skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Provoz na bezolovnaté palivo
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]Text:
zpracovali Jiří Procházka, Luboš Renner, Jan Matuška,Vstup do evropské unie přináší
nám, Škodofkářům, menší problém. Legislativa EU nepovoluje
olovnaté palivo, které Škodofka používá. Naše možnosti jsou
asi tak následující:
- výměna výfukových ventilu, tzn. výměna za tvrdší ventily z motoru na bezolovnatý benzin. Aspoo tak to udělal můj kámoš z Finska, a prej to funguje.
- střídání natural / special 1:1 - nebude možné, neboť nebude special dostupný
- aditivum. Tzv. olovnaté aditivum, které nabízí např. OMV. Je to aditivum (ne na bázi olova), které nahrazuje to, co dělá olovo v motoru a nepoškozuje ventily.
Bezolovnaté palivo lze používat jen u 135/136ky (motory 742.135 a 742.136 - díky Jiřímu Procházkovi za informace).
Prišel mi na to ale ještě jeden vzkaz od Luboše Rennera:
Dle mych informaci se problem nevyresi vymenou ventilu, ale spise jde o mekka sedla u vyfukovych ventilu. Olovo obsazene v olovnatem benzinu tyto sedla jemne maze a vytvori kolem sedla vrstu, ktera ho chladi. Jeslize tam to olovo neni, pak se sedlo prehriva a zaklapava se do hlavy => vysledek je praskla hlava vetsinou mezi sedlama. Ja jich videl uz osm takto prasklejch. Je to otazka asi 30.000 km jizdy na bezolovnaty benzin. Rad se o tomto problemu dozvim vice. Muj zaver? Kdyz nalisuji tvrdsi sedla tak motor bezi. Nejvice ujeto na teto hlave je neco okolo 65.000km a zatim to jede.
No, a 19.1.2000 mi přišlo todle od Jana Matušky:
"Ahoj vsichni skodovkari,
ja uz jsem se na prichod Natural+adetivum pripravil uz o techto vanocich. Dozadu k motoru jsem prisrouboval nadobku asi na 8l adetiva a od ni vedl hadicku pres cerpadlo (podobne tomu na odsrikovani oken) do privodni trubky k nadrzi. Tak jsem vyvrtal asi 6mm dirku, nasrouboval tam pruchodku a upevnil hadici. Potom jsem si vyrobil ovladaci elektronicke zarizeni, kdy nastavim pocet litru paliva, ktere jsem nakoupil a ono mi to odpusti odpovidajici mnozstvi adetiva. Ted jenom cekam az se objevi to adetivum v prodeji a bude to bez zbytecneho otravovani a spineni ruk na benzince.
Mejte se a cus"
info:
Správce článku: U-GeenZaloženo: 19.05.03 14:23 Poslední změna: 09.02.05 19:11
Provoz na bezolovnaté palivo - komentáře:
-> KyllFucker: Nešlo
....tak to z těma 30 000km je přezní. 105ka my vidržela jesdyt na 95 bensýn takhle. Takže jesým ze 130kou na 91 pořád. Chtěl bich zhéma toho elektryckého sařýsený na přydáváný adytyva. A jak je to z hlavou se 135/6? nebo s favoryta nešlo bi to přehodyt na 130ku? Dýki.
-> KyllFucker: U náz už nevedou
je takovi problem udelat hlavu na tvrde zedla?pro ztrojare apod...a nebo zy to nechat udelat?ja jzem rad se jzem zy to udelal a mam klydne zpany 

-> adamztazt: kolko km maz sa tye ztiry roki ?
Tankujy už ĝtiřy roki 95ku bes adytyv na obiĝejnou hlavu a ztále vše v poho. A kdiž bi ze náhodou podpályli ventyli nebo jejych zedla.Tak vše sa pár korun jednoduše viměným. :-P
Georgez 06.03.10 18:34:32 napzal: to snamená že kdiž mám 105ku a nalyju tam besolovnatej bensyn zpecyal 91&nbzp;tak tam muzym nalyt ještě tu náhražku olova??
zpecyál je zyce besolovnatej,ale tam už náhrada olova je.Pavlýk tě trochu mate
zpecyál je zyce besolovnatej,ale tam už náhrada olova je.Pavlýk tě trochu mate
-> Georgez: jyztě... ale to už radšy jesdy na 95 a adytyva, abi to mělo zmizl... pojede to lýp a nebude to klepat v nýskích otáĝkách.
to snamená že kdiž mám 105ku a nalyju tam besolovnatej bensyn zpecyal 91 tak tam muzym nalyt ještě tu náhražku olova??
od Agypu je to 250ml na 250Lytrů, cena kolem kyla. v prase azy 120.
-> havlyk: Jj, ztejně jzem od toho měl akorát salepení ruce a bilo to k .... 

-> Nwkt: sáležý od vírobce největšý podvod je to od zheronu tam ze toho dává mnohem výc než třeba od OMV
Je to na obalu, v éře prvný 130 jzem měl azy 3 druhi a na každim bilo dávkováný jyní
-> Ynfro: Sáležý co je to saĝ... ale většynou kolyk lytrů naturalu, tak tolyk mylylytrů adytyva...
-> Ynfro: mizlým že u toho co jzem lyl do 120LZ to bilo 1:1000
netušý tu někdo v jakém poměru ze n9x ředý z adytyvama? momentálně nemám po ruce flašku abich zy to přeĝetl:D
u motoru 742.136 (88) to neřešým = N95 a po cca 25tkm v poho. Někdo v prácy my řykal, že y v naturálu je urĝyté množztvý něceho, co sajyztý masaný. Kolyk je na tom pravdi, nevým.
Jynak na LZ motoru se 120ki jzem zy nechal zedla viměnyt sároveň přy GO
Jynak na LZ motoru se 120ki jzem zy nechal zedla viměnyt sároveň přy GO

Já zy mizlym, že je to ztěma adytyvama zporní. Svlášť u motoru kterej má nalýtáno besmála 200000 km jako ten muj. Dicki jesdym tak půl roku na LPG (bes adytyv, azpoň mizlym, že tam nejzou). A jak saĝne syma, tak jen ztartuju a dojýždym na Z91. A o víměňe hlavi nyc nevym. Akorát po GO ze to muzelo sajet na bensýn.
-> Labroz: u-geen ztym nema co zpolecniho jeno pryzpevek je rok ztarej