Seřizování a opravy karburátorů Jikov

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

obrázky [17]:

Seřizování a opravy karburátorů Jikov: ceník prací Seřizování a opravy karburátorů Jikov: ceník dílů Seřizování a opravy karburátorů Jikov: Jikov JSK (Somet) Seřizování a opravy karburátorů Jikov: zátiší Seřizování a opravy karburátorů Jikov: DDSR Seřizování a opravy karburátorů Jikov: po očistě Seřizování a opravy karburátorů Jikov: po očistě Seřizování a opravy karburátorů Jikov: BST Seřizování a opravy karburátorů Jikov: BST Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové díly (dostupnost na dotaz) Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové díly Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nazinkované díly Seřizování a opravy karburátorů Jikov: plováky, sytiče atd Seřizování a opravy karburátorů Jikov: k expedici... Seřizování a opravy karburátorů Jikov: nové nátrubky do víka Seřizování a opravy karburátorů Jikov: K expedici Seřizování a opravy karburátorů Jikov: rodinka SEDRů :)

Text:

Nabídka především pro "Pražáky" a okolí - osobní převzetí, ideálně otestování přímo ve voze...
...spíše mimo sezónu - od jara do podzimu se věnuji své hlavní obživě a není moc času nazbyt.
Vše je na domluvě ;-)
hodnocení článku:

info:

Správce článku: Bukaj
Založeno: 01.02.19 00:06   Poslední změna: 16.01.22 12:26

Seřizování a opravy karburátorů Jikov - komentáře:

18:42:21
05.02.2019
Bukaj
-> isti: Tohle by mne právě neuživilo. 8 Kdybych měl za hodinu účtovat svou běžnou hodinovou sazbu (320 Kč), tak to nikdo nezaplatí. To by třeba Tuxika ten karbec vyšel na 1700 plus materiál a doprava - bratru 2000 Kč, což je téměř cena nového karburátoru (a kdybych měl použít některé nové díly a třeba nově nazinkovaný spojovací materiál, tak by cena byla ještě jinde).
Proto to dělám spíše jako koníčka, než jako živnost. Když z toho nějaká kačka kápne, budu rád, ale v "zaměstnání" si vydělám víc.4
18:30:10
05.02.2019
isti
Spadla mi sánka158 ,myslím že kludne môžeš dať výpoveď a toto ťa uživí1 Kolko karburátorov ti môžem poslať?1
12:46:11
05.02.2019
Bukaj
Souhrn:

časová náročnost:
- hrubé čištění a rozborka cca 1 hod.
- rovnání příruby - 20 min.
- chemické čištění a ruční finální dočištění - 1,5 hod.
- kontrola, proměření a finální kompletace - 2,5 hod.
dohromady tedy cca 5,5 hod. práce

použitý materiál:
- skleněná kulička (použitá nepoškozená)
- tlumítko sytiče (použité)
- membrána podtlakového ovládání klapky II. stupně (použitá nepoškozená)
- O-kroužky (šroub bohatosti, injektor, šroub přídavného vzduchu, sedlo ventilu odvzdušnění)
- těsnění víka (nové)
dohromady za materiál cca 120-150 Kč
12:33:34
05.02.2019
Bukaj
...a hotovo 5
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:33:34
12:33:11
05.02.2019
Bukaj
...ještě zajistit seřizovací šrouby barvou...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:33:11
12:31:51
05.02.2019
Bukaj
Téměř poslední krok - nastavení dorazu klapek:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:31:51
12:28:39
05.02.2019
Bukaj
Sestavený karburátor:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:28:39
12:27:57
05.02.2019
Bukaj
12:27:10
05.02.2019
Bukaj
Karburátor po kontrole (proměření průchodnosti) kanálů a montáži osazovacích prvků:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:27:10
12:24:05
05.02.2019
Bukaj
...kontrola těsnosti jehlového ventilu; nastavení hladiny:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:24:05
12:22:04
05.02.2019
Bukaj
kontrolní měření a kalibrace osazovacích prvků:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:22:04
12:21:13
05.02.2019
Bukaj
12:20:41
05.02.2019
Bukaj
...a po srovnání příruby a dobroušení na desce:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:20:41
12:19:20
05.02.2019
Bukaj
Stav po chemickém dočištění (odstranění oxidace) komory karburátoru a osazovacích prvků:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:19:20
12:16:52
05.02.2019
Bukaj
Stav po rozborce a hrubé očistě:

Souhrn všech zjištěných závad -
- chybějící skleněná kulička pod injektorem
- chybějící tlumítko sytiče ve víku plovákové komory
- zpuchřelá a děravá membrána podtlakového ovladače klapky II. stupně
- zadrhávající klapka II. stupně
- rozpadlý o-kroužek šroubu bohatosti
- špatně seřízený plovák (příliš vysoká hladina)
- špatně dosedající klapky v komoře (někdo již v minulosti povoloval šrouby, připevňující klapky k oskám)
- oxidace uvnitř plovákové komory
- poškozený (ubroušený) závit odpojovače volnoběhu (bez vlivu na funkci)
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:16:52
12:08:09
05.02.2019
Bukaj
Při prvotním ohledání zjištěny tyto závady:
- ohnutá příruba (klasika, ale nic fatálního)
- ne zcela hladce pohyblivá klapka II. stupně

Jinak vůle osek klapek neznatelné, taktéž nátrubek víka neuvolněný a opticky (mimo chybějící podložky pod odpojovačem a nesprávně poskládané sestavy ovládání klapky I. stupně - nic, co by mělo vliv na funkci) vše v pořádku...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 12:08:09
11:59:05
05.02.2019
Bukaj
...na pohled poměrně slušný stav, žádná koule mazutu...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 11:59:05
11:58:14
05.02.2019
Bukaj
Postup opravy/seřízení jednoho SEDRu (Tuxíkův 2951):

karburátor, vymontovaný z vozu:
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 05.02.2019 11:58:14
22:47:20
02.02.2019
Bukaj
...závady na víku:

1. Stržený závit pro šroub sítka přívodu paliva - nepříliš časté, ale...7

2. Uvolněný nátrubek přívodu paliva - velmi častá a poměrně nebezpečná závada - navzdory vylepšení lisování tohoto spoje v průběhu výroby k tomuto jevu často docházelo i u nejnovějšího provedení víka - při zjištění této závady ihned vyměňte víko, pokud nechcete, aby vám shořela škodovka...8 Tuto závadu řeším odstraněním původního nátrubku, vyřezáním závitu do víka a osazením nátrubkem se závitem (zalepení lepidlem na závity)...

3. Vymletá oka závěsu plováku - sice je teoreticky možné upravit víko i plovák na abnormální rozměr čepu, ale já už to dělat nebudu 3

4. Prohnuté víko od necitlivého dotahování šroubu filtrboxu - taktéž velmi častá závada, v jejímž důsledku obvykle nefunguje správně systém sytiče a ekonostat. Víko lze s trochou zkušeností bez poškození srovnat...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 02.02.2019 22:47:20
upraveno 2x, naposled 10.02.2022 14:37:12
22:38:57
02.02.2019
Bukaj
Nejčastější "fatální" závady EDSR a SEDR karburátorů - nevyplatí se (zatím) opravovat a doporučuji při výskytu čehokoli z níže popsaného sehnat nepoškozený kus:

1. Nadměrně deformovaná příruba - poměrně běžná závada, způsobená necitlivým dotahováním karburátoru k sacímu potrubí, důsledkem jsou mimojiné oválné deformace spodní části difuzorů (a nedoléhající klapky, respektive neseřiditelný volnoběh) a také v důsledku ohnuté příruby váznoucí klapka II. stupně...

2. Vydřené uložení osek klapek - zvláště u EDSR bývá v uložení klapky I. stupně často znatelná radiální vůle - důsledkem je přisávání falešného vzduchu a často kolísavý či neseřiditelný volnoběh. (příčinou je ne zcela odolná zinková slitina v kombinaci s provozem v prašném prostředí, zanedbaná údržba - čištění a mazání, případně více "ojeté" kusy...)

3. U karburátoru EDSR bývá (kvůli nešťastné konstrukci odpojovače, respektive velké páce, působící na poměrně subtilní závitový otvor) často stržený či deformovaný závit pro připojení odpojovače volnoběžné trysky - kompromisním řešením může být vyřazení odpojovače a nahrazení záslepkou...

4. Stržené závity - není to úplně častá závada, ale občas se s ní setkám...
zvětšit Seřizování a opravy karburátorů Jikov - obrázek od Bukaj vložen 02.02.2019 22:38:57
07:52:18
02.02.2019
Bukaj
-> ondie: Papírových těsnění je na trhu stále dost (cena 10-15 Kč/kus), ať už původní výroba (hlavně na EDSR), nebo i v současnosti vyráběné těsnění - firmu teď z hlavy nevím, ale každopádně se vždy najde nějaký prodejce, který jich objedná dostatečné množství (při posledním mém nákupu jsem viděl čerstvě naskladněnou velkou bednu nově vyrobených těsnění - pár tisíc kusů to být mohlo) . Jen u některých nejstarších verzí je papír jaksi smrsklý a přesně nepasuje, takže možná lepší koupit to novodobé...4
02:33:08
02.02.2019
ondie
-> Bukaj: Jen teoretizuju,ale ty si papírová těsnění vyrábíš,je to furt běžně k dostání (nepátral jsem),nebo máš zásoby ??
Kdyby je člověk vyráběl,asi by se nechala volit tloušťka či kvalita vstupního materiálu,kterou by se tohle prolínání nechalo možná ovlivnit ?
Ale jestli jich je,nebo ty jich máš dostatek,věřím,že je to zbytečná zdržující/zdražující operace.
23:59:26
01.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 01.02.19 23:41:57: Díky za postřehy asi to nechám jak píšeš a smirim se s tím.
23:41:57
01.02.2019
Bukaj
-> Tuner#2: Obvykle víko ničím jiným, než papírovým těsněním netěsním - vzhledem k možným komplikacím a pracnému odstraňování případné těsnicí hmoty při dalších rozborkách...
Prolínání benzínu přes papírové těsnění beru u Jikovu jako vlastnost, hlavně při častých jízdách po nezpevněných cestách, případně ostřejším projíždění zatáček. Dříve se mi osvědčilo potřít těsnění (nechat papír nasáknout) tukem (používal jsem A4 za tepla) - trochu to pomáhalo, ale nebylo to 100%. Také jsem dělal pokusy s lakem (bezbarvým), ale syntetické barvy dlouho schnou a benzín je také částečně rozpouští a nitro/acetonové laky sice tímto netrpí, ale jsou tvrdé a křehké a neměl jsem dobrý pocit z případného uvolňování odštěpků laku do plovákové komory.
Také jsem zkoušel různé benzinu odolné tmely (Paulin, Fiap) - asi nejlepší varianta co se týče kompromisu mezi prolínáním benzínu a výskytu případných nečistot v karburátoru, navíc s možností několikerého rozebrání bez aplikace nového tmelu - jen velmi tenkou vrstvou potřít těsnění - ale upustil jsem od toho - jednak je to pakárna tvořit (tenká vrstvička těchto tmelů rychle zasychá a ne úplně snadno se dělá rovnoměrný nános), druhak je to pakárna následně čistit a do třetice stejně ty karburátory pak jsou v autech, která buď houby najedou a jednou za pár let provést očistu zevnějšku je stejně potřeba, nebo karburátory do 130LPG, která povětšinou jezdí na plyn a karburátor sice několikrát do roka zvenčí očistím, ale nikoli od benzínových úsad, ale pouze od prachu - hlavně na pohyblivé části, které vždy ošetřuji mazivem ve spreji se prachu nachytá hromada (čistím tak 3x do roka, což je cca po 15 000 Km).
4
22:16:56
01.02.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
Čím utěsnuješ horní víka? 100octan se mě přes papírové těsnění dere ven. Eidy mě radil potřít hrany acetonovou barvou. Nebo máš jiný postup?
upraveno 1x, naposled 01.02.2019 22:17:19
Extreme Tyres