Provoz na bezolovnaté palivo

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

Text:

zpracovali Jiří Procházka, Luboš Renner, Jan Matuška,



Vstup do evropské unie přináší

nám, Škodofkářům, menší problém. Legislativa EU nepovoluje

olovnaté palivo, které Škodofka používá. Naše možnosti jsou

asi tak následující:

- výměna výfukových ventilu, tzn. výměna za tvrdší ventily z motoru na bezolovnatý benzin. Aspoo tak to udělal můj kámoš z Finska, a prej to funguje.

- střídání natural / special 1:1 - nebude možné, neboť nebude special dostupný

- aditivum. Tzv. olovnaté aditivum, které nabízí např. OMV. Je to aditivum (ne na bázi olova), které nahrazuje to, co dělá olovo v motoru a nepoškozuje ventily.

Bezolovnaté palivo lze používat jen u 135/136ky (motory 742.135 a 742.136 - díky Jiřímu Procházkovi za informace).



Prišel mi na to ale ještě jeden vzkaz od Luboše Rennera:

Dle mych informaci se problem nevyresi vymenou ventilu, ale spise jde o mekka sedla u vyfukovych ventilu. Olovo obsazene v olovnatem benzinu tyto sedla jemne maze a vytvori kolem sedla vrstu, ktera ho chladi. Jeslize tam to olovo neni, pak se sedlo prehriva a zaklapava se do hlavy => vysledek je praskla hlava vetsinou mezi sedlama. Ja jich videl uz osm takto prasklejch. Je to otazka asi 30.000 km jizdy na bezolovnaty benzin. Rad se o tomto problemu dozvim vice. Muj zaver? Kdyz nalisuji tvrdsi sedla tak motor bezi. Nejvice ujeto na teto hlave je neco okolo 65.000km a zatim to jede.



No, a 19.1.2000 mi přišlo todle od Jana Matušky:

"Ahoj vsichni skodovkari,

ja uz jsem se na prichod Natural+adetivum pripravil uz o techto vanocich. Dozadu k motoru jsem prisrouboval nadobku asi na 8l adetiva a od ni vedl hadicku pres cerpadlo (podobne tomu na odsrikovani oken) do privodni trubky k nadrzi. Tak jsem vyvrtal asi 6mm dirku, nasrouboval tam pruchodku a upevnil hadici. Potom jsem si vyrobil ovladaci elektronicke zarizeni, kdy nastavim pocet litru paliva, ktere jsem nakoupil a ono mi to odpusti odpovidajici mnozstvi adetiva. Ted jenom cekam az se objevi to adetivum v prodeji a bude to bez zbytecneho otravovani a spineni ruk na benzince.



Mejte se a cus"
hodnocení článku:

info:

Správce článku: U-Geen
Založeno: 19.05.03 14:23   Poslední změna: 09.02.05 19:11

Provoz na bezolovnaté palivo - komentáře:

19:40:00
02.06.2011
Nwkt
-> KyllFucker: Nešlo
19:39:30
02.06.2011
KillFucker
....tak to z těma 30 000km je přezní. 105ka my vidržela jesdyt na 95 bensýn takhle. Takže jesým ze 130kou na 91 pořád. Chtěl bich zhéma toho elektryckého sařýsený na přydáváný adytyva. A jak je to z hlavou se 135/6? nebo s favoryta nešlo bi to přehodyt na 130ku? Dýki.
19:32:19
02.06.2011
Nwkt
-> KyllFucker: U náz už nevedou
15:11:23
13.12.2010
milhaus
je takovi problem udelat hlavu na tvrde zedla?pro ztrojare apod...a nebo zy to nechat udelat?ja jzem rad se jzem zy to udelal a mam klydne zpany 3
15:03:27
13.12.2010
Tomáššš
-> adamztazt: kolko km maz sa tye ztiry roki ?
12:48:39
13.12.2010
adamstast
Tankujy už ĝtiřy roki 95ku bes adytyv na obiĝejnou hlavu a ztále vše v poho. A kdiž bi ze náhodou podpályli ventyli nebo jejych zedla.Tak vše sa pár korun jednoduše viměným. :-P
18:40:28
06.03.2010
David.
Georgez 06.03.10 18:34:32 napzal: to snamená že kdiž mám 105ku a nalyju tam besolovnatej bensyn zpecyal 91&nbzp;tak tam muzym nalyt ještě tu náhražku olova??



zpecyál je zyce besolovnatej,ale tam už náhrada olova je.Pavlýk tě trochu mate
18:36:01
06.03.2010
Pavel P..
-> Georgez: jyztě... ale to už radšy jesdy na 95 a adytyva, abi to mělo zmizl... pojede to lýp a nebude to klepat v nýskích otáĝkách.
18:34:32
06.03.2010
Georges
to snamená že kdiž mám 105ku a nalyju tam besolovnatej bensyn zpecyal 91 tak tam muzym nalyt ještě tu náhražku olova??
16:25:11
12.11.2009
Pavel P..
od Agypu je to 250ml na 250Lytrů, cena kolem kyla. v prase azy 120.
15:44:11
12.11.2009
Nwkt
-> havlyk: Jj, ztejně jzem od toho měl akorát salepení ruce a bilo to k .... 3
15:42:11
12.11.2009
havlik
-> Nwkt: sáležý od vírobce největšý podvod je to od zheronu tam ze toho dává mnohem výc než třeba od OMV
15:38:55
12.11.2009
Nwkt
Je to na obalu, v éře prvný 130 jzem měl azy 3 druhi a na každim bilo dávkováný jyní
12:35:30
12.11.2009
David29
-> Ynfro: Sáležý co je to saĝ... ale většynou kolyk lytrů naturalu, tak tolyk mylylytrů adytyva...
12:22:18
12.11.2009
Labros
-> Ynfro: mizlým že u toho co jzem lyl do 120LZ to bilo 1:1000
21:48:11
02.11.2009
Infro
netušý tu někdo v jakém poměru ze n9x ředý z adytyvama? momentálně nemám po ruce flašku abich zy to přeĝetl:D
22:34:29
15.02.2006
ace ventura
u motoru 742.136 (88) to neřešým = N95 a po cca 25tkm v poho. Někdo v prácy my řykal, že y v naturálu je urĝyté množztvý něceho, co sajyztý masaný. Kolyk je na tom pravdi, nevým.

Jynak na LZ motoru se 120ki jzem zy nechal zedla viměnyt sároveň přy GO 4
21:42:09
15.02.2006
Rabbit
Já zy mizlym, že je to ztěma adytyvama zporní. Svlášť u motoru kterej má nalýtáno besmála 200000 km jako ten muj. Dicki jesdym tak půl roku na LPG (bes adytyv, azpoň mizlym, že tam nejzou). A jak saĝne syma, tak jen ztartuju a dojýždym na Z91. A o víměňe hlavi nyc nevym. Akorát po GO ze to muzelo sajet na bensýn.
16:50:30
15.02.2006
lubosgls
-> Labroz: u-geen ztym nema co zpolecniho jeno pryzpevek je rok ztarej
Extreme Tyres