skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
blbne otackomer
-> Tomaso435: Nene, jenom jeden právě.
-> ochoda: a nemáš zapojený 2 točkoměry zároveň? to mi na fávu nedělalo nikdy dobrotu.
Pic, sehnal sem budík z eRka (tzn. Pal) a mám problém, když ho napojím (vyzkoušel sem různý zapojení) a natočím motor, tak se ručička skoro nehne, až když to točim jak blázen tak vyleze tak na 1000ot. ale nic víc. KDe by v něm mohla bejt chyba? Díky za pomoc, vyhazovat ho nechci páč se dementně scháněj. ...neví někdo jesi by tam nešli nabastlit vnitřnosti z malýho Palu? Díky
-> minno: Asi se tu a tam zadařilo - koupil jsem koncem století taky novej a na STK jsem se docela divil, že jeho údaje odpovídají tomu, co ukazovala mašina na emisích..
Ja s PAL otáčkomerom nemám problém (okrúhly budík)
. Kupoval som ho nový v roku 2003 a odvtedy fachčí ako má.

-> Kocvin: Každej má úplně jiný střeva a vyměnit jen elektroniku a nechat elektromechaniku (magnet a cívku ručky) by asi nefungovalo...
-> palinator: Co takhle vyměnit jen "střeva"??
Kdyby dělal Lumel otáčkoměry i do hranatý přístrojovky, dal bych ho tam teď hned. PAL je za trest.
-> Urbi: Ještě dotaz - čistě teoreticky - kdybych odstranil ze strojku otáčkoměru to závaží, tak by ručička tolik nekmitala, ale byla by víc namáhána osička, respektive její uložení?
-> Jozka: No, také jsem přemýšlel, že bych udělal vypínání osvětlení přístrojů, jako mělo MB, nebo reostat z kila...
-> Urbi: Díky za rady
O nepřesnostech PALu vím, na novou elektroniku kašlu - na to moje ježdění...
...beztak tam mám otáčkoměr jenom proto, abych neměl díru v přístrojovce - hodiny, jako měl Favorit (kdyby byly ve správném designu a rozměru) bych využil víc

O nepřesnostech PALu vím, na novou elektroniku kašlu - na to moje ježdění...
...beztak tam mám otáčkoměr jenom proto, abych neměl díru v přístrojovce - hodiny, jako měl Favorit (kdyby byly ve správném designu a rozměru) bych využil víc

-> Bukaj: Zákmity je vlastnost a PAL většinou nebývá zdaleka tak přesný jako LUMEL. Kde mohu, dám si vždy lumel. Pokud chceš dobový Pal, udělej si do něj novou elektroniku, je to v článcích od Marciuse tuším.
-> Bukaj: Uvidíme, kdyžtak doplním ještě reostat a nechám jen mžourat..
Jinak origo Pal jsem měl kdysi v MBF a taky po namontování kmital podobně, jak píšeš a pak se záhadně uzdravil, resp. jsem se v něčem vrtal (možná i měnil motor) a potom se to zklidnilo.
Což mi připomnělo, že aktuální VDO mi ukazuje úplný nesmysly, jak kdyby mi prodali provedení pro šestiválec..

Což mi připomnělo, že aktuální VDO mi ukazuje úplný nesmysly, jak kdyby mi prodali provedení pro šestiválec..

-> Jozka: Pokud jezdíš hlavně ve dne, tak to neřeš a pokud v noci, tak si zvykneš. I na tu poletující ručku...

-> Bukaj: Nu, chci dát taky PAL, takže jsi mě připravil na dilema..

-> Jozka: Jde o to, že všechny ostatní kulaté budíky ze 742 mají díru pro žárovku osvitu nahoře, kdežto PAL otáčkoměry dole. A pochopitelně na straně, kde je žárovka, to svítí víc. Při jízdě (normální posez v sedačce) to je znát hlavně na ručičce - u otáčkoměru je osvícená zdola, u ostatních budíků shora. A také na odlesku světla na "stínítku" (plechový rámeček pod sklem) budíků. Prostě je to takové nevyvážené. Ale lepší, než LUMEL, který byl designově a materiálově odlišný (trochu jiná ručička a lakování ciferníku, plastové stínítko atd), i když měl žárovičku na "správném" místě

-> Bukaj: Matně si vybavuju, že jsem kvůli "rozhozenýmu" osvitu nějak manipuloval těma clonkama kolem ciferníku - ale pouze na erkových budících, u 742 mi takovýhle detaily zatím unikaji.

-> Jozka: U tohoto otáčkoměru nejde - ciferník je přidělán excentricky umístěnými šrouby. Přemýšlel jsem, za by šlo podsvícení otočit u otáčkoměru s centrickým ciferníkem, ale bál jsem se, že by to mohlo mít vliv na funkci - strojek má jakési závažíčko (asi jako setrvačník proti kývání ručky) a gravitace by na to mohla mít vliv, že by na ručičku působila obráceně...
-> Bukaj: To podsvícení jde otočit, pokud mě paměť neklame..
Po letech jsem zase trochu ladil přístrojovku a vyměnil jsem LUMEL za PAL (abych měl hezky všechny budíky CZECHOSLOVAKIA)
A ten zánovní PAL (tuším předposlední, nebo poslední evoluce kulatého PAL točkoměru) sice funguje, ale nemá stabilizovanou ručičku - když přeřadím (skoková změna otáček), tak ručičce chvilku trvá, než se ustálí a chvilku kmitá jako kyvadélko.
Je to závada, nebo vlastnost?
Jinak si ještě budu muset zvyknout na to, že tento budík je podsvícen zespodu nahoru a poněkud to nekoresponduje s ostatními budíky...

A ten zánovní PAL (tuším předposlední, nebo poslední evoluce kulatého PAL točkoměru) sice funguje, ale nemá stabilizovanou ručičku - když přeřadím (skoková změna otáček), tak ručičce chvilku trvá, než se ustálí a chvilku kmitá jako kyvadélko.
Je to závada, nebo vlastnost?

Jinak si ještě budu muset zvyknout na to, že tento budík je podsvícen zespodu nahoru a poněkud to nekoresponduje s ostatními budíky...
-> Induktor: ano už ukazuje dobre 

-> Martin NM: Není zač, valí to?
-> Induktor: díky moc 

-> Martin NM: Zkusím to pohledat v PC a kdyžtak ti to napíšu, když to nenajdu tak za chvíli dojede bratr a on ten otáčkoměr v autě má tak se ti podívám.
E: Nebo tady
skoda-virt.cz/cz/.../1141 6-otackomer-lumel-zapojeni
E: Nebo tady
skoda-virt.cz/cz/.../1141 6-otackomer-lumel-zapojeni
-> Martin NM: z hlavy ti to nepoviem, ale skus tie kable prehodit inac, bude chyba tam.
-> minno: je to origo do škodovky LUMEL. s tým konektorom na osvetlenie som sa sekol.... sú na nom normálne tri konektory. + kábel z indučky, - a ešte jeden. len už si presne nepamätám ako to má byť presne zapojené. Je to podla schémy. povedz mi pls presne to zapojenie tých konektorov
-> Martin NM: otázka znie, či v takomto zapojení ti už niekedy ten otáčkomer fungoval dobre? Ak áno, tak hľadaj chybu v samotnom otáčkomeri (skús iný), ak nie, možno ho máš predsa len zle zapojený (čo je to za otáčkomer? konektor na podsvietenie?
- to asi nebude origo točkomer zo škodovky). Origo otáčkomery mali ináč vývody - líšilo sa to od výrobcu (Lumel, PAL).

Ja mám tiež problém s otáčkomerom. Je zapojený dobre, + indučka - zem a posledný je podsvietenie. mám taký problém že na volnobeh ukazuje dobre tých 800 až 850 ot/min ale akonáhle pridám plyn tak sa ručička zasekne na 3000.... proste skodovka hučí , má v skutočnosti nejakých 5000 ot ale mne stále ukazuje len 3000. dalej sa mi ručička ešte nedostala..... čo mám robiť ? 

taky sem to skokla nic delalo to i kdyz tam radio jestenebylo



Skontroloval si si aj kostry pod palubkou? Mne to robilo ukostrenie od radia ...
tak vcerasem prolezcelou palubku a ni otackomer litafurt jeste skousim vymenit lucase jestli to k necemu bude nemate nekdo jedny navic nepotrebny ale funkcni jinak uz nevim




-> skoda 120ls: tak co??
nene zatim mi neprisly budiky nevim kde se to louda aleuz me to zajima

-> skoda 120ls: tak už jsi pokročil??
no nevim pockam na budiky doufam ze je posle a pak sem napisu co a jak ae kdyby nekoho neco napadlo tak piste

-> skoda 120ls: No ty voe,to je na hovno.Tam se musí některý kabely zákonnitě dotýkat....Nic jinýho už mě nenapadá.

to jsem zkousel dal se tam i kulaty budiky misto hranatejch a nic furt stejny ted cekam az mi prijdou budiky od synyho a kouknu na kabelaz pod palubkou ale kdyz sem to mel venku tak bylo vse ok takze nevim

-> skoda 120ls: Tak vyměň otáčkoměr..
nic skace to jak pominuty ja nevim

-> skoda 120ls: Tak co??
-> MOLSO: To už jsem vyměňoval

nic dela to porad



dik to skusim na to sem jeste nekoukal

-> Radza: skor si pozri ukostrenie motora 

coze to ma na to nejaky vliv???



-> skoda 120ls: Mno to jsem si myslel taky.Jednou mi pořád lítala rafička na budíku teploty vody a nemohl jsem zaboha přijít na to proč,až jsme nakonec zjistili,že to dělala kostra předního pravýho blinkru!!Byla úplně zarostlá rzí....

na aute jich moc neni ne jedna pod palubkou a par u relatek a to je vse ne

Myslim si,že někde bude v prdeli nějaká kostra..
-> skoda 120ls: mno,tak to teda netušim,co by to mohlo bejt
