skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zapojení příd. světel
Tak už mám v tom jasno svetlá sa zapoja 4ri na jedno rele v pripade takomže by ma mohli aj dade stopnút tak si urobím vypínač na dve aby svietili len dve a dám ho na palubovku .
Ok skusim ale či to pomože.
-> šípka 120 l: Doprkýnkapráce,to je jak v první pomocný
Tak jinak:nedisponuješ-li zkoušečkou,vem si 5m kabelu,pripoj "na hulváta" k "+" pólu akumulátoru a zkus si cestu k lampám od relé. Pokud to máš OK,musí ti svítit. V tom případě máš chybu v ovládání. Pokud ne,máš chybu kdes ve spoji,jdi po jednotlivých lampách,popř. si "oprskej" kostry lamp (prostě škrtni káblem letmo o vyvedený kostry) a uvidíš hned.

-> šípka 120 l: kostru máš

-> šípka 120 l: a jak mas ukostreny svetla na narazniku?
Boháča žiarovky mám asi dobré keď sú svetlá nové a na baterke keď ich odskúšam tak idú...keď ich zapojím cez relé nejde nič potrebujem normálny názor ako to zapojit ,mám dat dve rele?,no a ktím dialkovím ako to mam zapojit aby ma nepodrbali za to na ceste chcem používat všetky štyry nechcem ich mať len na okrasu potom som si mohol kúpit len dva keby to chcem mať tak ma to tu vicej ludi tak neviem o čo ide skúšal som kostru káble všetko je dobré ešte na prvej poistke a tretej mislím mam zapojenú pípačku keď sa nehajú svietiť..svetlá ale to asi prúd nejak neodoberá ,nie

-> Bobesh: Kdo chce kam ...
-> Nwkt: Tome,už jen ten nápad:čtyři dálky
Ještě mu ty sáňky zahořej...


Nakonec dojde na to, že tam žárovky má, ale jsou všechny prasklý 

Bobesh 28.08.12 19:17:22 napsal:
→ šípka 120 l: Pokud se nepletu,tak 1.pojistka je
vlevo,8. vpravo. Takže 30ku přívodní nad pojistku,pokud tam nemáš
zvláštní pojistkové pouzdro na kabelu,jinak to nebudeš mít jištěné.
85ku na pojistku 7 nebo 8. 86ku kostra. Žárovky tam,doufám máš. A relé
je OK? Není nááááhodou třeba rozpínací?
Tak tak ako pišeš idem to ešte pozret tak to mam ako pišeš.
→ šípka 120 l: Pokud se nepletu,tak 1.pojistka je
vlevo,8. vpravo. Takže 30ku přívodní nad pojistku,pokud tam nemáš
zvláštní pojistkové pouzdro na kabelu,jinak to nebudeš mít jištěné.
85ku na pojistku 7 nebo 8. 86ku kostra. Žárovky tam,doufám máš. A relé
je OK? Není nááááhodou třeba rozpínací?
Tak tak ako pišeš idem to ešte pozret tak to mam ako pišeš.
-> šípka 120 l: Pokud se nepletu,tak 1.pojistka je vlevo,8. vpravo. Takže 30ku přívodní nad pojistku,pokud tam nemáš zvláštní pojistkové pouzdro na kabelu,jinak to nebudeš mít jištěné. 85ku na pojistku 7 nebo 8. 86ku kostra. Žárovky tam,doufám máš. A relé je OK? Není nááááhodou třeba rozpínací?
ale podla mojej schemy je to dobre čo som načarbal na obrazku dole?
-> šípka 120 l: 6árovkovou zkoušečku a zkoušet a zkoušet,někde to být musí.
Nwkt 28.08.12 19:00:44 napsal:
→ šípka 120 l: Tak měřák a celý to projdi, někde
máš bugu. Podíval bych se na ty kostry, jiný relé jsi zkoušel?
Merák nemám po ruke momentalne rele som skušal menit mám, 4 ks ale cvakaju a spinaju keby sa zle necvaknu dakedy ked odisli stačilo prihnut pliešok a šli dalej ,tak podla tej schemy čo som sem dal je to v poriadku hej len kanel s 85 ma byt na 7dmičke poistke.
→ šípka 120 l: Tak měřák a celý to projdi, někde
máš bugu. Podíval bych se na ty kostry, jiný relé jsi zkoušel?
Merák nemám po ruke momentalne rele som skušal menit mám, 4 ks ale cvakaju a spinaju keby sa zle necvaknu dakedy ked odisli stačilo prihnut pliešok a šli dalej ,tak podla tej schemy čo som sem dal je to v poriadku hej len kanel s 85 ma byt na 7dmičke poistke.
afro100 28.08.12 18:54:28 napsal:
→ šípka 120 l: ak mas niekde kostru na farbu, tak to
nepojde, treba oskrabat farbu tam kde kostris, rovnako s koroziou… dufam ze
taku blbost ale netreba pisat ..
Ztial som to skušal len tak s dlhšimi kablami ukostrenie som dal s ukostrenia radia radio ide relatko spína len neviem prečo nejdu svetlá v predu su napojene na kostru o držiaky ale nejdu ani ked dam kostru rovno s druhej baterie.
→ šípka 120 l: ak mas niekde kostru na farbu, tak to
nepojde, treba oskrabat farbu tam kde kostris, rovnako s koroziou… dufam ze
taku blbost ale netreba pisat ..
Ztial som to skušal len tak s dlhšimi kablami ukostrenie som dal s ukostrenia radia radio ide relatko spína len neviem prečo nejdu svetlá v predu su napojene na kostru o držiaky ale nejdu ani ked dam kostru rovno s druhej baterie.
-> šípka 120 l: Tak měřák a celý to projdi, někde máš bugu. Podíval bych se na ty kostry, jiný relé jsi zkoušel?
No vyskúšal som to stále nič v predu mám 4 pridavné svetlá ,nebude to tím že ich mám na jednom relátku?
-> šípka 120 l: Jenže,drahý příteli,ty máš 4ks přídavných dálkových světel. Nevím,co na to vaše legislativa ale v Čehúnově můžeš na přední část vozu namontovat pouze 1 pár přídavných dálkových světel a 1 pár mlhových světel. Pokud jsi se zhlédl ve starých soutěžních škodovkách,tak si pořádně prohlédni dobové fotky. Podle krycích světel je evidentní,že i slavná eReSa měla také pouze od každého typu jeden pár. A jedno relé na všechny 4 světlomety,to je taky docela fatalitka. Až by ti při noční eRZetě odešlo relé,byl by jsi náhle slepý jako kotě a tvoje cesta by vzala rychlej konec. Takže:nahoru 1 pár přídavných dálek,dolů 1 pár předních mlhových světel. Proč mlhy dolů? Protože u země je mlha nejřidší nebo vůbec,tudíž ti ji světlomety podsvítí a vidíš dál. Do strany se natáčely proto,aby v noci jezdci viděli do zatáček. Mlhová světla mají sklo,které rozptyluje paprsek do šířky,tudíž si tuto úpravu mohli dovolit. Naproti tomu dálková světla mají sklo téměř čiré a kreslí-svítí do kužele soustředěně do dálky. Každý pár světel by měl mít vlastní spínač a kontrolku (dálky modrou,mlhy zelenou),dále by měla světla být ovládána spínacím relé a jištěna pojiskou společnou,popř. pro každý světlomet zvlášť. Jinak 4 žárovky H3 á 55W nám dávají bratru 220W,což při špánungu 12V dělá téměř 20A,což je záběr na relé i kabeláž,která by musela být dostatečně dimenzována,nehledě na to,že pokud máš ve voze originál svazek,budeš tam mít ztráty jako prase. Takže znovu opakuji to,co už mnozí dráteníci přede mnou,za předpokladu,že žárovky a paraboly jsou O.K.:Posílit stávající propojení hlavního řádu svorky 30 od aku k pojistkám a relé hlavních světel. Přidat zvlášť kostřící kabel aku-agregát. Všechny spoje dotažené,očištěné,nakonze
rvované. Akumulátor i alternátor v pořádku,tento případně nahradit silnějším či upravit průměr řemenice. A potom se možná budeš divitmže to hezky svítí i bez přídavek...
-> šípka 120 l: ak mas niekde kostru na farbu, tak to nepojde, treba oskrabat farbu tam kde kostris, rovnako s koroziou... dufam ze taku blbost ale netreba pisat ..
Nwkt 28.08.12 18:51:36 napsal:
→ šípka 120 l: 85 na pojistku 7
idem skusit
čo to povie
→ šípka 120 l: 85 na pojistku 7
idem skusit
čo to povie
Ano ukostrene je dobre
-> šípka 120 l: ukostril si relatko poriadne ?
-> šípka 120 l: 85 na pojistku 7
Syny 22.01.09 23:52:52 napsal:
→ Bobesh: tak kabel da silnejsi a o kontrolce na pridavny
dalky slysim prvne… muze udelat podsvetlenej spinac a ten brat za kontrolku,
ale dle me to je naka blbina… :)
→ Vojtisek: Ja nevim, ale koupit si pridavny dalky a pak rict
nevim jak je zapojit je docela sranda :)
Jinak ve zkratce. Ze spinaciho kontaktu dalkovek (treba od pojistkovky –
myslim 5. a 6. pojistka) to potahnes na rele (kontakt 85) a z rele (kontakt
86) na kostru. Potom z 1. pojistky natahens tlustsi kabel (1,5mm2 prurez) na
rele (kontakt 30) a z rele (kontakt 87) odvedes 2 kabliky (1,5mm2 prurez), na
ty kabliky das pojistky a povedes to na svetla… Svetla pak samozrejme jeste
ukostris. A svitis ;)
Pokud to chces mit na vypinac, tak ten na kabel co vede na rele (kontakt 85)
ktermy budes prerusovat a zapinat pridavny svetla, kdyz budou
rozsviceny dalky…
spravil som to tak a nič nesvieti v čom je chyba hore som dal aj schemu ako som to zapojil
→ Bobesh: tak kabel da silnejsi a o kontrolce na pridavny
dalky slysim prvne… muze udelat podsvetlenej spinac a ten brat za kontrolku,
ale dle me to je naka blbina… :)
→ Vojtisek: Ja nevim, ale koupit si pridavny dalky a pak rict
nevim jak je zapojit je docela sranda :)
Jinak ve zkratce. Ze spinaciho kontaktu dalkovek (treba od pojistkovky –
myslim 5. a 6. pojistka) to potahnes na rele (kontakt 85) a z rele (kontakt
86) na kostru. Potom z 1. pojistky natahens tlustsi kabel (1,5mm2 prurez) na
rele (kontakt 30) a z rele (kontakt 87) odvedes 2 kabliky (1,5mm2 prurez), na
ty kabliky das pojistky a povedes to na svetla… Svetla pak samozrejme jeste
ukostris. A svitis ;)
Pokud to chces mit na vypinac, tak ten na kabel co vede na rele (kontakt 85)
ktermy budes prerusovat a zapinat pridavny svetla, kdyz budou
rozsviceny dalky…
spravil som to tak a nič nesvieti v čom je chyba hore som dal aj schemu ako som to zapojil
To mi tu nevie nikto poradit robým auto na dvore rád by som to ešte dnes dorobil.
01 ak som vás správne pochopil s toho čo som čítal malo by to byť nejak takto no ale zapojil som to tak a nejdu mi pridavné svetlá pritom ukostrenie na svetlách je dobré ,skúšal som meňit aj vicej relátok a nič použil som relátka zo škodovky s predních svetiel.
Zdravim a s timto mam aj ja presne problem ako ich mam zapojiť mám v predu 4ks na svetelnej rampe zrejme budem k tomu potrebovat nejake relatka možem použit aj škodovkove?
-> Vojťas: Relátek není nikdy dost
. V černým bleskovi jich mám tuším šest, k tomu dvě pojistkovky a všechno natlačený pod volant do výřezu palubky jako u kila - už bych to tak nikdy neudělal, zatím nic neselhalo, ale kdyby jo.. hrozná představa. A takhle budou relé kontaktama dolů, nebo vodorovně?

-> Jozka: Pertinaxova deska, na ni sem to daval samorezkama a na kastli sem to pripevnil dvouma sroubama do der co jsou v kastli prave na relatka. Kostru sem pritahl na ty svorky zvlast od sroubu, pochazi to z Tatramatky
Sice je tam dost kablu ale pohoda, dobry je ze kdyby chciplo relatko na potkavaci tak porad mam jedno "navic".

-> Vojťas: Dobrej panel.. a pro 120 asi i dobrý řešení - budu se inspirovat (u MB i kil, na kterých jsem zatím kutil, lze na rozdíl od 105/120 poměrně jednoduše plácnout 2. pojistkovku k té původní).
Jen tak lehce priprava
Ale uz to mam v kupe jen jedno relatko nejak blbne, tak ze mi jde prave jen ten jeden okrun na dalky.
Ale jinak na relatka to muzu jedine doporucit, reakce na prepinani dalkovy/tlumeny naprosto supr, okamzita bez nejakyho mzourani. Meril jsem odber relatka, v sepnutym stavu bere 0,2 A tak ze i kdyz tam budu mit dve, pokles odberu oproti tomu kdyz pres lukasy sly dva pary dalkovejch je porad dost neporovnatelnej, jen pri sepnuti tam byla nejaka spicka 5 A, ale to prikladam spis meraku.
A pritahl sem nakonec novej drat od starteru, tak ze sem nakonec pouzil sedm pojistek... ani sem jich tolik nemohl najit.

Ale uz to mam v kupe jen jedno relatko nejak blbne, tak ze mi jde prave jen ten jeden okrun na dalky.
Ale jinak na relatka to muzu jedine doporucit, reakce na prepinani dalkovy/tlumeny naprosto supr, okamzita bez nejakyho mzourani. Meril jsem odber relatka, v sepnutym stavu bere 0,2 A tak ze i kdyz tam budu mit dve, pokles odberu oproti tomu kdyz pres lukasy sly dva pary dalkovejch je porad dost neporovnatelnej, jen pri sepnuti tam byla nejaka spicka 5 A, ale to prikladam spis meraku.
A pritahl sem nakonec novej drat od starteru, tak ze sem nakonec pouzil sedm pojistek... ani sem jich tolik nemohl najit.
-> Jozka: ty tri relatka to neni spatnej napad, nerozdelovat dalky na levy a pravy, ale na H4 a H1. vzdycky by mi aspon par svitil. Tak uvidim jak to rano vykoumam, chci tam prave tad celou pojistkovku navic, protoze mensi sem nesehnal a davat pojistky na jednotlivy privody se mi nelibi.
-> Vojťas: U užovky jsem se k úpravě, kterou chystáš ty, ještě nedostal, ale s plechovejma (origo 110R např.) a nakonec i s novějšíma jsem měl problémy jen tehdy, když mi do nich natekla voda.. A to přestože postupuju dost jednoduše - původní přívody k pojistkám 5 a 7 zavedu na ovládací okruhy relátek, z 1. pojistky vytáhnu proud na "silový" obvody relátek a od nich nový vodiče k 5 a 7.. místo původních. Pro přídavný dálky od pojistky 7 vodič k vypínači, od vypínače rozdvojím na kontrolku a ovládací okruh 3rd relé, silovej okruh přídavných už je pak jasnej, s těma pojistkama navíc.
Uf, jsem napůl vařenej, tak snad jsem nenapsal nějakou pitomost.. Akorát aby se mi dráty dobře vešly a mohl jsem použít větší průřezy, dávám rovnou celou 8-cestnou pojistkovou skříňku navíc, což je věc, kterou jsem u tý 120-ky ještě nedomyslel.
Uf, jsem napůl vařenej, tak snad jsem nenapsal nějakou pitomost.. Akorát aby se mi dráty dobře vešly a mohl jsem použít větší průřezy, dávám rovnou celou 8-cestnou pojistkovou skříňku navíc, což je věc, kterou jsem u tý 120-ky ještě nedomyslel.
-> Jozka: No to by me zajimalo jakej proud zvladne to rele. Ale na dalkovy dat dve to neni spatnej napad.
-> Vojťas: Na přemejšlení fakt hic, ale já bych to viděl na 3. relátka a dvě pojistky navíc..
Hele draci, jak nejlip zapojit rele na svetla kdyz mam ouzu bez relatek, a jsou tam dany LS svetla, tudiz dve dalkovy navic, bylo to jen nasvorkovany v hrncich. Relatka sem chtel dat dve, ale nechce se mi stourat do lukasu abych vytahl privod z packy rovnou na relatko, pac nejdriv to jde pres pojistky kde se to v zapeti deli na levy a pravy svetlo. Moznosti jsou vytahnout kable od pojistek na svetla do kufru, a od puvodni pojistkovky vest drat na rele, a od nej do pojistovky kde by se to v zapeti rozdelilo na levou a pravou stranu, tudiz bych pridal ctyri pojistky na levou / pravou stranu / potkavaci / dalkovy. Je to velka kravina krom toho ze to je docela slozity reseni ? Kdo jste to jak resil? V tomhle hice je to tezky premejslet :D Dikas
-> Vojtisek: neřeš dal jsme ti tady obrázek s popisem, kontrolka bejt nemusí tu už máš
-> Syny: & -> Bobesh: Na jeho omluvu musím říct, že jsem je dal do takových těch malých škeblí od hledáčku traktorových a on kolem toho jen tak proběhl..
-> Syny: Taky si říkám...

-> Jozka: Jestli technik nepozna dalky od mlhovek, tak to teda potes koste...
-> Syny: Já kontrolku dávám vždycky, ale asi být nemusí - v sobotu jsem byl na STK, technik myslel, že to jsou mlhovky a hledal jí, když jsem ho informoval, že se jedná o přídavný dálkový, ztratil zájem..
Moc jednodušších věcí než připojit přídavný dálkový už teda na autě není, ale jak to čtu, tak koukám, že je snažší to prodrátovat, než vysvětlit.
Moc jednodušších věcí než připojit přídavný dálkový už teda na autě není, ale jak to čtu, tak koukám, že je snažší to prodrátovat, než vysvětlit.
-> Bobesh: tak kabel da silnejsi a o kontrolce na pridavny dalky slysim prvne... muze udelat podsvetlenej spinac a ten brat za kontrolku, ale dle me to je naka blbina... :)
-> Vojtisek: Ja nevim, ale koupit si pridavny dalky a pak rict nevim jak je zapojit je docela sranda :)
Jinak ve zkratce. Ze spinaciho kontaktu dalkovek (treba od pojistkovky - myslim 5. a 6. pojistka) to potahnes na rele (kontakt 85) a z rele (kontakt 86) na kostru. Potom z 1. pojistky natahens tlustsi kabel (1,5mm2 prurez) na rele (kontakt 30) a z rele (kontakt 87) odvedes 2 kabliky (1,5mm2 prurez), na ty kabliky das pojistky a povedes to na svetla... Svetla pak samozrejme jeste ukostris. A svitis ;)
Pokud to chces mit na vypinac, tak ten na kabel co vede na rele (kontakt 85) ktermy budes prerusovat a zapinat pridavny svetla, kdyz budou rozsviceny dalky...
-> Vojtisek: Ja nevim, ale koupit si pridavny dalky a pak rict nevim jak je zapojit je docela sranda :)
Jinak ve zkratce. Ze spinaciho kontaktu dalkovek (treba od pojistkovky - myslim 5. a 6. pojistka) to potahnes na rele (kontakt 85) a z rele (kontakt 86) na kostru. Potom z 1. pojistky natahens tlustsi kabel (1,5mm2 prurez) na rele (kontakt 30) a z rele (kontakt 87) odvedes 2 kabliky (1,5mm2 prurez), na ty kabliky das pojistky a povedes to na svetla... Svetla pak samozrejme jeste ukostris. A svitis ;)
Pokud to chces mit na vypinac, tak ten na kabel co vede na rele (kontakt 85) ktermy budes prerusovat a zapinat pridavny svetla, kdyz budou rozsviceny dalky...
prostě, vemeš kabel na kterej by moh svítit i celej stadion,,, takže máš jistotu že je dostatečně silnej aby ti neshořel.... já to mám tak že mám od baterky přívod na přídavákům.hned u baterkyto to beru přez box ve kterým mám pojistku,,,, ten kabel vede do relátka do samce s číslem 3O, z relátka z čísla 87 (snad teda)přez pojistku to přivedeš k přídavákum, nějak to rozdvoj třeba čokoládou, .. pak k relátku musíš přivíst signál, kterej bude spínat, takže nařízni bužírku od kabelu ke klasickým dalkovým (u světla) napájej tam kabel (rozdvojení) a zavař to do bužírky smrštovací, ten signál kopni do relátka k číslu 85.. pak do relátka do zbylýho konce přivěď mínus od nějakýho šroubku,,,, nebo něco pořeš.... samozřejmě k přídavák musí mít taky mínus předpokládám že kovový držík bude to co světlu přivádí mínus,,, no a ted by ti to mělo svítit když sepneš dálkový at svetelnou houkačkunebo klasicky přepneš.......... jinak s tím odpojovačem přídavných světel,,, to mužeš udělat tak, že ten signální kterej si ppřepulíš a protáhneš ho do vnitřku nebo si udělej vypínač přímo v motoru,, já mám i relátka a pojistky v motoru ..a vypínač tam žádnej nemám a nikdo mi zatim nic neřek ... (teda v motoru ty máš co ?? škoduly?
) no tot fše, snad

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : TAK TO JE SAMOSEBOU

-> Bobesh: no hlavně přídavný dálkový, pokud si dobře vzpomínám, musej být zapojený tak, aby svítili pouze pokud svítí normální dálkový (tak aby nešli zapnout bez nich) a k tomu navíc vlastní spínač... je to tak?
Bobesh 20.01.09 21:40:21 napsal: → Vojtisek: Pokud se nepletu a nedošlo ke změně,musí mít přídavná(lhostejno zda mlhy či dálky) světla pokud nejsou fabricky montována (4-oko LS-GLS) pro klid vyhlášky vlastní spínač a vlastní kontrolku,technicky vzato spínací relé a vlastní jištění je podmínkou pro bezpečný zapojení (nemluvě o kabeláži odpovídajícího průřezu,už jsem zažil že místo mlhovek svítily jejich přívodní kabely)
Herdek, tak to je na mne moc :-D

-> Vojtisek: Pokud se nepletu a nedošlo ke změně,musí mít přídavná(lhostejno zda mlhy či dálky) světla pokud nejsou fabricky montována (4-oko LS-GLS) pro klid vyhlášky vlastní spínač a vlastní kontrolku,technicky vzato spínací relé a vlastní jištění je podmínkou pro bezpečný zapojení (nemluvě o kabeláži odpovídajícího průřezu,už jsem zažil že místo mlhovek svítily jejich přívodní kabely)


umělec
30 stálý +, od baterie, startér, nejlépe přes pojistku
87 výstup, nejlépe přes pojistky
85 vstup od přepínače, rozdvojil jsme vývod z původního relé dálkových světlometů
86 kostra
30 stálý +, od baterie, startér, nejlépe přes pojistku
87 výstup, nejlépe přes pojistky
85 vstup od přepínače, rozdvojil jsme vývod z původního relé dálkových světlometů
86 kostra
Ideální by bylo natáhnout k tomu zvlášť napájení.