Provoz na bezolovnaté palivo

navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]

Text:

zpracovali Jiří Procházka, Luboš Renner, Jan Matuška,

Vstup do evropské unie přináší
nám, Škodofkářům, menší problém. Legislativa EU nepovoluje
olovnaté palivo, které Škodofka používá. Naše možnosti jsou
asi tak následující:
- výměna výfukových ventilu, tzn. výměna za tvrdší ventily z motoru na bezolovnatý benzin. Aspoo tak to udělal můj kámoš z Finska, a prej to funguje.
- střídání natural / special 1:1 - nebude možné, neboť nebude special dostupný
- aditivum. Tzv. olovnaté aditivum, které nabízí např. OMV. Je to aditivum (ne na bázi olova), které nahrazuje to, co dělá olovo v motoru a nepoškozuje ventily.
Bezolovnaté palivo lze používat jen u 135/136ky (motory 742.135 a 742.136 - díky Jiřímu Procházkovi za informace).

Prišel mi na to ale ještě jeden vzkaz od Luboše Rennera:
Dle mych informaci se problem nevyresi vymenou ventilu, ale spise jde o mekka sedla u vyfukovych ventilu. Olovo obsazene v olovnatem benzinu tyto sedla jemne maze a vytvori kolem sedla vrstu, ktera ho chladi. Jeslize tam to olovo neni, pak se sedlo prehriva a zaklapava se do hlavy => vysledek je praskla hlava vetsinou mezi sedlama. Ja jich videl uz osm takto prasklejch. Je to otazka asi 30.000 km jizdy na bezolovnaty benzin. Rad se o tomto problemu dozvim vice. Muj zaver? Kdyz nalisuji tvrdsi sedla tak motor bezi. Nejvice ujeto na teto hlave je neco okolo 65.000km a zatim to jede.

No, a 19.1.2000 mi přišlo todle od Jana Matušky:
"Ahoj vsichni skodovkari,
ja uz jsem se na prichod Natural+adetivum pripravil uz o techto vanocich. Dozadu k motoru jsem prisrouboval nadobku asi na 8l adetiva a od ni vedl hadicku pres cerpadlo (podobne tomu na odsrikovani oken) do privodni trubky k nadrzi. Tak jsem vyvrtal asi 6mm dirku, nasrouboval tam pruchodku a upevnil hadici. Potom jsem si vyrobil ovladaci elektronicke zarizeni, kdy nastavim pocet litru paliva, ktere jsem nakoupil a ono mi to odpusti odpovidajici mnozstvi adetiva. Ted jenom cekam az se objevi to adetivum v prodeji a bude to bez zbytecneho otravovani a spineni ruk na benzince.

Mejte se a cus"
hodnocení článku:

info:

Správce článku: U-Geen
Založeno: 19.05.03 14:23   Poslední změna: 09.02.05 19:11

Provoz na bezolovnaté palivo - komentáře:

19:40:00
02.06.2011
Nwkt
-> KillFucker: Nešlo
19:39:30
02.06.2011
KillFucker
....tak to s těma 30 000km je přesný. 105ka mi vydržela jezdit na 95 benzín takhle. Takže jezím se 130kou na 91 pořád. Chtěl bych shéma toho elektrického zařízení na přidávání aditiva. A jak je to s hlavou ze 135/6? nebo z favorita nešlo by to přehodit na 130ku? Díky.
19:32:19
02.06.2011
Nwkt
-> KillFucker: U nás už nevedou
15:11:23
13.12.2010
milhaus
je takovy problem udelat hlavu na tvrde sedla?pro strojare apod...a nebo si to nechat udelat?ja jsem rad ze jsem si to udelal a mam klidne spani 3
15:03:27
13.12.2010
Tomáššš
-> adamstast: kolko km mas za tie styri roky ?
12:48:39
13.12.2010
adamstast
Tankuji už čtyři roky 95ku bez aditiv na obyčejnou hlavu a stále vše v poho. A když by se náhodou podpálily ventily nebo jejich sedla.Tak vše za pár korun jednoduše vyměním. :-P
18:40:28
06.03.2010
David.
Georges 06.03.10 18:34:32 napsal: to znamená že když mám 105ku a naliju tam bezolovnatej benzin special 91 tak tam musim nalit ještě tu náhražku olova??

speciál je sice bezolovnatej,ale tam už náhrada olova je.Pavlík tě trochu mate
18:36:01
06.03.2010
Pavel P..
-> Georges: jistě... ale to už radši jezdi na 95 a aditiva, aby to mělo smysl... pojede to líp a nebude to klepat v nízkých otáčkách.
18:34:32
06.03.2010
Georges
to znamená že když mám 105ku a naliju tam bezolovnatej benzin special 91 tak tam musim nalit ještě tu náhražku olova??
16:25:11
12.11.2009
Pavel P..
od Agipu je to 250ml na 250Litrů, cena kolem kila. v praze asi 120.
15:44:11
12.11.2009
Nwkt
-> havlik: Jj, stejně jsem od toho měl akorát zalepený ruce a bylo to k .... 3
15:42:11
12.11.2009
havlik
-> Nwkt: záleží od výrobce největší podvod je to od sheronu tam se toho dává mnohem víc než třeba od OMV
15:38:55
12.11.2009
Nwkt
Je to na obalu, v éře první 130 jsem měl asi 3 druhy a na každym bylo dávkování jiný
12:35:30
12.11.2009
David29
-> Infro: Záleží co je to zač... ale většinou kolik litrů naturalu, tak tolik mililitrů aditiva...
12:22:18
12.11.2009
Labros
-> Infro: myslím že u toho co jsem lil do 120LS to bylo 1:1000
21:48:11
02.11.2009
Infro
netuší tu někdo v jakém poměru se n9x ředí s aditivama? momentálně nemám po ruce flašku abych si to přečetl:D
22:34:29
15.02.2006
ace ventura
u motoru 742.136 (88) to neřeším = N95 a po cca 25tkm v poho. Někdo v práci mi řikal, že i v naturálu je určité množství něceho, co zajistí mazaní. Kolik je na tom pravdy, nevím.
Jinak na LS motoru ze 120ky jsem si nechal sedla vyměnit zároveň při GO 4
21:42:09
15.02.2006
Rabbit
Já si myslim, že je to stěma aditivama sporný. Zvlášť u motoru kterej má nalítáno bezmála 200000 km jako ten muj. Dycky jezdim tak půl roku na LPG (bez aditiv, aspoň myslim, že tam nejsou). A jak začne zima, tak jen startuju a dojíždim na S91. A o výměňe hlavy nic nevim. Akorát po GO se to muselo zajet na benzín.
16:50:30
15.02.2006
lubosgls
-> Labros: u-geen stim nema co spolecnyho jeno prispevek je rok starej
Extreme Tyres