blbne otackomer

prohledat
52 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 03.12.2010 do 14.06.2016, založil/a Tom.MBG
řadit dle data
15:43:59
14.06.2016
ochoda
-> Tomaso435: Nene, jenom jeden právě.
21:41:04
13.06.2016
Tomaso435
-> ochoda: a nemáš zapojený 2 točkoměry zároveň? to mi na fávu nedělalo nikdy dobrotu.
21:36:02
13.06.2016
ochoda
Pic, sehnal sem budík z eRka (tzn. Pal) a mám problém, když ho napojím (vyzkoušel sem různý zapojení) a natočím motor, tak se ručička skoro nehne, až když to točim jak blázen tak vyleze tak na 1000ot. ale nic víc. KDe by v něm mohla bejt chyba? Díky za pomoc, vyhazovat ho nechci páč se dementně scháněj. ...neví někdo jesi by tam nešli nabastlit vnitřnosti z malýho Palu? Díky
13:08:51
22.12.2015
Jozka
-> minno: Asi se tu a tam zadařilo - koupil jsem koncem století taky novej a na STK jsem se docela divil, že jeho údaje odpovídají tomu, co ukazovala mašina na emisích..
13:01:45
22.12.2015
minno
Ja s PAL otáčkomerom nemám problém (okrúhly budík)1. Kupoval som ho nový v roku 2003 a odvtedy fachčí ako má.
01:44:12
18.12.2015
Bukaj
-> Kocvin: Každej má úplně jiný střeva a vyměnit jen elektroniku a nechat elektromechaniku (magnet a cívku ručky) by asi nefungovalo...
21:17:33
17.12.2015
Kocvin
-> palinator: Co takhle vyměnit jen "střeva"??
21:13:58
17.12.2015
palinator
Kdyby dělal Lumel otáčkoměry i do hranatý přístrojovky, dal bych ho tam teď hned. PAL je za trest.
19:08:18
13.12.2015
Bukaj
-> Urbi: Ještě dotaz - čistě teoreticky - kdybych odstranil ze strojku otáčkoměru to závaží, tak by ručička tolik nekmitala, ale byla by víc namáhána osička, respektive její uložení?
19:03:05
13.12.2015
Bukaj
-> Jozka: No, také jsem přemýšlel, že bych udělal vypínání osvětlení přístrojů, jako mělo MB, nebo reostat z kila...
19:02:03
13.12.2015
Bukaj
-> Urbi: Díky za rady6

O nepřesnostech PALu vím, na novou elektroniku kašlu - na to moje ježdění...

...beztak tam mám otáčkoměr jenom proto, abych neměl díru v přístrojovce - hodiny, jako měl Favorit (kdyby byly ve správném designu a rozměru) bych využil víc3
18:47:40
13.12.2015
Petr Urban
-> Bukaj: Zákmity je vlastnost a PAL většinou nebývá zdaleka tak přesný jako LUMEL. Kde mohu, dám si vždy lumel. Pokud chceš dobový Pal, udělej si do něj novou elektroniku, je to v článcích od Marciuse tuším.
15:45:35
13.12.2015
Jozka
-> Bukaj: Uvidíme, kdyžtak doplním ještě reostat a nechám jen mžourat..4 Jinak origo Pal jsem měl kdysi v MBF a taky po namontování kmital podobně, jak píšeš a pak se záhadně uzdravil, resp. jsem se v něčem vrtal (možná i měnil motor) a potom se to zklidnilo.



Což mi připomnělo, že aktuální VDO mi ukazuje úplný nesmysly, jak kdyby mi prodali provedení pro šestiválec..8
15:38:07
13.12.2015
Bukaj
-> Jozka: Pokud jezdíš hlavně ve dne, tak to neřeš a pokud v noci, tak si zvykneš. I na tu poletující ručku...3
15:28:01
13.12.2015
Jozka
-> Bukaj: Nu, chci dát taky PAL, takže jsi mě připravil na dilema..3
15:04:50
13.12.2015
Bukaj
-> Jozka: Jde o to, že všechny ostatní kulaté budíky ze 742 mají díru pro žárovku osvitu nahoře, kdežto PAL otáčkoměry dole. A pochopitelně na straně, kde je žárovka, to svítí víc. Při jízdě (normální posez v sedačce) to je znát hlavně na ručičce - u otáčkoměru je osvícená zdola, u ostatních budíků shora. A také na odlesku světla na "stínítku" (plechový rámeček pod sklem) budíků. Prostě je to takové nevyvážené. Ale lepší, než LUMEL, který byl designově a materiálově odlišný (trochu jiná ručička a lakování ciferníku, plastové stínítko atd), i když měl žárovičku na "správném" místě4
13:41:13
13.12.2015
Jozka
-> Bukaj: Matně si vybavuju, že jsem kvůli "rozhozenýmu" osvitu nějak manipuloval těma clonkama kolem ciferníku - ale pouze na erkových budících, u 742 mi takovýhle detaily zatím unikaji.5
12:53:56
13.12.2015
Bukaj
-> Jozka: U tohoto otáčkoměru nejde - ciferník je přidělán excentricky umístěnými šrouby. Přemýšlel jsem, za by šlo podsvícení otočit u otáčkoměru s centrickým ciferníkem, ale bál jsem se, že by to mohlo mít vliv na funkci - strojek má jakési závažíčko (asi jako setrvačník proti kývání ručky) a gravitace by na to mohla mít vliv, že by na ručičku působila obráceně...
12:44:09
13.12.2015
Jozka
-> Bukaj: To podsvícení jde otočit, pokud mě paměť neklame..
10:50:58
13.12.2015
Bukaj
Po letech jsem zase trochu ladil přístrojovku a vyměnil jsem LUMEL za PAL (abych měl hezky všechny budíky CZECHOSLOVAKIA)3

A ten zánovní PAL (tuším předposlední, nebo poslední evoluce kulatého PAL točkoměru) sice funguje, ale nemá stabilizovanou ručičku - když přeřadím (skoková změna otáček), tak ručičce chvilku trvá, než se ustálí a chvilku kmitá jako kyvadélko.

Je to závada, nebo vlastnost?1



Jinak si ještě budu muset zvyknout na to, že tento budík je podsvícen zespodu nahoru a poněkud to nekoresponduje s ostatními budíky...
13:44:23
27.10.2012
Martin NM
-> Induktor: ano už ukazuje dobre 1
17:51:05
26.10.2012
Induktor
-> Martin NM: Není zač, valí to?
18:42:52
24.10.2012
Martin NM
-> Induktor: díky moc 1
18:39:23
24.10.2012
Induktor
-> Martin NM: Zkusím to pohledat v PC a kdyžtak ti to napíšu, když to nenajdu tak za chvíli dojede bratr a on ten otáčkoměr v autě má tak se ti podívám.

E: Nebo tady

skoda-virt.cz/cz/.../1141 6-otackomer-lumel-zapojeni
upraveno 1x, naposled 24.10.2012 18:41:45
19:55:37
23.10.2012
minno
-> Martin NM: z hlavy ti to nepoviem, ale skus tie kable prehodit inac, bude chyba tam.
19:47:53
23.10.2012
Martin NM
-> minno: je to origo do škodovky LUMEL. s tým konektorom na osvetlenie som sa sekol.... sú na nom normálne tri konektory. + kábel z indučky, - a ešte jeden. len už si presne nepamätám ako to má byť presne zapojené. Je to podla schémy. povedz mi pls presne to zapojenie tých konektorov
19:30:47
23.10.2012
minno
-> Martin NM: otázka znie, či v takomto zapojení ti už niekedy ten otáčkomer fungoval dobre? Ak áno, tak hľadaj chybu v samotnom otáčkomeri (skús iný), ak nie, možno ho máš predsa len zle zapojený (čo je to za otáčkomer? konektor na podsvietenie?9 - to asi nebude origo točkomer zo škodovky). Origo otáčkomery mali ináč vývody - líšilo sa to od výrobcu (Lumel, PAL).
19:27:22
23.10.2012
Martin NM
Ja mám tiež problém s otáčkomerom. Je zapojený dobre, + indučka - zem a posledný je podsvietenie. mám taký problém že na volnobeh ukazuje dobre tých 800 až 850 ot/min ale akonáhle pridám plyn tak sa ručička zasekne na 3000.... proste skodovka hučí , má v skutočnosti nejakých 5000 ot ale mne stále ukazuje len 3000. dalej sa mi ručička ešte nedostala..... čo mám robiť ? 8
17:28:02
21.12.2010
Tom.MBG
taky sem to skokla nic delalo to i kdyz tam radio jestenebylo10 8
13:44:28
20.12.2010
squalo
Skontroloval si si aj kostry pod palubkou? Mne to robilo ukostrenie od radia ...
13:37:04
20.12.2010
Tom.MBG
tak vcerasem prolezcelou palubku a ni otackomer litafurt jeste skousim vymenit lucase jestli to k necemu bude nemate nekdo jedny navic nepotrebny ale funkcni jinak uz nevim9 8 4
18:49:46
12.12.2010
Radza
-> skoda 120ls: tak co??
20:13:15
08.12.2010
Tom.MBG
nene zatim mi neprisly budiky nevim kde se to louda aleuz me to zajima1
20:11:10
08.12.2010
Radza
-> skoda 120ls: tak už jsi pokročil??
upraveno 1x, naposled 08.12.2010 20:11:23
13:48:07
05.12.2010
Tom.MBG
no nevim pockam na budiky doufam ze je posle a pak sem napisu co a jak ae kdyby nekoho neco napadlo tak piste4
08:08:06
05.12.2010
Radza
-> skoda 120ls: No ty voe,to je na hovno.Tam se musí některý kabely zákonnitě dotýkat....Nic jinýho už mě nenapadá.7
22:19:30
04.12.2010
Tom.MBG
to jsem zkousel dal se tam i kulaty budiky misto hranatejch a nic furt stejny ted cekam az mi prijdou budiky od synyho a kouknu na kabelaz pod palubkou ale kdyz sem to mel venku tak bylo vse ok takze nevim8
20:22:46
04.12.2010
Radza
-> skoda 120ls: Tak vyměň otáčkoměr..
19:07:50
04.12.2010
Tom.MBG
nic skace to jak pominuty ja nevim11
17:46:11
04.12.2010
Radza
-> skoda 120ls: Tak co??
14:52:51
04.12.2010
Radza
-> MOLSO: To už jsem vyměňoval6
12:41:03
04.12.2010
Tom.MBG
nic dela to porad11 11
08:58:16
04.12.2010
Tom.MBG
dik to skusim na to sem jeste nekoukal4
08:45:23
04.12.2010
MOLSO
-> Radza: skor si pozri ukostrenie motora 4
08:43:42
04.12.2010
Tom.MBG
coze to ma na to nejaky vliv???9 9
21:09:43
03.12.2010
Radza
-> skoda 120ls: Mno to jsem si myslel taky.Jednou mi pořád lítala rafička na budíku teploty vody a nemohl jsem zaboha přijít na to proč,až jsme nakonec zjistili,že to dělala kostra předního pravýho blinkru!!Byla úplně zarostlá rzí....9
upraveno 1x, naposled 03.12.2010 21:10:01
20:07:54
03.12.2010
Tom.MBG
na aute jich moc neni ne jedna pod palubkou a par u relatek a to je vse ne7
19:57:30
03.12.2010
Radza
Myslim si,že někde bude v prdeli nějaká kostra..
19:56:47
03.12.2010
Radza
-> skoda 120ls: mno,tak to teda netušim,co by to mohlo bejt8
19:50:03
03.12.2010
Tom.MBG
kabl ventilu je ok mel sem venku palubku anic sem nenasel179
zvětšit blbne otackomer - obrázek od Tom.MBG vložen 03.12.2010 19:50:03
Extreme Tyres