skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nordschleife
-> vhml 13.01.22 12:39:36: ten se teda fakt nebojí. Chtěl bych tu trať takhle znát a taky se takhle nebát.
-> Eidy: To může být zajímavé, jako podívám se tam.. blbé že to je přes půl republiky a mazlové většinou nejsou ty z těch nejspolehlivějších
Ale žijeme jen jednou
Na ring mám BMW co to dá po ose, ale to je vůči 120l nuda.
Musím vyzvat Škodovku, snad se mi to povede nějak zpatlat.
To už bude na plato, ale ten feel potřebuji!
Červen si myslím že by mohl vyjít

Ale žijeme jen jednou

Na ring mám BMW co to dá po ose, ale to je vůči 120l nuda.
Musím vyzvat Škodovku, snad se mi to povede nějak zpatlat.
To už bude na plato, ale ten feel potřebuji!
Červen si myslím že by mohl vyjít

-> czechino: Jo, Brno je hodně široký, což vyvolává pocit, že jedeš pomalu. Zase se tam líp poskládá hodně aut. Ale to převýšení je super. Když pak jedeš ten krpál k cílovce, tak bys těch 400 koní ocenil.
Ale je zajímavý, že se ptáš na Nordschleife, protože zrovna projíždím kalendář a chci to nějak sladit ještě s dalším místem. Spa nebo Zandvoort. Termíny pro Zandvoort ještě nejsou vypsané. Dlouhodobě pošilhávám po nové GP trati (Nürburgring), ale tam je jen pár termínů v roce.
Rád bych to směřoval na květen, ideálně červen.

Ale je zajímavý, že se ptáš na Nordschleife, protože zrovna projíždím kalendář a chci to nějak sladit ještě s dalším místem. Spa nebo Zandvoort. Termíny pro Zandvoort ještě nejsou vypsané. Dlouhodobě pošilhávám po nové GP trati (Nürburgring), ale tam je jen pár termínů v roce.
Rád bych to směřoval na květen, ideálně červen.
-> Eidy: Jo, to věřím. Jenže mě prostě vadí ta šíře trati jak píše MVM a to mi je nějak proti srsti. Každého baví něco, já prostě miluji malé okruhy jako Sosnová, Písek a pak žeru Japonské okruhy typu Maze, Higashi, Yamanashi... u takových okruhů je právě jedno jestli je 100, nebo 600koní. Ale určo bych Brno zkusil
Momentálně mě nejvíce láká Ring, plánuje se 2022 něco se Škůdlema? Zpět jsem to nečetl jestli je to již ve vláknu zmíněno... ale když se mi povede do jara/léta šáde, vyzval bych ho s ní. Tam je to aspoň trošku na srdíčko.

Momentálně mě nejvíce láká Ring, plánuje se 2022 něco se Škůdlema? Zpět jsem to nečetl jestli je to již ve vláknu zmíněno... ale když se mi povede do jara/léta šáde, vyzval bych ho s ní. Tam je to aspoň trošku na srdíčko.
-> czechino: To neni o tom jestli je to pro 130PS nebo 600PS. Musíš mit referenční čas na kolo. A taky to zkresluje šířka. Brno ma extra širokou dráhu.
Vezmi si, že Německo kromě Nordschleife a Hockenheimu nemělo jiný okruh a závodilo se převážně na letištích (Lahr, Diepholz, a nebo na dálnici AVUS) . A to je jen tam a zpatky. Treba jako se dodnes jezdi v Norimberku Norisring. Tam jsme jezdili kolo za minutu
Vezmi si, že Německo kromě Nordschleife a Hockenheimu nemělo jiný okruh a závodilo se převážně na letištích (Lahr, Diepholz, a nebo na dálnici AVUS) . A to je jen tam a zpatky. Treba jako se dodnes jezdi v Norimberku Norisring. Tam jsme jezdili kolo za minutu

-> czechino: O Sosnový nevím, ale letos jsem byl v Brně a i se 150HP se tam dá udělat dost parády. 

O Brnu jsem slyšel taky velký špatný, mě nějak teda neláká jelikož si myslím že je to pro auta 400ps+ aby z toho něco bylo. Ale každopádně by mě to mrzelo, snad to dopadne dobře. Dneska jen nákupáky a bytovky
Jinak jsem viděl že v Sosnové se dělal nový povrch vzadu kde se normálně nejezdilo, to by mě naopak děsně bavilo. Nevíte jak to bude při volných jízdách?

Jinak jsem viděl že v Sosnové se dělal nový povrch vzadu kde se normálně nejezdilo, to by mě naopak děsně bavilo. Nevíte jak to bude při volných jízdách?
-> MVM: Tak já bral spíš z pohledu “něco nebo nic”. Jasně, že návrat Moto GP a nějakých sérií formulí atd. by byl lepší.
-> Eidy: Bude jezdit je široký pojem. Přeloženo do češtiny : Majitel okruhu bude dál pronajímat dráhu a poskytovat boxy atd, těm co zaplatí. Teď nejvic "jezdi" kluby moto, auta jezdí opravdu málo. Zavody párkrát za rok, vše spolknul Most. Asi tak...
-> MVM: Takže zatím se tam bude dát jezdit. I to je pozitivní.
-> Eidy 24.12.21 16:17:12: Brno uz ma svy nejlepší roky za sebou a pujde to leda do kopru. Naštěstí nedopadl dobře uzemni plán, kdy melo vzniknout v podstatě na tom místě nový mestecko pro x tisíc obyvatel. A tohle opravdu viselo ve vzduchu a jelikož je to v našem katastru a řešilo to zastupitelstvo, ta varianta je jen odsunuta na " později ".. V našem státě je možný všecko
-> MVM: Tak v Mostu to taky trvalo pár let, než to dostal do ruky někdo, kdo se s tím umí vypořádat. Snad to tak bude i v Brně.
-> Eidy: Nechci se teď rozčilovat, ale všude je vůle a prachy na to, aby TO šlo. Včetně Mostu. Ale sere mě/možná i horší výraz/ že u nás v Brně prostě to jde prostě do prdele.
-> MVM: Pěkný. Do Nordschleife se zakously hned druhý den po zavření.
-> kpt.Budha: To se do tý doby naučís taky.
-> radekp: To víš, že to nevydržím pokaždý. Ale snažím se. Ale určitě se rozčiluju míň než Magda.

-> radekp: To víš, že to nevydržím pokaždý. Ale snažím se. Ale určitě se rozčiluju míň než Magda.
-> Eidy: hele a zvladas se nenervovat i za volantem? To bych chtel umet...
-> Eidy: Spíše ty mě, přeci jenom s přemotorovanou zadokolkou máš mnohem větší zkušenost 

-> dragon_cb_cz: Jednoduchý. Nenervovat se a dělat, co tě baví. Teď jsem na jednom autě viděl krásný nápis: I když už mám šedý vlas, na plyn šlapu jako ďas. To asi tak vystihuje můj dlouhodobý plán. 

-> Eidy: Já právě původně chtěl poznamenat, že budeš mít hodně luxusní pohřební vůz 
PS: recept na elixír mládí prosím do SZ, předem dík


PS: recept na elixír mládí prosím do SZ, předem dík


-> dragon_cb_cz: No jasně, já se cítím pořád mladě. 

-> Eidy: Za těch 100-200 let? 

-> kpt.Budha: Dobrá volba. A svezeš mě pak? 

-> kpt.Budha 31.10.21 12:26:00: Tohle je krásný vozitko. Ale ja bych šel do GT3 nebo GT3 RS 992 . Bez turba a na okruhu tech 700+ PS je spise ke skode a nekde ti stejbe GT3 dýchá na záda 

Tak jsem si včera vybral, čím příště pojedu na Nordschleife
Teď už jen tak sto, dvě stě let pracovat a bude na to vyděláno 


-> MVM: A přesto závidím 

-> kpt.Budha 20.10.21 10:28:51: Tak Mugello bylo testovaní. Ale byl jsem tam uz vickrat pred 12lety závodně. Příští týden budu v Misanu. Ted píšu z Brna. Ono ty nocni přesuny po Evropě jsou takovy divoký 
Ono kdyz clovek třeba za jeden den navštíví Zandwoort ,Spa, Brno a Slovakiaring
Takže jak tu -> T: psal, pokaždé neni co závidět. Pres noc buď dáváš dohromady auto na druhej den, nebo bališ a přesuny. Moc se toho nenaspí.. Neni to prace pro kazdyo.
-> kpt.Budha 20.10.21 10:28:51: F1 uz pár let nedleduju, me vic baví soutěže. Co se předjíždění týká, je to jen o tom jak je vyrovnaný pole. Některá trať je na předjíždění lepší, jina horší, ale předjíždět jde všude. Pokud se zavodi se stejnyma autama, tak je to jen obtížnější, a vic se musi čekat na chybu jezdce. Každopádně Mugello je drahá s velmi vysokym top speedem.. a nasleduje brzdění. Takze motor a brzdy dostávají.
Ale je tam moc krásné okolí.

Ono kdyz clovek třeba za jeden den navštíví Zandwoort ,Spa, Brno a Slovakiaring

Takže jak tu -> T: psal, pokaždé neni co závidět. Pres noc buď dáváš dohromady auto na druhej den, nebo bališ a přesuny. Moc se toho nenaspí.. Neni to prace pro kazdyo.
-> kpt.Budha 20.10.21 10:28:51: F1 uz pár let nedleduju, me vic baví soutěže. Co se předjíždění týká, je to jen o tom jak je vyrovnaný pole. Některá trať je na předjíždění lepší, jina horší, ale předjíždět jde všude. Pokud se zavodi se stejnyma autama, tak je to jen obtížnější, a vic se musi čekat na chybu jezdce. Každopádně Mugello je drahá s velmi vysokym top speedem.. a nasleduje brzdění. Takze motor a brzdy dostávají.
Ale je tam moc krásné okolí.
V F1 to tam vypadalo jako super okruh, tedy spíše z hlediska kvalifikace, protože jim tam lítala hrozně vysoká G v zatáčkách. Pak se ale v závodě moc nepředjíždělo. Jak to vypadá v plechových autech? Také zajímavé?
-> MVM: co jako? Chceš nás namlsat nebo máme jenom závidět? 

-> kpt.Budha: Taky jsem to večer viděl a jako fuj. Na druhou stranu tam ročně projedou mraky aut i motorek a lidi tam masově neumírají. Je to blbý, o tom žádná. Ale doufám, že jediným výsledkem bude víc semaforů a traťáků.
-> Eidy: Díky za link. Parádní podívaná

-> Klubko_ 14.08.21 01:05:02: Vysoke Myto ve středu od 15.00 . To je asi narychlo co :-D ale.daly to tam ted
facebook.com/events/.../3 87233849731375
facebook.com/events/.../3 87233849731375
-> kpt.Budha: Pokud ta zatáčka je dlouhá, tak neni nikde psany jestli jedeš na půl plynu, zavodeni neni on/off ale o plynulosti a dávkování. Důležitá je ta rychlost průjezdu...
-> MVM: Já vím, že asi řeším kravinu. Myslel jsem to tak, že v ideálním případě v půlce zatáčky přidáš plyn a letíš nějakou přímou trajektorií ven na rovinku s co největším zrychlením. Když tam vjedeš třeba o 20km rychleji, tak tě to potáhne více ven a budeš čekat s plným plynem výrazně déle, ale když víš, že stejně budeš na omezovači, ale o chvíli později než v ideálním případě, tak zda to nebude rychlejší...no asi je to fakt blbost.
-> kpt.Budha: No dobrá, ale tak snad je záměr takovou dlouhou zatáčku jet co nejrychleji, navi na Slovakia ringu kde je potom nekonečná rovina. Základ je vzit si do ty zatáčky ssebou co nejvic rychlosti co jsi schopen uřídit.
-> MVM: Jasné, tak pro upřesnění konkrétního případu, když už na okruhu jsi a jiné převody s sebou nemáš. Třeba na Slovensku je poslední zatáčka taková, že se v ní dá jet od půlky plný plyn nebo se tam dá vletět výrazně rychleji, celou ji tak nějak proplout a plyn mačkat až skoro na rovince. Samozřejmě v případě, že u auta maximálky v podstatě nelze na rovince dosáhnout či se jen brnkne o omezovač na posledním kvaltu těsně před bržděním, tak je jasné, že raději najedu pomaleji a rychleji vyjedu. Ale v případě, že takovýto způsob přinese u jiného auta maximálku už na začátku rovinky, není pak rychlejší ten druhý způsob? Vím, že je to takové dost nezávodnické a že se to běžně neřeší, ale když to nastane, tak pak člověk přemýšlí a neví...
-> kpt.Budha 16.08.21 09:39:48: Ta uvaha je taková zvláštní. Prostě nikdo neříká že pred zatackou musíš jet krokem. Zkrátka o par metrů dříve brzdit, pripravit si auto na prujezd a nasadi oblouk namireny k vrcholu zatáčky a ze zatáčky odjet...
Ten omezovač tam hraje jakou roli? Tak bud přiřadit na dalsi kvalt, nebo to prostě podrzet na chvilku v omezocaci, nebo to cely jet o kvalt výš, nebo tu danou rychlost v převodovce udělat delsi... pokud je mozny menit prevody...
Ten omezovač tam hraje jakou roli? Tak bud přiřadit na dalsi kvalt, nebo to prostě podrzet na chvilku v omezocaci, nebo to cely jet o kvalt výš, nebo tu danou rychlost v převodovce udělat delsi... pokud je mozny menit prevody...
-> kpt.Budha 16.08.21 09:39:48: to by chtělo jedině změřit v konkrétním případě, ale nemyslím si, že by to mělo být rychlejší.
Když už se tu stopa nadhodila... teď už mě týden trápí jedna okruhová věc a nějak si ji nejsem schopen podložit nějakým argumentem, tak kdybyste někdo...je taková známá poučka, že je lepší do zatáčky pomaleji, aby člověk mohl dříve šlápnout na plyn a být rychlejší na další rovince. Jak pak by to bylo za situace, kdy člověk z různých důvodů je už ve třetině rovinky na omezovači? Není pak lepší tu předchozí zatáčku projet rychleji s tím, že plyn zašlápnu později a na omezovači budu o 100 metrů později? Asi se to bez dat nedá nějak reálně zjistit, ale jestli jste se s tím někdo třeba nesetkal... Díky
-> kpt.Budha: Asi takhle, zlepšit se z mizerné stopy na nějakou slušnou asi není takový problém. Ale zlepšit se z dobré na tu opravdu správnou chce asi hodně cviku. Já asi nejel špatnou, ale ta nejlepší to určitě nebyla. 

-> kpt.Budha: Ono.. nejsu závodník, ale tu stopu jsem se v praci za ty roky naučil a taky jsem něco odkoukal z telemetrie. Tim ze je tato dráha výjimečná šířkou, nabízí se vícero možností prujezdů. Rychlá je jen jedna a ta druhá o trošku defenzivni je tzv závodní.
Netroufám si vyloženě dělat "kaučing" protože licenci zatim nemám.. Ale okem viditelny věci poznám.
Netroufám si vyloženě dělat "kaučing" protože licenci zatim nemám.. Ale okem viditelny věci poznám.
-> MVM: Teda to je hozená rukavice
Já nejsem žádný odborník, ale nějaký ten výklad stopy už jsem tam zažil a v Eidyho videích se mi ta stopa zdá dost dobrá, bylo by možné to nějak konkretizovat? Já myslím, že by se dost lidí rádo poučilo, pokud to tedy není tajné know-how 


-> MVM: Máš SZ. Příště tě vezmu s sebou a srazíme aspoň 5 vteřin.

-> Eidy: , To se hodně rádo říká že je o motoru ale každý má možnost využití 15m dráhy.
Kdybych jel s tebou a opravil bys 80% chyb ve stopě tak bys výrazně zrychlil...
