skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vzpěra mezi přední tlumiče "M"
navigace: [ komentáře ] [ hodnocení ] [ text ] [ fotky ]obrázky [1]:
Text:
Protože jsem v galeriích našel několik škodovek se vzpěrou mezi předními tlumiči, rozhodl jsem se dodat výrobní výkres a popis výroby pro všechny co o podobném řešení uvažují a zatím nevěděli jak na to. Vše viz. obrázek. Návod pochází z knihy Bořivoje Plška: Sportovní úpravy Škoda 105/120/130.info:
Správce článku: HurdisZaloženo: 08.01.05 16:07 Poslední změna: 08.01.05 16:16
Vzpěra mezi přední tlumiče "M" - komentáře:
-> Vojťas: Já mám přesně podle výkresu a myslím, že pohoda.
-> stepan: mas recht, ve vykresu 2, v textu 2,5. Urcite by jedna z techto variant byla dostatecna, vzhledem k tomu jak blbe se ta trojka ohejba 

-> Vojťas: Já na výkresu vidím dvojku plech?
-> Eidy: ona asi i ta 2,5 tloustka plechu dle vykresu je dostatecna, vzhledem k tomu jak blbe ta trojka jde ohejbat
no co už

-> Vojťas: Když tý trojce uděláš hrany dle výkresu, tak to bude pevný až až. Nebo tam navař samotnou trubku a bude to taky dostatečný. Ale jestli ti to pomůže? To nevím. 


-> U-Geen: Milda ma pravdu dycky

-> U-Geen: UZ je mi to jasne. Ono to dost blbo vidno, ked tam ta naprava je.
-> PeterP136: jestli ani teď nic neuvidíš,doporučuju ti povolit napravu v těch čepech kde jsi myslel že je upevněná,povolit tlumiče,brzdy,tyč řízení....pak uvázat nápravu na lano a něčím ji vyrvat ven.Určitě se ti objeví další upevňovací body.
-> PeterP136: ty seš poslyš docela chytrej, vubec nevis jak to ve škodovce je ale šíříš tu moudra :-) kdyby tam ty hodrni uchyty u tlumicu nebyly tak se kastle krouti jeste vic, takze ma Milda pravdu. Z tehle fotek ti snad bude uchyceni jasny:
www.tuning.cz/skoda120/.. ./034_2004-04-18_22-58-02_ 48.jpg
www.tuning.cz/skoda120/.. ./034_2004-09-03_22-03-46_ 23.jpg
www.tuning.cz/skoda120/.. ./034_2004-04-18_22-58-02_ 48.jpg
www.tuning.cz/skoda120/.. ./034_2004-09-03_22-03-46_ 23.jpg
-> Milda: Keby bola hytena len tymi capmi, tak takuto vystuhu vobec nepotrebujem. Ina bysa zisla ale trosku by sa rozhodili deformacne zony :).
Inac kde je este uchytena predna naprava? Velmi som to neobzeral a hlavne tam nikde nic nevidim (pravdepodbne sa zle pozeram). Myslim pevne, uchytenie tlmicov sa nerata.
Inac kde je este uchytena predna naprava? Velmi som to neobzeral a hlavne tam nikde nic nevidim (pravdepodbne sa zle pozeram). Myslim pevne, uchytenie tlmicov sa nerata.
-> PeterP136: No vono kdyby byla chycena jenom tem cepama dole tim spis bys tu vyztuhu potreboval

-> PeterP136: já myslel,že nějak laboruješ s nápravou a znáš ji...vytoč kolo do strany a mrkni do podběhu do míst kde prochází tlumič do kufru,budeš překvapenej

-> Milda: Aha, tak sa ospravedlnujem. Muzel som si zle obzriet prednu napravu svojej skodovky. Myslel som , ze napravnica je chytena capmi (ciakosatovola) do podlahy a mosta. Ale ked vravis (teda pises), ze je chytena niekde uplne inde, tak potom moze ta vyztuha mat nejaku funkciu.
-> Hurdis: hoď sem ještě zadní vzpěru nebo z Daleho zešedivym 

-> Dale_Estelle: máš smůlu nedostanu se ke skeneru a ani nemám doma tu knížku 

-> PeterP136: Milda má pravdu!
Nevim,co máte pořád s tim bouráním z boku-že se to hne celý....u škodovky si asi nepomůžeš ať už s výztuhou,nebo bez ní.Nebo prostě nebourej
Nevim,co máte pořád s tim bouráním z boku-že se to hne celý....u škodovky si asi nepomůžeš ať už s výztuhou,nebo bez ní.Nebo prostě nebourej
-> PeterP136: No vono to taky do seriovyho auta nema smysl davat, to je platny az kdyz mas vyztuzeny napravy a hlavne tvrdsi pera a tlumice pak uz muze napravnice mit snahu se svirat, jinak hlavni uchyty napravnice sou prave v miste kde je chycenej tlumic do kastle a v tom miste by taky mely bejt patky na tu rozperu, namaluj si to zepredu a bude to hned jasny.
Skodovku tu nemam a asi ani mit nebudu ale vrtam se v ni asi 6 let a do strojariny taky drobet delam
Skodovku tu nemam a asi ani mit nebudu ale vrtam se v ni asi 6 let a do strojariny taky drobet delam

-> Bery: Ja suhlasim s tym ze je to tuhsie. Ked ta niekto naberie z boku do kufru, tak sa podlaha kufra tak velmi nezroluje :).
-> Gryzly: Podla stop v cerstvom snehu je 2 stopa, aj ked je to maly zazrak na to ze uz bola burana na predok (ja) aj zadok (predosly majitel) a obe rany zboku :).
-> Milda: Lenze napravnica je ulozena v moste podlahe auta a nie podlahe kufru. Takze si mi na otazku, ako to zlepsi jazdne vlastnosti auta (a nie buracie priamo do betonoveho stlpu) nezodpovedal. Nevidim Ti v id karte auto, takze neviem ci si poc skodovkoou uz bol, ale verim ze ano, ale prave preto sa divim tomu, ze veris, ze bakula v kufri zlepsi jazdne vlastnosti skodovky. Pozor nebavim sa o feliciach a favach. Tam nemam ani sajnu ako vyzera naprava a zatial ma to nezaujima.
-> Gryzly: Podla stop v cerstvom snehu je 2 stopa, aj ked je to maly zazrak na to ze uz bola burana na predok (ja) aj zadok (predosly majitel) a obe rany zboku :).
-> Milda: Lenze napravnica je ulozena v moste podlahe auta a nie podlahe kufru. Takze si mi na otazku, ako to zlepsi jazdne vlastnosti auta (a nie buracie priamo do betonoveho stlpu) nezodpovedal. Nevidim Ti v id karte auto, takze neviem ci si poc skodovkoou uz bol, ale verim ze ano, ale prave preto sa divim tomu, ze veris, ze bakula v kufri zlepsi jazdne vlastnosti skodovky. Pozor nebavim sa o feliciach a favach. Tam nemam ani sajnu ako vyzera naprava a zatial ma to nezaujima.
-> PeterP136: Ja se ti to pokusim vysvetlit. Pokud mas aspon zakladni znalosti z mechaniky (konkretne statiky) tak to pro tebe nebude problem pochopit. Napravnice ma v podstate profil U a kdyz na horni kraje to Ucka pusobis silama tam ma snahu se svirat. Pokud profil U uzavres tak ma mnohem vetsi pevnost. Tady ta vzpera neni ani tak mezi tlumicema jako mezi hornima drzakama napravnice v kastli. Je to jasny nebo to mam este vic rozpitvat?