skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seřizování a opravy karburátorů Jikov
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [18]:
Text:
Nabídka především pro "Pražáky" a okolí - osobní převzetí, ideálně otestování přímo ve voze......spíše mimo sezónu - od jara do podzimu se věnuji své hlavní obživě a není moc času nazbyt.
Vše je na domluvě ;-)
info:
Správce článku: BukajZaloženo: 01.02.19 00:06 Poslední změna: 01.07.24 22:51
Seřizování a opravy karburátorů Jikov - komentáře:
12:26:35
02.02.2022
02.02.2022
minno
-> Bukaj: Vyzerá to super. Čo je to za typ?
09:05:00
28.06.2021
28.06.2021
Honza Jaro
tak jsem to rozvíčkoval, nastavil hladinu na nálitek. Plovák, plíšek všechno v cajku. Kamaráde, fotku do inzerátu tvýho mi nejde nandat
řeším to zde skoda-virt.cz/cz/.../1938 70-zpravna-hladina-v-plova kove-komore-skoda-100
řeším to zde skoda-virt.cz/cz/.../1938 70-zpravna-hladina-v-plova kove-komore-skoda-100
20:00:29
27.06.2021
27.06.2021
moucan - zrušená registrace
-> Honza Jaro: A nemáš tak moc ohnutej plíšek plováku že by sis ho namontováním víka zablokoval? Že se plíšek opírá o víko? Případně chodí ti plíšek volně na tý šroubovací osičce? Máš plíšek danej správně? Nemáš ho otočenej? Pokud to bez víka chodí a s ním pak ne tak bych hledal chybu v tom ... hoď sem fotku toho svýho karbecu bez víka.
19:10:09
27.06.2021
27.06.2021
Honza Jaro
Díky, jenže když mě pumpa dáva, pak zaklapne jehláč a mám pocit že je to zavřený protože se hladina nehýbe. Když karbec zadělám nastartuju, hladina je až po ráfek a teče to ven, u jednoho karbecu víc u jednoho míň. I když nastavim hladinu málo, prostě se to utopí.
12:37:16
27.06.2021
27.06.2021
Bukaj
-> Honza Jaro: Nastavení hladiny u Jikov BS(T) zkontroluješ dle nálitku v plovákové komoře (na fotce označeno šipkou) - hladina má být po tento nálitek (při stání na rovině)
Tím bych začal. Těsnost jehlového ventilu vyzkoušíš buď na autě - při ručním čerpání paliva nesmí hladina při uzavřeném ventilu ani náznakem stoupat - nebo nasucho hubou (nasadit hadičku, vyvolat pusou podtlak a ucpat jazykem - musí držet přisátý...
Tím bych začal. Těsnost jehlového ventilu vyzkoušíš buď na autě - při ručním čerpání paliva nesmí hladina při uzavřeném ventilu ani náznakem stoupat - nebo nasucho hubou (nasadit hadičku, vyvolat pusou podtlak a ucpat jazykem - musí držet přisátý...
09:17:25
26.06.2021
26.06.2021
Eidy
-> Honza Jaro: Nejlepší bude, když dáš fotku a popis do diskuze, třeba sem skoda-virt.cz/cz/.../1938
70-zpravna-hladina-v-plova
kove-komore-skoda-100
21:33:24
25.06.2021
25.06.2021
Honza Jaro
Já mám starej karbec s plovákem na dně, vynášený benzínem, a tlačí to páčku která je na šteftu a ta mačká jehlový ventil.Viko sundat Mohu a funkce je zachována, plíšek je na šroubu zašroubováný ve spodní části karbece. Neni to dvoukomora s obdélníkovým plovakem
19:31:18
25.06.2021
25.06.2021
Eidy
-> Honza Jaro: Jak odvíčkováno? Plovák je na víku.
A jelikož se to za běhu motoru přeplaví, čerpadlo je v pořádku.
A jelikož se to za běhu motoru přeplaví, čerpadlo je v pořádku.
18:36:23
25.06.2021
25.06.2021
Honza Jaro
Zdravím,
mám problém s přetékajícím karbeccem, přetýká mi i druhý. Nechápu. Hladinu jsem nastavil proklatě nízko, když pumpuju růčo a mám odvíčkováno, benzin se nehne, když to zavíčkuju natočim, za chíli to přetejká. Jediný co se měnilo je palivová pumpa, možná na to mám vliv....jsem zoufalej. Sháním tedy membránu do původní pumpy a jehlový ventil uzavírání paliva.
Prosím pomoc potřebuju jezdit.
mám problém s přetékajícím karbeccem, přetýká mi i druhý. Nechápu. Hladinu jsem nastavil proklatě nízko, když pumpuju růčo a mám odvíčkováno, benzin se nehne, když to zavíčkuju natočim, za chíli to přetejká. Jediný co se měnilo je palivová pumpa, možná na to mám vliv....jsem zoufalej. Sháním tedy membránu do původní pumpy a jehlový ventil uzavírání paliva.
Prosím pomoc potřebuju jezdit.
12:41:04
30.10.2020
30.10.2020
Bukaj
-> minno: Ne nutně - když jezdím převážně na LPG, tak vypadá slušně i po roce a 40 tisících km
(jen na tomhle karburátoru jsem neřešil estetiku, takže neměl nový pozink na ocelových součástkách)
(jen na tomhle karburátoru jsem neřešil estetiku, takže neměl nový pozink na ocelových součástkách)
11:54:22
30.10.2020
30.10.2020
minno
-> Bukaj: Nič nové nenapíšem. Tak ono to tak nejako funguje (ak sa stretnú správne náhody :). Na veterána OK. Ale inak vieme - po pár tisíc km bude ten krásny voňavý karburátor celý zachcaný od benzínu zmiešaného s prachom.
11:46:46
30.10.2020
30.10.2020
Bukaj
-> minno:
To je jako s originál diagonálkama na MBčko - patří to tam, ale do dnešního denního provozu to moc není. To je pro autentický zážitek z jízdy veteránem
Ale já sám SEDRy jezdím a nestěžuju si - asi proto, že jsem ještě nevyzkoušel LEKR
To je jako s originál diagonálkama na MBčko - patří to tam, ale do dnešního denního provozu to moc není. To je pro autentický zážitek z jízdy veteránem
Ale já sám SEDRy jezdím a nestěžuju si - asi proto, že jsem ještě nevyzkoušel LEKR
11:39:25
30.10.2020
30.10.2020
minno
-> Bukaj: Krásne. Ale v praxi tak na poličku dať :)
09:40:04
30.10.2020
30.10.2020
Bukaj
Tak postupně zase nacházím chvilky na honění restů - tenhle tu čekal od jara a dalších X tu ještě čeká...
21:20:48
07.06.2020
07.06.2020
Espase
Bukaj: no ono to je riešené ako prietokovy tlakomer nakoľko také citlivé prístroje neboli tu pustas vzduch do vody a hladina ty ukazuje tlak buď v mm vodného stĺpca alebo kpa tlak map byť sa mi vzda 5 kpa podľa skúšaného prvku vyberas stupnicu ja to robím do digitálneho prevedenia merací prístroj meria na tisiciny kpa každopádne som vďačný veľmi za foto
11:00:32
28.05.2020
28.05.2020
Bukaj
-> Espase 27.05.20 18:20:02: Nerozumím otázce.
Do přístroje se pouští takové množství vzduchu, aby lehce probublával (podle toho se mu přezdívá "bublifuk"). Množství vzduchu se reguluje šroubem a je závislé na právě proměřovaném prvku. Na tlaku vůbec nezáleží, sledovanou veličinou je průtok.
Do přístroje se pouští takové množství vzduchu, aby lehce probublával (podle toho se mu přezdívá "bublifuk"). Množství vzduchu se reguluje šroubem a je závislé na právě proměřovaném prvku. Na tlaku vůbec nezáleží, sledovanou veličinou je průtok.
18:20:02
27.05.2020
27.05.2020
Espase
-> Bukaj: aký tlak posielaš do stupnic sa mi vzda že tam išli 5kpa však
08:00:17
21.05.2020
21.05.2020
Bukaj
-> Espase: Přidám, až se k tomu dostanu. Teď v sezoně se domů chodím jen umýt a vyspat...
15:42:44
18.05.2020
18.05.2020
Espase
Ahoj bukaj vedel by si prispieť aj fotím lepším tých stupnic
07:02:05
01.04.2020
01.04.2020
Vojťas
-> Bukaj: tak az to bude vyzkoušeny vic dej vědět
18:57:21
31.03.2020
31.03.2020
Bukaj
-> vhml: Díky za info. Ten Loctite už mám jak tak koukám vyschlý - kdysi jsem ho od někoho dostal...
Jinak ten 577, který používáš, je odolný vůči oleji i benzinu - viz tabulka: www.loziska.com/store/577 -cs.pdf
Jinak ten 577, který používáš, je odolný vůči oleji i benzinu - viz tabulka: www.loziska.com/store/577 -cs.pdf
18:46:41
31.03.2020
31.03.2020
vhml
243 neni primo urcena k utesnovani zavitu, byt verim ze to asi drží. Na utesneni závitů dávám 577
18:37:16
31.03.2020
31.03.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Mám tu asi 3 lepidla na závity a všechno je to prakticky totéž - Loctite 243, Ceys a něco od VW...
18:29:56
31.03.2020
31.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 31.03.20 18:27:58: A zalepeno na modrý Loctite, nebo něco spešl?
18:27:58
31.03.2020
31.03.2020
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.03.20 16:22:33: Jednu "předsériovku" už vozím od ledna v autě a zatím jsem únik nezaznamenal - pravda, jezdím hlavně na LPG, ale jeden a půl nádrže benzínu už jsem taky vyjel...
18:17:00
31.03.2020
31.03.2020
SO545
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.03.20 16:22:33: na pohodu...mam to tak upravne na kazdom motore. Ci VW alebo Skoda.
16:22:33
31.03.2020
31.03.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 31.03.20 14:50:10: Loctite vydrží benzín? Pěkné řešení, taky mě to čeká...
14:50:10
31.03.2020
31.03.2020
Bukaj
-> Vojťas: Lepidlo na závity.
13:55:15
31.03.2020
31.03.2020
Vojťas
-> Bukaj: a jak to utesnis?
22:24:09
30.01.2020
30.01.2020
k.jarek
-> Jozka: V tom případě sme na tom stejně
22:22:59
30.01.2020
30.01.2020
k.jarek
-> Bukaj: Myslel jsem si to. Si říkám, jestli by bylo možné vyrobit těsnění třeba z něčeho takového www.mateza.cz/e-shop/5548
7-tesnici-deska-pryz-epdm-
60-sha-tl-2-0-mm (případně 1 mm varianty) vyříznutím podle papírového těsnění nebo zda je to kravina...
To by mohlo mít lepší těsnící efekt a při použití pryže odolné benzinu by to nemuselo dělat problémy, ne?
To by mohlo mít lepší těsnící efekt a při použití pryže odolné benzinu by to nemuselo dělat problémy, ne?
22:10:47
30.01.2020
30.01.2020
Jozka
-> Bukaj: Jo, BS-ko do červena, to si pamatuju.. pár let jsem měl sprej, kterým stačilo 2x do roka ostříkat a pohoda. Jeho novější varianta (stejnej obchodní název i výrobce), ale bohužel funguje sotva napůl..
-> k.jarek: Viděl jsem papírový - jen barvy se měnily.. od okrový po zelenou..
-> k.jarek: Viděl jsem papírový - jen barvy se měnily.. od okrový po zelenou..
22:07:51
30.01.2020
30.01.2020
Bukaj
-> k.jarek: Těsnění karburátorů bylo vždy papírové...
17:38:42
30.01.2020
30.01.2020
k.jarek
-> Bukaj: Vyrábí/vyrábělo sa vůbec to těsnění aj z něčeho jiného nebo jen z toho „těsnícího“ papíru?
17:27:44
30.01.2020
30.01.2020
Bukaj
-> minno: Neprosakuje to materiálem, ale je tam poměrně velká plováková komora a velký obvod víka a papírové těsnění - to vše dohromady má za následek, že benzín, prolínající skrz těsnění stéká pozvolna po obvodu víka na vnější stěny karburátoru. Hezky to bylo vidět v dobách Specialu 91 (90), který byl červený...
LEKR je řešen úplně jinak a benzín z něj nemá moc kudy prolínat
LEKR je řešen úplně jinak a benzín z něj nemá moc kudy prolínat
14:37:59
30.01.2020
30.01.2020
minno
-> Bukaj: no však práve: 1. u veteránsky jazdeného auta (čiže ktoré viac stojí, než jazdí), 2. a aj napriek tomu ho treba umývať
Čo si budeme klamať, tesnosť tých karburátorov je úbohá.... Ono to tuším presakuje ešte aj povrchom toho materiálu.
Pre porovnanie, LEKR jazdím 6 rokov, cca 80 tkm na benzíne a karburátor je zvonka stále úplne čistý a suchý.
Čo si budeme klamať, tesnosť tých karburátorov je úbohá.... Ono to tuším presakuje ešte aj povrchom toho materiálu.
Pre porovnanie, LEKR jazdím 6 rokov, cca 80 tkm na benzíne a karburátor je zvonka stále úplne čistý a suchý.
14:11:13
30.01.2020
30.01.2020
Bukaj
-> minno: Mně SEDR vydrží čistý dlouho, když jezdím převážně na LPG
Ale jinak po takovéto důkladné očistě pak stačí u "veteránsky" jezděného auta ten karburátor jednou za několik let zvenčí omýt benzinem...
Ale jinak po takovéto důkladné očistě pak stačí u "veteránsky" jezděného auta ten karburátor jednou za několik let zvenčí omýt benzinem...
12:00:12
29.01.2020
29.01.2020
minno
-> Bukaj 29.01.20 00:35:38: Pekné. Škoda len, že SEDRe vydržia takto čisté len chvíľu :(
08:35:23
28.01.2020
28.01.2020
Bukaj
Tom05:
Po vyčištění a odstranění oxidace
Po vyčištění a odstranění oxidace
15:57:30
10.01.2020
10.01.2020
Bukaj
Aktulizoval jsem ceník náhradních dílů dle aktuálních skladových zásob
21:27:18
09.01.2020
09.01.2020
Bukaj
-> MOLSO: Nojo, ale já soustruh nemám a ani nemám kamaráda se soustruhem...
Leda do vrtačky a pilník...
Leda do vrtačky a pilník...
19:18:17
09.01.2020
09.01.2020
MOLSO
-> Bukaj: upnut do sustruhu a do minuty je to na 6mm hadicu
12:12:18
09.01.2020
09.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 09.01.20 12:10:10: V pohodě, šroub není problém, to mě vytočí Wena a nebo to udělám podle Antonyho, to je také pěkné řešení.
Děkuji všem!
Děkuji všem!
12:10:10
09.01.2020
09.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Ještě jsem zjistil, že stejný závit, jako má šroub ve víku karburátoru má nátrubek pro přívod brzdovky k HBV/HSV - jen tedy hadička by musela být DN 7 mm
12:18:41
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2: Napadlo mne, že by teoreticky šel použít mosazný nátrubek s tryskou z karburátoru š 100 - má závit M8x1,5 (nebo M8x1 - prostě jemnější stoupání), jen nemá osazení - zajištění hadičky (u BSka je na něm tuším nasazená hadička odsávání výparů z filtrboxu).
Jak místo nátrubku přívodu paliva do víka (stačil by do víka říznout závit a provrtat mosazný šroub - odvrtat trysku), tak pro napojení obotku (jen závitová redukce M10 na M8 asi není reálná)...
Jak místo nátrubku přívodu paliva do víka (stačil by do víka říznout závit a provrtat mosazný šroub - odvrtat trysku), tak pro napojení obotku (jen závitová redukce M10 na M8 asi není reálná)...
12:09:45
08.01.2020
08.01.2020
minno
-> Tuner#2: vývod na prepad ja mám namontovaný takto:
skoda-virt.cz/cz/.../326- minno-s120l-136gl-sedivko? gotopost=3...
Zo začiatku som mal hadičku prepadu napojenú na ten vrchný vývod čo je naň pripojená odvzdušňovacia hadička (a tú som mal voľne odpojenú), ale potom som to prerobil takto, aby bolo zachované odvzdušňovanie ako má byť a navyše tie vývody majú len 5 mm priemer, benzínová hadička tam nedrží dobre a ani samotné vývody k hrdlu nie sú moc pevne priletované.
skoda-virt.cz/cz/.../326- minno-s120l-136gl-sedivko? gotopost=3...
Zo začiatku som mal hadičku prepadu napojenú na ten vrchný vývod čo je naň pripojená odvzdušňovacia hadička (a tú som mal voľne odpojenú), ale potom som to prerobil takto, aby bolo zachované odvzdušňovanie ako má byť a navyše tie vývody majú len 5 mm priemer, benzínová hadička tam nedrží dobre a ani samotné vývody k hrdlu nie sú moc pevne priletované.
11:49:11
08.01.2020
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 11:28:42: Jasný, chápu. Ještě vykoumám kam to vrátit. U té slabé vratky u hrdla moc místa není, pomalu se nabízí navrtat a zalepit nějaké čůro do velké trubky, jen nevím zda třeba někde nahoře a nebo raději níž třeba v kolenu a nebo až za ním.
11:28:42
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:55:21: Jinak na tom nic není - jediné, co je potřeba vyrobit, je ten šroub s tryskou, ostatní jsou běžně dostupné věci
-> Antony: Jo, tohle mi taky nepřijde šťastné řešení - ale zase to je pro laiky - žádná řezničina (vrtání do hrdla - špony v nádrži)...
-> Antony: Jo, tohle mi taky nepřijde šťastné řešení - ale zase to je pro laiky - žádná řezničina (vrtání do hrdla - špony v nádrži)...
11:25:13
08.01.2020
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 11:21:16: tak jsem asi tenkrát blbě koukal, každopádně jsem si udělal vlastní vstup, lehce přístupnej
11:21:16
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
-> Antony - zrušená registrace 08.01.20 11:02:27: Ale v tomto řešení ( -> Bukaj 08.01.20 10:16:32: ) vede vratka dolů do velké hlavní odvzdušňovací hadice a ne do těch tenkých hadiček odvzdušnění levé poloviny nádrže...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:55:21: Kdysi jsem jich sehnal asi 10 ks a nabízel jsem to k prodeji (asi za 200 - 250, už nevím), ale už mi zbyla tahle poslední a tu si chci nechat
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:55:21: Kdysi jsem jich sehnal asi 10 ks a nabízel jsem to k prodeji (asi za 200 - 250, už nevím), ale už mi zbyla tahle poslední a tu si chci nechat
11:08:32
08.01.2020
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:47:40: dal jsem to ke mě, k tobě to taky nešlo
11:02:27
08.01.2020
08.01.2020
Antony - zrušená registrace
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:47:40: pokusím se
-> Bukaj 08.01.20 10:51:03: no vždyť jsem to taky prach sprostě ošvihnul trysku tam mám proto, že v těle šroubu už byla velká díra se kterou by to nefungovalo. A mám tam tuším převratnou volnoběžnou na 70?
Ale mám svůj vstup do hrdla, origo jsou moc nahoře a zůstával by v hadičce benzín.
-> Bukaj 08.01.20 10:51:03: no vždyť jsem to taky prach sprostě ošvihnul trysku tam mám proto, že v těle šroubu už byla velká díra se kterou by to nefungovalo. A mám tam tuším převratnou volnoběžnou na 70?
Ale mám svůj vstup do hrdla, origo jsou moc nahoře a zůstával by v hadičce benzín.
10:55:21
08.01.2020
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 10:52:50: Za kolik to prodáš?
10:52:50
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.01.20 10:47:23: Přesně tak. A filtr tam nadále plní filtrační funkci, jako v původním provedení - nečistoty se nedostanou ani do karburátoru, ani zpět do vratky k nádrži a zůstanou na sítku
10:51:03
08.01.2020
08.01.2020
Bukaj
-> Antony - zrušená registrace 08.01.20 10:22:05: To je totéž řešení, jako tento dobový doplněk -> Bukaj 08.01.20 10:16:32:
Kdyby to někdo chtěl vyrábět, tak v tom dobovém doplňku je "šroub s tryskou" - není tam vyjímatelná tryska, ale vyvrtaný otvor. Hodnota použité trysky by (dle měření na přístroji SOMET) byla cca 60.
Jakou hodnotu trysky jsi použil ty - pokud to není tajné?
Kdyby to někdo chtěl vyrábět, tak v tom dobovém doplňku je "šroub s tryskou" - není tam vyjímatelná tryska, ale vyvrtaný otvor. Hodnota použité trysky by (dle měření na přístroji SOMET) byla cca 60.
Jakou hodnotu trysky jsi použil ty - pokud to není tajné?
10:48:47
08.01.2020
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 08.01.20 10:22:41: Pravda, ona se pak ohřeje, asi to spáchám také. Tu vratku máte někde nahoře do hrdla?
Má někdo ten odbublinkovač na Sedru?
Má někdo ten odbublinkovač na Sedru?
10:47:40
08.01.2020
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Antony - zrušená registrace 08.01.20 10:22:05: Klidně mě hoď do karty
10:47:23
08.01.2020
08.01.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 08.01.20 10:16:32: Takže z boku víka je vývod zpět (nevím co tam dělá ten filtr?) a je top zapojené na tu slabší trubičku co je odvětrání nádrže dole na konci hrdla?