skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobaterie
prohledat
210 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.02.2012 do 12.01.2017, založil/a skodovak105
-> Borderer: Díky moc, takže 3. červen 2009 ?
-> Lukyn742:
Identifikace označení autobaterie Varta na plastovém obalu:
13místný kód (zpravidla vyražený na horním víku baterie mezi póly): např.: C 1 T 2 0 5 2 1 2 0 6 5 1
1.-3. místo = údaje výrobního závodu
4.-9. místo = rok, měsíc a den výroby, číslo směny
4.- 6. místo = rok a měsíc výroby
7.a 8. místo = den v měsíci
9. místo = číslo směny ve dni výroby
10.– 13. místo = pořadové číslo
C - výrobní závod Česká Lípa
1 - výrobní linka
T- tanková formace
2 - rok výroby
85 - květen; ( 81- leden; 90 - říjen; 92- prosinec )
21- kalendářní den v měsíci
2 - směna
0651 - pořadí ve směně
Identifikace označení autobaterie Varta na plastovém obalu:
13místný kód (zpravidla vyražený na horním víku baterie mezi póly): např.: C 1 T 2 0 5 2 1 2 0 6 5 1
1.-3. místo = údaje výrobního závodu
4.-9. místo = rok, měsíc a den výroby, číslo směny
4.- 6. místo = rok a měsíc výroby
7.a 8. místo = den v měsíci
9. místo = číslo směny ve dni výroby
10.– 13. místo = pořadové číslo
C - výrobní závod Česká Lípa
1 - výrobní linka
T- tanková formace
2 - rok výroby
85 - květen; ( 81- leden; 90 - říjen; 92- prosinec )
21- kalendářní den v měsíci
2 - směna
0651 - pořadí ve směně
Je zde někdo kdo by dokázal dokázal říct stáří baterie podle výrobního čísla ? Je to Autobaterie VARTA SILVER Dynamic 100Ah, 830ah a číslo : c9c98 60 32 10 39
56 11 27
56 11 27
-> xerox422: Klidový napětí ti moc neřekne, to spíš měřit jak moc klesá při startování. Ale 12.3 už není nic moc no...
K spat mojej baterke.
Kludovy odber je 9,5 mA. Co je hodnota odberu hodin.
Nabil som ju a po 10 hodin od odpojenia nabijacky bola na 12,3x V. Hned po odpojeni 12,9x V. po 30min po odpojeni 12,6 V.
No nič moc teda, chystaju sa mrazy najbližsich dnoch tak uvidim ci nastartujem.
Kludovy odber je 9,5 mA. Co je hodnota odberu hodin.
Nabil som ju a po 10 hodin od odpojenia nabijacky bola na 12,3x V. Hned po odpojeni 12,9x V. po 30min po odpojeni 12,6 V.
No nič moc teda, chystaju sa mrazy najbližsich dnoch tak uvidim ci nastartujem.

-> palinator: To presne nevim, to chcem najbližsie si overit. Nabit a sledovat. Ale moc jej neverim, altik nabija pekne, dlhsia jazda a nadruhy den to iste, slabo toci tak zasekava akoby.
odber by nemal byt, v klude idu len hodiny z favorita, radio je na tlacidlo odpojene. Aj to skusim nejak zmerat preistotu.
Hej viem co je magnetron
neuvedomil som si to ked som si po sebe cital.
odber by nemal byt, v klude idu len hodiny z favorita, radio je na tlacidlo odpojene. Aj to skusim nejak zmerat preistotu.
Hej viem co je magnetron

-> xerox422:
A když jí necháš nabitou odpojenou, tak se taky sama vybije?
Mimochodem, magnetron je trochu něco jinýho než Magneton.
cs.wikipedia.org/wiki/Mag netron
A když jí necháš nabitou odpojenou, tak se taky sama vybije?
Mimochodem, magnetron je trochu něco jinýho než Magneton.

cs.wikipedia.org/wiki/Mag netron
-> Tommyk: Baterka bola nedavno nabita (asi mesiac dozadu) vobec 1. krat, po dlhsej odstavke vozidla (potreboval som zrenovovat p. napravu, nove brzdy komplet) kedy bola uplne vybita. Odvtedy autom s tou baterkou jazdim, ale je chladnejšie a štartovanie už to nie je čo bolo minulý rok.
Tiež mam pocit že je KO. No uvidim či bude stacit ked viac prituhne pod 0 stupnou.

Tiež mam pocit že je KO. No uvidim či bude stacit ked viac prituhne pod 0 stupnou.
-> srdcar 120L 22.12.15 23:16:03: pokud ma na vystupu z altiku stejne napeti jako na baterce, tak tam zadnej prechodovej odpor neni :-)
-> xerox422 22.12.15 17:56:41: Barterku bych zkusil dobít, případně jestli máš k dispozici měřák na kapacitu baterie, tak změřit. Jinak to vypadá, že asi bude k.o. ...
-> xerox422 22.12.15 17:56:41: Barterku bych zkusil dobít, případně jestli máš k dispozici měřák na kapacitu baterie, tak změřit. Jinak to vypadá, že asi bude k.o. ...
-> xerox422: Zkontroluj ukostření motoru na příčku pod altíkem, řádné utažení altíku na držáku a našponování klíňáku, dál ukostření baterky na kastli. Přechodové odpory jsou nevyzpytatelné. Prohlédni všechny fastony u relátka a u altíku, jestli nejsou volné. Na altíku jsou na straně výstupu 3 matičky na 8 mm klíček, ty drží v altíku usměrňovací můstek, zkus i ty dotáhnout a uvidíš, co to pak bude dělat. 13,5 V pod zátěží je dobré.
Ještě jsem opomněl. Jaké máš relé na dobíjení? Mechanické vibrační nebo už elektronické? Protože k 55 A altíku patří pouze elektronické relé.
Ještě jsem opomněl. Jaké máš relé na dobíjení? Mechanické vibrační nebo už elektronické? Protože k 55 A altíku patří pouze elektronické relé.
Dnes som testoval dobijanie lebo sa mi to uz nezdalo aby na konektore k odpojovaci volnobehu bolo len 11,3 V (podla knihy od Maliny ma byt min. 11,5 mam tam lekr-a) na vystupe alternatora je 13,5 - 13,8 od volnobehu po zvysene otacky bez zataze, a na baterke 13,7 od cca 1200 otacok stabilne aj na vyssich otacok. Pod zatazou to je cca 13,5V. Volnobeh podstatne menej ale u magnetronu je to normalne (55A).
A teraz k veci. Po 10 min je na baterke 12,0 po 30 min len 11,8. Baterka je Varta silver 52Ah 520A o mesiac 3 roky stara. Dlhsie (niekolko mesiacov) pozorujem ze to ledva startuje ale nastartuje, najskor som myslel ze starter zly ale aj na druhom to iste.
Je baterka zla? Moze to sposobovat ten alternator? Dobija pekne ale no... je to magnetron.
A teraz k veci. Po 10 min je na baterke 12,0 po 30 min len 11,8. Baterka je Varta silver 52Ah 520A o mesiac 3 roky stara. Dlhsie (niekolko mesiacov) pozorujem ze to ledva startuje ale nastartuje, najskor som myslel ze starter zly ale aj na druhom to iste.
Je baterka zla? Moze to sposobovat ten alternator? Dobija pekne ale no... je to magnetron.
-> spartra: s ozubenejma kolama je to stejný jako s řemenama. Poměry jsou pořád totožný. Jenom se dostaneš na manší "malý" kolo. :-)
-> Kuladmin 19.11.13 22:51:58: velikost je omezená ca do 20 cm. O min průměru 60/63 tak nějak tuším na něco sem to potřeboval. Otázka nebylo co, zda li je to možné a dobře počítám
Nejpomalejší motor 220/380 0,75-1,1kw sem našel 690/ot/min. Pokud se dá sehnat míň otáčkovej asi nevyjde levněji jak např. www.saze.cz/19027-motor-0
75-kw-dm80n4-s-prevodovkou
-sa67-.html
stejně bych to musel redukovat, nevím kolik snese klíňák, udávaj na převodovce 450nm.
-> Eidy 19.11.13 22:11:46: čili to můžu stejně dělit do pomala 50/100 = 0,5x960 = 480 ot/min 50/100 = 0,5x480 = 240ot/min, mám poměr 4:1.
-> Gryzly 21.11.13 07:33:50: tak to nevím jestli by do toho šel, porád to neřeší velikost
nejsem strojař, musel by udělat dvé ozubený kola, stačil by čelní ne?
tak pánové, kdo umí počítat, jak velký a kolika zubý by museli bejt dvě kola aby zredukovali otáčky 700/1400 na 6 ot/min

stejně bych to musel redukovat, nevím kolik snese klíňák, udávaj na převodovce 450nm.
-> Eidy 19.11.13 22:11:46: čili to můžu stejně dělit do pomala 50/100 = 0,5x960 = 480 ot/min 50/100 = 0,5x480 = 240ot/min, mám poměr 4:1.
-> Gryzly 21.11.13 07:33:50: tak to nevím jestli by do toho šel, porád to neřeší velikost

tak pánové, kdo umí počítat, jak velký a kolika zubý by museli bejt dvě kola aby zredukovali otáčky 700/1400 na 6 ot/min

-> spartra: Když je klíńák omezen minimálním průměrem co použít řetěz a řetězová kola? A nebo mistr na užnáku že by udělal ozubená kola?
-> spartra: Tak jde to udelat i jednim remenem ale nesmi ti vadit ze male kolo bude 50mm a velké 8 metrů
(Navíc se používají kola spíše až od půměru 60 resp 63mm tudíš se ti velké kolo ješte zvetší) Jak už zde bylo napsano musel bys to hoodnekrat rozdělit abys ses dostal na svůj požadovaný převodový poměr 1:160 pak je otazkou co tím vlastně chceš pohanět - roztráčet - jaký výkon potřebuješ. To je taky docela důležitá věc a pokud dobře koukám nikde to stále nevidím. Tak pak je těžký ti radit. Další možnost ještě máš sehnat jiný motor s výrazně menšími otáčky.

-> Eidy 19.11.13 22:11:46: počkej, pro mě to ze začátku, žádný monstrum nebylo, mě to přišlo táák jednoduchý a krásný
ale zdejší hlavy pomazané, mě přesvědčily, že můj jednoduchý řemenico, řemenový převod je konstrukčné i finančně náročný.
a měl bych jít jinou cestou.
ano, momentálně je všechno dost větší problém, kde jsem určité věci měl za protislužby


ano, momentálně je všechno dost větší problém, kde jsem určité věci měl za protislužby

-> spartra: Nejdřív chceš vyrábět obludárium a pak je pro tebe problém slisovat jedno kolečko a nastavit hřídel. Tak to už nevím co s tebou.
Převody jsou snadný. Když budeš mít 50 na motoru a budeš hnát 100, převod je 2:1. Když na hřídeli u 100 budeš mít opět 50 a hnát další 100, bude to dalších 2:1. Spolu dohromady je to 2x2 a výsledkem 4:1.
Převody jsou snadný. Když budeš mít 50 na motoru a budeš hnát 100, převod je 2:1. Když na hřídeli u 100 budeš mít opět 50 a hnát další 100, bude to dalších 2:1. Spolu dohromady je to 2x2 a výsledkem 4:1.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 19.11.13 21:59:12: co třeba toto jako frekvenční měnič, cenově to není hrozný www.prumyslovydum.cz/TAIA
N-ELECTRIC/Frekvencni-meni
c-0-75kW-TAIAN-E2-201-H1F-
1x230V_g4136.html ale v odkaze od eidoho vychází stále levnější šneková převodovka

-> spartra 19.11.13 22:06:15: převody jednotlivých párů řemenic spolu pronásobený
-> StepaNoFUN 19.11.13 21:52:24: ano i o nějaké zvýšení momentu se jednalo
mno když jsme u toho, dáte sem jdnoduchej vzorec pro výpočet zvýšení, snížení otáček 2-3 řemenovejch převodů?
-> Eidy 19.11.13 21:52:38: tak dobrý, za rozumnje peníz, je problém s výstupem je krátkej a zubatej, vyhovovala by pouze hřídel v rozumný délce
VHML tak to sem spočítal též, že v tom bude problém zda li 1-10 nebo 1- 160, safra

-> Eidy 19.11.13 21:52:38: tak dobrý, za rozumnje peníz, je problém s výstupem je krátkej a zubatej, vyhovovala by pouze hřídel v rozumný délce

VHML tak to sem spočítal též, že v tom bude problém zda li 1-10 nebo 1- 160, safra
-> spartra: Tak rekni na co to je, treba nekdo bude mit napad :)
-> spartra 19.11.13 21:44:59: jenže sloupová vrtačka dle tvýho popisu nemá převod ani 10. Ty požaduješ 160...
Bez šneka nebo planet s tímhle nehneš...
Bez šneka nebo planet s tímhle nehneš...
-> Eidy 19.11.13 21:47:46: -> Matthes, záškodník z TechWebu 19.11.13 21:46:02: takový študovaný lidi tady. Vrtačka byla pouze příklad, tam se taky spomaluje, rozměry přiměřené.
Frekvenční měnič co znám bylo takový heblo na 380 motory ne? pokud si pamatuju ceny to můžu koupit novou převodovku nebo se na to vybodnout. Takový věci šli mimo můj okruh zájmu. Rád si nechám poradit.

Frekvenční měnič co znám bylo takový heblo na 380 motory ne? pokud si pamatuju ceny to můžu koupit novou převodovku nebo se na to vybodnout. Takový věci šli mimo můj okruh zájmu. Rád si nechám poradit.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: S frekvenčákem na 1,5kW je na ceně továrního zařízení. ;-) Napadlo mě to taky, ale vzhledem k poměru ceny převodovka/ měnič jsem to ani nepsal...
6ot/min? To bude dělat co?
-> spartra: Chvilka hledání a stroje.bazos.cz/inzerat/.
../Snekova-prevodovka.php doladíš jednu řemenici a fertig.
-> spartra: Nevím výslednej požadovanej krouťák a asi bych musel hodně hledat výpočty... Už si to nepamatuju. Ale pokud vezmu 50 jako min průměr řemenice a 200 jako max, tak při řemenici na motoru 50 a na "mezistupni" 200 +50 a na hřídeli 200, tak výsledek bude pořád 87,5 ot./min na výstupu... neboli 1400/4/4=87,5
-> spartra: Obrázek by opravdu nebyl.
Tohle je pořád hodně? stroje.bazos.cz/inzerat/. ../Rucni-stojanova-vrtacka .php Na co chceš 6 ot./min?
Tohle je pořád hodně? stroje.bazos.cz/inzerat/. ../Rucni-stojanova-vrtacka .php Na co chceš 6 ot./min?
-> spartra: A co to bude az to bude? EDIT: hups :)
Co frekvencni menic?
Co frekvencni menic?
-> Eidy 19.11.13 21:31:56: mno tak vím prd stále
obrázek by nebyl
jenom technickej, sloupová vrtáčka motor 1400 ot/min, 4 řemenice, 2 řemeny, nejmenší rychlost 180 ot/min o přiměřených rozměrech
Stepan Fun, řemenice by šla nejspíš za nějkou flaštičku mistrovi do učnáku.


jenom technickej, sloupová vrtáčka motor 1400 ot/min, 4 řemenice, 2 řemeny, nejmenší rychlost 180 ot/min o přiměřených rozměrech

Stepan Fun, řemenice by šla nejspíš za nějkou flaštičku mistrovi do učnáku.
-> Eidy: Nehledě na minimální průměry řemenic vs. použitej řemen. A ten zase vychází z výslednýho krouťáku... :-D
-> spartra: nakonec zjistíš, že ta převodovka vyjde nejlevnějc a nejlíp. Nebo naprosto jiný řešení. Tohle by byla opravdu strašná opičárna a řemenice a ložiska asi zadarmo mít nebudeš...
-> spartra: nakonec zjistíš, že ta převodovka vyjde nejlevnějc a nejlíp. Nebo naprosto jiný řešení. Tohle by byla opravdu strašná opičárna a řemenice a ložiska asi zadarmo mít nebudeš...
-> vhml: Jojo, bude to nádhera o osmi řemenech a jednom kubíku zabitýho místa.

-> Eidy 19.11.13 21:31:56: tudíž celej ten převod bude strašná opičárna 

-> spartra: Nevím, jak jsi došel k tomuhle vzorci, ale je úplně špatně. Výsledný převodový poměr bude 2:1, čili z 960 dostaneš 480. Ušetřil by sis práci, kdybys dal rovnou ze 50 na 100. Nemůžeš donekonečna dělit průměry, ale převodový poměry. Ty potřebuješ převod (alespoň) 160:1 (960/6). Takže ty potřebuješ 7x převod z 50 na 100mm řemenici a jednou převod z 80 na 100.
-> vhml 19.11.13 21:25:47: to jest co nevím přesně
příklad se týkal dvou řemenic, tam se dělilo
takhle by to bylo krásně jednoduchý
mě právě přišlo pokud zpomaluju převod, že prvá ve výpočtu musí bejt hnací hřídel (řemenice)
pokud někdo podotkne, že se dá koupit redukční převodovka, to zamítám z důvodu ceny, mě stačilo, když jsme viděl ceny jetejch.


takhle by to bylo krásně jednoduchý

mě právě přišlo pokud zpomaluju převod, že prvá ve výpočtu musí bejt hnací hřídel (řemenice)
pokud někdo podotkne, že se dá koupit redukční převodovka, to zamítám z důvodu ceny, mě stačilo, když jsme viděl ceny jetejch.
-> spartra 19.11.13 21:20:02: nepočítáš ten převod divně? mělo by to být (d2/d1)x(d3/d2)
EDIT: měl bych strach o výstupní moment vs. použitý řemen, při takovým převodu to nebude úplně zanedbatelná věc
EDIT: měl bych strach o výstupní moment vs. použitý řemen, při takovým převodu to nebude úplně zanedbatelná věc
pánové, že se ptám, sic to nepatří sem ale nebudu zakládat nový téma
měl bych dotaz ohledně převodových poměrů řemenic
elektromotor 220/380 0,75-1,5kw, pouze s hřídelí (hnací), otačky ca 960/1400/2800, potřebuju zredukovat hřídel (hnanou) na 6 ot/min.
Po přečtění pár článku v tom trochu tápu. Takový převod nepůjde nejspíš udělat pouze na 2 řemenice, byl by tam moc vekej průměr řemenic.
Vycházím z přečténého, muselo by se to řešit 4 řemenicí + 2 řemeny - 1 hnací (motor) - 2 a 3 prostřední budou mít stejný průměr - 4 hnaná. Potřebuji převod zpomalit, nejmenší řemenice by měla být na hnací hřídeli.
Orientačně jsme to určil na 50 hnací - 80 prostřední - 100 hnaná = 50/80/100 - 0,00625*960=6 ot/min
otázka vycházím li správně, vpřípadě ne, prosím o úpravu a vysvětlení u všech otaček
děkuji
měl bych dotaz ohledně převodových poměrů řemenic
elektromotor 220/380 0,75-1,5kw, pouze s hřídelí (hnací), otačky ca 960/1400/2800, potřebuju zredukovat hřídel (hnanou) na 6 ot/min.
Po přečtění pár článku v tom trochu tápu. Takový převod nepůjde nejspíš udělat pouze na 2 řemenice, byl by tam moc vekej průměr řemenic.
Vycházím z přečténého, muselo by se to řešit 4 řemenicí + 2 řemeny - 1 hnací (motor) - 2 a 3 prostřední budou mít stejný průměr - 4 hnaná. Potřebuji převod zpomalit, nejmenší řemenice by měla být na hnací hřídeli.
Orientačně jsme to určil na 50 hnací - 80 prostřední - 100 hnaná = 50/80/100 - 0,00625*960=6 ot/min
otázka vycházím li správně, vpřípadě ne, prosím o úpravu a vysvětlení u všech otaček
děkuji

-> dragon_cb_cz: tak jasné :-D ale o tejto mi bylo řečeno že se to lepí u nás :-D ... no každopádně sem ji nabil a právě teď usadil do vozu... sem zvědavej kdy odejde :-D
-> Tomaso435: Tak tuhle značku vidím poprvé, ale znáš to: "Amerika, Rusko, stejně je to všechno Taiwan" 

tak baterie starter uspěšně vyreklamována pohrožením čoi .... :-D
dostla sem za to novou baterku www.pfdily.cz/www-pfdily- cz/.../182-Autobaterie-55A h-12V-420A-ABX-Quality a novou záruku... tak uvidime co a jak...
dostla sem za to novou baterku www.pfdily.cz/www-pfdily- cz/.../182-Autobaterie-55A h-12V-420A-ABX-Quality a novou záruku... tak uvidime co a jak...
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: www.battery-import.cz/var
ta-blue-dynamic/autobateri
e-varta-blue-dynamic-74ah-
-12v--e11 návody: barevné značení baterie
tak nám klekla baterka Varta, v mondeu, v podstate ze dne na den, dobíjení je OK, jakou doporučujete koupit? jelikož auto máme 3 mesíce tak nevím jak byla baterka stará, ale vypadala zánovně, najdu na ní někde pro prdel datum výroby?
-> David29: A jakým fyzikálně-chemickým procesem se ta kapacita při pomalém vybití a nabití obnovuje? Pokud vím, tak jediný nabíjecí proces, kterým můžeš kapacitě významněji pomoct je pulzní desulfatace. Dobrodruzi můžou zkusit čistou chemii a nasypat tam EDTA.
-> David29: To je ze "sluzebaku". Seru na to, aspon jsem ji dobil co to slo no... Auto je fuc.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: I kdyz bude mít 12,6V, tak furt nevíš jestli tu kapacitu udrzí
Kdyztak ji pak vybij úplně malým odběrem (úplně domrtě) a pak znova pomalu nabij doplna, kapacita aku se můze obnovit
Kdyztak ji pak vybij úplně malým odběrem (úplně domrtě) a pak znova pomalu nabij doplna, kapacita aku se můze obnovit
-> U-Geen: Tak toho bych se fakt nebál
Taky jsem ted daval Starline mlady do Vitary a v pohode...melo by to bejt asi stejne co cerna rada varty, ale treba to muze bejt i "odpad" horsi kvality :)
Já mám v TDI passatu Starline už 2 roky a v -30°C točí jak víno. A na nabíječce nebyla ani jednou.
-> Tomaso435: Starlajn baterka je ve fávu asi 5 let a v zimě když stálo auto náhodou dlouho venku, tak trochu protestovala, ale nakonec vždycky natočila.
Je ale pravda, že tam mám feldí startér (mimochodem divím se, proč ho tam nemáš ty). A v E30 už byla taky starline při koupi, takže nevím jak je stará, nicméně ikdyž auto venku celou zimu, tak vždy natočila bez zaváhání. Teď v létě bylo při akci asi 6 hodin puštěný nahlas rádio a následnej start taky bez zaváhání. Takže bych se toho možná tolik nebál, no uvidíme v zimě
Jo a kdysi jedna paní povídala, že beztak velká většina baterek je různě zabalená varta
EDIT: tady to povídá: www.jawamania.info/poradn a/detail.aspx?questionid.. .


Jo a kdysi jedna paní povídala, že beztak velká většina baterek je různě zabalená varta

EDIT: tady to povídá: www.jawamania.info/poradn a/detail.aspx?questionid.. .