skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nordschleife
-> Eidy: budu to tu sledovat, bych to kdyžtak zopakl :)
Cupra přijela z Nordschleife a už se nehnula.
Já neměl M2, jen 125
Bylo to takové hrozně žvejkavé, aspoň tedy pocitově, to Cupra byla mnohem tvrdší.
Já neměl M2, jen 125

-> kpt.Budha 18.01.24 18:27:34: Aha, asi než si zvykneš, tak to máš odjetý. Chápu. Ale vždyť tam mají i "horší/normálnější&q
uot; auta než M2. Nějakej novej Golf by tě neuspokojil?
-> kpt.Budha 18.01.24 17:36:56: cupru už raději ne ? 

-> Eidy: Mně to s tím nešlo 

-> kpt.Budha: Znova si půjčit nechceš?
Zájemců by bylo hodně, aut asi výrazně míň. Nechce někdo nějaké auto vzít, že bychom se na něm vystřídali? 

-> bibendum30: to by se utavily brzdy hned ve druhé zatáčce 

Možná to tu máte...možná ne,ale třeba i mapka historie potěší 

-> m8rinek: Ale jo, chuť by byla a to u vícero účastníků loňského zájezdu. Letos to vidím nadějně.
Já bych se na ring zase rád dostal (nevim tedy čím), nechystáte se?
-> vhml 17.01.24 15:42:41: tak konečně jsi se tam dostal 

Okresky tam taky jsou bezva 

-> vhml 17.01.24 15:42:23: Ses měl zeptat. Bych ti to řekl a mohls ušetřit za benzín. 

-> Apple STS Chvojkovice-Brod 17.01.24 17:09:33: jedno kolo na kruhaci pred infocentrem a jel jsem dal, vsude mrtvo :-)
-> vhml: kolik jsi dal kol?

Dnes zavreno :-(
-> pavucina: Musíš Favoritem, s tvýma Nm to bude zbraň 

-> czechino: Ladič by se tam rád letos podíval taky, loni když jsem se varcel z Anglie už nebyl uplne síla tam zajet. Tak letos tam chci jet proste i kdybych mel jet tam a zpět. Momentálěn vyhlížím vuz, kterým bych tam jel a spon trochu se svezl.
Já se taky chystám…. Erkem nevím, ale na kukačku minimálně bych rád
-> Eidy: Ladič by mohl jet taky, furt ty jeho Mosty 

Rád se taky připojím, letos už bych chtěl zas vyrazit, když bude bude volno...aspoň ovci protáhnout
Určitě i jen na kukačku bych se zajel podívat 

Já bych i jel. Záleží na tom, jak rychle se podaří naladit motor.
-> czechino: já bych zas rád, řikal sem klukum že bych z toho udělal stejný pravidelný svátek jako vánoce
Plánuje letos někdo posýpnout?
-> Eidy: kdybych mohl mít jedno auto jen kvůli zvuku, bylo by to GTV s Bussem
Nijak extra to bohužel nejede

Nijak extra to bohužel nejede
-> Luky: to se ještě najíždelo taky v Adenau, že jo? To byl majstrštik koukám.
O přirozenym respektu žádná
O přirozenym respektu žádná

Taky najíždět v půlce okruhu...
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 22.07.23 00:09:06: ale pořád je trochu mít respekt. Tohle jsem zmiňoval myslím v pizerii

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Neboj, taky si jich pamatuju tak 10. Maximálně 15.
-> Eidy: díky, je tak ze stručnosti bo si nepamatuju názvy zatáček 

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Hezká slohová práce.



neboj, všechny tyhle zmíněný myšlenky tě přejdou, vlastně je vymažeš v okamžiku kdy přojíždíš kolem ED benzinky, tam začneš mít hubu dokořán s blbym úsměvem "joo jsem tu taky" ,pokračuje to přez celej Nurburg do kempu. A vyrazíš ku trati, koupíš kartu s jízdama, jasně pro začátek 5 stačí(ne nestačí ), jdeš k autu stkrz ten zástup M power, 911 , japans hi-tech, a připadáš si už teď pomalej.....
ale čímdál víc nadrbanej. Prokoušeš se k turniketu jak na čerňáku v kině, pípneš, závora se zvedá a jsi v tom, z vedlejšího pole position pustíš něco rychlýho hlučnýho, prokličkuješ kuželkama, a jedeš. No vlastně zrychluješ, je to do kopce, a za mostem začínáš klesat do hupu v údolí, ,nějaký to G tam bude, První šikana( ano ,připosraně moc do brzd, pak ostrá levá kolem boxů(ve 3.rundě už se dá jed bokem), před zatáčkou nejrychleší holky ringu pouštíš první rychlíky a ikdyž nechceš uplně divočit, chytáš si jejich stopu(než ti teda zmizej), a tobě začíná ta skvěla horská dráha, nahoru dolu, levo pravo, však víme...
Do lišcí díry jsi napoprvé dost vyjukane,a le zjistíš že to přetížení dole je mazec a v dalšoch jízdách tam jedeš míň a míň posranej, fotografická paměť je výhodou pro úsek následující. Kolotoče jsou taky zábavný ,skočit a vyskočit z nich je taky vyzva čo zvládneš, a co se ti přesype v autě na jiný místo. To dlouhý stoupání, tam jsi fakt na vejletě i se 150ti koňma, tam to prostě nejede, a je to dlouhý, hodně dlouhý,ale nechá se aspoň leťet furt plnej. Oproti tomu třeba klesání do Adenau skrz pár esíček byl vždy oříšek kde brzdit, a jde to tam taky bokem-později.
Dole si do prudkýho stoupání v zákrutě odřadíš hodně dolu a valíš dál. Sled zákrut je tak rychlej, že ti na přemýšlení o kravinách co kdyby, nezbejvá čas, periferně sleduješ zrcátka, dáváš blinkr(když to v tom kroucení volantem zrovna stíháš) a z rukou máš občas vánočku i na šaltrklacku. Když si řikáš, jakou už jedeš kudlu.....předjede tě něco rychlýho jak když zastavuješ na čůrání, třeba Eidy s kóčou.Takhle si dáš přez 20km , cílová rovinka, oddechnout autu, parking, splavenej ,vychechtanej, natěšen na další rundu....
-> Eidy: Kraviny nebo naschvály opravdu dělat nechci. Přisptupuji k tomu s velkým respektem. Ta rada s blinrkrama je super, samotného by mě to nenapadlo, ikdyž jsem to ve videích občas viděl. Je to pro mě velký sen, protože pořád Severní smyčku vidím jako největší motoristickou výzvu.
-> růža 21.07.23 23:43:58: Každej je tam jednou poprvý. Takže koukat do zrcátek, pokud je provoz, tak se držet vpravo a dávat blinkr, jakože uhýbáš. Pak je to v pohodě. Když nebudeš dělat kraviny nebo naschvály, tak je to v pohodě. To se bát nemusíš.
-> Tom Troll: Dokud nemáš aspoň 400 koní, tak je všechno strašně málo. Ty stoupáky z Exmuhle nahoru do Karussellu jsou strašný peklo. Tam to prostě zoufale nejede.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 22.07.23 00:09:06: Asi tak nějak. Je to strašně návykový. Na jednu stranu si říkáš, jak strašně jsi marnej, ale současně jsi nadšenej, jak strašně krásná trať to je. A když si to pak projdeš pěšky podél trati (to jsme letos nestihli), tak nechápeš, jak je tou ouzký, zatáčkovatý a kopcovatý.
Asi takhle, je tisíckrát lepší se blbě vozit, než na to jednou dobře koukat.
-> Tom Troll: Dokud nemáš aspoň 400 koní, tak je všechno strašně málo. Ty stoupáky z Exmuhle nahoru do Karussellu jsou strašný peklo. Tam to prostě zoufale nejede.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 22.07.23 00:09:06: Asi tak nějak. Je to strašně návykový. Na jednu stranu si říkáš, jak strašně jsi marnej, ale současně jsi nadšenej, jak strašně krásná trať to je. A když si to pak projdeš pěšky podél trati (to jsme letos nestihli), tak nechápeš, jak je tou ouzký, zatáčkovatý a kopcovatý.
Asi takhle, je tisíckrát lepší se blbě vozit, než na to jednou dobře koukat.

-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Čumění do zrcátek mám naštěstí natrénováno z běžnýho provozu. Stejně bych radši na "odpanění" dal nejdřív Most, Mýto, nebo něco podobného.
Ale baví mě, že Nordschleife dávají kluci s Pick-upem (czechino) nebo Fabií (Tom Troll). Měl jsem to celej život za dráhu pro "profi" auta, nicméně vidím, že je asi úplně fuk, s čím bych tam dojel (byť relativně schopný auto na to mám).
Ale baví mě, že Nordschleife dávají kluci s Pick-upem (czechino) nebo Fabií (Tom Troll). Měl jsem to celej život za dráhu pro "profi" auta, nicméně vidím, že je asi úplně fuk, s čím bych tam dojel (byť relativně schopný auto na to mám).
-> růža: ...jako začátečník se stejně chováš max 4 zatáčky, a od půlky trati si řikáš jestli bys jako neměl ubrat ,když víš kulový kam to vede, a takhle to dojedeš do cílový rovinky s rohlikem na hubě. Dáš si chvilku voraz a vyrazíš znova, a rychleji a rychleji a rychleji.
Koukat do zrcatek a případně uhejbat, na to si zvykneš taky hrozně rychle
Koukat do zrcatek a případně uhejbat, na to si zvykneš taky hrozně rychle
-> Eidy: Někdy bych se zase vydal určitě rád, ale nevím jakým vozem, protože s fabulkou se dalo i se 120 koněma některé sady zatáček brát pod plným ve trojce, v nominálních otáčkách, na hraně za skřípění gum, a po výjezdu už ty koně najednou zase chyběly, nemluvě o stoupání. 
A k tomu byť gumy ani brzdy nejsou nové, ale v silničně 'ok" stavu, tak na můj vkus začaly odmlouvat opravdu rychle, a je otázka kolik kol by to auto dalo než by něco vypovědělo službu, o straně šoféra momentálně nemluvě.
Mít tam něco ražení -street úprava zadomotor, fazol, fileta- tak nemám nejmenších pochyb o tom že bych se styděl že jsem čistě špunt a brzda v provozu, tohle auto zase má aspoň tolik koní, aby uhlo samo sobě z cesty.

A k tomu byť gumy ani brzdy nejsou nové, ale v silničně 'ok" stavu, tak na můj vkus začaly odmlouvat opravdu rychle, a je otázka kolik kol by to auto dalo než by něco vypovědělo službu, o straně šoféra momentálně nemluvě.
Mít tam něco ražení -street úprava zadomotor, fazol, fileta- tak nemám nejmenších pochyb o tom že bych se styděl že jsem čistě špunt a brzda v provozu, tohle auto zase má aspoň tolik koní, aby uhlo samo sobě z cesty.

-> Eidy: A jak se tam chovat, jako začátečník? Rád bych to projel nejdřív připosraně, ale zase nechci dostat trubku, že se tam motám jak vítr v bedně.
-> Tom Troll: Přesně tak. Můžeš to hrát jak často chceš, můžeš koukat na onboardy kolikrát chceš, ale když se tam skutečně svezeš, tak je to jiná liga. Ta trať má tak obrovský koule, že se to nedá popsat.
Kdy pojedeš příště? 


-> dragon_cb_cz: protože začínal o deset dvacet pozic za mnou?
Má tam veliký turbo, custom Trionic motor management a vstřikování, a je to Švéd. 
-> Eidy: Je to opravdu velmi kladný zážitek. Nejlepší popis co mě napadá je horská dráha pro dospělé, nutno podotknout s velikou zodpovědností.
Na G nejen do stran, ale hlavně nahoru a dolů na každém druhém rohu tě nepřipraví nic, to bylo to největší překvapení.
Atmosféra bezva, byť mě poprvé poslali od brány pryč, protože se tam zrovna někdo 15 minut po otvíračce vymazal a trať byla na tak 40 minut uzavřena. Stejně i to postávání bylo super, a bylo vidět, že novými Porsche se tam člověk velmi rychle přejí, a cokoliv atyp vzrušuje pozornost.


-> Eidy: Je to opravdu velmi kladný zážitek. Nejlepší popis co mě napadá je horská dráha pro dospělé, nutno podotknout s velikou zodpovědností.

Na G nejen do stran, ale hlavně nahoru a dolů na každém druhém rohu tě nepřipraví nic, to bylo to největší překvapení.
Atmosféra bezva, byť mě poprvé poslali od brány pryč, protože se tam zrovna někdo 15 minut po otvíračce vymazal a trať byla na tak 40 minut uzavřena. Stejně i to postávání bylo super, a bylo vidět, že novými Porsche se tam člověk velmi rychle přejí, a cokoliv atyp vzrušuje pozornost.

-> Tom Troll: Hádám, žes tam byl prvně. Gratuluju. No a co říkáš na trať a atmosféru?
-> Tom Troll: Jediný co na tom nechápu je, jak může jet za tebou 

-> Tom Troll: Jé, to je škoda. Docela by mě projev 2.0 MPi v sérce na okruhu zajímal.