[p#4116364] v základu asi nějak konstrukčně, tuhost karoserie atd. Poté izolace, možná silnější skla (neměřil jsem), odizolování dveří, blatníků. a určitě nakonec součinitel odporu vzduchu karoserie. Jako na dálnici je O3 s 1.0tsi fakt tichá. Kolega psal kostitřas, mám ročník 2020 čtyřoko, a to je na dálnici ok. Mám výhrady k celkovému naladění podvozku, ale na dálnici super.
O2 mám v práci, komfortem je to opravdu dobré auto, škoda, že se tak sypou a hnijou a nemají dobré motory.
tchán má velmi zachovalého passata 1.8T b5.5 a to je kočárek i dnes.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda.virt.cz
... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
datum | nazev | misto |
---|---|---|
09.05. - 11.05.2025 | 6. Ročník Škoda v srdci Beskyd | Palkovické Hůrky |
27.06. - 29.06.2025 | Pohofest 2025 | Přepychy u Opočna | Další akce a srazy... |
Nejnovější články
Aktuální galerie
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
09:39:00
11.01.2025
11.01.2025
marra_rwd
09:20:21
11.01.2025
11.01.2025
ajok
[p#4116372] nevim aerodynamicky hluk, ten nejak nepozoruji a kazdy o nem mluvi :), u octy, fabky, ale uz i feldy/fava je velky hluk pri otevrenych okynkach, u rapida a nivy mnohem mensi... jaka je niva proti octavce aerodynamicka brzda, ta octavka plachti vic na kvalt, nez vyrazena niva :)
Co se tyce komfortu, tak me prekvapilo jak se stale stejna niva r.2013 priblizila takovym tim dunenim a utlumenymi zvuky novym autum, dokonce i tissi, nez moje O1 (kdyz teda neberu rychlosti nad 100kmh), jel jsem v urbanu a skoro rozdil nebyl. No a pak jsem vyhazel vsechny molitana pri dutinach, stejne se v tom drzel jen bordel a hnilo by to a uz je skoro jak ta stara. Uz jsem to nekde psal, ale nikdy bych neveril, co udela ten molitan pod motorem, tim oblepit na octe ten velkej spodni plech a dat i deku pod kapotu a mel bych z toho o 15let novejsi komfort ale asi to nepotrebuji, ne to nevadi... Ono i Tva skodovka byla nejtissi ve ktere jsem kdy jel a druhy zadohrab po ni asi muj seriovy cerveny 136 rapid, ten me taky prekvapilo, jak je utlumeny, stary pan tam dal vsude mozne stosy novin - pod koberce, vzadu nad prevodovku, do kufru, jeste ze do neho nezatykalo, vse jsem hned vyhazel... ale utlumeny to bylo opravdu slusne
Co se tyce komfortu, tak me prekvapilo jak se stale stejna niva r.2013 priblizila takovym tim dunenim a utlumenymi zvuky novym autum, dokonce i tissi, nez moje O1 (kdyz teda neberu rychlosti nad 100kmh), jel jsem v urbanu a skoro rozdil nebyl. No a pak jsem vyhazel vsechny molitana pri dutinach, stejne se v tom drzel jen bordel a hnilo by to a uz je skoro jak ta stara. Uz jsem to nekde psal, ale nikdy bych neveril, co udela ten molitan pod motorem, tim oblepit na octe ten velkej spodni plech a dat i deku pod kapotu a mel bych z toho o 15let novejsi komfort ale asi to nepotrebuji, ne to nevadi... Ono i Tva skodovka byla nejtissi ve ktere jsem kdy jel a druhy zadohrab po ni asi muj seriovy cerveny 136 rapid, ten me taky prekvapilo, jak je utlumeny, stary pan tam dal vsude mozne stosy novin - pod koberce, vzadu nad prevodovku, do kufru, jeste ze do neho nezatykalo, vse jsem hned vyhazel... ale utlumeny to bylo opravdu slusne
08:20:12
11.01.2025
11.01.2025
minno
[p#4116367] No práve. Preto sa pýtam. Pretože ten obrovský hlukový rozdiel vnímam aj ja.
Ale zas Sharan je oproti Passatu vysoké auto, tak to bude aj tým.
Ale O1 a O3 sú tvarovo a rozmerovo podobné.
Ja napríklad striedam Punto2 a Golf7, tvarovo podobné autá a Punto je čistá aerodynamická brzda :-) Neskutočné, aký obrovský rozdiel to je. To idem 60 a už mám pocit, že tlačím vzduch pred sebou.
Ale u toho mám vysvetlenie - Punto má vyšší podvozok + nezakrytovaný motor zospodu.
Ale zas Sharan je oproti Passatu vysoké auto, tak to bude aj tým.
Ale O1 a O3 sú tvarovo a rozmerovo podobné.
Ja napríklad striedam Punto2 a Golf7, tvarovo podobné autá a Punto je čistá aerodynamická brzda :-) Neskutočné, aký obrovský rozdiel to je. To idem 60 a už mám pocit, že tlačím vzduch pred sebou.
Ale u toho mám vysvetlenie - Punto má vyšší podvozok + nezakrytovaný motor zospodu.
23:42:47
10.01.2025
10.01.2025
ajok
[p#4116370] rikal, ze mu tam na remen z nejake hadicky tekla nafta a ze se to asi trochu potkalo, ze to ted po vymene remenu a nastaveni jde blbe, ale jezdi s tim... ani jsem to neslysel, jen jsem to dnes videl na parkovisti
Obvolaval servisy, jestli by mu nezmerili kompresi... hledal, kde mu ji zmeri nejlevneji.
A Jirko, ten napinak INA, mam se bat nebo ne? :) montoval jsi uz tento? kolega technolog rikal, ze loziska NTN Taiwan pry davaji do masin a neni problem, ze na NTN prave presli z SKF. Dobre navrzena vule tam doufam bude, v te vnejsi kladce jsem nemel C3 a to byl mozna ten kamen urazu, protoze v nove uz je... ale stejne nechapu, ze vydrzelo 240tis.km a pak se teplotou vymezi vule. To je jako Bordererovi se maznuly 2 pisty po nekolika tisicich km taky kvuli vymezeni vule teplotou.
Obvolaval servisy, jestli by mu nezmerili kompresi... hledal, kde mu ji zmeri nejlevneji.
A Jirko, ten napinak INA, mam se bat nebo ne? :) montoval jsi uz tento? kolega technolog rikal, ze loziska NTN Taiwan pry davaji do masin a neni problem, ze na NTN prave presli z SKF. Dobre navrzena vule tam doufam bude, v te vnejsi kladce jsem nemel C3 a to byl mozna ten kamen urazu, protoze v nove uz je... ale stejne nechapu, ze vydrzelo 240tis.km a pak se teplotou vymezi vule. To je jako Bordererovi se maznuly 2 pisty po nekolika tisicich km taky kvuli vymezeni vule teplotou.
23:27:12
10.01.2025
10.01.2025
saskyn2
[p#4116368] Jardo kolega ti asi kecá, ještě jsem neviděl potkanou naftu v O3 co by jela, tam jsou lisovaný palce na vačkách to jak se potká tak se to protočí a konec.
Bohužel ty roky jsou na těch autech vždycky znát. Já včera-dneska jezdil v Q7 nějaká 2008 3.0tdi řekneš si luxusní audina bude skvělý svezení a tvl sednul jsem z toho do Golfa 7 a normálně se mi s tím jezdí líp jak s tou audinou.
Bohužel ty roky jsou na těch autech vždycky znát. Já včera-dneska jezdil v Q7 nějaká 2008 3.0tdi řekneš si luxusní audina bude skvělý svezení a tvl sednul jsem z toho do Golfa 7 a normálně se mi s tím jezdí líp jak s tou audinou.