> palinator 30.06.22 14:16:47: já bych ten výmysl z magnetonu zahodil a dal tam v klidu 120A bosche
14:16:47
30.06.2022
30.06.2022
palinator
Má někdo zkušenosti, kdo používá auto jako elektrocentrálu, jak se chová 55A Magneton bez regulace buzení - tedy s proklemovanou B+ a M (DF) svorkou?
Budu nabíjet baterku co je v autě (asi 50Ah, k tomu paralelně 77 Ah a nějakou další taky větší), tzn. nabíjecí proud klidně celkem 30A (podle toho jak bude vypadat napětí na baterkách) + odběr dalších zhruba 20 A měničem. Podle mě tím 55A altíkem nemám šanci v týhle konfiguraci udělat přepětí ani na plné buzení při 2500 otáčkách. Horší by bylo kdyby někde upadl kabel.
A proč chci dělat takovou kikotinu? Mně to s regulátorem dobíjí asi 13,8 V bez zátěže a asi 13,5 se zátěží, takže s takovou bych toho moc nenabil.
Budu nabíjet baterku co je v autě (asi 50Ah, k tomu paralelně 77 Ah a nějakou další taky větší), tzn. nabíjecí proud klidně celkem 30A (podle toho jak bude vypadat napětí na baterkách) + odběr dalších zhruba 20 A měničem. Podle mě tím 55A altíkem nemám šanci v týhle konfiguraci udělat přepětí ani na plné buzení při 2500 otáčkách. Horší by bylo kdyby někde upadl kabel.
A proč chci dělat takovou kikotinu? Mně to s regulátorem dobíjí asi 13,8 V bez zátěže a asi 13,5 se zátěží, takže s takovou bych toho moc nenabil.
10:53:43
24.12.2015
24.12.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Markop: jj, taky jsem myslel, diky za potvrzeni
10:47:51
24.12.2015
24.12.2015
Markop
-> Jarda:
Je to tentýž regulátor.
Je to tentýž regulátor.
09:07:18
24.12.2015
24.12.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Kocvin: jj, diky, doufam..., nekde regler mam, tak ho zkusim vymenit, je stejny pro 50A a 70A altik? protoze ten co mam, nevim ze ktereho je...
09:03:54
24.12.2015
24.12.2015
Jarda - zrušená registrace
jedna se o tento altik, co jsem mel v rapidu, mimo ocisteni sbernych krouzku jsem s nim nic nedelal, do rapida uz jsem mel strach, protoze dobijel tech 14,2, tak jsem ho soupnul do feldy, kde pres 50tis. km uz najel
Projiždíme TransFagarskou magistrálu, je pekné počasí. Všimnu si, že se mi nějak divně chová ručička otáčkoměru, vím, že to často značí problémy se zapalováním, ale nijak to neřeším, protože auto jede normálně nijak necuká. Na dálnici blízko Bukurešti jedu o trochu víc, než je povoleno, najednou auto začne cukat a rána do výfuku. Zastavuji, no ono už to ani nejede. Zapalování mám bezkontaktní z favorita. Nejčastější problém zde bývá snímací cívka v rozdělovači, proto rovnou měním celý rozdělovač (mám s sebou pro jistotu 2ks). Auto hned chytne, vezmu svůj diodový stroboskop (který jsem si kdysi zbastlil) a nastavuji předstih na cca 10° (který se mi na LPG na tomto motoru nejvíc osvědčil, ikdyž teď tam mám rozdělovač s trochu jinou charakteristikou predstihu, měnit jen cívku v rozdělovači tak to na dálnici je nereálné), za cca 15 min. od závady pokračujeme. V Bulharsku cca 50km od Turecka nás odklání policie, že musíme jinudy. Pokoušíme se dojet na jiný hraniční přechod, ale je tu hrozná cesta, všichni to otáčejí, jen jeden Turek s SUV pokračuje. Všimnu si lítající ručičky otáčkoměru, hned vypínám motor a přemýšlím proč, napadají mě dvě možnosti - VN, které odpálilo snímač nebo potom mě napadá přebíjející alternátor, vyndám ze zadního světla žárovku a je černá, druhá také. Vymontuji alternátor a zjišťuji, že je jeden uhlík opálený, stejně tak sběrný kroužek. Namontuji jiný alternátor, uf, závada snad odstraněna.
Projiždíme TransFagarskou magistrálu, je pekné počasí. Všimnu si, že se mi nějak divně chová ručička otáčkoměru, vím, že to často značí problémy se zapalováním, ale nijak to neřeším, protože auto jede normálně nijak necuká. Na dálnici blízko Bukurešti jedu o trochu víc, než je povoleno, najednou auto začne cukat a rána do výfuku. Zastavuji, no ono už to ani nejede. Zapalování mám bezkontaktní z favorita. Nejčastější problém zde bývá snímací cívka v rozdělovači, proto rovnou měním celý rozdělovač (mám s sebou pro jistotu 2ks). Auto hned chytne, vezmu svůj diodový stroboskop (který jsem si kdysi zbastlil) a nastavuji předstih na cca 10° (který se mi na LPG na tomto motoru nejvíc osvědčil, ikdyž teď tam mám rozdělovač s trochu jinou charakteristikou predstihu, měnit jen cívku v rozdělovači tak to na dálnici je nereálné), za cca 15 min. od závady pokračujeme. V Bulharsku cca 50km od Turecka nás odklání policie, že musíme jinudy. Pokoušíme se dojet na jiný hraniční přechod, ale je tu hrozná cesta, všichni to otáčejí, jen jeden Turek s SUV pokračuje. Všimnu si lítající ručičky otáčkoměru, hned vypínám motor a přemýšlím proč, napadají mě dvě možnosti - VN, které odpálilo snímač nebo potom mě napadá přebíjející alternátor, vyndám ze zadního světla žárovku a je černá, druhá také. Vymontuji alternátor a zjišťuji, že je jeden uhlík opálený, stejně tak sběrný kroužek. Namontuji jiný alternátor, uf, závada snad odstraněna.
08:59:51
24.12.2015
24.12.2015
Kocvin
-> Jarda: To bude regler, taky jsem to teď na formanu řešil..
Co to jsou zase za fámy ohledně magnetonu tady??
Co to jsou zase za fámy ohledně magnetonu tady??
08:29:13
24.12.2015
24.12.2015
Milan 136
-> suri: kolik stal ted nevim, ale pred nedavnem skoro 4000Kc a stejne vydrzel chvili. Novej Bosch jsem sehnal za 2000
08:23:44
24.12.2015
24.12.2015
suri
-> Milan 136 24.12.15 08:13:39: nj , ale za tie prachy čo bol teraz origo môžem na nich chodiť do smrti ...